Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

O varvarstvu zapada, ili, Kraljica Herca u zemlji finansijskih čuda

Komentari (49) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 subota, 09 jun 2012 17:15
Veliko pitanje
da, sve je vrlo lepo stilizovano samo, na žalost, to baš ništa neće pomoći da se sruši zastrašujući spomenik finansijske moći kakva je ta Zelikova Svetska banka ili MMF. Potrebno je mnogo više od toga. Potrebni su dubinski uvidi u dijalektiku funkcionisanja tog sistema, nešto što bi trebalo biti na tragu Marksa. A njegovo delo se ovde ne samo prećutkuje nego niko ni da takne ono što je ostavio u amanet političkoj ekonomiji savremenih sistema kapitala. Ono što je najsmešnije su tvrdnje da je Marks prevaziđen a da se uopšte i ne ulazi u mogući dijalog. Svi naši ekonomisti, kao po nalogu, izbegavaju tako šta. Zašto?
Preporuke:
46
13
2 subota, 09 jun 2012 17:56
Miladin Zeković
Zapadom vladaju Geteovi Mefistofeli. Zato oni ubijanja nazivaju, naprimer, MILOSRDNI ANĐEO.
No njihovo carstvo je kratkog veka jer su slabiji od lepote i dobrote Isusa Hrista koju je najbolje video slavni Dostojevski.
Preporuke:
81
0
3 subota, 09 jun 2012 18:08
Simo
Mali odgovor na "Veliko pitanje." Zato što su naši intelektualci desetinama godina, tretirali Marksa kao ideologa, a ne kao naučnika-mislioca.Razvoj kapitalizma je uveliko došao na "tačku ključanja" u
Marksovom učenju.Socijalističke revolucije su nasilno
proklamovale sistem koji objektivno, mogao je da funkcioniše onoliko dugo koliko su trajale materijalne rezerve koje su revolucionari uzurpirali.
Za to vrijeme kapitalizam se ubrzano reprodukovao i stigao do "tačke ključanja" koju pokušava da preskoči
"ne zakonit način". Da li će uspjeti vidjećemo.
Preporuke:
20
4
4 subota, 09 jun 2012 18:17
Ivan K
I kad se kula od karata srusi, zamenice se drugom.

Srbi sanjaju takodje. Akcija NATO nad SRJ se nije zvala ,,Milosrdni andjeo" vec "Allied Force" i "Noble anvil".

Marks nije san. Marks je ponudio misaoni svet u kome se covek moze afirmisati, - i pritom pogubiti veze s svakodnevnim zivotom. Paulo Freire je prava stvar.
Preporuke:
12
40
5 subota, 09 jun 2012 18:26
MP
Autor:" Baš kao što se „slobodno svetsko tržište“, globalna finansijska kula od slonovače, danas sve više pokazuje kao kula od karata, neodrživa, uznemirujuća i uvrnuta noćna mora iz koje čovečanstvo samo što se nije probudilo."
Potpisujem.
Preporuke:
36
1
6 subota, 09 jun 2012 19:01
The CNN freedom project
ovo mogu da prodaju u Egiptu i sl.zemljama kde je 1/3 nepismenih...

u slučaju Gadafija, koji je ranije širom Evrope i sveta bio dočekivan uz državničke počasti, ova potpuno divljačka radost nije imala nikakvog racionalnog i civilizovanog opravdanja. Umesto gađenje, prizori mučenja i ubistva libijskog vođe izmamili su osmehe, aplauze i neprikrivenu radost među političkom elitom civilizovanih zapadnih naroda.


na osnovu licnog iskustva mogu da posvedocim da ce te prevare, opljackaju,...sto si nezasticeniji,....samo ako je "zakonito". Zakoni su tamo manje-vise samo pokrice, i oni su skoro bez smisla ako nema "ljudskosti".

Za mene dokaz da je "virus" od kaste presao i u nize slojeve. Mislim da i nema vise one razlike izmedju istoka i zapada SAD, kao ranije.
Preporuke:
19
3
7 subota, 09 jun 2012 19:04
The CNN freedom project
subota, 09 jun 2012 17:15Veliko pitanje.. na tragu Marksa. A njegovo delo se ovde ne samo prećutkuje nego niko ni da takne ono što je ostavio u amanet političkoj ekonomiji savremenih sistema kapitala. Ono što je najsmešnije su tvrdnje da je Marks prevaziđen a da se uopšte i ne ulazi u mogući dijalog. Svi naši ekonomisti, kao po nalogu, izbegavaju tako šta. Zašto?sve sto od pomenutog vredi, je plagirano od Bakunina!
Preporuke:
16
2
8 subota, 09 jun 2012 19:10
fristajlo
Pa, ako ćemo samo malo da se prisetimo istorije- zapad ništa drugo nije ni radio; varvarstvo, pljačka pod ovim ili onim izgovorom (krstaški pohodi), kolonijalna osvajanja, svetski ratovi, neokolonijalni koncept, liberal-kapitalizam...
To jeste tradicija zapada; agresivnost i spremnost na napad, bilo kad i bilo gde. Oni to rade i međusobno, a kamo li- prema ostatku sveta.
Preporuke:
67
0
9 subota, 09 jun 2012 19:37
Bob
Što bi naši Crnogorci rekli, to su nedovršeni ljudi, isto kao i cela civilizacija.
Preporuke:
30
1
10 subota, 09 jun 2012 20:33
Drago
Simo@
"Socijalističke revolucije su nasilno
proklamovale sistem koji objektivno, mogao je da funkcioniše onoliko dugo koliko su trajale materijalne rezerve koje su revolucionari uzurpirali."

To bi bila istina da Kraljevina Jugoslavija nije bila u gorem ekonomskom stanju 39' nego 29'. Kraljevina je bila ekonomski slaba zemlja u recesiji.
Da je ekonomija SFRJ zavisila od onoga sto su nacionalizovali-trajali bi 4,5 godine, a ne 45.
Jeftine price antikomunista o "uzurpaciji" tudje imovine, jer SFRJ je za Kraljevinu bila ekonomska sila.
SFRJ NIKADA nije bankrotirala, vec je urusena iznutra. Kao kada bi se deca, posle smrti oca, odlucili da podele imovinu, i svako na svoju stranu.
Cudo nisi pomenuo uzurpaciju imovine kolonija od strane tih "postenih" zemalja zapada.
Socijalizam je bio vrhunac ekonomske snage jedne zemlje koja se oslanja na svoje resurse,ili postenu kupovinu od prodavca.
Kapitalizam je opstao duze jer je ekonomska snaga oslanja na pljachci slabijih.
Preporuke:
28
9
11 subota, 09 jun 2012 20:42
MR
Za Amerikance i njihove sluge u zapadnoj Evropi važe zakoni nekadašnjeg divljeg zapada. Čak i kad pokore neku zemlju, za njih ne važe zakoni civilizovanog naroda. Počeli su sa streljanjem rumunskog vođe Čaučeskua, usmrćenjem Slobodana Miloševića, vešanjem Sadama Huseina i surovog ubistva Kadafija. Možda se neko još seća i Lumumbe iz Kongoa. To je sve išlo po licenci i sa glasnim odobravanjem Zapada. Sadama su Amerikanci zarobili i dali nalog da se obesi. Eto, to vam je zapadna civilizacija o kojoj je još Gandi rekao "da bi to bilo dobro" - kad bi posojala.
Preporuke:
41
0
12 subota, 09 jun 2012 20:44
konobar
Mi srbi opčinjeni mržnjom prema zapadu ,a sutra ako bi trebalo ikuda pobeći upravo tamo bi završili.Kako objasniti da prosečni srpski nacionalista gleda sa mržnjom na sve sa zapada... ?
Preporuke:
8
60
13 subota, 09 jun 2012 21:31
MR
@konobar.Ja živim na Zapadu. Evo, ukratko ću ti objasniti mržnju prema Zapadu. Sedim u Americi ispred televizora 1999. godine i posmatram užasne eksplozije NATO bombi u mojoj nekadašnjoj domovini gde sam odrastao, gde sam doživeo prvu ljubav, gde su me komšije i učitelji učili šta je dobro a šta nije i to sa velikom ljubavlju. Tada je moja ljubav prema Americi umrla - a nekada sam voleo tu zemlju. ja treba da je volim, a svakodnevno sam čitao i slušao na radiju i televiziji da su Srbi najgori genocidni narod koji postoji na kugli zemaljskoj. Lično su me (verbalno) napdali kada bih rekao da sam srpskog porekla i kad sam branio svoje. Čak su me napadali tzv. prijatelji u mojem rođenom domu. Tukli su nas u Krajini, u Bosni, pa i u samoj Srbiji, i rasparčali su moju domovinu, a po tebi ja treba da ih volim. Takvi ljudi prodadoše i svoju čast i ponos za šaku dolara. Hvala lepo.
Preporuke:
77
2
14 subota, 09 jun 2012 21:50
Žeks
Ono što je Zapad dugo vremena činilo „najboljom od svih imperija“ i što je sve do nedavno davalo njegovim predstavnicima značajan moralni i ideološki autoritet, bila je uvrežena predstava da upravo zapadne institucije, takve kakve su, predstavljaju najveći domet u izgradnji koliko-toliko slobodnog, moralnog i čovečnog društva, da je neprikosnovenost čovekovog života i vrednovanje svakog pojedinačnog stanovnika planete upravo „temeljna zapadna vrednost“, i da taj i takav Zapad opet stoji kao nekakva „brana divljaštvu i varvarstvu“.
Zapad nikad nije poštovao život "svakog pojedinačnog stanovnika planete", jer su stanovnici planete i Korejci, i Vijetkongovci, i Libijci u doba Regana... Ta "uvrežena predstava" bila je oduvek pogrešna. Ono što ju je nametnulo jeste stanje u zapadnim društvima, a ni to nije stvar razvijene političke volje, nego stanje u pravnim državama gde svaki protivzakonit čin nosi opasnost za potencijalnog delinkventa na vlasti, mnogo više nego u policijskim državama.
Preporuke:
25
1
15 subota, 09 jun 2012 21:52
fristajlo
konobar
.Kako objasniti da prosečni srpski nacionalista gleda sa mržnjom na sve sa zapada... ?
Lako; velika većina naše nesreće je došla upravo odatle.
No, nije istina da na sve gledamo sa mržnjom; postoje stvari na koje se možemo i ugledati. Ja govorim o racionalnom nacionalizmu, koji uči iz grešaka i analitički posmatra istoriju i događaje.
A kako, kad smo već kod toga, jedan deo srpskih nacionalista nikako ne može da svari levičarske ideje? Zašto samo desnica ima monopol na nacionalizam, ako vidimo da danas i neki levičarski režimi u svetu efikasno štite svoje nacionalne interese (Bolivija, Venecuela, pa i Grčka- i da ne nabrajam...)?
Nacionalizam je odnos prema svojoj naciji; levičarstvo- prema ekonomskom ustrojstvu. Zašto je to tako nepomirljivo?
Preporuke:
47
1
16 subota, 09 jun 2012 22:10
seljak bezemljaš
Pisac Čarls Dikens ostavio nam je svedočanstvo o stanju duha u Britaniji u vreme Krimskog rata 1854.g.koji je Britanija vodila protiv Rusije.
"Što god se ovde dešava mi verujemo da je najava zauzimanja Sevastopolja.Kada udari crkveno zvono mi mislimo da je to zvonce radosti i istrčavamo iz kuće sa gorljivim nacionalnim osećanjem-da bi se ponovo pokunjili.Ako negde u logoru počnu pucati,mi smo ubeđeni da to artiljerija slavi slom Rusa i za čas nas obuzme entuzijazam.Ja sam stalno pripravan da osvetlim celu kuću..."Ne piše veliki pisac samo o sebi već opisuje kolektivni zanos i upoređujući ga sa
religijom,koristi reč"vjeruju u katihizisu".
Da bi opisao psihološko stanje i sebe i nacije koristi četrnaest atributa "prava trač baba,smušeni,blebetljivi,zabuljeni,neotesani,imbecilni,požudan,razrogačen,drvenoglavi,uvrnut,rastrgan,sumoran,odsutan,NEPOPUSTLjIVI GRAĐANIN."
RAZLOG ZA OVO STANjE RAZUMA JE STRAH DA SE U BORBI SA
PROTIVNIKOM NE IZGUBI VLADAVINA NAD SVETOM.nastavak
Preporuke:
26
0
17 subota, 09 jun 2012 23:08
Marko
Uvijek je zadovoljstvo čitati Tanasića. Divljaci su oduvijek dolazili sa zapada. Npr. Vizantija ih je podigla iz mulja i fekalija, ali im to nije smetalo da je opljačkaju i hijenski podmuklo unište u sadejstvu sa krvoločnim Turcima.

Pa kaže Klintonova za Gadafija: "We came, we saw, he dies.". Bolesno do bola. Još su gadniji oni kod nas kojima su ovakve spodobe idoli.
Preporuke:
46
0
18 subota, 09 jun 2012 23:09
Sever, pre nego Zapad!
Geografski, oznaka "Zapad" za zlo koje satire svet nije sasvim korektna! Pre se radi o Severu - o delu Severne Amerike koji pripada Sjedinjenim Americkim Drzavama. Opisano "srce tame" je jos uze locirano, ono je na istocnoj obali SAD, u bankarskim centrima. Ljude, odnosno neljude koji upravljaju ubijanjem drzava i naroda takodje ne bismo bez ostatka smeli nazvati "zapadnjacima"! Jer, Zapadu su pripadali mnogi umni, napredni mislioci, ima ih i danas. Ovaj Zelik, onaj Soros, Abramovic, Klintonovi - to sigurno nije sustina Zapada! To je neki novi, dosad nevidjeni spoj, koji se posebno ocitovao u mracnoj eksploziji brutalnosti kod frizerske pomocnice Hilari Klinton! Dobro, izvinjavam se frizerskim pomocnicama - jer, intelektualni i svaki drugi nivo te krvolocne osobe, cija svaka recenica pocinje sa "Znate..." (You know)" pokazuje na kakav se talog oslanja danasnja americka politika. Zelik je sledi, ocito je "bolji" u brutalnosti nego u bankarstvu!
Preporuke:
22
0
19 subota, 09 jun 2012 23:13
Baters
Nije problem u Zelikovom govoru, on govori o njemu. Nije problem ni sto je Cavez smrtno bolestan jer i da nije jednom umreti mora kao i svi mi. Uostalom svako od nas pa i Zelik moze i da nastrada danas-sutra ili umre iznenada. Problem i pitanje je dakle ima li Chavez naslednika ? To i jeste problem svih koji su se bunili protiv zapada sto nisu razvili sistem vec su sve stavili u svoje ruke pa kako su oni otisli ili nestali ili bili ubijeni tako je i njihova politika propala. Mi svi hvalimo Putina, ali zamislite (nedajboze) da se njemu nesto desi ? Ko bi i kako preuzeo vlast u Rusiji ? Nastalo bi neko smutnoe vremja. Ili Lukasenko ? Kina je vec druga stvar oni redovno menjaju vodje ali partija i sistem ostaju i zapad im ne moze ama bas nista. I Iran je tu pozitivan primer.
Preporuke:
40
0
20 subota, 09 jun 2012 23:22
Beli Orao
""konobar. Da li ste Vi onaj konobar ili neki drugi.
Preporuke:
22
1
21 subota, 09 jun 2012 23:31
seljak bezemljaš
nastavak. Ovo bi se ukratko moglo opisati kao IMPULS ZA EKSPANZIJOM IZVAN RAZUMA
Od Krimskog rata do danas promena je onome što zovemo medijski rat.
Našim intelektualcima ne služi na čast što su zanemarivali ovaj refleks sveta koji zovemo zapadom.
Tako su se pridružili rusofobiji,a nas držali u škodljivom neznanju.

Jedan komentator spomenuo je Kongo i Patrisa Lumumbu.
U Kongu kao belgijskoj koloniji od 1885-1960.g. Belgijanci su ubili više kongoanaca nego što Belgija ima stanovnika.U kasnije izazvanim ratovima stradalo je četiri miliona.Patrisa Lumumbu koji je izvojevao nezavisnost Konga ubili su belgijski oficiri.Telo su isekli i polili kiselinom.Te 1961.g. tim povodom u Beogradu je u demonstracijama razlupana belgijska ambasada.
Inače belgijanci su fini ljudi.A i "Delez"je na konferenciji za štampu prilikom preuzimanja "Delte"obećao da će u prodavnicama biti belgijske čokolade.I onaj koji je pitao i drugi prisutni novinari bili su presretni.
Preporuke:
38
0
22 subota, 09 jun 2012 23:37
veca vestica
Za MP

Od silne "mrznje" nikad ne napustaj USA,Ako vec moras da odes iz USA zapali sve dolare u znak "mrznje".Naravno da se samo salim,jer mi je poznata takva "mrznja".
Preporuke:
8
34
23 subota, 09 jun 2012 23:49
veca vestica
Za seljak bezemljas


Licni sam ucesnik "demonstracija" ispred Belgijske ambasade,nije tacno da je bila "polupana".Tacno je da je vlast sve organizovala i uz put dovodila djake iz osnovnih i srednjih skola.Tacno je i to da su vatrogasci polivali vodom "demonstrante" koji su bili u italijanskim "suskavcima".Polupana su DVA salona od drveta,vise kao naprsla.
Preporuke:
5
15
24 subota, 09 jun 2012 23:59
cones
Danasnja "zapadna" civilizacija i njeni preci su spalili i opljackali sve kulture koje su mogle da ih promene na bolje. Bojim se da to nastavljaju i danas, jer nijedan uticaj nije bio dovoljno jak da ih izmeni.
Preporuke:
18
0
25 nedelja, 10 jun 2012 00:25
@Veliko pitanje
Relevantnost Marksovih teza ne zavisi od toga da li ga neko citira ili ne.
Preporuke:
9
1
26 nedelja, 10 jun 2012 02:19
Mikoš Rnjaković
Da li je ta krvožednost i zapadno ,,Srce tame" ona,,Bela demonija" o kojoj je pisao sv.N.Velimirović? Da,paganski trijumfalizam nad telima mrtvih je izraz antihrišćanskog,demonskog što neukima može biti i smešno.Saglasno s tim su i paganski obelisci(falusi) u metropolama,čak i u tzv.hrišćanskom Vatikanu ispred crkve sv.Petra.Ona kolonada stubova je analogija predvorja paganskog hrama u Karnaku.Postoji neka tajna veza i simbolika,samo prethodno treba znati šta gledamo.Obelisk u Parizu je tačno na onom mestu gde je giljotiniran Luj 16,što je bila osveta za smrt Žak de Molea 1314g. Posle NATO agresije i bombardovanja Srbije 1999 g.izvršena je i teorijska promocija POSTHUMANE ERE korišćenjem radova pravnika Hansa Kelzena i njegove,,čiste teorije prava."Neokolonijalno pljačkanje ide izvozom revolucija,pučeva ili finansijskom okupacijom čime se zgrabe tuđi resursi.,,Nekad je postojala opasnost da čovek postane rob,a danas ROBOT, što je daleko opasnije jer robot se ne buni."
Preporuke:
12
3
27 nedelja, 10 jun 2012 02:58
Jovan Stojković Babunski
BRAVO BRAVO BRAVO
Preporuke:
9
0
28 nedelja, 10 jun 2012 07:38
Dejan Milojević @ veca veštica
A da li se to kod Vas i u postovima drugih koji odmah napadnu naše "što žive na zapadu a preziru ga" primećuje zrnce zavisti?
Preporuke:
12
3
29 nedelja, 10 jun 2012 08:59
Mrks
@Miladin Zekovic:
Nazalost, poznajem mnogo njih u Srbiji i Beogradu, narocito, koji neograniceno veruju u Ameriku i zlikovacki i zluradi Zapad.
To sto pominjete Dostojevskog i knjige, nista ne znaci, Srbi citaju "Blic", poneko "Politiku". tu i tamo "Danas".Oni prave knjige ne citaju,kao Radovan III, oni su samo clanovi biblioteke koju ne koriste.
Primera radi, otud krilatica koju su lansirali po Beogradu dobri ucenici ovakvih kao sto je zluradi Zelik, da nam Rusija nikad nije u istoriji pomogla.
Nisu procitali ili saznali nista, apsolutno ne poznaju cijenice, ali "znaju da Rusija Srbiji ne pomaze". Usput ne pominju svezu istoriju "milosrdnog andjela", kao da se nije dogodio rat protiv Srbije, jer Zapad je, zaboga, vodio rat protiv Milosevica i onako usput porusio pola Srbije, ubio vise hiljada bolesnika, dece, djaka, zena, staraca i starica...ali to je tako malo prema uzvisenom cinu eliminisanja diktatora.
Sami sebi smo najveci krvnici!
Preporuke:
30
0
30 nedelja, 10 jun 2012 09:32
Bravo!
.... ukazuje ujedno i na to koliko su pozicije zapadnih centara moći danas poljuljane i nesigurne, a koliko je njihova vajna „čovečnost“ i „civilizovanost“ u stvari samo bila paravan za imperijalizam, eksploataciju i ratno profiterstvo, maska koja je služila svrsi samo dok je mehanizam koji je prikrivala besprekorno funkcionisao....
Preporuke:
8
0
31 nedelja, 10 jun 2012 09:47
mrks
@veca vestica:
evo, i ja sam sa Zapada. Nisam mogao da se zaposlim u sopstvenoj zemlji, a zaposlih se na Zapadu. Sa visegodisnjim iskustvom u stranoj zemlji, kada pocnem diskusiju sa "vecama" sta treba uraditi u Srbiji da ljudi casno i posteno zive, ima dosta "veca vestica" koje mi otprilike isto kazu, da se vratim u zemlju, da ne znam sta se ovde desava jer tu ne zivim, da cak ne znam da je, na primer, EU, zemlja srece i blagostanja iako ja tamo zivim, a sagovornik ne, itd... Hocu da kazem da su "vece vestice" zlurade, jer sam otisao trbuhom za kruhom posto je u zemlji zavladala burazerska demokratija, ako niste DS, niste nista. E, pa gospodjo vestice, glasao sam protiv Tadica iako ni Nikolica ne mogu da smislim, samo za promenu, koja vec daje rezultate, istina ce izaci na videlo, tesko, polako, ali ce izaci, Srbija je u bankrotu.
Da necete mozda da vam saljemo tih 4-5 milijarde dolara godisnje, a da i ne dolazimo u zemlju, gde nam je politicki zivot perfidno zabranjen?
Preporuke:
23
4
32 nedelja, 10 jun 2012 10:35
Betelgeuse
Takav im je moral, uriniranje po lesevima, egzekucija civila i helikopterski lov na obicne ljude pred kamerama, paljenje Kurana itd. Kad se tome doda i otvoreno, neljudsko nasladjivanje tudjom mukom ili bolescu kao sto je to slucaj sa Cavezom sad, krug se zatvara i dobijamo konacni proizvod - zveri na dve noge.
Ilustracija zapadnog morala: neki dan na danskom radiju, novinar upucuje kritike jednom danskom politicaru koji je odlucio da ode u Ukrajinu na fudbalsko prvenstvo Evrope. Drvlje i kamenje na coveka zbog kako je receno "uhumske forhold - prljavih uslova" kojima je "podvrgnuta" Timosenkova. Puna usta "pravde" i "morala". S druge strane, danska premijerka u poseti Gospodaru, istice ljubav, privrzenost i saveznistvo koje oseca prema Americi. Nimalo je nije zabrinuo Guantanamo, niti je naravno protestovala protiv mucenja nasumice pokupljenih "terorista", bez prava na odbranu, sudjenje, pravdu. Takva je to "demokratija". Cinizam toliki da se nozem moze seci. Zato se Zapad MRZI!
Preporuke:
22
0
33 nedelja, 10 jun 2012 11:37
Simo
Za Dragu
Nismo se razumjeli.Kraljevina Jugoslavija je bila više feudalna nego kapitalistička.Socijalizam se ne "kalemi" na feudalizam već na razvijeni kapitalizam.
Surova pravila privređivanja u kapitalizmu su veoma blizu prirodnim zakonima borbe za opstanak.Tu nema nikakve humanosti, to je pitanje:"Ili te ima ili te nema". Proklamovani socijalizam je proizvodio više pamet nego dobra. Takvu pamet zapad je apsorbovao bez
ikakvog ulaganja. Sjećate li se visokoobrazovanih:Rusa
,Rumuna, Poljaka...kada su brali kukuruz po našoj ravn
-ici za smiješnu naknadu.Sjećate li se kada su u
SFRJ skoro svi bili zaposleni, a veoma malo ih je ra-
dilo.Gdje god se više troši nego što se zarađuje ne vodi na dobro.Sada imamo situaciju kao da se Evropa samo zabavlja, naplaćujući prethodna odricanja.Puni stadioni do pola noći skoro svaki drugi dan u nedelji.
Utisak je da se Evropa samo zabavlja.Računi već stižu:
Grčka, Španija, Italija ...troše više nego što zarađuju.Zanimljivo, sve mediteranske zemlje ???
Preporuke:
7
3
34 nedelja, 10 jun 2012 11:43
Andro Lutak @ fristajlo
Potpuno sam saglasan sa Tobom da je loše što desnica drži monopol na nacionalizam (koji bi ja radije nazvao rodoljubljem). Desnica u Srbiji je nastala na antikomunističkoj, i shodno tome, prozapadnoj histeriji koja se zapatila početkom devedesetih kada je srpski narod želeo da proba kapitalizam, "da budemo ko' Zapad", zaboravljajući ono što je u socijalizmu učio u osnovnoj i srednjoj školi - da je bogatstvo Zapada nastalo na pljački i masovnim zločinim po kolonijama.

Danas, kada je narod u Srbiji batinu Zapada iskustveno doživeo - znanje iz školskih klupa o "zapadnoj demokratiji" obnovio je proleća 1999te, kada mu je lečenje i obrazovanje postalo finansijski napor, kucnuo je čas da levica oduzme desnici (ničim zasluženi, naprotiv) monopol na rodoljublje.

Da je to vreme došlo, vidi se i po dupliranom rezultatu SPS na majskim izborima u odnosu na izbore 2008, ali i na slabom rezultatu desnice. Desničarska SNS je dobila mnogo manje od očekivanih procenta, a SRS je istorija.
Preporuke:
8
3
35 nedelja, 10 jun 2012 12:23
Gavrilo
A opet nikome od zapadnih medija, tih kerbera savremene političke korektnosti, nije ni palo na pamet da javnost zaštite od ovakvog jednog izliva netrpeljivosti i zluradosti.


Hvala Vam na preciznoj analizi "civilizovanog i prvog" sveta.
Najveca neslaganja ovdashnjih "liberala", "progresivnih" i konservativaca je u odabiranju sledece zhrtve.
Konzervativci su za unishtenje muslimana prvo pa onda Rusije, oni drugi veruju da je bolje unishtiti Rusiju pa onda muslimane.

Zhelja za pljachkom, krvozhednost i nacizam/rasizam je lepak koji ih ujedinjuje.
Preporuke:
11
0
36 nedelja, 10 jun 2012 12:54
veca vestica
za MRKS

Naj bolje da ostanete dozivotno na zapadu,jer ako se vratite Srbija ce da "procveta",jer bez vas je Srbija kao "uvela ruza".A te pateticne reci "trbuhom za lebom" ostavite za svoje groblje,ne treba plakati na tudjem.Usput placajte clanarinu katolickoj crkvi,jer je to neka garancija za cuvanje radnog mesta.Vas pokusaj da uticete na politiku u Srbiji ostaje samo u pokusaju,jer preko "plota" se naj bolje vidi.Vasa prica o izboru ZA i PROTIV Tadica govori o vama,jer ste vec izabrali stranu a da toga niste svesni.A sto se tice 4-5 milijardi "vasih" para,to su price barona MINHAUZENA.
Preporuke:
5
17
37 nedelja, 10 jun 2012 13:19
Soka
Tekst odličan. Međutim, umesto da se drže teme, komentatori brzo ulaze u međusobna, i to lična prepucavanja. Tipično za ovdašnje prostore.
Preporuke:
12
0
38 nedelja, 10 jun 2012 14:37
Fearless Zak
Odličan tekst, potpisujem svaku napisanu rečenicu.
Drago mi je što još uvek ima ljudi koji misle vlastitom glavom.
Preporuke:
6
0
39 nedelja, 10 jun 2012 15:55
David Novaković 1/2
Dodao bih još jednu tezu ovoj duskusiji. Ni ljudi na samom Zapadu nisu istinski slobodni. Čak i srednji sloj Amerikanaca koje nije izgubio posao, koji još uvek poseduje tu ekonomsku slobodu, fakitčki živi u iluziji da je slobodan.

Vi možete da troškarite, kupuje šta želite ali ako pogledate stvari koje su bitne, ako odlučite da vam se život ne svodi samo na fetiš robne razmene naleteće na zid.

Baš juče sam gledao emisiju o gospodskom klubu zvanom Boemski šumakar.

Naime, dve nedelje u godini najmoćniji ljudi sveta se okupe na tom mestu u Severnoj Kaliforniji i provode dve nedelje u druženju i sklapanju poslova. Na to mestu je začet i projekat Menhent što govori da se, iako nisam pobornik teorija zavere, ipak nešto dešava kada je tolika koncentracija moći i uticaja. Kako onda očekujete da, kao običan građanin, vi utičete na politiku svoje zemlje? Zamenićete predsednika? Pa njegov protivkandidat je takođe dobio podršku od tih ljudi kroz razne fondove ili kompanije koje poseduju.
Preporuke:
11
0
40 nedelja, 10 jun 2012 15:55
David Novaković 2/2
Ovde se ne radi o nikakvoj paranoji. Naravno da će krupni kapitalisti, istinski vlasnici moći u ovom svetu podržavati ovaj sistem i njegove kandidate, ne zbog toga što su satanisti tj. sledbenici antihrista, ili vanzemljaci, kako nalažu pojedine neverovatne teorije koje možemo čuti, već isključivo iz lične koristi, bore se za svoju moć i privilegije i održavanje sistema koji im to omogućava. Američka politika je postala zatvoreno, pomalo okultno društvo, gde moćnici donose odluke u svoju korist dok ostatak naroda predstavlja roblje koje im služi.

Jedina alternativa ovom zlu, ali ne zlu nekakvog transcedentalnog bića, već loših osobina koje ljudi poseduju kao nesavršena bića i koje su ugrađene u ovaj sistem je marksističko društvo koje je istinski demokratsko, jer tada ljudi ideju kroz neposrednu demokratiju, a moć raznih grupacija koje su ništa drugo do udružene buržuazije gubi na snazi jer ostaju bez svoje osnovne poluge moći novca.
Preporuke:
9
1
41 nedelja, 10 jun 2012 16:00
Robespijer
Ruku na srce, sve napredne i slobodarske ideje su dolazile sa Zapada. Mi živimo i zalažemo se, bar većina, za ideje koje su rođene na Zapadu. Zato ne treba poistovećivati ceo Zapad sa varvarstvom, koje neosporno, postoji.

Ko se danas ne nadahnjuje idejama francuske revolucije i francuskih filozofa prosvetiteljstva? Ko danas ne govori o levičarskim i socijalističkim idejama, koje su se najpre javile na Zapadu? Ko ne pominje ideje ljudskih prava i sloboda (ne u smislu koji se danas zloupotrebljava), a ne pomisli da su sa Zapada?

Problem uvek nastaje, kada dođe do zloupotrebe ideja i manipulacije masama, kojima se te ideje predstave u drugom svetlu. Svest još nije ojačala.

U svetu su još uvek jake reakcionarne snage, kojima ne odgovara da te ideje zaista zažive. One se koriste njima, samo u meri koliko to odgovara interesu manjine, i koliko su korisne za uvećanje njihove moći, iako nisu za to namenjene.

Ipak, zahvaljujući tim idejama, nismo više u srednjem veku.
Preporuke:
5
12
42 nedelja, 10 jun 2012 16:00
Betelgeuse
veca vestica
za MRKS

Naj bolje da ostanete dozivotno na zapadu,jer ako se vratite Srbija ce da "procveta",jer bez vas je Srbija kao "uvela ruza".A te pateticne reci "trbuhom za lebom" ostavite za svoje groblje,ne treba plakati na tudjem.Usput placajte clanarinu katolickoj crkvi,jer je to neka garancija za cuvanje radnog mesta.Vas pokusaj da uticete na politiku u Srbiji ostaje samo u pokusaju,jer preko "plota" se naj bolje vidi.Vasa prica o izboru ZA i PROTIV Tadica govori o vama,jer ste vec izabrali stranu a da toga niste svesni.A sto se tice 4-5 milijardi "vasih" para,to su price barona MINHAUZENA.


Nije upuceno meni, ali: grozan pravopis, jer se "najbolje" pise upravo kako sad mozete procitati (da vas malo 'gastarbajter' poduci). Iza znakova interpunkcije (to su vam tacka, zapeta, dvotacka...) ide prazno mesto. Ime vam inace savrseno odgovara. A za placanje poreza "katolickoj crkvi" - placa se DOBROVOLJNO (a ima i protestanata hehehe). Zavist, zloba, kompleksi!
Preporuke:
9
2
43 nedelja, 10 jun 2012 16:35
@veca vestica 9.juni 23:49
Ne znam šta je bilo na demonstracijama pred belgijskom ambasadom. Ali je istorijski dokazana činjenica da su Belgijanci između 1880. i 1914 ubili oko 10 miliona autohtonih žitelja Konga dok se tačan broj osakaćenih, mučenih, izgladnelih ne zna jer je kralj Leopold 2, koji je od Konga bio napravio privatan posed, uoči smrti uništio skoro sva dokumenta koja se odnose na taj period kolonijalne vladavine Belgije. Prve istine o onome šta se zbiva u "zemlji osakaćenih ruku" (kazna za one koji nisu želeli da rade pod neljudskim uslovima u rudnicima)izneli su pred evropsku javnost Mark Tven i DŽozef Konrad.U novije vreme je Amerikanac Adam Hochschild, na osnovu dugogodišnjeg istraživanja po raznim arhivama napisao knjigu o zaboravljenom genocidu u kojoj iznosi podatak o 10 miliona ubijenih žitenja Konga od strane belgiskih kolonijalnih vlasti.
Preporuke:
14
0
44 nedelja, 10 jun 2012 17:39
veca vestica
Za BETELGEUSE

Ja kao dugogodisnji moreplovac strasno patim sto ne rusim brda i ne perem sudove po zapadu,a usput imam "sareniju" kravatu od vas.Pisanje i interpukcija nisu moja jaca strana,pa zbog toga nemam neke komplekse.Ali zato imam ono sto vi nikad necete imati,nemate stariji auto od moga.Plus nemate tresnju u dvoristu,jedete "plasticne paradajze" a zivite u kuci od "stiropora".A sto se tice placanja katolickoj crkvi,znam da je dobovoljno,a gde to mi nismo bili "dobrovoljci"?
Preporuke:
6
8
45 ponedeljak, 11 jun 2012 06:58
SPAS
Jedini kapital koji imamo se zove: VREME I ZEMLjA! Novac je prevara, a naš problem je što ne znamo da koristimo ni jedno ni drugo, zato što smo se ulenjili, a LENjOST SPORO KORAČA I SIROMAŠTVO JE BRZO STIŽE! Problem Srbije počinje da ekalira sa Vukovim reformama. Ohrabruje činjenica da smo pred otrežnjenjem!Želim da verujem da ćemo to mudro i pametno izvesti!
Preporuke:
5
1
46 ponedeljak, 11 jun 2012 09:08
TEŠKA IZBORNA KRAĐA
za komentatora iznad: Nije Vuk itd. suštinski uzrok - on je samo posledica. Suština leži...

ne treba dozvoliti da preuzmeš ulogu frizera, tj. da neutališeš samo posledice, a ne i uzrok.

inače, ako pogledate "svetionik demokratije" nekoliko ispod površine:

pa čak i njihov predsednik je na vlast došao pomoću glasova koje mu je obezbedila mafija (Giančana), isti su mu nabacivali prostitutke ...možda najpoznatiji pevač Sinatra im je notorni mafijaški proizvod - kažu da je iz istog kraja na Siciliji kao i Giančana.
Preporuke:
4
2
47 ponedeljak, 11 jun 2012 19:45
Peter RV
Umjesto da se koncentrisu na ovu brilijantnu analizu morala zapadne civilizacije, neki komentari izgleda kao da sabotiraju diskusiju po njoj, napadajuci Srbe koji se slazu sa njom- jer zive na Zapadu.
Ali- vratimo se na Zelika, kojega toliko raduje bolest Uga Cavesa.
Prvo, nesto sto je manje poznato o Ugu Cavesu.
Venecuelanska petrolejska kompanija koja snabdeva USA, bila je jedina koja je pozitivno odgovorila na molbu kongresmana Kenedija (necaka JFK-a), da smanje cijenu goriva u zonama siromasnih. Ni jedna jedina americka kompanija nije ga udostojila ni odgovorom. Ugo Caves se odazvao, izgubio milione dolara, ali- pomogao Amerikance u bijedi (kojih ovdje ima mnogo vise nego sto se u Srbiji misli).
Zelik nema problema grize savjesti jer nije Hriscanin. Njemu je mnogo vaznije da se Ugo Caves usudio da prekine diplomatske odnose sa Izraelom, zbog Gaze. Pokazao se 'anti-semita', a to se ne oprasta u "zemlji slobodnih i zavicaju hrabrih".
Preporuke:
6
0
48 utorak, 12 jun 2012 19:31
Ero Od Bakionice
Fristajlo pita:
"Zašto samo desnica ima monopol na nacionalizam"
Najbolje bi bilo kad bi mi umesto reci 'nacionalista' upotrebljavali pravu rec: RODOLJUB. Mislim da bi onda svi mogli da se nadjemo na istoj strani bar kad se tice ocuvanja nase nam mile Srbije!
Preporuke:
6
0
49 ponedeljak, 18 jun 2012 22:58
fristajlo
Ero Od Bakionice
Fristajlo pita:
"Zašto samo desnica ima monopol na nacionalizam"
Najbolje bi bilo kad bi mi umesto reci 'nacionalista' upotrebljavali pravu rec: RODOLJUB. Mislim da bi onda svi mogli da se nadjemo na istoj strani bar kad se tice ocuvanja nase nam mile Srbije!

Problem je u tome što kad si Srbin- a levičar- odmah si anti-nacionalista; ako si ateista- nisi čak ni Srbin; ako si za raskid sa EU- ti si protiv progresa, ako SAD i NATO smatraš agresorom i okupatorom- prizivaš rat, ako ne mrziš Kineze, ti si komunjara... i tome slično.
Moramo da poradimo kao narod na uzdizanju političke kulture, na obrazovanju po pitanjima društvenih sistema i njihovog funkcionisanja, ali i na edukaciji manjina, kojima je podvaljen koncept manjinskih prava, koji je jednako štetan i za njih, i za nas- jer vrlo efikasno unosi razdor i svađu, kojima se koristi spoljni faktor.
Domen politike treba učiniti dostupnim onima koji umeju, a ne onima koji hoće.
Preporuke:
2
0

Anketa

Da li mislite da će u 2025. godini biti održani vanredni parlamentarni izbori?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner