Polako ali sigurno,blizi se obracun oko resursa.Po svim pokazateljima je neizbezan.
Preporuke:
57
1
2
subota, 02 februar 2013 13:22
Drinko Končarević
Put na Istok (Iran) vodi preko Sirije. To je i laiku jasno. Prepoznatljiva je i taktika obmanjivanja. "Postoji mogućnost ... i samo zato što postoji mogućnost, vojno delovanje i pored UN je moguće i opravdano. To smo osetili i na vlastitoj koži i kroz sudbinu Iraka, Libije, itd. Dakle sve je dopušteno. Problem je u kontri. Ako padne Sirija, neka se pripremi Iran. A zašto Iran? Valjda znamo.
Preporuke:
61
2
3
subota, 02 februar 2013 13:30
siniša
Autor pominje brojčani odnos Alavita i sunita u Siriji i kaže da je sunita 70%, što otprilike znači da je Alavita 30% i da je brojčana nadmoćnost na strani sunita. Međutim ti odnosi su nešto složeniji. Osim verskog momenta, dakle odnos sunita i šiita, odnosno šiitske sekte Alaviti, postoji i nacionalni animozitet. Među sinitima koji su u verskom smislu kompaktni u nacionalnom nisu. Naime postoje suniti Arapi, odnosno Sirijci suniti i Kurdi suniti. Kurdi su narod iranskog porekla. Smatra se da većina bosanskih muslimana koji imaju "turske" korene dakle muslimana u Bosni za koje se smatra da su "pravi Turci" potiču upravo od Kurda iz Sirije, čak je jedna askerska četa dospela u Bosnu iz Damaska i mnogi današnji Bošnjaci navode da su poreklom iz Damaska. To je siguran znak da nisu turskog porekla. Kurdi suniti su jako suprostavljeni i Turcima sunitima i Arapima sunitima po nacionaloj osnovi, i bliži su šiitima i Alavitima od kojih se razlikuju po veri nego Turcima i Arapima sunitima.
Preporuke:
56
2
4
subota, 02 februar 2013 13:33
Kosmet
Ovi Izraelci nikako da se smire. Čačkaju li čačkaju.
Teško se njima kad-tad!
Preporuke:
61
4
5
subota, 02 februar 2013 13:38
!
Dragi moji Izraelci vi ste istinski pijuni u rukama NAJVECEG ZLOCINCA ovoga
sveta, AMERIKE !!!
ZALOSNO na sta ste spali!!!
Preporuke:
56
6
6
subota, 02 februar 2013 13:40
Rusofil
Rusi ce po ko zna koji put pokazati da Rusijom ne vladaju Rusi, vec neko drugi, najverovatnije iz Londona i Rima. Bice jaki na recima, Asad ce pasti i to je to.
Preporuke:
35
46
7
subota, 02 februar 2013 13:40
!-!
Odgovor na pitanje koje autor teksta u naslovu postavlja je jednostavan.Cionistickom rezimu u Izraelu ne odgovara ni jedna stabilna i jaka drzava u okruzenju a i sire.Tako su smislili arapsko proljece i uradili sta su hteli sa Libijom Egiptom... Ranije su totalno destabilizirali Liban i tamo vrsljaju kako hoce.Sada je cilj srusiti poredak u Siriji.Ko god dodje posle Asada bice njihova marioneta koju ce lako kontrolirati jer racunaju na duzi period nestabilnosti.Tu se nece zaustaviti vec je sledeca meta Iran.Naravno SAD kao verni saveznik je tu da pripomogne sa trabantima ako krene naopako.Sve u svemu krajnji cilj cionista je vladanje resursima i dobijanje robovske radne snage u regionu.Za sada samo u regionu.
Preporuke:
54
5
8
subota, 02 februar 2013 14:06
predrag
-Za Sinisu-Postovani kolega komentatoru .Uz rizik da skrenem sa teme postavio bih Vam pitanje na osnovu koih izvora tvrdite da sadasnji muslimani u Bosni vode poreklo od siriskih Kurda.Sta je sa tezom koja je bila opsteprihvacena da je poreklo muslimana u Bosni vecinom slovensko.Inace mislim da je pored ostalih razloga napad imao za cilj i testiranje ponasanja Rusije kao saveznika Sirije.
Preporuke:
42
3
9
subota, 02 februar 2013 14:08
Kosta s Krsta
Reskiram da me nazovete izdajnikom,placenikom americkim,izraelskim i na kraju izdajnikom srpskim, ovo je "tata sveta" rekao mora tako i tako ce biti.Sirija je razorena,Asad ako (vec nije) ne ode proci ce kao Husein. Pre neki dan sam procitao teks i zabezeknuo se,da Rusi dobijaju novcanu pomoc godinama od Amerike za suzbijanje kriminala u svojoj zemlji....
Misljenja sam,da jednoj zemlji ne treba vise nesrece nego da je brane Rusi,jer tada iziritirani Ameri cine i ono sto mozda nebi.
Rusija je o k u p i r a n a. Prvo izdata od dobrog dela bivsih Sov.republika iznutra,a a onda je pritisak na ostali deo krenuo spolja.
Znam da cu vas nasmejati misljenjem, prvi koji ce uci u ruske tundra bice Ameri i prodavace Rusima prirodne resurse,po nesto umanjenijim cenama. Rusija je pijana i ne vidi dalje od votke.
Pomozi Boze da se otrezne i vide stvarnost.
Preporuke:
16
43
10
subota, 02 februar 2013 14:52
Student
Čemu čeuđenje. Izrael je verni saveznik SAD.
Preporuke:
33
1
11
subota, 02 februar 2013 15:31
Slavomir Srpski
Ipak cudi da je potpunoakazao ruski PVO u Siriji, ili i tu ima nekog mesetarenja. Cudno je da Sisija kojoj je Izrael okupirao deo Golana nema efikasne PVO sisteme tamo odakle najvise moze da ima (i imala je) vazdusne napade. Autor nije objasnio zasto je zatajila sirijska PVO, i da li je upste reagovala na agresiju? Da li su uopste i videli na radarima avione iz Izraela kada su presli na teritoriju Sirije? Da li su se digli sirijski avioni da odgovore na agresiju? Da li su SAD-Izrael elektronski poptuno zaslepili ove ruske sisteme?
Tu ima monogo neobjasnjenih stvari, umesto da se objasnjavaju banalnosti zasto Izrael napada vojne strukture i obavestajne centre u Siriji.
Preporuke:
37
8
12
subota, 02 februar 2013 15:50
saša r.
Saglasan sam sa ovim što je autor napisao, pokušaću da iz svog ugla sagledam razlog ovog izraelskog bombardovanja. Verujem da postoje bar dva razloga, jer Izraelci obično jednim udarcem gađaju "više muva". Prvo, išli su u brišućem letu, što im i sam teren omogućava, tako da radari sa zemlje ne mogu da ih ukače. Verovatno bi bili primećeni da Sirijci imaju pomoć ruskih avaksa. Možda to Sirijci i imaju, ali ne žele da se ofiru pre vremena, tj pre nekog masovnijeg napada. Drugi razlog je verovatno psihološke prirode, ne bi li poljuljao moral sirijskog naroda, kada vide da im preti opasnost i od Izraela. No, mišljenja sam da su Sirijci inadžije, tako da bi ovo moglo samo da ih motiviše. Smatram da Izrael pravi istorijsku grešku, stavljajući se otvoreno na stranu Amerikanaca i terorista. Po meni, ovo nikako nije preventivni napad, već najgrublje gaženje povelje Ujedinjenih Nacija, i ničim izazvan napad na jednu suverenu zemlju! Netanijahu je izgubio kompas, za ovo bi morao da odgovara pred sudom.
Preporuke:
43
1
13
subota, 02 februar 2013 16:08
miroslav
Bitka za resurse u Rusiji pocinje kad se zavrsi njeno opkoljavanje.Ovo oko Sirije i Irana je uvod.Samo bolesni umovi koji su to zamislili misle da ce ostvariti bez kataklizme.
Preporuke:
42
2
14
subota, 02 februar 2013 16:14
Beli Orao
@ !.
?
Preporuke:
9
2
15
subota, 02 februar 2013 16:20
!-!
Za Slavomir Srpski-Tu ima monogo neobjasnjenih stvari, umesto da se objasnjavaju banalnosti zasto Izrael napada vojne strukture i obavestajne centre u Siriji.-Pa tekst nosi naslov -Koji su pravi razlozi za bombardovanje Sirije-Ono o cemu ti pises su tehnicke stvari koje napadac preduzima i manje vise su sakrivene.Bas kao sto do danas se nezna pod kojim okolnostima i cime je oboren turski avion blizu Sirijiske obale.Da li sistemom Pancir Kub ili necim trecim.Ako znas napisi. Vpleo bih da znam.
Preporuke:
23
2
16
subota, 02 februar 2013 16:38
PVO
Slavomir Srpski.-Mislim da komentator nije pazljivo procitao tekst.Inace bi nasao odgovor na vecinu pitanja koja ga interesuju.Zeleo bih samo da kazem da Izrael ima jedno od najacih vazduhoplovstava na svetu.Ovakvi i slicni napadi su vec izvodjeni sa njihove strane.Zasnivaju se na faktoru iznenadjenja po vremenu i mestu izvodjenja upotrebi elektronskih mera za ometanje i obmanjivanje i koriscenje visoko preciznog oruzija.Dobar deo metoda koriscenih u akciji je dobro sakriven pa javnost moze samo da spekulise.Zato mislim da se autor inace dobrog teksta uzdrzao da analizira nedovoljno poznate dogadjaje da ne upadne u zamku pukih pretpostavki.
Preporuke:
22
2
17
subota, 02 februar 2013 16:47
gavrilo
izgleda da je situacija mnogo komplikovanija nego što izgleda.meni se čini da izraelu najviše odgovara da padne asad radi toga kako bi nesmetano svojom avijaciom mogli da dođu do Irana i bombarduju nuklearna postrojenja, naravno uz dogovor sa SAD koji za sada otvoreno ne žele da se umiješaju u rat.sve mi je ovo i logično i ovdje smo o tome i pisali ali jedina tajna su Rusi, koliko su zapravo spremni da pomognu a ne samo da verbalno osuđuju.sjajno je juče njemački političatr Išinger konstatovao:jako je važno što će se dogovoriti u četri oka Bajden i lavrov (u Minhenu) a nemojte puno da se zamarate što će lavrov poslije reći na konferenciji za štampu!takav imam osjećaj i ja kada smo mi u pitanju uz svu ljubav koju imam prema rusiji i ruskom Narodu.Tužno je,mnogima se ovo neće svidjeti, ali RUSI sa svima nama malim narodima trguju!
Preporuke:
20
9
18
subota, 02 februar 2013 17:11
Nejasnoća
Kako to da će radikalni islamisti i sami isporučiti rakete Hezbolahu? Bila je vest kako je nekoliko hiljada pripadnika šiitske milicije iliti Hezbolaha došlo u Siriju da se sa Sirijskom armijom bore protiv pobunjenih radikalnih islamista.
Preporuke:
15
4
19
subota, 02 februar 2013 17:18
Slavomir Srpski, @!-!
Ne razumem zasto se obrusavate na pitnja koja sam postavio, a na kraju i sami trazite da neko na njih odgovori.
Pa to znaci da su moja pitanja i sumnje na pravom mestu, da imaju dobre razloge da budu postavljena. Znam dorbo sta je tema ovog teksta ali zametam da se govori o banalnoj stvari a zaobilaze najbitnija.
Da li je sistem PVO bio nemocan da radarski uvidi Izraelske avione, pa je Izrael pokazao veliku rupu u odbrani Sirije, ili je Sirija zbog unutrasnje javnosti i borbe protiv terorista smatrala da je bilje da sada jedna akcija Izraela ujedini i drzavu i teroriste protiv opasnosti USA-Izrael? Ili da, dozvoljavanjem agresije Izraela, politicki predobije arapske drzave na svoju stranu?
Dakle, posto sumnjam da ruski radari nisu u stanju da vide ove avione, postavlja se pitanje da li je ta "igra" politicke prirode rezima u Damasku, A to je po meni bitnija stvar od banalne motivacije Izraela da napada Sirijsku vojsku i Hezbolah. To je sasvim ocigledna stvar.
Preporuke:
10
7
20
subota, 02 februar 2013 17:22
Izraelsko ponašanje je pretnja po svetski mir
Svojom agresivnom politikom, bez obzira da li iza Izraela stoji američka administracija, Izrael preti da izazove rat većih razmera što je opasnost po svetski mir a time je i velika odgovornost na njegovom državnom rukovodstvu! Ban Ki Mun, i ne samo on već svi kojima je mir na prvom mestu bi trebali odmah da osudi ovaj akt agresije Izraela na Siriju. Izraelska administracija nakon osude relevantnih svetskih faktora mora se opametiti i uzržati se od eventualnih sličnih akcija, jer se Svet može naći tamo gde nikako ne bi želeo da se nađe. Ostatak sveta treba izvršiti pritisak na Izrael čak i sa pretnjama sankcijama! Za stanje ni rata ni mira na Bliskom istoku velika je odgovornost upravo na izraelskoj vladi koja vodi upornu egoističku, hegemonističku i nasilnu politiku pre svega prema Palestincima, a stalna je pretnja Siriji, Iranu kao i ostalim državama u svom okruženju. Izraelci dajte se pameti i okanite se agresivne politike! Sve se može rešiti mirnim putem!
Preporuke:
23
1
21
subota, 02 februar 2013 17:29
Slavomir Srpski, @PVO
".Dobar deo metoda koriscenih u akciji je dobro sakriven pa javnost moze samo da spekulise.Zato mislim da se autor inace dobrog teksta uzdrzao da analizira nedovoljno poznate dogadjaje.."
U stvari to sam i podvukao. Ali obzirom da ja pratim NSPM tekstove da bi dosao do novih i valjanih INFORMACIJA, ne zanimaju me banalni, dobro poznati fakti, da Izraelu smeta jaka Sirija (ciji je saveznik Iran), jer VEC okupira vojno deo golanske visoravni.
Obzirom da vec drugi put sam u zizi, posto postavljam nezgodna ali najinteresantnija pitanja, pitam se da li ovde postoji iskrena zelja komentatora da dodju do novih informacija ili samo do banalnih samozadovoljnih tapsanja po ramenu odredjenih ideoloskih pozicija, kao da smo u buvljaku politickih predizbornih pamfleta.
Preporuke:
15
6
22
subota, 02 februar 2013 17:55
posmatrac
Sa ovim upadom Izraela mozda treba povezati i navodnu izjavu Medvedeva od pre neki dan o Asadu.Tu je Medvedev pominjao neke greske Asadove.Voleo bih da NSMP ako moze objavi neki osvrt svoih autora na tu temu.Takodje primecujem izostanak reakcije sto se tice legitimnosti ove izraelske akcije.Ili je svet prosto naviknut pa mu je svejedno.Ali sta ako neko preduzme slicne poteze prema Izraelu.
Preporuke:
19
2
23
subota, 02 februar 2013 18:34
A.Č.
Autor: Aleksandar Dugin
Apsolutno sam ubeđen da Amerika stvar vodi ka trećem svetskom ratu, ka pravom pravcatom svetskom ratu. Zato Amerika, dovodeći radikalne islamske režime na vlast, sama stvara izgovor za dalje upade, intervencije u te zemlje. I to vrlo dobro shvataju i sami mnogi muslimani i Arapi, koji vide kako njima manipulišu, kako svesno od njih samih stvaraju strašilo neprijatelja čovečanstva, a posle toga će ih uništavati, objašnjavajući to neophodnošću sprečavanja te čovekomrzilačke ideologije, koju sada sami Amerikanci podržavaju. Oni će obrazlagati buduće zločine nad muslimanskim narodima, i to onima koji nemaju nikakve veze sa tim. Prema tome, odigrava se finalni okršaj.
Izvor:
http://www.kps.rs/index.php?option=com_content&view=article&id=961:amerika-vodi-svet-u-treci-svetski-rat-kriza-zapada-nije-tehnicki-kvar&catid=20:iz-domace-stampe&Itemid=110
To je pravi razlog....
Preporuke:
30
0
24
subota, 02 februar 2013 18:54
PVO
Za-Slavomir Srpski.-Koliko sam razumeo Vas zanimaju Odgovori na pitanja koja se ticu strogo vojno-tehnickog aspekta ove akcije. Moze se i o tome raspravljati ali ovde je tema vise politicka konotacija akcije.O samo vojnoj strani postoje vrlo malo informacija pa i Vi kao i ja mozemo spekulisati.Moje je misljenje da se Sirija nalazi u vrlo teskom trenutku i da je teziste akcija Sirijske vojske na kopnenim operacijama protiv terorista.Pogledajte mogucu liniju leta Izraelskih aviona i uzmite u obzir faktore iznenadjenja el.protiv mera i mogucu logisticku pomoc sa zemlje.Kao komentator nemam nameru da se ni na koga obrusavam vec uzimam tekst kao polaznu osnovu za diskusiju.
Preporuke:
11
2
25
subota, 02 februar 2013 19:02
!-!
Za-Slavomir Srpski.-Vi stalno ponavljate - banalne Informacije.Mozda za vas jesu.Ali ako imate vise dajte da i mi procitamo.U stvari akcija i jeste drska i dovedena do banalnosti.Izvedena je po oprobanom Izraelskom receptu primenjenom vise puta.Ovo sto vi pisete kao razlog bombardovanja je u domenu SF.
Preporuke:
13
0
26
subota, 02 februar 2013 19:03
Stradija
Samo jedno podsećanje,ovaj napad se dogodio u vreme održavanja velikih ruskih pomorskih vežbi blizu Sirije,možda ameri preko svojih saveznika testiraju Ruse,tačnije pokušavaju da ospore Ruski uticaj kod lojalnih Sirijaca?!
Preporuke:
15
1
27
subota, 02 februar 2013 19:39
Miša
@Slavomir Srpski
Rusi tvrde da avioni nisu ni ušli u Siriju, već da su u naletu preko Libana sa granice ka Siriji lansirali rakete.
Svako ko je ikada video PVO radar zna da imaju znatno veći domet (na našim se vidi celokupna teritoija YU i okolnih zemalja), tako da su trebali da detektuju te avione i pravac kretanja. Zašto nisu? Verovatno je bilo elektronsko ometanje, a postoji i priča da su sami Rusi poslali protokole (šta god da je to), tako da su ovi preopteretili njihove PVO sisteme, ali sve je to rekla kazala.
Cilj napada je mislim bila lična poruka upućena Asadu, tipa:"Ako smo mogli dovde da dodjemo, doćićemo i do tebe. Bolje nam se predaj milom (egzil) nego silom (bombardovanje)"
U tom smislu može i da se posmatraju izjave na konfrenciji u Minhenu: zalaganje za uvodjenje humanitarnog vazdušnog koridora, što su Rusi odbili, zatim sastanak Lavrova sa sirijskom opoozicijom (teroristima), mada kažu da je bio i četvorni sastanak - Rusi, USA, FSA i Arapi, ali to Rusi demantuju
Koliko sam ja shvatio komentator pod imenom Siniša nije mislio na sve bosanske muslimane već samo onaj manji deo među njima koji se smatra "pravim Turcima/muslimanima", u ovom slučaju "turčin" je verska odrednica, ne nacionalna. Taj manji deo "turaka" je tokom vekoma asimiliran u lokalno slovensko stanovništvo, etnički Turci nisu stigli dalje od Prizrena.
Preporuke:
11
4
29
subota, 02 februar 2013 19:52
Sudbina čovečanstva treba biti u rukama većine, miroljubivog sveta
Ako Svet nije sposoban da se sačuva od sveuništavajućeg svetskog rata onda je takav rat neizbežan. Mislim da je miroljubivi deo Sveta u ogromnoj većini. Čak je većina stanovnika u onim državama čije su vlade spremne i na takvu avanturu da izazovu svetski rat protiv toga. Ni približno nisu iscrpljene sve mogućnosti za izbegavanje ovakvog katastrofalnog scenarija. Najznačajnija su sredstva informisanja i internet preko kojih se mogu animirati svi oni koji su za mirno rešavanje sukoba i Siriji i smanjenje napetosti na Bliskom istoku. Prepustiti da o sudbini čovečanstva odlučuju zagovornici rata, ogromna manjina, je nešto na šta većina sveta ne sme i neće pristati. Smrt neprijateljima čovečanstva i zagovornicima rata!
Preporuke:
14
1
30
subota, 02 februar 2013 19:53
Miša
Nastavak
Na istoj konferenciji prvo pitanje Lavrovu je bilo u vezi hemijskog naoružanja i njegove upotrebe. Odgovor je bio u smislu da je to kranja granica, ali da je ono u sigurnim rukama sirijske vojske.
Sve to pokazuje odakle vetar duva i kom pravcu i da je Ruska podrška Siriji na staklenim nogama.
Lično mislim da čekaju da se još više zakuva stanje u Egiptu (neki vid gradjanskog rata), a kada se osiguraju od napada sa ledja (sa Sinaja), krenuće u akciju na Siriju. Da li će biti humanitarni koridor, "zloupotreba hem. oružija", nije važno, naći će se već neki razlog.
Da li će na taj način odmah uvući i Irance u sukob, to ćemo videti.
Preporuke:
11
3
31
subota, 02 februar 2013 20:03
Aleksandar
Izrael je bombardovao vojni objekat u Siriji koji ima
neke debele veze sa Iranom..i to je sva istina.
Preporuke:
3
9
32
subota, 02 februar 2013 20:15
Potrebna je opšta osuda Izraela
Pročitao sam stav iz jednog komentara gde se predlaže osuda Izraela za nedavnu opasnu akciju njegovog ratnog vazduhoplovstva na suverenoj teritoriji Sirije. Podržavam tamošnji stav. Akt Izraela je za opštu osudu, i sve države sveta bi trebale osuditi nedavnu akciju njegovog vazduhoplovstva na suverenu Siriju. Mislim da je najbitnije da se što šire osudi akcija Izraela i da se povodom ovoga sazove Generalna Skupština UN-a. Jer ako ovaj postupak Izraela ne naiđe na opštu osudu sutra se može očekivati svašto. Svet ima snage da izađe na kraj sa agresivnom politikom Izraela.
Preporuke:
20
1
33
subota, 02 februar 2013 20:25
komentator
Bravo za Aleksandra i njegov komentar.Tacno.Kako se nusmo setili. U objektu koji je bombardovan Iran je pravio A-bombu.Zasto da to radi u Iranu. Ovde u Damasku je blize.Lakse im je da dobace do Tel-Aviva.
Preporuke:
15
0
34
subota, 02 februar 2013 20:39
zoran
koliko god voleo ruse, oni ovde nemaju sta da traze, ponasaju se tako da i sami sebe zbunjuju, lepo je verovati da ce da se umesaju, ali nece, naivni su kao i mi, nisu spremni za novi svetski poredak, a i nemaju snage, mogu samo da laju, ali niko se vise ne plasi da ce i da ujedaju...zar to vise nije jasno bilo kome, zar bi dozvolili da se ovako tragicno Asad unistava, ljudi moji, pa rusi jedino tu imaju bazu i ponasaju se kao da nemaju nista...od rusa nema nista, Asada je, na moju veliku zalost gotov!
Preporuke:
5
12
35
subota, 02 februar 2013 21:06
gost
subota, 02 februar 2013 19:03
Aleksandar
Izrael je bombardovao vojni objekat u Siriji koji ima
neke debele veze sa Iranom..i to je sva istina.-Cionisti i njihove pristalice svuda vide Iran.Zasto ne mozes da uvidis da klanicu u nekad prosperitetnoj i sekularnoj drzavi inicira i pomaze Izrael.Nijednom reci ne osudjujes zverski napad nego skreces sa teme uvlaceci Iran koji bi trebao da bude sledeca meta.
Preporuke:
11
0
36
subota, 02 februar 2013 21:21
Velizar M.
@Slavomir Srpski & @PVO
Možda i nema neke posebne tajne u tome što sirijska PVO nije reagovala. Zapitajmo se da li bismo mi otkrili sve karte zbog jednog jedinog ograničenog napada? Možda prosto izbegavaju skaniranje svojih sistema i čuvaju glavne adute za masovan napad koji im sledi kad tad. Možda su Rusi tražili od njih da tako postupe.
@Aleksandar, to što nagoveštavate jeste veoma moguće i moglo bi mnogo objasniti. No da sam na mestu Iranaca ja ne bih toliko rizikovao u Siriji, tako nestabilnoj i tako blizu Izraelu. Radije bih se držao bezbednih planinskih masiva u samom Iranu.
Preporuke:
9
0
37
subota, 02 februar 2013 22:09
PVO
subota, 02 februar 2013 20:21
Velizar M.
Postovani da li se secate 2007 i Izraelskog bombardovanja nuklearnog reaktora u Siriji.Da li je i tada Sirija izbegla ukljucivanje sistema vazd.osmatranja.Mislim da se ovde radi o necem drugom o cemu je pisano pa da se ne ponavljamo.Slazem se sa vama da Iran svakako nebi birao teritoriju tako blizu Izraelu da bi bilo sta od osetljivih objekata gradio.
Preporuke:
7
0
38
subota, 02 februar 2013 23:00
Velizar M.
@PVO.
Da sećam se, naravno. Zato sam i počeo rečenicu sa "možda". Ipak te 2007. godine Sirija nije imala ništa posebno od sistema PVO. Bar ništa što bi predstavljalo problem izraelskom RV. Sami ste naveli koliko je RV Izraela nadmoćan. IAF ima najnovije blokove borbenih aviona a mislim da im je oprema bolja čak i od američke na avionima istog tipa.
Sećam se i kako je još ranije prošla sirijska PVO u dolini Beka. I u našoj vojnoj literaturi je bilo interesantnih članaka o tome. No posle pet godina prisustvo Rusije u Siriji je drugačije (kvalitativno) i mislim da mi, laička javnost, baš nešto i ne znamo čega sad tamo ima. A imajući u vidu onaj "slučaj" sa turskim RF4E opet kažem "možda".
No kako ste i sami rekli, to je sporedna stvar. Razloge napada i glavnu temu nisam komentarisao jer nemam šta da dodam ostalim komentarima. Volim ovaj sajt i zbog kvalitetne diskusije.
Preporuke:
9
0
39
nedelja, 03 februar 2013 08:19
gavrilo
zaslijepljeni smo u ljubavi prema Rusiji i ja sa svima vama ali znate li zašto nije upotrijebljena ruska PVO u siriji?da ne bi otkrili položaj:)))
Preporuke:
2
5
40
nedelja, 03 februar 2013 11:40
13
Voltairenet.org, pise da razlog Izraelskog napada na Vojno itazivacki centar u Jemraya u pred gradju Damaska je u stvari unistavanje opreme koju je Siriska vojska zarobila kod pobunjenika. Radi se o visoko sofisticiranoj opremi koju je Izrael isporucio pobunjenicima i koja je posle borbi pala u ruke regularjnoj Sirijskoj vojski. Plaseci se da ta oprema ne bi bila poslata u Rusiju ili Iran da bude demontirana i ispitana, Pobunjenici su u pesadijskom napâdu na centar u Jamraya pokusali da je povrati ili unisti, medjutim pokusaj nije uspeo jer je centar dosta dobro cuvan od Vojske . zato da bi unistili opremu i dokaze Izrael je poslao svoju ratnu avijaciju da bombarduje taj centar.
Preporuke:
5
0
41
nedelja, 03 februar 2013 17:41
Kurjački
@Srbin crnac
Ima pravih Turaka u Bosni.Zuko džumhur je bio jedan od njih.
Preporuke:
1
0
42
nedelja, 03 februar 2013 18:55
!-!
Hronika
Bašar al Asad optužio Izrael da hoće da destabilizuje Siriju
nedelja, 03. februar 2013. -Valjda je ovo pravi odgovor sa pravog mesta na pitanje iz autorovog teksta.
Preporuke:
2
0
43
nedelja, 03 februar 2013 23:17
dragorad
U Siriji se igra velika geostrateška igra. U igri je mnogo toga što je vezano samo za Siriju, ali i mnogo toga vezanog za druga područja.
Napad Izraela je sigurno veliki diplomatski skandal. O tome se sve zna i urađen je sigurno uz saznanje Rusije, ako ne direktno, onda indirektne saznanja o tome.
Šta se time u ovom momentu želelo to možemo da nagađamo.
Rusija zadnjih godina mnogo razvijala radarske siteme i ima mogućnosti kontrole celog sveta, pošto joj je to neophodne radi sopstvene zaštite.
Osnovno pitanje jeste šta je bilo u zgradi i kolika je stvarana šteta. Lično mislim minimalna, jer Sirija ima iskustva sa Izraelom i uvek mora da bude na oprezu sa njim. Mislim da je ono što je bilo važno za nju sklonjeno iz zgrade, a da su nastradali samo obični vojnici, verovatno stražari.
Dalje implikacije ćemo videti, ali je sasvim sigurno da dalja na dalja dešavanja ovaj događan neće odigrati veliku ulogu, već nešto sasvim drugo.
Preporuke:
1
0
44
nedelja, 03 februar 2013 23:39
Adam
Neosporna je cinjenica da Izrael, od kada moderna drzava postoji, iako mu je Amerika najvaeci saveznik, nikada nije ucestvovao ni u jednoj vojnoj akciji za racun Amerike ili NATO-a, nego je sve akcije vodio iskljucivo radi sopstvene bezbednosti odnosno nesigurnosti usled nesrazmernog neprijateljskog okruzenja. Zasto nikom ne pada na pamet da su sada unistili skladiste hemijskog oruzija Sirijske vojske da bi se eliminisala mogucnost da to oruzije dodje u ruke haoticnih pobunjenika. A to u ovom ratu Sirijskoj vojsci uopste ne smanjuje ni za dlaku sposobnost za borbu protiv pobunjenika, ne utice na tok rata u Siriji, nego samo povecava bezbednost Izraela.
Preporuke:
2
3
45
ponedeljak, 04 februar 2013 10:19
!-!
Adam
Neosporna je cinjenica da Izrael, od kada moderna drzava postoji, iako mu je Amerika najvaeci saveznik, nikada nije ucestvovao ni u jednoj vojnoj akciji za racun Amerike ili NATO-a...Potpuno tacno.Amerika i NATO ucestvuju u vojnim akcijama za racun Izraela.Izrael cuva svoje vojne potencijale i pripomogne ako se stvar oduzi.Bas kao sada u Siriji.
Preporuke:
4
1
46
ponedeljak, 04 februar 2013 12:39
Momo
IZRAEL je klasična veštačka država koju su stvorile USA i Britanci. Samo što sad i USA i Englesku kontrolišu tako da ispada da su USA i Engleska države kojima upravljaju jevreji.Zabrinut sam za budućnost sveta.
Preporuke:
5
2
47
ponedeljak, 04 februar 2013 19:34
Adam
Moram da ispravim svoj predhodni komentar o hemijskom oružju. Izraelci su verovatno uništili nešto u vezi ruskih PVO raketa, koje su Rusi izgleda dali Asadu kao odgovor na instaliranje Patriot sistema na turskoj granici. Svejedno, opet jedini motiv jeste bezbednost Izraela, kako ovakve rakete ne bi došle u ruke Hezbola militanata pod pritiskom Irana, a i Izrael je zvanično u ratu sa Sirijom, jer mir nikada nije potpisan od 1948. Međutim, Sirija dobro zna da Izrael neće napasti Siriju samo zato da bi zarad američkih interesa uticao na sirijski građanski rat, kao što i Izrael dobro zna da mu u ovom trenutku ne preti opasnost od Asada, jer Asad ima mnogo preča posla.
Preporuke:
2
1
48
ponedeljak, 04 februar 2013 19:56
@ Momo
Momo, činjenice govore drugačije. Izrael nije veštačka, a najmananje tipična, država, nego obnovljena držav koja je postojala, sa malim prekidim, od Mojsija do 70-te godine posle Hrista, kada ju je konačno uništila Rimska imperija i proglasila posle svoju provinciju Palestinu. Modernu državu Izrael nisu stvorile Amerika i Engleska, već Jevreji iz celog koji su preživeli Holokaust i, što je najvažnije, Ujedinjene Nacije gde su i SSSR i Jugoslavija zdušno glasale za osniivanje moderne države Izrael.
Preporuke:
4
3
49
utorak, 05 februar 2013 17:55
putnik
glasala je za izrael ali ne i za veliki izrael baziran na tome da rat i osvajanje daje legimitet.
rat 67 sedme se vodio da bi se povratile teritorije izgubljenje 40tih, danas vise niko negovori o njima niti o pravu povratka preko 3.5 miliona arapa u Izrael.
sve ono za sta srbima se sudi u hagu je prihvaceno kao pravedno kad umjesto srba to cine jevreji.
Israel i sam nije siguran sta zeli gledajuci na to da je danasnja politika dovela do izolacije izraela. Ni vracanje Sinajskog polu ostrva, ni okupacija juznog libana pa nisu dovele to sigurnosti izraela.
Samo me cudi da su dopustili da toliki palestinci ostanu na zapadnoj obali jordana 67...
Preporuke:
2
0
50
petak, 08 februar 2013 11:14
Jole
Tekst je na mestu. Sto se komentara tice, vidim da mnogi spominju Iran. Mnogo je teze slomiti Siriju nego Iran. Iran je na neki nacin vec okupiran na kljucnim mestima. Kljucni ljudi ce zakazati kada dodje vreme, jer su zapadne sluzbe odavno tu zavrsile posao i sve drze pod kontrolom.
Onog trenutka kada padne (ako padne) Basar u Siriji, muslimani ce krenuti na Izrael. Prvo iz Palestine, pa onda i iz drugih zemalja. E, to nece biti dobro ni za Srbiju, ni za Evropu.
Teško se njima kad-tad!
sveta, AMERIKE !!!
ZALOSNO na sta ste spali!!!
Misljenja sam,da jednoj zemlji ne treba vise nesrece nego da je brane Rusi,jer tada iziritirani Ameri cine i ono sto mozda nebi.
Rusija je o k u p i r a n a. Prvo izdata od dobrog dela bivsih Sov.republika iznutra,a a onda je pritisak na ostali deo krenuo spolja.
Znam da cu vas nasmejati misljenjem, prvi koji ce uci u ruske tundra bice Ameri i prodavace Rusima prirodne resurse,po nesto umanjenijim cenama. Rusija je pijana i ne vidi dalje od votke.
Pomozi Boze da se otrezne i vide stvarnost.
Tu ima monogo neobjasnjenih stvari, umesto da se objasnjavaju banalnosti zasto Izrael napada vojne strukture i obavestajne centre u Siriji.
?
Pa to znaci da su moja pitanja i sumnje na pravom mestu, da imaju dobre razloge da budu postavljena. Znam dorbo sta je tema ovog teksta ali zametam da se govori o banalnoj stvari a zaobilaze najbitnija.
Da li je sistem PVO bio nemocan da radarski uvidi Izraelske avione, pa je Izrael pokazao veliku rupu u odbrani Sirije, ili je Sirija zbog unutrasnje javnosti i borbe protiv terorista smatrala da je bilje da sada jedna akcija Izraela ujedini i drzavu i teroriste protiv opasnosti USA-Izrael? Ili da, dozvoljavanjem agresije Izraela, politicki predobije arapske drzave na svoju stranu?
Dakle, posto sumnjam da ruski radari nisu u stanju da vide ove avione, postavlja se pitanje da li je ta "igra" politicke prirode rezima u Damasku, A to je po meni bitnija stvar od banalne motivacije Izraela da napada Sirijsku vojsku i Hezbolah. To je sasvim ocigledna stvar.
U stvari to sam i podvukao. Ali obzirom da ja pratim NSPM tekstove da bi dosao do novih i valjanih INFORMACIJA, ne zanimaju me banalni, dobro poznati fakti, da Izraelu smeta jaka Sirija (ciji je saveznik Iran), jer VEC okupira vojno deo golanske visoravni.
Obzirom da vec drugi put sam u zizi, posto postavljam nezgodna ali najinteresantnija pitanja, pitam se da li ovde postoji iskrena zelja komentatora da dodju do novih informacija ili samo do banalnih samozadovoljnih tapsanja po ramenu odredjenih ideoloskih pozicija, kao da smo u buvljaku politickih predizbornih pamfleta.
Apsolutno sam ubeđen da Amerika stvar vodi ka trećem svetskom ratu, ka pravom pravcatom svetskom ratu. Zato Amerika, dovodeći radikalne islamske režime na vlast, sama stvara izgovor za dalje upade, intervencije u te zemlje. I to vrlo dobro shvataju i sami mnogi muslimani i Arapi, koji vide kako njima manipulišu, kako svesno od njih samih stvaraju strašilo neprijatelja čovečanstva, a posle toga će ih uništavati, objašnjavajući to neophodnošću sprečavanja te čovekomrzilačke ideologije, koju sada sami Amerikanci podržavaju. Oni će obrazlagati buduće zločine nad muslimanskim narodima, i to onima koji nemaju nikakve veze sa tim. Prema tome, odigrava se finalni okršaj.
Izvor:
http://www.kps.rs/index.php?option=com_content&view=article&id=961:amerika-vodi-svet-u-treci-svetski-rat-kriza-zapada-nije-tehnicki-kvar&catid=20:iz-domace-stampe&Itemid=110
To je pravi razlog....
Rusi tvrde da avioni nisu ni ušli u Siriju, već da su u naletu preko Libana sa granice ka Siriji lansirali rakete.
Svako ko je ikada video PVO radar zna da imaju znatno veći domet (na našim se vidi celokupna teritoija YU i okolnih zemalja), tako da su trebali da detektuju te avione i pravac kretanja. Zašto nisu? Verovatno je bilo elektronsko ometanje, a postoji i priča da su sami Rusi poslali protokole (šta god da je to), tako da su ovi preopteretili njihove PVO sisteme, ali sve je to rekla kazala.
Cilj napada je mislim bila lična poruka upućena Asadu, tipa:"Ako smo mogli dovde da dodjemo, doćićemo i do tebe. Bolje nam se predaj milom (egzil) nego silom (bombardovanje)"
U tom smislu može i da se posmatraju izjave na konfrenciji u Minhenu: zalaganje za uvodjenje humanitarnog vazdušnog koridora, što su Rusi odbili, zatim sastanak Lavrova sa sirijskom opoozicijom (teroristima), mada kažu da je bio i četvorni sastanak - Rusi, USA, FSA i Arapi, ali to Rusi demantuju
Na istoj konferenciji prvo pitanje Lavrovu je bilo u vezi hemijskog naoružanja i njegove upotrebe. Odgovor je bio u smislu da je to kranja granica, ali da je ono u sigurnim rukama sirijske vojske.
Sve to pokazuje odakle vetar duva i kom pravcu i da je Ruska podrška Siriji na staklenim nogama.
Lično mislim da čekaju da se još više zakuva stanje u Egiptu (neki vid gradjanskog rata), a kada se osiguraju od napada sa ledja (sa Sinaja), krenuće u akciju na Siriju. Da li će biti humanitarni koridor, "zloupotreba hem. oružija", nije važno, naći će se već neki razlog.
Da li će na taj način odmah uvući i Irance u sukob, to ćemo videti.
neke debele veze sa Iranom..i to je sva istina.
Aleksandar
Izrael je bombardovao vojni objekat u Siriji koji ima
neke debele veze sa Iranom..i to je sva istina.-Cionisti i njihove pristalice svuda vide Iran.Zasto ne mozes da uvidis da klanicu u nekad prosperitetnoj i sekularnoj drzavi inicira i pomaze Izrael.Nijednom reci ne osudjujes zverski napad nego skreces sa teme uvlaceci Iran koji bi trebao da bude sledeca meta.
Možda i nema neke posebne tajne u tome što sirijska PVO nije reagovala. Zapitajmo se da li bismo mi otkrili sve karte zbog jednog jedinog ograničenog napada? Možda prosto izbegavaju skaniranje svojih sistema i čuvaju glavne adute za masovan napad koji im sledi kad tad. Možda su Rusi tražili od njih da tako postupe.
@Aleksandar, to što nagoveštavate jeste veoma moguće i moglo bi mnogo objasniti. No da sam na mestu Iranaca ja ne bih toliko rizikovao u Siriji, tako nestabilnoj i tako blizu Izraelu. Radije bih se držao bezbednih planinskih masiva u samom Iranu.
Velizar M.
Postovani da li se secate 2007 i Izraelskog bombardovanja nuklearnog reaktora u Siriji.Da li je i tada Sirija izbegla ukljucivanje sistema vazd.osmatranja.Mislim da se ovde radi o necem drugom o cemu je pisano pa da se ne ponavljamo.Slazem se sa vama da Iran svakako nebi birao teritoriju tako blizu Izraelu da bi bilo sta od osetljivih objekata gradio.
Da sećam se, naravno. Zato sam i počeo rečenicu sa "možda". Ipak te 2007. godine Sirija nije imala ništa posebno od sistema PVO. Bar ništa što bi predstavljalo problem izraelskom RV. Sami ste naveli koliko je RV Izraela nadmoćan. IAF ima najnovije blokove borbenih aviona a mislim da im je oprema bolja čak i od američke na avionima istog tipa.
Sećam se i kako je još ranije prošla sirijska PVO u dolini Beka. I u našoj vojnoj literaturi je bilo interesantnih članaka o tome. No posle pet godina prisustvo Rusije u Siriji je drugačije (kvalitativno) i mislim da mi, laička javnost, baš nešto i ne znamo čega sad tamo ima. A imajući u vidu onaj "slučaj" sa turskim RF4E opet kažem "možda".
No kako ste i sami rekli, to je sporedna stvar. Razloge napada i glavnu temu nisam komentarisao jer nemam šta da dodam ostalim komentarima. Volim ovaj sajt i zbog kvalitetne diskusije.
Ima pravih Turaka u Bosni.Zuko džumhur je bio jedan od njih.
Bašar al Asad optužio Izrael da hoće da destabilizuje Siriju
nedelja, 03. februar 2013. -Valjda je ovo pravi odgovor sa pravog mesta na pitanje iz autorovog teksta.
Napad Izraela je sigurno veliki diplomatski skandal. O tome se sve zna i urađen je sigurno uz saznanje Rusije, ako ne direktno, onda indirektne saznanja o tome.
Šta se time u ovom momentu želelo to možemo da nagađamo.
Rusija zadnjih godina mnogo razvijala radarske siteme i ima mogućnosti kontrole celog sveta, pošto joj je to neophodne radi sopstvene zaštite.
Osnovno pitanje jeste šta je bilo u zgradi i kolika je stvarana šteta. Lično mislim minimalna, jer Sirija ima iskustva sa Izraelom i uvek mora da bude na oprezu sa njim. Mislim da je ono što je bilo važno za nju sklonjeno iz zgrade, a da su nastradali samo obični vojnici, verovatno stražari.
Dalje implikacije ćemo videti, ali je sasvim sigurno da dalja na dalja dešavanja ovaj događan neće odigrati veliku ulogu, već nešto sasvim drugo.
Neosporna je cinjenica da Izrael, od kada moderna drzava postoji, iako mu je Amerika najvaeci saveznik, nikada nije ucestvovao ni u jednoj vojnoj akciji za racun Amerike ili NATO-a...Potpuno tacno.Amerika i NATO ucestvuju u vojnim akcijama za racun Izraela.Izrael cuva svoje vojne potencijale i pripomogne ako se stvar oduzi.Bas kao sada u Siriji.
rat 67 sedme se vodio da bi se povratile teritorije izgubljenje 40tih, danas vise niko negovori o njima niti o pravu povratka preko 3.5 miliona arapa u Izrael.
sve ono za sta srbima se sudi u hagu je prihvaceno kao pravedno kad umjesto srba to cine jevreji.
Israel i sam nije siguran sta zeli gledajuci na to da je danasnja politika dovela do izolacije izraela. Ni vracanje Sinajskog polu ostrva, ni okupacija juznog libana pa nisu dovele to sigurnosti izraela.
Samo me cudi da su dopustili da toliki palestinci ostanu na zapadnoj obali jordana 67...
Onog trenutka kada padne (ako padne) Basar u Siriji, muslimani ce krenuti na Izrael. Prvo iz Palestine, pa onda i iz drugih zemalja. E, to nece biti dobro ni za Srbiju, ni za Evropu.