Jasnije ne može.
Bravo, Šekleru!
Čekaju se novi "principi".
Preporuke:
67
1
2
nedelja, 02 februar 2014 15:21
u metu
Izvaredan tekst. I duhovit i bogato dokumentovan.
Preporuke:
59
0
3
nedelja, 02 februar 2014 15:51
ČAMDŽIĆ AMIR
Kome se to imate pravdati?Kome i čemu pravdanje za atentat?Ni oni se ne pravdaju za okupaciju i aneksiju BiH?Zašto se pravdate za atentat?Pomalo mi to miriše na " politički kukavičluk"?Ucmekao okupatora i neka je, time je priča završena...
Preporuke:
65
1
4
nedelja, 02 februar 2014 16:06
Biljana Nikolić
Te "evropske principe" mi Srbi smo najskuplje platili u protekli sto godina i još ih plaćamo.
Preporuke:
60
0
5
nedelja, 02 februar 2014 17:59
Deda Djole
Osim prvog - alarmistickog pasusa - ovo je dobar, argumentovan i informativan clanak.
Svetska istorija je odavno smestila Gavrila na pravo mesto i niko ozbiljan ne tvrdi da je rat izbio zbog atentata. Dovoljno je pogledati Wikipediju i druge svetske enciklopedije - na Internetu.
Samo smo mi na Balkanu strasno podeljeni. Dok je za neke Gavrilo heroj, za druge je on terorista. Ustvari, on nije ni jedno ni drugo, on je samo atentator.
Preporuke:
26
5
6
nedelja, 02 februar 2014 18:04
raspopovic m.
U ovom tekstu ima dovoljno činjenica da se samo sa njima može argumentovano dobiti svaka rasprava o navodnom "zločinci i teroristi Principu" i istorijskim okolnostima u kojima se zločin odigrao! Bravo za autora, koji se neverovatno uspešno bavi tako različitim oblastima o kojima piše. rekao bih da se radi o pravom eruditi... nije baš kao PPV, već daleko bolji... Šalim se naravno :-)
Preporuke:
41
1
7
nedelja, 02 februar 2014 18:59
Kole
Dobar tekst. Nisam znao ovo o Tinu Ujevicu, a ni da su hrvati bili tolki "atentatori jedni"...samo koliko vidim, slabo su efikasni...nista im nije uspelo. Zadrhti im ruka...samo je Gavrilo Pricip bio tako hladnokrvan i siguran. Verovatno zato sto je od svih njih bio potpuno svestan da je to njegov kraj i da je završio sa svojim životom. Potpuno svestan žrtve svoje i značaja dela. Ako se to može reći za nekog u tim godinama. Surovo vreme i surova vremena.... Koliko ubistava...prosto neverovatno...
Preporuke:
28
2
8
nedelja, 02 februar 2014 19:02
Milicica
Svaka čast za tekst. Bože dragi, koliko atentata je izvedeno u to vreme. zašto nam to niko nikada nije rekao? Toliki atenatati od strane hrvata u samo par godina niko i ne pominje... Pa to je prosto neverovatno... Mi srbi ništa ne znamo. Hvala za informacije dragi Milanko. Nikada ih neću zaboraviti jer su tako jednostavne i proste da se tu nema šta mnogo filozofirati. Hvala vam za vaš trud.
Preporuke:
32
1
9
nedelja, 02 februar 2014 19:21
Marina za NSPM
Poštovana NSPM,
Želela bih da vam dam jednu ideju. Zašto ne prevedete ovaj tekst na nekoliko evropskih jezika (to mogu i vaši mnogobrojni saradnici) i raširite ga po interent mreži evropskih zemalja i preko fejsbuka i sličnih društvenih mreža. Jer, ovaj tekst, ima tako surovo nabrojane činjenice, koje će i najvećim zlonamernim lajicima, ali isto tako i najvećim stručnjacima - istoričarima, da zapuši usta i napade. Ovaj tekst treba što više ljudi da pročita jer je neutralan, a i kada staje u odbranu Gavrila Principa, čini to evropskim argumentima, a ne srpskim! Draga NSPM, isto tako predlažem da ovaj tekst u ovoj godini kada obeležavamo 100 godina od I svetskog rata, stoji negde uvek na prvoj strani vašeg lista, sa svim ovim prevodima na strane jezike, da bi ga mi odatle mogli "linkovati i širiti" preko interenta i društvenih mreža. Pozdrav iz Nemačke!
Preporuke:
52
1
10
nedelja, 02 februar 2014 20:50
Beli Orao
Da li smo mi Srbi ostali bez principijelnih stavova?
""Marina. Predlog je odličan.
""Miličica. Zar nije ime ovako lepše.
Kakvi bre evropljani. Pa od Velike Hoče dodvora Cara Dušana je vodio vinovod kad se oni nisu ni kupali.
Sa njima ne treba razglabati, treba ih igorisati i okrenuti se sebi, svojoj porodici, radu, redu i disciplini. Trenutno to nema ko da pkaže, jer su secikese koje kradu na računima za vodu i struju došle na vlast.
Preporuke:
29
3
11
nedelja, 02 februar 2014 22:23
Neprincipijelni evropski principi!
Nažalost kod jezuitskih Evropljana postoji očigledan princip da atentate koje nisu počinili Srbi, pravoslavci, treba prećutati i zaboraviti. Većina navedenih atentata mi je poznata, ali odlično je što je gospodin M. Šekler to obradio i objavio na ovome sajtu. Slažem se sa predlogom Marine da se ovaj izvrstan tekst prevede na strane jezike i da budu prevodi dostupni sa ovoga i drugih sajtova čitaocima diljem sveta kako bi se upoznali za evropskim principima.
Preporuke:
25
1
12
nedelja, 02 februar 2014 22:44
Miloš
Nažalost, oni koji poturaju tezu da je Gavrilo Princip terorista i da su Srbi krivi za Prvi svetski rat, su uspeli u svojim namerama. Uspeli su da izazovu čitav talas opravdavanja. Time je njihova besmislena i, moram napisati, glupa teorija dobila na težini. Umesto da se slatko nasmejemo i superiorno ignorišemo glupost i neznanje, mi se stavljamo u defanzivu. Ulažemo napor da bismo dokazali očigledno. Spuštamo se na intelektualno niži nivo da bismo raspravljali o onome o čemu se ne raspravlja. Time smo već na neki način poraženi.
Preporuke:
10
6
13
nedelja, 02 februar 2014 23:16
Lala
Jedno je neosporno tacno: sa atentatom je do rata neminovno doslo, a da nije bilo atentata mozda ni rata ne bi bilo (bez obzira koliko je za to bila mala verovatnoca)!!
Preporuke:
6
30
14
nedelja, 02 februar 2014 23:25
Gavrilo je evropska tekovina
A Evropa koja neće Gavrila, Čerčila ili Staljina nije moja Evropa. Posebno su Englezi bili "oduševljeni" onom Evropom...??? Pa su zato "izmislili" Ameriku!
Preporuke:
16
1
15
nedelja, 02 februar 2014 23:28
Sve je to isto
Evropijandure, osmanlije, dosmanlije,...
Preporuke:
20
1
16
nedelja, 02 februar 2014 23:54
Observantes
Pohvaljujem g. Šeklera za ovaj posvećeni istraživački rad u kome jasno ukazuje na kontekst vremena u kome su neke oslobodilačke nacionalno romantičarske težnje bile evropsko pravilo. Gavrilo Princip nije bio srpski već avangardni evropski projekat tog doba. Trend koji iz konteksta vremena vadi iz istorijskog bunara, ciljano i u revizionističkim rukavicama, baš G. Principa u negativnoj konotaciji jasno ukazuje da srpsku krivicu danas treba produbiti po vertikali svim propagandnim sredstvima. Veliki je, ogroman, zločin učinjen srpskom narodu u poslednjih sto godina u dva velika rata do nivoa pitanja opstanka Srba...
Preporuke:
23
1
17
nedelja, 02 februar 2014 23:57
Observantes
... U poslednje dve decenije, neobnovljen i bravarskom anestezijom duhovno rastrojen, srpski korpus doživeo je definitivnu istorijsku egzekuciju (višemilionske žrtve od fašizma u oba rata kada je istrebljen na teritoriji koja mu vekovima pripada i potom, u poslednje dve decenije, otimanje teritorija na principu „čije ovce tome i livada“) . „Srpske livade ne pasu srpske ovce zato što su ovce većinom pobijene“. Priča tu počinje i tu se završava. Sve ostalo, ova antipropaganda ( o Principu) van vremenskog konteksta je alibi zločinca koji je u kontinuitetu, istorijski, antisrpski usmeren i danas ostvaren u zločinu. Još jednom zahvalnost i pozdrav g. Šekleru!
Preporuke:
23
1
18
ponedeljak, 03 februar 2014 02:16
Tatijana
Ista monarhistička porodica ima onoliko ogranka koliko je potrebno da se uspostavi vlast i nateraju razni narodi da postanu podanici i sluge. Šta će danska princeza, na primer, na ruskom dvoru? Čija je ona ćerka, koga princa ili kralja?
Skoro sve znamo o našem Gavrilu, da vidimo ko je bio njegova meta, i meta svih slobodoljubivih hrabrih ljudi.
Preporuke:
6
4
19
ponedeljak, 03 februar 2014 02:22
Marko Gay
@ Observantes
Hitler je naredio da prestolonaslednik Austrije Otto bude likvidiran, ali su Otta zastitile SAD, sklonivsi ga kod sebe. Otto se dogovorio s Churchillom da se posle Drugog svetskog rata napravi Dunavska federacija, tj da se obnovi Austrougarska.
Ali Britanija ovo nije mogla ostvariti jer je na terenu pobedio Saljin, koji za to nije hteo ni da cuje.
Poenta je medutim u sledecem: da Tito/ Staljin nisu pobedili na Balkanu, nego da su pro-britanske snage pobedile, doslo bi do restauruacije Austrougarske monarhije. A ne do stvaranja Velike Srbije, kako neki naivni cetnici veruju.
Preporuke:
9
6
20
ponedeljak, 03 februar 2014 02:44
Odbrana i poslednji dani
Habsburška monarhija je bili rečna sila zadovoljna lepim plavim Dunavom i kao takva nije puno smetala drugim velikim silama. Ali joj se u susedstvu pojaviše Bizmark i Vilhelm II, ujediniše Nemačku i stvoriše moćno nemačko carstvo, i na račun same Austrije,koja im vremenom postade saveznik. Posebno je ovaj Drugi bio za jačanje Nemačke kao pomorske sile što se podrazumevalo ako se imalo kolonijalne pretenzije. I naravno da će da udare na Britaniju. Između ostalog, mali detalj iz Burskog rata kad su Nemci podržali Bure protiv Engleza, i eto Prvog svetskog rata. Sve mi se čini da su baš Englezi imali učešće u tim silnim atentatima. Koliko vidim ni jedan od atentata nije bio direktno uperen protiv engleske monarhije.
Preporuke:
10
1
21
ponedeljak, 03 februar 2014 03:22
milanko sekler
Hvala vam svima koji ste me "prozvali" i pohvali moj trud i po imence mi cestitali ili sto god rekli pozitivno...ima vas dosta pa vas je tesko sve popamtiti....a izgledalo bi pomalo samohvalisavo i neskromno da vas sve po vasim imenima i pseudonimima ispisem. U svakom slucaju, znate vi svi kome sam se zahvalio. Hvala vam na utrosenom vremenu za pisanje komentara. Obecavam vam i tekst sa popisanim svim dokazima iz arhiva nemacke i austrugarske kao i memoara istaknutih licnosti ovih zemalja iz koga se vidi koliko je pre rat protiv Srbije planiran i samo se cekao. To ce i nekim komentarima ovde pomoci da spoznaju istoriju tog vremena na prost nacin.
Na kraju zahvaljujem se i ostalima koji i nemaju bas neko visoko misljenje o mom socineniju.... Sta da radim...popravicu se valjda.:-P
Ps. Hvala Marini za predlog za prevod ovog teksta na strane jezike. Veoma mi je drago da mislite da je tekst vredan tog truda.... a i da predlog dobio toliko glasova slaganja. :-P. Marona hvala.:-P
Preporuke:
17
0
22
ponedeljak, 03 februar 2014 03:28
Observantes
@Marko Gay, poenta nije u velikoj Srbiji koja je izmišljena propagandna antisrpska kategorija. U prvom, velikom ratu iskasapljena Srbija (nedužna jer je "evropejac Princip" pucao pomodarski, evropejski pa je za to grupno kriv tada ruralno orijentisan, žrtvovan siroti srpski narod) nije uspela da ostvari elementarnu dinamičku (životnu) ravnotežu, da priđe bar „pozitivnoj biološkoj nuli“ (posle gubitka 40% muškog stanovništva!) od koje je trebalo odskočiti ka životnijem sutra (a ne ponovo u genocidu umirućem - II sv. ratu) ...
Preporuke:
12
1
23
ponedeljak, 03 februar 2014 03:29
Observantes
... Šta znači sprečavanje stvaranja Velike Srbije? Velika Srbija nije nacionalna ideja srpskog naroda! Ideja srpskog naroda je sloboda a ne ekspanzionizam! I tu dolazimo do ključne tačke. Nije poenta kolika je srpska država nego koliko je slobodan srpski narod. Jer, ako je srpski narod slobodan onda bi ta slobodna država bila prevelika za večite imperijalističke ambicije istog genocidočinitelja, danas slavodobitnog. Istrebiti Srbe i na njihove livade dovoditi vukove u ovčijoj koži nije prevencija stvaranja „Velike Srbije“. To je genocidni alibi zlikovaca u antisrpske svrhe.
Preporuke:
13
4
24
ponedeljak, 03 februar 2014 04:18
DRAGAN
kakvi Tito i Stalin ,Marko ? Tita i komuniste su doveli upravo anglosaksonci na vlast, oni su ga podržavali finansiski ,politički pa i vojno, važno je bilo da on i komunistički sistem ostanu na snazi ,to se pokazalo i kada su separatisti i teroristi 90 tih krenuli u razbijanju zajedničke države ,za taj zapad je bilo važno da ustav iz 1974 i avnojske granice ostanu na snazi ..a to imamo i danas ..titovu avnosjku Srbiju
Preporuke:
7
5
25
ponedeljak, 03 februar 2014 05:09
Tatijana
@Marko Gay
Kakva crna pobeda Tita na Balkanu protiv Britanaca? Tito je bio njihov čovek. Stanjin je taj koji je zaustavio prodor anglosadsonaca na istok. Znate li koliko je Rusa poginulo još 1903-e godine u rusko japanskom ratu zbog tih zapadnih monarha? Setite se mandžurije. I šta se dešavalo posle toga. Rusima je bio dosta da brane svoju zemlju i bogatsvo a posle da geledaju kao im to otimaju zapadne dinastije u dogovoru sa Romanovima. Romanovi su na kraju postali ogranak zapdne evroske monarhije.
Preporuke:
2
7
26
ponedeljak, 03 februar 2014 07:15
s.j Ovo je potrebno prevesti na druge jezike, kako bi se moglo širiti u svrhu pozitivne propagande
Nadam se da će se oni dovoljno stručni i potruditi na tom polju - ponavljam, samo ni zaista talentovani, jer su potrebni kvalitetni prevodi.
Preporuke:
11
1
27
ponedeljak, 03 februar 2014 11:22
Boki
Sama činjenica potrebe Srbije da se opradava zbog svoje težnje za slobodom i borbe protiv okupacija govori o tome na kako je niske grane spala.
Preporuke:
9
2
28
ponedeljak, 03 februar 2014 13:42
Nix
Svidja mi se stil, mada baš nisam siguran da mi se dopadaju ovi citati hrvatskih pesnika pisaca ili šta god. Naravno, tu ne mislim na Andrića....
Preporuke:
0
8
29
ponedeljak, 03 februar 2014 14:35
Lala
Ne postoji americki predsednik sa imenom James Abram, ali je postojao James Abram Garfield. Abram mu je bilo drugo ime, a ne prezime. Toliko o tome kako je ovaj clanak dobro obradjen. Vetrovatno ima i more drugih gresaka, no ja sam primetio samo ovu.
Preporuke:
7
14
30
ponedeljak, 03 februar 2014 15:00
Tatijana
Prvo, izvinjavam se svima zbog slovnih grešaka.
Gospodine Šekleru, Vaši tekstovi su puni istine i pravde, ali ne odgovara to svakome. Laž prihvataju oni koji bi da prikriju sopstvene slabosti ili nemoć, isto kao i prevaranti svih boja i uzrasta. Vi viteški branite nemoćne i razotkrivate prevarante, ali eto, to nije u skladu sa "novim vrednostima".
S obzirom na Vašu sistematičnost i sklonost ka isticanju bitnih a namerno prikrivenih istorijskih detalja, da li možete da navedete bar jedan razlog iz koga se tako upadljivo ćuti o velikom rusko-japanskom ratu i stradanju onoliko Rusa i Kineza po sopkah Mandžurije? Pisali Ste, ako se dobro sećam, donekle o tome u jednom svom predhodnom tekstu.
Srdačano Vas pozdravljam
Živeli!
Preporuke:
14
1
31
ponedeljak, 03 februar 2014 15:29
Milanko
Za Tatijanu:
Hvala na lepim rečima i pohvalama draga Tatijana! Ukratko, taj rat je bio "veoma" potpomognut od strane Sad-a i Velike Britanije! Uz puno diplomatskih nepočinstava je izazvan i mnogo novca je dato Japanu da bi se spremio i imao novca za taj rat, i konačno da bi ga dobio! To nije tema o kojoj vole da pišu zapadni istoričari, ali ruska istoriografija je sa tim načisto! Kao i uvek "dobri stari neprijatelj" Velika Briitanija, je sve bila spreman da učini, samo da Rusija izgubi tu najjužniju luku Port Artur kao i Mandžuriju. Ta ruska pesma je inače divna! Ne zaboravite, Japan je bio privreda koja je otvorena pod pretnjom sile i uništenja od strane Amerike! Novo tržište! I zaista im je u tom trenutku odgovaralo da se tržište japansko širi, a samim tim i američko! Hvala još jednom
Za Lalu: HVala što ste mi ukazali na ovaj strašan previd. Nastao je u kucanju. Nađite mi još propusta radi podizanja kvaliteta teksta.Divan ste čovek vidom. pRavi Lala. Veliki pozdrav!
Preporuke:
10
1
32
ponedeljak, 03 februar 2014 15:52
Beli Orao
""Tatijana.
Postoje dve opasne stvari. Laž i neznanje.
Laž sa manipulacijom nije toliko opasna jer pametni ljudi to razaznaju. Opasnije je neznanje koje vlada srpskim narodom. Od nas ovde koliko smo se javili uglavnom nema neznalica(ima zavedenih), naročito kad je sneg i vetar pogube kompas pa im ni svetlostzvezda ne pomaže), čak i onaj nesrećni Marko da se malo zamisli shvatiće da je Čeda ustvari radio za Engleze(svirao je Kraljici klavir, a ona mu je pisala note) i da je Staljin njemu rekao ne, baš kao i srpski pravi komunisti, koji su završeni na o.Goli. Ipak istina polako ide ka površini, jer ljudi kao što je profesor Dragoljub Živojinović razotkrivaju engleske perfidne stavove o Srbima. Mnogo ljudi u Srbiji se opravilo da nam Angli i Sasi, digeri sa ostrva, nisu nikad bili prijatelju već zamućivači naš nesretne narodne istorijske sudbine. Zato nemojte da se sekirate. Nama ovde je lako. Uvek pričamo istinu i ne možemo da pogrešimo.
Preporuke:
11
3
33
ponedeljak, 03 februar 2014 17:08
moć znanja
Jako zanimljivo, hvala!
Samo, zašto "srećom" u sledećoj rečenici:
"Srećom, život cara spasava vojna uniforma..." ?
U najmanju ruku, u nepristrasnom opisu istorijskih događaja nema mesta ličnim osećanjima.
Preporuke:
1
5
34
ponedeljak, 03 februar 2014 17:13
Marko Gay
Vi svi pricate o periodu posle 1948-e. Ali u periodu 1948-e Tito je zaista radio za Staljina, a to znaci striktno je sledio i izvrsavao Staljinova uputstva.
To sto je posle izdao (a i to pre svega u strahu za sopstveni zivot), ne znaci automatski da je Tito od pocetka bio zapadni covek.
@ Observantes
Veliku Srbiju upotrebljavam kao skracenicu za uzu Srbiju + prekodrinske teritorije, nisam komentarisao da li je prevelika.
Preporuke:
6
1
35
ponedeljak, 03 februar 2014 17:14
...
Beli Orao
""Tatijana.
Postoje dve opasne stvari. Laž i neznanje."
Postoji i treća, još opasnija stvar – zabluda. Zablude su, kaže Jovica Aćin, veći neprijatelj istine od laži . Inače, sve tri „opasne stvari“ čine našu realnost, isto kao i istina.
Preporuke:
11
0
36
ponedeljak, 03 februar 2014 17:26
još malo razmišljanja
E, moj Milanko, ne umete ćirilicom da pišete komentare ... Čak i efemerni komentari su pisano svedočanstvo o nekome. To istoričaru (makar i pasioniranom, kojemu to nije zanimanje) treba ponajpre da je savršeno jasno. Hoćete li, moj Milanko, u latiničnu istoriju, ili ...?
Ili je ne volite?
Članak je, inače, dobar i koristan, svaka čast na njemu.
Preporuke:
5
4
37
ponedeljak, 03 februar 2014 19:05
Tatijana
Hvala na odgovoru gospodine Šekleru.
I gospodinu @Belom Orlu se zahvaljujem na pažnji.
Sigurno da nam je u ovom smutnom vremenu dužnost da ostavljamo budućim generacijama istinu na uvid i dobronamerne savete, ako ništa drugo onda bar ovlaš na marginama.
Srdačan pozdrav i svako dobro,
Tatijana
Preporuke:
6
0
38
ponedeljak, 03 februar 2014 19:13
Milanko Sekler
Kao doktor medicinskih nauka na poslu se usled velikog broja latinskih reci sluzim iz prakticnih razloga, kao i svaki lekar, latinicom. Cirilicom se sluzim kad god se setim da prevacim tastaturu na cirilicu. Zaista, ako mislite da je ovo latinicna istorija, onda jeste. Prihvatam i ne ljutim se. I to je sve sto mogu reci. Vi u svakom slucaju ne mozete ni znati kako se potpisujem i pisem li cirilicom.
Ps. I ovaj je latinicom komentar pisan jer na ovom tabletu je i nema. Nisam neko ko bi ikoga proganjao zbog upotrebe latinice ili ga proskribovao ikada. Obaveza je drzave pre svega da koristi cirilicu u svim dopisima i prepisima i obrascima. Moja ustanova tako i radi bez obzira na sve probleme koje imamo u tome usled upotrebe medicinskih izraza. Mislim da je dovoljno da svi nazivi ustanova i preduzeca i novina moraju biti na cirilici. A nemojte misliti da je velika mudrost napadati visokoumno i sa cirilicnih visina kako su ispisani komentari. :-P Puno vas pozdravljam
Preporuke:
13
0
39
ponedeljak, 03 februar 2014 21:13
Beli Orao
@...
Slažem se, mada sam napisao da ima i onih zavedenih(malo da se vadim). Pozdrav za ...(tri tačke) i uvek dobre komentare.
""lala.
Jeste, tu je i Mačak Garfild, porodica Simpson, Teletabisi i naravno Tom i DŽeri.
""Milanko.
Dosta nas ovde se bori za ćirilicu. Nije svejedno. Ako čoveku uzmu pismo mogu da mu podvale i jezik, recimo latinski,šta ima veze, i tako nas smatraju za polumrtve, ali nismo. Žilav je opanak.
Što se tiče brzine kucanja ispočetka malo grešite,ali se brzo naviknete. Da bi prebacili pisanje na ćirilicu pokušajte prečicu alt+šift (vidite koliko puta treba da kucnete po šiftu dok se ne pojavi srpska ćirilica, jer imamo i HR lat. kao i engleski ćelavi).Naravno može i mišem.
Inače članak je odlična analiza atentata.
P.S.
Nego nešto se setih. Naš Kralj je jedini evropski, a možda i svetski vladar nad kime je atentat izvršen van zemlje.
Preporuke:
10
0
40
ponedeljak, 03 februar 2014 21:32
istina u jeziku/pismu
Milanko Sekler
Kao doktor ... na poslu se usled velikog broja latinskih reci sluzim iz prakticnih razloga,... Nisam neko ko bi ikoga proganjao zbog upotrebe latinice ili ga proskribovao ikada.
Kako li pišu "na poslu", baš me zanima, lekari u Kini, Japanu, u arapskom svetu, u Rusiji?
Kako su pisali lekari u Srbiji pre Drugog svetskog rata?
Ako se pasionirano bavite istorijom, mogli bi ovo za Srbiju da istražite.
Niko Vas nije proganjao (nadam se), a još manje zabranio, nemojte odmah da umišljate i pridajete sebi veći značaj od stvarnog. Svi su Vas pohvalili ovde zbog članks, uključujući i one koji su Vam skrenuli pažnju na nedoslednost u pogledu jezika u komentarima. Niša više od toga.
Da ste u Kanadi i da ne poštujete jedan od dva zvanična jezika tamo, država bi Vas "proganjala i proskribovala" (novčano kaznila, za početak), samo da znate.
Uz pozdrav, moj lekar urolog na VMA u Beogradu piše sve ćirilicom, sem, naravno, latinskih reči i skraćenica.
Preporuke:
8
6
41
ponedeljak, 03 februar 2014 21:37
lako!
Čestitam na odličnom članku g. Šekleru, za komentare evo mu poklon-rešenje:
http://srpskacirilica.org.rs/?page_id=348
Svako dobro i još mnogo solidnih članaka Vam želim!
Preporuke:
9
1
42
utorak, 04 februar 2014 04:14
Srboljub Savic
Pokušaji "revizije" istorije, kod nas nalaze plodno
tlo. Pišemo o Gavrilu Principu, ne o Mladoj Bosni,
simpatizerima, članovima i celoj grupi, koja je
čekala F.F., do Nedeljka Čabrinovića. Ne pitamo, ni
osnovno, koje dovodi do sumnje (ili ubeđenja) da je
atentat "ujdurma", sa više ciljeva. Likvidacija "nepodobnog" F.F. i supruge, bio je samo sekundarni.
Primarni cilj, ove, tipične "lesee fer" (pusti, da
rade) "nameštaljke", bio je davalje povoda za rat,
protiv Srbije (više puta pokušavan i željen).
Međutim, pored austrijskih krugova, tu je i britanski MI6, u pozadini i Mlade Bosne i Ujedinjenja ili smrt
("Crne ruke"). Ključni, Vladimir Gaćinović i Apis.
Prvi, "radi" iz Ciriha (a ne zna za koga). Obojicu
"gazde" tuđim rukama, likvidiraju, iste, 1917 (usred rata).
MI6 se ne angažuje, zbog F.F. Uvlačenje Rusije i Nemačke, primarni im je cilj. Pored sukoba velikih,
a konkurenata (neprijatenja i "saveznika") V.B.
priprema "demontaže" sve četiri monarhije, bila je
u toku.
S. Savić
Preporuke:
2
6
43
utorak, 04 februar 2014 09:08
ѕ.j Ćiričica. Ako mislite da je tolerisanje potpunog nemara prema očuvanju naše kulture, i to od strane naših najobrazovaniji sunarodnika, nešto što ne treba proganjati, i nešto što normalni narodi ne proganjaju, onda grešite. Niko ne poziva na linčovanje i ma
Srbi su tolerantni do ludila. Naša 'tolerantnost' nije nikakva vrlina, jer 'tolerantnost', sama po sebi, nije ništa pozitivno. Tolerisati zlo nije nikakvo dobro - a mi to činimo.
Naša naučna literatura je prepuna patetičnih primarne upotrebe sasvim prostih stranih reči, koje smo mi primili kao 'bolje' i 'učtivije', iako su one u izvornom jeziku neretko sasvim obične, pa i nekulturne. Ne govorim o latinskim terminima (sa čijim upotrebom se ne treba preterivati), već sasvim suvišnim rečima tipa 'respekt', 'edukacija' (imamo reči 'prosveta', 'obrazovanje' i 'školovanje', što je više od broja istoznačećih reči u engleskom, francuskom, nemačkom itd.). One ne predstavljaju nikakvo bogatstvo, već zamenjuju domaće reči i narušavaju naš jezik.
Juče sam se vozio putem od Beograda do Novog Sada, i nisam naišao ni jedan jedini ćirilični znak, osim par grafita. A o jeziku da i ne govorim. 'Brand', 'Pet Centar' - Kad bi samo, bednici, znali strani jezik koji koriste, ne bi bilo nepismeni na oba.
Preporuke:
9
0
44
utorak, 04 februar 2014 13:06
seljak bezemljaš
Gospodin Miloš nas je upozorio na činjenicu koja je opštevažeća.
Onaj ko je u defanzivi ne može dobiti spor.
To znaju dobri advokati pa se trude da suprotnu stranu dovedu u poziciju da se brani i opravdava.
Ako spor ne možemo dobiti to ne znači da se ne treba sporiti. Jačamo duh, prebrojavamo se,oštrimo pera..Trebaće nam. Ima i biće sporova.
Tekst gospodina Šeklera možemo nazvati indirektnim udarcem. Odlično izvedeno i vešto plasirano.
Čestitam gospodinu Šekleru.
Tvrdnja da smo u defanzivi zato što su protiv nas sile nemerljive sadrži samo pola istine.
I to manju polovinu.
Izvršena je revizija Prvog svetskog rata (i Drugog kao njegovog nastavka)
Mi smo učestvovali u njegovoj reviziji, tako što smo poništavali rezultate rata. Mi protiv nas.
Rezultat Prvog svetskog rata je slobodno izjašnjavanje naroda na život u nacionalnoj državi.
nastavak
Preporuke:
5
1
45
utorak, 04 februar 2014 14:07
seljak bezemljaš
nastavak
Kao rezultat Prvog Svetskog rata u novembru 1918 male a za njima Velike skupštine u Banatu, Bačkoj, Baranji, Sremu, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini i Dalmaciji donose odluku o pridruženju Srbiji.
Pre 1 decembra kada je Narodno veće stiglo iz Zagreba i kada je stvorena prva Jugoslavija
Kako su izgledale naše zablude vidi se (između ostalog)i u u tekstu spominjanoj knjizi Rebeke Vest
CRNO JAGNjE I SIVI SOKO.
Evo kako Rebeka Vest opisuje doček turskog predsednika Ismeta Uneunija na željezničkoj stanici u Sarajevu 1937.g.strana 140 BIGZ 2000 prevod Nikole Koljevića.
"Kako je Konstantin(Stanislav Vinaver)imao zvaničnu propusnicu, dozvolili su da idemo sredinom ulica duž kojih su stajale žene pod feredžom i ljudi pod fesovima...
Gomila je bila čvrsto zbijena i sjedinjena istim izgledom.Lica ljudi su bila ukočena, gotovo odlivena u izraz čvrste pripadnosti jednoj stvari.
Sva su bila zagledana u jednu nadu.
nastavak
Preporuke:
5
1
46
utorak, 04 februar 2014 14:34
seljak bezemljaš
nastavak
Mada su im lica bila skrivena, i po ženama se videla napetost iščekivanja. Slaba kiša je padala na njihove svilene i pamučne zarove, ali one se nisu micale, i samo neke su otvorile kišobrane mada su ih većinom imale pri sebi. Izgledalo je da sebe već smatraju učesnicima nekog svetog čina.
Jedan deo posmatrača je stajao u pravilnom redu, držeći male, napravljene, uredno ispisane, neke čak i turskim pismom.Mnogi su brižljivo nosili jugoslovenske zastave ALI NISU MAHALI NjIMA VEĆ SU IH DRŽALI OPUŠTENE.
Bilo je mnogo dece i sva su mirno i poslušno stajala na kiši.Pogledala sam na sat i videla da već deset minuta hodamo kroz ovu masu ljudi. Trideset hiljada Muslimana živi u Sarajevu i mislim da su skoro svi bili ovde.
BILI SU U ZANOSU,OBUZETI PRIVIĐENjIMA, ZARAŽENI STAROM LOJALNOŠĆU, I NESUMNjIVO SPREMNI DA SE PREDAJU OTROVU JEDNE STARE MRŽNjE..."
Tako Rebeka Vest. Vinaver se nije izjašnjavao. Bio je prisutan i naš zet Mehmed Spaho
nastavak.
Preporuke:
8
1
47
utorak, 04 februar 2014 14:56
seljak bezemljaš
nastavak
Izjašnjavaće se Miloš Crnjanski.O Jugoslaviji.
Napisaće 1934 da je do tada pisao " sa naivnošću".
U tekstu NACIJA I SABOTAŽA u časopisu IDEJE br16
napisaće.
"..Najveća greška i nesreća naša sa nacionalističkog stanovišta nije bila u tome što smo se našli pred novim teškoćama, nego u tome što nije jasno rečeno da ima pobednika i pobeđenih"
"Optužbe da je srpstvo izazivač rata, ...to su bile, za vreme rata , PAROLE NAŠIH NAJGORIH NEPRIJATELjA posle rata zamislite pacifista"
Crnjanski je ostao usamljen. Stići će oni koji će 9 novembra 1944 odrediti granice srpskog etničkog prostora od Beograda do Vranja.
U već spominjanim IDEJAMA napisaće Crnjanski 1935 godine
"NA JEDNOJ STRANI SIROMAŠNA SRBIJA A NA DRUGOJ RULjA PROTIVNIKA KOJA SE CEREKA."
Preporuke:
9
2
48
utorak, 04 februar 2014 23:41
Sofija Jovanović
Sve čestitke gospodinu Šekleru na tekstu, i za trud uložen u njegovu temeljnost.
Tim više, treba da se zamisle zakerala u vezi s pismom u odgovorima, da li je primereno ubacivati te, u odnosu na suštinu manje važne primedbe. I da li nam je zbog tog brkanja bitnog i nebitnog sve ovako kako je. Srećom, postoje ljudi, među njima i gdin Šekler, koji uistinu rade za srpstvo i istinu. Hvala mu!
Preporuke:
5
0
49
sreda, 05 februar 2014 09:07
Milanko Šekler
Draga Sofija,
Od srca vam hvala na vasoj,tako lepoj i emotivnoj pohvali mog truda. Retki su oni, kojima je dato, da mogu razaznati bitno od nebitnog. To je i najteze,pa se zato nemojte jediti ni na njih. Anstajn je, predavanja od sat vremena naplacivao nekoliko puta jeftinije od onih koja traju 20/tak minuta, pod obrazlozenjem, da je mnogo teze skratiti i reci samo bitno i vazno i istinito, nego ispricati pitku pricu :-).
ps. Posto ocigledno spadate u retke koji znaju sta i kako treba, voleo bih da vas ohrabrim da i vi pocnete da pisete i sirite istinu, ako to vec ne radite. Voleo bih da i ja vas citam. Svako dobro.
Preporuke:
3
0
50
sreda, 05 februar 2014 23:49
Ljakse Bre
Svaka čast i hvala Vam na sistematičnoj analizi!
Šteta je što ovo više čitaju ini, nego mi.
Treba takođe istaći, da su i tada, kao i danas, belosvetski želeli da nama vladaju, a da ni ne glume da nas poštuju.
Nije Ferdi, koji je žarko želeo da vlada Srbima i srpskim zemljama, došao da klekne pred Vidovdanske žrtve i da time pridobije 'raju'. Naprotiv, došao je kao običan nasilnik, provokator i ratni huškač.
Šteta što mu je nasilništvo toliko urođeno, da nije mogao da mu se odupre ni kao mogućnosti. Bolje bi prošao da je išao 'na pamuk'...
To su ovi novi 'belosvetski' naučili, pa sad 'mi' radimo njihov pos'o. Pod 'mi' podrazumevam jevtino podmićen domaći šljam, a ne preostalu šaku čestitih Srba.
Ako je za utehu, imađasmo nekad, nekog Gavrila Principa...
Bravo, Šekleru!
Čekaju se novi "principi".
Svetska istorija je odavno smestila Gavrila na pravo mesto i niko ozbiljan ne tvrdi da je rat izbio zbog atentata. Dovoljno je pogledati Wikipediju i druge svetske enciklopedije - na Internetu.
Samo smo mi na Balkanu strasno podeljeni. Dok je za neke Gavrilo heroj, za druge je on terorista. Ustvari, on nije ni jedno ni drugo, on je samo atentator.
Želela bih da vam dam jednu ideju. Zašto ne prevedete ovaj tekst na nekoliko evropskih jezika (to mogu i vaši mnogobrojni saradnici) i raširite ga po interent mreži evropskih zemalja i preko fejsbuka i sličnih društvenih mreža. Jer, ovaj tekst, ima tako surovo nabrojane činjenice, koje će i najvećim zlonamernim lajicima, ali isto tako i najvećim stručnjacima - istoričarima, da zapuši usta i napade. Ovaj tekst treba što više ljudi da pročita jer je neutralan, a i kada staje u odbranu Gavrila Principa, čini to evropskim argumentima, a ne srpskim! Draga NSPM, isto tako predlažem da ovaj tekst u ovoj godini kada obeležavamo 100 godina od I svetskog rata, stoji negde uvek na prvoj strani vašeg lista, sa svim ovim prevodima na strane jezike, da bi ga mi odatle mogli "linkovati i širiti" preko interenta i društvenih mreža. Pozdrav iz Nemačke!
""Marina. Predlog je odličan.
""Miličica. Zar nije ime ovako lepše.
Kakvi bre evropljani. Pa od Velike Hoče dodvora Cara Dušana je vodio vinovod kad se oni nisu ni kupali.
Sa njima ne treba razglabati, treba ih igorisati i okrenuti se sebi, svojoj porodici, radu, redu i disciplini. Trenutno to nema ko da pkaže, jer su secikese koje kradu na računima za vodu i struju došle na vlast.
Skoro sve znamo o našem Gavrilu, da vidimo ko je bio njegova meta, i meta svih slobodoljubivih hrabrih ljudi.
Hitler je naredio da prestolonaslednik Austrije Otto bude likvidiran, ali su Otta zastitile SAD, sklonivsi ga kod sebe. Otto se dogovorio s Churchillom da se posle Drugog svetskog rata napravi Dunavska federacija, tj da se obnovi Austrougarska.
Ali Britanija ovo nije mogla ostvariti jer je na terenu pobedio Saljin, koji za to nije hteo ni da cuje.
Poenta je medutim u sledecem: da Tito/ Staljin nisu pobedili na Balkanu, nego da su pro-britanske snage pobedile, doslo bi do restauruacije Austrougarske monarhije. A ne do stvaranja Velike Srbije, kako neki naivni cetnici veruju.
Na kraju zahvaljujem se i ostalima koji i nemaju bas neko visoko misljenje o mom socineniju.... Sta da radim...popravicu se valjda.:-P
Ps. Hvala Marini za predlog za prevod ovog teksta na strane jezike. Veoma mi je drago da mislite da je tekst vredan tog truda.... a i da predlog dobio toliko glasova slaganja. :-P. Marona hvala.:-P
Kakva crna pobeda Tita na Balkanu protiv Britanaca? Tito je bio njihov čovek. Stanjin je taj koji je zaustavio prodor anglosadsonaca na istok. Znate li koliko je Rusa poginulo još 1903-e godine u rusko japanskom ratu zbog tih zapadnih monarha? Setite se mandžurije. I šta se dešavalo posle toga. Rusima je bio dosta da brane svoju zemlju i bogatsvo a posle da geledaju kao im to otimaju zapadne dinastije u dogovoru sa Romanovima. Romanovi su na kraju postali ogranak zapdne evroske monarhije.
Gospodine Šekleru, Vaši tekstovi su puni istine i pravde, ali ne odgovara to svakome. Laž prihvataju oni koji bi da prikriju sopstvene slabosti ili nemoć, isto kao i prevaranti svih boja i uzrasta. Vi viteški branite nemoćne i razotkrivate prevarante, ali eto, to nije u skladu sa "novim vrednostima".
S obzirom na Vašu sistematičnost i sklonost ka isticanju bitnih a namerno prikrivenih istorijskih detalja, da li možete da navedete bar jedan razlog iz koga se tako upadljivo ćuti o velikom rusko-japanskom ratu i stradanju onoliko Rusa i Kineza po sopkah Mandžurije? Pisali Ste, ako se dobro sećam, donekle o tome u jednom svom predhodnom tekstu.
Srdačano Vas pozdravljam
Živeli!
Hvala na lepim rečima i pohvalama draga Tatijana! Ukratko, taj rat je bio "veoma" potpomognut od strane Sad-a i Velike Britanije! Uz puno diplomatskih nepočinstava je izazvan i mnogo novca je dato Japanu da bi se spremio i imao novca za taj rat, i konačno da bi ga dobio! To nije tema o kojoj vole da pišu zapadni istoričari, ali ruska istoriografija je sa tim načisto! Kao i uvek "dobri stari neprijatelj" Velika Briitanija, je sve bila spreman da učini, samo da Rusija izgubi tu najjužniju luku Port Artur kao i Mandžuriju. Ta ruska pesma je inače divna! Ne zaboravite, Japan je bio privreda koja je otvorena pod pretnjom sile i uništenja od strane Amerike! Novo tržište! I zaista im je u tom trenutku odgovaralo da se tržište japansko širi, a samim tim i američko! Hvala još jednom
Za Lalu: HVala što ste mi ukazali na ovaj strašan previd. Nastao je u kucanju. Nađite mi još propusta radi podizanja kvaliteta teksta.Divan ste čovek vidom. pRavi Lala. Veliki pozdrav!
Postoje dve opasne stvari. Laž i neznanje.
Laž sa manipulacijom nije toliko opasna jer pametni ljudi to razaznaju. Opasnije je neznanje koje vlada srpskim narodom. Od nas ovde koliko smo se javili uglavnom nema neznalica(ima zavedenih), naročito kad je sneg i vetar pogube kompas pa im ni svetlostzvezda ne pomaže), čak i onaj nesrećni Marko da se malo zamisli shvatiće da je Čeda ustvari radio za Engleze(svirao je Kraljici klavir, a ona mu je pisala note) i da je Staljin njemu rekao ne, baš kao i srpski pravi komunisti, koji su završeni na o.Goli. Ipak istina polako ide ka površini, jer ljudi kao što je profesor Dragoljub Živojinović razotkrivaju engleske perfidne stavove o Srbima. Mnogo ljudi u Srbiji se opravilo da nam Angli i Sasi, digeri sa ostrva, nisu nikad bili prijatelju već zamućivači naš nesretne narodne istorijske sudbine. Zato nemojte da se sekirate. Nama ovde je lako. Uvek pričamo istinu i ne možemo da pogrešimo.
Samo, zašto "srećom" u sledećoj rečenici:
"Srećom, život cara spasava vojna uniforma..." ?
U najmanju ruku, u nepristrasnom opisu istorijskih događaja nema mesta ličnim osećanjima.
To sto je posle izdao (a i to pre svega u strahu za sopstveni zivot), ne znaci automatski da je Tito od pocetka bio zapadni covek.
@ Observantes
Veliku Srbiju upotrebljavam kao skracenicu za uzu Srbiju + prekodrinske teritorije, nisam komentarisao da li je prevelika.
""Tatijana.
Postoje dve opasne stvari. Laž i neznanje."
Postoji i treća, još opasnija stvar – zabluda. Zablude su, kaže Jovica Aćin, veći neprijatelj istine od laži . Inače, sve tri „opasne stvari“ čine našu realnost, isto kao i istina.
Ili je ne volite?
Članak je, inače, dobar i koristan, svaka čast na njemu.
I gospodinu @Belom Orlu se zahvaljujem na pažnji.
Sigurno da nam je u ovom smutnom vremenu dužnost da ostavljamo budućim generacijama istinu na uvid i dobronamerne savete, ako ništa drugo onda bar ovlaš na marginama.
Srdačan pozdrav i svako dobro,
Tatijana
Ps. I ovaj je latinicom komentar pisan jer na ovom tabletu je i nema. Nisam neko ko bi ikoga proganjao zbog upotrebe latinice ili ga proskribovao ikada. Obaveza je drzave pre svega da koristi cirilicu u svim dopisima i prepisima i obrascima. Moja ustanova tako i radi bez obzira na sve probleme koje imamo u tome usled upotrebe medicinskih izraza. Mislim da je dovoljno da svi nazivi ustanova i preduzeca i novina moraju biti na cirilici. A nemojte misliti da je velika mudrost napadati visokoumno i sa cirilicnih visina kako su ispisani komentari. :-P Puno vas pozdravljam
Slažem se, mada sam napisao da ima i onih zavedenih(malo da se vadim). Pozdrav za ...(tri tačke) i uvek dobre komentare.
""lala.
Jeste, tu je i Mačak Garfild, porodica Simpson, Teletabisi i naravno Tom i DŽeri.
""Milanko.
Dosta nas ovde se bori za ćirilicu. Nije svejedno. Ako čoveku uzmu pismo mogu da mu podvale i jezik, recimo latinski,šta ima veze, i tako nas smatraju za polumrtve, ali nismo. Žilav je opanak.
Što se tiče brzine kucanja ispočetka malo grešite,ali se brzo naviknete. Da bi prebacili pisanje na ćirilicu pokušajte prečicu alt+šift (vidite koliko puta treba da kucnete po šiftu dok se ne pojavi srpska ćirilica, jer imamo i HR lat. kao i engleski ćelavi).Naravno može i mišem.
Inače članak je odlična analiza atentata.
P.S.
Nego nešto se setih. Naš Kralj je jedini evropski, a možda i svetski vladar nad kime je atentat izvršen van zemlje.
Kao doktor ... na poslu se usled velikog broja latinskih reci sluzim iz prakticnih razloga,... Nisam neko ko bi ikoga proganjao zbog upotrebe latinice ili ga proskribovao ikada.
Kako li pišu "na poslu", baš me zanima, lekari u Kini, Japanu, u arapskom svetu, u Rusiji?
Kako su pisali lekari u Srbiji pre Drugog svetskog rata?
Ako se pasionirano bavite istorijom, mogli bi ovo za Srbiju da istražite.
Niko Vas nije proganjao (nadam se), a još manje zabranio, nemojte odmah da umišljate i pridajete sebi veći značaj od stvarnog. Svi su Vas pohvalili ovde zbog članks, uključujući i one koji su Vam skrenuli pažnju na nedoslednost u pogledu jezika u komentarima. Niša više od toga.
Da ste u Kanadi i da ne poštujete jedan od dva zvanična jezika tamo, država bi Vas "proganjala i proskribovala" (novčano kaznila, za početak), samo da znate.
Uz pozdrav, moj lekar urolog na VMA u Beogradu piše sve ćirilicom, sem, naravno, latinskih reči i skraćenica.
http://srpskacirilica.org.rs/?page_id=348
Svako dobro i još mnogo solidnih članaka Vam želim!
tlo. Pišemo o Gavrilu Principu, ne o Mladoj Bosni,
simpatizerima, članovima i celoj grupi, koja je
čekala F.F., do Nedeljka Čabrinovića. Ne pitamo, ni
osnovno, koje dovodi do sumnje (ili ubeđenja) da je
atentat "ujdurma", sa više ciljeva. Likvidacija "nepodobnog" F.F. i supruge, bio je samo sekundarni.
Primarni cilj, ove, tipične "lesee fer" (pusti, da
rade) "nameštaljke", bio je davalje povoda za rat,
protiv Srbije (više puta pokušavan i željen).
Međutim, pored austrijskih krugova, tu je i britanski MI6, u pozadini i Mlade Bosne i Ujedinjenja ili smrt
("Crne ruke"). Ključni, Vladimir Gaćinović i Apis.
Prvi, "radi" iz Ciriha (a ne zna za koga). Obojicu
"gazde" tuđim rukama, likvidiraju, iste, 1917 (usred rata).
MI6 se ne angažuje, zbog F.F. Uvlačenje Rusije i Nemačke, primarni im je cilj. Pored sukoba velikih,
a konkurenata (neprijatenja i "saveznika") V.B.
priprema "demontaže" sve četiri monarhije, bila je
u toku.
S. Savić
Naša naučna literatura je prepuna patetičnih primarne upotrebe sasvim prostih stranih reči, koje smo mi primili kao 'bolje' i 'učtivije', iako su one u izvornom jeziku neretko sasvim obične, pa i nekulturne. Ne govorim o latinskim terminima (sa čijim upotrebom se ne treba preterivati), već sasvim suvišnim rečima tipa 'respekt', 'edukacija' (imamo reči 'prosveta', 'obrazovanje' i 'školovanje', što je više od broja istoznačećih reči u engleskom, francuskom, nemačkom itd.). One ne predstavljaju nikakvo bogatstvo, već zamenjuju domaće reči i narušavaju naš jezik.
Juče sam se vozio putem od Beograda do Novog Sada, i nisam naišao ni jedan jedini ćirilični znak, osim par grafita. A o jeziku da i ne govorim. 'Brand', 'Pet Centar' - Kad bi samo, bednici, znali strani jezik koji koriste, ne bi bilo nepismeni na oba.
Onaj ko je u defanzivi ne može dobiti spor.
To znaju dobri advokati pa se trude da suprotnu stranu dovedu u poziciju da se brani i opravdava.
Ako spor ne možemo dobiti to ne znači da se ne treba sporiti. Jačamo duh, prebrojavamo se,oštrimo pera..Trebaće nam. Ima i biće sporova.
Tekst gospodina Šeklera možemo nazvati indirektnim udarcem. Odlično izvedeno i vešto plasirano.
Čestitam gospodinu Šekleru.
Tvrdnja da smo u defanzivi zato što su protiv nas sile nemerljive sadrži samo pola istine.
I to manju polovinu.
Izvršena je revizija Prvog svetskog rata (i Drugog kao njegovog nastavka)
Mi smo učestvovali u njegovoj reviziji, tako što smo poništavali rezultate rata. Mi protiv nas.
Rezultat Prvog svetskog rata je slobodno izjašnjavanje naroda na život u nacionalnoj državi.
nastavak
Kao rezultat Prvog Svetskog rata u novembru 1918 male a za njima Velike skupštine u Banatu, Bačkoj, Baranji, Sremu, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini i Dalmaciji donose odluku o pridruženju Srbiji.
Pre 1 decembra kada je Narodno veće stiglo iz Zagreba i kada je stvorena prva Jugoslavija
Kako su izgledale naše zablude vidi se (između ostalog)i u u tekstu spominjanoj knjizi Rebeke Vest
CRNO JAGNjE I SIVI SOKO.
Evo kako Rebeka Vest opisuje doček turskog predsednika Ismeta Uneunija na željezničkoj stanici u Sarajevu 1937.g.strana 140 BIGZ 2000 prevod Nikole Koljevića.
"Kako je Konstantin(Stanislav Vinaver)imao zvaničnu propusnicu, dozvolili su da idemo sredinom ulica duž kojih su stajale žene pod feredžom i ljudi pod fesovima...
Gomila je bila čvrsto zbijena i sjedinjena istim izgledom.Lica ljudi su bila ukočena, gotovo odlivena u izraz čvrste pripadnosti jednoj stvari.
Sva su bila zagledana u jednu nadu.
nastavak
Mada su im lica bila skrivena, i po ženama se videla napetost iščekivanja. Slaba kiša je padala na njihove svilene i pamučne zarove, ali one se nisu micale, i samo neke su otvorile kišobrane mada su ih većinom imale pri sebi. Izgledalo je da sebe već smatraju učesnicima nekog svetog čina.
Jedan deo posmatrača je stajao u pravilnom redu, držeći male, napravljene, uredno ispisane, neke čak i turskim pismom.Mnogi su brižljivo nosili jugoslovenske zastave ALI NISU MAHALI NjIMA VEĆ SU IH DRŽALI OPUŠTENE.
Bilo je mnogo dece i sva su mirno i poslušno stajala na kiši.Pogledala sam na sat i videla da već deset minuta hodamo kroz ovu masu ljudi. Trideset hiljada Muslimana živi u Sarajevu i mislim da su skoro svi bili ovde.
BILI SU U ZANOSU,OBUZETI PRIVIĐENjIMA, ZARAŽENI STAROM LOJALNOŠĆU, I NESUMNjIVO SPREMNI DA SE PREDAJU OTROVU JEDNE STARE MRŽNjE..."
Tako Rebeka Vest. Vinaver se nije izjašnjavao. Bio je prisutan i naš zet Mehmed Spaho
nastavak.
Izjašnjavaće se Miloš Crnjanski.O Jugoslaviji.
Napisaće 1934 da je do tada pisao " sa naivnošću".
U tekstu NACIJA I SABOTAŽA u časopisu IDEJE br16
napisaće.
"..Najveća greška i nesreća naša sa nacionalističkog stanovišta nije bila u tome što smo se našli pred novim teškoćama, nego u tome što nije jasno rečeno da ima pobednika i pobeđenih"
"Optužbe da je srpstvo izazivač rata, ...to su bile, za vreme rata , PAROLE NAŠIH NAJGORIH NEPRIJATELjA posle rata zamislite pacifista"
Crnjanski je ostao usamljen. Stići će oni koji će 9 novembra 1944 odrediti granice srpskog etničkog prostora od Beograda do Vranja.
U već spominjanim IDEJAMA napisaće Crnjanski 1935 godine
"NA JEDNOJ STRANI SIROMAŠNA SRBIJA A NA DRUGOJ RULjA PROTIVNIKA KOJA SE CEREKA."
Tim više, treba da se zamisle zakerala u vezi s pismom u odgovorima, da li je primereno ubacivati te, u odnosu na suštinu manje važne primedbe. I da li nam je zbog tog brkanja bitnog i nebitnog sve ovako kako je. Srećom, postoje ljudi, među njima i gdin Šekler, koji uistinu rade za srpstvo i istinu. Hvala mu!
Od srca vam hvala na vasoj,tako lepoj i emotivnoj pohvali mog truda. Retki su oni, kojima je dato, da mogu razaznati bitno od nebitnog. To je i najteze,pa se zato nemojte jediti ni na njih. Anstajn je, predavanja od sat vremena naplacivao nekoliko puta jeftinije od onih koja traju 20/tak minuta, pod obrazlozenjem, da je mnogo teze skratiti i reci samo bitno i vazno i istinito, nego ispricati pitku pricu :-).
ps. Posto ocigledno spadate u retke koji znaju sta i kako treba, voleo bih da vas ohrabrim da i vi pocnete da pisete i sirite istinu, ako to vec ne radite. Voleo bih da i ja vas citam. Svako dobro.
Šteta je što ovo više čitaju ini, nego mi.
Treba takođe istaći, da su i tada, kao i danas, belosvetski želeli da nama vladaju, a da ni ne glume da nas poštuju.
Nije Ferdi, koji je žarko želeo da vlada Srbima i srpskim zemljama, došao da klekne pred Vidovdanske žrtve i da time pridobije 'raju'. Naprotiv, došao je kao običan nasilnik, provokator i ratni huškač.
Šteta što mu je nasilništvo toliko urođeno, da nije mogao da mu se odupre ni kao mogućnosti. Bolje bi prošao da je išao 'na pamuk'...
To su ovi novi 'belosvetski' naučili, pa sad 'mi' radimo njihov pos'o. Pod 'mi' podrazumevam jevtino podmićen domaći šljam, a ne preostalu šaku čestitih Srba.
Ako je za utehu, imađasmo nekad, nekog Gavrila Principa...
Baj d vej: Svako svoga suzbijte ustašu!