Elita?!
Ako su elita naseg drustva politicari sta su onda nasi a svetski slavni lekari, profesori, sportisti, umetnici, slikari, arhitekti, vajari, naucnici...!?
Ne zelim vise da ucestvujem u zloupotrebi i unistavanju sistema vrednosti naseg drustva pa ni kroz citanje ovakvih rasprava.
Kada politicari se nazovu svojim pravim imenom a oznaka drustvene elite se vrati onima kojima po svim moralnim zakonima pripada procitacu ovaj clanak.
Preporuke:
22
4
2
četvrtak, 26 septembar 2013 12:33
Gordana
Veoma tacne knstatacije, ali sa nama, ovako pasivnim i apaticnim, potpuno razumljivo ponasanje politicara, a osionost i bahatost sve veca i neprimerenija.
Stice se utisak da svi ocekuju da NEKO preduzme nesto, da se nepodnosljiva situacija promeni, a mi cemo , iz fotelje pomno pratiti i podrzavati ta dogadjanja. E, nebiva!Morace da se -nazalost, na ulici, nauce nasi politicari da pocnu da nas postuju i da osluskuju nasa misljenja i stavove.
Sadasnje stanje je uvredljivo za srpski narod.Toliko ignorisanje i potcenjivanje ne dozivljavamo ni od osvedocenih neprijatelja.
Preporuke:
27
0
3
četvrtak, 26 septembar 2013 12:44
Nenad
Narod je pacifizovan.
Političari će i dalje gledati isključivo svoj interes.
Biće nam svima još gore.
Preporuke:
27
2
4
četvrtak, 26 septembar 2013 13:22
Dragoljub Zbiljić
NEUSTAVNA ANARHIJA U MASOVNOM STALNOM JAVNOM GAŽENjU USTAVNOG PRAVA SRBA NA SVOJE PISMO -- ĆIRILICU U SRPSKOM JEZIKU
Ima li većeg, važnijeg, vidnijeg na svakom santimetru države Srbije na očiglednom primeru upotrebe samo latinice u srpskom jeziku koliko je Srbija neuređena država, tj. država čiju elitu (vlast, državne i naučno-stručne institucije) uopšte nije briga da li će se sprovoditi u Srbiji pravo srpskog naroda -- Srba na svoje (ćiriličko) pismo u svom jeziku -- srpskom jeziku u skladu s Članom 10. Ustava Srbije?
Preporuke:
19
1
5
četvrtak, 26 septembar 2013 15:35
boban
Autor je promasio srz problema.Srz problema je kriminal i korupcija u svim nivoima vlasti,sudovima,tuzilastvu i policiji.
Srbijom godinama vlada organizovana grupa kojoj je glavni cilj licno bogacenje.
Takav kriminal ima za posledicu rasturenu,zanemarenu drzavu.
Preporuke:
7
14
6
četvrtak, 26 septembar 2013 15:46
Reddy
Kada srpski narod ćuti toznači da njegova inteligencija ćuti, šta više, to znači da potpuno zalutala a verovatno i da je jedini i najveći krivac za ovo što se zbiva u Srbiji. Jer, ko je a ko ne ta ista inteligencija koja je tako zalegla za zapadnim i kapitalističkim vrednostama koje su upropastile i obavile srpsko duštvo, sputale njegove potencijale, daveći ga do potpnog ugušenja. Trebalo bi raspustiti sramnu SANUkoja ni u ovakvim časovima ne nalazi za potrebo da progovori o teškoj sudbini naroda čiji je ona izdanak. O političkoj eliti nije potrebno trošiti reči. U pitanju su otuđeni delovi naroda koji otvoreno rade za strani interes. Političke partije su leglo izdaje i apsolutne zalutalosti u društvenom životu, nesposobne da fermentiraju tako neophodnu promenu. Sada se postavlja pravo pitanje opravdanosti njihovog postojanja. One su teško kompromitovale pojam demokratije. A što je najsramnije sve se sprovodi pod bičem antikomunizma koji inhibira svaku društvenu inicijativu.
Preporuke:
22
4
7
četvrtak, 26 septembar 2013 20:38
...
Imaš plus od mene. Mnogo pozdrava, i dobro zdravlje!
Preporuke:
15
0
8
četvrtak, 26 septembar 2013 22:29
seljak bezemljaš
Kada smo to primetili da je Srbija "neuređena država".
Primetili smo KADA JE NESTALO PARA. Uzgred.
Nismo ni primetili da je Srbija "povratila" svoju državnost ustavom od 1974. I da "kontrolni paket akcija u Srbiji, drže dve njene pokrajine....
Radnici i poštenA inteligencija i "uređenost" Srbije.
Šala ili pakost istorije.Ili istorijaska pravda, da i glupost dobije "dostojanstvo".
Tek država je 1945 pala u šake,grupi marginalaca.
Šta sve nisu isprobali.Kakvo je improvizovanje, bilo I OSTALO U TUMARANjU, istok - zapad.
Kontinuitet "današnjice"i "prošlosti" nije obezbedila ideologija.Ona je i onako bila
"žvaka za ludaka", već neverovatna količina energije da se svi svedemo na mediokritete.
Da se uspelo, i da poklopac čvrsto stoji svedoči i
novi ministar kulture kada kaže:
"IMAMO MI PARA, ALI NEMAMO IDEJA
Socijalistička malograđanska klasa u neoliberalizmu.
Samozadovoljstvo kao znak, gluposti. Dokaz kretenizacije.
Sreću pokvarilo," ovi kradu al nama ne dadu"
Preporuke:
18
3
9
četvrtak, 26 septembar 2013 23:46
seljak bezemljaš
@Redi
Pohvalan komentar gospodina sa tri tačkice, bi razlog da pročitam i tvoje pisanije.
Grešiš, u svemu.Čak i kada napišeš da nam je elita
omanula. MI NISMO IMALI I NEMAMO ELITU OD 1945 I TO TRAJE DO DANAS.
Izuzeci ne negiraju, već potvrđuju pravilo.
Bio si novinar Redi. Šta im je bio posao.Da pišu
fraze u skladu sa ideološkim istinama, overene u nadležnom komitetu. Da grdno blate one koji podlegnu u vrlo čestim političkim borbama. I osamdesetih je
nabrojano sedamnaest vrsta narodnih neprijatelja.
Proveo sam četrdeset i četiri godine u fabrikama.
Društveni i privatni sektor. Bio u velikom broju radnih organizacija. Svagde je bilo isto.
Ideologija je bila ta koja je stvorila rat protiv svake vrsnoće. A to je značilo da je neodrživ privredni zbog političkog sistema. To je bilo jasno sredinom šezdesetih Koje bi bile gladne bez američke pomoći I bile su do 1958 Do pojave hibridne tlijanske pšenice san pastore i ruke bezostaje.
nastavak sutra
Preporuke:
7
8
10
petak, 27 septembar 2013 08:46
Srboljub Savic
Priprema danasnjeg stanja pocela je odavno, "skolovanjem" kadra za razaranje, pod svim visokoparnim recima i praznim pojmovima. Ni 1945, nije bivsa drzava-ktaljevina, razorena tako brzo i potpuno, kao 200o-te, kulise ali i institucije prethodne drzave.
"DOS"-ov kadar je samo oucen da razori i jos nas ubedjuje, da je sve ono, pre, "zlo i naopako" i
da je neohodno stvoriti novo. Sta i kako, nisu ih
ucili, pa vec 13 godina gledamo "koprcanje" i nezaustavljeno razaranje svega.
Nije tesko dokazati, da ni Ustav ni zakoni nemaju zastitu, bez koje su farsa.
U razaranju, smo napravili lazni i stetni "politicki sistem" i "politicke partije", koje nisu ni politicke ni partije.
(Bilo bi mi drago i ulilo i mi "nadicu" ako neko dokaze da je bar jedna partija, prava.)
Kako smo se, u ne tako kratkom periodu, pre 1990, lagali takodje, lokalne "troke"-pravi vladari su stvorile deo danasnjeg privida i "tajkune"-karikaturu preduzetnika, koji razviajuci svoje, razvijaju Srbiju.
S. Savic
Preporuke:
10
0
11
petak, 27 septembar 2013 09:25
Reddy
@seljak bezemljaš
Nije lepo da mi se obraćaš posle one meni upućene uvredljive latinske maksime..."Hoc scio pro certo: quoties cum stercore certo, Vinco seu vincor, semper ego maculor". Ni netražim da se složiš sa mnom, do toga mi nije stalo jer ti si čovek iz koga progovara ogorčenje. Ogorčeni su obično idealisti a to znači ljudikoji nisu u stanju sagledati dublje i skrivenije tokove. Površno gledano, ti si uglavnom u pravu ali tvoj pogled doseže donde dokle i tvoja vzuelna dioptrija. Pojmovno mišljenje je daleko od tebe i tebi sličnih...Ubuduće se drži pomenute maksime jer nisi je, valjda, tek tako instalirao.
Preporuke:
5
3
12
petak, 27 septembar 2013 10:13
djoka
"Sadasnja politicka garnitura (jos)uziva najvece poverenje kod gradjana",izjavi pisac ovih stranica gospodin Jovic.Ne bih se slozio sa vama,to poverenje odavno su izgubili,oni su obican olos koji je prevarom naroda dosao na vlast radi pljacke. Sve ovo sto ste istakli i vrapci na grani znaju,ali je jedno veoma bitno pitanje koje niste izneli,a to je PLJACKA. Dakle gosp.Jovicu, sve te politicke bande koje su dosada vladale,a posbno dolaskom tzv.DOS-a,pa nadalje do danasnjeg dana,otvoreno su pljackali drzavnu imovinu i enormno se obogatili.To nisu politicari kako ih vi nazivate,to je obicna lopovska druzina-banda, koja ima za cilj samo pljackanje i nista vise. Narvno svi koji su blizu njih,a i dalje od njih a na polozaju su isto to rade. U srbiji vlada kriminal od strane vrha drzave,pa sve do onih najnizih.Nazalost pljacka i kriminal su postale vrline u tim tzv.politickim strankama,a to su zapravo samo pljackaske firme,koje se predstavljaju kao politicke stranke.Narod i drzavu su unistili
Preporuke:
9
1
13
petak, 27 septembar 2013 11:27
Reddy
Gotovo je komino ukazivati na srpske specifične okolnosti, pljačka, izdaja, tloupotrebe i sl. er u pitanju je samo deo mnogo šireg trenda koji je zahvatio gotovo ceosvet. Šta leži u temeljima takvog ponašanja i /ne/morala, nato j mnogo teže dgovoriti. Tuje potrebno zaći u analizu onih suštinskih, materijalnih odnosa u društvu, na primer, problem svojinskog oblika imovine, nosilaca rasta, razvoja, pitanje distribucije moći a posebno njene geneze. O tome kao da postoji zavera ćutanja ili bojazan da se ne tangiraju nečiji posebni iteresi. Jer,time se nrušava i ona tanka opna koja deli ili spaja takav ideološki stav od njegove neposredne društvene ukorenjenosti.
Preporuke:
10
0
14
petak, 27 septembar 2013 17:11
DrJelaBisic
Srpska drzava je neuredjena do nepostojanja.I to nije nikakva greska,ni naroda ni vlasti,to je jasan odraz,njihov,i njihove svesti,kakva im drzava treba.Srpski narod i srpska vlast imaju drzavu koju su napravili po svojm ukusu,ma sta mi,usamljeni pojedinci,o tome mislili.Ne moze se reci da smo ikada u novijoj istoriji imali jaku drzavu,ni u 19.v.,ni pre I,ni pre II sv.r.,a ni posle,u vreme komunisticke diktature.Naprotiv,redosledom gore navedenim,sredjenost i snaga nase drzave su se smanjivali,i doslo je do toga da ona u stvari,uopste ne postoji.Savremena srpska drzava funkcionise po principu mafije,gde je svako,i najneznatniji gradjanin,svojom voljom,svesno ili bez svoje volje,upleten u postojeci sistem.Kao sto je(i)u komunizmu,vlast podmicivala i ukljucivala u svoj sistem ljude dodelom stanova,i drugih neznatnih privilegija(koje bi osobi trebale prirodno da pripadaju)tako i sadasnja vlast omogucava gradjanima da problem niskih plata i visokih cena resavaju kroz korupciju.Korupcija..
Preporuke:
8
7
15
petak, 27 septembar 2013 17:12
DrJelaBisic
....to smo mi.Zato dok se ne promeni svest vecine-nece se promeniti ni drzava.A za to su mogucnosti vrlo,vrlo male,pogotovo na neki realni rok i obzirom na cinjenicu da srpski marod izumire.
Preporuke:
6
5
16
petak, 27 septembar 2013 19:21
DrJelaBisic
Mali dodatak:Mi ne samo da nemamo drzavu,vec nemamo ni elitu.Ono sto je pocelo da nastaje pre II.sv.r. nestalo je,pometeno vihorom komunisticke diktature,i nikada mu nije nadjena prava zamena.Komunizam,uostalom,nije voleo cak ni samu rec:elita.Elitisticki je bilo vise kao pogrda,nego nesto pozitivno.A posle 90ih nije se imalo ni vremena,ni para,a ni materijala.Cak ni za najlaksi vid lustracije,a kamoli za stvaranje neke nove elite.Uostalom,elita ne moze da nastane bez neke preovladjujuce ideje,ideologije,a ideja je bila(i jos je)cisto prezivljavanje.Ko ima vremena,naivan je,ili nema gde-on se snalazi na licu mesta.Ostali,koji ne veruju da ce doziveti"svetlu buducnost",nemaju vremena i imaju mogucnosti-idu bilo gde.Doslovce.
Preporuke:
5
10
17
petak, 27 septembar 2013 20:18
Reddy
Izvesna predstavnica domaće elite spremno nas savetuje da odbacimo "svetlu budućnost" u ime mračne sadašnjosti. Znam kako je izgledalo i ono prvo a kako ovo drugo. Otuda izvlačim i sasvim logičan zaključak. Ima, međutim, i onih koji se odaju čarima i beslovestima elitnog soja koji su nas pokušavalipredati samom đavolu. Na primer, 1941. godine. Ti elitni paraderi su se brže-bolje pridružili svojoj braći na Zapadu, čekajući svoju mračnu sadašnjost koju smo zajedno svi sa njima danas dočekali. Narode, elita postoji zbog sebe, ne zbog tebe. Tako i izvesna dr. JelaBisic pokušava povremenim "intelektualnim zaletima" da doskoči našoj uspaničenoj publici. Gospođo, ostavitesetog jalovog posla jer je elita prolaznaitorijska pojava, baš kao i ovaj vaš prilično šupalj komentar.
Preporuke:
13
0
18
petak, 27 septembar 2013 21:11
...@Dr Jela Bisic
"Ko ima vremena,naivan je,ili nema gde-on se snalazi na licu mesta.Ostali,koji ne veruju da ce doziveti"svetlu buducnost",nemaju vremena i imaju mogucnosti-idu bilo gde.Doslovce."
Nezgodno je s vašim komentarima, što se sa većinom vaših stavova slažem. Ali onda naleti nešto kao ova citirana rečenica. Na zapad, dakle idu koji nemaju vremena (gde im je?),nisu naivni,neće da čekaju, a imaju mogućnosti? Ostali se “snalaze”. Što se tiče “nedostatka vremena” odnosno izvesne nestrpljivosti, veoma mi je dobro poznat taj tip ljudi, naročlito među kolegama. Čim vam čovek, s kojim inače niste bliski, u razgovoru kaže, znaš, život je kratak itd, ja znam da je reč o osobi koja će sve da uradi za pare i ne veruje ni u šta. Vođen ispodpupčanom motivacijom, bezbožnik ide. Pohlepan, a željan svega, da “uspe”, tamo. I da nam otud povremeno na snishodljiv način podari mrvicu svoje mudrosti.
Preporuke:
11
2
19
subota, 28 septembar 2013 12:02
Dragoljub Zbiljić
Ovako jadan položaj ćirilice u Srbiji (i) danas -- pitanje je svih pitanja i prvi dokaz o neuređenosti današnje "države" Srbije. Na primeru srpske azbuke postoji najočigledniji dokaz velikog nereda i neuređenosti (anarhije) u Srbiji i njenog kolonijalnog položaja u Evropi i u svetu i u svesti Srba i u praksi.
Srpska ćirilica je u Srbiji pitanje svih pitanja i odgovor svih odgovora.
Kad bi se uskladio status srpske ćirilice s njenim značajem za Srbe i srpsku državu lingvistički i životno i nacionalno, sve bi drugo krenulo na bilje po ugledu na rešenje o ukidanju zatiranja ćirilice na jedino mogući način (opšte ćiriličko jednoazbučje u jeziku Srba).
Preporuke:
2
5
20
subota, 28 septembar 2013 12:06
Dragoljub Zbiljić
Velika pohvala od moke malenkosti tekstu "Neuređena država - lice političke elite" autora Radomana Jovića.
Preporuke:
4
0
21
subota, 28 septembar 2013 20:24
DrJelaBisic
Iz vasih usta u Bozje usi,ali,na zalost,nisam elita.Bas nikakva.Nisam ni pametna-videcete kakve sam sve greske pravila,i kako me je slucaj,sam Bog,spasao,gotovo protiv moje volje.Valjda se,kao odlican djak i student ne racunam u elitu?Mnogo je takvih(bilo)(i sada je)kao ja,pa i mnogo,mnogo boljih.Sa zavrsenim Medicinskim fakultetom,pa i sa specijalizacijom bila sam nezaposlena,u Bgd,sa nezaposlenim muzem,coporom dece i ocem bednim penzionerom.Jedini plus je sto smo imali stan.Zivela sam od sitnog shverca,daktilografisanja raznih strucnih radova,prevodjenja strucnih tekstova i suvanja baka preko student servisa(na tudje ime)Jednom-perem pod u koznoj klinici,gde niko nece(ljudi se gade)i prepozna me moj profesor.Dakle-bila sam cistacka elita.To sto sam sada ovde gde sam niti je bila moja zelja,niti moja namera,niti to sada zelim,ja bih kuci,u Beograd,i daj Boze da to dozivim.Prezivela sam.Deca su mi odrasla,i moj posao majke(i oca)je gotov.Nista vise za njih ne mogu da ucinim,sem...
Preporuke:
3
8
22
subota, 28 septembar 2013 20:27
DrJelaBisic
...nekih sitnica.Znate,iz iskustva znam da nije lako cekati"svetlu buducnost"kad imate decu.I nije lako sedeti,nekad i decenijama,zaboraviti svoju profesiju(cije ucenje ste skupo platili-novcem i vremenom,zivotom).Nemati mogucnosti da imate porodicu...A vreme tece i nista se ne desava.Zato razumem one koji idu iz Srbije.Stvarno to ne zelim-ali,nazalost,Srbija nece(skoro)postati Mala Shvajcarska,Srbi ce nestati za najvise 200g,a kako ce nasa tri madjionicara da isplacuju penzije i plate 2014.(da ne kazem 2016.)-to ne zna ni Gospod,a ko pozivi videce(i taj cirkus).Ko zna koja generacija izumrlih Srba ce platiti(otplatiti?)taj dug.
Preporuke:
3
8
23
subota, 28 septembar 2013 21:07
Rado
A zašto se Dr. Bisić ovde ispovedate? Zašto samo kroz komentare jadikujete i mudrujete? Sedite i napišite jedan pristojan i razumljiv tekst za štampane ili elektronske medije. Recite javno šta ima da kažete. Prepucavanje preko komentra ničemu ne vodi. Nezavisan, nekompromitovan i nepotkupljen, nestranački intelektualac najbolje može pomoći svojoj vladi ako je objektivno izloži kritici i ukaže na pravce rešavanja određenih problema. Uradite to. Iz Vaših komentara vidim da to možete i umete.
Preporuke:
6
2
24
nedelja, 29 septembar 2013 08:01
...@DrJelaBisic
"Sa zavrsenim Medicinskim fakultetom bila sam nezaposlena,u Bgd,.To sto sam sada ovde gde sam niti je bila moja zelja,niti moja namera,niti to sada zelim,ja bih kuci,u Beograd"
Bili ste, kažete, nezaposleni, u Beogradu. Stavio bih naglasak na tri zadnje reči. I onda, i sada, s tom diplomom bilo je posla gde god hoćete izvan Beograda; recimo dokle ide prigradski prevoz.U krugu između Sopota i Crepaje - uvek.Ima i sada. Upoznao sam malo kolega, ali veoma mnogo koleginica, koje su htele da rade isključivo u Beogradu, u nastavi, i da stanuju preko puta fakulteta. U međuvremenu, "Srbija odumire po rubovima" a melanholični intelektualci žale zbog toga. Koliko se prihvatilo posla " na terenu"? Smeta mi defetistički ton, izračunavanje nekih procenata, za koje vreme će odumreti srpski narod,itd. Ja ne vidim stvari tako. A to, da ste se našli u inostranstvu protiv svojih želja i namera, nemojte, molim vas, odavno je poznat pojam nesvesne motivacije...
Preporuke:
8
1
25
nedelja, 29 septembar 2013 08:09
...
nastavak
Kao niste hteli, ali ste se našli na Zapadu. Krupne strateške odluke u životu ne donose se tako. Osim par ozbiljnih komentatora, ovde ima i onih, koji nekakvim pseudonaivnim tonom, možda i nenamerno, i nesvesno, infantilizuju sagovrnika; ima trenutaka kada to ne treba oćutati, Logosa radi; ovo je takav trenutak: ja vam tvrdim da se čoveku ne događa ništa što sam nije na neki način želeo; slično je na ličnom i na kolektivnom planu; tu spadaju i neke ne baš lepe stvari, uključujući i pomenuto "odumiranje" naroda. Mnogo puta sam gledao kada ljudi iz naroda sa osmehom govore o propasti. Ja sam tu tvrd i nepopustljiv, jer ako takav odnos preovlada, želja će im se ispuniti. A što se tiče onoga, "ja bih kući, u Bgd" - ja, na primer, ne bih. Mada sam rođen u Beogradu i najlepše su mi godine tamo prošle - ne bih.
Preporuke:
8
0
26
nedelja, 29 septembar 2013 11:27
Reddy
@...
Sviđa mi se ton ali i "ekspertiza" odgovora dr.JeleBisic na moj komentar. Sve što bih Vi napisaste. Ni malo, ni odviše. Ovo mi kazuje da Vi imate "zdrave" stavove prema ponašanjima drugih. Ipak, ideologija i teorija zahtevaju suptilniji pristup ai šire horizonte. Vaši nisu uski ali se bojim da nedovoljno prostrani.
Preporuke:
1
1
27
nedelja, 29 septembar 2013 12:00
Dragoljub Zbiljić
ĆIRILICA JE SRPSKO PITANjE NAD PITANjIMA!
Za neuređenost današnje srpske "države" Srbije pitanje kulture, ali je i pitanje nad svim pitanjima: Zašto je u Srbiji, na primer, i pod Hitlerom bilo neuporedivo više ćirilice nego pod Brozom posle 1954. I zašto se i danas u Srbiji neguje nasleđe komunizma sadržano u nastavku zatiranja srpske ćirilice iako je važeći Ustav u odredbi Član 10. stopostotno štiti? Zašto i danas nemamo u Srbiji svuda ćirilicu i zašto je imamo sve manje.
Zatiranje ćirilice u Srbiji pitanje je nad svim pitanjima (i) u oblasti kulture Srba i u svim oblastima neuređenosti naše države.
Čast i zahvalnost pripada svima svuda, pa i ovde koji joj odlazak od sebe ne daju!
Preporuke:
1
0
28
nedelja, 29 septembar 2013 17:30
DrJelaBisic
Da idem redom:Za Rada:posto ocigledno nisam uspela da"iz prve"objasnim,morala sam da prosirujem objasnjenje(i moram i dalje).Ne vidim(nazalost?)sadasnju vlast u Srbiji kao"svoju vladu".A mislim da oni nisu ni Srpska vlada.Oni stoluju u Srbiji,vecinom su Srbi-ali nisu moja vlada,niti Srpska.Da ne elaboriram nepotrebno.Zato ni ne osecam nikakvu potrebu da ih"prosvecujem".Ovo sve sto mi,komentatori(pa i autori)diskutujemo na stranicama NSPM(a i inace)su opste stvari,svima poznate,notorne-pa ne postoji mogucnost da neko ko je iole upucen(cita novine i sl)-ne zna o cemu se radi.Stvari stoje kako stoje ne zato sto neko ne zna kakve su,ili ne zna kako da ih promeni,ili kakve bi trebale da budu ili...vec zato sto ovakvo stanje odgovara ne samo onima na vlasti-vec i onima koji su obicni stanovnici Srbije.Stanje svesti vecine ne dozvoljava da se vrse radikalne promene.A u ovako teskom stanju,u kakvom se nalazi i Srbija i Srpstvo-samo radikalne promene su moguce,i samo one mogu...
Preporuke:
2
8
29
nedelja, 29 septembar 2013 17:38
DrJelaBisic
...da donesu rezultat.Pri tom ne mislim na nasilne,revolucionarne promene,ne daj Boze.Niko,od nas,ne komentarise i ne pise,valjda,zato sto misli da ce neko iz vlade da procita napisano pa preporodi Srbiju.Ili da ce"siroke narodne mase",dok zavijaju luk i paradajz(Kineski i Hrvatski)u novine,procitati ovo napisano,pa krenuti da spasavaju Srbiju,povecavaju natalitet,pomazu sirotinju,a ne da idu u kafanu(ako vec ne mogu na letovanje)i gledaju VB/F(Veliki brat/Farma).Za ...:stvarno nema smisla da ljude smaram privatnostima,ali vi me primoravate.Radila sam ja,i van Beograda,u divnim krajevima Zapadne Srbije npr(najduze-oko 1 god,a i u drugim krajevima)U kucne posete pratio me copor vukova i domacin sa lucem u ruci(da ih rastera)Divni ljudi,divna priroda,Svacega je tu bilo,da ne sirim pricu.Inace, bih vise volela da zivim na selu nego u Beogradu,i tako i planiram da bude,ako Bog da.Iako mi je muz(bio)stranac,ni meni ni njemu nije padalo na pamet da idemo u Jordan,koji je,..
Preporuke:
2
8
30
nedelja, 29 septembar 2013 17:42
DrJelaBisic
...sve do 90.bio gori od Srbije(ako je to uopste moguce)Dok sam bila sa pola dece u poseti,i ostala bez para za povratak,poceo je rat u SFRJ.Pola dece je bilo samnom,a pola u Srbiji(i u vojsci),dobila sam ovde neki bezvezan posao-ali boljeg nije bilo.I tako sam ovde,jos uvek.Da me rat potera(a moze)jos uvek ne bih imala pare za kartu,da se vratim.Preziveli smo(skoro svi,uglavnom,nekako).Ne komentarisuci sama sebe i svoj slucaj,moram da vam kazem da nije tacno(i ne moze biti)da se ljudima dogadja samo ono sto na neki nacin sami zele.Onda bi svaka zrtva bila kriva sto je nad njom pocinjen zlocin npr.Onda bi i Srbi,kao kolektivitet(skoro)(svi)bili krivi za svoje istorijske nedace,pa kad je tako-tako nam i treba.Inace(mozda,verovatno?)ni ja ne bih u Beograd,da imam bolje.Neko seoce u Shkotskoj,ili makar Severnoj Grckoj ili Peloponezu,npr.Ali,moje opcije su ogranicene(ne bas kao ono Ersko:Evo ti jedno jaje pa biraj)na Jordan ili Srbiju.Pa ja,na zalost,glasam za Beograd/Srbiju kao bolje
Preporuke:
2
6
31
nedelja, 29 septembar 2013 19:18
DrJelaBisic
U vezi:govorenja o propasti":jedno je govoriti o necemu,upozoravati,raspravljati....a potpuno drugo prizeljkivati,raditi na tome da se propast ostvari,biti zlurad i sl.Sve statistike,ma kakve metode te nauke koristili,pokazuju da Srbi kao narod(a i vecina stanovnika Srbije,bez obzira na nacionalnost)izumiru,bioloski.Stanovnistvo se smanjuje,sto zbog visokog mortaliteta prema natalitetu,sto zbog odlaska osoba koje su u najproduktivnijem dobu(kako profesionalno,tako i bioloski)Te osobe uglavnom sklapaju brakove u novim sredinama,i kada i dodje vreme da bi zeleli da se vrate-njihova deca nemaju gde da dodju.U Srbiji posla nema,nema nikakve perspektive,birokratija je nepodnosljiva,zdravstvo i skolstvo(kao i sve drugo)ne funkcionisu,nema ni normalnih puteva i telefonske mreze,pa o cemu se onda uopste govori?Pri tom niko,ni vlast ni stanovnistvo,ne cini nista da to poboljsa,ispravi.Mada je cinjenica da je drzava bankrotirala-ne cini se ni ono sto se moze,ni na opstem,ni na licnom,...
Preporuke:
0
7
32
nedelja, 29 septembar 2013 19:20
DrJelaBisic
...individualnom planu.Za pravu promenu potrebna je pre svega nagla,kompletna,kvalitativna promena svesti,morala vecine stanovnika.Tek takva promena moze da donese politicke promene,koje moraju da idu od najosnovnijih stvari.Ne mogu se politicke partije praviti samo u momentu kada bi takva promena morala i pogleda na zivot nastala.To je teska borba za izgradnju i obnovu srusene Srpske drzave,unistenog srpskog naroda.Kao sto covek moze da oboli,pa i da umre,cak iako je prethodno bio mlad i zdrav-tako i narodi i drzave mogu da nestanu,i procesi koje vidimo u srpskom nacionalnom bicu,pre svega(a tek posle u srpskoj drzavi)su teske i mogu da budu i ireverzibilne.Zato i smatram da je veliko pitanje da li ce biti Srba za 200g.Ili ce se"Srpsko pitanje"na Balkanu resiti prirodnim putem(izumiranja).
Preporuke:
0
8
33
nedelja, 29 septembar 2013 21:19
seljak bezemljaš
@---
Vi, poštovani gospodine odstupate od duha vremena.
Ne uklapate se.
Niste iskoristili pripremno vreme. (1945-1990).
Vreme kada se vežbalo praznoslovlje.(videti MUKU SA REČIMA M.Danojlića)
Otišlo se i dalje od toga.
Preovladao je duh sa prijema kod Ane Šerer u Petrogradu 1805.g.(kao i sretne porodice i sve dekadencije su iste)
Mi smo već sedamdesetih, ako ne i pre, većinom stigli da kao idiot Ipolit GOVORIMO
SA TAKVIM SAMOUVERENjEN DA NIKO NIJE MOGAO RAZUMETI JE LI VRLO PAMETNO ILI VRLO GLUPO ONO ŠTO JE REKAO.
(RAT I MIR)
Tu vrstu "pameti" naša "inteligencija" upražnjavala je
sve do devedesetih na domaćim prostorima.
Od devedesetih,kao "dobri"glumci naučiše novi tekst
i "sporazumeše " se sa "svetom".
Nešto mi govori da ste vi uvek "kvarili" igru.
Ko Pjer, kao Bolkonski ili...
Preporuke:
9
1
34
nedelja, 29 septembar 2013 21:41
Reddy
Baš je tužno kada dr.JelaBisic ne može ni posle uputa gosp. "..." shvatiti šta je njen problem a šta je prblem Srbije, konačno, i ostatka vaseljene. Gospođa samo ponavlja istu igru unedogled a da baš ništa novo ne saopštava a verovatno bi i rekla da se nema šta novo poručiti. Ako bi bilo tako onda je bespotrebno da se opetovano javlja. A ako ima ne saopštava ništa novo. Gospođa doktor ne razume mnogo toga, n kraju krajeva, doktorska titula i ne mora obavezivati mada je ta profesija klonirala neke od najpoznatijih polit-ekonomista. Današnje vreme ne donosi takve plodove, čak suprotno! Gospođo, vozite setračnicama slepog koloseka. O kakvoj svesti pišete ne uvažavajući njene društvene i materijalne pretpostavke. U međuvremenu ne pominjete neke "cornerstones" socijalne istorije XX veka, ovde, u Evropi ili ostatu sveta. Bez toga ništa, ali baš ništa ne možete razumeti. I ne trudite se, gubite vreme a sve ste dalje od mete. Čemu uporna javljanja?
Preporuke:
9
0
35
nedelja, 29 septembar 2013 21:45
seljak bezemljaš
@Jela Bišić
Prema vašim merilima Turci su izumrli. Pre nepunog veka imali su negativan prirodni priraštaj.
Srbija se zadnjih nekoliko vekova više puta praznila i punila.Spremno je dočekala Karađorđa sa 80% doseljeni.
U istoriji i politici matematika slabo pomaže.
Ove vaše savete da promenimo svest, predlažu nam vekovima. (suština je u religijskom faktoru)
Svest su promenili oni koji su "otišli za boljim životom).( Gledajući oko sebe one koji su promenili svest radi "boljeg života", rekao bih da im nije krenulo na bolje.
Bacite i radikalizam.
Imali smo u zadnjem veku, jedan veliki i u okviru njega nekoliko manjih radikalizama.
Zadnji, odnosno predzadnji radikalizam (5 oktobar 2000.g)operisao nas je "bez anestezije".
Kao lekar treba da znate da rehabilitacija traje
dva puta duže od nošenja gipsa.
Mi smo imali "prelom" i 45 godina nosili gips.
Rehabilitacija će trajati 90.g. Ako ne bude novih preloma. Prošlo je 25.g.
Preporuke:
7
1
36
ponedeljak, 30 septembar 2013 07:25
...
@dr Jela
Gospođo, što se vaših putešestvija tiče, pokazalo se da je Amerika bila bliže od Rakovice. O Plandištu ili Babušnici da i ne govorimo.
Stručna usavršavanja bez primene su isto, kao kad bokser uporno trenira, a ne ulazi u ring.
Najzad, niko ne voli da mu se pomoću digitrona izračunava kada će da izumre. I to uporno. Elita - o kojoj smo ovde počeli - ima drugačije zadatke. Da li se varam?! Želim vam dobro zdravlje i dug život!
Preporuke:
8
0
37
ponedeljak, 30 septembar 2013 11:30
Grga Mirić
SRAMOTNO NEUREĐENA DRŽAVA; ZABRANI, TOBOŽ, PARADU ULIČNE BESTIDNOSTI, A ONDA PARADERI ŠETAJU POD ZAŠTITOM POLICIJE!
I ovo je dokaz potpuno neuređene države. Ona, tobož, zabrani paradu ponosa, tj paradu ulične bestidnosti, a onda paraderi se naparadiraju pod zaštitom policije!
Sramotno neuređena država!
Preporuke:
1
1
38
ponedeljak, 30 septembar 2013 21:00
DrJelaBisic
Naslov clanka,koji je pocetak diskusije,glasi:"Neuredjena drzava-lice politicke elite"Nastavak bi mogao da bude:"Zakrzljala,ne(anti?)nacionalna elita-produkt moralno palog naroda".Lek za moralno posrnuce je pokajanje.A ne(prvenstveno)novi krediti i strani investitor.To je sustina.Svako dobro i Bog vas pomogao.
Preporuke:
2
7
39
utorak, 01 oktobar 2013 09:10
seljak bezemljaš
Poslednji komentar gospočšđe Jele Bašić, je potpuno tačan.
Preporuke:
0
7
40
utorak, 01 oktobar 2013 12:43
seljak bezemljaš
Gospodo komentatori!
Stoji sve što je gospodin tri crtice rekao za gospođu Jelu Bašić.
Nezavisno od toga, kako je gospođa došla do toga, stoji "kano klisurine" da smo od 1944 stajali na slepom koloseku, misleći da napredujemo.
(molim vas da mi niko ne priča kako industrijska revolucija, (industrijalizacija + elektrifikacija) ne bi bila izvršena bez komunista.)
Eto i lepe prilike da nam gospodin tri crtice razjasni razloge zašto nam gospođa J.B. NUDI GLADOVANjE.
Čovek ceo život priča samo jednu priču.Pričajući o drugom, ko je i šta je on sam.
Narečeni gospodin odlično poznaje psihološku stranu čovekove prirode.Kod nas je to znanje veoma retko. VIŠE JE NA STRANI INSTIKTA, NEGO SAZNANjA.
Preporuke:
7
1
41
utorak, 01 oktobar 2013 13:10
...
@seljak bezemljaš
Diskusija se prebacila na temu "Doslednost..." vidite tamo. Ne pada mi na pamet da analiziram sagovornike, nije to naš zadatak, ovde. Dr Jela je inače veoma korektna, možda sam ja preoštar, za šta se izvinjavam. Dalje, jasno da smo bili na slepom koloseku - govorim pre svega u moralnom pogledu jer me jedino to i zanima. Pogledajte, na primer, knjigu o pčelarstvu, bogato opremljenu. Tu između ostalog piše, da je JBT dao odlučujuće podsticaje razvoju pčelarstva kod nas; mada je to jedna od najstarijih ljudskih veština; ali, tada je "prizivanje", invokacija bilo neophodno. Što se tiče instinkta, i saznanja - u pravu ste. Učenje je važno, čovek gleda oko sebe, može postići i neku stručnost, pogledajte Maize-a, ali bez zavirivanja u dubinu sopstvenog bića nema mudrosti, a to nam treba. Očajnički nam treba. Mnogo pozdrava, Vi ste veoma inspirativni, mnoge Vaše komentare čuvam.
Preporuke:
8
1
42
utorak, 01 oktobar 2013 14:08
Reddy
gegula nije baš nimalo inspirativan za mene. dozvoljavam za drugog, u redu. Ali, on razmišlja tako naivno pozitivistički da je to na nivou prosvetiteljstva 17. veka. Ne mogu prosto shvatiti da ga neko doživljava dubokim i inspirativnim. No, ako je tako a tako je onda ono o intelektualcima rečeno, pre i iznad svega važi za ovakav diskurs. nema čuda zašto nas je ovo snašlo. Prosto jue neverovatno dase može reći da je politiki sistem istisnuo privredni. Pa, poslednjeg i nema bez ovog prvog. Sistem kao sistem prepostavlja ideju ili ideologiju. Kako je onda moguće imati ga bez ove poslednje. Ima li takvog primera u svetu, danas ili ranije? Prosto neshvatljivo. Naši intelektualci se i ovkvim čarolijama bave. A onda još i psihologiziranje pa "svest". Kao da sve lebdi među samim anđelima!?!?!? I potom "pogled s kalemegdana". Zadivljujuće!!!
Preporuke:
1
7
43
utorak, 01 oktobar 2013 22:10
DrJelaBisic
U vezi gladovaja i nesredjene drzave:Glavni uzrok svih nasih problema je moralno posrnuce vecine.خObicni gradjani su podjednako moralno posrnuli kao i vlast.Zato i imaju takvu vlast.Moralno posrnuce se ne ogleda samo u promiskuitetu,hedonizmu,sebicluku svake vrste,razaranju porodice,teznji ka neradu,otvorenom kriminalu itd.Moralno posrnuce se pre svega ogleda u pogledu na svet,koji je amoralan.I ljudi koji nista nemoralno nisu(jos)ucinili-mnogu da budu moralno posrnuli,jer nista jos nisu pocinili jer nisu imali priliku.Nije im se dalo.Savremena civilizacija je civilizacija blagostanja,ali nemoralnog blagostanja.U njoj se proizvodi da bi se bezrazlozno bacalo,rasipalo,unistavalo,ubijalo,i sa druge strane da bi se gajila potpuna neosetljivost na bolove i patnje drugih,bili to ljudi,zivotinje,biljke ili,uopste,priroda.Svet.Kosmos.Nemilosrdnost je odlika te civilizacije,i ona je produkt slepe sebicnosti,koja coveka posmatra kao jedinku,koja pobedjuje sve drugo ili je sama...
Preporuke:
1
6
44
utorak, 01 oktobar 2013 22:11
DrJelaBisic
...pobedjena.Trece ne postoji.Sa njim ili na njemu,sto rekose Spartanci.U tom svetu mi,obicni ljudi,koji nismo siromasni(u velikom stepenu)potpuno smo zaboravili sta znaci(prava)glad.I tako,igrom slucaja,.da vam(opet)ne duzim pricu,saznah da postoji hinduski post na vodi,i,odlucih da probam.Mozete da pijete vode koliko hocete-ali samo to.Nista drugo ne pijete,i ne jedete.Kompletan post je 7 dana,i znam ljude koji to rade kao od sale.Ne morate da se krecete,mozete da lezite kao strajkaci gladju u zatvorima,ali,kada se izvezbate,mozete cak i pomalo da fizicki radite.Sve se moze kad se hoce.Tokom ovog posta saznajete nove,zanimljive stvari o sebi i svom telu.Vidite,vremenom,kako se(i usled ovog posta)vasa tezina smanjuje-kako se menja i sama priroda posta.Preporucujem ovo svakom.Ovaj post vas navodi da mislite sta ste,zasto zivite,sta vam znace razlicite materijalne stvari u zivotu,i mozete dosta da ucinite na poboljsanju vaseg shvatanja sveta.Toliko o pokajanju i gladovanju
Preporuke:
0
8
45
sreda, 02 oktobar 2013 09:38
...
"saznah da postoji hinduski post na vodi,i,odlucih da probam. Preporucujem ovo svakom"
Tipičan New Age! Čemu posezanje za indijskim iskustvima, kao da ne postoji hrišćanska tradicija?! Do sada, smatrao sam vaše komentare bezazlenim. Indikativna je druga citirana rečenica.
Preporuke:
6
0
46
sreda, 02 oktobar 2013 18:03
DrJelaBisic
Ovaj hinduisticki/indijski post u stvari nije vezan za odredjenu reigiju,vec je metod lecenja u ajurvedickoj medicini.Kao sto u klasicnoj("evropskoj")medicini imate fizioterapiju,hirurgiju,uzimanje razlicitih lekova-dakle razlicite metode lecenja,tako je i u ajurvedi.Ajurvedicka medicina naravno nije nikakav New age,naprotiv,stara je skoro 10hiljada godina,zapisana pre vise od 5 hiljada.Osnova je svih istocnih medicina,a mnogo je uticala i na Hipoktatovu,koja je osnova nase sadasnje.Za razliku od hriscanskog posta,ili ramazanskog,ili posta i judaizmu,ovaj post nije za svakoga(vernika)vec za odredjene bolesti i pojedine bolesnike.Nije vezan ni za doba godine,odnosno datum.Zato i jeste ekstreman-potpuno gladovanje,uzimanje neogranicene kolicine vode.Propisuje ga lekar.Nama bi mogao da bude interesantan kao potpuno odstupanje od onoga sto je uobicajeno-u savremenoj civilizaciji se smatra da je jelo izvor zivota i zdravlja,pa se preteruje u kolicini.Takodje,savremena civilizacija...
Preporuke:
0
6
47
sreda, 02 oktobar 2013 18:04
DrJelaBisic
...je hedonisticka,stavlja u prvi plan coveka-pojedinca,njegova zadovoljstva.Izmedju ostalih-uzivanje u hrani.Vecina savremenih bolesti(pogotovo u Srbiji)posledica je preteranog jela.Ljudi jedu iz potpuno pogresnih razloga:zato sto je odredjeno doba dana,zato sto i drugi jedu)pa im prave drustvo)zato sto je neko spremio nesto pa da probaju,...Jedini razlog da covek jede je da je gladan.Stalno se"posluzujuci" mi smo(verujte!)potpuno izgubili osecaj gladi,i sposobnost da se koliko-toliko strpimo,pa da jedemo.I zato je ovaj post/dijeta(?)koristan."Slabostma smo zemlji privezani"Mi ne miozemo svojom voljom da prestanemo da disemo.Zedj je teska.Ali biti umereno gladan,gladovati-jaca telo,povecava imunitet,i omogucava mozgu da bolje radi.Prejedeni-mi kao da smo drogirani.Zato glad prociscuje i telo i duh.
Preporuke:
0
6
48
četvrtak, 03 oktobar 2013 09:01
...
Sve to samo potvrđuje ono što sam rekao, i što pravoslavni vernici već znaju: New Age je nasmejano lice satane. Rado se nudi.
Preporuke:
0
0
49
četvrtak, 03 oktobar 2013 19:02
DrJelaBisic
Krenuli smo od toga da je drzava neuredjena(tacno)i da je to olicenje stanja elite(tacno)pa presli na to da ni narod nije bas mnogo bolji,i da je on,koji je i stvorio,"izbacio"takvu elitu.Pa onda da je nemoral,moralno posrnuce naroda u vecini/velikom broju,pravi uzrok stanja naroda,njegove elite i drzave.I onda,mojom greskom,dosli do price o indijskom(ajurvedickom)postu,kao nacinu lecenja moralnog pada.Moja je greska sto sam tu ajurvedicku metodu lecenja odredjenih ljudi,(koji boluju od odredjenih bolesti ili bi mogli da se od njih ubuduce razbole)nazvala post,a ne dijeta.Post je rezimi ishrane(i jos mnogo cega drugog)vezan za odredjenu religiju,i obicno odredjene datume.Ovo o cemu sam ja razmisljala,i pogresno ga nazvala post,u stvari je dijeta.Odredjeni rezim ishrane,koji se koristi za lecenje ili prevenciju bolesti.Moja greska,izvinjavam se.Inace savremena medicina,klasicna,kakvu je mi poznajemo(i koju jedino ucimo u Srbiji,jos uvek)je pravo new age ucenje.Coveka posmatra kao neku//
Preporuke:
0
4
50
četvrtak, 03 oktobar 2013 19:10
DrJelaBisic
,,,vrstu epruvete,kese,ispunjenu hemikalijama,a misao(duh i dusu ne priznaje)kao proizvod rada mozga,kao sto je krv proizvod odredjenih organa.
Preporuke:
0
4
51
četvrtak, 03 oktobar 2013 22:55
...
Celinom svog života, koji ste izložili, mada to niko od vas nije tražio niti je ovde mesto za tako nešto, pokazali ste da niste delili sudbinu svog naroda već ste joj se aktivno suprotstavljali. To ne može da vam se zameri. Uvek je bilo takvih ljudi. To je jedan izbor. O poštovanju tuđeg izbora nećemo, ja ne volim krupne reči ako predmet nije krupan, a nije. Pitanje je, zašto niste delili sudbinu svog naroda? Moje je mišljenje: zato što ga niste voleli, i ne volite ga.[/b] To se vidi iz vaše diskusije, iz aritmetike propasti, iz statistike katastrofe u kojoj ste uporni. Vrlo providno, to je skriveno iza nekakvog promišljanja narodne sudbine, dijagnostike njegovog stanja u ovom trenutku, i apokaliptične budućnosti njegove. Nije potrebno da se toliko trudite: čak je i Dobrica već rekao da će do promena doći iskustvom kolektivne patnje ljudske većine.
Preporuke:
0
0
52
četvrtak, 03 oktobar 2013 22:58
...
nastavak
Što se tibetanskih priča tiče, i toga je mnogo. New Age je amalgam svega i svačega, spiritizma, okultizma i malo religije, kao začin, da ne odbije mnoge. U njemu ima mnogo istine i obavezno zrnce laži, a to je, kažu, najopasnije: kubici čiste izvorske vode sa malo fekalija ne vrede ništa. On privlači osobe koje su “kako Bog nije rekao”, da citiram Andrića. Što se tiče atlantske medicine, ne znam koliko je dobro poznajete. Ne uči se ona u BeOGRADU, kako rekoste, kod nas, u Srbiji. Skoro svi smo svesni njenih nedostataka; holistički pristup je vapijuće neophodan. Zdravlje stanovništva je katastrofalno. Vaše opaske da su u pitanju bolesti izazvane preobiljem (ovde i sada?) ne vrede odgovora. Prvo ste utrošili dosta komentara da nekoga (koga? sebe?) ubedite u značaj posta, da biste sada povukli razliku između posta i dijete, inače dobro poznatu, i ko zna dokle će to ići…
Preporuke:
0
0
53
petak, 04 oktobar 2013 10:12
DrJelaBisic
Skoro da smo skrenui sa teme,mada,ustvari i nismo.Kakva je Srpska elita?Kakav je Srpski narod?Kakvi su stanovnici Srbije?Posto sam decenijama u medicini,(svakodnevica mi je visesatno slusanje zalbi(pacijenata)i sl),naravno da sam se(i)(profesionalno)izdeformisala.Zato kad vidim fotku-posmatram ljude na njoj kao da su to moji novi pacijenti,i pogadjam na sta ce da se zale,od cega boluju.Posle svih ovih ekonomskih gimnastika i eksperimenata koji su cinjeni sa Srbijom,srpskom privredom i industrijom(kao vrhuncem privrede,odnosno ekonomije)vidim da je dosta ljudi koji su negde na sredini,(tzv srednja klasa)(pa i onih iznad toga,tzv elita,valjda)koji su zadrigli,imaju stomacice,deluju neispavano i sl.Dalje,statistike govore da su kod nas i vrhunski intelektualci bezzubi,a statistike(tragicne)o bolestima koje kose Srbe i stanovnike Srbije govore svoje.Gledano sa perspektive naseg clanka,koji je pocetak ove diskusije,ljudi ispoljavaju odredjene karakterne osobine i kroz svoj izgled.Oni....
Preporuke:
0
4
54
petak, 04 oktobar 2013 10:37
DrJelaBisic
....koji su(na prvi pogled)traljavi,zadrigli,deluju umorno,imaju bolesti(karakteristicne za Srbe,kao nikog drugog,takoreci)-nisu u svom zivotnom stavu optimisti,srecni,pa ni radni na pravi nacin.Ocigledno imaju(neke?)probleme sa raskorakom izmedju onoga sto zele i onoga sto mogu,ali i izmedju onoga sto zele i onoga sto im je potrebno.Nenormalno velike zelje i nenormalno male mogucnosti.Nisu realisti.Ako su takvi na licnom planu,svakako su i na opstem,jer sebe,naravno,dozivljavaju kao deo celine.Osecajuci se osujeceni kao licnosti-osecaju se osujeceni i kao pripadnici nacije,stanovnici jedne zemlje.Oni nemaju za krstarenje,a drzava za normalne puteve i bolnice.Stoga umesto da rade sta mogu(to nije mnogo,ali nije bas ni malo)oni traze krivca,da bi mogli da na njega svale krivicu za stanje(?)u kome su.Pasivni su i stalno se zale,a nista konkretno ne preduzimaju.Postoji cela zbirka prica o zaverama.Naravno da je(vecina)tih teorija zavere tacna(i ne mogu se dokazati-nisu svetski ..
Preporuke:
0
4
55
petak, 04 oktobar 2013 10:41
DrJelaBisic
zaverenici ludi da overavaju zapisnike sa svojih sastanaka.Ali los pogled na zivot,o kome govorim,onemogucava ljude da prave male akcije koje mogu da promene makar nesto.Bolje ista nego nista,sto se kaze.Dakle,da bi se sadasnji problemi resavali treba preumljenje.Promena svesti.To kazu i nasi neprijatelji-i oni bi da menjaju svest(i stanovnika i elite)da bi mogli(lakse)da dovrse zapoceti posao.Mi to hocemo da bi se spasli.Nasi neprijatelji su nas sveli na gore opisanu sliku,i sada zele da mi,u beznadju u kome se nalazimo(zeljni para,a ne slobode)pristanemo.Da se priklonimo,i to ne formalno(da ih isfoliramo,a posle cemo videti sta cemo)vec stvarno,od sveg srca.Preumljenje koje prizeljkujem(o?)se sastoji u otklonu od teznje materijalnom,na jedan vulgaran nacin.Od preterivanja u pravcu sticanja(pre svega licnog sticanja,tek posle sticanja na opstem planu).Markirana garderoba(koja mora da bude skupa)satovi(koji vrede kao kuca),dzipovi(kao da ce treci svetski rat),putovanja,proslave...
Preporuke:
0
4
56
petak, 04 oktobar 2013 10:49
DrJelaBisic
...i sl)sve je to nepotrebno.Mnogi koji imaju para to poseduju i praktikuju,a masa,koja to bas i ne moze-pati sto ne moze.Mnoge faktore u svom okruzenju,u geografiji i istoriji,ne mozemo da menjamo,ni lako,ni sada,ni odmah.Ali mozemo da(pre svega svako pojedinacno)menjamo sebe,uvidjamo svoje slabosti,ispravljamo svoje greske.Samo tako popravljeni mozemo da delujemo(pre svega licnim primerom)i na druge,da menjamo i njihovu svest.Da vaspitavamo,na neki nacin,ne samo svoju decu,svoje rodjake,prijatelje i komsije,vec i ljude koji su nam dalji.Kada vide kako je nama lepo sa novom svescu-(mozda?)ce pozeleti i oni da je probaju.Promena sebe je vrlo tezak posao-treba pre svega uvideti svoje mane,pa onda ih posle jos i menjati,i kontrolisati rezultat.Da li smo stvarno sami sebe promenili,ili se samo gordimo laznim rezultatom?A promena(dovoljnog broja,da ne kazem kriticne mase)ljudi oko nas-jos je tezi zadatak.I u tom svetlu posmatrajte moje(apokalipticke?)tvrdnje o smanjenju broja Srba-mi...
Preporuke:
0
4
57
petak, 04 oktobar 2013 11:02
DrJelaBisic
..se,dok menjamo svest(svoju i tudju)takmicimo sa vremenom.Samo promenjena svest je put iz stanja u kome se nalazimo.Proces promene je dug,komplikovan i tezak(neko rece-duplo duzi od vremena za koje je problem nastao.Tacno.Najmanje),a vreme tece,neprijatelj ne miruje,i procesi(raspadanja)se odvijaju,svojim tokom.
Preporuke:
0
4
58
petak, 04 oktobar 2013 12:48
...
@DrJelaBisic
Vi ste očigledno shvatili vreme, dakle i ovladali njime. To malo kome polazi za rukom. Čime bi se inače mogao objasniti taj mladalački, gotovo srednjoškolski ton vašeg teksta. Doduše, možda su moja očekivanja bila preterana. Kako stoji stvar sa svešću u vašem okruženju? Treba li ona i tamo da se menja? Ili je stanje idilično? A u kom pravcu mi da menjamo svoju? Da li onako, kako najviše odgovara modernim robovlasnicima?
Preporuke:
4
0
59
petak, 04 oktobar 2013 19:58
DrJelaBisic
Svoju svest treba da menjamo u pravcu suprotnom od onoga koji nam pokazuju globalisti.Mi smo od 44.napustili pravac kojim smo se do tada kretali,i,padanjem pod vlast komunista,usvojili internacionalisticki,nacionalno-nihilisticki,materijalisticki(u potrosackom smislu)moralno nepogodan pravac.Moralna nepogodnost se ogleda(la)u napustanju religijskog morala,i prihvatanju morala ciji je centar pojedinac.Covek kao merilo svih stvari.Pored toga,novouvedeni moral nije postovao dotadasnje vrednosti,kao sto su porodica,imovina, isl.Ovaj moral,koji smo razvijali par decenija,"usavrsen"je posle 90.Pre svega trebamo da se oslobnodimo robovanja stvarima,robovanja posedovanju(istih).Globalizovan svetski poredak trazi od gradjana pokoravanje zakonima(divljeg)trzista:penjenje po lestvicama karijere(u korporacijama,npr).Rad da bi se kupovalo,pa onda to kupljenio bacalo i ponovo radilo i kupovalo.Unistavanje planete,unistavanjem svega ,kako bi industrije stalno radile,proizvodile,...
Preporuke:
0
4
60
petak, 04 oktobar 2013 20:00
DrJelaBisic
..prodavale,ostvarivale profit,pa se onda to kupljeno baci i sve ponovo u krug.Da bi postojali savremeni robovlasnici moraju da postoje i savremeni robovi.Mi,mnogi,na ovaj ili onaj nacin,pristajemo da budemo robovi,sami sebe prisiljavamo da to budemo,a razlozi za takvo nase ponasanje su glupi,nelogicni.Mi sami pristjemo da budemo deo sistema koji nas porobljava.Mi sami sebi stavljamo lance,misleci da nam bas lepo stoje.Da su shik.
Ako su elita naseg drustva politicari sta su onda nasi a svetski slavni lekari, profesori, sportisti, umetnici, slikari, arhitekti, vajari, naucnici...!?
Ne zelim vise da ucestvujem u zloupotrebi i unistavanju sistema vrednosti naseg drustva pa ni kroz citanje ovakvih rasprava.
Kada politicari se nazovu svojim pravim imenom a oznaka drustvene elite se vrati onima kojima po svim moralnim zakonima pripada procitacu ovaj clanak.
Stice se utisak da svi ocekuju da NEKO preduzme nesto, da se nepodnosljiva situacija promeni, a mi cemo , iz fotelje pomno pratiti i podrzavati ta dogadjanja. E, nebiva!Morace da se -nazalost, na ulici, nauce nasi politicari da pocnu da nas postuju i da osluskuju nasa misljenja i stavove.
Sadasnje stanje je uvredljivo za srpski narod.Toliko ignorisanje i potcenjivanje ne dozivljavamo ni od osvedocenih neprijatelja.
Političari će i dalje gledati isključivo svoj interes.
Biće nam svima još gore.
Ima li većeg, važnijeg, vidnijeg na svakom santimetru države Srbije na očiglednom primeru upotrebe samo latinice u srpskom jeziku koliko je Srbija neuređena država, tj. država čiju elitu (vlast, državne i naučno-stručne institucije) uopšte nije briga da li će se sprovoditi u Srbiji pravo srpskog naroda -- Srba na svoje (ćiriličko) pismo u svom jeziku -- srpskom jeziku u skladu s Članom 10. Ustava Srbije?
Srbijom godinama vlada organizovana grupa kojoj je glavni cilj licno bogacenje.
Takav kriminal ima za posledicu rasturenu,zanemarenu drzavu.
Primetili smo KADA JE NESTALO PARA. Uzgred.
Nismo ni primetili da je Srbija "povratila" svoju državnost ustavom od 1974. I da "kontrolni paket akcija u Srbiji, drže dve njene pokrajine....
Radnici i poštenA inteligencija i "uređenost" Srbije.
Šala ili pakost istorije.Ili istorijaska pravda, da i glupost dobije "dostojanstvo".
Tek država je 1945 pala u šake,grupi marginalaca.
Šta sve nisu isprobali.Kakvo je improvizovanje, bilo I OSTALO U TUMARANjU, istok - zapad.
Kontinuitet "današnjice"i "prošlosti" nije obezbedila ideologija.Ona je i onako bila
"žvaka za ludaka", već neverovatna količina energije da se svi svedemo na mediokritete.
Da se uspelo, i da poklopac čvrsto stoji svedoči i
novi ministar kulture kada kaže:
"IMAMO MI PARA, ALI NEMAMO IDEJA
Socijalistička malograđanska klasa u neoliberalizmu.
Samozadovoljstvo kao znak, gluposti. Dokaz kretenizacije.
Sreću pokvarilo," ovi kradu al nama ne dadu"
Pohvalan komentar gospodina sa tri tačkice, bi razlog da pročitam i tvoje pisanije.
Grešiš, u svemu.Čak i kada napišeš da nam je elita
omanula. MI NISMO IMALI I NEMAMO ELITU OD 1945 I TO TRAJE DO DANAS.
Izuzeci ne negiraju, već potvrđuju pravilo.
Bio si novinar Redi. Šta im je bio posao.Da pišu
fraze u skladu sa ideološkim istinama, overene u nadležnom komitetu. Da grdno blate one koji podlegnu u vrlo čestim političkim borbama. I osamdesetih je
nabrojano sedamnaest vrsta narodnih neprijatelja.
Proveo sam četrdeset i četiri godine u fabrikama.
Društveni i privatni sektor. Bio u velikom broju radnih organizacija. Svagde je bilo isto.
Ideologija je bila ta koja je stvorila rat protiv svake vrsnoće. A to je značilo da je neodrživ privredni zbog političkog sistema. To je bilo jasno sredinom šezdesetih Koje bi bile gladne bez američke pomoći I bile su do 1958 Do pojave hibridne tlijanske pšenice san pastore i ruke bezostaje.
nastavak sutra
"DOS"-ov kadar je samo oucen da razori i jos nas ubedjuje, da je sve ono, pre, "zlo i naopako" i
da je neohodno stvoriti novo. Sta i kako, nisu ih
ucili, pa vec 13 godina gledamo "koprcanje" i nezaustavljeno razaranje svega.
Nije tesko dokazati, da ni Ustav ni zakoni nemaju zastitu, bez koje su farsa.
U razaranju, smo napravili lazni i stetni "politicki sistem" i "politicke partije", koje nisu ni politicke ni partije.
(Bilo bi mi drago i ulilo i mi "nadicu" ako neko dokaze da je bar jedna partija, prava.)
Kako smo se, u ne tako kratkom periodu, pre 1990, lagali takodje, lokalne "troke"-pravi vladari su stvorile deo danasnjeg privida i "tajkune"-karikaturu preduzetnika, koji razviajuci svoje, razvijaju Srbiju.
S. Savic
Nije lepo da mi se obraćaš posle one meni upućene uvredljive latinske maksime..."Hoc scio pro certo: quoties cum stercore certo, Vinco seu vincor, semper ego maculor". Ni netražim da se složiš sa mnom, do toga mi nije stalo jer ti si čovek iz koga progovara ogorčenje. Ogorčeni su obično idealisti a to znači ljudikoji nisu u stanju sagledati dublje i skrivenije tokove. Površno gledano, ti si uglavnom u pravu ali tvoj pogled doseže donde dokle i tvoja vzuelna dioptrija. Pojmovno mišljenje je daleko od tebe i tebi sličnih...Ubuduće se drži pomenute maksime jer nisi je, valjda, tek tako instalirao.
Nezgodno je s vašim komentarima, što se sa većinom vaših stavova slažem. Ali onda naleti nešto kao ova citirana rečenica. Na zapad, dakle idu koji nemaju vremena (gde im je?),nisu naivni,neće da čekaju, a imaju mogućnosti? Ostali se “snalaze”. Što se tiče “nedostatka vremena” odnosno izvesne nestrpljivosti, veoma mi je dobro poznat taj tip ljudi, naročlito među kolegama. Čim vam čovek, s kojim inače niste bliski, u razgovoru kaže, znaš, život je kratak itd, ja znam da je reč o osobi koja će sve da uradi za pare i ne veruje ni u šta. Vođen ispodpupčanom motivacijom, bezbožnik ide. Pohlepan, a željan svega, da “uspe”, tamo. I da nam otud povremeno na snishodljiv način podari mrvicu svoje mudrosti.
Srpska ćirilica je u Srbiji pitanje svih pitanja i odgovor svih odgovora.
Kad bi se uskladio status srpske ćirilice s njenim značajem za Srbe i srpsku državu lingvistički i životno i nacionalno, sve bi drugo krenulo na bilje po ugledu na rešenje o ukidanju zatiranja ćirilice na jedino mogući način (opšte ćiriličko jednoazbučje u jeziku Srba).
Bili ste, kažete, nezaposleni, u Beogradu. Stavio bih naglasak na tri zadnje reči. I onda, i sada, s tom diplomom bilo je posla gde god hoćete izvan Beograda; recimo dokle ide prigradski prevoz.U krugu između Sopota i Crepaje - uvek.Ima i sada. Upoznao sam malo kolega, ali veoma mnogo koleginica, koje su htele da rade isključivo u Beogradu, u nastavi, i da stanuju preko puta fakulteta. U međuvremenu, "Srbija odumire po rubovima" a melanholični intelektualci žale zbog toga. Koliko se prihvatilo posla " na terenu"? Smeta mi defetistički ton, izračunavanje nekih procenata, za koje vreme će odumreti srpski narod,itd. Ja ne vidim stvari tako. A to, da ste se našli u inostranstvu protiv svojih želja i namera, nemojte, molim vas, odavno je poznat pojam nesvesne motivacije...
Kao niste hteli, ali ste se našli na Zapadu. Krupne strateške odluke u životu ne donose se tako. Osim par ozbiljnih komentatora, ovde ima i onih, koji nekakvim pseudonaivnim tonom, možda i nenamerno, i nesvesno, infantilizuju sagovrnika; ima trenutaka kada to ne treba oćutati, Logosa radi; ovo je takav trenutak: ja vam tvrdim da se čoveku ne događa ništa što sam nije na neki način želeo; slično je na ličnom i na kolektivnom planu; tu spadaju i neke ne baš lepe stvari, uključujući i pomenuto "odumiranje" naroda. Mnogo puta sam gledao kada ljudi iz naroda sa osmehom govore o propasti. Ja sam tu tvrd i nepopustljiv, jer ako takav odnos preovlada, želja će im se ispuniti. A što se tiče onoga, "ja bih kući, u Bgd" - ja, na primer, ne bih. Mada sam rođen u Beogradu i najlepše su mi godine tamo prošle - ne bih.
Sviđa mi se ton ali i "ekspertiza" odgovora dr.JeleBisic na moj komentar. Sve što bih Vi napisaste. Ni malo, ni odviše. Ovo mi kazuje da Vi imate "zdrave" stavove prema ponašanjima drugih. Ipak, ideologija i teorija zahtevaju suptilniji pristup ai šire horizonte. Vaši nisu uski ali se bojim da nedovoljno prostrani.
Za neuređenost današnje srpske "države" Srbije pitanje kulture, ali je i pitanje nad svim pitanjima: Zašto je u Srbiji, na primer, i pod Hitlerom bilo neuporedivo više ćirilice nego pod Brozom posle 1954. I zašto se i danas u Srbiji neguje nasleđe komunizma sadržano u nastavku zatiranja srpske ćirilice iako je važeći Ustav u odredbi Član 10. stopostotno štiti? Zašto i danas nemamo u Srbiji svuda ćirilicu i zašto je imamo sve manje.
Zatiranje ćirilice u Srbiji pitanje je nad svim pitanjima (i) u oblasti kulture Srba i u svim oblastima neuređenosti naše države.
Čast i zahvalnost pripada svima svuda, pa i ovde koji joj odlazak od sebe ne daju!
Vi, poštovani gospodine odstupate od duha vremena.
Ne uklapate se.
Niste iskoristili pripremno vreme. (1945-1990).
Vreme kada se vežbalo praznoslovlje.(videti MUKU SA REČIMA M.Danojlića)
Otišlo se i dalje od toga.
Preovladao je duh sa prijema kod Ane Šerer u Petrogradu 1805.g.(kao i sretne porodice i sve dekadencije su iste)
Mi smo već sedamdesetih, ako ne i pre, većinom stigli da kao idiot Ipolit GOVORIMO
SA TAKVIM SAMOUVERENjEN DA NIKO NIJE MOGAO RAZUMETI JE LI VRLO PAMETNO ILI VRLO GLUPO ONO ŠTO JE REKAO.
(RAT I MIR)
Tu vrstu "pameti" naša "inteligencija" upražnjavala je
sve do devedesetih na domaćim prostorima.
Od devedesetih,kao "dobri"glumci naučiše novi tekst
i "sporazumeše " se sa "svetom".
Nešto mi govori da ste vi uvek "kvarili" igru.
Ko Pjer, kao Bolkonski ili...
Prema vašim merilima Turci su izumrli. Pre nepunog veka imali su negativan prirodni priraštaj.
Srbija se zadnjih nekoliko vekova više puta praznila i punila.Spremno je dočekala Karađorđa sa 80% doseljeni.
U istoriji i politici matematika slabo pomaže.
Ove vaše savete da promenimo svest, predlažu nam vekovima. (suština je u religijskom faktoru)
Svest su promenili oni koji su "otišli za boljim životom).( Gledajući oko sebe one koji su promenili svest radi "boljeg života", rekao bih da im nije krenulo na bolje.
Bacite i radikalizam.
Imali smo u zadnjem veku, jedan veliki i u okviru njega nekoliko manjih radikalizama.
Zadnji, odnosno predzadnji radikalizam (5 oktobar 2000.g)operisao nas je "bez anestezije".
Kao lekar treba da znate da rehabilitacija traje
dva puta duže od nošenja gipsa.
Mi smo imali "prelom" i 45 godina nosili gips.
Rehabilitacija će trajati 90.g. Ako ne bude novih preloma. Prošlo je 25.g.
Gospođo, što se vaših putešestvija tiče, pokazalo se da je Amerika bila bliže od Rakovice. O Plandištu ili Babušnici da i ne govorimo.
Stručna usavršavanja bez primene su isto, kao kad bokser uporno trenira, a ne ulazi u ring.
Najzad, niko ne voli da mu se pomoću digitrona izračunava kada će da izumre. I to uporno. Elita - o kojoj smo ovde počeli - ima drugačije zadatke. Da li se varam?! Želim vam dobro zdravlje i dug život!
I ovo je dokaz potpuno neuređene države. Ona, tobož, zabrani paradu ponosa, tj paradu ulične bestidnosti, a onda paraderi se naparadiraju pod zaštitom policije!
Sramotno neuređena država!
Stoji sve što je gospodin tri crtice rekao za gospođu Jelu Bašić.
Nezavisno od toga, kako je gospođa došla do toga, stoji "kano klisurine" da smo od 1944 stajali na slepom koloseku, misleći da napredujemo.
(molim vas da mi niko ne priča kako industrijska revolucija, (industrijalizacija + elektrifikacija) ne bi bila izvršena bez komunista.)
Eto i lepe prilike da nam gospodin tri crtice razjasni razloge zašto nam gospođa J.B. NUDI GLADOVANjE.
Čovek ceo život priča samo jednu priču.Pričajući o drugom, ko je i šta je on sam.
Narečeni gospodin odlično poznaje psihološku stranu čovekove prirode.Kod nas je to znanje veoma retko. VIŠE JE NA STRANI INSTIKTA, NEGO SAZNANjA.
Diskusija se prebacila na temu "Doslednost..." vidite tamo. Ne pada mi na pamet da analiziram sagovornike, nije to naš zadatak, ovde. Dr Jela je inače veoma korektna, možda sam ja preoštar, za šta se izvinjavam. Dalje, jasno da smo bili na slepom koloseku - govorim pre svega u moralnom pogledu jer me jedino to i zanima. Pogledajte, na primer, knjigu o pčelarstvu, bogato opremljenu. Tu između ostalog piše, da je JBT dao odlučujuće podsticaje razvoju pčelarstva kod nas; mada je to jedna od najstarijih ljudskih veština; ali, tada je "prizivanje", invokacija bilo neophodno. Što se tiče instinkta, i saznanja - u pravu ste. Učenje je važno, čovek gleda oko sebe, može postići i neku stručnost, pogledajte Maize-a, ali bez zavirivanja u dubinu sopstvenog bića nema mudrosti, a to nam treba. Očajnički nam treba. Mnogo pozdrava, Vi ste veoma inspirativni, mnoge Vaše komentare čuvam.
Tipičan New Age! Čemu posezanje za indijskim iskustvima, kao da ne postoji hrišćanska tradicija?! Do sada, smatrao sam vaše komentare bezazlenim. Indikativna je druga citirana rečenica.
Što se tibetanskih priča tiče, i toga je mnogo. New Age je amalgam svega i svačega, spiritizma, okultizma i malo religije, kao začin, da ne odbije mnoge. U njemu ima mnogo istine i obavezno zrnce laži, a to je, kažu, najopasnije: kubici čiste izvorske vode sa malo fekalija ne vrede ništa. On privlači osobe koje su “kako Bog nije rekao”, da citiram Andrića. Što se tiče atlantske medicine, ne znam koliko je dobro poznajete. Ne uči se ona u BeOGRADU, kako rekoste, kod nas, u Srbiji. Skoro svi smo svesni njenih nedostataka; holistički pristup je vapijuće neophodan. Zdravlje stanovništva je katastrofalno. Vaše opaske da su u pitanju bolesti izazvane preobiljem (ovde i sada?) ne vrede odgovora. Prvo ste utrošili dosta komentara da nekoga (koga? sebe?) ubedite u značaj posta, da biste sada povukli razliku između posta i dijete, inače dobro poznatu, i ko zna dokle će to ići…
Vi ste očigledno shvatili vreme, dakle i ovladali njime. To malo kome polazi za rukom. Čime bi se inače mogao objasniti taj mladalački, gotovo srednjoškolski ton vašeg teksta. Doduše, možda su moja očekivanja bila preterana. Kako stoji stvar sa svešću u vašem okruženju? Treba li ona i tamo da se menja? Ili je stanje idilično? A u kom pravcu mi da menjamo svoju? Da li onako, kako najviše odgovara modernim robovlasnicima?