Lepo rasvetljavate neke događaje, koje još niko nije ni pokušao da poveže sa Arapskim prolećem, bar ne u javnosti. Super napisano, lepo i jasno, svaka čast!
Preporuke:
48
2
2
nedelja, 23 septembar 2012 23:03
Nikola Malović
Amerika ne može da kontroliše toliki prostor... kaže autor, sa čim se može da složi svak ko razmišlja racionalno. Ali, stalno postavljam isto pitanje: šta ako Amerika, ili oni koji njome vladaju, uopšte ne žele da riješe neki od regionalnih sukoba? Nego da oni upravo posluže za situaciju u kojoj bi se moglo govoriti o ratu svih protiv svih. Jer, odavno je pređena granica kada su američke intervencije prestale da imaju smisla, i nisu prestale, nego su se, gle "alogičnosti" - umnožile.
Preporuke:
44
1
3
nedelja, 23 septembar 2012 23:38
Mitar
Brojni računi za pogrešnu politiku Bele kuće u regionu".
SAD je ,,uvela" demokratiju i na izborima su pobedili ,,muslimanska braća" neprijetelji SAD.
Želeli ste, sad trpite, ne može se sve silom.
Preporuke:
26
1
4
ponedeljak, 24 septembar 2012 01:36
Sale
Ameri ovo sve rade sa jasnom namerom. Možda čitate u poslednje vreme kako je pojačano tursko prisutstvo na Balkanu. Kad se povežu Iran, Egipat i Turska biće Evropi preko leđa.
Šta mislite ko će nam tada prodavati oružje i opremu?
Amerika je postala velesila preko Evrope i 2. svetskog rata, pa sada kad se očekuje pad na kolena njihove ekonimije dobro bi joj došao još jedan veliki rat.
Preporuke:
32
1
5
ponedeljak, 24 septembar 2012 08:08
Dejan Milojević
Slažem se sa "lutajućim Bokeljom", plan onih koji vladaju Amerikom i svetom je jednostavan, i uglavnom bi se mogao definisati kao: pobiti što više LjUDI.
Preporuke:
32
0
6
ponedeljak, 24 septembar 2012 11:24
kaca
Polako ali sigurno ih stize bumerang osionost. dobro iskazana kroz nasu narodnu kletvu :Dabogda se osilio !
Preporuke:
9
8
7
ponedeljak, 24 septembar 2012 12:20
Jezik 45
Slažem se u vezi sa ovim planovima: pobiti ili porobiti, njima je svejedno. Razlika je samo u jednom slovu i jednoj glasovnoj promeni...
Preporuke:
14
0
8
ponedeljak, 24 septembar 2012 16:02
brm
Nikola Malović
" šta ako Amerika, ili oni koji njome vladaju, uopšte ne žele da riješe neki od regionalnih sukoba?"
tačno tako, prekinuli su planetarno trgovačke puteve i sad kontrolišu svetsku razmenu i sa-obraćaj, što je prastari odus svake tiranije... ali i početak propasti
Preporuke:
9
0
9
ponedeljak, 24 septembar 2012 16:40
Miloš
Autor je izneo interesantne teze ali samo delimično mogu da se složim sa njegovim stavovima: naime mala je šansa da se ostvari neka saradnja između Irana i Egipta, gotovo podjednako mala kao i saradnja između Saudijske Arabije i bilo koje od ove dve države. Ne samo da postoje konfesionalni antagonizmi već ove države u perspektivi pre mogu biti (zajedno sa Turskom) regionalni takmaci nego savveznici. Takođe, to što je u Egiptu na vlast došlo muslimansko bratstvo ne znači da će se politika prema Saudijskoj Arabiji ili Izraelu zaoštriti - retorika pritv Izraela možda jeste prisutna ali praktično Egipat je država u ogromnim problemima a sa islamističkom vladom on može biti samo još manje funkcionalan pa time i manja realna opasnost Izraelu bez obzira na retoriku.
Preporuke:
6
3
10
ponedeljak, 24 septembar 2012 18:08
siniša
Ključna reč za Bliski Istok i Egipat je Suec. Nikada, ( znam za ono nikad ne reci nikad ), ali zaista nikada se Zapad neće odreći Sueca. Pre će ga zatrpati. Znači ne samo Amerika, nego i Francuska, Engleska i Nemačka.
U tom smislu ne treba davati rezolutnnje ocene organizacije " Muslimanska braća". To nije pro iranska šiitska organizacija, nego suniitska proturska, i to neoosmanlijska organizacija.
Tačka dodira te organizacije i Irana je Izrael i ta sprega Iran-muslimanska braća je vrlo problematičlna, verovatno su muslimanska braća turski "trojanski konji".
Opstanak Irana zavisi od opstanka Sirije, a pad Sirije je interes Turske. Interes Izraela nije pad Sirije, čak ni Irana. Interes Izraela je jedno ljudsko bombardovanje Irana i uništavanje nuklearnih postrojenja, ali ne i rušenje čisto zbog ravnoteže sa Turskom.
Situacija je još komplikovanija kad se doda Saudijska Arabija. SAD i CIA kontrolišu muslimansku braću, ma kako to čudno zvučalo.
Preporuke:
7
5
11
ponedeljak, 24 septembar 2012 20:54
s.j. Izvanredna analiza, ali se ne slažem oko par detalja
Naime, istina je da je zapad kriv za dešavanja u Iraku, kao i etniči i verski sukob koji je tamo nastao, ali de ne slažem da im je to pomoglo kad je reč o Iranu. Konkretno, osim toga što su dobili baze u Iraku, ništa drugo im nije od pomoći (oni su se možda nadali da će im biti, ali nije). Kako im je bolje da Irakom vladaji šiiti, nego Sadam i njegovi suniti? Logično je da bi im bio podobniji Sadam, koji čak i ratovao sa Iranom.
Nema sumnje da su katastrofu u Iraku oni kreieali, ali jednostavno ne shvatam zašto su mislili da će im pomoći. Nadam se da je to znak da gube konce, a ne indikator postojanja nekih, za nas prikrivenih, planova.
Takođe se ne slažem sa idejom da se Muslimanska braća, ili barem Mursi, blagonaklonjena Iranu. Oni de možda dive Iranu na nivou islamizivanosti društva, ali to ne menja činjenicu da je Iran šiitska zemlja, a da su Muslimanska braća salafiti. Možda pridajem previše važnosti unutar-islamskim sukobima, ne znam..
Možda u sledećoj analizi..
Preporuke:
5
0
12
ponedeljak, 24 septembar 2012 21:07
Jezik 45
u istom ovom časopisu postoji članak Romea-Nikole Popovića "Nova zora Muslimanskog bratstva", gde on vrlo detaljno govori o istom, naširoko ga analizirajući, i to u fantastično stilski oblikovanom tekstu, tako da je, pored gomile informacija koje se nalaze tamo, pravo zadovoljstvo čitati ga. Pretpostavljam da bi se tamo mogli naći neki od odgovora na neke od komentara.
Preporuke:
3
0
13
sreda, 26 septembar 2012 13:46
Miša
Ako se malo zagrebe po površini doći ćete do sledećeg, Morsi je živeo u USA i tamo je doktorirao i radio kao profesor, zar verujete da je tek tako došao u Egipat? Dalje, u Egiptu živi 11 milina Kopta, jedan od ciljeva muslimanske braće je njihovo proterivanje iz Egipta. Autor filma o Muhamedu je Kopt,to može da bude svakog trenutka inicijalna kapisla za nezampamćeno krvoproliće u Egiptu koje bi se prelilo na region. U cilju sprečavanja sukoba, šta mislite čija vojna čizma dolazi na Suec i Saharu. Zašto Sahara? Kao neiscrpni izvor solarane energije, jako je zanimljiva za buduće naraštaje. U Egiptu na CNN svaki dan se letos vrtela reklama: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-m4Fn3lT2eg .
Što se Irana tiče, ta kampanja može da traje najviše do 30 dana, inače su zapadnjaci u dubokom blatu (pesku), a Evropu će gurnuti u ruke Rusiji, zato sada i dodatno ojačavaju brane kroz koje bi eventualno mogla da grune arapska bujica.
SAD je ,,uvela" demokratiju i na izborima su pobedili ,,muslimanska braća" neprijetelji SAD.
Želeli ste, sad trpite, ne može se sve silom.
Šta mislite ko će nam tada prodavati oružje i opremu?
Amerika je postala velesila preko Evrope i 2. svetskog rata, pa sada kad se očekuje pad na kolena njihove ekonimije dobro bi joj došao još jedan veliki rat.
" šta ako Amerika, ili oni koji njome vladaju, uopšte ne žele da riješe neki od regionalnih sukoba?"
tačno tako, prekinuli su planetarno trgovačke puteve i sad kontrolišu svetsku razmenu i sa-obraćaj, što je prastari odus svake tiranije... ali i početak propasti
U tom smislu ne treba davati rezolutnnje ocene organizacije " Muslimanska braća". To nije pro iranska šiitska organizacija, nego suniitska proturska, i to neoosmanlijska organizacija.
Tačka dodira te organizacije i Irana je Izrael i ta sprega Iran-muslimanska braća je vrlo problematičlna, verovatno su muslimanska braća turski "trojanski konji".
Opstanak Irana zavisi od opstanka Sirije, a pad Sirije je interes Turske. Interes Izraela nije pad Sirije, čak ni Irana. Interes Izraela je jedno ljudsko bombardovanje Irana i uništavanje nuklearnih postrojenja, ali ne i rušenje čisto zbog ravnoteže sa Turskom.
Situacija je još komplikovanija kad se doda Saudijska Arabija. SAD i CIA kontrolišu muslimansku braću, ma kako to čudno zvučalo.
Nema sumnje da su katastrofu u Iraku oni kreieali, ali jednostavno ne shvatam zašto su mislili da će im pomoći. Nadam se da je to znak da gube konce, a ne indikator postojanja nekih, za nas prikrivenih, planova.
Takođe se ne slažem sa idejom da se Muslimanska braća, ili barem Mursi, blagonaklonjena Iranu. Oni de možda dive Iranu na nivou islamizivanosti društva, ali to ne menja činjenicu da je Iran šiitska zemlja, a da su Muslimanska braća salafiti. Možda pridajem previše važnosti unutar-islamskim sukobima, ne znam..
Možda u sledećoj analizi..
Što se Irana tiče, ta kampanja može da traje najviše do 30 dana, inače su zapadnjaci u dubokom blatu (pesku), a Evropu će gurnuti u ruke Rusiji, zato sada i dodatno ojačavaju brane kroz koje bi eventualno mogla da grune arapska bujica.