S obzirom da članak stoji već dan, a da nema komentara vidi se zainteresovanost svih nas komentatora NSPM-a o problemu. Ovom prilikom prozivam ""fristajla, seljaka bezemljaša, Veru Šobot i Anku Krajinu-uporne latiničarke i ostale prijatelje da komentarišu.Zašto? Zato što sam rekao jednim drugim novinama, da im je džabe sve ako nemaju komentare,a ovaj problem pored krađe je ključan. Ko ponavlja dosadan je, reče Minimaks veliki nepriznati mag humora Srbije. Ipak i ponavljanje je majka znanja rekoše Grci. Smatram da Grčka uopšte nije ukrotila korupciju, čak štaviše. Ova organizacija je ""u redu"-nema više O.K.-samo za "Lj.S".Šta činiti?Organizacije,društva,udruženja sindikati mogu da pevaju borbene pesme od sutra do jutra dok onaj glavni ne kaže dosta je pevanja idemo da radimo.Naravno trenutni glavni to ne može da kaže.Ko to prvi bude rekao završiće posao.
Preporuke:
22
1
2
nedelja, 25 mart 2012 17:35
Ludi skretničar
U Srbiji su tkz. nezavisna tela, poput ove grčke agencije za kadrove, samo paravan za preuzimanje pune kontrole datog sektora od strane vladajućih stranaka i NVO lešinara. Najbolji primer toga je naš Visoki savet sudstva. Na papiru nezavisna institucija - u praksi smo videli na delu svi "nezavisnost" Nate Mesarević i društva. A verovali ili ne, Nata samo sama sebe može da smeni.
Zbog navedenog i brojnih drugih primera, meni se kosa na glavi diže i od samog pomena Agencija, Tela, Saveta i sl. tvorevina, koje nisu birane niodkoga i ne odgovaraju nikome.
Preporuke:
25
1
3
nedelja, 25 mart 2012 17:46
fristajlo
Beli Orao S obzirom da članak stoji već dan, a da nema komentara vidi se zainteresovanost svih nas komentatora NSPM-a o problemu. Ovom prilikom prozivam ""fristajla, seljaka bezemljaša, Veru Šobot i Anku Krajinu-uporne latiničarke i ostale prijatelje da komentarišu.Zašto? Za druge ne znam; ja- tek sad videh ovaj tekst.
Mislim da je to neka nadgradnja, a ne suština; kad rešimo da se vratimo nekim osnovnim premisama poštenja, ovaj problem bi se rešio po automatizmu. Korupcija i nepotizam su posledica sebičnosti i egoizma, koji su u savremenom kapitalizmu kult; ne postavlja se pitanje da li ga treba rušiti, već -kako?Skeptičan sam po pitanju sistemskih rešenja; ako je sistem loš, ni jedan njegov segment, ma kako dobro osmišljen bio, pre ili kaksnije i sam postane neuspešan. Naravno da Grcima ovaj sistem kontrole nije dao dobre rezultate, kad je sve ostalo bilo "mutno"; bilo je samo pitanje vremena kada će i mehanizam za borbu protiv korupcije biti- korumpiran...
Preporuke:
20
0
4
nedelja, 25 mart 2012 18:13
Jasna*
Zanimljiv sistem ,samo kod nas nema sanse da se uspostavi,jer sta ce onda politicke stranke ,ostace bez clanstva?!
Preporuke:
13
1
5
nedelja, 25 mart 2012 18:15
Todor
To što rade u Grčkoj ne bi se svidelo našoj vladajućoj eliti, koja pored velikih ovlašćenja vrši i zloupotrebe valsti u svim sverama života. Sam presednik države je okružen gomilom savetnika i poltrona koji mu ne daju da misli svojom glavom, pa se naša situacija dodatno komplikuje.
Preporuke:
15
1
6
nedelja, 25 mart 2012 19:06
ares
Ovo je samo donekle tacno...Korupcija ne da nije zaustavljena ovim sistemom u Grckoj vec naprotiv,cveta i funkcionise "na najbolji nacin".Ne znam na osnovu cega je nastavo ovaj tekst,ja pisem na osnovu 15 godina zivota u ovoj zemlji i osetila sam na svojoj kozi sta znaci traziti posao i kako funkcionisu poznanstva,veze i vezice.U poslednjih par meseci kako je nastala kriza,puno se toga izmenilo i menja,skoro da nema stalnih poslova,uglavnom su poslovi na ugovor od par meseci a posle kako se snadjete.Grci su majstori da nadju rupe u zakonu i tu smo vrlo slicni da ne kazem isti.
Preporuke:
15
0
7
nedelja, 25 mart 2012 19:46
micky
@Beli orao A dje li ti ugleda dan i to "ceo". Meni se smrce 2000 godine i od tad pa na ovamo nikako da svane.
Preporuke:
13
1
8
nedelja, 25 mart 2012 20:13
apis
Evo primera partijskog zapošljavanja, lako proverljivog. U Užicu je pre godinu i po dana otvorena Carinarnica Užice. U razdoblju od godinu dana zaposleno je 10-tak osoba ,bez konkursa,koji su zaposleni isključivo po partijskoj liniji. Farsa, koju ovih dana sprovodi Uprava Carina objavljujući lažni konkurs za prijem u radni odnos veliki broj carinika,ali koji su, avaj, već primljeni i rade, samo pojačava opravdani gnev mladih ljudi koji su takoreći građani drugog reda. Posledica partijskog zapošljavanja i nepotizma je odlazak časnih mladih visokoobrazovanih ljudi u inostranstvo. Oni nemaju izbora, i zato je licemerno sa naše strane da ih sputavamo u njihovoj odluci. U Srbiji je danas nemoguće prosperirati bez članske karte DS-a, SPS-a i ostalih vladajućih lezilebovića. Opet mi prođe kroz glavu misao, da uopšte nije čudo kako su to partizani posle 45-te , kad su pobedili u ratu, streljali toliko ljudi samo zato što su bili predratni predsednici opština ili kulaci ili vlasnici fabrika. I danas bi.
Preporuke:
24
0
9
nedelja, 25 mart 2012 21:53
fristajlo
apis Opet mi prođe kroz glavu misao, da uopšte nije čudo kako su to partizani posle 45-te , kad su pobedili u ratu, streljali toliko ljudi samo zato što su bili predratni predsednici opština ili kulaci ili vlasnici fabrika. I danas bi Dobro razmišljaš; e, sad, treba da istrpiš salve uvreda tipa "komunjarski simpatizer", jer si konstatovao očigledno...
Nekad mislim da bi Nobelovu nagradu za mir trebao da dobije neko ko uspe da objasni režimima kao naš da idu upravo u tom pravcu ovakvim "vladanjem". Jer, kad bes naroda pređe preko one nepoznate crte- kristalne noći, Goli otoci i gulazi su samo- logičan sled događaja.
Preporuke:
18
0
10
nedelja, 25 mart 2012 22:17
seljak bezemljaš
&BELI ORAO
Kako govoriti o zubobolji a imamo rak. Koji je metastazirao.Do mesne zajednice(čak i zaduživanje države,i ovo što zovu privatizacijom,liči na rak).Zna se kako se pravi uređena država.Nije to tajna.Nije ni komplikovano.Tekst govori o jednom segmentu.Korupcija je imanentna kapitalizmu.A bez nezavisnog sudstva,tužilaštva...onda je to strava.A nezavisno je kad presuđuje krupnim igračima.
Samostalni poreski organi su oni koji pitaju odakle imovina od 1.200.000.kad je prijavljen prihod od 1.000.000. a rashodi su 600.000 Mi nemamo ni uređen sistem naplate poreza ni doprinosa za zdravstveno i penziono osiguranje.A ukinut je SDK u jednom dan BEZ ZAMENE.Deo haosa biće i to da će desetine hiljada ljudi i za trideset godina sa teškoćom odlaziti u penziju.Ni jedna stranka koja učestvoje u partitokratskoj vladavini nema nameru da gradi ustanove neophodne za funkcionisanje demokratije.A ono što se ne izgradi racionalno biće rešeno stihijom.Kada dođe dan ko će braniti i državu i demokratiju.
Preporuke:
12
0
11
nedelja, 25 mart 2012 23:05
Filozofija
Odličan tekst! I konačno jedan predlog kako se neki defekti društva mogu ispraviti. U Grčkoj je ovaj sistem zaista uspostavio red. Naravno, većina komentatora ne poznaje koliko je grčki javni sektor bio truo, ali zamislite kada se cijela jedna politička garnitura PASOK-a održavala samo taktikom zapošljavanja svojih podanika preko veze.
No, danas, vjerovali ili ne, postoji obrazovni sistem u kojem većina profesora zaposlenih u poslijednjih deset godina, ima fakultetsko obrazovanje, magistarski i znanje barem dva strana jezika. Podrazumjeva se da koriste računar i internet te nove metode nastave. Naravno, to je samo jedan sektor u jednom nezgrapnom administrativnom sistemu. No, od nečeg se mora početi. A sa druge strane u Srbiji imate profesore koji su blizu diplome ili skoro apsolventi i slične improvizacije polu- akademskih građana. Reći ćete, bilo je teško kod nas. Slažem se. Ali ovo je jedan način da se improvizacije i nepravde isprave.
Preporuke:
11
1
12
ponedeljak, 26 mart 2012 01:55
apis
@fristajlo
Poenta je u izvanredno lošim potezima vlasti, koji se sistematski, namerno ili ne, prave poslednjih 20-tak godina. E, sad se pred izbore, pojavljuju nama mnogo dobro poznati likovi, koji misle , ako stave masku vudu-vrača, da ih narod neće prepoznati kao prodavce magle. Lično nisam u predizbornom navijačkom fazonu, i gledajući sebično potpuno mi je svejedno ko će pobediti. Šta više , meni je dobro, ko god da vlada. Ali, Srbija može i mora da bude mnogo uređenija zemlja, nego što je danas. Ako se sistemski ne reši korupcija, partokratija, nepotizam, doći ćemo u situaciju kao 45-te. To je moja glavna zamerka ovoj kratkovidoj vlasti, koja ne vidi dalje od svog nosa. Dobronamernu kritiku Tadića&Dačića (jer su oni sve i vsja), žutokraki doživljavaju kao ličnu uvredu. Aman,ljudi baš me briga za jedne i druge i treće, meni je važna Srbija.Ali ako vidim da nam neko pravi uvertiru za bratoubistvo , e to ne dam. Ćeraćemo se , pa ko kome dođe glave.
Preporuke:
6
0
13
ponedeljak, 26 mart 2012 10:19
Beli Orao
""Prijateljima.Nije loše. Važno je da počnemo da pričamo i da guramo uvek istu priču, jer koliko je njihova priča lažna, toloko pa još duplo je i naša priča istinita.
Kakva je boljka Užička takva je boljka i trstenička(moj otac je tako primljene likove zvao "tetkinci"-zaposlila ga tetka-Prva Petoletka ih je bila puna-sad ih je manje jer od 15000 radnika je ostalo 3000).Dakle ovi danas bi `ladno mogli da osnuju stranku "Tetka" kao koalicionog partnera.Naravno da se strine,ujne,jetrve i zaove ne pobune i njih bi primili u taj jedinstveni pokret gde bi tetka ipak bila vrh s obzirom na rođačke odnose.Dakle živeo Nušić.
Šta reći?Na vlast su došli najgori ljudi koji su se pojavili od Karađorđa na ovamo, da ne idem unazad.Potreban je novi čovek, tvrde puti, koji će prijatelja kome se smrklo da izvede iz mraka, seljaku koji nema zemlju da mu je ponovo vrati,tetku da smesti tamo gde joj je mesto. Dotle, neka nam je Bog u pomoći jer ovi samo mogu da probiju dno kace.
Preporuke:
13
0
14
ponedeljak, 26 mart 2012 20:42
davljenik se hvata za slamku
tako ti je kad se moliš lažnim svecima kao što je ona sveta Hilarija Klintonska
Preporuke:
1
0
15
ponedeljak, 26 mart 2012 20:54
Demos
Mi treba da pronalazimo rešenja i da se trudimo da ograničimo političke elite u manipulaciji našim životima. Mislim da je ovo dobar sistem, malo ga prilagoditi našim uslovima i doterati. U svakom slučaju, bio bi to korak kojim bi se uspostavila bar nekakva pravda, dala bi se prilika zaslužnim da napreduju i da ostanu u zemlji. A uz zaslužne, napredovaće i celo društvo. Treba da zahtevamo, da vršimo pritisak da se ovako nešto ili slično napravi kod nas.
Preporuke:
3
1
16
utorak, 27 mart 2012 12:28
seljak bezemljaš
&Demos
U pravu ste.I u teoriji i praksi se zna da ako sposobni nemaju mogućnosti da zauzmu mesta u eliti,društvo stagnira.I dođe do pucanja o kome piše Apis.
Preporuke:
5
0
17
sreda, 28 mart 2012 15:56
Bisti
Konačno jedan predlog, a ne samo konstatovanje činjeničkog stanja. Rešenja postoje, samo je malo volje...
Preporuke:
1
0
18
četvrtak, 29 mart 2012 02:45
Pasuljas
Znate kako ce Grchka prebroditi krizu?Ne znate,to znaju samo oni koji su je stvorili,NATO i slichni.
Zbog navedenog i brojnih drugih primera, meni se kosa na glavi diže i od samog pomena Agencija, Tela, Saveta i sl. tvorevina, koje nisu birane niodkoga i ne odgovaraju nikome.
S obzirom da članak stoji već dan, a da nema komentara vidi se zainteresovanost svih nas komentatora NSPM-a o problemu. Ovom prilikom prozivam ""fristajla, seljaka bezemljaša, Veru Šobot i Anku Krajinu-uporne latiničarke i ostale prijatelje da komentarišu.Zašto?
Za druge ne znam; ja- tek sad videh ovaj tekst.
Mislim da je to neka nadgradnja, a ne suština; kad rešimo da se vratimo nekim osnovnim premisama poštenja, ovaj problem bi se rešio po automatizmu. Korupcija i nepotizam su posledica sebičnosti i egoizma, koji su u savremenom kapitalizmu kult; ne postavlja se pitanje da li ga treba rušiti, već -kako?Skeptičan sam po pitanju sistemskih rešenja; ako je sistem loš, ni jedan njegov segment, ma kako dobro osmišljen bio, pre ili kaksnije i sam postane neuspešan. Naravno da Grcima ovaj sistem kontrole nije dao dobre rezultate, kad je sve ostalo bilo "mutno"; bilo je samo pitanje vremena kada će i mehanizam za borbu protiv korupcije biti- korumpiran...
Opet mi prođe kroz glavu misao, da uopšte nije čudo kako su to partizani posle 45-te , kad su pobedili u ratu, streljali toliko ljudi samo zato što su bili predratni predsednici opština ili kulaci ili vlasnici fabrika. I danas bi
Dobro razmišljaš; e, sad, treba da istrpiš salve uvreda tipa "komunjarski simpatizer", jer si konstatovao očigledno...
Nekad mislim da bi Nobelovu nagradu za mir trebao da dobije neko ko uspe da objasni režimima kao naš da idu upravo u tom pravcu ovakvim "vladanjem". Jer, kad bes naroda pređe preko one nepoznate crte- kristalne noći, Goli otoci i gulazi su samo- logičan sled događaja.
Kako govoriti o zubobolji a imamo rak. Koji je metastazirao.Do mesne zajednice(čak i zaduživanje države,i ovo što zovu privatizacijom,liči na rak).Zna se kako se pravi uređena država.Nije to tajna.Nije ni komplikovano.Tekst govori o jednom segmentu.Korupcija je imanentna kapitalizmu.A bez nezavisnog sudstva,tužilaštva...onda je to strava.A nezavisno je kad presuđuje krupnim igračima.
Samostalni poreski organi su oni koji pitaju odakle imovina od 1.200.000.kad je prijavljen prihod od 1.000.000. a rashodi su 600.000 Mi nemamo ni uređen sistem naplate poreza ni doprinosa za zdravstveno i penziono osiguranje.A ukinut je SDK u jednom dan BEZ ZAMENE.Deo haosa biće i to da će desetine hiljada ljudi i za trideset godina sa teškoćom odlaziti u penziju.Ni jedna stranka koja učestvoje u partitokratskoj vladavini nema nameru da gradi ustanove neophodne za funkcionisanje demokratije.A ono što se ne izgradi racionalno biće rešeno stihijom.Kada dođe dan ko će braniti i državu i demokratiju.
No, danas, vjerovali ili ne, postoji obrazovni sistem u kojem većina profesora zaposlenih u poslijednjih deset godina, ima fakultetsko obrazovanje, magistarski i znanje barem dva strana jezika. Podrazumjeva se da koriste računar i internet te nove metode nastave. Naravno, to je samo jedan sektor u jednom nezgrapnom administrativnom sistemu. No, od nečeg se mora početi. A sa druge strane u Srbiji imate profesore koji su blizu diplome ili skoro apsolventi i slične improvizacije polu- akademskih građana. Reći ćete, bilo je teško kod nas. Slažem se. Ali ovo je jedan način da se improvizacije i nepravde isprave.
Poenta je u izvanredno lošim potezima vlasti, koji se sistematski, namerno ili ne, prave poslednjih 20-tak godina. E, sad se pred izbore, pojavljuju nama mnogo dobro poznati likovi, koji misle , ako stave masku vudu-vrača, da ih narod neće prepoznati kao prodavce magle. Lično nisam u predizbornom navijačkom fazonu, i gledajući sebično potpuno mi je svejedno ko će pobediti. Šta više , meni je dobro, ko god da vlada. Ali, Srbija može i mora da bude mnogo uređenija zemlja, nego što je danas. Ako se sistemski ne reši korupcija, partokratija, nepotizam, doći ćemo u situaciju kao 45-te. To je moja glavna zamerka ovoj kratkovidoj vlasti, koja ne vidi dalje od svog nosa. Dobronamernu kritiku Tadića&Dačića (jer su oni sve i vsja), žutokraki doživljavaju kao ličnu uvredu. Aman,ljudi baš me briga za jedne i druge i treće, meni je važna Srbija.Ali ako vidim da nam neko pravi uvertiru za bratoubistvo , e to ne dam. Ćeraćemo se , pa ko kome dođe glave.
Kakva je boljka Užička takva je boljka i trstenička(moj otac je tako primljene likove zvao "tetkinci"-zaposlila ga tetka-Prva Petoletka ih je bila puna-sad ih je manje jer od 15000 radnika je ostalo 3000).Dakle ovi danas bi `ladno mogli da osnuju stranku "Tetka" kao koalicionog partnera.Naravno da se strine,ujne,jetrve i zaove ne pobune i njih bi primili u taj jedinstveni pokret gde bi tetka ipak bila vrh s obzirom na rođačke odnose.Dakle živeo Nušić.
Šta reći?Na vlast su došli najgori ljudi koji su se pojavili od Karađorđa na ovamo, da ne idem unazad.Potreban je novi čovek, tvrde puti, koji će prijatelja kome se smrklo da izvede iz mraka, seljaku koji nema zemlju da mu je ponovo vrati,tetku da smesti tamo gde joj je mesto. Dotle, neka nam je Bog u pomoći jer ovi samo mogu da probiju dno kace.
U pravu ste.I u teoriji i praksi se zna da ako sposobni nemaju mogućnosti da zauzmu mesta u eliti,društvo stagnira.I dođe do pucanja o kome piše Apis.