Слажем се са насловом! То је истина која се мора јавно рећи, а затим на њој градити будућност Србије.
У овом моменту, Срби морају искористити мале предности, РС и север Косова, као и слабљење Америке, уз истовремено економско јачање наших, условно речено, савезника, Кине, Индије, Бразила и Русије, неби ли изборили дипломатским путем ново разграничење на Балкану.
Повратак Косова у окриље Србије ће доћи на дневни ред онога тренутка када Србија буде снажна економски и војно, способна да се за њега избори силом, исто онако како га је изгубила. Јер, знамо то добро, ничија није горела довека!
Препоруке:
0
0
2
недеља, 22 август 2010 14:07
Јован Дероко
Браво проф. Љушићу, одличан интервју!
Препоруке:
0
0
3
недеља, 22 август 2010 16:22
brm
zaista profesorski
ali ovakvih profesora ima samo u Srbiji
npr. kazze
Косовски мит и мит о небеској Србији
MIT!!! kosovski zavet ja klasiccno hrissccansko predanje o iskuplljenju, spasenju i borbi dobra i zla...u anticckim mitovima nema podele na dobro i zlo....a univerzotetski profesor i sastvljacc ni manje ni vise enciklopedije upotrevljava ovaj izraz!!!
a zatim kazze
Зар Вук Бранковић није оптужен за највећег српског издајника, а историографија зна да се часно носио у Косовској бици и да је био родољуб! Косовско проклетство је најгора осуда коју може да доживи било који Србин
umesto da razjasni kao istoriccar poreklo ideolosskog prokletstva najboljeg ratnika u boju i verzije, aktuelne tek od 16. veka o porazu u toj bitci
zatim
Вековно ропство под Турцима, Млечанима и Хабзбурзима оставило је неизбрисив траг у српском националном бићу
a onda
Погледајте са каквим поштовањем, на пример, Хрвати, Мађари, Бугари и Грци, бране свој народ и своју државу!
zar ovi narodi nisu bili istovremeno u vekovnom ropstvu manje visse istih imperija
e mogu da zamislim tu srpsku enciklopediju
da se kladimo da pisse da smo doseljeni u 7. veku
i da je car Konstantin kao rimski car predak italijana...ili mozzda kao vizantisjki predak Grka
Препоруке:
0
0
4
недеља, 22 август 2010 16:47
Нн
Како је отето, тако мора и да се врати. То је основни закон природе. Не знам шта је ту ново рекао Љушић. Главно питање на које овај господин није одговорио је када би то могло да се деси и шта треба урадити како би се стекли предуслови да се то и оствари, тј КиМ врати под суверенитет Србије. То је оно што би га красило као правог интелектуалца. Овако, његов интервју је само продавање магле.
Препоруке:
0
0
5
недеља, 22 август 2010 18:49
Татијана
И ја бих се сложила са насловом и са брм-ом.
Препоруке:
0
0
6
недеља, 22 август 2010 19:07
@BRM
...sigurno pise i da su albanci potomci Ilira.
Препоруке:
0
0
7
недеља, 22 август 2010 21:01
Pov
Vi, gosn. Ljusicu, nasli ste se u nemogucoj situaciji - da se uzvite u ulogu SNS-kadra, sa ubedjenjima koja su jos uvek bliza DSS-u! Tako Vas novinar i pita o razlici izmedju Nikolica i Kostunice, iako bi bilo logicno da Vas pita o razlici izmedju Nikolica i Tadica - jer, Nikolic bi da zameni Tadica, a ne Kostunicu! A Vi licno, nakon sto ste zamenili Kostunicu mnogo serioznijim i "prodornijim" Nikolicem - kako Vi mislite dalje? To mirnim putem ne moze, da parafraziram naslov intervjua! Ne mozete Vi "povratiti" svoj ponos i ostati uz Nikolica, koji srpski ponos prodaje na kilograme: jedna kila dva dinara!
Препоруке:
0
0
8
недеља, 22 август 2010 22:33
Коњец дело краси
... рече "нови" члан НАЈПАЦИФИЗИРАНИЈЕ странке у Србији.
Дегутантно.
Препоруке:
0
0
9
недеља, 22 август 2010 23:22
bb
Družina iz istorijske grupe našu prošlost pretvorila je u vodvilj, bez početka i kraja. Njihova je nauka velika bruka. Ljušić je još i dobar. Kakvi su tek ostali proizvođači prošlosti koje nije bilo osim u tim njihovim lažnim knjigama.
Препоруке:
0
0
10
понедељак, 23 август 2010 00:05
Џон Шепард
Човек се апсолутно дискредитовао учлањењем у ту странку. Свака полемика око овог интервјуа мора да се "саплете" и СТАНЕ већ након одговора на прво питање у њему.
Чим је срамотно упоредио Ристића и Вучића, престао је да буде:
Радош Љушић, историчар, уредник "Енциклопедије српског народа" и функционер СНС
и остао само "велики поштовалац лика и дела А.Вучића".
Препоруке:
0
0
11
понедељак, 23 август 2010 00:22
Марко - Ниш
Почели су отворено да причају да им је ДС најсличнији. Супер, бар да се и на страни опозиције види ко је опозиција, а ко режимска или бриселска опозиција. Чуди ме да Љушић и даље учествује у томе. И мало је контрадикторан. По њему дакле само рат може да врати К и М, а овамо је Вучић исти Јован Ристић, тј. заговорник дипломатске, обреновићевске политике. Мисли шта мислиш, а узми шта можеш. Како да не. Какав партијски маркетинг за Вучића. Нисам очекивао то од Љушића. Страшна ће то политика да буде ако они дођу, све саме мудре главе. Па шта сад да мислимо ми овде, 'оће Љушић и Вучић да нас воде у тај рат или неће? Па дипломатску и Тадић води сада, шта ће нам још један такав "дипломата". Дакле, Љушић нам каже да само рат враћа К и М, а он ће с Вучићем да води дипломатску битку. Он је обреновићевац мудри. Па ко ће онда да ратује? Баба Симана, што би рек'о Веља Илић?
Препоруке:
0
0
12
понедељак, 23 август 2010 00:23
Istoricar
Manite me istoricara koji izigravaju generale posle bitke. Nema potrebe, gospodine Ljusicu, da "savijate" istoriju da bi je uklopili u svoj trenutni politicki anganzman, citirajuci izjave koje odgovaraju potpuno drugacijim istorijskim okolnostima.
Vi da ste ozbiljni u svojoj politici prema Kosmetu, izjavili bi da trenutno nemamo mogucnosti da pozitivno resimo taj problem, ali da ce drzava raditi svakog dana u tom pravcu, do dana kada ne budemo bili u stanju da konacno pobedimo u tom "Kosovskom boju", i time trajno zatvorimo svoju "ranu".
Ovako samo ucestvujete u mazanju ociju nacionalne svesne javnosti, sasvim moguce nenamerno. Kako cete prati istorijom svoje ime, kada sutra SNS uradi sve suprotno od ovoga sto pricate? Vi svojim anganzmanom u toj stranci samo dajete legitimitet ocekivanoj marionetskoj politici SNS-a, koja sve vise lici na politiku LDP-a.
Препоруке:
0
0
13
понедељак, 23 август 2010 02:05
Зоран Поповић
Борис Тадић је најгори председник у Срба, а политика његове странке је за траги-комичне стране историје. Тако овај интервју не представља нарочит политички израз у поређењу са главнокомандујућим.
Препоруке:
0
0
14
понедељак, 23 август 2010 04:57
Vrt iz srpskog Toronta
Srbija se ne moze sacuvati mirnim putem!?
Pogresno sam poslao komentar Bosku Jaksicu "Priblizavanje zavrsnog cina" umesto za ovaj tekst.Gresku ne mogu da ispravim ali sta je tu sve zajednicko: Baner na ovom sajtu- nemasale.rs-:Srbija se vise ne sme komadati deo po deo-?!? I to je jedina pokretna slicica u intervalima koji iritiraju tok citanja tekstova profesora,strucnjaka i ostale inteligencije u nas.
Naj uspesnija , buduca koalicija ce izgledati ovako u nasem beogradskom (SRPKOM) pasaluku; Na vlasti: crnogorko-siptarska koalicija.U opoziciji : madjarsko -muslimanska koalicija.
Srpske partije - pro evropske orijentacije imace uspeha u Crnoj Gori,Kosovu, BiH, Hrvatskoj....
Profesore, zivim u kapitalizmu dosta dugo a kapitalista nisam postao.A kao sto znate u kapitalizmu se kupuju i prodaju ideje po trzisnoj vrednosti.Zao mi je vasih studenata ali nadam se da ce nadvisiti ucitelja.
Kaze mi kolega iz Kalgarija (Kanada) da cita samo Tabloid,Pecar i NSPM i to samo komentare!
Ps.Stampana izdanja.
Препоруке:
0
0
15
понедељак, 23 август 2010 05:44
Vukasin
Ako zanemarimo ova kontraproduktivna pojednostavljenja - da se drzavotvorna politika moze podeliti na karadjordjevice i obrenovice, te da jedne identifikujete sa diplomatijom a druge sa ratovanjem kao da su to dve nespojive stvari, i kao da okolnosti u kojima su se nalazili jedni i drugi nemaju nikakvog uticaja na njihovu vladavinu; da smo 1914. ili 1941. imali bolje izbore (sve i da jesmo, sto je u domenu sta-bi-bilo-kad-bi-bilo price, siguran sam da ste culi za onu narodnu "lako je biti general posle bitke") pred nama; da je Kostunica spor, a Nikolic brz, fleksibilan i prodoran; i slicna - dolazimo do pitanja koje se namece. Ono glasi - "Jel gospodin Ljusic svestan koliko se njegov licni pogled o, recimo, temi Kosmeta razlikuje od pogleda koji u javnosti projektuje njegova nova stranka?"
Nejasno je i sta to zapravo autor pokusava da nam kaze. On tvrdi, a ja se slazem, da Kosmet ne mozemo "vratiti" drugacije no oruzjem, kako smo ga i "izgubili". Ali istice i da je on skloniji Obrenovicima, ili diplomatiji - ako primenimo dato nam usko uputstvo za prevod.
A nista manje problematican je i stav o potrebi tajnog resavanja tog pitanja. Ko to misli, i sa kojim legitimitetom, da tajno resava tako krupno nacionalno pitanje?
Bojim se da gospodin Ljusic nije deo resenja ovog problema. Sta vise, samo ga pogorsava jer ce neke nacionaliste "prevariti" da glasaju za SNS, koji ce ih usled pogresnim ocekivanja razocarati i izneveriti, i pretvoriti u povecan procenat apaticnih.
Препоруке:
0
0
16
понедељак, 23 август 2010 06:30
Angel
Dobar i tačan naslov... ostatak sam pročitao do onog dela gde se kaže da je dotični iz SNS ... dalje nisam čitao... nema svrhe čim je iz SNS jasno je koliko je sati... ma šta pričo i ma kako to sročio...
Препоруке:
0
0
17
понедељак, 23 август 2010 06:43
Баја Патак
Дакле, обреновићевско вођење политиком Србије је боље и било је корисније по Србију од карађорђевићевског? Слажем се. Али, узети Вучић/Николића као кандидат-државнике у тој улози? То само показује колики је стрмоглави пад у могућности избора кандидата за елиту и вођство настао после систематског уништавања свега што је било традиционално квалитетног у бићу народа од 1945. године до данас. То није ни чудо, јер мало је источноевропских земаља у којима је после Другог Светског рата национална елита тако лако “легла на руду“ комунистичким властодршцима као у Југославији – а посебно она, ионако сасвим малобројна и слабог квалитета, у Србији. Није прошло ни десетак година – и више је нигде није било. Што је побијено, побијено је, мало је избегло, а остатак се се увукао у мишје рупе и тамо заспао вечним сном, или – што је још далеко гадније и горе, проституисао се (често и буквално, преко својих кћери) и постао део новог система. Они дисиденти који су се појављивали, били су само разочарани егземплари – углавном “новог човека“ стасалог под комунистима, не рачунајући пар примерака “Нове Класе“,другова Ђиласа, Ћосића, неомарксиста праксисоваца, или шездесетосмаша са “Црвеног Универзитета Карл Маркс“, који су у финалу оне травестије одушевљено одцупкали Козарачко Коло (ко га не би вол`о?). Не могу се стално сејати тикве, па очекивати род пшенице! Што је посејано – то је никло. Г-дин Љушић ће, после свог разочарења Коштуничиним оклевањима и неодлучношћу, рећи: нема погоднијих/бољих. Е – гос`н Љушићу, ако нема, онда су настала последња времена. Време је за сетву (буквално: рађање што више деце), па ће у новим генерацијама ваљда нићи нешто квалитетно – али, то треба васпитати, а ко ће?. Надати се у политичке опсенаре Вучић/Николић и Комп., мајсторе за провидне игре са кутијама шибица („политичка лоптица-лоптица“) је траћење времена. То што аутор – историчар, доктор наука, професор Универзитета и мал`те не Академик, то не увиђа, испуњава ме сетом и црним слутњама.
Препоруке:
0
0
18
понедељак, 23 август 2010 09:23
Vladimir
Pa zasto prof. Ljusic ne definise sukob sa politikom DSS-a, ili sa konkretnim pojedincima .."iz okruzenja..."
Ne moze se doznati taj "istorijski" podatak.
Ali je problem sto DSS ne zeli da prilagodjava politiku opstanku na vlasti, a sledeca deoba karata se sprema izmedju DS-a i SNS-a.
Profesor nema snage za jos jedan mandat boravka u opoziciji.
I da, nije prof Ljusic nikakav ideolog...i niciji..
Препоруке:
0
0
19
понедељак, 23 август 2010 09:34
Сремица
Да ли је то онај Радош Љушић који је смењен да би директор Завода за уџбенике постао кадровик Г 17+ Милољуб Албијанић?
Препоруке:
0
0
20
понедељак, 23 август 2010 10:27
Sima
Predpostavljam da se gospodinu Ljusicu vise dopada okruzenje oko Nikolica, sa tim izgleda nema problema.
Mislim da je i Ljusic fleksibilan kao i njegova istorija, odnosno novi prodorni lider SNS-a. Mislim da je u ovom slucaju upotreba te reci travestija. Dakle, ne radi se o fleksibilnosti nego o nedoslednosti i stvari treba zvati pravim imenom.
Politicki zaokret koji je SNS napravio na svom putu katarze i otkrovenja je kruna izopacene politicke scene Srbije.
Upravo zbog te "fleksibilinosti" koju velica gospodin Ljusic i jesmo dotakli dno. Cak smo probili i "politicku blokadu" sa vladom DS-SPS, sad moze "svako sa svakim". To je ono sto nam je zapravo trebalo. Ili?
Na pogresnoj ste strani istorije, profesore. A za dobrobit Srbije nadam se da cemo i te stavove i elitu koja ih propagira poslati u istoriju. Sto pre to bolje....
Препоруке:
0
0
21
понедељак, 23 август 2010 11:35
Биџа
Не разумем шта интелигентног Србина наведе да даје интервју листовима попут Блица и Преса, или ТВ Б-92? Ако плате, у реду, али кидисати на Сорошеву црвену мараму, за џабе, не приличи доктору наука!
Препоруке:
0
0
22
понедељак, 23 август 2010 12:37
Serbon Prvovencani
Zasto ne priznamo i kazemo jednom sebi i svetu...MI SMO POTOMCI VINCANSKE CIVILIZACIJE i sebicno branimo tu ISTINU....ovim bi resili sve nase probleme i celi svet bi shvatio da smo se probudili iz dubokog sna...i da smo za svagda rekli svima... sada je DOSTA ...Apelujem na nasu kulturnu elitu da zauzme ovaj stav i misli samo na SRBSKI narod...ili cemo svi otici pod led...
Препоруке:
0
0
23
понедељак, 23 август 2010 13:34
Баја Патак
@ Serbon Prvovencani: Прихватимо, условно, - ради постављања следећих питања Вашу тврдњу: „...Zasto ne priznamo i kazemo jednom sebi i svetu...MI SMO POTOMCI VINCANSKE CIVILIZACIJE...“
Питања:
- којим језиком се говори у Србији? Винчанским?
- Ако Вам је тврдња исправна, откуд то да српски језик спада у групу словенских језика, а словенски језици не спадају у (засад неоткривену) групу винчанских језика? Или је неко извршио лоботомију српских предака – Винчана, па су омутавили и касније научили српски језик?
- Откада се на српском језику пише латиницом?
- Ако око Винче направимо круг шестаром од неколико стотина километара, у њега улазе и Румуни, Мађари , Бугари, и Грци. Јесу ли – или нису и они потомци винчанске цивилизације, или је то право резервисано искључиво за припаднике срп/б/ске нације?
- Ако је тако, као што Ви тврдите, зар онда немају права и Турци да се поносе античким споменицима на територији Мале Азије (са којима немају ама баш никакве везе – осим што их нису потпуно уништили) као својим, аутохтоним турским?
- У принципу се слажем да културна елита треба да мисли "...na SRBSKI narod...ili cemo svi otici pod led“. Али, зар не мислите да је контрапродуктивно такав став поткрепљивати бесмислицама/или потпуно недоказивим тврдњама типа “MI SMO POTOMCI VINCANSKE CIVILIZACIJE“?
Препоруке:
0
0
24
понедељак, 23 август 2010 15:55
Serbon Prvovencani
Ko je i malo upucen ZNA da su nemci sami priznali da su celu istoriju falsifikovali...ALI oni se i dalje drze te stare falsifikovane price i SEBICNO je brane....dok SRBI ne zele da brane ni svoju sopstvenu ISTINITU istoriju da nebi nekog uvredili....Kada ovo svoje dvoriste ocistimo onda mozemo izaci na megdan da SEBICNO branimo SEBE...
Препоруке:
0
0
25
понедељак, 23 август 2010 18:30
Станимир Трифуновић, раније, ПЕТИ ЕЛЕМЕНТ
Када скоројевићки политички опортунизам претпоставите моралном рефлексуСВЕСНИ СТЕ ДА ДОВОДИТЕ У ПИТАЊЕ ПОВЕРЕЊЕ ЧИТАЛАЦА У ДОСЛЕДНОСТ МИШЉЕЊА И СТАВОВА КОЈЕ ПРЕЗЕНТУЈЕТЕ.
ВАЉДА?
Добро је што више нисте у окружењу В.Коштунице.
Препоруке:
0
0
26
понедељак, 23 август 2010 18:57
брм
@ Баја Патак
"којим језиком се говори у Србији? Винчанским?...Или је неко извршио лоботомију српских предака – Винчана, па су омутавили и касније научили српски језик?"
ако се не зна којим се језиком говорило како се онда зна да то није био неки протосрпски?
"- Ако око Винче направимо круг шестаром од неколико стотина километара, у њега улазе и Румуни, Мађари , Бугари, и Грци. Јесу ли – или нису и они потомци винчанске цивилизације, или је то право резервисано искључиво за припаднике срп/б/ске нације?"
нико од горе поменутих, сем Мађара који су једини заиста дошли, не заборавља своје староседелачке корене..
шта је уосталом тема Илијаде и Одисеје?
не баштине ли Бугари Трачку цивилизацију?
не баштине ли Румуни и Дачане и Римљане?
не уче ли данашњи Македонци о свом најпознатијем претку А МИ ИМ СЕ СМЕЈЕМО УМЕСТО ДА СЕ СЕБИ СМЕЈЕМО?
једина позитивна ствар у данашњој ЦГ је што су навелико почели да изучавају Илирске ископине и миц по миц да утемељују ЦГ много даље у прошлост од средњовековне Дукље
зашто по истом принципу Срби не славе бар цара Константина?
сви које си навео су "етнички" од истог материјала..а народи су језичке заједнице..строго лингвистички гледано, КАД БИ МИ СВИ БИЛИ НОРМАЛАН НАРОД постојала би само два народа - они који говоре српски/словенски/како већ Срби (са свим дериватима - Хрватима Бошњациима Црногорцима Војвођанерима..)и Бугари - и они који говоре искварени латински б(Румуни и Албанци)
е сад замисли дизање косе на главама Немаца, Руса, Енглеза...ако би се ова ИСТИНА прихватила у свим нацијама нашег народа...изгубили би најбоље јаничаре
Сербоне само тако..
Препоруке:
0
0
27
понедељак, 23 август 2010 22:35
Плодови гнева
Уколико сам добро разумео интервју, проф. Љушић, попут мене, схвата да су САД и ЕУ непријатељи Србије. Само ми није јасно зашто се онда налази у једној про-ЕУ и про-САД странци.
Препоруке:
0
0
28
понедељак, 23 август 2010 23:21
саша р.
Професор Љушић је беспрекоран историчар. Сматрам да му није потребно да ризикује да буде компромитован ни у једној странци. Исто сматрам да то није потребно ни генералу Делићу, који је врхунски војник. Волео бих да верујем да СНС само блефира, али судећи по изјавама и понашању Николића и Вучића, нисам баш сигуран да ће заступати српске интересе.
Још нешто, Милош Обреновић је неколико пута показао зубе. А зна се како моћници третирају владаре који само попуштају.
Препоруке:
0
0
29
уторак, 24 август 2010 10:09
srdjan conic
Profesor Ljusic je izrazio jasan stav. Samo je pitanje da li takav stav dele njegove stranacke kolege. Ovakvom intelektualcu clanstvo u nekoj stranci ne moze doneti nista dobro.
Препоруке:
0
0
30
среда, 25 август 2010 18:51
Рат на ист риверу
Слажем се са ставом да је Косово изгубљено у рату и да се само тако може вратити. То треба да буде рат са албанском мафијом у потплаћивању Амричких политичара који би довео до повлачења САД са балкана и њихове војне неутралности. Док год тамо владају шитарски плаћеници Клинтон,Холбрук,Буш највише што се може је спречити ту квази државу да уђе у УН.
Препоруке:
0
0
31
понедељак, 30 август 2010 15:24
Drago K.
Neverovatan intervju...
Toliko slabih mesta ne bi smeli imati intervjui jednog profesora, pogotovo zato što je sigurno pisao odgovore. Štampanim medijima se intervjui daju na unapred postavljena pitanja u skoro 100 posto slučajeva.
Pogledajte samo objašnjenja vezana za enciklopediju..pa to je smešno. Profesor pravi odrednice u enciklopediji u skladu sa tim šta je u nekom momentu politički oportuno.Šta da radimo sa takvom enciklopedijom.
Pogledajte odgovore vezane za današnju partijsku pripadnost profesora Ljušića ( a sklon je to često menjati) i objašnjenje nekih procesa u Srbiji. On nešto proglasi neproblematičnim samo zato što nađe primer u svetu gde je to još gore. Zanimljiv metod, ali to sa naukom veze nema.
Kad bih sudio samo po ovom intervjuu onda bih ladno Ljušića mogao posmatrati samo kao politikanta...
У овом моменту, Срби морају искористити мале предности, РС и север Косова, као и слабљење Америке, уз истовремено економско јачање наших, условно речено, савезника, Кине, Индије, Бразила и Русије, неби ли изборили дипломатским путем ново разграничење на Балкану.
Повратак Косова у окриље Србије ће доћи на дневни ред онога тренутка када Србија буде снажна економски и војно, способна да се за њега избори силом, исто онако како га је изгубила. Јер, знамо то добро, ничија није горела довека!
ali ovakvih profesora ima samo u Srbiji
npr. kazze
Косовски мит и мит о небеској Србији
MIT!!! kosovski zavet ja klasiccno hrissccansko predanje o iskuplljenju, spasenju i borbi dobra i zla...u anticckim mitovima nema podele na dobro i zlo....a univerzotetski profesor i sastvljacc ni manje ni vise enciklopedije upotrevljava ovaj izraz!!!
a zatim kazze
Зар Вук Бранковић није оптужен за највећег српског издајника, а историографија зна да се часно носио у Косовској бици и да је био родољуб! Косовско проклетство је најгора осуда коју може да доживи било који Србин
umesto da razjasni kao istoriccar poreklo ideolosskog prokletstva najboljeg ratnika u boju i verzije, aktuelne tek od 16. veka o porazu u toj bitci
zatim
Вековно ропство под Турцима, Млечанима и Хабзбурзима оставило је неизбрисив траг у српском националном бићу
a onda
Погледајте са каквим поштовањем, на пример, Хрвати, Мађари, Бугари и Грци, бране свој народ и своју државу!
zar ovi narodi nisu bili istovremeno u vekovnom ropstvu manje visse istih imperija
e mogu da zamislim tu srpsku enciklopediju
da se kladimo da pisse da smo doseljeni u 7. veku
i da je car Konstantin kao rimski car predak italijana...ili mozzda kao vizantisjki predak Grka
Дегутантно.
Чим је срамотно упоредио Ристића и Вучића, престао је да буде:
и остао само "велики поштовалац лика и дела А.Вучића".
Vi da ste ozbiljni u svojoj politici prema Kosmetu, izjavili bi da trenutno nemamo mogucnosti da pozitivno resimo taj problem, ali da ce drzava raditi svakog dana u tom pravcu, do dana kada ne budemo bili u stanju da konacno pobedimo u tom "Kosovskom boju", i time trajno zatvorimo svoju "ranu".
Ovako samo ucestvujete u mazanju ociju nacionalne svesne javnosti, sasvim moguce nenamerno. Kako cete prati istorijom svoje ime, kada sutra SNS uradi sve suprotno od ovoga sto pricate? Vi svojim anganzmanom u toj stranci samo dajete legitimitet ocekivanoj marionetskoj politici SNS-a, koja sve vise lici na politiku LDP-a.
Pogresno sam poslao komentar Bosku Jaksicu "Priblizavanje zavrsnog cina" umesto za ovaj tekst.Gresku ne mogu da ispravim ali sta je tu sve zajednicko: Baner na ovom sajtu- nemasale.rs-:Srbija se vise ne sme komadati deo po deo-?!? I to je jedina pokretna slicica u intervalima koji iritiraju tok citanja tekstova profesora,strucnjaka i ostale inteligencije u nas.
Naj uspesnija , buduca koalicija ce izgledati ovako u nasem beogradskom (SRPKOM) pasaluku; Na vlasti: crnogorko-siptarska koalicija.U opoziciji : madjarsko -muslimanska koalicija.
Srpske partije - pro evropske orijentacije imace uspeha u Crnoj Gori,Kosovu, BiH, Hrvatskoj....
Profesore, zivim u kapitalizmu dosta dugo a kapitalista nisam postao.A kao sto znate u kapitalizmu se kupuju i prodaju ideje po trzisnoj vrednosti.Zao mi je vasih studenata ali nadam se da ce nadvisiti ucitelja.
Kaze mi kolega iz Kalgarija (Kanada) da cita samo Tabloid,Pecar i NSPM i to samo komentare!
Ps.Stampana izdanja.
Nejasno je i sta to zapravo autor pokusava da nam kaze. On tvrdi, a ja se slazem, da Kosmet ne mozemo "vratiti" drugacije no oruzjem, kako smo ga i "izgubili". Ali istice i da je on skloniji Obrenovicima, ili diplomatiji - ako primenimo dato nam usko uputstvo za prevod.
A nista manje problematican je i stav o potrebi tajnog resavanja tog pitanja. Ko to misli, i sa kojim legitimitetom, da tajno resava tako krupno nacionalno pitanje?
Bojim se da gospodin Ljusic nije deo resenja ovog problema. Sta vise, samo ga pogorsava jer ce neke nacionaliste "prevariti" da glasaju za SNS, koji ce ih usled pogresnim ocekivanja razocarati i izneveriti, i pretvoriti u povecan procenat apaticnih.
Ne moze se doznati taj "istorijski" podatak.
Ali je problem sto DSS ne zeli da prilagodjava politiku opstanku na vlasti, a sledeca deoba karata se sprema izmedju DS-a i SNS-a.
Profesor nema snage za jos jedan mandat boravka u opoziciji.
I da, nije prof Ljusic nikakav ideolog...i niciji..
Mislim da je i Ljusic fleksibilan kao i njegova istorija, odnosno novi prodorni lider SNS-a. Mislim da je u ovom slucaju upotreba te reci travestija. Dakle, ne radi se o fleksibilnosti nego o nedoslednosti i stvari treba zvati pravim imenom.
Politicki zaokret koji je SNS napravio na svom putu katarze i otkrovenja je kruna izopacene politicke scene Srbije.
Upravo zbog te "fleksibilinosti" koju velica gospodin Ljusic i jesmo dotakli dno. Cak smo probili i "politicku blokadu" sa vladom DS-SPS, sad moze "svako sa svakim". To je ono sto nam je zapravo trebalo. Ili?
Na pogresnoj ste strani istorije, profesore. A za dobrobit Srbije nadam se da cemo i te stavove i elitu koja ih propagira poslati u istoriju. Sto pre to bolje....
Питања:
- којим језиком се говори у Србији? Винчанским?
- Ако Вам је тврдња исправна, откуд то да српски језик спада у групу словенских језика, а словенски језици не спадају у (засад неоткривену) групу винчанских језика? Или је неко извршио лоботомију српских предака – Винчана, па су омутавили и касније научили српски језик?
- Откада се на српском језику пише латиницом?
- Ако око Винче направимо круг шестаром од неколико стотина километара, у њега улазе и Румуни, Мађари , Бугари, и Грци. Јесу ли – или нису и они потомци винчанске цивилизације, или је то право резервисано искључиво за припаднике срп/б/ске нације?
- Ако је тако, као што Ви тврдите, зар онда немају права и Турци да се поносе античким споменицима на територији Мале Азије (са којима немају ама баш никакве везе – осим што их нису потпуно уништили) као својим, аутохтоним турским?
- У принципу се слажем да културна елита треба да мисли "...na SRBSKI narod...ili cemo svi otici pod led“. Али, зар не мислите да је контрапродуктивно такав став поткрепљивати бесмислицама/или потпуно недоказивим тврдњама типа “MI SMO POTOMCI VINCANSKE CIVILIZACIJE“?
ВАЉДА?
Добро је што више нисте у окружењу В.Коштунице.
"којим језиком се говори у Србији? Винчанским?...Или је неко извршио лоботомију српских предака – Винчана, па су омутавили и касније научили српски језик?"
ако се не зна којим се језиком говорило како се онда зна да то није био неки протосрпски?
"- Ако око Винче направимо круг шестаром од неколико стотина километара, у њега улазе и Румуни, Мађари , Бугари, и Грци. Јесу ли – или нису и они потомци винчанске цивилизације, или је то право резервисано искључиво за припаднике срп/б/ске нације?"
нико од горе поменутих, сем Мађара који су једини заиста дошли, не заборавља своје староседелачке корене..
шта је уосталом тема Илијаде и Одисеје?
не баштине ли Бугари Трачку цивилизацију?
не баштине ли Румуни и Дачане и Римљане?
не уче ли данашњи Македонци о свом најпознатијем претку А МИ ИМ СЕ СМЕЈЕМО УМЕСТО ДА СЕ СЕБИ СМЕЈЕМО?
једина позитивна ствар у данашњој ЦГ је што су навелико почели да изучавају Илирске ископине и миц по миц да утемељују ЦГ много даље у прошлост од средњовековне Дукље
зашто по истом принципу Срби не славе бар цара Константина?
сви које си навео су "етнички" од истог материјала..а народи су језичке заједнице..строго лингвистички гледано, КАД БИ МИ СВИ БИЛИ НОРМАЛАН НАРОД постојала би само два народа - они који говоре српски/словенски/како већ Срби (са свим дериватима - Хрватима Бошњациима Црногорцима Војвођанерима..)и Бугари - и они који говоре искварени латински б(Румуни и Албанци)
е сад замисли дизање косе на главама Немаца, Руса, Енглеза...ако би се ова ИСТИНА прихватила у свим нацијама нашег народа...изгубили би најбоље јаничаре
Сербоне само тако..
Још нешто, Милош Обреновић је неколико пута показао зубе. А зна се како моћници третирају владаре који само попуштају.
Toliko slabih mesta ne bi smeli imati intervjui jednog profesora, pogotovo zato što je sigurno pisao odgovore. Štampanim medijima se intervjui daju na unapred postavljena pitanja u skoro 100 posto slučajeva.
Pogledajte samo objašnjenja vezana za enciklopediju..pa to je smešno. Profesor pravi odrednice u enciklopediji u skladu sa tim šta je u nekom momentu politički oportuno.Šta da radimo sa takvom enciklopedijom.
Pogledajte odgovore vezane za današnju partijsku pripadnost profesora Ljušića ( a sklon je to često menjati) i objašnjenje nekih procesa u Srbiji. On nešto proglasi neproblematičnim samo zato što nađe primer u svetu gde je to još gore. Zanimljiv metod, ali to sa naukom veze nema.
Kad bih sudio samo po ovom intervjuu onda bih ladno Ljušića mogao posmatrati samo kao politikanta...