Rusko čudo će se desiti, ako ponovo počnemo da živimo po svojoj pameti, prihvatajući sva najbolja dostignuća drugih naroda i civilizacija, ako se vratimo ka svojim izvorima i usmerimo ka visokim i lepim ciljevima. I obnovimo proćerdani vrlo moćni potencijal ruske civilizacije. I tada će Gospod pomoći našoj plemenitoj težnji.
Ovaj deo teksta mi se najviše dopada jer se odnosi i na Srbiju.
Preporuke:
160
8
2
nedelja, 02 decembar 2012 18:23
Kurjački
U pamet Srbi.
Preporuke:
95
5
3
nedelja, 02 decembar 2012 18:43
kurjački
Mnogo toga ovde je rečeno i o nama.
Preporuke:
133
3
4
nedelja, 02 decembar 2012 19:06
boban
Rusiju ne brane tenkovi vec strah od nuklearnog oruzja.
Preporuke:
135
4
5
nedelja, 02 decembar 2012 19:07
monti
pesimizam do koske!
Preporuke:
85
15
6
ponedeljak, 03 decembar 2012 15:11
subotičanin
"Rusko čudo će se desiti,... ako se vratimo ka svojim izvorima i usmerimo ka visokim i lepim ciljevima. I obnovimo proćerdani vrlo moćni potencijal ruske civilizacije... " Dodao bih: Rusko čudo će se desiti kada se Rusija odrekne osvojenih teritorija tokom imperijalističkog osvajanja Sibira i drugih delova Azije. Suviše je malo Rusa da bi imali 17 miliona km2. Takođe, ne znam o kakvoj to "Ruskoj civilizaciji" gospodin general zbori, kada je i ruska književnost i muzika i celokupna umetnost nastala na zapadnoevropskim uzorima !
Preporuke:
11
291
7
ponedeljak, 03 decembar 2012 15:38
Misa
Ko je i malo ziveo u Rusiji video bi koliko je ovo tacno. Lepo ja vama objasnjavam da su najveci ruski neprijatelj Putin-Kiril-Abramovic. Ako uskoro ne dodje do obracuna sa njima slom Rusije je izvestan. Tu je general potpuno u pravu.
Preporuke:
60
97
8
ponedeljak, 03 decembar 2012 15:42
Tatijana
@subotičanin
Taj Vaš zapadnoevropski uzor je u Srednjem veku bio obasjan jedino svetlošću lomača. Kolevka evropske civilizacije je grčko-rimska, a potom Vizantijska civilizacija, kojoj i sami pripadate.
Inače, nema potrebe da se toliko plašite Rusa. Neće oni Vama ništa.
Ceo intervju, o tome je i reč, je lepo osmišljen rebus.
Preporuke:
175
12
9
ponedeljak, 03 decembar 2012 15:43
laxa
ne treba americi nuklearni napad na rusiju, coca-cola, mcdonalds,mercedes, Iphone, napad koji traje od 91 maksimalono jos 10 godina rusi mogu to da izdrze a onda ce da postanu sirovinska baza zapadu koji samo sto nije propao,a gdje ce te vi braco srbi onda ?? eu ili kosovo??
Preporuke:
20
130
10
ponedeljak, 03 decembar 2012 15:51
@Suboticanin
To što govoriš je katastrofalno.
Pa po tvojoj logici bi SAD trebala da prestane da postoji, jer su oni sve i dobili osvajanjem i istrebljenjem američkih domorodaca ili kako su ih nazivali, Indijanaca.
Preporuke:
148
10
11
ponedeljak, 03 decembar 2012 16:01
ziman
Prosto receno: samokriticnost. Najbolji pocetak. Energija anglo-saksonaca, kazu da je uglavnom novac, te da im moc opada, sto je, cini se, tacno. Za istok i itd je vidljivo. Takodje, neophodno je, imajuci u vidu duh ruskog drustva, njegova ogranicenja, dobre strane i tendencije, definisati na zdravim osnovama nove paradigme, imajuci u vidu naslov teksta. Dakle, samokriticnost.
Preporuke:
86
1
12
ponedeljak, 03 decembar 2012 16:28
veca vestica
Smenjeni general daje svoje opservacije o vojsci Rusije.Iz generalovog ugla jaca je vatrogasna brigada iz Kosjerica od vojske Rusije.Sve i daje tako kako kaze general jos niko nije pronikao u psiholosku svest rusa u opasnim situacijama,a to je kljuc dali neko sme da izvrsi invaziju na Rusiju.Treba se samo setiti sta se desilo u pozoristu u Moskvi,ili u Belsanu?Ti dogadjaji kazu da u Rusiji zivot ljudi nista ne znaci.Zapadne sile i NATO to dobro znaju,jer su po toj matrici Hitler i Nemacka prosli kako su prosli.Dali zapadne sile hoce da se kockaju to je drugo pitanje.
Preporuke:
89
12
13
ponedeljak, 03 decembar 2012 16:56
brm
opet bolje znate od Rusa kako je u državi Gazpromnjeft... ko u FK Gazpromnjefte, bivšoj Velikoj Srbiji 1913. ...braća smo i to Raška
Preporuke:
6
69
14
ponedeljak, 03 decembar 2012 16:57
Slavomir Srpski
Ko je ovaj gospodin? Politicar? General u penziji? Aktivni general u sluzbi koji kritikuje ministarstvo odbrane u Rusiji?
Bec toga, ne mogu se uzeti zdravo za gotovo sve ovo sto naprica (a ima svega i svasta).
Da li je bezbednost ugrozena? Po definiciji jeste, jer da nije ne bi se o njoj ni naklapalo.
Nisam razumo ni kome je namenjen taj tkst, Predsedniku Rusije, ili njihovom Ministarstvu vojske, ili opoizicionim strnakama u Rusiji???
Preporuke:
44
21
15
ponedeljak, 03 decembar 2012 17:09
Srbin Srbinović
Koliko je meni poznato,Velika Rusija, ima nekoliko hiljada nuklearnih glava zaostalih iz sovjetskog perioda. Te nuklearne glave su sigurno savršenije, makar toliko, od bombi koje je zverska Amerika (USA) bacila na Japan (Hirošima i Nagasaki 1945). MORA ZVERSKA USA I NjENI ZVERSKI TRABANTI ZNATI DA ĆE BAR HILjADU TAKVIH NUKLEARNIH GLAVA PASTI NA NjIHOVU TERITORIJU, A JA VERUJEM DA VELIKA RUSIJA IMA SAVRŠENIJE I RAZORNIJE NUKLEARNE GLAVE.Samo to zaustavlja NATO zveri da napadnu Veliku Rusiju. Samo treba te bojeve glave "dokotrljati" do neprijateljske teritorije, a to, verujem, neće biti problem, i eto slobode Planeti.
Kada USA započne svoj zverski pir, ona mora bez ostatka dobiti odgovor po svaku cenu. To čuva Planetu. Ako ćemo biti robovi ameručkih zveri, bolje je da nema ni nas ni Planete. Jasno je da "dogovor o smanjenju nuklearnih glava" ima za cilj da PREVAROM USA stekne nadmoć da nekažnjeno može napasti Veliku Rusiju.
Preporuke:
81
14
16
ponedeljak, 03 decembar 2012 17:15
psd
... vreme je mnogo 'ubrzano' ?! Vizantija je propala, kada je pocela da 'stedi' na odbrani i saveznicima ?!
Preporuke:
62
2
17
ponedeljak, 03 decembar 2012 17:27
Srbin Srbinović
General na jednom mestu dobro primećuje da ponašanje NATO čelnika i vojnika NIJE viđeno ni kod zveri, da su GORI OD ZVERI. Ja godinama pišem da se radi o ZVERSKOM američkom fašizmu, koji smo mi Srbi dobro doživeli i danas neprestano doživljavamo. Što se tiče "mržnje i ljubavi" prema Rusiji, tu General NIJE u pravu, ili je bar nedorečen. 1) Bar 80% stanovnika Planete MRZI i PREZIRE USA. Upravo USA "ljubav" potčinjenih iznuđuje batinama, kaznama. 2) Ta "ljubav" počiva na strahu i saznanju ili iluziji da je mnogo moćan predmet "ljubavi". 3)USA,I NATO ZAPAD, NE POSEDUJE NIŠTA, BAŠ NIŠTA, ZBOG ČEGA BI IH TREBALO VOLETI. Velika Rusija i Veliki Ruski narod poseduju mnogo elemenata zbog kojih narodi Planete izražavju svoju nadu da će uz Rusiju postojati i da će imati bolju budućnost.
Velika Rusija MORA počivati na RUSKOM ELEMENTU, i tu je General u pravu. Oni što su "Rusi" samo po prezimenima su kamuflirani smrtni neprijatelji Rusije, i ne smeju biti ni blizu vlasti
Preporuke:
78
6
18
ponedeljak, 03 decembar 2012 17:31
Komnen Kolja Seratlić
Uvijek sam se divio ljudima, koji "hrabro ulijeću" u replike, plemike, dijaloge. Gospon "subotčanin", kauboji su 1848. oteli Meksiku Donju Kaliforniju, Novi Meksiko i Teksas. To je polovina Imperije, odnosno da nije osvojila te teritorije bila bi takoreći beznačajna kada je u pitanju sila. Drugo, gospodo, otac Perestrojke Andropov je na plenumu 1983.rekao:"SAD dnevno ubiraju tri dolara po glavi od TRI I PO MILIJARDE ljudi na svijetu". Ta izjava ga je koštala života, odnosno slijedeće godine je likvidiran. Njegovim odlaskom Perestrojka više nije bila ono, kako je on predvidio. Gorbačov je bio Imperijin "uspavanko". Išao je po svijetu, držao petparačka predavanja i uzvikivao: "Ja sam razbio SSSR, ja sam razbio Varšavski pakt, ja sam razbio SEV.Mogao je za ovo trostruko razbijanje da kaže, razbite gospodo NATO. A sada da malo iznerviram one koji bi jedva dočekali da vide Rusiju ponovo na koljenima kao u doba pijanog Jelcina: Rusi na ovakav način kriju tipove oružja o kojima Ameri mogu da sanjaju.
Preporuke:
84
5
19
ponedeljak, 03 decembar 2012 17:32
MR
U prvu je. Ali koje su njegove preporuke? Rusija teško da može postići stepen naoružanja koje Zapad poseduje. I sam je rekao da zemlje NATOa imaju nekih 25 hiljada tenkova. Osim toga, ruska tehnologija ne dozvoljava kvalitet savremenog oružja kao što je to slučaj u zapadnim zemljama pa čak i u Kini. Naravno, treba da stvaraju moderno oružje, ali njihov oslonac je, i tako će ostati i ubuduće, nuklearno naoružanje, naročito taktičko. Niko nije lud da napadne jednu zemlju koja bi odmah upotrebila nulearno oružje na samom bojištu.
Preporuke:
46
3
20
ponedeljak, 03 decembar 2012 17:40
Velizar M.
Ne zaboravite da je gen. Ivašov bio taj koji se usprotivio NATO-u 1999. On je praktično naredio zauzimanje aerodroma "Slatina" koje je onako efektno izvelo 200 ruskih padobranaca pod komandom majora Junuz Bega Jevkurova. Ta jedna konfrontacija sa NATO snagama debelo je koštala gen. Klarka i svima pokazala da se Rusija ipak nešto pita.
Koliko se sećam Ivašov je bio protivkandidat Putinu ili je bar najavljivao da će biti. To ne znači automatski da je on ovakav ili onakav. Ovo što je ovde izneto stoji. Manje ili više. I to je gledište jednog oficira. Legitimno koliko i Putinovo. Čije je realnije znaju Rusi bolje od nas. Što se mene tiče, srećno želim i Putinu i Ivašovu.
Preporuke:
98
2
21
ponedeljak, 03 decembar 2012 18:09
Beli Orao
@brm. Kao i uvek. Kupovina iz fotelje. Potrčko. Pica servis. Krakavela.
Izađi 10.12.2012.god. Da obnovimo G8, da sahranimo Istinu, da napravimo Porodičniu šetnju. Kukavico. Ne javljaj se.
Preporuke:
34
8
22
ponedeljak, 03 decembar 2012 18:10
MR
laxa = coca-cola i McDonalds će uništiti Rusiju. Grešiš, oni će pre uništiti Ameriku. Skoro pola Amerike je debelo, a dobar deo boluje od diabetisa. Ja živim u Americi i godinama nisam okusio ni koka-kolu ni hranu iz medonaldsa. Jako nezdrava hrana, koka-ќola je najobičnije đubre.
Preporuke:
72
3
23
ponedeljak, 03 decembar 2012 18:13
rus
Nemam ništa protiv rusa naprotiv, ali koliko vidim sva naša emigracija živi na zapadu i nije im palo na pamet da emigriraju u Rusiju iako im je Rusije puna usta.Čini mi se da i ovde važi deviza :"Hvali more drž se kopna"
Preporuke:
19
69
24
ponedeljak, 03 decembar 2012 19:01
Beli Orao
""Velizar M.
Velizare, bez radnje na terenu 0 bodova.
Volim braću, ali neko mora i da ih prati.
Živela naša Ruska braća.
Preporuke:
41
3
25
ponedeljak, 03 decembar 2012 19:03
Kurjački
Seratlić
Gorbačov je uveo perestrojku. Andropov bi mu zavrnuo šiju.
Preporuke:
30
3
26
ponedeljak, 03 decembar 2012 19:05
Ludi Vanko sve luđi i luđi
Kritika ubitačna.Izlazi refleksni i nisu srazmerni tolikim problemima i manjkavostima.U tri rečenice ono što treba, u sto ono što je propast.
Otkuda sada ovaj tekst,posle Lazanjskog .Onakav optimizam ovaj tekst ruši iz korena.Koje ćemo to rakete dobiti da nas spasu kad ovaj na sve to gleda kao na propast.Ima neke vojničke pragmatike u svemu.Kritika stanja dolazi kao usud.Niko ne sme da misli drugačije, niti ima smisla i načina da se bilo šta izmeni.Rusija je na kolenima.Ko je ovaj čovek?Čak i da je tako ovako totalna degradacija zemlje koja je pobedila Hitlera, nekako deluje nerealno.I drugo.On zna šta ne valja a ne zna šta je izlaz.Ono nekoliko fraza na kraju,samo su pro forma.Kao običaj tu.Za sve što ne valja to nije ni kap u moru.
Rusi vole krajnosti.Ne svi ovaj svakako.Izgleda da se tamo treba trebiti od gamadi.Rusija , kao ni mi, nije za demokratiju.Petar Veliki je lek.Neki novi,moderni.Ovakvi su tvorci haosa.Znaju šta ne valja , lek ne znaju.To treba očistiti i kod nas.
Preporuke:
47
10
27
ponedeljak, 03 decembar 2012 19:23
Aleksandar
Treba imati u vidu da je intervju dao bivšiministar odbrane koji je u trenutku smenjivanja imao još mnogo neostvarenih političkih ambicija - otuda se ne sme isključiti određeni revanšizam,kao posledica frustracije. Otkud ovoliko crnih tonova kada govori o stanju ruske odbrane i društva? Sve to zvuči kao da je pisano pre Putinove ere. Da je njihova odbrana toliko ugrožena i nemoćna, Rusija bi već bila uništena. Nije mi se svidelo ni pozivanje na početak Drugog svetskog rata. Poznato je da ni tada Rusija nije bila spremna, pa je ipak, doduše uz velike žrtve i neizmerne patnje naroda pobedila. Berlin je osvojio Georgij Žukov a ne general Paton. Često se poziva na slovenofila, filozofa Danilevskog, u smislu da je predvideo mnogo toga. Da li je predvideo Oktobarsku revoluciju, seizmičke snage,koja je Rusiju previše koštala? Nekoliko decenija pre kataklizme, Rusija je živela po formuli Bog,car i sveta majka Rusija,dakle pravoslavlje,autokratija,nacionalnost, i - šta se desilo 1917?
Preporuke:
45
10
28
ponedeljak, 03 decembar 2012 19:38
Aleksandar
Nije istina da je ruska kultura pozajmila sve sa zapada. Ruska kultura XIX veka smatra se čudom u vrtoglavom dosezanju vrhova a da je pri tome bila autohtona, dakle samosvojna. To je ostalo neobjašnjivo za mnoge istraživače do dana današnjeg (kao što je na primer tzv "grčko čudo" - nastanak velike filozofije na skromnim materijalnim osnovama antičke Grčke).Činjenica je da je do rata s Napoleonovom Francuskom, u kulturnom smislu Rusija bila "kulturna kolonija Francuske". Posle pobede došlo je do buđenja nacionalne svesti kao posledica naraslog samopoštovanja. Zar treba da podsećam šta su bili,redom,Puškin, Gogolj, Tolstoj, Dostojevski u književnosti, šta je predstavljao Mendeljejev u nauci. Početkom XX veka ruski slikari Kandinski,Maljevič i Šagal otišli su Pariz i odlučujuće uticali na savremeno slikarstvo: Pikaso je učio od njih. Na zapadu postoje pozorišta u kojima se igra samo Čehov (umro 1904).Začetnik raketne tehnike bio je Konstantin Ciolkovski, da se ne zaboravi.
Preporuke:
65
3
29
ponedeljak, 03 decembar 2012 19:42
Aleksandar
Kada se general Ivašov već poziva na slovenofila Danilevskog, taj nije osuđivao osvajanje Sibira. Sibir je osvojio kozak Jermak Timofejev, sa grupom od 500 drugova,koji je došao do dalekoistočne obale Tihog okeana. Narodi koje je zatekao na tom pohodu bili su na predcivilizacijskom nivou.
Preporuke:
57
2
30
ponedeljak, 03 decembar 2012 19:58
Dejan
Rusiju kao zemlju NATO nikad neće da napadne, ali je manevarski prostor Rusije u svetu veoma ograničen.
Ne može za svaku sitnicu da se pokrene nuklearna kataklizma.
Rusije treba da bude u stanju da izda garancije Asadu da će braniti Siriju od spoljnje agresije. Ne mora Amerika da napadne Siriju, da li Rusija može da porazi u konvencionalnom ratu Tursku?
Odgovor je ne.
Turska je mezimac Amerike i ima previše aviona, tenkova i vojske.
Poenta za nas je da je normalno da volimo Rusiju, ali da ne treba da se nadamo da će oni zbog nas da zarate.
Uostalom Sirija IMA rusku pomorsku bazu, pa je opet Rusija "na strani međunarodnog prava", dok je Amerika na strani protivnika Asada. Rezultat je da će Zapad polagano da slomi Asada, i liši Rusiju jedine pomorske baze u Sredozemlju.
Preporuke:
48
8
31
ponedeljak, 03 decembar 2012 20:54
Jovan
Bas ga nagrdi, crno jeste ali bas da nema nikakav pozitivan primer pretera ga. Najlakse je kritikovati a da vidim sta bi doticni general uradio a da ne napravi teske lomove u drzavi i novu unutrasnju krizu?
Preporuke:
24
7
32
ponedeljak, 03 decembar 2012 21:21
Drago
Alexandar@"Nekoliko decenija pre kataklizme, Rusija je živela po formuli Bog,car i sveta majka Rusija,dakle pravoslavlje,autokratija,nacionalnost"Vama.. pada svasta napamet. Kao tipican antikomunista nemas pojma o cemu govrois. Katalizma znaci totalno unistenje, a Rusija nije bila unistena posle toga. Neverovatno koliki slepsci mogu antikomunisti da budu."i - šta se desilo 1917?"Srusen je zaostali i korumpirani sistem Cara i Crkve, gde obican kmet nije imao za hleb, a stvorena je mocna zemlja oprema kojoj prethodna Ruska imperija (koju je samarao ko je kako stigao, od Nemacke, Japana do Engleza) nije mogla da prismrdi po snazi i uticaju u svetu - SSSR.Zahvaljujuci toj "crvenoj kataklizmi" si ti danas ziv, jer da je Hitler zatekao kilavog i smotanog Cara umesto Staljina, Sloveni kao rasa bi bili istrebljeni.Rekao bih da se stidis svojih reci upucenih SSSR-u, ali vi antikomunisti ne znate sta rec stid znaci...pa necu vise trositi reci.
Preporuke:
24
39
33
ponedeljak, 03 decembar 2012 21:21
A.Č.
BEOGRAD-Srbija će uskoro dobiti status stalnog posmatrača u “Organizaciji sporazuma o kolektivnoj bezbednosti” (CSTO) koju čine Rusija, Belorusija, Kazahstan, Jermenija, Tadžikistan i Uzbekistan, a u narednom periodu o tome će raspravljati i Skupština Srbije koja bi trebala da oformi delegaciju parlamentaraca u cilju priključenja ovoj Evroazijskoj organizaciji.
Evo Srba da pomognu majčici Rusiji.
Izvor:
www.pravda.rs
Preporuke:
21
5
34
ponedeljak, 03 decembar 2012 22:14
David Novaković
Upravo ovaj tekst pokazuje koliko je bemislena tvrdnja da su komunisti uništili Rusiju. Da nije bilo SSSR-a i zaostavštine istog, Rusija bi bila iseckana i podeljena kao pica. Subotičanin samo ponavlja jako opasne komentare zapadnih zvaničnika ''da Sibir treba podeliti''.
Iako je Putin naizgled konsolidovao Rusiju nakon Jeljcina, ovakva politika i sprega vlasti, crkve i tajkuna neće izaći na dobro. Jasno je kakve vrednosti nameće kapitalizam, bilo da je u Americi ili Rusiji. Sve se svodi na novčani odnos, zbog čega tehnologija, nauka i drugi bitne stvari stagniraju. Vreme je da se Rusija trgne iz ovog sna u kome leži već 20 godina.
Preporuke:
34
6
35
ponedeljak, 03 decembar 2012 22:19
Aleksandar
Drago, pa ja sam upravo to i rekao,samo što Vi,usled viška strasti niste primetili. Slažem se i da revolucija nije bila kataklizma. Bila je samo klizma.
Preporuke:
20
3
36
ponedeljak, 03 decembar 2012 22:28
Reddy
@Drago
Izvanredno ste poentirali i na tome vam sa moje strane hvala. Dodao bih, međutim, i na žalost da je general Ivašov u potpunosti u pravu. Makoliko Putin podržavao srpsku stvar on je izašao iz Jeljcinovog dvorišta i neizbežno nosi pečat takvog ambijenta. Samo jedno pitanje dezavuiše čitav aktuelni sitem a pogotovo ono što se zbiva u ruskoj vojsci. Kako je moguće da toliko godina na njenom čelu bude jedan običan prodavac nameštaja kakav je bio Serdjukov? Jedini odgovor može biti da za takvu poziciju vuče zasluge pripadništva posvećenom krugu kome pripada i sam Vladimir Putin. Učinio je samo kozmetičke promene. Od suštinskog raskida sa Jeljcinovom praksom nema ništa sem što je sve bolje maskirano i skriveno. Praksa je slična. Okružen je umesto oligarsima silovikima a odatle je iscureo i Serdjukov. Mogu samo milsiti koliko sličnih zauzima takođe visoke pozicije. Bez komunista i socijalizma od Rusije nema ništa. Komunistima su u nekoliko navrata pokrali izbore. Tipični prevaranti.
Preporuke:
20
32
37
ponedeljak, 03 decembar 2012 22:36
Bojan
Pametan čovjek, iskreno i tačno kaže.. i mnogo toga je i na nas primjenjivo.
Preporuke:
26
5
38
ponedeljak, 03 decembar 2012 23:47
Mićunović
General je jastreb i prema svojima. Puca u metu. Jastreb je u pravu. Pobediće civilizacija čoveka a ne civilizacija zveri. Mi, pravoslavni narodi treba da poštujemo tri tačke koje je jastreb naveo, a svaka je civilizacijska.
Šta da radi Srbija?Gde smo tu mi?
Da posluša Ivašova, da radi na sebi sebe radi.
Ne trebaju neprijatelji Srbiji, nećemo sa neprijateljima. Mi smo Ruska civilizacija.
Tuđa mora da nas pojede i ako nebi htela. Mora. Istopili su nas, ali još trajemo.
Trajemo zbog civilizacijskih gena.
Pogledajmo komšije. Najvećim delom Zveri, podržavane od velikih zveri.
Zato,vratimo se sebi, sklonimo ove koji su već prešli crvenu liniju naše civilizacije.
Sklonimo zversku vlast, ona nije naša, ona je tuđa. Ona ne vodi brigu ni o državi ni o narodu.
Na izbore.
Vratimo se sebi, svojim korenima, kulturi, svojoj civilizaciji. Tuđa mora da nas proguta!
Preporuke:
43
6
39
utorak, 04 decembar 2012 00:13
rajkom
Pitam se kada smo zadnji put pročitali bilo kakav tekst, ili intervju nekog našeg penzionisanog generala i njegovo mišljenje o reformi Šutanovca i profesionalizaciji naše vojske i stanju naše odbrane. A budite sigurni da imamo mnogo pametnih generala u penziji, ali njih niti ko šta pita, niti za bilo šta konsultuje, a vojska i sistem odbrane nam i dalje propada.
Preporuke:
47
0
40
utorak, 04 decembar 2012 01:00
Beli Orao
""Reddu(za šta). Putin je ušao u pijandurino dvorište i razbucao ga. Neznalico.
Problem srpskog crno-belog razmišljanja - u nas kritika ne postoji, pa je dobar deo čitalaca dalekosežnu kritiku Ivašova prepoznao kao kritizerstvo tj napad na Rusiju. Možda zato ovoliko komentara glase "ko je on, nema on pojma". Mislim da se takvo razmišljanje ne može primeniti na dokazanog čoveka i stručnog geostratega kao što je Leonid Ivašov i ono ne stoji.
Preporuke:
18
1
42
utorak, 04 decembar 2012 01:25
Turas
Ivašov pretenciozno naglašava slabosti u vojnom korpusu sa istinitim stanjem.Tako da se dobija utisak da general je previše ličan Slabo verujem u njegovu viziju produhvljavanja Rusije stvaranje nove matrice kao predvodnice među ruskim narodima.To upravo sam slušao kao viziju Jedinstvene Rusije od njenog osnivače Putina.Ivašov prikriva svoju ozlojeđenost(razlozi nisu baš jasni)u preteranom,da ne kažem neistinitom prikazivanju geo-političke situacije u Rusiji To u SSSR nebi mu palo na pamet.Putin je dozvolio previše neosnovanih kritika,bez da iste ne konfrontira sa stvarnošću koji ovde prikazuje Ivašov kao virtuelnu.To nije "demokratija"da svako može da iznosi "svoju" istinu bez odgovornosti.Ovde se radi,ipak o generalu.
Preporuke:
7
7
43
utorak, 04 decembar 2012 01:34
noćna mora
Svi ili najveći problemi nastali su u SSSR-u, i njegovim raspadom na način kako to nebi trebalo nikad biti, jer je urađeno sve da se Rusi oslabe na više načina, Jedan od njih je i struktura tehnološke osnove koja je bila uspostavljena izvan same matice Rusije, u očekivanom budučem procesu SSSR raspada. S druge strane, ostala je stara struktura administracije, koja je sama sebi dovoljna, kontrolirana civilizacijskom ovisnosti od zadadnih centara moći, u pravcu "isisavanja" intelektualnih sposobnosti pojedinaca u razvoju oružja kao jedinog posla tadašnje države bez razvoja industrije široke potrošnje i time osnove za svako drugo uzdizanje duhovnih vrednosti i opšte ekonomske moći tehnološkom ravni uspešnosti u zadovoljavanju kvalitete života u umerenosti bez suvišno potrebnog hedonizma na prljavim tehnologijama.
Preporuke:
5
2
44
utorak, 04 decembar 2012 01:49
kukulele
odlični komentari i svi ljudi su u pravu, ali pade mi na pamet 1 komentar o srednjovekovnim evropskim lomačama. Oni su uspostavljali civilizacijsku stegu uništavanjem ljudi slobodnih nazora, i slobodnog duha, tako da su tražili puteve uspostave svoje nevidljive dominacije i sretnih i zadovoljnih robova u njihovoj ulozi borbe za boljim standardom, ali sa glavnim ciljem razvojem tehnika koje se mogu primeniti u odbrambeni za ostvarivanjem apsolutnog vladanja nad neposlušnima. S druge strane vladanje u Rusiji je bilo nešto drugaćije organizovano bez nekog velikog pritiska na narod dok se nisu pojavili prvi znaci industrijalizacije gde su ti procesi dosta različito išli u opštoj nezainteresiranosti za uspostavom pravednije raspodele u toj sferi razvojnih potencijala gde se nevidi glavni civilizacijski cilj svega postoječeg odnosa ljudi u društvu, sa onda po tome opštu nesposobnost odgovornih sa svojim ničim dovedenim u pitanje privilegijama za koje se ne mora boriti. Nešto slično kao dans
Preporuke:
6
1
45
utorak, 04 decembar 2012 02:23
G. G.
@Drago
-Nikolaj Drugi je najoklevetanija ličnost ruske istorije. On uopšte nije bio slab car, čak obrnuto – Nikolaj II je ispoljavao ogromnu samokontrolu, snagu i smirenost, uvek i u svim okolnostima.
-Kad govore da je car bio slab, da je bio slab vojskovođa, evo paralele. Govore: silni Staljin, pobednik u Velikom Otadžbinskom ratu, a on tobože – slabi car. Međutim, na našoj teritoriji nema ni jednog jedinog groba poginulih ruskih vojnika u Prvom svetskom ratu! Ne zato što su ih boljševici zatrpali,njih jednostavno nema! Mi nismo pustili neprijatelja na svoju teritoriju. A pod Staljinom je neprijatelj stigao pod Moskvu i Staljingrad.
-A Rusija je od 1903. do 1913. imala moćnu industrijalizaciju bez ljudskih žrtava koje smo imali tokom sovjetske industrijalizacije. NAJFASCINANTNIJE JE TO ŠTO SE SVAKE GODINE BROJ STANOVNIKA POVEĆAVAO ZA 3-4 MILIONA. Svake godine, počev od 1897. godine – zato što se živelo bolje.
Preporuke:
29
9
46
utorak, 04 decembar 2012 02:28
G. G.
Drago@
-Po obimu proizvodnje, Rusija je 1913. zaostajala samo za Nemačkom, stigla je bila Englesku, a prestigla Francusku i Italiju.
-Rusija je postajala moćni ekonomski konkurent Engleskoj, Sjedinjenim Državama i Francuskoj. A konkurenta je trebalo eliminisati. Utoliko pre što su Englezi i Francuzi bili Rusiji, prema rezultatima Prvog svetskog rata, obećali moreuze (Bosfor i Dardaneli), Carigrad i luku na Egejskom moru i teritorijalna proširenja na račun Austrougarske.
-Svi revolucionari su buntovnici, a njihovi lideri ultrabuntovnici koji su u stanju da organizuju sve. Od Gulaga do gladi! Zato su oni koji danas kod nas po ulicama uzvikuju „revolucija“ jednostavno nenormalni ljudi i ne shvataju šta rade
-ZBOG TAKVIH LjUDI, ZBOG REVOLIUCIJA IZGUBILI SMO 90 MILIONA LjUDI.
LEONID REŠETKOV DIREKTOR RUSKOG INSTITUTA ZA STRATEŠKA ISTRAŽIVANjA
http://fakti.org/rossiya/resetnjikov-rusija-je-1913-bila-stigla-englesku-zato-je-dobila-dve-revolucije
Preporuke:
30
10
47
utorak, 04 decembar 2012 09:20
Bravo
Vidim da mnogi ,,komentatori'' znaju situaciju u Rusiji bolje od Ivašova, da su kompetentniji od njega u vojnim ocenama (on je školovani general-pukovnik)i da oko vojnih pitanja i svetske situacije znaju vise od iskusnog generala. Bravo genijalci, nobelovci, doktori nauka, profesori, filozofi i ostali sveznalci.
Preporuke:
17
7
48
utorak, 04 decembar 2012 10:10
Reddy
@Beli orao
Ušao mu u dvorište i razbucao ga pa mu posle brže-bolje sagradio spomenik u rodnom Jekaterinburgu. Nema šta! Akt patriotske grandioznosti! A usput i zadržao kadrove iz jeljcinovog vremena/Kudrin, finansije, Čubajs, mirnodopski atom, nano tehnologije/. A za neznalicu, ma ne ljutim se, samo nastavi da lebdiš.....
Preporuke:
6
16
49
utorak, 04 decembar 2012 10:17
Reddy
@G.G.
Pa kada carska Rusija beše takva sila kako tako lako izgubi bitku kod Cušime? A šta beše sa onim milionima ruskih mužika koji u tako razvijenoj zemlji na konjima sa sabljama padahu ko snoplje pred nemačkim mitraljezima. Gde je tada bio taj čuveni carski tehnološki iskorak Rusije u odnosu na Evropu i svet? I ko je to izazivao Rusiju. Njihovi srodnici iz evropskih susednih dinastija. Prvi svetski rat je, onda, verovatno bio "mala porodična svađa" koju su glavom platili deseci miliona siromašnih. Vi bi, kanda, to opet u novu avanturu?Ne bi ste vi ovo moglo pisati da za takve gluposti na ovom sajtu ne postoji i odgvarajuća klijentela koja na svaku budalaštinu pljeska i aklamira. No, veselite se do mile volje, samo ne na moj račun.
Preporuke:
9
28
50
utorak, 04 decembar 2012 10:24
Reddy
@G.G.
Pošto su po vama revolucionari i njihove vođe nenoramlni ljudi valjda su normalni oni koji su ih doveli u takvo stanje a od viška pameti pri takvom logičkom zaključivanju sigurno ne pate jedan Hitler, MUsolini ili, eventualno, generalisimus Franko. Pogotovo američki industrijalac Ford koji od jednog takviog normalnog tipa dobi i Gvozdeni krst. Sve se unormalilo samo zasmetaše neki revolucionari. I ovi danas normalni nas i ceo svet dovedoše do ivice provalije pa ti se sada brajko usudi da budeš nenormalan, tj. revolucionaran jer evo pametnjakovića koji te obeležava podobnim za azil. Kakva intelektualna majstorija unormalizovanja nas sklonih svakojakim preteranostima!
Preporuke:
7
23
51
utorak, 04 decembar 2012 10:41
Pitagora
Bravo G.G.-u za komentar!To je argumentovano pisanje! Rusija je krajem XIX veka snažno krenula napred. Bile su rodne godine,visok natalitet,sklopljen je ugovor sa firmom Mc Cormick i uvezena moderna poljoprivredna oprema,80-milionska zemlja je imala najjači regrutni kontingent, Stolipinove reforme su se kako-tako probijale. Ukratko, zapad se uplašio. Unutrašnje snage destrukcije bile su inspirisane teškim društvenim nepravdama; samo treba pročitati "Zle duhe" Dostojevskog. Te će snage dobiti od zapada konkretnu novčanu pomoć na početku revolucije, da bi zauzvrat Rusija istupila iz Prvog svetskog rata. Šta je Rusija dobila revolucijom? jesu li gladni nahranjeni? Ali, postojala je Rusija i pre i za vreme i posle komunizma.
Preporuke:
26
6
52
utorak, 04 decembar 2012 11:10
@subotičanin
To isto o tome da je 'nepravedno da Rusija kontroliše toliko bogatstava' je prva preko usta izvalila Madlen Olbrajt. Baj d vej, ne smeta vam što Amerika kontroliše bar dve trećine ukupnog svetskog kapitala?
Došao sam do zaključka da vi niste običan čitalac, već da ste profesionalac koji radi u korist obaveštajnih službi sa zadatkom da dezorijentiše ljude.
Preporuke:
20
2
53
utorak, 04 decembar 2012 11:18
...
Suština ruskog (a i našeg) problema je po mom mišljenju ovo:
'o materijalnom oni praktično nisu ni razmišljali... ono najvažnije u njihovom životu beše – duhovni, stvaralački Polet, služenje Otadžbini, društveno priznanje njihovih zasluga'.
Mislim da je to suština. Daašnjeg čovek duhovni život uopšte ne zanima. Prevaldao je materijalizam, hedonizam. Ovda i sada, meni i - tačka.
To je pobeda hipertrofiranog egoizma i smrt društva.
Preporuke:
17
0
54
utorak, 04 decembar 2012 11:34
Miša
Ko je bio tamo, shvata da je sve rečeno od strane generala potpuno istina. Skalirajte stanje u Srbiji x10 i dobijate stanje u Rusiji. Pitate ako je tako, zašto zapadnjaci ne reše istočno pitanje? Odgovor je prost i logičan.
Cepkanjem Rusije na npr.50 državica dobili bi bar 10 novih država koja imaju u svom posedu nuklearni potencijal. Šta mislite zašto ne napadaju S.Koreju? Ovako imaju tipa na čelu Rusije koji stvar drži u svojim rukama a igra po njihovim notama. Obezbedjuje redovne isporuke sirovina i energije, a na domaćem planu stagnira ili degradira sferu ekonomije, finansija, kulture. Za njegov ostanak na vlasti ulažu samo u jak PR, bez puščanog metka. Kada budu dovoljno rastočili ideju samosvesnosti nacije, e tek tada će ući. Turcima nije bilo dovoljno ni 500g. da nas asimiliju, jer je postojao taj supstrat nacionalne ideje, ex YU se raspala za ukupno nekih 10g. zato što ideja jugoslovenstva kao nacionalne odrednice nije postojao kao dominantna misao na prostoru bivše države.
Preporuke:
14
3
55
utorak, 04 decembar 2012 11:52
Miša
Pročešljajte malo po netu, videćete gde se pare od ruskog gasa slivaju (u Švicu), gde je sedište rusko-srpske kompanije koja gradi južni tok? Od koga Rusi najviše kupuje naoružanje (čak 60% od ukupnog stranog naoružanja)? Sa kim imaju dogovor , njihov FSB, o neselektivnoj razmeni informacija?
Zato ovaj iskaz generala vidim kao iskreni poziv čoveka koji je već u takvim godinama da mu ništa više ne može nauditi. Stavite prst na čelo, pa promislite da li je baš sve onako kako PR-ovi propagiraju.
Preporuke:
11
2
56
utorak, 04 decembar 2012 11:59
Reddy
@Pitagora
Hvala na zasmejavanju! Argumentacija "par excellence". Ovo je, valjda, Ničeovo "prevrednovanje svih vrednota". U Srbiji možeš videti svako čudo samo nećeš videti normalni pogon i normalnu proizvodnju kao i dobro plaćene radnike. Opet mora da je za to neko kriv! Srbijanska lenjost, nesposobnost, lopovluk, ma kakvi, to mi u Srbiji ne znamo šta je. To nam je uvezao Zapad! Kako da ne. A tamo idete da zaradite, odande šaljete pare kući, iz tih zemalja uvozite automobile, decu šaljete na školovanje u njihove institucije itd. E, sada kada je pukla kopča, Rusija je na dnevnom redu. Sada je ona odjednom postala uzor za Srbijance i njihove prohteve. Pa je, tako, još krajem XIX veka skoro stigla i prestigla sve razvijene zemlje zapada a ovaj, ljubomoran na njene uspehe organizuje revoluciju i ubacuje Lenjina. I na kraju "sjajna argumentacija". Da li ste vi skoro pohodili psihijatra i pripitali ga malo za zdravlje svoje duše? Nastup ideološkog ludila, šta li je već na stvari?
Preporuke:
10
24
57
utorak, 04 decembar 2012 12:54
@Miša
Bivša Jugoslavija se nije 'raspala za 10 godina', nego je trajala gotovo pola veka (1943-1991), i to je ujedno i najduži period u kojem su Srbi u savremenoj istoriji imali političku samostalnost i slobodu (period Kraljevine Srbije, 1878-1915 je period od 37 godina, što je kraće nego jugoslovenski period). Što se tiče jugoslovenstva kao nacionalne odrednice, tu se delom salžem s vama, u tom smislu da nije kao većinsko uverenje prevladalo kod Hrvata i Slovenaca, iako je i tamo bilo dosta ljudi koji su se tako osećali. Stvar je u tome što je izgradnja jedinstvene jugoslovenske nacije jedan istorijski proces koji ima svoje preduslove i svoju dinamiku, i da što se dinamike tiče on je istorijski gledano bio samo delimično završen, a što se tiče preduslova činjenica je da su velike sile (uključivši i Rusiju odnosno Sovjetski Savez) bile te koju su pritiscima Jugoslaviju od starta konfederalizovale (dok su prvu naprosto razbili kao zvečku). Ukratko, Jugoslavije nije imalo dovoljno istorijskog vremena
Preporuke:
9
10
58
utorak, 04 decembar 2012 13:04
Tešić Goran - Leonid Ivašov preteruje (1)
se ne slažem sa Ivašovim. Živim u Rusiji i tvrdim da preteruje i to dosta. On je dobar čovek i prijatelj Srba, ali spada u one koji sve živo kritikuju jer mu se tako hoće. Pri tome se stalno pominje upravo ono što današnju Rusiju čini najjačom, a to je simbioza: Putin - Partijarh Kiril. Plus bogati ljudi Rusije (ne oligarsi!) Putin je napravio sistem u kome koristi bogate ljude Rusije za dobro Rusije. U takvom sistemu i oni imaju svoj deo kolača. Ja sam lično protiv kapitalizma sa preduzećima monstrumima (podržavam model sa malom i srednjom privredom), ali šta predlaže Ivašov? Novi komunizam? Mnogo se u Rusiji priča o nekakvom SSSR-u 2.0. Za mene je to opasno. Zašto se ne govori o Carskoj Rusiji 2.0? Putin čita Ivana Iljina i bavi se delom Stolipina. To su jako dobri uzori. A već je doneta odluka o modernizaciji ruske vojske i već se velike pare ulažu u tu modernizaciju. Ruska vojska i pored toga nije slaba.
Preporuke:
33
6
59
utorak, 04 decembar 2012 13:05
Tešić Goran - Leonid Ivašov preteruje (2)
Pokazala je to u Gruziji gde je pregazila gruzijsku na američki način modernizovanu vojsku. Inače, ima jedna stvar koju mnogi prenebregavaju kada pričaju i pišu o novoj Rusiji, a to je fakt da je narod u SSSR-u živeo u materijalnoj nemaštini. To je ostavilo negativne posledice na ljude i zato treba pustiti narod da malo i materijalno živne, a to se upravo sada dešava u Rusiji. I neka se dešava. To je dobro. A priča kako u Rusiji vlada nekakav grozomorni materijalizam je kao i mnogo toga u opisima nove Rusije preterana. Većina ljudi živi normalno na relaciji porodica - kuća - posao - odmor. Svako traži neki svoj put i sreću. Živi se solidno prema dobrom. I bolje ja da se ide ovako postepeno i da se ne ulazi u neke teže konfrontacije sa zapadom jer zapad upravo to i hoće da isprovocira. Još je Stolipin govorio da mu treba 20 godina mira da od Rusije napravi čudo.
Preporuke:
33
6
60
utorak, 04 decembar 2012 13:08
Tešić Goran - Leonid Ivašov preteruje (3)
Ali ubili su ga i sprečili da napravi to čudo mada je u njegovo vreme Rusija već dobro bila krenula putem čuda. I Putin je nedavno rekao to isto da zemlji treba duži period mira da se poboljša i ustali. General Ivašov nije dao realno stanje. Preterao je sa kritikom. Prosečan Rus ne živi loše, a ruska vojska nije tako slaba kako on pokušava da predstavi. A da ima problema ima. Kao i svugde u svetu. Ali mnogima, pa čak i nekim deklarisanim patriotama, mnogo smeta nezvanični savez države i Crkve u Rusiji. A meni ne. Meni se to sviđa.
Preporuke:
34
4
61
utorak, 04 decembar 2012 13:23
David Novakovic@G. G.
Kolicina neznanja koju ispoljavate je alarmantna. Uskoro ćete poćeti ovde da ubeđujete kako je car bio na korak od toga da lansira Sputnjik...
Preporuke:
5
16
62
utorak, 04 decembar 2012 13:25
Jakovljevic Strasimir
Rusija je preslikana Srbija samo sto ima atomsku bombu.
Isti mafijasi bliski vlasti,neradnici rodjeni i u veri pravoslavnoj - stihijski modernisti. Do juce i veliki broj svestenstva je radio za crvene.Sad crvenih nema,no ovi su crnji od svih crvenih.
Nerad,pijanstvo i izdaja ce srusiti Rusiju.
Preporuke:
11
13
63
utorak, 04 decembar 2012 14:50
Rade
General je napisao zanimljiv clanak. Ipak, i Rusofobi koji se sad raduju skoroj propasti Rusije zbog ovog teksta, i neki Rusofili koji mozda strahuju zbog istog, trebaju prvo uzeti u obzir kontekst, generalovu struku - on se bavi geopolitikom i vojnom naukom. Njegov posao je da na vrijeme uocava, upozorava i smislja odgovore, strategije, na sve moguce i nemoguce potencijalne opasnosti, ukljucujuci najcrnji scenario u blizoj i daljoj buducnosti. Zbog toga su njegovi tekstovi po prirodi stvari vise pesimisticni nego optimisticni. Tu on nije izuzetak, to vazi za sve vojne stratege i geopliticare.
I zapadni stratezi upozoravaju na niz opasnosti za njihove oruzane snage / zemlje. Ima i NATO cijeli niz problema i slabosti. Vidite da uz svu impresivnu tehniku nisu u stanju da nametnu svoju volju i ostvare potpunu kontrolu ni u zemljama kao sto su Irak i Afganistan, gdje su im protivnici male, slabo naoruzane grupe. Sta bi tek bilo da se oprobaju protiv solidne armije?
Preporuke:
17
2
64
utorak, 04 decembar 2012 14:51
Rade
NATO napada samo male i slabe. To je velika organizacija sa puno vrlo razlicitih clanova sa razlicitim interesima. Ti interesi se ne sukobljavaju dok su okolnosti stabilne i dok clanstvo donosi korist i ne kosta previse. Bila bi sasvim druga prica da se krene u ozbiljan rat, za koji je potrebna opca mobilizacija, veliki troskovi i prihvatanje hiljada zrtava u vlastitim redovima. Nijedna zapadno evropska zemlja nije raspolozena za tako nesto. Zbog ekonomske krize sve zapadno evropske zemlje smanjuju oruzane snage i izdavanja za odbranu.
Sto se tice Turske, ako bi oni nesto Rusima zasmetali, dovoljno bi bilo naoruzati Kurde…
Preporuke:
20
2
65
utorak, 04 decembar 2012 15:10
Mirko
Poštovanje generalu Ivašovu na hrabrom istupu i vrlo inteligentnom opisu današnje geopolitičke situacije u svijetu.
Odlično je opisao slabosti današnje Rusije, koja ima velike sličnosti sa slabostima Srbije, ali i ostalih r+naroda na Balkanu. Mi nikad nećemo znati da radimo kao Nijemci i Kinezi ili da se organiziramo tako dobro.
Ali odlično je i opisao slabosti današnje zapadne civilizacije. On vjeruje u moralnu i civilizacijsku premoć Azije za što doduse ima dosta argumenata. Međutim ipak treba biti oprezan jer Dzengis Kan je najveci osvajac u povijesti a Mao Ce Tung je likvidirao 60 miliona vlastitih gradjana.
U pravu je kada ocjenjuje: "Nama dodeljuju usku nišu – ispumpavajte naftu i gas, dostavljajte čist vazduh, isporučujte lepe devojke i jeftinu intelektualnu radnu snagu, ali i čuvajte otpatke prljavih i opasnih tehnologija."
Za nadati se da ce i na zapadu biti ovakvih ljudi koji ce gledati da bude bolje svima a ne kako da zarate.
Preporuke:
7
13
66
utorak, 04 decembar 2012 18:26
G. G.
@Reddy,David Novakovic
Podaci koje sam izneo su citati Leonida Petroviča Rešetnjikova magistra istorije i direktora Ruskog instituta za strateška istraživanja. Stoji to izpod teksta i link a evo ga još jedanput: http://fakti.org/rossiya/resetnjikov-rusija-je-1913-bila-stigla-englesku-zato-je-dobila-dve-revolucije
Preporuke:
16
6
67
utorak, 04 decembar 2012 18:34
Komnen Kolja Seartlić
Radi se o iskrivljivanju istine i paušalnom stavu da je Gorbačov pokrenuo Presetrojku. Gorbačov je jedna velika istorijska nesreća, ne samo za Ruse, već i za mnoge druge narode.
Preporuke:
12
1
68
utorak, 04 decembar 2012 19:36
Reddy
@G.G.
I šta sad? trebalo bi, valjda, da padnem u komu jer ste citirali Rešetnjikova. Podaci interpretirani sami po sebi i van šireg vremenskog konteksta nemaju šta ponuditi. Naprotiv, mogu samo zavesti što im je često puta i osnovni cilj. Bavim se sličnim stvarima i materija mi je sasvim bliska. Vama mogu reći da je razumem i previše dobro. Toliko dobro da vam mogu sugerisati da bez poznavanja unutrašnjeg mehanizma funkcionisanja modernog građanskog društva i njegove najeksplicitnije, računovodstvene forme berzanskog poslovanja, ama baš ništa na ovom belom svetu ne može biti shvaćeno niti umovano. Ko to ne razume taj ništa i nikada neće razumeti i ono najjednostavnije. I zato se olako ne upuštajte u besmisleno iznošenje data.
Preporuke:
5
22
69
utorak, 04 decembar 2012 22:01
Ready
To Reddy. Osim računovodstva,treba naučiti i kulturu dijaloga
Preporuke:
8
10
70
utorak, 04 decembar 2012 22:44
Reddy
@Ready
Patološki saveti malo koga interesuju. Pre toga potrebno je konsultovati odgovarajućeg savetnika. A za oporavljenog rekonvalescenta savet da dijalog podrazumeva dve strane i to podjednake. Dijalog je kao tanka žica. Nije dovoljno da je samo jedan pol zategne, neće pući ako druga strana olabavi, tek ako i ona uradi isto. Tada puca i dijalog. Za ovakav zaključak, izgleda, potrebno je malo više moždane tekućine. Zato, živeli!
Preporuke:
5
16
71
utorak, 04 decembar 2012 22:52
G. G.
@Reddy
Šalite se!?
Preporuke:
14
3
72
utorak, 04 decembar 2012 23:05
Reddy
A posebno mi um i srce probadaju i dovode do obeshrabrenja sistematsko i horsko dislajkovanje koje valjda ima časnu nameru da me odvrati od šamaranja besprizornog srbijanskog intelektualnog šljama. Toliko su me puta proburazili da ću se od glinenog goluba verovatno jednog dana pretvoriti i u pravog orlića.
Preporuke:
5
21
73
sreda, 05 decembar 2012 02:53
doda
Lazanski ipak ne veruje u generalove reci ,tera covek po svoje hhahahh .Lazanski ima li te negde?SAD kontrolishe Putina a on Ruse Lazanski.
Preporuke:
1
8
74
sreda, 05 decembar 2012 13:56
Poštovalac NSPM
Poštovani komentatori, teško da se posle ovakvog intervjua može bilo šta komentarisati a još manje polemisati, to bi izgledalo kao kad bi topovi i puške mogle da govore posle nuklearke. Za one koji nisu dovoljno upućeni u ruske generale, kod njih kada generalu prestane funkcionalna dužnost oni se ne penzionišu već ostaju generali do kraja života a država ih može ponovo aktivirati ukoliko je to potrebno. Za generala Ivašova mogli smo da zaključimo da je on i dalje aktivan u akadrmiji, i da raspolaže sa podatcima kako o Rusiji i ZND tako i o svim velikim državama, regionima i svetskim silama.
Meni je njegov stav i mišljenje o nedostatku paradigme kod Rusa naj bitnija činjenica, i ukoliko se to što pre uoči kako kod njih tako i kod nas rodiće se nova nada za nas a kao što možemo da vidimo i za njih.
Hoću da kažem da smo izašli iz jedne države iz jednog sistema a da naše "elite" nisu stvorile nov socijalni ekonomski i državni obrazac, jer kako bi i mogle kad su im ideje u sukobu interesa.
Preporuke:
7
2
75
sreda, 05 decembar 2012 16:55
milo
Odustajanje od socijalizma za SSSR je najveća katastrofa.Nisu samo doveli sebe nego i čitav svijet u ćorsokak.Svijet u kojem nema alternative.U doba hladnog rata nezamislivo je bilo da policija (čuvar sistema) štrajkuje a evo dočekašmo i to,jer danas sve može propasti al kapitalizam nikako(jer je dokazano najbolji).
Ne samo rusi nego i čitava Evropa guraju taj neoliberalizam jer se tobože dokazalao da ništa drugo nevalja,pa ko ćoravi traže način da umole onih 2% koji su vlasnici 95% sredstava za proizvodnju,da nastave da nas izrabljuju i za naše i za njihovo dobro.Iako i slijepac vidi da je struktura vlasništva nad sredstvima za proizvodnju (kao i u feudalizma i robovlasništva)postala kočnica ljudskog razvoja!
Čile je za Pinočea bio poligon za test tog neoliberalizma i to je tamo dovedeno do kraja(vrhunca),do jednog apsurdnog kraja.I dok Kamila Valjeho i čileanski studenti guraju u komunizam kod nas se slavi taj Putin i priželjkuje neki njegov oligarhsko-klerikalni neoliberalizam.
Preporuke:
20
7
76
sreda, 05 decembar 2012 17:59
Reddy
@Milo
U moru besmisla poštujem vašu hrabrost da zauzmete ovakav stav na sajtu koji obiluje prilozima ljudi koji buncaju i posle spektakularnih promašaja i neuspeha neoliberalnog tržišnog ludila. Svaki sličan prilog je više nego dragocen protivotrov tupostima koje se valjaju pred našim očima.
Preporuke:
5
14
77
sreda, 05 decembar 2012 22:25
Gledajmo naša posla
Ispada da su Srbi u neviđenoj prednosti nad Rusima (što nismo mogli ni da sanjamo) jer Srbi su, ako ništa drugo, otrežnjeni i u velikoj većini svesni svog stanja da su u ... do noseva.. što je odlična pozicija da se pokrene proces spasenja. Ali ne polovična "ruska" omamljenost i obmana (što se da zaključiti iz odličnog gornjeg teksta) već sveobuhvatni preporod! Kako, braćo i sestre?
Preporuke:
0
4
78
četvrtak, 06 decembar 2012 07:09
Obilic
Govorio o Rusiji a mislio na Srbiju.
Preporuke:
1
1
79
četvrtak, 06 decembar 2012 09:52
Ready
to Reddy. Pojavljuju se nagoveštaji pristojnosti.
Preporuke:
6
0
80
četvrtak, 06 decembar 2012 11:12
Reddy
@Ready
A ti kao, izgleda, pretenduješ na višak pameti? Siđi sa drveta. MOže grana da se odlomi pa da gekneš dupetom posle čega te ne bi prepoznali ni kao mandrila.
Preporuke:
2
7
81
četvrtak, 06 decembar 2012 13:09
Ready
to Reddy. Smirite se. Pa već ste pokazali da domaće vaspitanje niste imali gde ni od koga da naučite
Preporuke:
7
2
82
četvrtak, 06 decembar 2012 14:56
Reddy
@Ready
Tipična srbijanština! Pošto se grana odlomila ponovo drugoga savetuješ. Izgleda da vam je taj pedagoški gen ugrađen pri samom rođenju. Tako ste i druge savetovali pa evo gde ste. Još malo pa nigde. Teško da je od majmuna postao čovek.
Preporuke:
1
14
83
četvrtak, 06 decembar 2012 17:31
Ready
to Reddy. Stvarno Vam je teško.Bolje da se vratite među likove iz "Hadersfilda", biće Vam lakše među svojima. Tamo ćete biti orlić,ovako ćete ostati kolibri.
Preporuke:
9
1
84
četvrtak, 06 decembar 2012 19:33
Reddy
Ready, ti si samo u službi onih koji bi da skrenu pažnju na sporedno.
Ovaj deo teksta mi se najviše dopada jer se odnosi i na Srbiju.
Taj Vaš zapadnoevropski uzor je u Srednjem veku bio obasjan jedino svetlošću lomača. Kolevka evropske civilizacije je grčko-rimska, a potom Vizantijska civilizacija, kojoj i sami pripadate.
Inače, nema potrebe da se toliko plašite Rusa. Neće oni Vama ništa.
Ceo intervju, o tome je i reč, je lepo osmišljen rebus.
Pa po tvojoj logici bi SAD trebala da prestane da postoji, jer su oni sve i dobili osvajanjem i istrebljenjem američkih domorodaca ili kako su ih nazivali, Indijanaca.
Bec toga, ne mogu se uzeti zdravo za gotovo sve ovo sto naprica (a ima svega i svasta).
Da li je bezbednost ugrozena? Po definiciji jeste, jer da nije ne bi se o njoj ni naklapalo.
Nisam razumo ni kome je namenjen taj tkst, Predsedniku Rusije, ili njihovom Ministarstvu vojske, ili opoizicionim strnakama u Rusiji???
Kada USA započne svoj zverski pir, ona mora bez ostatka dobiti odgovor po svaku cenu. To čuva Planetu. Ako ćemo biti robovi ameručkih zveri, bolje je da nema ni nas ni Planete.
Jasno je da "dogovor o smanjenju nuklearnih glava" ima za cilj da PREVAROM USA stekne nadmoć da nekažnjeno može napasti Veliku Rusiju.
Što se tiče "mržnje i ljubavi" prema Rusiji, tu General NIJE u pravu, ili je bar nedorečen. 1) Bar 80% stanovnika Planete MRZI i PREZIRE USA. Upravo USA "ljubav" potčinjenih iznuđuje batinama, kaznama. 2) Ta "ljubav" počiva na strahu i saznanju ili iluziji da je mnogo moćan predmet "ljubavi". 3)USA,I NATO ZAPAD, NE POSEDUJE NIŠTA, BAŠ NIŠTA, ZBOG ČEGA BI IH TREBALO VOLETI. Velika Rusija i Veliki Ruski narod poseduju mnogo elemenata zbog kojih narodi Planete izražavju svoju nadu da će uz Rusiju postojati i da će imati bolju budućnost.
Velika Rusija MORA počivati na RUSKOM ELEMENTU, i tu je General u pravu. Oni što su "Rusi" samo po prezimenima su kamuflirani smrtni neprijatelji Rusije, i ne smeju biti ni blizu vlasti
Koliko se sećam Ivašov je bio protivkandidat Putinu ili je bar najavljivao da će biti. To ne znači automatski da je on ovakav ili onakav. Ovo što je ovde izneto stoji. Manje ili više. I to je gledište jednog oficira. Legitimno koliko i Putinovo. Čije je realnije znaju Rusi bolje od nas. Što se mene tiče, srećno želim i Putinu i Ivašovu.
Izađi 10.12.2012.god. Da obnovimo G8, da sahranimo Istinu, da napravimo Porodičniu šetnju. Kukavico. Ne javljaj se.
Velizare, bez radnje na terenu 0 bodova.
Volim braću, ali neko mora i da ih prati.
Živela naša Ruska braća.
Gorbačov je uveo perestrojku. Andropov bi mu zavrnuo šiju.
Otkuda sada ovaj tekst,posle Lazanjskog .Onakav optimizam ovaj tekst ruši iz korena.Koje ćemo to rakete dobiti da nas spasu kad ovaj na sve to gleda kao na propast.Ima neke vojničke pragmatike u svemu.Kritika stanja dolazi kao usud.Niko ne sme da misli drugačije, niti ima smisla i načina da se bilo šta izmeni.Rusija je na kolenima.Ko je ovaj čovek?Čak i da je tako ovako totalna degradacija zemlje koja je pobedila Hitlera, nekako deluje nerealno.I drugo.On zna šta ne valja a ne zna šta je izlaz.Ono nekoliko fraza na kraju,samo su pro forma.Kao običaj tu.Za sve što ne valja to nije ni kap u moru.
Rusi vole krajnosti.Ne svi ovaj svakako.Izgleda da se tamo treba trebiti od gamadi.Rusija , kao ni mi, nije za demokratiju.Petar Veliki je lek.Neki novi,moderni.Ovakvi su tvorci haosa.Znaju šta ne valja , lek ne znaju.To treba očistiti i kod nas.
Ne može za svaku sitnicu da se pokrene nuklearna kataklizma.
Rusije treba da bude u stanju da izda garancije Asadu da će braniti Siriju od spoljnje agresije. Ne mora Amerika da napadne Siriju, da li Rusija može da porazi u konvencionalnom ratu Tursku?
Odgovor je ne.
Turska je mezimac Amerike i ima previše aviona, tenkova i vojske.
Poenta za nas je da je normalno da volimo Rusiju, ali da ne treba da se nadamo da će oni zbog nas da zarate.
Uostalom Sirija IMA rusku pomorsku bazu, pa je opet Rusija "na strani međunarodnog prava", dok je Amerika na strani protivnika Asada. Rezultat je da će Zapad polagano da slomi Asada, i liši Rusiju jedine pomorske baze u Sredozemlju.
Evo Srba da pomognu majčici Rusiji.
Izvor:
www.pravda.rs
Iako je Putin naizgled konsolidovao Rusiju nakon Jeljcina, ovakva politika i sprega vlasti, crkve i tajkuna neće izaći na dobro. Jasno je kakve vrednosti nameće kapitalizam, bilo da je u Americi ili Rusiji. Sve se svodi na novčani odnos, zbog čega tehnologija, nauka i drugi bitne stvari stagniraju. Vreme je da se Rusija trgne iz ovog sna u kome leži već 20 godina.
Izvanredno ste poentirali i na tome vam sa moje strane hvala. Dodao bih, međutim, i na žalost da je general Ivašov u potpunosti u pravu. Makoliko Putin podržavao srpsku stvar on je izašao iz Jeljcinovog dvorišta i neizbežno nosi pečat takvog ambijenta. Samo jedno pitanje dezavuiše čitav aktuelni sitem a pogotovo ono što se zbiva u ruskoj vojsci. Kako je moguće da toliko godina na njenom čelu bude jedan običan prodavac nameštaja kakav je bio Serdjukov? Jedini odgovor može biti da za takvu poziciju vuče zasluge pripadništva posvećenom krugu kome pripada i sam Vladimir Putin. Učinio je samo kozmetičke promene. Od suštinskog raskida sa Jeljcinovom praksom nema ništa sem što je sve bolje maskirano i skriveno. Praksa je slična. Okružen je umesto oligarsima silovikima a odatle je iscureo i Serdjukov. Mogu samo milsiti koliko sličnih zauzima takođe visoke pozicije. Bez komunista i socijalizma od Rusije nema ništa. Komunistima su u nekoliko navrata pokrali izbore. Tipični prevaranti.
Šta da radi Srbija?Gde smo tu mi?
Da posluša Ivašova, da radi na sebi sebe radi.
Ne trebaju neprijatelji Srbiji, nećemo sa neprijateljima. Mi smo Ruska civilizacija.
Tuđa mora da nas pojede i ako nebi htela. Mora. Istopili su nas, ali još trajemo.
Trajemo zbog civilizacijskih gena.
Pogledajmo komšije. Najvećim delom Zveri, podržavane od velikih zveri.
Zato,vratimo se sebi, sklonimo ove koji su već prešli crvenu liniju naše civilizacije.
Sklonimo zversku vlast, ona nije naša, ona je tuđa. Ona ne vodi brigu ni o državi ni o narodu.
Na izbore.
Vratimo se sebi, svojim korenima, kulturi, svojoj civilizaciji. Tuđa mora da nas proguta!
-Nikolaj Drugi je najoklevetanija ličnost ruske istorije. On uopšte nije bio slab car, čak obrnuto – Nikolaj II je ispoljavao ogromnu samokontrolu, snagu i smirenost, uvek i u svim okolnostima.
-Kad govore da je car bio slab, da je bio slab vojskovođa, evo paralele. Govore: silni Staljin, pobednik u Velikom Otadžbinskom ratu, a on tobože – slabi car. Međutim, na našoj teritoriji nema ni jednog jedinog groba poginulih ruskih vojnika u Prvom svetskom ratu! Ne zato što su ih boljševici zatrpali,njih jednostavno nema! Mi nismo pustili neprijatelja na svoju teritoriju. A pod Staljinom je neprijatelj stigao pod Moskvu i Staljingrad.
-A Rusija je od 1903. do 1913. imala moćnu industrijalizaciju bez ljudskih žrtava koje smo imali tokom sovjetske industrijalizacije. NAJFASCINANTNIJE JE TO ŠTO SE SVAKE GODINE BROJ STANOVNIKA POVEĆAVAO ZA 3-4 MILIONA. Svake godine, počev od 1897. godine – zato što se živelo bolje.
-Po obimu proizvodnje, Rusija je 1913. zaostajala samo za Nemačkom, stigla je bila Englesku, a prestigla Francusku i Italiju.
-Rusija je postajala moćni ekonomski konkurent Engleskoj, Sjedinjenim Državama i Francuskoj. A konkurenta je trebalo eliminisati. Utoliko pre što su Englezi i Francuzi bili Rusiji, prema rezultatima Prvog svetskog rata, obećali moreuze (Bosfor i Dardaneli), Carigrad i luku na Egejskom moru i teritorijalna proširenja na račun Austrougarske.
-Svi revolucionari su buntovnici, a njihovi lideri ultrabuntovnici koji su u stanju da organizuju sve. Od Gulaga do gladi! Zato su oni koji danas kod nas po ulicama uzvikuju „revolucija“ jednostavno nenormalni ljudi i ne shvataju šta rade
-ZBOG TAKVIH LjUDI, ZBOG REVOLIUCIJA IZGUBILI SMO 90 MILIONA LjUDI.
LEONID REŠETKOV DIREKTOR RUSKOG INSTITUTA ZA STRATEŠKA ISTRAŽIVANjA
http://fakti.org/rossiya/resetnjikov-rusija-je-1913-bila-stigla-englesku-zato-je-dobila-dve-revolucije
Ušao mu u dvorište i razbucao ga pa mu posle brže-bolje sagradio spomenik u rodnom Jekaterinburgu. Nema šta! Akt patriotske grandioznosti! A usput i zadržao kadrove iz jeljcinovog vremena/Kudrin, finansije, Čubajs, mirnodopski atom, nano tehnologije/. A za neznalicu, ma ne ljutim se, samo nastavi da lebdiš.....
Pa kada carska Rusija beše takva sila kako tako lako izgubi bitku kod Cušime? A šta beše sa onim milionima ruskih mužika koji u tako razvijenoj zemlji na konjima sa sabljama padahu ko snoplje pred nemačkim mitraljezima. Gde je tada bio taj čuveni carski tehnološki iskorak Rusije u odnosu na Evropu i svet? I ko je to izazivao Rusiju. Njihovi srodnici iz evropskih susednih dinastija. Prvi svetski rat je, onda, verovatno bio "mala porodična svađa" koju su glavom platili deseci miliona siromašnih. Vi bi, kanda, to opet u novu avanturu?Ne bi ste vi ovo moglo pisati da za takve gluposti na ovom sajtu ne postoji i odgvarajuća klijentela koja na svaku budalaštinu pljeska i aklamira. No, veselite se do mile volje, samo ne na moj račun.
Pošto su po vama revolucionari i njihove vođe nenoramlni ljudi valjda su normalni oni koji su ih doveli u takvo stanje a od viška pameti pri takvom logičkom zaključivanju sigurno ne pate jedan Hitler, MUsolini ili, eventualno, generalisimus Franko. Pogotovo američki industrijalac Ford koji od jednog takviog normalnog tipa dobi i Gvozdeni krst. Sve se unormalilo samo zasmetaše neki revolucionari. I ovi danas normalni nas i ceo svet dovedoše do ivice provalije pa ti se sada brajko usudi da budeš nenormalan, tj. revolucionaran jer evo pametnjakovića koji te obeležava podobnim za azil. Kakva intelektualna majstorija unormalizovanja nas sklonih svakojakim preteranostima!
Došao sam do zaključka da vi niste običan čitalac, već da ste profesionalac koji radi u korist obaveštajnih službi sa zadatkom da dezorijentiše ljude.
'o materijalnom oni praktično nisu ni razmišljali... ono najvažnije u njihovom životu beše – duhovni, stvaralački Polet, služenje Otadžbini, društveno priznanje njihovih zasluga'.
Mislim da je to suština. Daašnjeg čovek duhovni život uopšte ne zanima. Prevaldao je materijalizam, hedonizam. Ovda i sada, meni i - tačka.
To je pobeda hipertrofiranog egoizma i smrt društva.
Cepkanjem Rusije na npr.50 državica dobili bi bar 10 novih država koja imaju u svom posedu nuklearni potencijal. Šta mislite zašto ne napadaju S.Koreju? Ovako imaju tipa na čelu Rusije koji stvar drži u svojim rukama a igra po njihovim notama. Obezbedjuje redovne isporuke sirovina i energije, a na domaćem planu stagnira ili degradira sferu ekonomije, finansija, kulture. Za njegov ostanak na vlasti ulažu samo u jak PR, bez puščanog metka. Kada budu dovoljno rastočili ideju samosvesnosti nacije, e tek tada će ući. Turcima nije bilo dovoljno ni 500g. da nas asimiliju, jer je postojao taj supstrat nacionalne ideje, ex YU se raspala za ukupno nekih 10g. zato što ideja jugoslovenstva kao nacionalne odrednice nije postojao kao dominantna misao na prostoru bivše države.
Zato ovaj iskaz generala vidim kao iskreni poziv čoveka koji je već u takvim godinama da mu ništa više ne može nauditi. Stavite prst na čelo, pa promislite da li je baš sve onako kako PR-ovi propagiraju.
Hvala na zasmejavanju! Argumentacija "par excellence". Ovo je, valjda, Ničeovo "prevrednovanje svih vrednota". U Srbiji možeš videti svako čudo samo nećeš videti normalni pogon i normalnu proizvodnju kao i dobro plaćene radnike. Opet mora da je za to neko kriv! Srbijanska lenjost, nesposobnost, lopovluk, ma kakvi, to mi u Srbiji ne znamo šta je. To nam je uvezao Zapad! Kako da ne. A tamo idete da zaradite, odande šaljete pare kući, iz tih zemalja uvozite automobile, decu šaljete na školovanje u njihove institucije itd. E, sada kada je pukla kopča, Rusija je na dnevnom redu. Sada je ona odjednom postala uzor za Srbijance i njihove prohteve. Pa je, tako, još krajem XIX veka skoro stigla i prestigla sve razvijene zemlje zapada a ovaj, ljubomoran na njene uspehe organizuje revoluciju i ubacuje Lenjina. I na kraju "sjajna argumentacija". Da li ste vi skoro pohodili psihijatra i pripitali ga malo za zdravlje svoje duše? Nastup ideološkog ludila, šta li je već na stvari?
Isti mafijasi bliski vlasti,neradnici rodjeni i u veri pravoslavnoj - stihijski modernisti. Do juce i veliki broj svestenstva je radio za crvene.Sad crvenih nema,no ovi su crnji od svih crvenih.
Nerad,pijanstvo i izdaja ce srusiti Rusiju.
I zapadni stratezi upozoravaju na niz opasnosti za njihove oruzane snage / zemlje. Ima i NATO cijeli niz problema i slabosti. Vidite da uz svu impresivnu tehniku nisu u stanju da nametnu svoju volju i ostvare potpunu kontrolu ni u zemljama kao sto su Irak i Afganistan, gdje su im protivnici male, slabo naoruzane grupe. Sta bi tek bilo da se oprobaju protiv solidne armije?
Sto se tice Turske, ako bi oni nesto Rusima zasmetali, dovoljno bi bilo naoruzati Kurde…
Odlično je opisao slabosti današnje Rusije, koja ima velike sličnosti sa slabostima Srbije, ali i ostalih r+naroda na Balkanu. Mi nikad nećemo znati da radimo kao Nijemci i Kinezi ili da se organiziramo tako dobro.
Ali odlično je i opisao slabosti današnje zapadne civilizacije. On vjeruje u moralnu i civilizacijsku premoć Azije za što doduse ima dosta argumenata. Međutim ipak treba biti oprezan jer Dzengis Kan je najveci osvajac u povijesti a Mao Ce Tung je likvidirao 60 miliona vlastitih gradjana.
U pravu je kada ocjenjuje: "Nama dodeljuju usku nišu – ispumpavajte naftu i gas, dostavljajte čist vazduh, isporučujte lepe devojke i jeftinu intelektualnu radnu snagu, ali i čuvajte otpatke prljavih i opasnih tehnologija."
Za nadati se da ce i na zapadu biti ovakvih ljudi koji ce gledati da bude bolje svima a ne kako da zarate.
Podaci koje sam izneo su citati Leonida Petroviča Rešetnjikova magistra istorije i direktora Ruskog instituta za strateška istraživanja. Stoji to izpod teksta i link a evo ga još jedanput: http://fakti.org/rossiya/resetnjikov-rusija-je-1913-bila-stigla-englesku-zato-je-dobila-dve-revolucije
I šta sad? trebalo bi, valjda, da padnem u komu jer ste citirali Rešetnjikova. Podaci interpretirani sami po sebi i van šireg vremenskog konteksta nemaju šta ponuditi. Naprotiv, mogu samo zavesti što im je često puta i osnovni cilj. Bavim se sličnim stvarima i materija mi je sasvim bliska. Vama mogu reći da je razumem i previše dobro. Toliko dobro da vam mogu sugerisati da bez poznavanja unutrašnjeg mehanizma funkcionisanja modernog građanskog društva i njegove najeksplicitnije, računovodstvene forme berzanskog poslovanja, ama baš ništa na ovom belom svetu ne može biti shvaćeno niti umovano. Ko to ne razume taj ništa i nikada neće razumeti i ono najjednostavnije. I zato se olako ne upuštajte u besmisleno iznošenje data.
Patološki saveti malo koga interesuju. Pre toga potrebno je konsultovati odgovarajućeg savetnika. A za oporavljenog rekonvalescenta savet da dijalog podrazumeva dve strane i to podjednake. Dijalog je kao tanka žica. Nije dovoljno da je samo jedan pol zategne, neće pući ako druga strana olabavi, tek ako i ona uradi isto. Tada puca i dijalog. Za ovakav zaključak, izgleda, potrebno je malo više moždane tekućine. Zato, živeli!
Šalite se!?
Meni je njegov stav i mišljenje o nedostatku paradigme kod Rusa naj bitnija činjenica, i ukoliko se to što pre uoči kako kod njih tako i kod nas rodiće se nova nada za nas a kao što možemo da vidimo i za njih.
Hoću da kažem da smo izašli iz jedne države iz jednog sistema a da naše "elite" nisu stvorile nov socijalni ekonomski i državni obrazac, jer kako bi i mogle kad su im ideje u sukobu interesa.
Ne samo rusi nego i čitava Evropa guraju taj neoliberalizam jer se tobože dokazalao da ništa drugo nevalja,pa ko ćoravi traže način da umole onih 2% koji su vlasnici 95% sredstava za proizvodnju,da nastave da nas izrabljuju i za naše i za njihovo dobro.Iako i slijepac vidi da je struktura vlasništva nad sredstvima za proizvodnju (kao i u feudalizma i robovlasništva)postala kočnica ljudskog razvoja!
Čile je za Pinočea bio poligon za test tog neoliberalizma i to je tamo dovedeno do kraja(vrhunca),do jednog apsurdnog kraja.I dok Kamila Valjeho i čileanski studenti guraju u komunizam kod nas se slavi taj Putin i priželjkuje neki njegov oligarhsko-klerikalni neoliberalizam.
U moru besmisla poštujem vašu hrabrost da zauzmete ovakav stav na sajtu koji obiluje prilozima ljudi koji buncaju i posle spektakularnih promašaja i neuspeha neoliberalnog tržišnog ludila. Svaki sličan prilog je više nego dragocen protivotrov tupostima koje se valjaju pred našim očima.
A ti kao, izgleda, pretenduješ na višak pameti? Siđi sa drveta. MOže grana da se odlomi pa da gekneš dupetom posle čega te ne bi prepoznali ni kao mandrila.
Tipična srbijanština! Pošto se grana odlomila ponovo drugoga savetuješ. Izgleda da vam je taj pedagoški gen ugrađen pri samom rođenju. Tako ste i druge savetovali pa evo gde ste. Još malo pa nigde. Teško da je od majmuna postao čovek.