Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Kosovo se ne može vratiti mirnim putem

Komentari (31) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 nedelja, 22 avgust 2010 13:44
Tačno!
Slažem se sa naslovom! To je istina koja se mora javno reći, a zatim na njoj graditi budućnost Srbije.

U ovom momentu, Srbi moraju iskoristiti male prednosti, RS i sever Kosova, kao i slabljenje Amerike, uz istovremeno ekonomsko jačanje naših, uslovno rečeno, saveznika, Kine, Indije, Brazila i Rusije, nebi li izborili diplomatskim putem novo razgraničenje na Balkanu.

Povratak Kosova u okrilje Srbije će doći na dnevni red onoga trenutka kada Srbija bude snažna ekonomski i vojno, sposobna da se za njega izbori silom, isto onako kako ga je izgubila. Jer, znamo to dobro, ničija nije gorela doveka!
Preporuke:
0
0
2 nedelja, 22 avgust 2010 14:07
Jovan Deroko
Bravo prof. Ljušiću, odličan intervju!
Preporuke:
0
0
3 nedelja, 22 avgust 2010 16:22
brm
zaista profesorski
ali ovakvih profesora ima samo u Srbiji
npr. kazze
Kosovski mit i mit o nebeskoj Srbiji
MIT!!! kosovski zavet ja klasiccno hrissccansko predanje o iskuplljenju, spasenju i borbi dobra i zla...u anticckim mitovima nema podele na dobro i zlo....a univerzotetski profesor i sastvljacc ni manje ni vise enciklopedije upotrevljava ovaj izraz!!!
a zatim kazze
Zar Vuk Branković nije optužen za najvećeg srpskog izdajnika, a istoriografija zna da se časno nosio u Kosovskoj bici i da je bio rodoljub! Kosovsko prokletstvo je najgora osuda koju može da doživi bilo koji Srbin
umesto da razjasni kao istoriccar poreklo ideolosskog prokletstva najboljeg ratnika u boju i verzije, aktuelne tek od 16. veka o porazu u toj bitci
zatim
Vekovno ropstvo pod Turcima, Mlečanima i Habzburzima ostavilo je neizbrisiv trag u srpskom nacionalnom biću
a onda
Pogledajte sa kakvim poštovanjem, na primer, Hrvati, Mađari, Bugari i Grci, brane svoj narod i svoju državu!
zar ovi narodi nisu bili istovremeno u vekovnom ropstvu manje visse istih imperija

e mogu da zamislim tu srpsku enciklopediju

da se kladimo da pisse da smo doseljeni u 7. veku
i da je car Konstantin kao rimski car predak italijana...ili mozzda kao vizantisjki predak Grka
Preporuke:
0
0
4 nedelja, 22 avgust 2010 16:47
Nn
Kako je oteto, tako mora i da se vrati. To je osnovni zakon prirode. Ne znam šta je tu novo rekao Ljušić. Glavno pitanje na koje ovaj gospodin nije odgovorio je kada bi to moglo da se desi i šta treba uraditi kako bi se stekli preduslovi da se to i ostvari, tj KiM vrati pod suverenitet Srbije. To je ono što bi ga krasilo kao pravog intelektualca. Ovako, njegov intervju je samo prodavanje magle.
Preporuke:
0
0
5 nedelja, 22 avgust 2010 18:49
Tatijana
I ja bih se složila sa naslovom i sa brm-om.
Preporuke:
0
0
6 nedelja, 22 avgust 2010 19:07
@BRM
...sigurno pise i da su albanci potomci Ilira.
Preporuke:
0
0
7 nedelja, 22 avgust 2010 21:01
Pov
Vi, gosn. Ljusicu, nasli ste se u nemogucoj situaciji - da se uzvite u ulogu SNS-kadra, sa ubedjenjima koja su jos uvek bliza DSS-u! Tako Vas novinar i pita o razlici izmedju Nikolica i Kostunice, iako bi bilo logicno da Vas pita o razlici izmedju Nikolica i Tadica - jer, Nikolic bi da zameni Tadica, a ne Kostunicu! A Vi licno, nakon sto ste zamenili Kostunicu mnogo serioznijim i "prodornijim" Nikolicem - kako Vi mislite dalje? To mirnim putem ne moze, da parafraziram naslov intervjua! Ne mozete Vi "povratiti" svoj ponos i ostati uz Nikolica, koji srpski ponos prodaje na kilograme: jedna kila dva dinara!
Preporuke:
0
0
8 nedelja, 22 avgust 2010 22:33
Konjec delo krasi
... reče "novi" član NAJPACIFIZIRANIJE stranke u Srbiji.
Degutantno.
Preporuke:
0
0
9 nedelja, 22 avgust 2010 23:22
bb
Družina iz istorijske grupe našu prošlost pretvorila je u vodvilj, bez početka i kraja. Njihova je nauka velika bruka. Ljušić je još i dobar. Kakvi su tek ostali proizvođači prošlosti koje nije bilo osim u tim njihovim lažnim knjigama.
Preporuke:
0
0
10 ponedeljak, 23 avgust 2010 00:05
DŽon Šepard
Čovek se apsolutno diskreditovao učlanjenjem u tu stranku. Svaka polemika oko ovog intervjua mora da se "saplete" i STANE već nakon odgovora na prvo pitanje u njemu.

Čim je sramotno uporedio Ristića i Vučića, prestao je da bude:

Radoš Ljušić, istoričar, urednik "Enciklopedije srpskog naroda" i funkcioner SNS


i ostao samo "veliki poštovalac lika i dela A.Vučića".
Preporuke:
0
0
11 ponedeljak, 23 avgust 2010 00:22
Marko - Niš
Počeli su otvoreno da pričaju da im je DS najsličniji. Super, bar da se i na strani opozicije vidi ko je opozicija, a ko režimska ili briselska opozicija. Čudi me da Ljušić i dalje učestvuje u tome. I malo je kontradiktoran. Po njemu dakle samo rat može da vrati K i M, a ovamo je Vučić isti Jovan Ristić, tj. zagovornik diplomatske, obrenovićevske politike. Misli šta misliš, a uzmi šta možeš. Kako da ne. Kakav partijski marketing za Vučića. Nisam očekivao to od Ljušića. Strašna će to politika da bude ako oni dođu, sve same mudre glave. Pa šta sad da mislimo mi ovde, 'oće Ljušić i Vučić da nas vode u taj rat ili neće? Pa diplomatsku i Tadić vodi sada, šta će nam još jedan takav "diplomata". Dakle, Ljušić nam kaže da samo rat vraća K i M, a on će s Vučićem da vodi diplomatsku bitku. On je obrenovićevac mudri. Pa ko će onda da ratuje? Baba Simana, što bi rek'o Velja Ilić?
Preporuke:
0
0
12 ponedeljak, 23 avgust 2010 00:23
Istoricar
Manite me istoricara koji izigravaju generale posle bitke. Nema potrebe, gospodine Ljusicu, da "savijate" istoriju da bi je uklopili u svoj trenutni politicki anganzman, citirajuci izjave koje odgovaraju potpuno drugacijim istorijskim okolnostima.

Vi da ste ozbiljni u svojoj politici prema Kosmetu, izjavili bi da trenutno nemamo mogucnosti da pozitivno resimo taj problem, ali da ce drzava raditi svakog dana u tom pravcu, do dana kada ne budemo bili u stanju da konacno pobedimo u tom "Kosovskom boju", i time trajno zatvorimo svoju "ranu".

Ovako samo ucestvujete u mazanju ociju nacionalne svesne javnosti, sasvim moguce nenamerno. Kako cete prati istorijom svoje ime, kada sutra SNS uradi sve suprotno od ovoga sto pricate? Vi svojim anganzmanom u toj stranci samo dajete legitimitet ocekivanoj marionetskoj politici SNS-a, koja sve vise lici na politiku LDP-a.
Preporuke:
0
0
13 ponedeljak, 23 avgust 2010 02:05
Zoran Popović
Boris Tadić je najgori predsednik u Srba, a politika njegove stranke je za tragi-komične strane istorije. Tako ovaj intervju ne predstavlja naročit politički izraz u poređenju sa glavnokomandujućim.
Preporuke:
0
0
14 ponedeljak, 23 avgust 2010 04:57
Vrt iz srpskog Toronta
Srbija se ne moze sacuvati mirnim putem!?
Pogresno sam poslao komentar Bosku Jaksicu "Priblizavanje zavrsnog cina" umesto za ovaj tekst.Gresku ne mogu da ispravim ali sta je tu sve zajednicko: Baner na ovom sajtu- nemasale.rs-:Srbija se vise ne sme komadati deo po deo-?!? I to je jedina pokretna slicica u intervalima koji iritiraju tok citanja tekstova profesora,strucnjaka i ostale inteligencije u nas.
Naj uspesnija , buduca koalicija ce izgledati ovako u nasem beogradskom (SRPKOM) pasaluku; Na vlasti: crnogorko-siptarska koalicija.U opoziciji : madjarsko -muslimanska koalicija.
Srpske partije - pro evropske orijentacije imace uspeha u Crnoj Gori,Kosovu, BiH, Hrvatskoj....
Profesore, zivim u kapitalizmu dosta dugo a kapitalista nisam postao.A kao sto znate u kapitalizmu se kupuju i prodaju ideje po trzisnoj vrednosti.Zao mi je vasih studenata ali nadam se da ce nadvisiti ucitelja.
Kaze mi kolega iz Kalgarija (Kanada) da cita samo Tabloid,Pecar i NSPM i to samo komentare!
Ps.Stampana izdanja.
Preporuke:
0
0
15 ponedeljak, 23 avgust 2010 05:44
Vukasin
Ako zanemarimo ova kontraproduktivna pojednostavljenja - da se drzavotvorna politika moze podeliti na karadjordjevice i obrenovice, te da jedne identifikujete sa diplomatijom a druge sa ratovanjem kao da su to dve nespojive stvari, i kao da okolnosti u kojima su se nalazili jedni i drugi nemaju nikakvog uticaja na njihovu vladavinu; da smo 1914. ili 1941. imali bolje izbore (sve i da jesmo, sto je u domenu sta-bi-bilo-kad-bi-bilo price, siguran sam da ste culi za onu narodnu "lako je biti general posle bitke") pred nama; da je Kostunica spor, a Nikolic brz, fleksibilan i prodoran; i slicna - dolazimo do pitanja koje se namece. Ono glasi - "Jel gospodin Ljusic svestan koliko se njegov licni pogled o, recimo, temi Kosmeta razlikuje od pogleda koji u javnosti projektuje njegova nova stranka?"

Nejasno je i sta to zapravo autor pokusava da nam kaze. On tvrdi, a ja se slazem, da Kosmet ne mozemo "vratiti" drugacije no oruzjem, kako smo ga i "izgubili". Ali istice i da je on skloniji Obrenovicima, ili diplomatiji - ako primenimo dato nam usko uputstvo za prevod.

A nista manje problematican je i stav o potrebi tajnog resavanja tog pitanja. Ko to misli, i sa kojim legitimitetom, da tajno resava tako krupno nacionalno pitanje?

Bojim se da gospodin Ljusic nije deo resenja ovog problema. Sta vise, samo ga pogorsava jer ce neke nacionaliste "prevariti" da glasaju za SNS, koji ce ih usled pogresnim ocekivanja razocarati i izneveriti, i pretvoriti u povecan procenat apaticnih.
Preporuke:
0
0
16 ponedeljak, 23 avgust 2010 06:30
Angel
Dobar i tačan naslov... ostatak sam pročitao do onog dela gde se kaže da je dotični iz SNS ... dalje nisam čitao... nema svrhe čim je iz SNS jasno je koliko je sati... ma šta pričo i ma kako to sročio...
Preporuke:
0
0
17 ponedeljak, 23 avgust 2010 06:43
Baja Patak
Dakle, obrenovićevsko vođenje politikom Srbije je bolje i bilo je korisnije po Srbiju od karađorđevićevskog? Slažem se. Ali, uzeti Vučić/Nikolića kao kandidat-državnike u toj ulozi? To samo pokazuje koliki je strmoglavi pad u mogućnosti izbora kandidata za elitu i vođstvo nastao posle sistematskog uništavanja svega što je bilo tradicionalno kvalitetnog u biću naroda od 1945. godine do danas. To nije ni čudo, jer malo je istočnoevropskih zemalja u kojima je posle Drugog Svetskog rata nacionalna elita tako lako “legla na rudu“ komunističkim vlastodršcima kao u Jugoslaviji – a posebno ona, ionako sasvim malobrojna i slabog kvaliteta, u Srbiji. Nije prošlo ni desetak godina – i više je nigde nije bilo. Što je pobijeno, pobijeno je, malo je izbeglo, a ostatak se se uvukao u mišje rupe i tamo zaspao večnim snom, ili – što je još daleko gadnije i gore, prostituisao se (često i bukvalno, preko svojih kćeri) i postao deo novog sistema. Oni disidenti koji su se pojavljivali, bili su samo razočarani egzemplari – uglavnom “novog čoveka“ stasalog pod komunistima, ne računajući par primeraka “Nove Klase“,drugova Đilasa, Ćosića, neomarksista praksisovaca, ili šezdesetosmaša sa “Crvenog Univerziteta Karl Marks“, koji su u finalu one travestije oduševljeno odcupkali Kozaračko Kolo (ko ga ne bi vol`o?). Ne mogu se stalno sejati tikve, pa očekivati rod pšenice! Što je posejano – to je niklo. G-din Ljušić će, posle svog razočarenja Koštuničinim oklevanjima i neodlučnošću, reći: nema pogodnijih/boljih. E – gos`n Ljušiću, ako nema, onda su nastala poslednja vremena. Vreme je za setvu (bukvalno: rađanje što više dece), pa će u novim generacijama valjda nići nešto kvalitetno – ali, to treba vaspitati, a ko će?. Nadati se u političke opsenare Vučić/Nikolić i Komp., majstore za providne igre sa kutijama šibica („politička loptica-loptica“) je traćenje vremena. To što autor – istoričar, doktor nauka, profesor Univerziteta i mal`te ne Akademik, to ne uviđa, ispunjava me setom i crnim slutnjama.
Preporuke:
0
0
18 ponedeljak, 23 avgust 2010 09:23
Vladimir
Pa zasto prof. Ljusic ne definise sukob sa politikom DSS-a, ili sa konkretnim pojedincima .."iz okruzenja..."

Ne moze se doznati taj "istorijski" podatak.

Ali je problem sto DSS ne zeli da prilagodjava politiku opstanku na vlasti, a sledeca deoba karata se sprema izmedju DS-a i SNS-a.

Profesor nema snage za jos jedan mandat boravka u opoziciji.

I da, nije prof Ljusic nikakav ideolog...i niciji..
Preporuke:
0
0
19 ponedeljak, 23 avgust 2010 09:34
Sremica
Da li je to onaj Radoš Ljušić koji je smenjen da bi direktor Zavoda za udžbenike postao kadrovik G 17+ Miloljub Albijanić?
Preporuke:
0
0
20 ponedeljak, 23 avgust 2010 10:27
Sima
Predpostavljam da se gospodinu Ljusicu vise dopada okruzenje oko Nikolica, sa tim izgleda nema problema.
Mislim da je i Ljusic fleksibilan kao i njegova istorija, odnosno novi prodorni lider SNS-a. Mislim da je u ovom slucaju upotreba te reci travestija. Dakle, ne radi se o fleksibilnosti nego o nedoslednosti i stvari treba zvati pravim imenom.
Politicki zaokret koji je SNS napravio na svom putu katarze i otkrovenja je kruna izopacene politicke scene Srbije.
Upravo zbog te "fleksibilinosti" koju velica gospodin Ljusic i jesmo dotakli dno. Cak smo probili i "politicku blokadu" sa vladom DS-SPS, sad moze "svako sa svakim". To je ono sto nam je zapravo trebalo. Ili?

Na pogresnoj ste strani istorije, profesore. A za dobrobit Srbije nadam se da cemo i te stavove i elitu koja ih propagira poslati u istoriju. Sto pre to bolje....
Preporuke:
0
0
21 ponedeljak, 23 avgust 2010 11:35
Bidža
Ne razumem šta inteligentnog Srbina navede da daje intervju listovima poput Blica i Presa, ili TV B-92? Ako plate, u redu, ali kidisati na Soroševu crvenu maramu, za džabe, ne priliči doktoru nauka!
Preporuke:
0
0
22 ponedeljak, 23 avgust 2010 12:37
Serbon Prvovencani
Zasto ne priznamo i kazemo jednom sebi i svetu...MI SMO POTOMCI VINCANSKE CIVILIZACIJE i sebicno branimo tu ISTINU....ovim bi resili sve nase probleme i celi svet bi shvatio da smo se probudili iz dubokog sna...i da smo za svagda rekli svima... sada je DOSTA ...Apelujem na nasu kulturnu elitu da zauzme ovaj stav i misli samo na SRBSKI narod...ili cemo svi otici pod led...
Preporuke:
0
0
23 ponedeljak, 23 avgust 2010 13:34
Baja Patak
@ Serbon Prvovencani: Prihvatimo, uslovno, - radi postavljanja sledećih pitanja Vašu tvrdnju: „...Zasto ne priznamo i kazemo jednom sebi i svetu...MI SMO POTOMCI VINCANSKE CIVILIZACIJE...“
Pitanja:
- kojim jezikom se govori u Srbiji? Vinčanskim?
- Ako Vam je tvrdnja ispravna, otkud to da srpski jezik spada u grupu slovenskih jezika, a slovenski jezici ne spadaju u (zasad neotkrivenu) grupu vinčanskih jezika? Ili je neko izvršio lobotomiju srpskih predaka – Vinčana, pa su omutavili i kasnije naučili srpski jezik?
- Otkada se na srpskom jeziku piše latinicom?
- Ako oko Vinče napravimo krug šestarom od nekoliko stotina kilometara, u njega ulaze i Rumuni, Mađari , Bugari, i Grci. Jesu li – ili nisu i oni potomci vinčanske civilizacije, ili je to pravo rezervisano isključivo za pripadnike srp/b/ske nacije?
- Ako je tako, kao što Vi tvrdite, zar onda nemaju prava i Turci da se ponose antičkim spomenicima na teritoriji Male Azije (sa kojima nemaju ama baš nikakve veze – osim što ih nisu potpuno uništili) kao svojim, autohtonim turskim?
- U principu se slažem da kulturna elita treba da misli "...na SRBSKI narod...ili cemo svi otici pod led“. Ali, zar ne mislite da je kontraproduktivno takav stav potkrepljivati besmislicama/ili potpuno nedokazivim tvrdnjama tipa “MI SMO POTOMCI VINCANSKE CIVILIZACIJE“?
Preporuke:
0
0
24 ponedeljak, 23 avgust 2010 15:55
Serbon Prvovencani
Ko je i malo upucen ZNA da su nemci sami priznali da su celu istoriju falsifikovali...ALI oni se i dalje drze te stare falsifikovane price i SEBICNO je brane....dok SRBI ne zele da brane ni svoju sopstvenu ISTINITU istoriju da nebi nekog uvredili....Kada ovo svoje dvoriste ocistimo onda mozemo izaci na megdan da SEBICNO branimo SEBE...
Preporuke:
0
0
25 ponedeljak, 23 avgust 2010 18:30
Stanimir Trifunović, ranije, PETI ELEMENT
Kada skorojevićki politički oportunizam pretpostavite moralnom refleksu SVESNI STE DA DOVODITE U PITANjE POVERENjE ČITALACA U DOSLEDNOST MIŠLjENjA I STAVOVA KOJE PREZENTUJETE.
VALjDA?
Dobro je što više niste u okruženju V.Koštunice.
Preporuke:
0
0
26 ponedeljak, 23 avgust 2010 18:57
brm
@ Baja Patak
"kojim jezikom se govori u Srbiji? Vinčanskim?...Ili je neko izvršio lobotomiju srpskih predaka – Vinčana, pa su omutavili i kasnije naučili srpski jezik?"

ako se ne zna kojim se jezikom govorilo kako se onda zna da to nije bio neki protosrpski?

"- Ako oko Vinče napravimo krug šestarom od nekoliko stotina kilometara, u njega ulaze i Rumuni, Mađari , Bugari, i Grci. Jesu li – ili nisu i oni potomci vinčanske civilizacije, ili je to pravo rezervisano isključivo za pripadnike srp/b/ske nacije?"

niko od gore pomenutih, sem Mađara koji su jedini zaista došli, ne zaboravlja svoje starosedelačke korene..
šta je uostalom tema Ilijade i Odiseje?
ne baštine li Bugari Tračku civilizaciju?
ne baštine li Rumuni i Dačane i Rimljane?
ne uče li današnji Makedonci o svom najpoznatijem pretku A MI IM SE SMEJEMO UMESTO DA SE SEBI SMEJEMO?
jedina pozitivna stvar u današnjoj CG je što su naveliko počeli da izučavaju Ilirske iskopine i mic po mic da utemeljuju CG mnogo dalje u prošlost od srednjovekovne Duklje

zašto po istom principu Srbi ne slave bar cara Konstantina?

svi koje si naveo su "etnički" od istog materijala..a narodi su jezičke zajednice..strogo lingvistički gledano, KAD BI MI SVI BILI NORMALAN NAROD postojala bi samo dva naroda - oni koji govore srpski/slovenski/kako već Srbi (sa svim derivatima - Hrvatima Bošnjaciima Crnogorcima Vojvođanerima..)i Bugari - i oni koji govore iskvareni latinski b(Rumuni i Albanci)

e sad zamisli dizanje kose na glavama Nemaca, Rusa, Engleza...ako bi se ova ISTINA prihvatila u svim nacijama našeg naroda...izgubili bi najbolje janičare

Serbone samo tako..
Preporuke:
0
0
27 ponedeljak, 23 avgust 2010 22:35
Plodovi gneva
Ukoliko sam dobro razumeo intervju, prof. Ljušić, poput mene, shvata da su SAD i EU neprijatelji Srbije. Samo mi nije jasno zašto se onda nalazi u jednoj pro-EU i pro-SAD stranci.
Preporuke:
0
0
28 ponedeljak, 23 avgust 2010 23:21
saša r.
Profesor Ljušić je besprekoran istoričar. Smatram da mu nije potrebno da rizikuje da bude kompromitovan ni u jednoj stranci. Isto smatram da to nije potrebno ni generalu Deliću, koji je vrhunski vojnik. Voleo bih da verujem da SNS samo blefira, ali sudeći po izjavama i ponašanju Nikolića i Vučića, nisam baš siguran da će zastupati srpske interese.
Još nešto, Miloš Obrenović je nekoliko puta pokazao zube. A zna se kako moćnici tretiraju vladare koji samo popuštaju.
Preporuke:
0
0
29 utorak, 24 avgust 2010 10:09
srdjan conic
Profesor Ljusic je izrazio jasan stav. Samo je pitanje da li takav stav dele njegove stranacke kolege. Ovakvom intelektualcu clanstvo u nekoj stranci ne moze doneti nista dobro.
Preporuke:
0
0
30 sreda, 25 avgust 2010 18:51
Rat na ist riveru
Slažem se sa stavom da je Kosovo izgubljeno u ratu i da se samo tako može vratiti. To treba da bude rat sa albanskom mafijom u potplaćivanju Amričkih političara koji bi doveo do povlačenja SAD sa balkana i njihove vojne neutralnosti. Dok god tamo vladaju šitarski plaćenici Klinton,Holbruk,Buš najviše što se može je sprečiti tu kvazi državu da uđe u UN.
Preporuke:
0
0
31 ponedeljak, 30 avgust 2010 15:24
Drago K.
Neverovatan intervju...
Toliko slabih mesta ne bi smeli imati intervjui jednog profesora, pogotovo zato što je sigurno pisao odgovore. Štampanim medijima se intervjui daju na unapred postavljena pitanja u skoro 100 posto slučajeva.
Pogledajte samo objašnjenja vezana za enciklopediju..pa to je smešno. Profesor pravi odrednice u enciklopediji u skladu sa tim šta je u nekom momentu politički oportuno.Šta da radimo sa takvom enciklopedijom.
Pogledajte odgovore vezane za današnju partijsku pripadnost profesora Ljušića ( a sklon je to često menjati) i objašnjenje nekih procesa u Srbiji. On nešto proglasi neproblematičnim samo zato što nađe primer u svetu gde je to još gore. Zanimljiv metod, ali to sa naukom veze nema.
Kad bih sudio samo po ovom intervjuu onda bih ladno Ljušića mogao posmatrati samo kao politikanta...
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, Rio Tinto otvoriti rudnik litijuma u dolini Jadra?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner