Još od akcije na donjeckom aerodromu nije bilo značajnijih dejstava na terenu. Zgodno vreme da se pogledaju neka druga dešavanja:
Odluka o stvaranju zajedničke komande oružanih snaga Novorusije na državnom nivou nije doneta, saopštila je pres-služba samoproglašene DNR.
Ova priča o zajedničkoj komandi može se pretvoriti u prvu ozbiljnu grešku Novorusije. Jedinstvena komanda sama po sebi nije ništa loše (naravno) ali loš može biti način i osnova uspostavljanja te komande. Dolazi do podela ne samo između DNR i LNR već i između vojnih i civilnih vođa. Važno pitanje je na kojoj se osnovi grade jedinstvene oružane snage i jedinstvena Novorusija? Ako je ta osnova teritorijalna ili etnička onda će se bitno umanjiti šanse za podizanje ustanka u ostatku Ukrajine. Treba pažljivo pročitati poslednja saopštenja Mozgovoja u kojima naglašava značaj borbe protiv oligarhata. Taj je ne samo sposoban komandant već i pametan čovek.
No, ako je ova novoruska disonanca deo maskirovke onda se ne brinem.
Preporuke:
49
2
2
sreda, 17 septembar 2014 11:56
Aleksa
Jedan zanimljiv pogled na moguću vrelu jesen 2014. Mihail Hazin o tome kako vidi šta se događa na samom vrhu Planete.
http://rusvesna.su/recent_opinions/1410934287
Preporuke:
23
2
3
sreda, 17 septembar 2014 12:06
Silni
Momci iz Novorusije spalite taj Donjeci aerodrom...
Preporuke:
49
1
4
sreda, 17 septembar 2014 12:07
Sibirski tigar
Nisam ekspert za vojna pitanja u Novorusiji, nadam se da postoji neko 'stariji' ko sve koordinira.
Međutim, politika radi svoj posao. Najnovije izjave ruskih političara kao da nagoveštavaju ofanzivu na SAD. Anglosaksonci su u dubokom glibu sa IS (nema priče ni o čemu bez zvanične Sirije, Irana i naravno Rusije) moguće je da bi trebao postojati neki dil oko toga. Dakle, prepustite nama naš problem u Ukrajini, a mi da vam pomognemo oko vaših problema u novom islamsko-anglosaksonskom sukobu. Ili, barem, da vam ne pravimo problem. Zasad SAD glume silu, ali siguran sam da će se još više zaglibiti kad prva sledeća američka glava odleti.
Tu mi je sporna samo uloga EU (IV nemačkog rajha). Zli Germani buše i osvajaju, treba ih pritisnuti sa obe strane (SAD i Rusija). Videćemo da li će doći do toga.
Preporuke:
36
5
5
sreda, 17 septembar 2014 12:19
Sibirski tigar
Današnjoj sednici Državne dume RF prisustvuje 24 poslanika Vrhovne rade
Velizare mislim da je jedinstvena komanda neophodna za dalje operacije,ja tu vidim i tendenciju Moskve da od gomile dobrovoljaca,lokalaca i ostalih napravi pravu i kompaktnu vojnu formaciju.Gledajte to kao na prelazak u sledeću fazu rata,ako iole imaju bilo kakvu zelju za ofanzivnijim akcijama moraće da nastupaju jedinstveno.Generalno gledano sada nije vreme za podele na DNR i LNR pošto su obe dobrim delom okupirane,infrastruktura je razorena,narod iscrpljen a ide zima,potrebno je grupisanje snaga,tek po oslobađanja celokupne teritorije obe republike mogu se igrati tim administrativnim i političkim podelama.Lugansk je sada u nešto boljem polozaju ali Donjecku je i dalje teško tuku ga sa aerodroma,postoji realna opasnost da se borbe posle izbora s obzirom na sastav parlamenta ili na proleće nastave,treba se pripremiti za to ušli smo u ovu fazu rata u kojoj nema mesta za improvizacije.
Preporuke:
59
1
7
sreda, 17 septembar 2014 13:00
Srbin
Kada ću doživeti da se borbe vode za aerodrom u Kijevu?
Preporuke:
50
2
8
sreda, 17 septembar 2014 13:06
Oliver Kromvel
Aleksej Tomenko,Porošenkov savetnik iz stranke Julije Timošenko kaze da zakon o autonomiji Donbasa ne isključuje ATO i praktično nastavak vojnih operacija.Arseni Jacenjuk,prva violina Vašingtona u Kijevu kaze da on ne priznaje DNR i LNR i nema nameru da prihvati njihovo legalizovanje.Zakon o lustraciji predviđa lustraciju 1 000 000 činovnika,malo sutra,predviđa lustraciju svakoga ko ima bilo kakve bliske veze sa Moskvom i to je jedina suština zakona.Kada sve to pogledate i shvatite da će od 26 oktobra ti ljudi voditi Ukrajinu,bude vam jasno da nikakvog mira neće biti,a ja se nadam da su i u Moskvi toga svesni.To što grivna tone i izgubila je 60% vrednosti,to što uglja ima do 1 decembra,što su skladišta gasa polu prazna,inflacija divlja,pada industrijska proizvodnja i standard građana,to nema nikakve veze,oni će terati do kraja do poslednjeg Ukrajinca ili novog Majdana.Ti njihovi zakon ne vrede ni pet para,njihov cilj je uništenje Rusa u Ukrajini.
Preporuke:
79
1
9
sreda, 17 septembar 2014 13:14
Sibirski tigar
@Oliver Kromvel
Pošto im je cilj uništenje Rusa u Ukrajini, upravo zbog toga je neophodno postojanje Novorusije.
Kad bi bili razumni moguće je da bi i postojala Ukrajina kao neka vrsta labave federacije ili konfederacije.
Ali nisu razumni, tako da će na kraju dobiti Novorusiju, nezavisnu i priznatu barem od strane Rusije, a oni će da pričaju 'dogodine u Donjecku', 'Lugansk sveta ukrajinska zemlja' itd.
Preporuke:
37
2
10
sreda, 17 septembar 2014 13:49
Anka Krajina
@ Oliver Kromvel
zakon o autonomiji Donbasa ne isključuje ATO i praktično nastavak vojnih operacija.
Ako ste pažljivo pročitali jučerašnje vesti taj "zakon" nudi amnestiju samo za one borce DNR/LNR, koji su "mesec dana pre stupanja zakona na snagu predali oružje".
To znači da amnestije praktično neće ni biti.
Ergo, čisto zamajavanje i kupovina vremena.
Rat u Ukrajini je Americi potreban toliko dugo dok ne reši pitanje Sirije i ISIL-a jer njime vezuju snage Rusije a sankcijama je iscrpljuju.
Ukrajinski rat treba ga gledati kao deo tog scenarija jer za direktni sukob sa Rusima USA nije spremna niti ima saveznike.
Naravno, drugo je pitanje kad će Ukrajina shvatiti da u ovoj geopolitičkoj igri predstavlja samo planiranu kolateralnu štetu za USA i celi NATO pakt.
Preporuke:
48
3
11
sreda, 17 septembar 2014 14:09
Manda
Nadovezao bih se na poslednju rečenicu Olivera Kromvela. Jasno je da je cilj uništiti Ruse u Ukrajini. To je najbolje obelodanjeno kada je Porošenkov savetnik rekao da treba primeniti model pada Krajine u Novorusiji. Dakle, padaju priče da je cilj tzv. ATO osiguranje civilnog stnovništva od "terorista i separatista". Cilj je proterati Ruse iz Ukrajine. Samo ima jedna stvar....Novorusija ima podršku Rusije što znači da bi veoma lako moglo doći do "Oluje" i to u obrnutom smeru-sve do Galicije.
Preporuke:
56
2
12
sreda, 17 septembar 2014 14:28
siniša
Kad Iran gradi nuklearne elektrane za civilnu upotrebu to može da bude razlog vazdušnih udara zbog nuklearne pretnje, a kad Ukrajina hoće da napravi atomsku bombu onda to nije nuklearna pretnja. E vidite jeste.
Ako misle da će praviti bombu da udare Rusiju, a Rusija će čekati da se to desi mnogo greše. Pre toga će biti udareni vazdušnim i raketnim udarim, konvecionalnim doduše, i NATO im ne može pomoći.
Zašto mislim da im NATO ne može pomoći. Ovih pet meseci borbe je pokazalo da su Rusi u Ukrajini jači od kijevske vlade. Vojno su sposobniji. Ostalo je stvar tenike. Dobro, ima nešto i do strategije i do taktike, do klime i reljefa, ali ipak su Rusi u Ukrajini najači. Tačno je da im je Rusija blizu, ali i ukrajinske vlasti su imale svaku pomoć od NATO pakta i dalje imaju od planiranja, logistike, komandovanja do naoružanja i novca i opet gube.
Meni je to najvažnije.
Preporuke:
55
2
13
sreda, 17 septembar 2014 14:43
Saša
Možda griješim ali mislim da je sva ova priča oko nukleranog naoružavanja Ukrajine samo medijska dimna zavjesa da se prikrije vojni i ekonomski kolaps .
Pa kao ... jesmo sad pukli ali ... jednog dana ... ima da napravimo atomsku bombu ... za 10 do 100 godina .
Hitler se makar zamajavao sa V1 i V2 i najavljivao nova oružja a ovi mogu samo da laju na prazno .
Ovo sve vraća na osnovno pitanje a to je da li će i do kada narod u ostatku Ukrajine da trpi da mu sudbinu kroje ovako ozbiljni " državnici " ?
Preporuke:
38
3
14
sreda, 17 septembar 2014 15:24
Nislija
Ovo ne sluti na dobro.Bojim se da Putin opet ne ostavi ove svoje NovoRuse,kao pre 2 nedelje.Mnogo podseca na Slobu.Podji stani.Znamo do cega je to dovelo.Do traktorijade,a Sloba se u Grckoj brckao.Putin lici po nacinu vladanja Slobi.To su deca i bastinici komunizma CRVENE INTERNACIONALE.
Preporuke:
48
57
15
sreda, 17 septembar 2014 16:37
Anka Krajina
@ Nislija
To su deca i bastinici komunizma CRVENE INTERNACIONALE.
Vaša tvrdnja je svojevrstan contradictio in adiecto (unutrašnja protivrečnost).
Toj istoj "internacionali" pripadao je i Tuđman. Čak je bio i partizanski general za razliku od Slobe i Putina, koji to nisu mogli biti i da su hteli.
Odakle je iznikao Porošenko? Nije valjda "pao" u Ukrajinu iz vasione. I on je dete te iste internacionale.
U kojem sistemu su živeli Jelcin i Gorbačov, Merkelova, koja je samo godinu dana mlađa od Putina?
Ukoliko već tražite neku sličnost, koju ja ni izdaleka ne vidim, onda je barem potražite na istom geografskom prostoru u istim ex-džavama.
Ili možda mislite da su SFRJ i SSSR bile istovetne države?!
Preporuke:
31
3
16
sreda, 17 septembar 2014 17:15
gavrilo
koliko vidim Ukrajinski fašisti govore o nuklearnom oružju koje bi mogli da imaju za 10 godina!naravno ono bi bilo upotrebljeno protiv Rusije a gle čuda EU i SAD ćute ali kada je u pitanju Iran tada su sve karte na stolu od bombardovanja do sankcija.ipak, mislim da Rusija treba dalju igru da spriječi uđe u Ukrajinu i podjeli je kako priliči po vjerskom, nacionalnom i geografsko-istorijskom osnovi i pravu!i nema dalje a SAD neka se puše ili rat pa kome opanci a kome obojci ili kao što jednom reče veliki pjesnik Bukovski:ispalite više te jebene rakete...
Preporuke:
30
1
17
sreda, 17 septembar 2014 17:25
Srboljub
U jedinjenje bi trebalo da bude dobro.
Zašto se nisu ujedinile RSK i RS ??
Meni je to i danje nekako nestvarno. Tako su praktično priznavali avnojevske granice kao državne.
Preporuke:
33
1
18
sreda, 17 septembar 2014 17:32
Nislija
@ Anka Krajinka
Putin je vrbovao Merkelicu jos iz mladih dana.Prica se da su bili vise nego prisni.Iz te prisnosti zele da podele i porobe Evropu.Mi smo u Nemackom sektoru.Sto je super.Inace bi ponovo isli u neki novi GULAG tipa Goli otok.Ti istocnjaci su mracnjaci,despoti,Staljinisti.Ne cene ljudski zivot.
Preporuke:
1
55
19
sreda, 17 septembar 2014 17:59
Aleksa
za "Anka Krajina"
to šta suštinski veže Miloševića i Putina jeste da su zemlje,kojima su na čelu,bile napadnute od belosvetskih hohštaplera i ubica.I to je prvo od čega bi moglo da se uđe u razgovor.Ko to preskače i zamagljuje ima nečiste namere.
"to" što pokušava ovde da bode i odvlači vreme nije sagovornik,već tipični proizvod civilizacije smrti i smeća,s tim da proizvodi smeće,jer drugo ne ume,tako mu je već u glavi.
Metoda je da otera u defanzivu i da umesto o suštini,ljudi govore o nečemu iskrivljenom,sa bolesnom logikom i rečima bez značenja.
dobro znate šta se nalazi iza "nika" "Nislija". Služi sluge,koji su sluge slugu svetskih gospodara smrti.Sad da li mu bacaju kakve mrvice ili je samo u pitanju ordinarna glupost,zar treba da razmišljamo o sektašima?
"to" baca kosku - provocira nedoumice i strahove,prirodne u normalnim ljudima.a korištenje kvazi-poređenja,kojih ništa ne veže sa stvarnošću to je samo lepak.Zar podlost može težiti do dijaloga?ko se "straha" laća...
Svako dobro.
Preporuke:
21
1
20
sreda, 17 septembar 2014 18:01
Oliver Kromvel
Danas je vojska Novorusije napadala u okolini naselja Sčasti,i oko elektrane u tom gradu,10 rejona i 3 grada pod kontrolom Ukropa u Luganskoj oblasti su ostali bez struje,kaze gubernator Luganske okupirane oblasti Irina Verigina.
Pojavila se i informacija koju ne uzimam zdravo za gotovo da se vode pregovori da Ukropi prepuste Donjecki aerodrom u zamenu za 5 km teritorije oko Mariupolja.
Intezivne borbe se vode oko naselja Debalьcevo,periodična pucnjava se čuje u rejonima naselja Sofievki, Centralьnom, Komissarovke, Černuhino.
Na Donjeckom aerodromu Ukropi pokušavaju da se probiju iz obruča,Novorusisu dejstvovali po polozajima Ukropa u naselju Kurahovo.
U naseljima Novoorlovki i Kirovsko napadnure su pozicije Ukropa.
Blokirana trasa Doneck-Mariupolь,borbe se vode nekoliko kilometra severno od Mariupolя,u naselju Granitnoe.Ukropi su potisnuti iz naselja Uglegorsk,nema ni vode ni struje u njemu.
Ukropi su skoncentrisani na relaciji Mariupolь-Volnovaha.
Preporuke:
42
1
21
sreda, 17 septembar 2014 18:08
Velizar M. @Oliver Kromvel (1 od 3, moram malo duži post)
Biće da vi mene niste razumeli. Naravno da nije vreme za podele. Nikad nije. Ne zalažem se ja ni za rascepkane samostalne jedinice i ne mislim da je jedinstvena komanda loša a to sam i naglasio. Problem je način na koji se to radi. Da ja sad ne bih (loše) prepričavao situaciju - imate na kasadovom sajtu dobar tekst o tome.
Kažete da je cilj protivnika uništenje Rusa u Ukrajini. Nije. Cilj pravog protivnika je uništenje Rusa (tj. njihove jake, organizovane i samostalne države) bilo gde! Ukrajinske vlasti su samo pioni koji na jednoj ograničenoj teritoriji učestvuju u tome. Kažete i da je jedinstvena komanda neophodna za dalje operacije i ja se sa tim slažem. Ali kakve će to operacije biti? Šta je cilj i kako će se eksploatisati dosadašnji uspesi? Tu se negde mi ne razumemo.
Od prostog odvajanja Novorusije korist je kratkoročna i ograničena na njene stanovnike. Oni koji ostanu pod ovakvim Kijevom od toga nemaju ništa a nema ni Rusija.
Preporuke:
26
1
22
sreda, 17 septembar 2014 18:09
Velizar M. @Oliver Kromvel (2 od 3)
Nema ovde kraja dok se Kijev ne dozove pameti, dok nekakva Ukrajina, Federalizovana, konfederalizovana ili podeljena, ne bude ili na strani Rusije ili tvrdo neutralna. Koliko zapad radi protiv toga toliko Rusija mora da radi za to. I to tako da nepopravljivi antiruski element ostane sateran i ograničen negde na Lvov i Rovno. Kako?
Jedno je ići tenkovima na Kijev, Harkov, Odesu a drugo je podstaći ustanak u Kijevu, Harkovu i Odesi.
Prvo zahteva vojsku brojniju i jaču od postojeće (za šta treba još bar godinu dana) ili učešće vojske Rusije. Za drugo je dovoljno i ovo što se sad ima uz lagani rast i održanje moralne superiornosti.
Prvo se postiže silom (a sila rađa otpor) a drugo primerom. E zato kažem da je važan i taj "anti-oligarhatski" element borbe a ne samo "proruski".
Ljudi traže pravdu a ne druge oligarhe koji umesto Ukrajinskog govore Ruski.
I ponavljam: Nadam se da je sve ovo maskirovka, da se namerno neprijatelju podmeće lažna slika o neslozi.
Preporuke:
30
1
23
sreda, 17 septembar 2014 18:10
Velizar M. @Oliver Kromvel (3 od 3)
Za kraj, slažemo se da će se borbe nastaviti. Pitanje je u kom obimu i koliko daleko je vojska Novorusije sposobna da ide u ovom trenutku. Jesen je na pragu, bliži se čuvena ukrajinska "rasputica" i dejstva do proleća neće biti tako brza, kretanje će biti otežano. Kontrola nad putevima sa čvrstom podlogom dobija na značaju i zahtevaće više resursa. Treba održati ovo što je postignuto. Rusija neće slati trupe u pomoć ali treba da uradi sve što je u njenoj moći da se u Novorusiji ove zime živi bolje nego u Galiciji i da se pobrine, što je takođe važno, da svi Ukrajinci to dobro vide.
P.S. Pomenuti Kasadov tekst je ovde.
Preporuke:
28
1
24
sreda, 17 septembar 2014 18:44
Oliver Kromvel
Velizare ja sam mišljenja da bi Porošenko čak pristao da da nezavisnost ovom parčetu koje drze ustanici,rusiji to nikako ne bi odgovaralo,slazem se da rusima treba federalizovana i ekonomski ubogaljena Ukrajina,nezavisnost ima smisla samo ako bi podrazumevala najmanje 5 od 8 regiona istočne Ukrajine,mada ja bih pre rekao 7 pošto mislim da je Dnjepropetrovsk ipak više naklonjen hunti.Evo prvi put ću napraviti poređenje sa RSK,vezano je za vojsku,iako je formalno postajala vojska RSK, na operativnom nivou nje nije bilo,bila je razdeljena po oblastima i selima i praktično svako malo veće mesto je imalo svoju TO što su Hrvati obilato koristili,Srbi u RS nisu napravili tu grešku već su odmah od ostataka JNA i dobrovoljaca u roku od 1 godine formirali VRS,koja je bila kompaktna sila tu nikakvi Arkani,Mauzeri,Šešeljevci,SPO-ovci,nisu mogli da vode svoje ratove,Mladić,Krstić,Gvero.Milovanović su bili apsolutni gospodari armije.
Preporuke:
38
3
25
sreda, 17 septembar 2014 18:56
Oliver Kromvel
Ako vas to malo blize interesuje preporučujem knjugu legendarnog pukovnika Lisice,heroja bitke za koridor.
Ofanzivne operacije vojske Novorusije zavise od zvaničnog Kremlja,da budemo potpuno otvoreni,Rusija ako bude htela moze da u Novorusiji napravi vojsku od 60 000 vojnika,od toga bi 90% bili lokalci ostalo dobrovoljci i ruski instrukturi i oficiri koji bi zauzimali uglavnom komandna mesta,naoruzavanje takve sile nije problem za Rusiju.Ako su hteli proširenje ustanka zima je idealna za to,netreba čekati da Galetaj opravi gvozđuriju i uveze otpad i staro gvozđe iz Poljske i Hrvatske.Cilj Rusije je za mene enigma,vidim zelju da se Ukrajina iscrpi ekonomski,to ide dobro,ali vidim i krajnji fanatizam hunte,uostalom sve će biti kristalno jasno posle 26 oktobra,Porošenko protiv sebe ima Ljaška,Jacenjuka i Turčinova,Timošenkovu,Avakova,Gricenka,Olega Tjarinboka,osim Klička on nema saveznika,partija regiona ne učestvuje,komunisti su zabranjeni,ja nevidim rešenje.
Preporuke:
40
1
26
sreda, 17 septembar 2014 19:30
Nislija
@ Oliver Kromvel
Ta Lisica je bio ocajan komandant.Poginulo mu je na stotine boraca.Zna se da je imao uspeha tek po dogovoru Milosevic Tudjman o RAZMENI teritorija.Milosevic tkzv.RSK a Tudjman da povuce svoje postrojbe sa Hrvatske Posavine.Taj dogovoreni proxi rat je nazalost potrajao do 95.Mogao je da se zavrsi krajem 92.Da se RAZMENILO STANOVNISTVO.Hrv.dobili cistu pereciju.Srbi 1/2 Bosne.Muslimani 1/2 Bosne,a BiH Hrvati su sluge muslica.
Preporuke:
3
40
27
sreda, 17 septembar 2014 19:47
Joe Bonamassa
@Nislija
Na jeziku tvojih nalogodavaca What are you on?
Preporuke:
36
3
28
sreda, 17 septembar 2014 19:57
Sibirski tigar
General Slavko Lisica je srpski heroj.
Preporuke:
37
1
29
sreda, 17 septembar 2014 20:00
Sibirski tigar
@Nišlija
Uči malo:
http://sr.wikipedia.org/wiki/Operacija_Koridor
Preporuke:
24
2
30
sreda, 17 septembar 2014 20:23
Anka Krajina
@ Aleksa
to šta suštinski veže Miloševića i Putina jeste da su zemlje,kojima su na čelu,bile napadnute od...
Ko to preskače i zamagljuje ima nečiste namere.
Srbija je, za razliku od Rusije, bila napadnuta i bombardovana bez objave rata i bez saglasnosti OUN.
Ovo u Ukrajini je sasvim druga situacija.
Korektna analiza YU-ratova 91-95 prelazi okvire jednog komentara zato tu temu ne mislim ni otvarati.
Obično izbegavam razvodnjavanje teme osim kad tu i tamo primetim ostrašćene ideološke žaoke kao u slučaju "nišlije".
Preporuke:
22
1
31
sreda, 17 septembar 2014 21:01
Velizar M. @Oliver Kromvel
...slazem se da rusima treba federalizovana i ekonomski ubogaljena Ukrajina...
Nisam baš tako rekao. Čak šta više mislim da Rusi ne žele "ekonomski ubogaljenu" Ukrajinu. Ona je odavno ubogaljena i Rusi je žele jaku bar toliko da ne mora da prosi na zapadu. Zapad bi je dokrajčio i oterao u večno dužničko ropstvo što ne odgovara ni Ukrajincima ni Rusima.
...mislim da je Dnjepropetrovsk ipak više naklonjen hunti.
Sudeći po političarima koji odande dolaze - jeste. Ipak ne mogu da zaboravim da su vojnici iz Dnjepropetrovska praktično poklonili prve None i BMD-ove opolčencima u Slavjansku.
Ako vas to malo blize interesuje preporučujem knjugu legendarnog pukovnika Lisice ...
Bio, video. Iskusio ponešto od toga na licu mesta na raznim nivoima. Zato i pišem ovo što pišem. Knjigu sam naravno pročitao. Lisica je bio sjajan oficir i čovek. Valja pomenuti da nije delio ni protivnike ni svoje borce na Srbe i nesrbe već malo drugačije.
Preporuke:
23
1
32
sreda, 17 septembar 2014 21:31
Aleksa
za "Anka Krajina".iz moje perspektive,u takvim porukama(to nisu komentari) glavni "sadržaj" je namera da se izazove reakcija,da neko troši vreme na argumentaciju,a drugoj strani nije uopšte cilj da razgovara. sve ostalo je samo loša maska.metoda je prosta,prenošenje pažnje sa toga šta jeste na apstraktne izvitoperene izmišljotine.zašto su takvi ovde?da smetaju,pakoste i uneređuju.kakav treba neko da bude,da se time bavi?...prost odgovor i ako se od toga pođe,vidi se da tamo nema nikakvog sadržaja.ulaziti u diskusiju sa nekim ima smisla,ako postoji obostrano poštovanje.ako je nekome cilj podbadanje i uneređivanje prostora gde su ljudi,o kakvom poštovanju može da se govori?nema Anka tamo nikakve ideologije... samo uvežbana tehnika i jeftini tipovi."Silni","Sibirski hrcak","Srbin","Manda","Nislija","Srboljub"... iza tih naslova se kriju ..... slučajevi, a ako su moralno...treba čitati i sadržaj i nameru, prema tome drugom se vidi o čemu se radi.pozdrav.
Preporuke:
4
8
33
sreda, 17 septembar 2014 22:01
seljak bezemljaš
Oliver Kromvel
Poštovani gospodine. Pratim sa pažnjom vaše i komentare gospodina Velizara. Radite i mnogo i dobro. Odlično. Retko sam to imao priliku da vidim.
Ne shvatajte to kao ozbiljnu primedbu, ali koga briga za fanatizam hunte. Njima ništa drugo i ne preostaje.
Cenim da goriva za huntin fanatizam nema mnogo.
Da zanemarimo za trenutak da su u dubini podele u Ukrajini verske.
Na površini i masovno to je "ukrajinština"(izraz sam pročitao u jednom komentaru pa mi se svideo)To je malograđanski pravac odbacivanja ruske kulture i ruskog jezika u Ukrajini sa glupavom računicom da će ih tako ogoljene prihvatiti evropski malograđani.
Ta pena je podigla i uzdigla talog (huntu)na vrh i ne može ih dugo držati visoko.
Stvar je Rusije da podigne one koji su između taloga i pene. Ništa bez ustanika, a ustanike štititi.
Bez pardona.
Ništa gore neće raditi Rusiji,od onog što bi joj inače radili, ako u Ukrajini bez pardona bude štitila Ruse i proruse.Do sada se dobro radilo.
Preporuke:
28
0
34
sreda, 17 septembar 2014 22:34
Aleksa
...
Pomislite samo o psihološkom profilu tipa, koji se ispunjava tako da brlja po plusevima i minusima ispod tuđih komentara oko ponoći, kao što čini "Sibirski hrcak", ili nešto pre toga "Goran"... koji u isto doba dana ulazi u takvo stanje da bljuje iz sebe gomilu rečenica-parola-mamaca, kao što su iza današnjih naslova "Nislija"
a jučer se duvao od osećanja moći, pa počeo da igra kako mi sviramo (on kao pokazuje svoje moći kameleonske)...
zamislite te tipove, koje interes i unutrašnje nezadovoljstvo goni, da sede ispred ekrana i čitaju nešto što ih uopšte ne zanima, samo da bi se zakačili za nečiju misao i ispunili se kroz zagađivanje tuđeg prostora. kakav materijal za studijum izgubljenosti i frustracije? borci za ideju? kakvu crnu ideju...
kad je svest tako sužena, teško da će od takvih ikada biti čovek. ceo život nezrelost.i bilo bi tužno, da nije podlo.
podsmeh izaziva to da misle da su nešto više od estetskog poremećaja na strani... dosadni kao muve... ništa više
Preporuke:
2
11
35
sreda, 17 septembar 2014 22:49
Sibirski tigar
@Aleksa
;)
Preporuke:
14
0
36
sreda, 17 septembar 2014 22:52
Velizar M.
Da se malo vratimo na teren. Izgleda da gori jedan deo termoelektrane u Ščastju, u izveštajima se spominje samo "transformator". Odatle se Lugansk snabdevao strujom. Sa donjeckog aerodroma čuju se eksplozije, verovatno minobacačka vatra. Ima još izveštaja o pojedinačnim borbama ali svi su još nepotvrđeni. Izgleda da huntina artiljerija pokušava da očisti prolaz kako bi se ovi koji su blokirani kod Ždanovke potpuno spojili sa svojima kod Debaljceva. Blizu je i ona grupa pored Krasnog Luča, možda će i oni pokušati da se tu negde sastave ili izvuku. Takođe se spominje i pucnjava kod jedinog blokposta ANR na putu od MAriupolja ka Volnovahi, kod mesta Granitnoe (zbunjuje broj naselja sa istim imenima). To je blizu petlje, jasno se vidi na mapi, tu Novorusi drže vezu sa svojim IDG zapadno od te linije. Nepotvrđeno ali verovatno. Videćemo sutra šta se dešava, deluje kao da "primirje" već danima polako evoluira u nastavak borbi.
Preporuke:
21
0
37
sreda, 17 septembar 2014 23:25
Stradija za nato-honorarce
Pre samo mesec dana široj javnosti u Donbasu i ostatku Ukrajine nešto što je više ličilo na legendu ili fantastiku ovih dana se potvrdilo kao istinito,naime misteriozni snajperista već više od mesec dana u Slavjansku i okolini likvidira nato-honorarce i par stranih instruktora i nestane,još nije objašnjeno zašto na metku urezuje slovo M,a neki veruju da se sveti za spaljivanje anti-nato-naci pristalica u Odesi!
Preporuke:
30
1
38
četvrtak, 18 septembar 2014 06:40
thinking maize@ Stradija za nato-honorarce
Tu vest sam preneo sa "Ruskog proleća" pre neku nedelju (sa sve linkom), ali Vi iznosite nove i dragocene detalje. U tom smislu poigrao bih se (a u skladu sa intencijom našeg poznatog filma "Saša"!) sa podatkom da nepoznati snajperista (snajperisti!?) urezuje slovo "M" na metkove i pretpostavio da to znači: "Majdan 1", "Majdan 2", "Majdan 3", ... Što ukazuje da bi taj snajperista mogao da bude neko od momaka iz "Berkuta" koji se sveti ne samo za pogrom u Odesi, već i za njegove linčovane drugove tokom odvijanja "Majdana" u Kijevu prošle zime!? Znate, tim momcima je bilo ZABRANjENO da koriste vatreno oružje, a povoda je bilo izuzetno mnogo!? Pošto vidim da posebno "kosi" NATO instruktore, onda se radi i o veoma obaveštenom čoveku, pošto se zna da je "Majdan" i u smislu obuke pripreman u američkoj ambasadi u Kijevu!? Cijena cele "operacije" takođe se zna 5 milijardi šuštavih zelenih papirića!? No, šta ćete, kažu da inflacija izjeda te zelene papiriće, ali po ovome i pomenute NATO honorarce!?
Preporuke:
15
0
39
četvrtak, 18 septembar 2014 09:17
gavrilo
drgi komentatori, meni je apsolutno razumna politika Amerike i znam tačno što hoće!hunta radi samo po njenom nalogu i izgleda da je ovakva ili onakva, ne, hunta je zapravo onakva kakva Amerika želi, zato su je doveli na vlast kao i ove naše AV,AV,AV političare.Jedino što neznam i jedino u što sumnjam je politika Matuške?Znam da Novorusiji nema opstanka bez Rusije!Znam da Rusija čeka zimu gdje će se koliko-toliko iskristalisati napori da se ostvare planovi jedne ali i druge stvari.Paradoksalno izgleda da vrijeme nije na ruskoj strani ali se umirim kada pomislim da Rusija i Putin znaju što hoće, jer ne mogu da vjerujem da Rusi dignu ruke od Novorusije jer to bi značilo da su pustili fašiste na prag od kuće!Amerika neće odustati od svojih zahtjeva dok god je KRIM u ruskoj federaciji zato mislim da to i sami Rusi znaju i da će ih Ameri daviti kao zmija žabu!Utoliko ne mogu da shvatim izjave Milera o redovnoj dostavi gasa EU!To mi deluje glupo ili su Rusi na koljenima?Ali se plašim, plašim...
Preporuke:
4
3
40
četvrtak, 18 septembar 2014 15:56
Slavomir Srpski, @Srbin
Kada ću doživeti da se borbe vode za aerodrom u Kijevu?
Eto i ja cekam li cekam, i ponekad kada me izda strpljenje dajem poneko Uputstvo za Upotrebu: A to je presecanje Ukrajine zapadno od Kijeva i blokiranje te granice za bilo kakvo naoruzavanje hunte u Kijevu. No-fly zonu kontrolom iz Belorusije, Krima i istocne Rusije (to mogu svojim dugometnim raketama. Povratak legalnog Predsednika KUkrajine i proglasavanje konstitutivnih izbora o federalnoj podeli Ukrajine na tri dela. No Fly zona bi sprecila da se vode vise bilo kakve borbe oko bilo kakvog aerodroma,. Zasto da ruse Ukrajinu zbog NATO planova? Ipak u Ukrajinai bez Galicije fasita je vrlo malo, iu uglavnom su jos neprosveceni Rusi.
Ova priča o zajedničkoj komandi može se pretvoriti u prvu ozbiljnu grešku Novorusije. Jedinstvena komanda sama po sebi nije ništa loše (naravno) ali loš može biti način i osnova uspostavljanja te komande. Dolazi do podela ne samo između DNR i LNR već i između vojnih i civilnih vođa. Važno pitanje je na kojoj se osnovi grade jedinstvene oružane snage i jedinstvena Novorusija? Ako je ta osnova teritorijalna ili etnička onda će se bitno umanjiti šanse za podizanje ustanka u ostatku Ukrajine. Treba pažljivo pročitati poslednja saopštenja Mozgovoja u kojima naglašava značaj borbe protiv oligarhata. Taj je ne samo sposoban komandant već i pametan čovek.
No, ako je ova novoruska disonanca deo maskirovke onda se ne brinem.
http://rusvesna.su/recent_opinions/1410934287
Međutim, politika radi svoj posao. Najnovije izjave ruskih političara kao da nagoveštavaju ofanzivu na SAD. Anglosaksonci su u dubokom glibu sa IS (nema priče ni o čemu bez zvanične Sirije, Irana i naravno Rusije) moguće je da bi trebao postojati neki dil oko toga. Dakle, prepustite nama naš problem u Ukrajini, a mi da vam pomognemo oko vaših problema u novom islamsko-anglosaksonskom sukobu. Ili, barem, da vam ne pravimo problem. Zasad SAD glume silu, ali siguran sam da će se još više zaglibiti kad prva sledeća američka glava odleti.
Tu mi je sporna samo uloga EU (IV nemačkog rajha). Zli Germani buše i osvajaju, treba ih pritisnuti sa obe strane (SAD i Rusija). Videćemo da li će doći do toga.
Pošto im je cilj uništenje Rusa u Ukrajini, upravo zbog toga je neophodno postojanje Novorusije.
Kad bi bili razumni moguće je da bi i postojala Ukrajina kao neka vrsta labave federacije ili konfederacije.
Ali nisu razumni, tako da će na kraju dobiti Novorusiju, nezavisnu i priznatu barem od strane Rusije, a oni će da pričaju 'dogodine u Donjecku', 'Lugansk sveta ukrajinska zemlja' itd.
Ako ste pažljivo pročitali jučerašnje vesti taj "zakon" nudi amnestiju samo za one borce DNR/LNR, koji su "mesec dana pre stupanja zakona na snagu predali oružje".
To znači da amnestije praktično neće ni biti.
Ergo, čisto zamajavanje i kupovina vremena.
Rat u Ukrajini je Americi potreban toliko dugo dok ne reši pitanje Sirije i ISIL-a jer njime vezuju snage Rusije a sankcijama je iscrpljuju.
Ukrajinski rat treba ga gledati kao deo tog scenarija jer za direktni sukob sa Rusima USA nije spremna niti ima saveznike.
Naravno, drugo je pitanje kad će Ukrajina shvatiti da u ovoj geopolitičkoj igri predstavlja samo planiranu kolateralnu štetu za USA i celi NATO pakt.
Ako misle da će praviti bombu da udare Rusiju, a Rusija će čekati da se to desi mnogo greše. Pre toga će biti udareni vazdušnim i raketnim udarim, konvecionalnim doduše, i NATO im ne može pomoći.
Zašto mislim da im NATO ne može pomoći. Ovih pet meseci borbe je pokazalo da su Rusi u Ukrajini jači od kijevske vlade. Vojno su sposobniji. Ostalo je stvar tenike. Dobro, ima nešto i do strategije i do taktike, do klime i reljefa, ali ipak su Rusi u Ukrajini najači. Tačno je da im je Rusija blizu, ali i ukrajinske vlasti su imale svaku pomoć od NATO pakta i dalje imaju od planiranja, logistike, komandovanja do naoružanja i novca i opet gube.
Meni je to najvažnije.
Pa kao ... jesmo sad pukli ali ... jednog dana ... ima da napravimo atomsku bombu ... za 10 do 100 godina .
Hitler se makar zamajavao sa V1 i V2 i najavljivao nova oružja a ovi mogu samo da laju na prazno .
Ovo sve vraća na osnovno pitanje a to je da li će i do kada narod u ostatku Ukrajine da trpi da mu sudbinu kroje ovako ozbiljni " državnici " ?
Vaša tvrdnja je svojevrstan contradictio in adiecto (unutrašnja protivrečnost).
Toj istoj "internacionali" pripadao je i Tuđman. Čak je bio i partizanski general za razliku od Slobe i Putina, koji to nisu mogli biti i da su hteli.
Odakle je iznikao Porošenko? Nije valjda "pao" u Ukrajinu iz vasione. I on je dete te iste internacionale.
U kojem sistemu su živeli Jelcin i Gorbačov, Merkelova, koja je samo godinu dana mlađa od Putina?
Ukoliko već tražite neku sličnost, koju ja ni izdaleka ne vidim, onda je barem potražite na istom geografskom prostoru u istim ex-džavama.
Ili možda mislite da su SFRJ i SSSR bile istovetne države?!
Zašto se nisu ujedinile RSK i RS ??
Meni je to i danje nekako nestvarno. Tako su praktično priznavali avnojevske granice kao državne.
Putin je vrbovao Merkelicu jos iz mladih dana.Prica se da su bili vise nego prisni.Iz te prisnosti zele da podele i porobe Evropu.Mi smo u Nemackom sektoru.Sto je super.Inace bi ponovo isli u neki novi GULAG tipa Goli otok.Ti istocnjaci su mracnjaci,despoti,Staljinisti.Ne cene ljudski zivot.
to šta suštinski veže Miloševića i Putina jeste da su zemlje,kojima su na čelu,bile napadnute od belosvetskih hohštaplera i ubica.I to je prvo od čega bi moglo da se uđe u razgovor.Ko to preskače i zamagljuje ima nečiste namere.
"to" što pokušava ovde da bode i odvlači vreme nije sagovornik,već tipični proizvod civilizacije smrti i smeća,s tim da proizvodi smeće,jer drugo ne ume,tako mu je već u glavi.
Metoda je da otera u defanzivu i da umesto o suštini,ljudi govore o nečemu iskrivljenom,sa bolesnom logikom i rečima bez značenja.
dobro znate šta se nalazi iza "nika" "Nislija". Služi sluge,koji su sluge slugu svetskih gospodara smrti.Sad da li mu bacaju kakve mrvice ili je samo u pitanju ordinarna glupost,zar treba da razmišljamo o sektašima?
"to" baca kosku - provocira nedoumice i strahove,prirodne u normalnim ljudima.a korištenje kvazi-poređenja,kojih ništa ne veže sa stvarnošću to je samo lepak.Zar podlost može težiti do dijaloga?ko se "straha" laća...
Svako dobro.
Pojavila se i informacija koju ne uzimam zdravo za gotovo da se vode pregovori da Ukropi prepuste Donjecki aerodrom u zamenu za 5 km teritorije oko Mariupolja.
Intezivne borbe se vode oko naselja Debalьcevo,periodična pucnjava se čuje u rejonima naselja Sofievki, Centralьnom, Komissarovke, Černuhino.
Na Donjeckom aerodromu Ukropi pokušavaju da se probiju iz obruča,Novorusisu dejstvovali po polozajima Ukropa u naselju Kurahovo.
U naseljima Novoorlovki i Kirovsko napadnure su pozicije Ukropa.
Blokirana trasa Doneck-Mariupolь,borbe se vode nekoliko kilometra severno od Mariupolя,u naselju Granitnoe.Ukropi su potisnuti iz naselja Uglegorsk,nema ni vode ni struje u njemu.
Ukropi su skoncentrisani na relaciji Mariupolь-Volnovaha.
Kažete da je cilj protivnika uništenje Rusa u Ukrajini. Nije. Cilj pravog protivnika je uništenje Rusa (tj. njihove jake, organizovane i samostalne države) bilo gde! Ukrajinske vlasti su samo pioni koji na jednoj ograničenoj teritoriji učestvuju u tome. Kažete i da je jedinstvena komanda neophodna za dalje operacije i ja se sa tim slažem. Ali kakve će to operacije biti? Šta je cilj i kako će se eksploatisati dosadašnji uspesi? Tu se negde mi ne razumemo.
Od prostog odvajanja Novorusije korist je kratkoročna i ograničena na njene stanovnike. Oni koji ostanu pod ovakvim Kijevom od toga nemaju ništa a nema ni Rusija.
Jedno je ići tenkovima na Kijev, Harkov, Odesu a drugo je podstaći ustanak u Kijevu, Harkovu i Odesi.
Prvo zahteva vojsku brojniju i jaču od postojeće (za šta treba još bar godinu dana) ili učešće vojske Rusije. Za drugo je dovoljno i ovo što se sad ima uz lagani rast i održanje moralne superiornosti.
Prvo se postiže silom (a sila rađa otpor) a drugo primerom. E zato kažem da je važan i taj "anti-oligarhatski" element borbe a ne samo "proruski".
Ljudi traže pravdu a ne druge oligarhe koji umesto Ukrajinskog govore Ruski.
I ponavljam: Nadam se da je sve ovo maskirovka, da se namerno neprijatelju podmeće lažna slika o neslozi.
P.S. Pomenuti Kasadov tekst je ovde.
Ofanzivne operacije vojske Novorusije zavise od zvaničnog Kremlja,da budemo potpuno otvoreni,Rusija ako bude htela moze da u Novorusiji napravi vojsku od 60 000 vojnika,od toga bi 90% bili lokalci ostalo dobrovoljci i ruski instrukturi i oficiri koji bi zauzimali uglavnom komandna mesta,naoruzavanje takve sile nije problem za Rusiju.Ako su hteli proširenje ustanka zima je idealna za to,netreba čekati da Galetaj opravi gvozđuriju i uveze otpad i staro gvozđe iz Poljske i Hrvatske.Cilj Rusije je za mene enigma,vidim zelju da se Ukrajina iscrpi ekonomski,to ide dobro,ali vidim i krajnji fanatizam hunte,uostalom sve će biti kristalno jasno posle 26 oktobra,Porošenko protiv sebe ima Ljaška,Jacenjuka i Turčinova,Timošenkovu,Avakova,Gricenka,Olega Tjarinboka,osim Klička on nema saveznika,partija regiona ne učestvuje,komunisti su zabranjeni,ja nevidim rešenje.
Ta Lisica je bio ocajan komandant.Poginulo mu je na stotine boraca.Zna se da je imao uspeha tek po dogovoru Milosevic Tudjman o RAZMENI teritorija.Milosevic tkzv.RSK a Tudjman da povuce svoje postrojbe sa Hrvatske Posavine.Taj dogovoreni proxi rat je nazalost potrajao do 95.Mogao je da se zavrsi krajem 92.Da se RAZMENILO STANOVNISTVO.Hrv.dobili cistu pereciju.Srbi 1/2 Bosne.Muslimani 1/2 Bosne,a BiH Hrvati su sluge muslica.
Na jeziku tvojih nalogodavaca What are you on?
Uči malo:
Ko to preskače i zamagljuje ima nečiste namere.
Srbija je, za razliku od Rusije, bila napadnuta i bombardovana bez objave rata i bez saglasnosti OUN.
Ovo u Ukrajini je sasvim druga situacija.
Korektna analiza YU-ratova 91-95 prelazi okvire jednog komentara zato tu temu ne mislim ni otvarati.
Obično izbegavam razvodnjavanje teme osim kad tu i tamo primetim ostrašćene ideološke žaoke kao u slučaju "nišlije".
Nisam baš tako rekao. Čak šta više mislim da Rusi ne žele "ekonomski ubogaljenu" Ukrajinu. Ona je odavno ubogaljena i Rusi je žele jaku bar toliko da ne mora da prosi na zapadu. Zapad bi je dokrajčio i oterao u večno dužničko ropstvo što ne odgovara ni Ukrajincima ni Rusima.
Sudeći po političarima koji odande dolaze - jeste. Ipak ne mogu da zaboravim da su vojnici iz Dnjepropetrovska praktično poklonili prve None i BMD-ove opolčencima u Slavjansku.
Bio, video. Iskusio ponešto od toga na licu mesta na raznim nivoima. Zato i pišem ovo što pišem. Knjigu sam naravno pročitao. Lisica je bio sjajan oficir i čovek. Valja pomenuti da nije delio ni protivnike ni svoje borce na Srbe i nesrbe već malo drugačije.
Poštovani gospodine. Pratim sa pažnjom vaše i komentare gospodina Velizara. Radite i mnogo i dobro. Odlično. Retko sam to imao priliku da vidim.
Ne shvatajte to kao ozbiljnu primedbu, ali koga briga za fanatizam hunte. Njima ništa drugo i ne preostaje.
Cenim da goriva za huntin fanatizam nema mnogo.
Da zanemarimo za trenutak da su u dubini podele u Ukrajini verske.
Na površini i masovno to je "ukrajinština"(izraz sam pročitao u jednom komentaru pa mi se svideo)To je malograđanski pravac odbacivanja ruske kulture i ruskog jezika u Ukrajini sa glupavom računicom da će ih tako ogoljene prihvatiti evropski malograđani.
Ta pena je podigla i uzdigla talog (huntu)na vrh i ne može ih dugo držati visoko.
Stvar je Rusije da podigne one koji su između taloga i pene. Ništa bez ustanika, a ustanike štititi.
Bez pardona.
Ništa gore neće raditi Rusiji,od onog što bi joj inače radili, ako u Ukrajini bez pardona bude štitila Ruse i proruse.Do sada se dobro radilo.
Pomislite samo o psihološkom profilu tipa, koji se ispunjava tako da brlja po plusevima i minusima ispod tuđih komentara oko ponoći, kao što čini "Sibirski hrcak", ili nešto pre toga "Goran"... koji u isto doba dana ulazi u takvo stanje da bljuje iz sebe gomilu rečenica-parola-mamaca, kao što su iza današnjih naslova "Nislija"
a jučer se duvao od osećanja moći, pa počeo da igra kako mi sviramo (on kao pokazuje svoje moći kameleonske)...
zamislite te tipove, koje interes i unutrašnje nezadovoljstvo goni, da sede ispred ekrana i čitaju nešto što ih uopšte ne zanima, samo da bi se zakačili za nečiju misao i ispunili se kroz zagađivanje tuđeg prostora. kakav materijal za studijum izgubljenosti i frustracije? borci za ideju? kakvu crnu ideju...
kad je svest tako sužena, teško da će od takvih ikada biti čovek. ceo život nezrelost.i bilo bi tužno, da nije podlo.
podsmeh izaziva to da misle da su nešto više od estetskog poremećaja na strani... dosadni kao muve... ništa više
;)
Eto i ja cekam li cekam, i ponekad kada me izda strpljenje dajem poneko Uputstvo za Upotrebu: A to je presecanje Ukrajine zapadno od Kijeva i blokiranje te granice za bilo kakvo naoruzavanje hunte u Kijevu. No-fly zonu kontrolom iz Belorusije, Krima i istocne Rusije (to mogu svojim dugometnim raketama. Povratak legalnog Predsednika KUkrajine i proglasavanje konstitutivnih izbora o federalnoj podeli Ukrajine na tri dela. No Fly zona bi sprecila da se vode vise bilo kakve borbe oko bilo kakvog aerodroma,. Zasto da ruse Ukrajinu zbog NATO planova? Ipak u Ukrajinai bez Galicije fasita je vrlo malo, iu uglavnom su jos neprosveceni Rusi.