Lepo napisano. Nedostaje izjava Gvida Vestervelea od pre nekoliko dana da će Nemačka vojnim sredstvima obezbediti pristup sirovinama u drugim zemljama jer su te sirovine potrebne nemačkoj industriji. To je opisivanje kruga, a ne Aušvic. Aušvic je istorijski užas, a Vestervele savremeni akter koji samo budi istorijska sećanja. Nemci, opušteno... (mada je to teško zamisliti).
Preporuke:
106
2
2
utorak, 07 februar 2012 12:17
siniša
Ja sam proučavao fenomen ustaštva i došao sam do sledećeg zaključka; kada iz nekih razloga pomislim za nekog Hrvata, naravno radi se o inostranstvu, a ne u Beogradu, u Beogradu su Hrvati manjina i nikada ih ne maltretiram, a u Americi ih maltretiram redovno, dakle, kad primetim da je neki Hrvat orjentisan proustaški, obavezno mu u razgovoru kažem da nisu svi Hrvati ustaše, navedem na tu temu i da među Hrvatima ima obavezno naglasim "naših" antifašista. Reaksije su neočekivane. Kažu mi da nisam u pravu da su svi Hrvati isti ( iako ja zaista mislim da nisu ), a jedan mi je rekao da su ti koji su "naši" otpad od Hrvatskog rioda.Slično radim i sa Nemcima. Obavezno naglasim da su najbolji ruski vojnici Nemci, da je "štazi" i dan danas veran itd.Mnogi Nemci se ponose bnacizmom, mnogi Hrvati su ponosni na Jasenovac. Zaista reći nekome da je nacista i ustaša, a oni se time ponose je potpuno bez veze.
Preporuke:
85
7
3
utorak, 07 februar 2012 12:22
mila w. za Zderomil
Za vreme svoje duznosti kao sef diplomatije Nemacke, Klaus Kinkel (FDP-slobodna demokratska partija Genscher, Westerwelle)je to isto rekao. "Nemackoj nece biti potrebni tenkovi da ostvari svoje ciljeve. Mi imamo drugih sredstava".
Preporuke:
75
1
4
utorak, 07 februar 2012 12:41
MitarT
Bilo je dovoljno da sruše jedan zid pa da pročitamo njihove stvarne namere. Evo ih, ponovo, posle zida, ruše i Svet.
Preporuke:
70
1
5
utorak, 07 februar 2012 12:54
Anka Krajina
Kad prestanete da se ponašate kao SA-ovci 1933. niko vam neće pominjati Aušvic.
Ušli ste u savez sa suverenim državama na ravnopravnoj osnovi i, ako ste to zaboravili, onda je krajnje vreme da vas neko na to podseti.
Nijedna članica EU nije potpisala da će milom ili silom izvršavati vaša naređenja.
Da ste bolje upoznali svoju vlastitu prošlost, danas bi lakše prepoznali neofašizam i neokolonijalizam.
SAD nisu imale Aušvic ali su zato imale Vijetnam! U čemu je razlika?! Samo u metodi.
Preporuke:
77
1
6
utorak, 07 februar 2012 12:59
AnaBg
Eto njih ponovo. Cim se malo osile, opet na stare staze... Niko njih i njihove satelite nije kaznio dovoljno. Mislim, sta dalje reci kad se zna da su i prosli put pokusavali da dobauljaju do Grcke, onda s oruzjem, a sada pokusavaju da im oduzmu suverenitet parama. Zatim, svi njihovi balkanski saveznici su oprani od starih grehova, a njihov jedini balkanski neprijatelj je osramocen i ponizen. I, ne zaboravimo, Francuzi su sve svoje Jevreje pobili caskom, a o njihovom pokretu otpora ne vredi govoriti. Kad smo mi mogli da se tucemo, sta su tek oni morali da urade?! Na kraju, gde su pobegli Nemci, gde su ih podrzavali u IIsv.ratu, ko nije dozvolio da se nauce pameti - Amerika. E,pa, blago nama sada sa njima. Nama tek imaju posebno da naplate...
Preporuke:
60
1
7
utorak, 07 februar 2012 13:22
N.V.
Braćo i sestre, ne treba kupiti nemačku robu.
Preporuke:
41
2
8
utorak, 07 februar 2012 13:37
Dragan
Potomci fašista. A kako kažu narodne poslovice:
Iver ne pada daleko od klade,
Što maca rodi - to miša lovi
Krv nije voda
itd.
E, sad, ima tu par premisa pa je lako izvući neku konkluziju.
Oni će prvom prilikom, a idu ka tome, ponovo istaći Hitlerove slike i fašističke simbole, samo kada se - nadaju se oni - stvore uslovi za to.
No kako nas istorija uči, oni su uvek imali taj svoj neljudski kompleks više vrednosti, uvek su prvo visoko uzletali (uznoseći se nad drugima), a potom nisko padali, tamo gde im je otprilike i mesto; tako da ni ovog aputa neće biti drugačije.
Preporuke:
51
2
9
utorak, 07 februar 2012 13:56
fristajlo
Ali, postoji i nešto za šta nikada ne možete Ameriku okrivljavati: to je slanje šest miliona Jevreja u smrt, i bacanje polovine sveta u rat. Tačno.
Ali, možemo okriviti Ameriku za genocid nad 25 miliona Indijanaca, par miliona Vijetnamasa, stotine hiljada Iračana, Korejanaca, i bacanje celog sveta u opasnost od svetskog rata nesagledivih posledica, a o bedi i nesreći koju su izazvali- da i ne govorim.
Ista je to klapa kao i nacistička Nemačka, a ako nekom treba za to i dokaz- onda je slep kod očiju.
Preporuke:
72
1
10
utorak, 07 februar 2012 14:08
Ana
Mi Srbi smo prvi iskusili nemacki neonacizam garniran sa anglosaksonsim rasizmom.
Sledece godine u Skadru
Preporuke:
62
1
11
utorak, 07 februar 2012 14:22
Smiljanski
Dva najveća zla će opet preko naših leđa da se vrate na scenu,a to su Nemačka ,i Turska!Počeli su već Nemci da traže svoju imovinu iz Banata,a sa Hrvatima su već završili,ali to naše komšije ne shvataju!
Preporuke:
58
2
12
utorak, 07 februar 2012 16:14
thinking maize
Što no naši stari rekoše: "Bolje da te Turčin bije sabljom, nego Švaba perom!" Sve ostalo su varijacije!
Preporuke:
49
1
13
utorak, 07 februar 2012 16:24
nebitan
oholost je najopasnije dusevno stanje ?! Niko normalan nece zvati danasnje Nemce 'nacistima', ali umesto povodljivosti za idejom "natcoveka" ( pa ako je neko "nad" - ostali su "pod" ili "unter" ?!) - postoje i drugi vidovi oholosti - umisljanje, da su zbog ekonomske snage "iznad" drugih ?! Takva uobrazilja, neumoljiva je u odnosu na sve ostalo sto "nije kao oni" ?! Uzgred, a zasto Nemci 'gledaju' na Japance, kao evropljani na Nemce ?!
Preporuke:
34
0
14
utorak, 07 februar 2012 16:52
brm
"Braćo i sestre, ne treba kupiti nemačku robu"
a ko ovde ima para za drugu robu osim kineske?
par reči glede ustaša...mi ovakvim stavom potpuno amnestiramo Nemce od Jasenovca... ustaše su ušle u dva Musolonijeva kamiona..sve ostalo je okupirao i držao pod kontrolom Vermaht... ustaše su jedino bile sposobne da kolju civile pod zaštitom i ciničnim zgražavanjem vermahta.. Ko je tu odgovorniji?..
naravno da ne amnesztiram ustaše, naprotiv, zar nije veća gnusoba ubijati SVOJ narod služeći drugog, što bi bila pravilna percepcija užasa ustaštva
Preporuke:
38
2
15
utorak, 07 februar 2012 18:31
siniša @ brm
Ako su ustaše došle u Zagreb iz Italije u dva kamiona i napravile pokolj, onda se može reći i da su komunisti došli u Beograd 1941. da podignu ustanak protiv nemačke okupacije u jednom kupeu voza i izvele narodnooslobodilački rat, dali nemerljiv doprinos slamanju nemačkog rajka, NDH, i td. i izvele revoluciju sa promenom državnog režima iz kraljevine u republiku. Po tom istom kriterijumu.
Imam utisak da nešto sa kriterijumom nije u redu. Niti su ustaše bili onih dvadeset iz pomenuta dva kamiona niti su komunisti u Beogradu došli u dva kupea voza, odakle su došli. Ranković iz Draževca, Broz iz Zagreba, Kapidžić iz Italije, Ante Raštegorac iz Livna i koliko ih je još došlo u Srbiju da dižu ustanak i u porobljenoj Evropi prave Užičku republiku i oslobođene teritorije.
Braća Mišković, iz Zagreba, Kardelj i ostali nisu došli 1941. nego 1945. godine. Sve koji su došli 1941. sam nabrojao ( Broz, Raštegorac i Kapidžić) Možda neko zna još koga?
Preporuke:
26
0
16
utorak, 07 februar 2012 18:52
Aleksandar
Ali, postoji i nešto za šta nikada ne možete Ameriku okrivljavati: to je slanje šest miliona Jevreja u smrt, i bacanje polovine sveta u rat.
Nazalost tu stvar nije bas tako cista. Bacanje polovine sveta u rat bio je Britanski projekat jos od Versaja da bi sprecili ekonomsko zblizavanje Nemacke i Rusije i time oslabile morske imperije (tada Engleske a kasnije i sada SAD). Hitler je dosao na vlast jer je Banka Engleske htela ekstremnog desnicara (po mogucstvu ludaka) kao apsolutnog vladara Nemacke koji ce napasti Rusiju. A kad je do napada doslo Vermaht se kretao pomocu nafte iz SAD koja je nacistima stizala preko fasisticke Spanije. Sto se Holokausta tice, ni to nije bas skroz i cisto nacisticko delo. I tu Englezi imaju velikog udela. Nacisti su planirale da Jevreje prebace na Madagaskar sto su Englezi blokirali (to je bila poruka kad je Hes odleteo u Britaniju) i po svemu sudeci eliminacija Jevreja je britanska zelja ciji je voljni egszekutor bio Hitler.
Preporuke:
34
5
17
utorak, 07 februar 2012 19:50
Ivan K.
Svestan sam situacije na ovim komentarima, ali od detinjstva (osamdesetih) sam naučio da je široka saglasnost opasna, i najčešće znak da niko ne misli.
To kažem jer se ne slažem sa duhom komentara pre mojeg. Nemci nisu dopadljiv narod, ali njihova kultura nije nacistička. Je li arogantnija od drugih? Za razliku od vrlih Norveške i Holandije, Nemačka je odbila da učestvuje u bombardovanju Libije, ranije u invaziji na Irak, a ono što ima uglavnom je stekla radom.
Ako su Nemci toliko loši u odnosu na nas, zašto su se naši ljudi nakon rata masovno selili u Nemačku? Kakvo je to slepilo u Srba, etičko?
Nemudro je gunđati o Nemcima, a ne pomenuti Austrijance. Oni se provlače iako su nam učinili mnogo više zla, a bili su gnezdo nacizma i nisu se denacifikovali.
I mislim da svi trebaju da osude dobacivanje da ,,Iver ne pada daleko od klade" jer je u ovom kontekstu najobičnija glupost, primitivizam i bruka. Zadržite tu izreku za ogovaranja u vašem kraju!
Preporuke:
12
16
18
utorak, 07 februar 2012 20:06
Dejan Mihailovic
Uglavnom kratkovidi komentari osim Aleksandra, sa kojim se potpuno slazem, i jos ponekog.
Obicna logika kaze da ako je zapadni svet toliko lagao o Srbiji poslednjih godina onda mu se nista ne moze verovati pa ni kada govori o Nemackoj.
Preporuke:
14
3
19
utorak, 07 februar 2012 20:45
Zoran
Nemci imaju jenu osobinu koja im ne dopzvoljava da komanduju drugima: To nije sila, silu imaju Ameri, Nemci imaju aroganciju.
Povrh toga imaju osobinu zvanu težnja ka savršenom. To ima dobre strane u mercedesu, recimo i ostalim mehanikama, ali imaju manu pri upravljanju drugim narodima.
Sve u svemu ništa novo.
Preporuke:
21
0
20
utorak, 07 februar 2012 21:17
Maxim
Slažem se sa Aleksandrom. Briti su hteli ludaka i posredno ga doveli na vlast u Nemačkoj. Dodao bih da je Hitler naravno hteo da napadne SSSR ali je na to bio i prinuđen jer je ima podatke da će SSSR napasti njega u leto 1941. godine. Pročitajte pažljivo njegov govor od 22.06.1941.godine i objave rata SSSR-u. Taj govor jeste propaganda ali sadrži i dosta istine. Pogledajte raspored sovjetskih formacija u to vreme i biće vam jasno da su krajnje ofanzivno raspoređene. Nemci su ih zateklu u pripremama za napad a ne za odbranu. I Sovjeti i Nacisti su žurili da prvi napadnu pod plaštom lažnog pakta čije neiskrenosti su bili svesni i jedni i drugi.
http://www.mishalov.com/Hitler_22June41.html
Preporuke:
4
14
21
utorak, 07 februar 2012 21:23
Vlado
Tacno Dejane, zar nije Hitler porazen i da upravo svijetom upravlja Amerika kao pobjednik iz 45. Danas cini mnoga zla , a sama Njemacka se pita koliko joj to dozvole oni koji drze vojsku na njenoj teritoriji.
Preporuke:
9
3
22
sreda, 08 februar 2012 00:36
Radgost
Nemci,bez iznenađenja,ponovo nastoje da preuzmu sledovanje koje je čitav svet namenio Angloamerima.
Mada nije verovatno da će preživeti treće žrtvovanje za svoje rođake Angloamere u poslednjih stotinak godina.
Preporuke:
8
1
23
sreda, 08 februar 2012 09:34
brm
@ siniša @ brm
ne razumem baš šta je poenta tvoje replike...ako je to da je Srbiju "oslobodila" Crvena armija i nametnula svoje namesnike kao pre u Hrvatskoj Hitler, slažem se...
par godina kasnije namesnici su se okrenuli Americi...
Preporuke:
1
5
24
sreda, 08 februar 2012 13:14
Lapovac
Jadni Nemci! Priznajem i ja sam nekad podržavao rušenje berlinskog zida, ali sam se opametio već posle 91 god. Od tada kad god se u društvu povede priča o sadašnjosti i toj bližoj prošlosti, sa setom govorim, e da smo bili pametniji pa da smo svi skočili da branimo berlinski zid, bilo bi nam svima zasigurno bolje, a nemci bi držali glavu pognutije i u njihovu i Evropsku dalekosežniju korist. Mislim da se ta svest polako probija i po Evropi i brže će se probijati kako se budu nagomilavale negativnosti ovog, sad se vidi, nemačkog projekta EU. Doduše tu su im i Amerikanci svesrdno pomagali, ali ne mogu da dokučim da li svesno ili nesvesno, to će se tek videti.
Preporuke:
6
0
25
sreda, 08 februar 2012 14:48
siniša @ brm
Broz i njegovih pet saradnika koji su došli iz Hrvatske i Italije sa njim u Srbiju, sigurno nisu mogli da urade ništa u Srbiji niti drugim delovima Jugoslavije koji su se suprostavljali Nemačkoj i NDH da nije bilo široke volje za otporom u srpskom narodu i nužde da brane gole živote.
Tako isto u Hrvatskoj, ustaški zločin nije počivao na aktivnosti onih dvadeset ustaša emigranata iz Italije nego na pre svega podršci hrvatskog klera na čelu sa Stepincem toj politici, zatim široko rasprostranjenim vojnim formacijama godinama pripremanim od strane HSS koja je takođe dala punu podršku poglavniku Paveliću i končno masovna mobilizacija skoro potpuna u domobrane.
Svoditi hrvatski nacizam na dvadeset ustaša emigranata je isto kao i svoditi srpski antifašizam na pet Brozovih saradnika koji su samo ubijali kuluke. A takođe i srpski antifašizam i antinacizam na samo prosovjetski komunizam. Bio je nacionalni izvorni otpor nacizmu koji izlazi iz slobodarske prirode srpskog naroda.
Preporuke:
7
0
26
sreda, 08 februar 2012 22:28
Marko Gay
Vasi komentari o nemackim (Hitlerovim) nacionalnim socijalistima gotovo su identicni komentarima u zapadnoj javnosti o srpskim (Milosevicevim) socijalistima.
Spisak poluistina, elementarnog nerazumevanja konteksta i sustine sukoba, notornih neistina i klevetanja protivnickog naroda, demonizacije i blacenja njegovih politickih vodja (npr "Hitler ludak").
Posto Sinisa kaze da se neki Nemci ponose sto su nacisti, moram da primetim da se i mnogi Srbi ponose sto su srpski nacionalisti, kao sto se i Gadafijev bivsi vozac ponosi onim sto je radio. Na Zapadu su, barem neupucenima, sve tri stvari podjednako neshvatljive.
I jos se cudite sto mnogi veruju u price o Gadafiju ludaku i Sadamu monstrumu koji gasom gusi Kurde? Sudeci po ovome sto ovde citam, vi ste jos naivniji od nasih gradana.
Preporuke:
2
9
27
četvrtak, 09 februar 2012 00:41
cofi
Daleko od toga da branim Nemce, ali ja vidim jednu naciju koja je sposobna, vredna, disciplinovana. Koja odgovorno i domacinski razpolaze sa svojim sredstvima. Na drugoj strani vidim bahate i koruptne kleptokratije koji su kupovali socijalni mir i zaduzivali se do duse. To ne znaci da moramo da volimo nemce, ali mislim da ima nesto od njih da naucimo. Ako neko u Evropi ima razlog da ima rezervisan odnos prema Nemcima onda smo to mi Srbi. Ali kad cujem Portugalce, Irce i ostalu evropsku boraniju, moram da priznam da mi je to smesno. Sta su im Nemci lose uradili? Pozajmili novac? Ocekivaju barem neki osnovni red u drzavnickom poslovanju? Smesno, ako se uporedi nas balans sa Nemcima.
Mi Srbi ne treba da se svrstavamo u anti-nemacku histeriju, pogotovo ne ako dolazi iz engleske ili francuske kuhinje. U se i u svoje kljuse.
Preporuke:
6
2
28
četvrtak, 09 februar 2012 01:01
Ivan K.
Imam utisak da su NSPM ili Vasilije Kleftakis odabrali upravo ovaj tekst zbog sličnosti sudbina srpskog i nemačkog naroda*. Mogla se stvoriti jedna vrsta interkulturalnog dijaloga o tome šta raditi ako je vaš narod ocrnjen preko svake mere.
* Uzgred budi rečeno, mislim da je Milošević bio izuzetno dobar na međunarodnom planu.
Preporuke:
2
1
29
četvrtak, 09 februar 2012 01:40
Marko Gay
@ cofi
Ako neko u Evropi ima razlog da ima rezervisan odnos prema Nemcima onda smo to mi Srbi.
Ustvari je tacno obrnuto.
Cinjenica je da ste vi Srbi opsesivno kidisali na Nemce, a onda vam je bio kriv davo kad god ste dobili po nosu.
A dobili ste kad god ste kidisali -- i samo tada.
Evo konkretno, u Drugom svetskom ratu, iz cista mira ste se udruzili s krvnim neprijateljem Nemacke (Engleskom) koja je Nemackoj objavila rat.
Zasto? Sta vam je Nemacka uradila?
A pred Prvi svetski rat, ubili ste austrijskog cara.
Jel sirota Austrija trebalo da kaze: "Nema veze, ubijajte nam sefove drzava kad pozelite."
Srbi iz vremena svetskih ratova neodoljivo podsecaju na Albance 1990-tih: arogantne junose opijene nacionalnim romantizmom, s ledima koje cuvaju vanevropske sile, sa enormnim natalitetom i dovoljno fanaticni da ginu za "nacionalno oslobodenje" a ustvari za osvajanje prenaduvanih teritorija (Jer sta ce inace kuca vaseg kralja cak na Bledu?)
Preporuke:
1
6
30
četvrtak, 09 februar 2012 04:03
Bob
Ah, kako je autor osetljiv na vredjanje nacističkih unuka, prosto čoveku podju suze na oči. Meni je prosto žao koliko vredjaju te jadne nemce...
...jednom nacista, zauvek nacista.
Preporuke:
2
0
31
četvrtak, 09 februar 2012 13:09
brm
"Svoditi hrvatski nacizam na dvadeset ustaša emigranata je isto kao i svoditi srpski antifašizam na pet Brozovih saradnika koji su samo ubijali kuluke."
SlaŽEM SE , SAMO to TI SVODIŠ ("srpski antifašizam na pet Brozovih saradnika"), ja ne, ne zaboravljam ravnogorski pokret, u Srbiji daleko masovniji. Takođe TI svodiš hrvatski nacizam na dvadeset ustaša, ja upravo pokrećem pitanje hrvatskog NACIZMA umesto laprdanja o nekakvom ustaštvu koje kao nema veze sa nemačkim nacizmom, malte ne je opravdano i razumljivo nekakvim suprotsavljenim ciljevima nekakvog srpskog nacionalizma... U HRVATSKOJ nikada NIJE SPROVEDENA DENACIFIKACIJA... vi koji forsirate lažne mete i teme niste bez zasluga za to..
Preporuke:
2
0
32
četvrtak, 09 februar 2012 21:56
cofi
@gay
1. Svetski rat: slazem se da vidovdan 1918 nama nije neku srecu doneo. Pre svega nam je doneo Jugoslaviju, koja nam nije bila potrebna. Zna se, gde je trebalo da se povuce granicu. Elem, austrougari i nemci nisu jedno te isto, s time taj argumenat odpada.
2. svetski rat: Svako dete zna da je 27. mart namestaljka engleza i komunista, ali recenica: "Sta su vam nemci uradili" podstice na smeh. Oni su u tom trenutku vec pregazili pola evrope u Blitzkrieg-u. Nije bas da smo iz cista mira dirali mecku.
Za uporedjenje sa Siptarima: Ima istine, medjutim smo mi trazili (i jos trazimo i dobicemo kad tad) svoje. Oni traze tudje.. Elem, to je samo moje romanticno tumacenje... a da... cetvoro dece, dragi moj Gay... a oni dobijaju cas iz istorije od mene. Toliko o natalitetu.
Preporuke:
2
0
33
četvrtak, 09 februar 2012 23:02
Ivan K.
Srbija je 1918 bila sa skoro potpuno uništenom privredom, infrastrukturom i produktivnom populacijom. Reći da nam Jugoslavija "nije trebala" je smešno. Krijete neznanje i neukost kategoričnim izjavama koje su u stvari besmislice.
Srpski narod je dobar, ali za društvo i politiku GLUP! Neizmerno! Iz tog razloga Srbija mora da traži tesan savez sa Rusijom.
Preporuke:
0
3
34
petak, 10 februar 2012 09:29
siniša @ brm
Pobogu čoveče mene optužujete za minimiziranje masovnosti ustaškog pokreta i njegove veze sa nemačkim nacistima. Ne mogu da verujem.
Ja sam proučavao nastanak ustaša i imam vrlo precizne podatke o iniciranju ustaškog pokreta koji jeste nastao u Austriji, a ne u Nemačkoj.
Dakle, austrougarska tajna politička policija je formirala jedno posebno odelenje za suzbijanje srpskog političkog i etničkog faktora odmah nakon berlinskog kongresa i u tom odelenju austrijske policije se zametnulo jezgro ustašškog pokreta.
Dakle ustaško jezgro je selekcionirano, obučavano i uklapano u šire okvire političkih kretanja od austrijske tajne političke policije. Činjenica da se grupa od dvadesetak ustaša emigranata obučavala u Italiji i iz Italije došla u Zagreb to ne demantuje.
Uostalom rodno mesto nemačkog nacizma je takođe Austrija. Hitler je Austrijanac.
Za omasovljavanje ustaškog pokreta odgovorna je katolička crkva u Hrvata i HSH pod Mačekovim rukovodstvom. Šta tu nije tačno i u redu?
Preporuke:
1
0
35
subota, 11 februar 2012 21:51
Dimitrijevic Zivan
Ranije su nemci zveckalo oruzjem, sada evrima. Ponovno zveckanje oruzjem dolazi uskoro. Uskoro ce ponovo poceti prica o prodoru na istok to jest prema Sibirskom bogatstvu. Jedino zaboravljaju da im rusi nisu zaboravili onih 20 milona ubijenih. U ovoj celoj zbrci koja se desava u Evropi mi smo ponovo nastradali ali sada definitivno. Mi vise nemamo bioloskog potencijala da opstanemo kao nacija. Ljudi probudite se i razmislite kako da sacuvamo naciju.
Ušli ste u savez sa suverenim državama na ravnopravnoj osnovi i, ako ste to zaboravili, onda je krajnje vreme da vas neko na to podseti.
Nijedna članica EU nije potpisala da će milom ili silom izvršavati vaša naređenja.
Da ste bolje upoznali svoju vlastitu prošlost, danas bi lakše prepoznali neofašizam i neokolonijalizam.
SAD nisu imale Aušvic ali su zato imale Vijetnam! U čemu je razlika?! Samo u metodi.
Iver ne pada daleko od klade,
Što maca rodi - to miša lovi
Krv nije voda
itd.
E, sad, ima tu par premisa pa je lako izvući neku konkluziju.
Oni će prvom prilikom, a idu ka tome, ponovo istaći Hitlerove slike i fašističke simbole, samo kada se - nadaju se oni - stvore uslovi za to.
No kako nas istorija uči, oni su uvek imali taj svoj neljudski kompleks više vrednosti, uvek su prvo visoko uzletali (uznoseći se nad drugima), a potom nisko padali, tamo gde im je otprilike i mesto; tako da ni ovog aputa neće biti drugačije.
Tačno.
Ali, možemo okriviti Ameriku za genocid nad 25 miliona Indijanaca, par miliona Vijetnamasa, stotine hiljada Iračana, Korejanaca, i bacanje celog sveta u opasnost od svetskog rata nesagledivih posledica, a o bedi i nesreći koju su izazvali- da i ne govorim.
Ista je to klapa kao i nacistička Nemačka, a ako nekom treba za to i dokaz- onda je slep kod očiju.
Sledece godine u Skadru
a ko ovde ima para za drugu robu osim kineske?
par reči glede ustaša...mi ovakvim stavom potpuno amnestiramo Nemce od Jasenovca... ustaše su ušle u dva Musolonijeva kamiona..sve ostalo je okupirao i držao pod kontrolom Vermaht... ustaše su jedino bile sposobne da kolju civile pod zaštitom i ciničnim zgražavanjem vermahta.. Ko je tu odgovorniji?..
naravno da ne amnesztiram ustaše, naprotiv, zar nije veća gnusoba ubijati SVOJ narod služeći drugog, što bi bila pravilna percepcija užasa ustaštva
Imam utisak da nešto sa kriterijumom nije u redu. Niti su ustaše bili onih dvadeset iz pomenuta dva kamiona niti su komunisti u Beogradu došli u dva kupea voza, odakle su došli. Ranković iz Draževca, Broz iz Zagreba, Kapidžić iz Italije, Ante Raštegorac iz Livna i koliko ih je još došlo u Srbiju da dižu ustanak i u porobljenoj Evropi prave Užičku republiku i oslobođene teritorije.
Braća Mišković, iz Zagreba, Kardelj i ostali nisu došli 1941. nego 1945. godine. Sve koji su došli 1941. sam nabrojao ( Broz, Raštegorac i Kapidžić) Možda neko zna još koga?
Nazalost tu stvar nije bas tako cista. Bacanje polovine sveta u rat bio je Britanski projekat jos od Versaja da bi sprecili ekonomsko zblizavanje Nemacke i Rusije i time oslabile morske imperije (tada Engleske a kasnije i sada SAD). Hitler je dosao na vlast jer je Banka Engleske htela ekstremnog desnicara (po mogucstvu ludaka) kao apsolutnog vladara Nemacke koji ce napasti Rusiju. A kad je do napada doslo Vermaht se kretao pomocu nafte iz SAD koja je nacistima stizala preko fasisticke Spanije. Sto se Holokausta tice, ni to nije bas skroz i cisto nacisticko delo. I tu Englezi imaju velikog udela. Nacisti su planirale da Jevreje prebace na Madagaskar sto su Englezi blokirali (to je bila poruka kad je Hes odleteo u Britaniju) i po svemu sudeci eliminacija Jevreja je britanska zelja ciji je voljni egszekutor bio Hitler.
To kažem jer se ne slažem sa duhom komentara pre mojeg. Nemci nisu dopadljiv narod, ali njihova kultura nije nacistička. Je li arogantnija od drugih? Za razliku od vrlih Norveške i Holandije, Nemačka je odbila da učestvuje u bombardovanju Libije, ranije u invaziji na Irak, a ono što ima uglavnom je stekla radom.
Ako su Nemci toliko loši u odnosu na nas, zašto su se naši ljudi nakon rata masovno selili u Nemačku? Kakvo je to slepilo u Srba, etičko?
Nemudro je gunđati o Nemcima, a ne pomenuti Austrijance. Oni se provlače iako su nam učinili mnogo više zla, a bili su gnezdo nacizma i nisu se denacifikovali.
I mislim da svi trebaju da osude dobacivanje da ,,Iver ne pada daleko od klade" jer je u ovom kontekstu najobičnija glupost, primitivizam i bruka. Zadržite tu izreku za ogovaranja u vašem kraju!
Obicna logika kaze da ako je zapadni svet toliko lagao o Srbiji poslednjih godina onda mu se nista ne moze verovati pa ni kada govori o Nemackoj.
Povrh toga imaju osobinu zvanu težnja ka savršenom. To ima dobre strane u mercedesu, recimo i ostalim mehanikama, ali imaju manu pri upravljanju drugim narodima.
Sve u svemu ništa novo.
http://www.mishalov.com/Hitler_22June41.html
Mada nije verovatno da će preživeti treće žrtvovanje za svoje rođake Angloamere u poslednjih stotinak godina.
ne razumem baš šta je poenta tvoje replike...ako je to da je Srbiju "oslobodila" Crvena armija i nametnula svoje namesnike kao pre u Hrvatskoj Hitler, slažem se...
par godina kasnije namesnici su se okrenuli Americi...
Tako isto u Hrvatskoj, ustaški zločin nije počivao na aktivnosti onih dvadeset ustaša emigranata iz Italije nego na pre svega podršci hrvatskog klera na čelu sa Stepincem toj politici, zatim široko rasprostranjenim vojnim formacijama godinama pripremanim od strane HSS koja je takođe dala punu podršku poglavniku Paveliću i končno masovna mobilizacija skoro potpuna u domobrane.
Svoditi hrvatski nacizam na dvadeset ustaša emigranata je isto kao i svoditi srpski antifašizam na pet Brozovih saradnika koji su samo ubijali kuluke. A takođe i srpski antifašizam i antinacizam na samo prosovjetski komunizam. Bio je nacionalni izvorni otpor nacizmu koji izlazi iz slobodarske prirode srpskog naroda.
Spisak poluistina, elementarnog nerazumevanja konteksta i sustine sukoba, notornih neistina i klevetanja protivnickog naroda, demonizacije i blacenja njegovih politickih vodja (npr "Hitler ludak").
Posto Sinisa kaze da se neki Nemci ponose sto su nacisti, moram da primetim da se i mnogi Srbi ponose sto su srpski nacionalisti, kao sto se i Gadafijev bivsi vozac ponosi onim sto je radio. Na Zapadu su, barem neupucenima, sve tri stvari podjednako neshvatljive.
I jos se cudite sto mnogi veruju u price o Gadafiju ludaku i Sadamu monstrumu koji gasom gusi Kurde? Sudeci po ovome sto ovde citam, vi ste jos naivniji od nasih gradana.
Mi Srbi ne treba da se svrstavamo u anti-nemacku histeriju, pogotovo ne ako dolazi iz engleske ili francuske kuhinje. U se i u svoje kljuse.
* Uzgred budi rečeno, mislim da je Milošević bio izuzetno dobar na međunarodnom planu.
Ustvari je tacno obrnuto.
Cinjenica je da ste vi Srbi opsesivno kidisali na Nemce, a onda vam je bio kriv davo kad god ste dobili po nosu.
A dobili ste kad god ste kidisali -- i samo tada.
Evo konkretno, u Drugom svetskom ratu, iz cista mira ste se udruzili s krvnim neprijateljem Nemacke (Engleskom) koja je Nemackoj objavila rat.
Zasto? Sta vam je Nemacka uradila?
A pred Prvi svetski rat, ubili ste austrijskog cara.
Jel sirota Austrija trebalo da kaze: "Nema veze, ubijajte nam sefove drzava kad pozelite."
Srbi iz vremena svetskih ratova neodoljivo podsecaju na Albance 1990-tih: arogantne junose opijene nacionalnim romantizmom, s ledima koje cuvaju vanevropske sile, sa enormnim natalitetom i dovoljno fanaticni da ginu za "nacionalno oslobodenje" a ustvari za osvajanje prenaduvanih teritorija (Jer sta ce inace kuca vaseg kralja cak na Bledu?)
...jednom nacista, zauvek nacista.
SlaŽEM SE , SAMO to TI SVODIŠ ("srpski antifašizam na pet Brozovih saradnika"), ja ne, ne zaboravljam ravnogorski pokret, u Srbiji daleko masovniji. Takođe TI svodiš hrvatski nacizam na dvadeset ustaša, ja upravo pokrećem pitanje hrvatskog NACIZMA umesto laprdanja o nekakvom ustaštvu koje kao nema veze sa nemačkim nacizmom, malte ne je opravdano i razumljivo nekakvim suprotsavljenim ciljevima nekakvog srpskog nacionalizma... U HRVATSKOJ nikada NIJE SPROVEDENA DENACIFIKACIJA... vi koji forsirate lažne mete i teme niste bez zasluga za to..
1. Svetski rat: slazem se da vidovdan 1918 nama nije neku srecu doneo. Pre svega nam je doneo Jugoslaviju, koja nam nije bila potrebna. Zna se, gde je trebalo da se povuce granicu. Elem, austrougari i nemci nisu jedno te isto, s time taj argumenat odpada.
2. svetski rat: Svako dete zna da je 27. mart namestaljka engleza i komunista, ali recenica: "Sta su vam nemci uradili" podstice na smeh. Oni su u tom trenutku vec pregazili pola evrope u Blitzkrieg-u. Nije bas da smo iz cista mira dirali mecku.
Za uporedjenje sa Siptarima: Ima istine, medjutim smo mi trazili (i jos trazimo i dobicemo kad tad) svoje. Oni traze tudje.. Elem, to je samo moje romanticno tumacenje... a da... cetvoro dece, dragi moj Gay... a oni dobijaju cas iz istorije od mene. Toliko o natalitetu.
Srpski narod je dobar, ali za društvo i politiku GLUP! Neizmerno! Iz tog razloga Srbija mora da traži tesan savez sa Rusijom.
Ja sam proučavao nastanak ustaša i imam vrlo precizne podatke o iniciranju ustaškog pokreta koji jeste nastao u Austriji, a ne u Nemačkoj.
Dakle, austrougarska tajna politička policija je formirala jedno posebno odelenje za suzbijanje srpskog političkog i etničkog faktora odmah nakon berlinskog kongresa i u tom odelenju austrijske policije se zametnulo jezgro ustašškog pokreta.
Dakle ustaško jezgro je selekcionirano, obučavano i uklapano u šire okvire političkih kretanja od austrijske tajne političke policije. Činjenica da se grupa od dvadesetak ustaša emigranata obučavala u Italiji i iz Italije došla u Zagreb to ne demantuje.
Uostalom rodno mesto nemačkog nacizma je takođe Austrija. Hitler je Austrijanac.
Za omasovljavanje ustaškog pokreta odgovorna je katolička crkva u Hrvata i HSH pod Mačekovim rukovodstvom. Šta tu nije tačno i u redu?