среда, 14. мај 2025.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Европски "принципи" и Гаврило Принцип

Kоментари (50) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 02 фебруар 2014 15:11
фристајло
Јасније не може.
Браво, Шеклеру!
Чекају се нови "принципи".
Препоруке:
67
1
2 недеља, 02 фебруар 2014 15:21
у мету
Изваредан текст. И духовит и богато документован.
Препоруке:
59
0
3 недеља, 02 фебруар 2014 15:51
ЧАМЏИЋ АМИР
Коме се то имате правдати?Коме и чему правдање за атентат?Ни они се не правдају за окупацију и анексију БиХ?Зашто се правдате за атентат?Помало ми то мирише на " политички кукавичлук"?Уцмекао окупатора и нека је, тиме је прича завршена...
Препоруке:
65
1
4 недеља, 02 фебруар 2014 16:06
Биљана Николић
Те "европске принципе" ми Срби смо најскупље платили у протекли сто година и још их плаћамо.
Препоруке:
60
0
5 недеља, 02 фебруар 2014 17:59
Deda Djole
Osim prvog - alarmistickog pasusa - ovo je dobar, argumentovan i informativan clanak.

Svetska istorija je odavno smestila Gavrila na pravo mesto i niko ozbiljan ne tvrdi da je rat izbio zbog atentata. Dovoljno je pogledati Wikipediju i druge svetske enciklopedije - na Internetu.

Samo smo mi na Balkanu strasno podeljeni. Dok je za neke Gavrilo heroj, za druge je on terorista. Ustvari, on nije ni jedno ni drugo, on je samo atentator.
Препоруке:
26
5
6 недеља, 02 фебруар 2014 18:04
raspopovic m.
U ovom tekstu ima dovoljno činjenica da se samo sa njima može argumentovano dobiti svaka rasprava o navodnom "zločinci i teroristi Principu" i istorijskim okolnostima u kojima se zločin odigrao! Bravo za autora, koji se neverovatno uspešno bavi tako različitim oblastima o kojima piše. rekao bih da se radi o pravom eruditi... nije baš kao PPV, već daleko bolji... Šalim se naravno :-)
Препоруке:
41
1
7 недеља, 02 фебруар 2014 18:59
Kole
Dobar tekst. Nisam znao ovo o Tinu Ujevicu, a ni da su hrvati bili tolki "atentatori jedni"...samo koliko vidim, slabo su efikasni...nista im nije uspelo. Zadrhti im ruka...samo je Gavrilo Pricip bio tako hladnokrvan i siguran. Verovatno zato sto je od svih njih bio potpuno svestan da je to njegov kraj i da je završio sa svojim životom. Potpuno svestan žrtve svoje i značaja dela. Ako se to može reći za nekog u tim godinama. Surovo vreme i surova vremena.... Koliko ubistava...prosto neverovatno...
Препоруке:
28
2
8 недеља, 02 фебруар 2014 19:02
Milicica
Svaka čast za tekst. Bože dragi, koliko atentata je izvedeno u to vreme. zašto nam to niko nikada nije rekao? Toliki atenatati od strane hrvata u samo par godina niko i ne pominje... Pa to je prosto neverovatno... Mi srbi ništa ne znamo. Hvala za informacije dragi Milanko. Nikada ih neću zaboraviti jer su tako jednostavne i proste da se tu nema šta mnogo filozofirati. Hvala vam za vaš trud.
Препоруке:
32
1
9 недеља, 02 фебруар 2014 19:21
Marina za NSPM
Poštovana NSPM,
Želela bih da vam dam jednu ideju. Zašto ne prevedete ovaj tekst na nekoliko evropskih jezika (to mogu i vaši mnogobrojni saradnici) i raširite ga po interent mreži evropskih zemalja i preko fejsbuka i sličnih društvenih mreža. Jer, ovaj tekst, ima tako surovo nabrojane činjenice, koje će i najvećim zlonamernim lajicima, ali isto tako i najvećim stručnjacima - istoričarima, da zapuši usta i napade. Ovaj tekst treba što više ljudi da pročita jer je neutralan, a i kada staje u odbranu Gavrila Principa, čini to evropskim argumentima, a ne srpskim! Draga NSPM, isto tako predlažem da ovaj tekst u ovoj godini kada obeležavamo 100 godina od I svetskog rata, stoji negde uvek na prvoj strani vašeg lista, sa svim ovim prevodima na strane jezike, da bi ga mi odatle mogli "linkovati i širiti" preko interenta i društvenih mreža. Pozdrav iz Nemačke!
Препоруке:
52
1
10 недеља, 02 фебруар 2014 20:50
Бели Орао
Да ли смо ми Срби остали без принципијелних ставова?

""Марина. Предлог је одличан.
""Миличица. Зар није име овако лепше.

Какви бре европљани. Па од Велике Хоче додвора Цара Душана је водио виновод кад се они нису ни купали.
Са њима не треба разглабати, треба их игорисати и окренути се себи, својој породици, раду, реду и дисциплини. Тренутно то нема ко да пкаже, јер су сецикесе које краду на рачунима за воду и струју дошле на власт.
Препоруке:
29
3
11 недеља, 02 фебруар 2014 22:23
Непринципијелни европски принципи!
Нажалост код језуитских Европљана постоји очигледан принцип да атентате које нису починили Срби, православци, треба прећутати и заборавити. Већина наведених атентата ми је позната, али одлично је што је господин М. Шеклер то обрадио и објавио на овоме сајту. Слажем се са предлогом Марине да се овај изврстан текст преведе на стране језике и да буду преводи доступни са овога и других сајтова читаоцима диљем света како би се упознали за европским принципима.
Препоруке:
25
1
12 недеља, 02 фебруар 2014 22:44
Miloš
Nažalost, oni koji poturaju tezu da je Gavrilo Princip terorista i da su Srbi krivi za Prvi svetski rat, su uspeli u svojim namerama. Uspeli su da izazovu čitav talas opravdavanja. Time je njihova besmislena i, moram napisati, glupa teorija dobila na težini. Umesto da se slatko nasmejemo i superiorno ignorišemo glupost i neznanje, mi se stavljamo u defanzivu. Ulažemo napor da bismo dokazali očigledno. Spuštamo se na intelektualno niži nivo da bismo raspravljali o onome o čemu se ne raspravlja. Time smo već na neki način poraženi.
Препоруке:
10
6
13 недеља, 02 фебруар 2014 23:16
Lala
Jedno je neosporno tacno: sa atentatom je do rata neminovno doslo, a da nije bilo atentata mozda ni rata ne bi bilo (bez obzira koliko je za to bila mala verovatnoca)!!
Препоруке:
6
30
14 недеља, 02 фебруар 2014 23:25
Gavrilo je evropska tekovina
A Evropa koja neće Gavrila, Čerčila ili Staljina nije moja Evropa. Posebno su Englezi bili "oduševljeni" onom Evropom...??? Pa su zato "izmislili" Ameriku!
Препоруке:
16
1
15 недеља, 02 фебруар 2014 23:28
Sve je to isto
Evropijandure, osmanlije, dosmanlije,...
Препоруке:
20
1
16 недеља, 02 фебруар 2014 23:54
Обсервантес
Похваљујем г. Шеклера за овај посвећени истраживачки рад у коме јасно указује на контекст времена у коме су неке ослободилачке национално романтичарске тежње биле европско правило. Гаврило Принцип није био српски већ авангардни европски пројекат тог доба. Тренд који из контекста времена вади из историјског бунара, циљано и у ревизионистичким рукавицама, баш Г. Принципа у негативној конотацији јасно указује да српску кривицу данас треба продубити по вертикали свим пропагандним средствима. Велики је, огроман, злочин учињен српском народу у последњих сто година у два велика рата до нивоа питања опстанка Срба...
Препоруке:
23
1
17 недеља, 02 фебруар 2014 23:57
Обсервантес
... У последње две деценије, необновљен и браварском анестезијом духовно растројен, српски корпус доживео је дефинитивну историјску егзекуцију (вишемилионске жртве од фашизма у оба рата када је истребљен на територији која му вековима припада и потом, у последње две деценије, отимање територија на принципу „чије овце томе и ливада“) . „Српске ливаде не пасу српске овце зато што су овце већином побијене“. Прича ту почиње и ту се завршава. Све остало, ова антипропаганда ( о Принципу) ван временског контекста је алиби злочинца који је у континуитету, историјски, антисрпски усмерен и данас остварен у злочину. Још једном захвалност и поздрав г. Шеклеру!
Препоруке:
23
1
18 понедељак, 03 фебруар 2014 02:16
Татијана
Иста монархистичка породица има онолико огранка колико је потребно да се успостави власт и натерају разни народи да постану поданици и слуге. Шта ће данска принцеза, на пример, на руском двору? Чија је она ћерка, кога принца или краља?
Скоро све знамо о нашем Гаврилу, да видимо ко је био његова мета, и мета свих слободољубивих храбрих људи.
Препоруке:
6
4
19 понедељак, 03 фебруар 2014 02:22
Marko Gay
@ Observantes

Hitler je naredio da prestolonaslednik Austrije Otto bude likvidiran, ali su Otta zastitile SAD, sklonivsi ga kod sebe. Otto se dogovorio s Churchillom da se posle Drugog svetskog rata napravi Dunavska federacija, tj da se obnovi Austrougarska.

Ali Britanija ovo nije mogla ostvariti jer je na terenu pobedio Saljin, koji za to nije hteo ni da cuje.

Poenta je medutim u sledecem: da Tito/ Staljin nisu pobedili na Balkanu, nego da su pro-britanske snage pobedile, doslo bi do restauruacije Austrougarske monarhije. A ne do stvaranja Velike Srbije, kako neki naivni cetnici veruju.
Препоруке:
9
6
20 понедељак, 03 фебруар 2014 02:44
Одбрана и последњи дани
Хабсбуршка монархија је били речна сила задовољна лепим плавим Дунавом и као таква није пуно сметала другим великим силама. Али јој се у суседству појавише Бизмарк и Вилхелм II, ујединише Немачку и створише моћно немачко царство, и на рачун саме Аустрије,која им временом постаде савезник. Посебно је овај Други био за јачање Немачке као поморске силе што се подразумевало ако се имало колонијалне претензије. И наравно да ће да ударе на Британију. Између осталог, мали детаљ из Бурског рата кад су Немци подржали Буре против Енглеза, и ето Првог светског рата. Све ми се чини да су баш Енглези имали учешће у тим силним атентатима. Колико видим ни један од атентата није био директно уперен против енглеске монархије.
Препоруке:
10
1
21 понедељак, 03 фебруар 2014 03:22
milanko sekler
Hvala vam svima koji ste me "prozvali" i pohvali moj trud i po imence mi cestitali ili sto god rekli pozitivno...ima vas dosta pa vas je tesko sve popamtiti....a izgledalo bi pomalo samohvalisavo i neskromno da vas sve po vasim imenima i pseudonimima ispisem. U svakom slucaju, znate vi svi kome sam se zahvalio. Hvala vam na utrosenom vremenu za pisanje komentara. Obecavam vam i tekst sa popisanim svim dokazima iz arhiva nemacke i austrugarske kao i memoara istaknutih licnosti ovih zemalja iz koga se vidi koliko je pre rat protiv Srbije planiran i samo se cekao. To ce i nekim komentarima ovde pomoci da spoznaju istoriju tog vremena na prost nacin.
Na kraju zahvaljujem se i ostalima koji i nemaju bas neko visoko misljenje o mom socineniju.... Sta da radim...popravicu se valjda.:-P
Ps. Hvala Marini za predlog za prevod ovog teksta na strane jezike. Veoma mi je drago da mislite da je tekst vredan tog truda.... a i da predlog dobio toliko glasova slaganja. :-P. Marona hvala.:-P
Препоруке:
17
0
22 понедељак, 03 фебруар 2014 03:28
Обсервантес
@Marko Gay, поента није у великој Србији која је измишљена пропагандна антисрпска категорија. У првом, великом рату искасапљена Србија (недужна јер је "европејац Принцип" пуцао помодарски, европејски па је за то групно крив тада рурално оријентисан, жртвован сироти српски народ) није успела да оствари елементарну динамичку (животну) равнотежу, да приђе бар „позитивној биолошкој нули“ (после губитка 40% мушког становништва!) од које је требало одскочити ка животнијем сутра (а не поново у геноциду умирућем - II св. рату) ...
Препоруке:
12
1
23 понедељак, 03 фебруар 2014 03:29
Обсервантес
... Шта значи спречавање стварања Велике Србије? Велика Србија није национална идеја српског народа! Идеја српског народа је слобода а не експанзионизам! И ту долазимо до кључне тачке. Није поента колика је српска држава него колико је слободан српски народ. Јер, ако је српски народ слободан онда би та слободна држава била превелика за вечите империјалистичке амбиције истог геноцидочинитеља, данас славодобитног. Истребити Србе и на њихове ливаде доводити вукове у овчијој кожи није превенција стварања „Велике Србије“. То је геноцидни алиби зликоваца у антисрпске сврхе.
Препоруке:
13
4
24 понедељак, 03 фебруар 2014 04:18
ДРАГАН
какви Тито и Сталин ,Марко ? Тита и комунисте су довели управо англосаксонци на власт, они су га подржавали финансиски ,политички па и војно, важно је било да он и комунистички систем остану на снази ,то се показало и када су сепаратисти и терористи 90 тих кренули у разбијању заједничке државе ,за тај запад је било важно да устав из 1974 и авнојске границе остану на снази ..а то имамо и данас ..титову авносјку Србију
Препоруке:
7
5
25 понедељак, 03 фебруар 2014 05:09
Татијана
@Marko Gay
Каква црна победа Тита на Балкану против Британаца? Тито је био њихов човек. Стањин је тај који је зауставио продор англосадсонаца на исток. Знате ли колико је Руса погинуло још 1903-е године у руско јапанском рату због тих западних монарха? Сетите се манџурије. И шта се дешавало после тога. Русима је био доста да бране своју земљу и богатсво а после да геледају као им то отимају западне династије у договору са Романовима. Романови су на крају постали огранак запдне евроске монархије.
Препоруке:
2
7
26 понедељак, 03 фебруар 2014 07:15
s.j Ово је потребно превести на друге језике, како би се могло ширити у сврху позитивне пропаганде
Надам се да ће се они довољно стручни и потрудити на том пољу - понављам, само ни заиста талентовани, јер су потребни квалитетни преводи.
Препоруке:
11
1
27 понедељак, 03 фебруар 2014 11:22
Боки
Сама чињеница потребе Србије да се опрадава због своје тежње за слободом и борбе против окупација говори о томе на како је ниске гране спала.
Препоруке:
9
2
28 понедељак, 03 фебруар 2014 13:42
Nix
Svidja mi se stil, mada baš nisam siguran da mi se dopadaju ovi citati hrvatskih pesnika pisaca ili šta god. Naravno, tu ne mislim na Andrića....
Препоруке:
0
8
29 понедељак, 03 фебруар 2014 14:35
Lala
Ne postoji americki predsednik sa imenom James Abram, ali je postojao James Abram Garfield. Abram mu je bilo drugo ime, a ne prezime. Toliko o tome kako je ovaj clanak dobro obradjen. Vetrovatno ima i more drugih gresaka, no ja sam primetio samo ovu.
Препоруке:
7
14
30 понедељак, 03 фебруар 2014 15:00
Татијана
Прво, извињавам се свима због словних грешака.
Господине Шеклеру, Ваши текстови су пуни истине и правде, али не одговара то свакоме. Лаж прихватају они који би да прикрију сопствене слабости или немоћ, исто као и преваранти свих боја и узраста. Ви витешки браните немоћне и разоткривате преваранте, али ето, то није у складу са "новим вредностима".
С обзиром на Вашу систематичност и склоност ка истицању битних а намерно прикривених историјских детаља, да ли можете да наведете бар један разлог из кога се тако упадљиво ћути о великом руско-јапанском рату и страдању онолико Руса и Кинеза по сопках Манџурије? Писали Сте, ако се добро сећам, донекле о томе у једном свом предходном тексту.
Срдачано Вас поздрављам
Живели!
Препоруке:
14
1
31 понедељак, 03 фебруар 2014 15:29
Milanko
Za Tatijanu:
Hvala na lepim rečima i pohvalama draga Tatijana! Ukratko, taj rat je bio "veoma" potpomognut od strane Sad-a i Velike Britanije! Uz puno diplomatskih nepočinstava je izazvan i mnogo novca je dato Japanu da bi se spremio i imao novca za taj rat, i konačno da bi ga dobio! To nije tema o kojoj vole da pišu zapadni istoričari, ali ruska istoriografija je sa tim načisto! Kao i uvek "dobri stari neprijatelj" Velika Briitanija, je sve bila spreman da učini, samo da Rusija izgubi tu najjužniju luku Port Artur kao i Mandžuriju. Ta ruska pesma je inače divna! Ne zaboravite, Japan je bio privreda koja je otvorena pod pretnjom sile i uništenja od strane Amerike! Novo tržište! I zaista im je u tom trenutku odgovaralo da se tržište japansko širi, a samim tim i američko! Hvala još jednom

Za Lalu: HVala što ste mi ukazali na ovaj strašan previd. Nastao je u kucanju. Nađite mi još propusta radi podizanja kvaliteta teksta.Divan ste čovek vidom. pRavi Lala. Veliki pozdrav!
Препоруке:
10
1
32 понедељак, 03 фебруар 2014 15:52
Бели Орао
""Татијана.
Постоје две опасне ствари. Лаж и незнање.
Лаж са манипулацијом није толико опасна јер паметни људи то разазнају. Опасније је незнање које влада српским народом. Од нас овде колико смо се јавили углавном нема незналица(има заведених), нарочито кад је снег и ветар погубе компас па им ни светлостзвезда не помаже), чак и онај несрећни Марко да се мало замисли схватиће да је Чеда уствари радио за Енглезе(свирао је Краљици клавир, а она му је писала ноте) и да је Стаљин њему рекао не, баш као и српски прави комунисти, који су завршени на о.Голи. Ипак истина полако иде ка површини, јер људи као што је професор Драгољуб Живојиновић разоткривају енглеске перфидне ставове о Србима. Много људи у Србији се оправило да нам Англи и Саси, дигери са острва, нису никад били пријатељу већ замућивачи наш несретне народне историјске судбине. Зато немојте да се секирате. Нама овде је лако. Увек причамо истину и не можемо да погрешимо.
Препоруке:
11
3
33 понедељак, 03 фебруар 2014 17:08
моћ знања
Јако занимљиво, хвала!

Само, зашто "срећом" у следећој реченици:
"Срећом, живот цара спасава војна униформа..." ?

У најмању руку, у непристрасном опису историјских догађаја нема места личним осећањима.
Препоруке:
1
5
34 понедељак, 03 фебруар 2014 17:13
Marko Gay
Vi svi pricate o periodu posle 1948-e. Ali u periodu 1948-e Tito je zaista radio za Staljina, a to znaci striktno je sledio i izvrsavao Staljinova uputstva.

To sto je posle izdao (a i to pre svega u strahu za sopstveni zivot), ne znaci automatski da je Tito od pocetka bio zapadni covek.

@ Observantes

Veliku Srbiju upotrebljavam kao skracenicu za uzu Srbiju + prekodrinske teritorije, nisam komentarisao da li je prevelika.
Препоруке:
6
1
35 понедељак, 03 фебруар 2014 17:14
...
Бели Орао
""Татијана.
Постоје две опасне ствари. Лаж и незнање."


Постоји и трећа, још опаснија ствар – заблуда. Заблуде су, каже Јовица Аћин, већи непријатељ истине од лажи . Иначе, све три „опасне ствари“ чине нашу реалност, исто као и истина.
Препоруке:
11
0
36 понедељак, 03 фебруар 2014 17:26
још мало размишљања
Е, мој Миланко, не умете ћирилицом да пишете коментаре ... Чак и ефемерни коментари су писано сведочанство о некоме. То историчару (макар и пасионираном, којему то није занимање) треба понајпре да је савршено јасно. Хоћете ли, мој Миланко, у латиничну историју, или ...?

Или је не волите?

Чланак је, иначе, добар и користан, свака част на њему.
Препоруке:
5
4
37 понедељак, 03 фебруар 2014 19:05
Татијана
Хвала на одговору господине Шеклеру.
И господину @Белом Орлу се захваљујем на пажњи.
Сигурно да нам је у овом смутном времену дужност да остављамо будућим генерацијама истину на увид и добронамерне савете, ако ништа друго онда бар овлаш на маргинама.
Срдачан поздрав и свако добро,
Татијана
Препоруке:
6
0
38 понедељак, 03 фебруар 2014 19:13
Milanko Sekler
Kao doktor medicinskih nauka na poslu se usled velikog broja latinskih reci sluzim iz prakticnih razloga, kao i svaki lekar, latinicom. Cirilicom se sluzim kad god se setim da prevacim tastaturu na cirilicu. Zaista, ako mislite da je ovo latinicna istorija, onda jeste. Prihvatam i ne ljutim se. I to je sve sto mogu reci. Vi u svakom slucaju ne mozete ni znati kako se potpisujem i pisem li cirilicom.
Ps. I ovaj je latinicom komentar pisan jer na ovom tabletu je i nema. Nisam neko ko bi ikoga proganjao zbog upotrebe latinice ili ga proskribovao ikada. Obaveza je drzave pre svega da koristi cirilicu u svim dopisima i prepisima i obrascima. Moja ustanova tako i radi bez obzira na sve probleme koje imamo u tome usled upotrebe medicinskih izraza. Mislim da je dovoljno da svi nazivi ustanova i preduzeca i novina moraju biti na cirilici. A nemojte misliti da je velika mudrost napadati visokoumno i sa cirilicnih visina kako su ispisani komentari. :-P Puno vas pozdravljam
Препоруке:
13
0
39 понедељак, 03 фебруар 2014 21:13
Бели Орао
@...
Слажем се, мада сам написао да има и оних заведених(мало да се вадим). Поздрав за ...(три тачке) и увек добре коментаре.

""лала.
Јесте, ту је и Мачак Гарфилд, породица Симпсон, Телетабиси и наравно Том и Џери.

""Миланко.
Доста нас овде се бори за ћирилицу. Није свеједно. Ако човеку узму писмо могу да му подвале и језик, рецимо латински,шта има везе, и тако нас сматрају за полумртве, али нисмо. Жилав је опанак.
Што се тиче брзине куцања испочетка мало грешите,али се брзо навикнете. Да би пребацили писање на ћирилицу покушајте пречицу алт+шифт (видите колико пута треба да куцнете по шифту док се не појави српска ћирилица, јер имамо и ХР лат. као и енглески ћелави).Наравно може и мишем.
Иначе чланак је одлична анализа атентата.

П.С.
Него нешто се сетих. Наш Краљ је једини европски, а можда и светски владар над киме је атентат извршен ван земље.
Препоруке:
10
0
40 понедељак, 03 фебруар 2014 21:32
истина у језику/писму
Milanko Sekler
Kao doktor ... na poslu se usled velikog broja latinskih reci sluzim iz prakticnih razloga,... Nisam neko ko bi ikoga proganjao zbog upotrebe latinice ili ga proskribovao ikada.


Како ли пишу "на послу", баш ме занима, лекари у Кини, Јапану, у арапском свету, у Русији?
Како су писали лекари у Србији пре Другог светског рата?
Ако се пасионирано бавите историјом, могли би ово за Србију да истражите.
Нико Вас није прогањао (надам се), а још мање забранио, немојте одмах да умишљате и придајете себи већи значај од стварног. Сви су Вас похвалили овде због чланкс, укључујући и оне који су Вам скренули пажњу на недоследност у погледу језика у коментарима. Ниша више од тога.
Да сте у Канади и да не поштујете један од два званична језика тамо, држава би Вас "прогањала и проскрибовала" (новчано казнила, за почетак), само да знате.
Уз поздрав, мој лекар уролог на ВМА у Београду пише све ћирилицом, сем, наравно, латинских речи и скраћеница.
Препоруке:
8
6
41 понедељак, 03 фебруар 2014 21:37
лако!
Честитам на одличном чланку г. Шеклеру, за коментаре ево му поклон-решење:
http://srpskacirilica.org.rs/?page_id=348

Свако добро и још много солидних чланака Вам желим!
Препоруке:
9
1
42 уторак, 04 фебруар 2014 04:14
Srboljub Savic
Покушаји "ревизије" историје, код нас налазе плодно
тло. Пишемо о Гаврилу Принципу, не о Младој Босни,
симпатизерима, члановима и целој групи, која је
чекала Ф.Ф., до Недељка Чабриновића. Не питамо, ни
основно, које доводи до сумње (или убеђења) да је
атентат "ујдурма", са више циљева. Ликвидација "неподобног" Ф.Ф. и супруге, био је само секундарни.
Примарни циљ, ове, типичне "лесее фер" (пусти, да
раде) "намештаљке", био је даваље повода за рат,
против Србије (више пута покушаван и жељен).
Међутим, поред аустријских кругова, ту је и британски МИ6, у позадини и Младе Босне и Уједињења или смрт
("Црне руке"). Кључни, Владимир Гаћиновић и Апис.
Први, "ради" из Цириха (а не зна за кога). Обојицу
"газде" туђим рукама, ликвидирају, исте, 1917 (усред рата).
МИ6 се не ангажује, због Ф.Ф. Увлачење Русије и Немачке, примарни им је циљ. Поред сукоба великих,
а конкурената (непријатења и "савезника") В.Б.
припрема "демонтаже" све четири монархије, била је
у току.
С. Савић
Препоруке:
2
6
43 уторак, 04 фебруар 2014 09:08
ѕ.ј Ћиричица. Ако мислите да је толерисање потпуног немара према очувању наше културе, и то од стране наших најобразованији сународника, нешто што не треба прогањати, и нешто што нормални народи не прогањају, онда грешите. Нико не позива на линчовање и ма
Срби су толерантни до лудила. Наша 'толерантност' није никаква врлина, јер 'толерантност', сама по себи, није ништа позитивно. Толерисати зло није никакво добро - а ми то чинимо.

Наша научна литература је препуна патетичних примарне употребе сасвим простих страних речи, које смо ми примили као 'боље' и 'учтивије', иако су оне у изворном језику неретко сасвим обичне, па и некултурне. Не говорим о латинским терминима (са чијим употребом се не треба претеривати), већ сасвим сувишним речима типа 'респект', 'едукација' (имамо речи 'просвета', 'образовање' и 'школовање', што је више од броја истозначећих речи у енглеском, француском, немачком итд.). Оне не представљају никакво богатство, већ замењују домаће речи и нарушавају наш језик.

Јуче сам се возио путем од Београда до Новог Сада, и нисам наишао ни један једини ћирилични знак, осим пар графита. А о језику да и не говорим. 'Brand', 'Pet Centar' - Кад би само, бедници, знали страни језик који користе, не би било неписмени на оба.
Препоруке:
9
0
44 уторак, 04 фебруар 2014 13:06
сељак беземљаш
Господин Милош нас је упозорио на чињеницу која је општеважећа.
Онај ко је у дефанзиви не може добити спор.
То знају добри адвокати па се труде да супротну страну доведу у позицију да се брани и оправдава.
Ако спор не можемо добити то не значи да се не треба спорити. Јачамо дух, пребројавамо се,оштримо пера..Требаће нам. Има и биће спорова.
Текст господина Шеклера можемо назвати индиректним ударцем. Одлично изведено и вешто пласирано.
Честитам господину Шеклеру.
Тврдња да смо у дефанзиви зато што су против нас силе немерљиве садржи само пола истине.
И то мању половину.
Извршена је ревизија Првог светског рата (и Другог као његовог наставка)
Ми смо учествовали у његовој ревизији, тако што смо поништавали резултате рата. Ми против нас.
Резултат Првог светског рата је слободно изјашњавање народа на живот у националној држави.
наставак
Препоруке:
5
1
45 уторак, 04 фебруар 2014 14:07
сељак беземљаш
наставак
Као резултат Првог Светског рата у новембру 1918 мале а за њима Велике скупштине у Банату, Бачкој, Барањи, Срему, Црној Гори, Босни и Херцеговини и Далмацији доносе одлуку о придружењу Србији.
Пре 1 децембра када је Народно веће стигло из Загреба и када је створена прва Југославија

Како су изгледале наше заблуде види се (између осталог)и у у тексту спомињаној књизи Ребеке Вест
ЦРНО ЈАГЊЕ И СИВИ СОКО.
Ево како Ребека Вест описује дочек турског председника Исмета Унеунија на жељезничкој станици у Сарајеву 1937.г.страна 140 БИГЗ 2000 превод Николе Кољевића.

"Како је Константин(Станислав Винавер)имао званичну пропусницу, дозволили су да идемо средином улица дуж којих су стајале жене под фереџом и људи под фесовима...
Гомила је била чврсто збијена и сједињена истим изгледом.Лица људи су била укочена, готово одливена у израз чврсте припадности једној ствари.
Сва су била загледана у једну наду.
наставак
Препоруке:
5
1
46 уторак, 04 фебруар 2014 14:34
сељак беземљаш
наставак
Мада су им лица била скривена, и по женама се видела напетост ишчекивања. Слаба киша је падала на њихове свилене и памучне зарове, али оне се нису мицале, и само неке су отвориле кишобране мада су их већином имале при себи. Изгледало је да себе већ сматрају учесницима неког светог чина.
Један део посматрача је стајао у правилном реду, држећи мале, направљене, уредно исписане, неке чак и турским писмом.Многи су брижљиво носили југословенске заставе АЛИ НИСУ МАХАЛИ ЊИМА ВЕЋ СУ ИХ ДРЖАЛИ ОПУШТЕНЕ.
Било је много деце и сва су мирно и послушно стајала на киши.Погледала сам на сат и видела да већ десет минута ходамо кроз ову масу људи. Тридесет хиљада Муслимана живи у Сарајеву и мислим да су скоро сви били овде.
БИЛИ СУ У ЗАНОСУ,ОБУЗЕТИ ПРИВИЂЕЊИМА, ЗАРАЖЕНИ СТАРОМ ЛОЈАЛНОШЋУ, И НЕСУМЊИВО СПРЕМНИ ДА СЕ ПРЕДАЈУ ОТРОВУ ЈЕДНЕ СТАРЕ МРЖЊЕ..."
Тако Ребека Вест. Винавер се није изјашњавао. Био је присутан и наш зет Мехмед Спахо
наставак.
Препоруке:
8
1
47 уторак, 04 фебруар 2014 14:56
сељак беземљаш
наставак
Изјашњаваће се Милош Црњански.О Југославији.
Написаће 1934 да је до тада писао " са наивношћу".
У тексту НАЦИЈА И САБОТАЖА у часопису ИДЕЈЕ бр16
написаће.
"..Највећа грешка и несрећа наша са националистичког становишта није била у томе што смо се нашли пред новим тешкоћама, него у томе што није јасно речено да има победника и побеђених"

"Оптужбе да је српство изазивач рата, ...то су биле, за време рата , ПАРОЛЕ НАШИХ НАЈГОРИХ НЕПРИЈАТЕЉА после рата замислите пацифиста"

Црњански је остао усамљен. Стићи ће они који ће 9 новембра 1944 одредити границе српског етничког простора од Београда до Врања.

У већ спомињаним ИДЕЈАМА написаће Црњански 1935 године
"НА ЈЕДНОЈ СТРАНИ СИРОМАШНА СРБИЈА А НА ДРУГОЈ РУЉА ПРОТИВНИКА КОЈА СЕ ЦЕРЕКА."
Препоруке:
9
2
48 уторак, 04 фебруар 2014 23:41
Софија Јовановић
Све честитке господину Шеклеру на тексту, и за труд уложен у његову темељност.
Тим више, треба да се замисле закерала у вези с писмом у одговорима, да ли је примерено убацивати те, у односу на суштину мање важне примедбе. И да ли нам је због тог бркања битног и небитног све овако како је. Срећом, постоје људи, међу њима и гдин Шеклер, који уистину раде за српство и истину. Хвала му!
Препоруке:
5
0
49 среда, 05 фебруар 2014 09:07
Milanko Šekler
Draga Sofija,

Od srca vam hvala na vasoj,tako lepoj i emotivnoj pohvali mog truda. Retki su oni, kojima je dato, da mogu razaznati bitno od nebitnog. To je i najteze,pa se zato nemojte jediti ni na njih. Anstajn je, predavanja od sat vremena naplacivao nekoliko puta jeftinije od onih koja traju 20/tak minuta, pod obrazlozenjem, da je mnogo teze skratiti i reci samo bitno i vazno i istinito, nego ispricati pitku pricu :-).
ps. Posto ocigledno spadate u retke koji znaju sta i kako treba, voleo bih da vas ohrabrim da i vi pocnete da pisete i sirite istinu, ako to vec ne radite. Voleo bih da i ja vas citam. Svako dobro.
Препоруке:
3
0
50 среда, 05 фебруар 2014 23:49
Љаксе Бре
Свака част и хвала Вам на систематичној анализи!

Штета је што ово више читају ини, него ми.

Треба такође истаћи, да су и тада, као и данас, белосветски желели да нама владају, а да ни не глуме да нас поштују.
Није Ферди, који је жарко желео да влада Србима и српским земљама, дошао да клекне пред Видовданске жртве и да тиме придобије 'рају'. Напротив, дошао је као обичан насилник, провокатор и ратни хушкач.
Штета што му је насилништво толико урођено, да није могао да му се одупре ни као могућности. Боље би прошао да је ишао 'на памук'...

То су ови нови 'белосветски' научили, па сад 'ми' радимо њихов пос'о. Под 'ми' подразумевам јевтино подмићен домаћи шљам, а не преосталу шаку честитих Срба.

Ако је за утеху, имађасмо некад, неког Гаврила Принципа...

Бај д веј: Свако свога сузбијте усташу!
Препоруке:
2
0

Анкета

Да ли мислите да ће у 2025. години бити одржани ванредни парламентарни избори?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер