Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Rat u Ukrajini i tri velika geopolitička gubitka Rusije

Komentari (42)
1 petak, 16 januar 2026 00:40
Mile
Odličan tekst!
Preporuči komentar:
31
154
2 petak, 16 januar 2026 01:20
Upitni gubici
Ovo se sve može protumačiti i kao dobici, ako se pravilno iskoriste. Stvarna gubitnička strana je EU, čija je budućnost neizvesna. Kao i Ukrajina, čija je budućnost poražene u ratu i teritorijalno drastično smanjene vrlo izvesna.
Preporuči komentar:
97
13
3 petak, 16 januar 2026 01:30
dr Ciki
G.Milanoviću,
Vojni budžet USA za 2026.god.je 1000 milijardi dolara a ne 600 milijardi kako navodite.
Za 2027.god. Trump najavljuje vojni budžet od 1500 milijardi dolara što ukazuje da se USA spremaju za velike vojne sukobe. Iz tog ugla posmatrano logična je potreba Rusije da osigura zapadnu granicu.
Preporuči komentar:
91
13
4 petak, 16 januar 2026 03:11
Ana Liza
Tekst je politički naratav a od nekoga ko se školovao u marksistički indoktrinisanoj sredini a sada piše na engleskom i implicira poznavanje anglosaksonskih “građanskih” pogleda na svet očekivala bi se primerena akademska analiza. Ukratko, petljao je Gorbačov sa Zapadom i izazvao katastrofu. Došao pripiti Jeljcin i katastrofu produbio i zapečatio. Kad se otreznio bukvalno je uzeo za ruku Putina i poručio svima da ga slede bez obzira na cenu jer su on i Gorbačov sve ostale varijante već ispucali. Velika je zasluga Putina što je Zapadu skinuo sve maske nazovi pravednika. Koliko će dugo Zapad da plaća budžet državi u kojoj je korupcija endemska i kad će sankcije da obore Rusiju sa nogu su prave teme za stručnjake a ne gostovanje Boljšog teatra na zapadu…
Preporuči komentar:
104
22
5 petak, 16 januar 2026 05:31
Forever Jang
Iz ovog teksta proizilazi pitanje, da li autor misli da Rusija nije trebalo ništa da uradi? 1. Ekonomski odnosi sa Evropom nisu pogoršani na inicijativu Rusije, nego Evrope. Sankcije Rusiji su uvođene davno pre SVO.
2. NATO bi se proširio na Švedsku i Finslu bez Obzira na SVO. Ni jednu, ni drugu Rusija nije ugrožavala.
3. SVO i traje ovoliko dugo jer Rusija ne želi da brutalno uništi jednokrvni narod najsurovijim oružjem, nego po cenu sosotvenih žrtava ide korak po korak.
Preporuči komentar:
101
12
6 petak, 16 januar 2026 08:01
Boki
Tekst je i dobar i nije dobar. Nedostaje mu analiza pta bi bilo da nije bilo preuzimanja Krima, šta bi bilo da nije bilo separatizma u Donbasu 2014, šta bi bulo da nije bilo invazije 2022, šta bi bilo da je ona bila rnije a šta bi bilo da je ona bila mnogo rnije. Tekst zatim precjenjuje potrebu za intelektualnom razmjenom u uslovima prijateljstva, jer se informacije mogu preuzimati obrđivati ili kopirati i u uslovim neprijateljstva.
Preporuči komentar:
45
12
7 petak, 16 januar 2026 08:14
Suprotno
Prve dve tvrdnje su tačne ali su spasonosne po Rusiju - privredno i kulturno odvajanje od Ervope. Petar veliki je ubedljivo najgori vladar Rusije, vrsta Vučića svog doba koji je hteo da preumi Rusiju i u tome poprilično uspeo.
Novac u insitranstvu se može nadoknaditi i na druge načine.
Iako nisam pristalica Milanovića, on je dobar u ekonomskim analizama i bolje je da se njih drži.
Preporuči komentar:
46
15
8 petak, 16 januar 2026 08:19
Gavrilo
Pravi tekst!
Preporuči komentar:
37
71
9 petak, 16 januar 2026 08:55
Milos
Potpuno zapadnocentrično i elitističko mišljenje. Verovatno najslabiji Milanovićev tekst koji sam pročitao. Već se naziru obrisi buduće podele sveta izmedju SAD, Kine i Rusije. Rusija će imati sigurno više nego što je imala pre 2022.
Preporuči komentar:
77
19
10 petak, 16 januar 2026 09:20
Stole
Najviše se slažem sa odgovornošću za zaplenu sredstava. Šta god da su očekivali ili planirali, sredstva su im zarobljena. Prekid ekonomskih odnosa sa Evropom takođe ali Rusija to može da kompenzuje. Što se tiče NATOa na granici, pitanje je kako bi se stvari razvijale i da nije bilo rata sa Ukrajinom. MOžda bi bilo isto uz celu Ukrajinu u NATOu. Sve u svemu, Rusija treba da sprovede internu promenu, smenu elite i načinu na koji elita razmišlja i deluje. Dosta sa tajkunima koji su se enormno obogatili u Rusiji, a svaka misao im je usmerena na London ili SAD.
Preporuči komentar:
51
13
11 petak, 16 januar 2026 09:31
Nikita Panin
Autor poredi sećanja na Evropu sa današnjom Rusijom.
Ovo što je Evropa danas - daleko im lepa kuća.
Evropa će se teško oporaviti od niza decenijskih gluposti.
Sa ovakvom elitom (Kalas, Makron, Ešton, Lajen, Šolc, Merc, Mogerini, Barozo, Makron, Rute...), ona dugo neće postati normalno mesto za život.
Mogu da zaključim i da oni koji su rukopoližili ove ljude - nemaju mnogo pameti, a možda i nema boljih kadrova.

Zaključak: Rusija se spasila što se okrenula od ovakve Evrope.
A razumem da mnogi sa setom gledaju na Evropu i pate za njom, ali ne zbog onog što ona danas jeste
Preporuči komentar:
74
17
12 petak, 16 januar 2026 10:07
Sve je relativno
I Francuzi i Nemci cu ratovali 1000 godina. Sada, ili bar do sada, bili su motor EU.
Ali sve se menja i nije vecno.
Preporuči komentar:
29
13
13 petak, 16 januar 2026 10:17
Dr Ciki
G. Milanoviću,
Vojni budžet USA za 2025.god. je bio 1000 milijardi dolara a ne 600 milijardi! Za 2027.god. Trump najavljuje vojni budžet od 1500 milijardi dolara što ukazuje da se USA spremaju za buduće velike vojne operacije.
Iz tog ugla posmatrano logično je što Rusija gleda da osigura svoju zapadnu granicu a sve ostale okolnosti, ekonomske, kulturne, naučne,sprtske...su sekundarne.
Preporuči komentar:
33
12
14 petak, 16 januar 2026 10:22
Lepo lepo..
Šta još savetuju Milanović, Sjurlik Ajnhorn i ostali Nato savetnici Srbije?
Preporuči komentar:
69
18
15 petak, 16 januar 2026 10:34
Lds
"Često razmišljam kako su samo tri meseca NATO bombardovanja Srbije, koje je uništavalo infrastrukturu, ostala tako duboko urezana u srpsku psihu."

Autor koji je očigledno NATO propagandista je zaboravio da nije bombardovana samo infrastruktura već su ubijene i hiljade civila, a KiM je oteto i zatim je usledilo proterivanje Srba. Što se tiče odnosa između Ukrajinaca i Rusa, problem koji je i izazvao sve ovo je što se ukrajinski identitet decenijama bazirao na mržnji prema Rusima.
Preporuči komentar:
85
21
16 petak, 16 januar 2026 11:12
Miroslav Đukić
Mnogo nategnutih teza, ne bi li se izvukao unapred postavljeni zaključak. Šta je bila alternativa specijalnoj operaciji? Čekati da Ukrajina prva udari na Donbas? Prva navodna greška će se ispostaviti kao katastrofa za Evropljane, a za Ruse neće. U doba interneta teško da će doći do kulturoloških prekida razmene. Uostalom, najveći evropski izum u protekloj deceniji je čep vezan za plastičnu bocu! Šteta, stvarno, što ruske plastične boce neće imati vezu sa čepom! Konkretno, jedina greška koju je Putin napravio je to što je ostavio mnogo para kod neprijatelja. Ali, Rusi će to kompenzovati iz imovine koju Zapad ima u Rusiji. U krajnjem, Evropa je ovim sahranila poverenje u svoje banke. Treći gubitak nije izvestan. Bila je firentinska unija, bio ataman Mazepa, Lublinska unija, Mahno, Bandera, sada "elita" koju oličava svirač klavira petim udom Zelenski... I šta? Ništa! Potpuno je svejedno, ko mrzi Rusiju - mrzi je. U ovom ratu broj ubijenih ukrajinskih civila je na nivou statističke greške.
Preporuči komentar:
62
22
17 petak, 16 januar 2026 11:49
Dodjos
Rat u Ukrajini kao i svi veliki globalni problemi mogu se rijesiti samo zajednickim sastankom Trampa, Putina i Sija upravo na Jalti i to u sto skorijem vremenu. Iskreno se nadam, upravo sam siguran, da ce nasi krajevi pripasti Putinu i tome se radujem.
Preporuči komentar:
27
12
18 petak, 16 januar 2026 12:16
perkins
tipicna analiza za potrebe zapadne demokratie,jedino sa cim se mogu sloziti,drzanje i gubitak 400-500 miljardi dolara,u zapadnim fondivima za par miljardi dolara kamate,ali posto se do rata u Ukrajini,godisnje iz Rusije iznosilo oko 200 miljardi dolara i nije tragedija,sta se tice prosirenjem nata na finsku i sevedsku i nije neka velika stvar,godinama su oni imali dogovoreno planiranje sa natom u slucaju rata sa Rusijom,politicka steta sa eu je ravna nuli,ona vec danas,a pogotovo sutra ne predstavlja neki faktor u svetu,kako politicki tako ekonomski i vojni,sta bi se reklo;rusko putovanje u zapadnu evropu nakon 300 godina je zavrseno,sutra su ruske mogucnosti mnogo vece nego eu,ne znam sto eu danas i sutra moze ponuditi svetu, u odnosu na konkurenciju,da je eu u banani vidi se iz njenog odnosa prema usa,yenkiji planiraju za min 30 godina unapred,u tim planovima nema nekog narocitog mesta za eu,svakome je to vise nego jasno,jedino evropljanima nije,ali ce im brzo biti
Preporuči komentar:
55
14
19 petak, 16 januar 2026 13:28
Dana Tan
Pre 2022. na granicama RF su šest država članica NATO ili Severnoatlantske terorističke organizacije (Amerikanija 1949, Norveška 1949, Poljska 1999, Estonija 2004, Letonija 2004. i Litvanija 2004).
Pre 2022. NATO je zaposela 4 ruske zemlje (Estonija, Letonija, Litvanija i Poljska).
Godine 2023. NATO je zaposela petu rusku zemlju Finsku kao nacističku napadačku državu poraženu 1944. i počinioca tri genocida nad ruskim narodom 1917-1944.
RF i Švedska uopšte međusobno ne graniče.
Titoisti su neobrazovani rusomrsci.
Preporuči komentar:
72
17
20 petak, 16 januar 2026 13:39
Pablo
Politika nije jača strana u razmatranjima gospodina Milanovića. Mržnja i neki nadmen stav Ukrajinaca prema
Rusima neguje se u Ukrajini više decenija. Drugima rečima, mržnja će najmanje biti produkt sadašnjeg rata. Ulazak Švedske i Finske više je na štetu tih zemalja nego Rusije, a te bi zemlje i bez rata u Ukrajini ušle u NATO.
Preporuči komentar:
57
13
21 petak, 16 januar 2026 14:25
soviak
moje pitanje za gosp. Milanovica je: a sta je bila alternativa Rusiji? da dozvoli da Ukrajina udje u NATO? kako bi to bilo bolje za Rusiju?
Preporuči komentar:
47
12
22 petak, 16 januar 2026 14:51
pitanja, pitanja...
Autor, gospodin Milanović, je potpuno u pravu, i to ne vide samo zagriženi putinofili (oni nisu ni u kom pogledu rusofili). Inače: @dr Ciki, kada kažete: „... logična je potreba Rusije da osigura zapadnu granicu“, potpuno gubite iz vida da je Putin postigao baš suprotno – obezbedio je NATO-u dva nova člana (Švedsku i Finsku), i to baš na svojim zapadnim granicama. Lepog li uspeha...
Preporuči komentar:
19
74
23 petak, 16 januar 2026 14:54
Panta siklja nafta
Evropski intelektualni tokovi je oksimoron.
Preporuči komentar:
67
14
24 petak, 16 januar 2026 15:10
Sava Stariji
Autor previđa činjenicu da je Evropa bila počela da gomila oružje i ukrajinske trupe na granici sa Rusijom i Donbasom i spremala se za napad.

Čemu onda tekst?
Preporuči komentar:
64
13
25 petak, 16 januar 2026 15:26
Svetislav
Ne znam ko je ovaj Branko, al` jasno vidim šablon po kome piše; u duhu levo-liberalne i anglo-cionističke agende, a u svrhu njihove jadne propagande. Matrica koju koristi u iznišenju "svog" stava podrazumeva poluistine, površno obrazovanje i zlu nameru.
Još jedan od ništavih polaznika kursa u Davosu.
Preporuči komentar:
70
25
26 petak, 16 januar 2026 18:31
Vladimir
Osnovna posledica proširenja NATO-a koje je izazvalo rat u Ukrajini je okretanje Rusije od EU ka Kini.
Preporuči komentar:
42
12
27 petak, 16 januar 2026 20:49
Sams Voj
"Gospodin Putin" kriv što je Ukrajina krenula putem koji joj je NATO odabrao?!
Ajde bre!
Preporuči komentar:
51
12
28 petak, 16 januar 2026 23:27
Zoran
Autor je zaboravio nesto: Onaj koji pobedi ne gubi. :)
Znas koliko Rusiji treba Evropa pored Kine?
Ne postoji problem za Rusiju ako pobedi. Problem vec imaju Evropa, Amerika. Medjutim da li ce da pobedi, videcemo.

Pobeda je da uzme Odesu i odsece Ukrajinu od mora.
Preporuči komentar:
51
12
29 subota, 17 januar 2026 07:39
Morphy
Cenjeni Milanović do te mere ništa ne razume ,da skoro nema smisla komentarisati ovaj tekst.Ipak ,prvo ,veliko je pitanje da li ,dugoročno ,Rusija gubi kidajući veze sa Evropom .To je ozbiljna tema i autoru preporučujem knjigu Danilevskig ,napisanu pre 150 godina ,Rusija i Evropa.Drugo ,NATO bi se svakako širio i Rusija je uradila jedino što je mogla ,porazila ga je vojno u tekućem ratu.Treće ,što je i najbolnije ,odnosi između dva bratska naroda jesu trajno poremećeni,ali šta je i ovde mogla Rusija ,osim da nacističke demone zgazi za sva vremena.
Preporuči komentar:
42
13
30 subota, 17 januar 2026 10:41
Dr Ciki
@pitanja, pitanja...
Ako već moraju da biraju između dva zla, Ruse je istorija naučila da je važnije osugurati 1200 km kopnene granice prema zapadu u Ukrajini od morske granice prema Švedskoj i Finskoj.
Rusi su imali veliki propust u proceni odbrambene spremnosti i sposobnosti Ukr.na početku rata. Tada nisu shvatili visok stepen antiruske ideologizacije dobrog dela Ukrajine. U međuvremenu su to naučili i sada rat vode na način koji im osugurava put do pobede sa minimumom gubitaka. A pobeda podrazumeva Harkov i Odesu.
Preporuči komentar:
39
12
31 subota, 17 januar 2026 13:11
Gomila natovskih antiruskih nebuloza
Molio bih autora samo da mi potvrdi da li je tačno da je najjača armija na planeti ruska o kontraofanzivi na Kursku porazila najelitnije američke komandose iz Blekvotera (Akademija), Rendžere, Grin Beretse , britanski SAS, poljske komandosež, gruzijske komandose...

Da li je najjača armija na svetu ruska do sada u ratu u Malorusiji ubila i ranila više ukro frankeštajn vojnika i natovaca nego što Danska ima stanovnika , znači 6+ miliona.

Da li je Rusija ovih dana ubila 3cu američkih vojnika bivših rendžera i pripadnika najelitnijih trupa USA u Malorusiji.

Da li je Rusija ovih dana potopila najmanje tri Natovska broda za prevoz oružja kod Odese.

Da li je Rusija u zadnje 2 godine oslobodila Seversk, Pokrovsk, Avdeevku, Guljajpolje, više od pola Kupjanska, čitav Mirnograd, čitav Ugljedar, čitav Lisičansk (100.000), čitav Severodonjeck (100.000), Volčansk, čitav Časov Jar, čitav Soledar (sa 95% zaliha soli čitave frankeštajn ukropije), čitav Bahmut, da li je 10 kilometara od Zaporožja.
Preporuči komentar:
53
15
32 subota, 17 januar 2026 13:17
Izduvani meovi
Dubokoumno pisan tekst, naslov hrabriji od sadržaja, logika štaku nosim dakle imam tri noge, baš za RTS!
Preporuči komentar:
44
11
33 subota, 17 januar 2026 13:19
Gomila natovskih antiruskih nebuloza - 2
Nastavljam sa postavljanjem pitanja antiruskom natovskom botu od autora.

Da li Rusija prilazi sa severa velikom gradu Sumiju.

Da li Rusija u Malorusiji kontroliše preko 117.000 kvadratnih kilometara ili Nato i ukro frankeštajn kontrolišu i jedan milimetar Rusije.

Da nam autor kaže kako je prošla naci natovska frankeštajn armija i ofanziva dole na jugu Malorusije prema Krimu 2023.

Da nam kaže kako Nato vojno prolazi sa najjačom dron jedinicom na planeti ruskom RUBIKON u međusobnom ratu ili kako prolaze u sukoobu sa ruskim komandosima na Jugu ratišta koji su ih pomeli i koji nezadrživo idu ka dva grada Zaporožju i Dnjepropetrovsku. Da nam autor kaže da li je tačno da je kukavička ukro frankeštajn brigada u Guljajpolju nedavno izgubila čitav ratni štab, ratne mape, ratne zastave, sredstva komunikacije, lične mobilne telefone, sredstva veze i sve. Ako je Rusija tako slaba zašto poraženi, od Rusije do nogu potučeni Natovci dovode narko dilere iz Kolumbije da spašavaju ukro nacizam.
Preporuči komentar:
52
13
34 subota, 17 januar 2026 14:09
pitanja, pitanja...
@Dr Ciki: kažete:
- 1. „Ruse je istorija naučila da je važnije osugurati 1200 km kopnene granice prema zapadu u Ukrajini od morske granice prema Švedskoj i Finskoj“.
- 2. “....A pobeda podrazumeva Harkov i Odesu“.
1.: Grešite u geografskim činjenicama, jer istina je da prema Švedskoj postoji samo morska granica, ali prema Finskoj je kopnena granica daleko veća, jer iznosi nekih 1.400 km. Dužina kopnene granice Rusije sa Ukrajinom nije bila 1200 km nego duplo veća: oko 2300 km.
2. Harkov je neposredno uz rusku granicu (svega 40 km.), slovi za ruski grad, pa ga Rusija ipak za 4 godine nije uspela (htela?) da zauzme/oslobodi. Ona zna zašto... Što se tiče Odese (sada još udaljene od teritorije pod kontrolom Rusije oko 450 km), slažem se s Vama, to bi zaista bila pobeda Rusije, ali „Đekna još nije umrla, a ne znamo ka` će“, i u tom grmu leži zec.
Inače, stoji činjenica da pre početka ruske „SVO“ ni Švedska ni Finska nisu bile članice NATO-a (bile su neutralne).
Preporuči komentar:
5
52
35 subota, 17 januar 2026 17:42
Gubici američkih Zelenih beretki u zoni SVO
Tri američka plaćenika su ubijena u zoni specijalnih operacija.

▪ Navodno je dron sa FPV-om pogodio pikap koji je prevozio Amerikance, ubivši:

▪ Kevina Kelija, Hejdena Milera i Šona Mekveja. Sva trojica su bivši pripadnici američke vojske, a Keli je služio u 75. rendžerskom puku i 20. grupi specijalnih snaga (Zelene beretke).
Preporuči komentar:
36
13
36 nedelja, 18 januar 2026 00:23
Janjat Đorđević
DOBICI RUSIJE:
1)oko 125.000 kvadratnih kilometara, oko jedna i po Srbija.
2)Krim i Azovsko more koje će ubrzo biti ogromna luka mnogobrojnih brodova mornarice Rusije. Trajno prisustvo u Sredozemlju.
3)uspešna ekonomska preorijentacija na Aziju koja ima 44,5 mil. kvadratnih kilometara i 4,1 milion stanovnika, odnosno ona je ogromno tržište
4) i još dosta indirektnih dobitaka
GUBICI RUSIJE:
jedini gubitak (sigurni smo privremeni) je 300 do 350 milijardi evra sredstava Rusije koje je Zapad zamrznuo, ali će ih prema međunarodnom pravu morati staviti na raspolaganje Rusiji, a samo je pitanje da li je to ostvarivo u srednjem roku. Ili će uzvratno nacionalizovati imovinu Zapada u Rusiji.
BRANKO MILANOVIĆ JE PRISTRASTAN IAKO ODLIČAN STRUČNjAK I ODLIČNO ZNA DA SE UVEK ANALIZIRAJU DOBICI I GUBICI, SLIČNO KAO ŠTO SE GLEDAJU PRIHODI RASHODI.
Preporuči komentar:
13
4
37 nedelja, 18 januar 2026 08:18
Miloš
Ni jedna rat gledano kratkoročno i srednjorčno nije bez tih tz.gubitaka po gotovo po parametrima koji su izneseni.Ali ratovi imaju dugoročan karakter 50 i više godina.Generalno Rusija je zakasnila sa svojom intervenciom i nije uspela da ne dođe do toga i to je duga priča.Evidentno je da se zapad spremao i sprema da uništi i rasparča Rusiju.To je išlo dotle da nuklearna dokrina SAD predviđa preventivni nuklearni udar koji bi eleminisao ili znatno umanjio mogućnoat uzvartnog udara Moskve.Ta opasna iluzija je sada razbijena.Ovo Rusija radi zbog te opasnosti,a ovi kratkoročni gubici na doglednoj stazi se gube.Naravno to važi samo ako Rusija stavi Ukrajinu po svoju kontrolu.Ono što je zapad uspio je antirusija u većem delu naroda.Rusija je svesna da klasična okupacija ništa dobro neće doneti,zato postepeno nastupa sa manjim svojim gubicima ali čisti i gura taj naci element prema zapadu.Rat je pomogao da izgradi i razvije svoju nezavisnu i moćnu ekonomiju.EU će doći na njihova vrata(mora).
Preporuči komentar:
14
3
38 nedelja, 18 januar 2026 11:45
Sun.cu
Poštovani,iako rat još nije gotov niti nadmudrivanje izmedju zapada i Rusije vi već vidite gubitke koji još nemaju osnovu u završetku sukoba.Vaše polazno gledište je da je Rusija izgubila,a današnjica vas demantuje i već deceniju gledamo raspadanje zapadnog savezništva kao i nestanak NATO pakta.Da ste tekst napisali pre deceniju pa da razumem mogući ishod,ali danas prisustvujemo totalno suprotnom scenariju gde zapad gubi sve sfere uticaja i raspada se NATO savez.Rusija će biti apsolutni pobednik i vratiće im sav novac,još će potpisati nove ugovore oko gasa i nafte na duži rok.Pobednik odredjuje pravila a ne gubitnik..Otvorite oči,Grenland je Amerika,Ukrajina je Rusija,Kosovo je Srbija,Tajvan Je Kina...
Preporuči komentar:
16
3
39 nedelja, 18 januar 2026 22:56
I?
Dignu ti u vazduh plinovod sa jeftinim plinom od kojeg ti zavisi kompletna industrija, gurnu te u proxi rat u ukrajini, natjeraju te da posaljes svo oruzje u ukrajinu , onda te tako golog pocnu komadat i uzimat ti teritoriju. Europska unija je leglo debila ...
Preporuči komentar:
11
2
40 nedelja, 18 januar 2026 23:42
I deseti Stari Jug-Bogdane
1. Gubitak od prekida odnosa sa Evropom - možemo da se složimo, ali šta je bila alternativa, sami Rusi da se osedlaju da ih neko superioran jaše. Finska i Švetska su bile neutralne, ali uvek spremne da se uključe u bilo kakav poduhvat protiv Rusije.
2. Izgubljena imovina - opet, ogroman deo nje je nešto što se ne da lako poneti i preneti, a pravo na imovinu je uvek do sada na zapadu bila svetinja. Dokopali se nekih super-jahti, nekretnina, ruskih udela u stranim kompanijama. Šta je tačno Putin trebao da dovuče u Rusiju i kako? Da dovede Čelzi da igra sa Spartakom, pa da ih ne puste kući. Ili kako?
3. I glavno Ukrajna - ovde verujem da je autor u pravu i da će rat koštati Rusiju decenijama, ako ne i vekovima. Iako ni 2012. rat ne bi bio ništa bolji po pitanju 1. i 2. da su Rusi 2012 zauzeli Harkov i Odesu, treći gubitak bi im bio mnogo manji.
Ali lako je sada pametovati. Ne idu stvari kako je neko želeo, nego, kao što to Tolstoj opisuje u Ratu i miru, određene zakonomernosti vode događaje.
Preporuči komentar:
6
2
41 ponedeljak, 19 januar 2026 12:42
jug
@Mile
"Odličan tekst!" - tim komentarom si ga pretvorio u anketu, i odao svoj identitet :)
Malo šale nije na odmet, ili šaljivog osvrta na istinu, zapravo.
Preporuči komentar:
2
3
42 utorak, 20 januar 2026 14:55
Nenad
Da je Rusija ušla u veliki rat sa Evropom 2014.godine pitanje je da li bi izdržala sankcije.Gomilanje zlata i ekonomski mehanizmi uvedeni u međuvremenu sačuvali su rusku ekonomiju.Zapad je bio daleko ekonomski moćniji (SAD,EU,Britanija),a istok (Kina,Brazil,Indija..)slabiji.Zapad je sekao granu na kojoj sedi (genderizam,migranti,zelena energija..),a Rusija je uvodila porodične zakone,u ime zaštite vere itd.To je izazvalo podršku muslimanskog,crnačkog i latinoameričkog sveta.Ulazak u rat bio je iznuđen skorim napadom Ukrajine na Donbas.Sve sa hrvatskim savetnicima ("Oluja").Razvoj oružja masovne destrukcije počev od 2000.godine čine rusku vojsku barem jednaku zapadnim armijama,a po nečem i nappredniju.Rat je odneo mnogo novca,života i imovine,a doneo iskusnu,usavršenu i uvećanu armiju.Mnogo proizvoda sad Rusija sama pravi.Vojna industrija povećana nekoliko puta.Najveći dobitnig ovog rata za sada je Kina.
Preporuči komentar:
4
3
Pošaljite komentar
[ Nazad na tekst]

Anketa

Da li mislite da će zgrada Generalštaba biti srušena i na njenom mestu sagrađen hotel?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner