Они који руше Лењинов споменик, више личе на Лењина него Јанукович. Запад је Лењина убацио да дестабилизује Русију, исто као што данас покреће украјинску опозицију.
Препоруке:
77
7
2
петак, 13 децембар 2013 00:39
Ana
Genocid u Vinici (Ukrajina) 1. DEO (YOU TUBE VIDEO):
Genocid u Vinici (Ukrajina) 2. DEO (YOU TUBE VIDEO):
http://www.youtube.com/watch?v=lQ45hq_B0Eg
Препоруке:
2
50
3
петак, 13 децембар 2013 00:44
Baćuška
Od velikog baćuške svi beže i niko ne bih s njim osim nas srba.
Препоруке:
5
127
4
петак, 13 децембар 2013 00:47
фристајло
Е- овако се то ради...
То је новинар који зна свој посао.
Одличан приказ, све честитке старом асу...
Препоруке:
78
2
5
петак, 13 децембар 2013 03:17
Обсервантес
Овакав новинарски екслузивитет може да уприличи само ранг г. Милошевића и наравно НСПМ. Задовољство ми је било да ово читам и зато захваљујем аутору за квалитет презентоване струке и труд али и месту на коме се нешто овакво могло прочитати. Свака част!
Препоруке:
52
2
6
петак, 13 децембар 2013 06:54
Митар
Запад подржава нацифашисте бандеровце у Украјини, тако исто и у балтичким патуљастим државама.
Коментар народа је тачан ,,ово раде против РУСИЈЕ''.
Препоруке:
56
0
7
петак, 13 децембар 2013 08:50
РОВС
..И да је распад Совјетског Савеза, како је то констатовао и руски председник Путин, био геостратешка катастрофа 20. века. После грађанског рата млада совјетска власт у Украјини своје је упориште и попуну властитих редова каснијих ЧК тражила и нашла у јединицама Западно Украјинске Армије или Галицијске Армије (сечевих стрелаца). Неки од њих су догурали и на високе политичке положаје у новоформираној совјетској држави, жестоко подржавајући и спроводећи културни геноцид скривен иза кулиса коренизације-украјинизације над сваком па и евентуалном ''трагу''рускости Украјине. Нову нацију је требало створити, и успели су у томе. Оно што нису успели до краја завршити Пољаци и Аустријци, јесу бољшевици. Тако да већа катастрофа по руске националне интересе уопште, јесте формирање Совјетског Савеза пре него што би то био његов распад. Распад је само покренуо низ међудржавних оставинско- имовинских питања, које данас најснажније нападају управо потомци бољшевика, новоосвешћених Руса.
Препоруке:
19
4
8
петак, 13 децембар 2013 09:26
Миљојко
Дa, сa Турцимa немa шaле, и то знaју нa Зaпaду, кaо што знaју дa смо ми Словени слични женaмa, и дa сa нaмa могу кaко хоће...
Препоруке:
25
3
9
петак, 13 децембар 2013 10:15
c_l
Podela je dobra za Rusiju i Ukrajince. Prvo, u buducem prisajedinjenju Ukrajine u Rusiju nece uci katolicko-unijatski zapad i time Rusi nece napraviti stare greske koje su oni redovno pravili, ali i Srbi. Podela bi stvorila nezavisnu Zapadnu Ukrajinu, ekonomski slabiju i bez izlaza na more.
Препоруке:
37
2
10
петак, 13 децембар 2013 12:23
jojo
Пре неки дан у Кијеву, на Булевару Тараса Шевченка, демонстранти су срушили Лењинов споменик.
Da nije bilo Lenjina ne bi bilo ni današnje Ukraine i stvorene mržnje među narodima. Lenjin je zlotvor koji je mrzeo Rusiju i koji je prouzrokovao patnje svih naroda carske Rusije. On je grobar moćne zemlje i začetnik današnjeg zla. Gori je od Gorbaćova i Jeljcina skupa.
Zahvalnost za stvaranje Ukrajine danas mu vraćaju maljevima najekstremniji Ukrajinci.
Препоруке:
35
4
11
петак, 13 децембар 2013 16:40
Боб
Узећемо православни део Украјине, а мали, унијатски део на западу ћемо препустити бриселским гилиптерима.
То ће у почетку изгледати као предаја дела територије. Али само ће изгледати.
У наредним фазама преузимаћемо део по део еунијатских територија, до самог Брисела.
Брисел ћемо населити Арапима и црнцима православне вере.
Препоруке:
24
5
12
петак, 13 децембар 2013 17:09
Мила
@Боб
good thinking!
Препоруке:
10
4
13
петак, 13 децембар 2013 17:14
Панта
Овај акт је користан за Русе, а добро је да прљави посао раде управо они који су и одшколовали Лењина. Пошто су украјински фашисти-комунисти необразовани исто као и наши, они нису ни свесни да раде корисну ствар за духовно прочишћење Руса.
Опште је познато да је марксизам-комунизам једна расисистичка сатанистичка секта чији је творац био Мојсије Хес, а разрадио ју је даље Мардокај Леви, или Карл Маркс. О Енгелсовом расизму и мржњи према Словенима је беспредметно говорити, јер то зна свако ко је прочитао ишта из марксизма.
Да је у питању сатанистичка секта говоре и најважнии кадрови 1. Интернационале, а посебно Бакуњин.
Маркс је умро као сви станисти. Он 25.05.1883. пише Енгелсу: "Како је бесмислен и празан живот". На сахрани му је било присутно укупно 6 људи.
Енглес је умро у страшној агонији оралног карцинома.
Лењин је био сатанистички практичар. Он је нанео више штете Русима него све погибељи Руса кроз целу историју. Познато је да је био немачки шпијун.
Препоруке:
12
8
14
петак, 13 децембар 2013 17:35
Peter RV
Vrlo profesionalan tekst Milosevica (vec sam mislio da nemamo ovakvih novinara).
Jedna mala opaska.
"Демонстранти кажу да су желели да уклоне последње остатке нечега што их подсећа на комунизам. Није истина – кажу коментатори. Лењин их у усијаним главама асоцира на Русију и Русе, на ,,окупаторе’’- Lenjin je bio Jevrejin (koji im je i dao 'samostalnost') ali je postalo tipicno da Rusi 'placaju' za njihove (i Gruzijanske) grehove.
U emigraciji sam se sreo sa ovim anti-ruskim Ukrajincima koji su mi ostavili duboki utisak 'ukrajinskih ustasa'. Sto se mene tice preporucio bih Yanukovicu da se otrsi od njih sto prije moguce- tj da im da njihovu jazbinu (drzavu) na zapadu, jer ta zatrovana gomila , mu nece nikad dat mira. Istok Ukrajine zajedno sa Krimom i Moldavijom bi bila idealna slovenska drzava. Zapadni kraj, jasna stvar, bi morao da se odrekne svake ideje da postane americka vojna baza.
Препоруке:
24
2
15
петак, 13 децембар 2013 18:42
Jasna*
Izgleda da bi i ovde mnogi maljevima na Lenjina!
Препоруке:
6
3
16
петак, 13 децембар 2013 20:06
Душан комуниста
Неколико небулоза могу се уочити у домаћим коментарима, а то су:
- Лењин је дестабилизовао Русију,
- Лењин је Украјинцима дао државу,
- Украјину треба поделити,
- Западна Украјина да не буде НАТО база,
Неке од ових ставова скоро не ћете наћи у Русији а нису очигледно пуно присутни ни у самој Украјини, што не искључује могућност да их има.
Кренимо редом:
- Лењин није могао да дестабилизује Русију јер је она већ била превише дестабилизована током политичких криза друге половине 19 века и бедом и заосталошћу, а онда и демократским и револуционарним побунама почетком 20 века. Са Лењиновим НЕПом креће обнова СССР.
- Лењин није Украјинцима дао државу и био је против тога да буду независни, већ им је потврдио право на самоопредељење и да буду признати као нација, што су и били.
Препоруке:
8
13
17
петак, 13 децембар 2013 20:09
Душан комуниста
-Украјину не треба поделити. Много има оних међу Србима којима није довољно што им земљу деле и унесрећују него би и они радо да одлучују уместо других и да их деле. Украјина треба да остане цела или онако како одлуче њени грађани.
-Западна Украјина у случају свог настанка, јасно је постала би НАТО база и тако би НАТО већ био ближи Русији.
Украјини није место ни у НАТО, ни у ЕУ.Нема оправдања за Украјинске националисте у Русофобној политици, нити било кога ко са позиције руског национализма намеће била шта народу Украјине.
Ma kakva beda i zaostalost carske Rusije,sad ce oni da te ubedjuju kako je to bila napredna drzava ,a dosli komunisti,zaveli narod koji nije ziveo u bedi i zaostalosti vec je iz ciste obesti digao kuku i motiku i poveo za komunistima.Interesantno koliko su ovi desnicarski komentatori kontradiktorni,ni sami ne znaju sta hoce mrze EU ,ali zato obozavaju kapitalizam,kao da EU nije organizacija kapitalista zasnovana na krupnom kapitalu,globalizaciji i eksploataciji,pohlepi,profitu...Zaista mi nije jasno ,vole kapitalizam i oni bi kao i ovi nesrecni Ukrajinci bezmozgovici maljem po Lenjinu i Staljinu,a mrze EU???Aplaudiraju sto italijanski seljak danas dize kuku i motiku (vile)na kapitalizam ,ali bi vrlo rado maljem po Lenjinu.
Препоруке:
8
6
19
субота, 14 децембар 2013 02:43
Петер РВ
@Јаѕна*
Један сам од тих , комунистима мрских десничара, који нема никаквог поштовања за Лењина. Историјска је чинјеница да је он доведен од Њемаца ,блиндираним возом, до Хелсинкија- да би саботирао руски.ратни напор. За ово не важи други израз сем 'страни агент-издајник своје земље'. По
освајању власти се показао као најбруталнији диктатор коме број људских. жртава није имао никакве вредности, све ово у име једне идеологије која се показала у пракси као непримјењива за људска бића. Никакво чудо да га је наслиједило оно чудовиште из Грузије.
Препоруке:
5
4
20
субота, 14 децембар 2013 13:47
Панта
Чињенице говоре мало другачије од неких жеља Титових срба.
Као најважније и најефикасније методе борбе за власт Лењин је сматрао терор. Тако, у броју 23. листа "Искра" од 1. августа 1902, он пише: "Никако не одступајући од принципа насиља и терора, ми смо вршили радње на припреми таквих облика насиља, која су се ослањала на директно учешће маса и обезбеђивали смо то учешће."
Касније у чланку "Нови задаци и нове снаге", он додаје: "Неопходно је спајање у пракси терора с устанком маса."
У чланку "Лекције из московског устанка," Лењин је написао: "Социјална демократија мора да препозна и прихвати као своју тактику тај масовни терор."
Очигледно, да је он нашао "инспирацију" у Марксовим речима: "После доласка на власт, нас ће гледати као чудовишта, што нас, не треба да брине."
Опште је позната Лењинова теза о прерастању империјалистичког рата у грађански рат. "Трансформација савременог империјалистичког рата у грађански рат је једини исправан пролетерски слоган ... "
Препоруке:
4
5
21
субота, 14 децембар 2013 13:50
Панта
Немачка, припремајући се за велики рат, била је дубоко заинтересована за стварање у Русији пете колоне, чији је задатак био да подрије моћ руске државе. Тај задатак на себе је преузео Лењин. Ову колону су немачки политичари, дипломате и лидери Генералштаба видели у лицу бољшевика.
За материјалну подршку бољшевицима, који су вршили субверзивне активности у Русији у корист Немачке, Немачка је Стокхолму направила банкарску фирму. Руководилац те фирме уз одобрење Лењина постао је члан ЦК РСДРП, бољшевик Ханецки (Фурстенберг). Он је скоро осам месеци пре Првог светског рата у Немачкој унајмљен да ради против Русије.
Документи непобитно доказује да су Лењин и његови сарадници радили на издаји Отаџбине, и да су били плаћени агенти немачке обавештајне службе.
Препоруке:
5
4
22
субота, 14 децембар 2013 13:53
Панта
У књизи "Немачко - бољшевичка конспирација", објављена у САД у октобру 1918 , се наводи: " ... Документи показују да су садашњи лидери бољшевичке власти, Лењин и Троцки, и њихови партнери - Немачки агенти . Они показују да је бољшевичка револуција припремљена од стране високог немачког Генералштаба и финансирана је од стране немачке царске банке и других немачких финансијских институција. Они показују да је Брест-Литовски споразум -издаја руског народа од стране немачких агената - Лењина и Троцког, да су немачки официри тајно узети од бољшевичке владе као војни саветници и као шпијуни према руским савезничким амбасадама . Садашња Бољшевичка влада није руска влада, него је влада немачке, и ради у интересу Немачке мењајући руски народ, тако да она мења и природне савезнике Русије, искључиво у интересу царске немачке владе ... " .
Препоруке:
6
4
23
субота, 14 децембар 2013 14:03
au mile
MOСKВA - Mинистар иностраних послова Русиjе Сергеj Лавров оценио jе данас да се чини да су западне земље изгубиле осећаj за реалност када jе реч о проевропским протестима у Украjини, коjе jе назвао делом провокатора. Oн jе казао да jе непримерена реакциjа на одлуку Украjине да не потпише Споразум о стабилизациjи и придруживању са EУ била диспропорционални одговор на "савршено нормалну" одлуку. "Шта jе влада Виктора Jануковича учинила. Да ли jе напустила споразум о неширењу наоружања. Да ли jе он наjавио израду нукеларне бомбе или jе можда неког стрељао", упитао jе Лавров у интервjуу рускоj телевизиjи "Росиjа 24". Oн jе, како преноси AфП, указао да су садашњи улични протести на таквом нивоу и са суровим паролама, као да jе земља прогласила рат jедноj мирољубивоj држави, супротно жељи Украjинаца. Према његовом мишљењу, то се не уклапа у оквире нормалног људског размишљања.
Слично применити на 5.10.2013.
Препоруке:
1
0
24
субота, 14 децембар 2013 14:12
Панта
Овај закључак се заснива на анализи поузданих документованих доказа. Овде је само један од тих докумената.
" Рејхсбанк , № 2 , Берлин , ( веома осетљив ) , 8. јануар 1918 .
Народни комесар за спољне послове:
Данас сам добио поруку из Стокхолма да је од стране наших агената пренето 50 милиона златних рубаља ради уручења представницима народних комесара. Овај кредит је одобрен руској влади за исплату састава Црвене армије и агитатора у земљи . Царска влада сматра да је време да укаже Савету народних комесара на потребу јачања пропаганде у Русији, односно да непријатељство актуелних руских власти у вези јужне Русије и Сибира изазива веома велику забринутост Немачке владе. Неопходно је послати свуда искусне људе за успостављање јединствене власти .
Представник Империал Банк Фон Шантц . "
Препоруке:
5
5
25
понедељак, 16 децембар 2013 15:26
Душан комуниста
1.
Да ли је руски цар Николај II био немачки шпијун?
На захтев Француске, због почетног неуспешног отпора Немачке агресије, Русија је започела војну офанзиву на немечку 8. армију. Међутим, на фронту неће бити већих победа. Заузимање Варшаве, Губитак Литваније, Лавова, без успеха у Галицији. У самој Русији долази до пада индустријске производње, недостатак хране, муниције, познато је да су јединице ишле и без довољно оружја, финансијска задуженост Русије код страних банака и од Енглеске и САД. Штрајкови радника и дезертерства која су достигла број до 500 000 људи. Задуженост Русије 1916. Била је дупло већа од 1913. и тиме је била везана за интересе Енглеске и САД. Локалне власти у појединим градовима упозоравале су да је стање било предреволуционарно. У том тренутку постоје 3 политичке опције које се сукобљавају.
Препоруке:
5
2
26
понедељак, 16 децембар 2013 15:30
Душан комуниста
2.
Прво, руском цару због могуће револуције и слабих резултата на фронту, нуди немачки цар посредно сепаратни мир са Немачком преко Васиљчикове, а затим и потпредседник Думе Протопопов добија одобрење двора за овакву идеју. О њој се расправља и у Думи и изазива бес код дела опозиције и крупних капиталиста и дела војске. Цар доноси одлуку да одложи рад Думе и распусти Сверуске политичке организације буржоазије која је тражила рат и да примени мере за сузбијање револуције.
Друга опција је била опозиционо-буржоаска да је освајање нових простора и пљачка излазак из економске кризе. Постоје притисци енглеских и француских инспектора трошења новца за потребе фронта који су незадовољни и траже веће резултате у наоружавању и на фронту.
Ова опција спрема контра мере према цару, тј. пуч.
Трећа опција су бољшевици који револуционарна превирања усмеравају ка социјалистичкој револуцији.
Препоруке:
5
1
27
понедељак, 16 децембар 2013 15:36
Душан комуниста
Да ли су међонародне левичарске организације биле немачки шпијуни?
Међународна социјалистичка комисија од 23 партија у Европи након избијања фебруарске револуције траже од Лењина и бољшевика повратак у Русију и подизање револуције. Савезничке државе одбијају прелак преко њихових територија. Понуда Немачкој да заузврат јој буду ослобођени војници из заробљеништва бива прихваћена. Таква револуција спрема се и Немачкој и Аустроугарској. О револуцији и против ње се говори и у Источној Европи и у Русији. Део становништва говори о револуцији, у Думи се говори о могућности избијања револуције ,на двору се говори о могућој револуцији, у војсци се примењују посебне мере против могуће револуције.
Дакле, свуда се говори о могућој револуцији, а Лењин још није стигао у Русију.
Препоруке:
4
1
28
понедељак, 16 децембар 2013 15:44
Душан комуниста
Зашто су бољшевици тражили револуцију у Немачкој, као и у осталим земљама?
Победу у рату Русија није могла да оствари јуришом на Берлин и Беч, као у Другом светском рату. Нити је зато имала снаге, нити би настала другачија политика и ситем да се рат више не догоди. Историја је ово потврдила. Бољшевици су решење видели у револуцији. Револуције је било у неколико земаља: Мађарска, Немачка, Италија, мања превирања у Француској итд. Идеје о револуцији биле су старе колико и револуција у Русији и пре него што су се оне одиграле. Неко ко је немачки шпијун не диже револуцију у Немачкој. Са променом система уклонио би се ратоборни капитализам и империјализам и дугорочно би се решило питање мира у свету.
Препоруке:
4
1
29
понедељак, 16 децембар 2013 15:54
Душан комуниста
2.
У историји, па све до почетка 20 века терор је био средство власти против њених противника. Тога је било и у Србији крајем 19 века и почетком 20-тих у краљевини СХС. Лењин је позивао на грађански рат у случају светског рата, јер је грађански рат исто што и револуционарни рат у погледу односа класа и друштвеног система.
Препоруке:
3
1
30
уторак, 17 децембар 2013 00:33
Петер РВ
@Душан-комуниста
Лењин је био руски 'Срђа Поповић' - успешнији , то је тачно, али ништа више!
Препоруке:
0
4
31
уторак, 17 децембар 2013 12:39
Душан комуниста
@Петер РВ
Миш и слон су исто, камен и небо су исто, све револуције су исте, сви друштвени системи су исти, сви људи су исти, Милошевић и Туђман су исти, Зјуганов и Мићуновић су исти,...
Браво Петер РВ! Прави интелектуални напор.
Препоруке:
4
1
32
уторак, 17 децембар 2013 15:55
Панта
Друже Душане,
хајде сада да нам овде, јавно, кажете када је друг Тито дошао на чело КПЈ.
Ако то не знате, онда о Лењину знате још мање.
За Лењина Вам, као часном комунисти, предлажем да погледате неки документарни руски филм. Имате их доста на Ју тубу, а као комуниста, ваљда, знате руски језик. Само да видите чиме се Ви поносите и хвалите.
Препоруке:
1
4
33
уторак, 17 децембар 2013 22:08
Peter RV
@Душан комуниста
Milovan Djilas je jedamput rekao nesto pametno :
-Marksizam je za one koje znaju malo ali hoce da objasne mnogo-
Zasto nam ne objasnite sto se desilo sa vasim zemaljskim proleterskim rajem- Sovjetskim Savezom, umjesto da se ljutite?
Vas cuveni 'Tocak Istorije' vas je pregazio a ostavio kapitalizam netaknut? Cudno zar ne, od pametnog Marksa, da to ne predvidi?
Pocnite od vase "Borbe Klasa". Slusamo vas.
Препоруке:
3
4
34
среда, 18 децембар 2013 16:36
Душан комуниста
1.
@Панта
Да ли ће се поћи од парцијалног приступа, који пада у метафизички приступ или конкретним тоталитетом, који је по мени, истинитији, увек се мора ослањати на друштвену структуру и динамику, његове конфликте и противуречности, различите економске услове, различите класне, верске, националне интересе...Разлике између историјске и квазиисторијске свести су у томе што су извори квазиисторијске свести: политика, публицистика, позориште, књижевност, црква, новинарство итд. а историјска свест: научно истраживање. Позвали сте се на youtube али се нисте позвали на универзитетске уџбенике историје, затим, факултетске књиге историјата економске мисли, нисте се позвали на факултетске књиге различитих политичких, филозофских и социолошких теорија а, тако их пуно има и све су се бавиле овим периодом, о којем говоримо. Можда је то за Вас недостигнут интелектуални напор.
Препоруке:
3
1
35
среда, 18 децембар 2013 16:58
Душан комуниста
1
@Peter RV
Жан-Пол Сартр: Марксизам остаје филозофија нашег времена, он се неда превазићи, јер прилике које су га створиле још нису превазиђене.
Ова реченица као и реченица Ђиласа којег сте цитирали, не би требало ни Вама, ни мени ништа да значи, јер много је реченица и много је људи. Многи од њих могу да погреше. Доминантни друштвени и историјски процеси у свету и код нас су они на бази којих доносимо суд.
Што се тиче пролетерског раја, то је антикомунистичка пропаганда, јер комунисти или марксисти, па ни социјалисти нису нигде говорили о пролетерском рају, нити рају који је есхатолошки крај, јер краја нема, то није ни комунизам, као могућност, крај је само престанак постојања живота и планете. Што се тиче СССР и европског социјализма, који је био неразвијен и са чак државнокапиталистичким елементима, он је пао као резултат више унутрашњих фактора и спољних непријатељских деловања.
Препоруке:
3
0
36
среда, 18 децембар 2013 17:05
Душан комуниста
2
Победила је антикомунистичка опција беде и сиромаштва, политичких и војних интервенција, економских уцена и експлоатација. На тлу некадашњег државног социјализма данас су земље трећег и четвртог света. Ту доминирају лични и партикуларни интереси, у егзистенцији људи ништа више није сигурно, што би рекао З. Бауман, то је флуидни живот. Интересантно је да се и не води политика која би имала нешто друго за циљ, као што је интересантно да најаче уверење у тим земљама није антикапитализам, него антикомунизам. Оваквим друштвеним консеквенцама ни Ви, ни ја, немамо разлога да се радујемо без обзира на наша уверења.
Што се тиче „точка историје“ мислим да сте прилично пожурили са сугестијом. Ни Ви, ни ја, а ни следећа генерација неће дочекати одговор о будућности капитализма и могућности социјализма. То је вишегенерацијски процес и треба да буде резултат племенитих идеја вођених социохуманистичком еманципацијом. То је највиши друштвени морал, тј пут у социјализам, сваке генерације.
Препоруке:
3
0
37
среда, 18 децембар 2013 18:59
Peter RV (I)
@Душан комуниста
Komunizam u Sovjetskom Savezu je bio katastrofalan
u svakom pogledu. Nista, sto je stavio sebi kao zadatak, nije ostvario.
Apsolutnu vlast koju je posjedovao- pretvorio je u nevidjenu politicko-policijsku kontrolu svakog sloja drustva.Sve je bilo pod kontrolom 'partije'nekih sedam decenija, sto znaci da ne postoji nikakvo opravdanje za ovakav kolosalni neuspjeh. Jedino postoji objasnjenje- marsisticko-lenjinisticko ludilo.
1. Sa kolektivizacijom, upropastili ste potpuno individualnu inicijativu. Dok je kapitalisticki zapad (sa svim 'kontradikcijama')napredovao snovim pronalascima, 'napredni' komunizam je potpuno stagnirao.Svako ko je posjetio sovjetsku Rusiju i sovjetske Balticke republike, bio je zapanjen koliko je Rusija bila zaostala u poredjenju, u svacemu.
2. Totalni neuspjeh u 'prevaspitanju masa'. Nacionalizam ,vjerski fanatizam i rasizam koji ste ostavili, je fenomenalan. Ljudi se jos vise mrze zbog vjere, etnije ili rase ,nego ikad.
Препоруке:
0
3
38
среда, 18 децембар 2013 19:32
Peter RV (II)
3. Svako koje bio kritik sovjetske vlasti zavrsio je u Gulagu ili, ako je bio srecniji- u inostranstvu (Solzenjicin,Varlamov itd). Najbolji inzinjeri, artisti ili pisci su bili upuceni u Sibir da tucaju kamen u smrtonosnoj hladnoci. Dostojevski, biser svjetske literature, bio je zabranjen za citanje skoro do smrti Sovjetskog Saveza. Sve ovo u zemlji koja je bila odklonila sve "burzoaske predrasude i navike".
U cemu su se komunisti-marksisti dicili - u tome su totalno bili porazeni. Rusija, poslije tolikih istrebljivanja 'narodnih neprijatelja','fasista' i 'kapitalista', nije nikad dosegla zivotni standard ni Ceske, a kamoli Holandije ili Danske.
Sve to prolivanje krvi od strane Boljsevika, nije sluzilo nicemu.
Dok ne priznate, Dusane, vase zlocine (ostavite se vasih eufemizma "gresaka"), vas komuniste, niko nece uzimat za ozbiljno.
Ko ne priznaje takve "greske" taj ima namjeru i da ih ponovi. Ako mu se da prilika.
Препоруке:
0
3
39
четвртак, 19 децембар 2013 09:11
...
@Peter RV
Čestitka za komentare, i, ako dopuštate - mala ispravka. Varlam Šalamov, a ne Varlamov.
"Najbolji artisti ili pisci su bili upuceni u Sibir."
Nije Pasternak, mada se pod pritiskom odrekao Nobelove nagrade. Takođe Rostropovič, violončelista. On je slobodno putovao, nije krio svoje stavove i učinio je mnogo za disidente. Svoju daču u Podmoskovlju ustupio je Solženjicinu da stanuje tokom dugih perioda kada on, Rostropovič, nije bio u zemlji. Postojali su i minjenici režima, takođe veliki pisci, na primer Šolohov, i veliki glumci, npr Nikolaj Tihonov (igrao je kneza Andreju u Bondarčukovoj verziji Rata i mira).
Препоруке:
8
2
40
четвртак, 19 децембар 2013 09:18
...
nastavak
"Dostojevski, biser svjetske literature, bio je zabranjen za citanje skoro do smrti Sovjetskog Saveza." Nije! Staljin ga je visoko cenio. Čak je i favorizovan, zbog izvesne note prividne surovosti koju je pokazivao u svojim delima. Rusi su bili nežni prema svojim klasicima. Nema epohe, nema društva u kome se toliko čitalo kao u Sovjetskom Savezu. Niste mogli naći pesnika Mandeljštama, ili prozaistu Grosmana, ali Čehova ili Gorkog - uvek. Sovjeti su više preuzeli od svoje "buržoaske prošlosti", nego jugoslovenski komunisti posle 45. Zato se sticao utisak kao da je kod nas sve počelo 45, kao da pre toga ničeg nije bilo; Duško Radović je govorio, uska je to osnova na kojoj se gradi jedno društvo. Radikalni zaokreti u društvu ne znače brisanje nekih imena iz kulture, nego eventualno njihovo prevazilaženje; a ono što je prevaziđeno - ne mora biti ukinuto. "Naši" nisu tako razmišljali.
Препоруке:
7
2
41
четвртак, 19 децембар 2013 20:32
Peter RV
@ ...
Primam neke od vasih izpravki.
Sto se tice Dostojevskog,samo neka od njegovih djela su bila odstampana- druga kao na pr 'Demons', su bila zabranjena.
Staljin je imao neke simpatije, ne prema Dostojevskom, nego prema Bulgakovu (autoru 'Bijele Garde') jer je ovaj podvukao ' smjelost i organizaciju' Boljsevika, ma da je odbio piscevu molbu da mu dozvoli izlazak iz zemlje. Ovo djelo Bulgakova je bilo dozvoljeno za neko vrijeme, pa onda konacno zabranjeno.
Imate pravo : Salamov je prezime (ne znam kako sam tu promasio jer imam njegovu 'Kolima Tales' pred ocima)
Zahvaljujem i pozdrav.
Препоруке:
2
2
42
петак, 20 децембар 2013 09:34
...
Peter RV
Sto se tice Dostojevskog, neka od njegovih djela na pr 'Demons', su bila zabranjena"
I u carskoj Rusiji cenzura je zabranjivala pojedine delove "Nečistih sila" ( u drugim prevodima "Zli dusi"); razume se da su cenzori bili vođeni drugim razlozima od onih docnijih, komunističkih. Što se Bulgakova tiče, bio je slep. Radio je u pozorištu; inače je bio dermatolog. Umro je pred početak II svetskog rata. Berđajeva su, npr. pustili da ode. Odluku je doneo lično Đeržinski, posle višečasovnog razgovora sa Berđajevom u četiri oka. Mnogo pozdrava. Voleo bih da lično razgovaramo.
Препоруке:
8
0
43
петак, 20 децембар 2013 11:41
Панта
Можда је то за Вас недостигнут интелектуални напор.
Јесте, то што пишеш су за мене потпуне испразне филозофске бесмислице. Кад су ти мисли конфузне, каква ли су ти тек дела?
Тим својим фразама не можеш објаснити ни један једини историјски догађај. Што кажу "трла баба лан, да јој прође дан".
Препоруке:
4
2
44
петак, 20 децембар 2013 12:47
...
извори квазиисторијске свести: политика, публицистика, позориште, књижевност, црква, новинарство итд. а историјска свест: научно истраживање
61. Beograd se pripremao da bude domaćin predstavnicima nesvrstanih zemalja. Skupu se pridavao veliki značaj, pripreme su bile detaljne. Između ostalog, snimljen je film "Ljubav i moda". Trebalo je pokazati svetu kako se kod nas živi lagodno, kako svi voze kola. Nasmejana omladina, ulice zakrčene automobilima. Ali, gde to naći? Naši odlični propagandisti smislili su scenu u kojoj Beba Lončar istrčava iz kafane na Tašmajdanu, seda na Đuzinu vespu, i onda se njih dvoje probijaju između stotine vozila koja nervozno trube, zakrčivši Bulevar. Dva sata pre snimanja, milicija je zaustavila saobraćaj iznad Pravnog, bez ikakvog objašnjenja. Vozači su stajali u mestu, zbunjeni; niko nije smeo ništa da pita. Stvarno se nakupilo stotine kola. Onda su drugovi dali znak da može, vozila su krenula, Bulevar je bio preplavljen,
Препоруке:
8
1
45
петак, 20 децембар 2013 12:49
...
nastavak
Beba Lončar je zagrlila Đuzu oko pojasa, u pozadini se pojavila tema, "Devojko mala, pesmo moga grada" - ukratko, idila! Film je premijerno prikazan stranim novinarima. Napravio je utisak. Oni su pisali šta su videli. Hvalio nas je i Erih From. Pa onda, Sartr. Jugoslovenski eksperiment izgradnje trećeg puta zaslužuje najveću pažnju i budi naše nade, zaključio je Sartr. Blago nama! Šta je tu stvarno, a šta kvazi?
Препоруке:
7
1
46
субота, 21 децембар 2013 14:44
Peter RV
@...
vasi komentari su ubjedljivi jer dolaze, ocigledno, od obrazovane osobe, ali natrag na Dostojevskom, mislim da nijeste korektno ocijenili njegov 'odnos' sa Boljsevizmom.
Centralni komitet partije je bio skoro stoprocentno jevrejski (na celu sa Lenjinom- izvor Solzenjicin) tako da ne dolazi u obzir njihovo neznanje 'Dnevnika' Dostojevskog, u kome se on izrazava jasno, sto bi se po danasnjem zargonu zvalo- 'antisemitski'.
Zigmund Frojd je preuzeo ofanzivu da suzbije velicinu Dostojevskog sa njegovom 'psiho-analizom'- da je Dostojevski, opisivajuci one nakazne karaktere, opisivao ustvari samoga sebe.
Lenjinova boljsevicka revolucije, koliko god se to izbjegava reci, je bila -jevrejski prevrat u Rusiji. Pozdrav.
Препоруке:
2
2
47
субота, 21 децембар 2013 18:35
...
Peter RV
Podrazumeva se da stvari stoje mnogo složenije, ali ovde ne možemo detaljnije i to je u redu. Zasluga Dostojevskog je u tome, što je odmah procenio da je “socijalizam pre svega ateizam”. Poznato je da je on imao i jednu prediktivnu moć, koju različito tumače, ali je ona neosporna. Predviđao je ne samo krupne ideološke sukobe (pobedu revolucije, propast komunizma itd) već i detalje. Jedan od “zloduha”, Trocki, ubijen je u Meksiko Sitiju po Staljinovom nalogu uoči rata.Ubio ga je Ramon Merkader, na isti način i sličnim oruđem kako je Raskoljnikov ubio babu-zelenašicu u “Zločinu i kazni”. Zato stručnjaci, dostojevisti, kažu: Trocki je ubijen po Dostojevskom. Bolest koja druge onesposobljava, Dostojevskog je oplemenjavala. Mnogo pozdrava i sve najbolje.
Препоруке:
4
1
48
субота, 21 децембар 2013 20:15
Peter RV
@...
'Slozenost stvari' (ako se ne upotrebljava kao izgovor) dosta cesto se mora uprostit, inace 'slozenost' ce pogubit svako objasnjenje.
Postoje detalji koji uproscavaju slozenost.
Ni jedna, istinski ruska revolucija, ne bi brutalno unistila citavu familiju ruskoga cara.
Detalji ove egzekucije, uostalom, ne ostavljaju nikakvu sumnju cija je odgovornost.
Kad se covjek (Sloven, naravno) nadje pred ovakvim cinom, stvari postaju jasnije. Pozdrav.
Препоруке:
1
1
49
субота, 21 децембар 2013 22:25
...
Peter RV
Rekavši složenost, mislio sam na antisemitizam u Rusiji, carskoj i posleoktobarskoj, zatim na odnose Frojda prema Dostojevskom (pun poštovanja! bez obzira na stav
Fjodora Mihajloviča prema Jevrejima) itd. A što se tiče ubistva ruske carske porodice – ponestaje reči. Lenjinov brat Aleksandar Uljanov, bio je jedan od zaverenika u atentatu na Nikolajevog oca, posle čega je obešen. Vladimir Iljič je uzeo bratovljev revolucionarni pseudonim, Lenjin, i zarekao se da će se osvetiti. Mnogo pozdrava i prijatno subotnje veče.
Препоруке:
4
1
50
понедељак, 23 децембар 2013 13:16
Петер РВ
@...
Ако је истина ово што кажете о Лењину, онда је он био још већи предмет за презирање.
Због његовог брата-атентатора, који је требао да очекује смрт због својега терористичког акта, Лењин је поубијао све у породици цара, укључивши и смртно обољелог дјечка.
Штета што Достојевски није доживјео Лењина, имали би овај монструозни акт потпуно анализиран.
Препоруке:
0
0
51
понедељак, 23 децембар 2013 14:05
...
Петер РВ
Штета што Достојевски није доживјео Лењина"
Александар Уљанов је био у групи која је организовала и извршила атентат на цара Александра. Осуђен је и погубљен, после. (Мислим да су групу звали њечaјевци, по Петру Њечајеву, студенту, који је био вођа групе.Не замерите што тренутно не могу да претражујем интернет ради детаља. Он је послужио Достојевском у креацији лика Петра Верховенског, главног злодуха у "Нечистим силама") . Владимир, тада гимназијалац, узео је братовљев псеудоним, Лењин, постао је активан на левици и зарекао се на освету.
Много поздрава!
Препоруке:
0
0
52
понедељак, 23 децембар 2013 19:55
Петер РВ
@...
Заклињати се на освету? Какве буржоаски осјећаји су спопадоше овог неодољивог борца за пролетерску револуцију, на чему се заклео- на Талмуду или на Капиталу?
Вријеме је да се лешина овог историјског шарлатана, као и онога из "куће цвећа" упути у ТелАвив (односно Кумровац) или да се спале без икакве церемоније. Поздрав
Препоруке:
0
0
53
понедељак, 23 децембар 2013 23:44
...
Петер РВ
Заклињати се на освету? Какве буржоаски осјећаји
Не заборавимо, драги саговорниче, да је освета, орестија, један прастари, предхришћански мотив, један од најјачих покретача људских поступака. Поред свега је и универзалан: Иљичева судбина ме подсећа на Хомеинијеву, само што је на почетку трагичних збивања код Хомеинија у питању био отац, а код Иљича брат; остало – деценијско чекање, тај хладни, прорачунати бес, увлачење огромне људске масе у неизмерне патње итд – врло је слично. Необично сам задовољан што се овако лепо разумемо – много поздрава!
http://www.youtube.com/watch?v=zn_Nj49c85c
_________
Genocid u Vinici (Ukrajina) 2. DEO (YOU TUBE VIDEO):
http://www.youtube.com/watch?v=lQ45hq_B0Eg
То је новинар који зна свој посао.
Одличан приказ, све честитке старом асу...
Коментар народа је тачан ,,ово раде против РУСИЈЕ''.
После грађанског рата млада совјетска власт у Украјини своје је упориште и попуну властитих редова каснијих ЧК тражила и нашла у јединицама Западно Украјинске Армије или Галицијске Армије (сечевих стрелаца). Неки од њих су догурали и на високе политичке положаје у новоформираној совјетској држави, жестоко подржавајући и спроводећи културни геноцид скривен иза кулиса коренизације-украјинизације над сваком па и евентуалном ''трагу''рускости Украјине. Нову нацију је требало створити, и успели су у томе. Оно што нису успели до краја завршити Пољаци и Аустријци, јесу бољшевици. Тако да већа катастрофа по руске националне интересе уопште, јесте формирање Совјетског Савеза пре него што би то био његов распад. Распад је само покренуо низ међудржавних оставинско- имовинских питања, које данас најснажније нападају управо потомци бољшевика, новоосвешћених Руса.
Da nije bilo Lenjina ne bi bilo ni današnje Ukraine i stvorene mržnje među narodima. Lenjin je zlotvor koji je mrzeo Rusiju i koji je prouzrokovao patnje svih naroda carske Rusije. On je grobar moćne zemlje i začetnik današnjeg zla. Gori je od Gorbaćova i Jeljcina skupa.
Zahvalnost za stvaranje Ukrajine danas mu vraćaju maljevima najekstremniji Ukrajinci.
То ће у почетку изгледати као предаја дела територије. Али само ће изгледати.
У наредним фазама преузимаћемо део по део еунијатских територија, до самог Брисела.
Брисел ћемо населити Арапима и црнцима православне вере.
good thinking!
Опште је познато да је марксизам-комунизам једна расисистичка сатанистичка секта чији је творац био Мојсије Хес, а разрадио ју је даље Мардокај Леви, или Карл Маркс. О Енгелсовом расизму и мржњи према Словенима је беспредметно говорити, јер то зна свако ко је прочитао ишта из марксизма.
Да је у питању сатанистичка секта говоре и најважнии кадрови 1. Интернационале, а посебно Бакуњин.
Маркс је умро као сви станисти. Он 25.05.1883. пише Енгелсу: "Како је бесмислен и празан живот". На сахрани му је било присутно укупно 6 људи.
Енглес је умро у страшној агонији оралног карцинома.
Лењин је био сатанистички практичар. Он је нанео више штете Русима него све погибељи Руса кроз целу историју. Познато је да је био немачки шпијун.
Jedna mala opaska.
"Демонстранти кажу да су желели да уклоне последње остатке нечега што их подсећа на комунизам. Није истина – кажу коментатори. Лењин их у усијаним главама асоцира на Русију и Русе, на ,,окупаторе’’- Lenjin je bio Jevrejin (koji im je i dao 'samostalnost') ali je postalo tipicno da Rusi 'placaju' za njihove (i Gruzijanske) grehove.
U emigraciji sam se sreo sa ovim anti-ruskim Ukrajincima koji su mi ostavili duboki utisak 'ukrajinskih ustasa'. Sto se mene tice preporucio bih Yanukovicu da se otrsi od njih sto prije moguce- tj da im da njihovu jazbinu (drzavu) na zapadu, jer ta zatrovana gomila , mu nece nikad dat mira. Istok Ukrajine zajedno sa Krimom i Moldavijom bi bila idealna slovenska drzava. Zapadni kraj, jasna stvar, bi morao da se odrekne svake ideje da postane americka vojna baza.
- Лењин је дестабилизовао Русију,
- Лењин је Украјинцима дао државу,
- Украјину треба поделити,
- Западна Украјина да не буде НАТО база,
Неке од ових ставова скоро не ћете наћи у Русији а нису очигледно пуно присутни ни у самој Украјини, што не искључује могућност да их има.
Кренимо редом:
- Лењин није могао да дестабилизује Русију јер је она већ била превише дестабилизована током политичких криза друге половине 19 века и бедом и заосталошћу, а онда и демократским и револуционарним побунама почетком 20 века. Са Лењиновим НЕПом креће обнова СССР.
- Лењин није Украјинцима дао државу и био је против тога да буду независни, већ им је потврдио право на самоопредељење и да буду признати као нација, што су и били.
-Западна Украјина у случају свог настанка, јасно је постала би НАТО база и тако би НАТО већ био ближи Русији.
Украјини није место ни у НАТО, ни у ЕУ.Нема оправдања за Украјинске националисте у Русофобној политици, нити било кога ко са позиције руског национализма намеће била шта народу Украјине.
http://ruskarec.ru/opinion/2013/12/13/udri_lenjina_da_se_rusi_poplase_26915.html
Један сам од тих , комунистима мрских десничара, који нема никаквог поштовања за Лењина. Историјска је чинјеница да је он доведен од Њемаца ,блиндираним возом, до Хелсинкија- да би саботирао руски.ратни напор. За ово не важи други израз сем 'страни агент-издајник своје земље'. По
освајању власти се показао као најбруталнији диктатор коме број људских. жртава није имао никакве вредности, све ово у име једне идеологије која се показала у пракси као непримјењива за људска бића. Никакво чудо да га је наслиједило оно чудовиште из Грузије.
Као најважније и најефикасније методе борбе за власт Лењин је сматрао терор. Тако, у броју 23. листа "Искра" од 1. августа 1902, он пише: "Никако не одступајући од принципа насиља и терора, ми смо вршили радње на припреми таквих облика насиља, која су се ослањала на директно учешће маса и обезбеђивали смо то учешће."
Касније у чланку "Нови задаци и нове снаге", он додаје: "Неопходно је спајање у пракси терора с устанком маса."
У чланку "Лекције из московског устанка," Лењин је написао: "Социјална демократија мора да препозна и прихвати као своју тактику тај масовни терор."
Очигледно, да је он нашао "инспирацију" у Марксовим речима: "После доласка на власт, нас ће гледати као чудовишта, што нас, не треба да брине."
Опште је позната Лењинова теза о прерастању империјалистичког рата у грађански рат. "Трансформација савременог империјалистичког рата у грађански рат је једини исправан пролетерски слоган ... "
За материјалну подршку бољшевицима, који су вршили субверзивне активности у Русији у корист Немачке, Немачка је Стокхолму направила банкарску фирму. Руководилац те фирме уз одобрење Лењина постао је члан ЦК РСДРП, бољшевик Ханецки (Фурстенберг). Он је скоро осам месеци пре Првог светског рата у Немачкој унајмљен да ради против Русије.
Документи непобитно доказује да су Лењин и његови сарадници радили на издаји Отаџбине, и да су били плаћени агенти немачке обавештајне службе.
Слично применити на 5.10.2013.
" Рејхсбанк , № 2 , Берлин , ( веома осетљив ) , 8. јануар 1918 .
Народни комесар за спољне послове:
Данас сам добио поруку из Стокхолма да је од стране наших агената пренето 50 милиона златних рубаља ради уручења представницима народних комесара. Овај кредит је одобрен руској влади за исплату састава Црвене армије и агитатора у земљи . Царска влада сматра да је време да укаже Савету народних комесара на потребу јачања пропаганде у Русији, односно да непријатељство актуелних руских власти у вези јужне Русије и Сибира изазива веома велику забринутост Немачке владе. Неопходно је послати свуда искусне људе за успостављање јединствене власти .
Представник Империал Банк Фон Шантц . "
Да ли је руски цар Николај II био немачки шпијун?
На захтев Француске, због почетног неуспешног отпора Немачке агресије, Русија је започела војну офанзиву на немечку 8. армију. Међутим, на фронту неће бити већих победа. Заузимање Варшаве, Губитак Литваније, Лавова, без успеха у Галицији. У самој Русији долази до пада индустријске производње, недостатак хране, муниције, познато је да су јединице ишле и без довољно оружја, финансијска задуженост Русије код страних банака и од Енглеске и САД. Штрајкови радника и дезертерства која су достигла број до 500 000 људи. Задуженост Русије 1916. Била је дупло већа од 1913. и тиме је била везана за интересе Енглеске и САД. Локалне власти у појединим градовима упозоравале су да је стање било предреволуционарно. У том тренутку постоје 3 политичке опције које се сукобљавају.
Прво, руском цару због могуће револуције и слабих резултата на фронту, нуди немачки цар посредно сепаратни мир са Немачком преко Васиљчикове, а затим и потпредседник Думе Протопопов добија одобрење двора за овакву идеју. О њој се расправља и у Думи и изазива бес код дела опозиције и крупних капиталиста и дела војске. Цар доноси одлуку да одложи рад Думе и распусти Сверуске политичке организације буржоазије која је тражила рат и да примени мере за сузбијање револуције.
Друга опција је била опозиционо-буржоаска да је освајање нових простора и пљачка излазак из економске кризе. Постоје притисци енглеских и француских инспектора трошења новца за потребе фронта који су незадовољни и траже веће резултате у наоружавању и на фронту.
Ова опција спрема контра мере према цару, тј. пуч.
Трећа опција су бољшевици који револуционарна превирања усмеравају ка социјалистичкој револуцији.
Међународна социјалистичка комисија од 23 партија у Европи након избијања фебруарске револуције траже од Лењина и бољшевика повратак у Русију и подизање револуције. Савезничке државе одбијају прелак преко њихових територија. Понуда Немачкој да заузврат јој буду ослобођени војници из заробљеништва бива прихваћена. Таква револуција спрема се и Немачкој и Аустроугарској. О револуцији и против ње се говори и у Источној Европи и у Русији. Део становништва говори о револуцији, у Думи се говори о могућности избијања револуције ,на двору се говори о могућој револуцији, у војсци се примењују посебне мере против могуће револуције.
Дакле, свуда се говори о могућој револуцији, а Лењин још није стигао у Русију.
Победу у рату Русија није могла да оствари јуришом на Берлин и Беч, као у Другом светском рату. Нити је зато имала снаге, нити би настала другачија политика и ситем да се рат више не догоди. Историја је ово потврдила. Бољшевици су решење видели у револуцији. Револуције је било у неколико земаља: Мађарска, Немачка, Италија, мања превирања у Француској итд. Идеје о револуцији биле су старе колико и револуција у Русији и пре него што су се оне одиграле. Неко ко је немачки шпијун не диже револуцију у Немачкој. Са променом система уклонио би се ратоборни капитализам и империјализам и дугорочно би се решило питање мира у свету.
У историји, па све до почетка 20 века терор је био средство власти против њених противника. Тога је било и у Србији крајем 19 века и почетком 20-тих у краљевини СХС. Лењин је позивао на грађански рат у случају светског рата, јер је грађански рат исто што и револуционарни рат у погледу односа класа и друштвеног система.
Лењин је био руски 'Срђа Поповић' - успешнији , то је тачно, али ништа више!
Миш и слон су исто, камен и небо су исто, све револуције су исте, сви друштвени системи су исти, сви људи су исти, Милошевић и Туђман су исти, Зјуганов и Мићуновић су исти,...
Браво Петер РВ! Прави интелектуални напор.
хајде сада да нам овде, јавно, кажете када је друг Тито дошао на чело КПЈ.
Ако то не знате, онда о Лењину знате још мање.
За Лењина Вам, као часном комунисти, предлажем да погледате неки документарни руски филм. Имате их доста на Ју тубу, а као комуниста, ваљда, знате руски језик. Само да видите чиме се Ви поносите и хвалите.
Milovan Djilas je jedamput rekao nesto pametno :
-Marksizam je za one koje znaju malo ali hoce da objasne mnogo-
Zasto nam ne objasnite sto se desilo sa vasim zemaljskim proleterskim rajem- Sovjetskim Savezom, umjesto da se ljutite?
Vas cuveni 'Tocak Istorije' vas je pregazio a ostavio kapitalizam netaknut? Cudno zar ne, od pametnog Marksa, da to ne predvidi?
Pocnite od vase "Borbe Klasa". Slusamo vas.
@Панта
Да ли ће се поћи од парцијалног приступа, који пада у метафизички приступ или конкретним тоталитетом, који је по мени, истинитији, увек се мора ослањати на друштвену структуру и динамику, његове конфликте и противуречности, различите економске услове, различите класне, верске, националне интересе...Разлике између историјске и квазиисторијске свести су у томе што су извори квазиисторијске свести: политика, публицистика, позориште, књижевност, црква, новинарство итд. а историјска свест: научно истраживање. Позвали сте се на youtube али се нисте позвали на универзитетске уџбенике историје, затим, факултетске књиге историјата економске мисли, нисте се позвали на факултетске књиге различитих политичких, филозофских и социолошких теорија а, тако их пуно има и све су се бавиле овим периодом, о којем говоримо. Можда је то за Вас недостигнут интелектуални напор.
@Peter RV
Жан-Пол Сартр: Марксизам остаје филозофија нашег времена, он се неда превазићи, јер прилике које су га створиле још нису превазиђене.
Ова реченица као и реченица Ђиласа којег сте цитирали, не би требало ни Вама, ни мени ништа да значи, јер много је реченица и много је људи. Многи од њих могу да погреше. Доминантни друштвени и историјски процеси у свету и код нас су они на бази којих доносимо суд.
Што се тиче пролетерског раја, то је антикомунистичка пропаганда, јер комунисти или марксисти, па ни социјалисти нису нигде говорили о пролетерском рају, нити рају који је есхатолошки крај, јер краја нема, то није ни комунизам, као могућност, крај је само престанак постојања живота и планете. Што се тиче СССР и европског социјализма, који је био неразвијен и са чак државнокапиталистичким елементима, он је пао као резултат више унутрашњих фактора и спољних непријатељских деловања.
Победила је антикомунистичка опција беде и сиромаштва, политичких и војних интервенција, економских уцена и експлоатација. На тлу некадашњег државног социјализма данас су земље трећег и четвртог света. Ту доминирају лични и партикуларни интереси, у егзистенцији људи ништа више није сигурно, што би рекао З. Бауман, то је флуидни живот. Интересантно је да се и не води политика која би имала нешто друго за циљ, као што је интересантно да најаче уверење у тим земљама није антикапитализам, него антикомунизам. Оваквим друштвеним консеквенцама ни Ви, ни ја, немамо разлога да се радујемо без обзира на наша уверења.
Што се тиче „точка историје“ мислим да сте прилично пожурили са сугестијом. Ни Ви, ни ја, а ни следећа генерација неће дочекати одговор о будућности капитализма и могућности социјализма. То је вишегенерацијски процес и треба да буде резултат племенитих идеја вођених социохуманистичком еманципацијом. То је највиши друштвени морал, тј пут у социјализам, сваке генерације.
Komunizam u Sovjetskom Savezu je bio katastrofalan
u svakom pogledu. Nista, sto je stavio sebi kao zadatak, nije ostvario.
Apsolutnu vlast koju je posjedovao- pretvorio je u nevidjenu politicko-policijsku kontrolu svakog sloja drustva.Sve je bilo pod kontrolom 'partije'nekih sedam decenija, sto znaci da ne postoji nikakvo opravdanje za ovakav kolosalni neuspjeh. Jedino postoji objasnjenje- marsisticko-lenjinisticko ludilo.
1. Sa kolektivizacijom, upropastili ste potpuno individualnu inicijativu. Dok je kapitalisticki zapad (sa svim 'kontradikcijama')napredovao snovim pronalascima, 'napredni' komunizam je potpuno stagnirao.Svako ko je posjetio sovjetsku Rusiju i sovjetske Balticke republike, bio je zapanjen koliko je Rusija bila zaostala u poredjenju, u svacemu.
2. Totalni neuspjeh u 'prevaspitanju masa'. Nacionalizam ,vjerski fanatizam i rasizam koji ste ostavili, je fenomenalan. Ljudi se jos vise mrze zbog vjere, etnije ili rase ,nego ikad.
U cemu su se komunisti-marksisti dicili - u tome su totalno bili porazeni. Rusija, poslije tolikih istrebljivanja 'narodnih neprijatelja','fasista' i 'kapitalista', nije nikad dosegla zivotni standard ni Ceske, a kamoli Holandije ili Danske.
Sve to prolivanje krvi od strane Boljsevika, nije sluzilo nicemu.
Dok ne priznate, Dusane, vase zlocine (ostavite se vasih eufemizma "gresaka"), vas komuniste, niko nece uzimat za ozbiljno.
Ko ne priznaje takve "greske" taj ima namjeru i da ih ponovi. Ako mu se da prilika.
Čestitka za komentare, i, ako dopuštate - mala ispravka. Varlam Šalamov, a ne Varlamov.
"Najbolji artisti ili pisci su bili upuceni u Sibir."
Nije Pasternak, mada se pod pritiskom odrekao Nobelove nagrade. Takođe Rostropovič, violončelista. On je slobodno putovao, nije krio svoje stavove i učinio je mnogo za disidente. Svoju daču u Podmoskovlju ustupio je Solženjicinu da stanuje tokom dugih perioda kada on, Rostropovič, nije bio u zemlji. Postojali su i minjenici režima, takođe veliki pisci, na primer Šolohov, i veliki glumci, npr Nikolaj Tihonov (igrao je kneza Andreju u Bondarčukovoj verziji Rata i mira).
"Dostojevski, biser svjetske literature, bio je zabranjen za citanje skoro do smrti Sovjetskog Saveza."
Nije! Staljin ga je visoko cenio. Čak je i favorizovan, zbog izvesne note prividne surovosti koju je pokazivao u svojim delima. Rusi su bili nežni prema svojim klasicima. Nema epohe, nema društva u kome se toliko čitalo kao u Sovjetskom Savezu. Niste mogli naći pesnika Mandeljštama, ili prozaistu Grosmana, ali Čehova ili Gorkog - uvek. Sovjeti su više preuzeli od svoje "buržoaske prošlosti", nego jugoslovenski komunisti posle 45. Zato se sticao utisak kao da je kod nas sve počelo 45, kao da pre toga ničeg nije bilo; Duško Radović je govorio, uska je to osnova na kojoj se gradi jedno društvo. Radikalni zaokreti u društvu ne znače brisanje nekih imena iz kulture, nego eventualno njihovo prevazilaženje; a ono što je prevaziđeno - ne mora biti ukinuto. "Naši" nisu tako razmišljali.
Primam neke od vasih izpravki.
Sto se tice Dostojevskog,samo neka od njegovih djela su bila odstampana- druga kao na pr 'Demons', su bila zabranjena.
Staljin je imao neke simpatije, ne prema Dostojevskom, nego prema Bulgakovu (autoru 'Bijele Garde') jer je ovaj podvukao ' smjelost i organizaciju' Boljsevika, ma da je odbio piscevu molbu da mu dozvoli izlazak iz zemlje. Ovo djelo Bulgakova je bilo dozvoljeno za neko vrijeme, pa onda konacno zabranjeno.
Imate pravo : Salamov je prezime (ne znam kako sam tu promasio jer imam njegovu 'Kolima Tales' pred ocima)
Zahvaljujem i pozdrav.
Sto se tice Dostojevskog, neka od njegovih djela na pr 'Demons', su bila zabranjena"
I u carskoj Rusiji cenzura je zabranjivala pojedine delove "Nečistih sila" ( u drugim prevodima "Zli dusi"); razume se da su cenzori bili vođeni drugim razlozima od onih docnijih, komunističkih. Što se Bulgakova tiče, bio je slep. Radio je u pozorištu; inače je bio dermatolog. Umro je pred početak II svetskog rata. Berđajeva su, npr. pustili da ode. Odluku je doneo lično Đeržinski, posle višečasovnog razgovora sa Berđajevom u četiri oka. Mnogo pozdrava. Voleo bih da lično razgovaramo.
Јесте, то што пишеш су за мене потпуне испразне филозофске бесмислице. Кад су ти мисли конфузне, каква ли су ти тек дела?
Тим својим фразама не можеш објаснити ни један једини историјски догађај. Што кажу "трла баба лан, да јој прође дан".
61. Beograd se pripremao da bude domaćin predstavnicima nesvrstanih zemalja. Skupu se pridavao veliki značaj, pripreme su bile detaljne. Između ostalog, snimljen je film "Ljubav i moda". Trebalo je pokazati svetu kako se kod nas živi lagodno, kako svi voze kola. Nasmejana omladina, ulice zakrčene automobilima. Ali, gde to naći? Naši odlični propagandisti smislili su scenu u kojoj Beba Lončar istrčava iz kafane na Tašmajdanu, seda na Đuzinu vespu, i onda se njih dvoje probijaju između stotine vozila koja nervozno trube, zakrčivši Bulevar. Dva sata pre snimanja, milicija je zaustavila saobraćaj iznad Pravnog, bez ikakvog objašnjenja. Vozači su stajali u mestu, zbunjeni; niko nije smeo ništa da pita. Stvarno se nakupilo stotine kola. Onda su drugovi dali znak da može, vozila su krenula, Bulevar je bio preplavljen,
Beba Lončar je zagrlila Đuzu oko pojasa, u pozadini se pojavila tema, "Devojko mala, pesmo moga grada" - ukratko, idila! Film je premijerno prikazan stranim novinarima. Napravio je utisak. Oni su pisali šta su videli. Hvalio nas je i Erih From. Pa onda, Sartr. Jugoslovenski eksperiment izgradnje trećeg puta zaslužuje najveću pažnju i budi naše nade, zaključio je Sartr. Blago nama! Šta je tu stvarno, a šta kvazi?
vasi komentari su ubjedljivi jer dolaze, ocigledno, od obrazovane osobe, ali natrag na Dostojevskom, mislim da nijeste korektno ocijenili njegov 'odnos' sa Boljsevizmom.
Centralni komitet partije je bio skoro stoprocentno jevrejski (na celu sa Lenjinom- izvor Solzenjicin) tako da ne dolazi u obzir njihovo neznanje 'Dnevnika' Dostojevskog, u kome se on izrazava jasno, sto bi se po danasnjem zargonu zvalo- 'antisemitski'.
Zigmund Frojd je preuzeo ofanzivu da suzbije velicinu Dostojevskog sa njegovom 'psiho-analizom'- da je Dostojevski, opisivajuci one nakazne karaktere, opisivao ustvari samoga sebe.
Lenjinova boljsevicka revolucije, koliko god se to izbjegava reci, je bila -jevrejski prevrat u Rusiji. Pozdrav.
Podrazumeva se da stvari stoje mnogo složenije, ali ovde ne možemo detaljnije i to je u redu. Zasluga Dostojevskog je u tome, što je odmah procenio da je “socijalizam pre svega ateizam”. Poznato je da je on imao i jednu prediktivnu moć, koju različito tumače, ali je ona neosporna. Predviđao je ne samo krupne ideološke sukobe (pobedu revolucije, propast komunizma itd) već i detalje. Jedan od “zloduha”, Trocki, ubijen je u Meksiko Sitiju po Staljinovom nalogu uoči rata. Ubio ga je Ramon Merkader, na isti način i sličnim oruđem kako je Raskoljnikov ubio babu-zelenašicu u “Zločinu i kazni”. Zato stručnjaci, dostojevisti, kažu: Trocki je ubijen po Dostojevskom. Bolest koja druge onesposobljava, Dostojevskog je oplemenjavala. Mnogo pozdrava i sve najbolje.
'Slozenost stvari' (ako se ne upotrebljava kao izgovor) dosta cesto se mora uprostit, inace 'slozenost' ce pogubit svako objasnjenje.
Postoje detalji koji uproscavaju slozenost.
Ni jedna, istinski ruska revolucija, ne bi brutalno unistila citavu familiju ruskoga cara.
Detalji ove egzekucije, uostalom, ne ostavljaju nikakvu sumnju cija je odgovornost.
Kad se covjek (Sloven, naravno) nadje pred ovakvim cinom, stvari postaju jasnije. Pozdrav.
Rekavši složenost, mislio sam na antisemitizam u Rusiji, carskoj i posleoktobarskoj, zatim na odnose Frojda prema Dostojevskom (pun poštovanja! bez obzira na stav
Fjodora Mihajloviča prema Jevrejima) itd. A što se tiče ubistva ruske carske porodice – ponestaje reči. Lenjinov brat Aleksandar Uljanov, bio je jedan od zaverenika u atentatu na Nikolajevog oca, posle čega je obešen. Vladimir Iljič je uzeo bratovljev revolucionarni pseudonim, Lenjin, i zarekao se da će se osvetiti. Mnogo pozdrava i prijatno subotnje veče.
Ако је истина ово што кажете о Лењину, онда је он био још већи предмет за презирање.
Због његовог брата-атентатора, који је требао да очекује смрт због својега терористичког акта, Лењин је поубијао све у породици цара, укључивши и смртно обољелог дјечка.
Штета што Достојевски није доживјео Лењина, имали би овај монструозни акт потпуно анализиран.
Штета што Достојевски није доживјео Лењина"
Александар Уљанов је био у групи која је организовала и извршила атентат на цара Александра. Осуђен је и погубљен, после. (Мислим да су групу звали њечaјевци, по Петру Њечајеву, студенту, који је био вођа групе.Не замерите што тренутно не могу да претражујем интернет ради детаља. Он је послужио Достојевском у креацији лика Петра Верховенског, главног злодуха у "Нечистим силама") . Владимир, тада гимназијалац, узео је братовљев псеудоним, Лењин, постао је активан на левици и зарекао се на освету.
Много поздрава!
Заклињати се на освету? Какве буржоаски осјећаји су спопадоше овог неодољивог борца за пролетерску револуцију, на чему се заклео- на Талмуду или на Капиталу?
Вријеме је да се лешина овог историјског шарлатана, као и онога из "куће цвећа" упути у ТелАвив (односно Кумровац) или да се спале без икакве церемоније. Поздрав
Заклињати се на освету? Какве буржоаски осјећаји
Не заборавимо, драги саговорниче, да је освета, орестија, један прастари, предхришћански мотив, један од најјачих покретача људских поступака. Поред свега је и универзалан: Иљичева судбина ме подсећа на Хомеинијеву, само што је на почетку трагичних збивања код Хомеинија у питању био отац, а код Иљича брат; остало – деценијско чекање, тај хладни, прорачунати бес, увлачење огромне људске масе у неизмерне патње итд – врло је слично. Необично сам задовољан што се овако лепо разумемо – много поздрава!