Лепо написано. Недостаје изјава Гвида Вестервелеа од пре неколико дана да ће Немачка војним средствима обезбедити приступ сировинама у другим земљама јер су те сировине потребне немачкој индустрији. То је описивање круга, а не Аушвиц. Аушвиц је историјски ужас, а Вестервеле савремени актер који само буди историјска сећања. Немци, опуштено... (мада је то тешко замислити).
Препоруке:
106
2
2
уторак, 07 фебруар 2012 12:17
siniša
Ja sam proučavao fenomen ustaštva i došao sam do sledećeg zaključka; kada iz nekih razloga pomislim za nekog Hrvata, naravno radi se o inostranstvu, a ne u Beogradu, u Beogradu su Hrvati manjina i nikada ih ne maltretiram, a u Americi ih maltretiram redovno, dakle, kad primetim da je neki Hrvat orjentisan proustaški, obavezno mu u razgovoru kažem da nisu svi Hrvati ustaše, navedem na tu temu i da među Hrvatima ima obavezno naglasim "naših" antifašista. Reaksije su neočekivane. Kažu mi da nisam u pravu da su svi Hrvati isti ( iako ja zaista mislim da nisu ), a jedan mi je rekao da su ti koji su "naši" otpad od Hrvatskog rioda.Slično radim i sa Nemcima. Obavezno naglasim da su najbolji ruski vojnici Nemci, da je "štazi" i dan danas veran itd.Mnogi Nemci se ponose bnacizmom, mnogi Hrvati su ponosni na Jasenovac. Zaista reći nekome da je nacista i ustaša, a oni se time ponose je potpuno bez veze.
Препоруке:
85
7
3
уторак, 07 фебруар 2012 12:22
mila w. za Zderomil
Za vreme svoje duznosti kao sef diplomatije Nemacke, Klaus Kinkel (FDP-slobodna demokratska partija Genscher, Westerwelle)je to isto rekao. "Nemackoj nece biti potrebni tenkovi da ostvari svoje ciljeve. Mi imamo drugih sredstava".
Препоруке:
75
1
4
уторак, 07 фебруар 2012 12:41
МитарТ
Било је довољно да сруше један зид па да прочитамо њихове стварне намере. Ево их, поново, после зида, руше и Свет.
Препоруке:
70
1
5
уторак, 07 фебруар 2012 12:54
Anka Krajina
Kad prestanete da se ponašate kao SA-ovci 1933. niko vam neće pominjati Aušvic.
Ušli ste u savez sa suverenim državama na ravnopravnoj osnovi i, ako ste to zaboravili, onda je krajnje vreme da vas neko na to podseti.
Nijedna članica EU nije potpisala da će milom ili silom izvršavati vaša naređenja.
Da ste bolje upoznali svoju vlastitu prošlost, danas bi lakše prepoznali neofašizam i neokolonijalizam.
SAD nisu imale Aušvic ali su zato imale Vijetnam! U čemu je razlika?! Samo u metodi.
Препоруке:
77
1
6
уторак, 07 фебруар 2012 12:59
AnaBg
Eto njih ponovo. Cim se malo osile, opet na stare staze... Niko njih i njihove satelite nije kaznio dovoljno. Mislim, sta dalje reci kad se zna da su i prosli put pokusavali da dobauljaju do Grcke, onda s oruzjem, a sada pokusavaju da im oduzmu suverenitet parama. Zatim, svi njihovi balkanski saveznici su oprani od starih grehova, a njihov jedini balkanski neprijatelj je osramocen i ponizen. I, ne zaboravimo, Francuzi su sve svoje Jevreje pobili caskom, a o njihovom pokretu otpora ne vredi govoriti. Kad smo mi mogli da se tucemo, sta su tek oni morali da urade?! Na kraju, gde su pobegli Nemci, gde su ih podrzavali u IIsv.ratu, ko nije dozvolio da se nauce pameti - Amerika. E,pa, blago nama sada sa njima. Nama tek imaju posebno da naplate...
Препоруке:
60
1
7
уторак, 07 фебруар 2012 13:22
Н.В.
Браћо и сестре, не треба купити немачку робу.
Препоруке:
41
2
8
уторак, 07 фебруар 2012 13:37
Dragan
Potomci fašista. A kako kažu narodne poslovice:
Iver ne pada daleko od klade,
Što maca rodi - to miša lovi
Krv nije voda
itd.
E, sad, ima tu par premisa pa je lako izvući neku konkluziju.
Oni će prvom prilikom, a idu ka tome, ponovo istaći Hitlerove slike i fašističke simbole, samo kada se - nadaju se oni - stvore uslovi za to.
No kako nas istorija uči, oni su uvek imali taj svoj neljudski kompleks više vrednosti, uvek su prvo visoko uzletali (uznoseći se nad drugima), a potom nisko padali, tamo gde im je otprilike i mesto; tako da ni ovog aputa neće biti drugačije.
Препоруке:
51
2
9
уторак, 07 фебруар 2012 13:56
фристајло
Али, постоји и нешто за шта никада не можете Америку окривљавати: то је слање шест милиона Јевреја у смрт, и бацање половине света у рат. Тачно.
Али, можемо окривити Америку за геноцид над 25 милиона Индијанаца, пар милиона Вијетнамаса, стотине хиљада Ирачана, Корејанаца, и бацање целог света у опасност од светског рата несагледивих последица, а о беди и несрећи коју су изазвали- да и не говорим.
Иста је то клапа као и нацистичка Немачка, а ако неком треба за то и доказ- онда је слеп код очију.
Препоруке:
72
1
10
уторак, 07 фебруар 2012 14:08
Ana
Mi Srbi smo prvi iskusili nemacki neonacizam garniran sa anglosaksonsim rasizmom.
Sledece godine u Skadru
Препоруке:
62
1
11
уторак, 07 фебруар 2012 14:22
Смиљански
Два највећа зла ће опет преко наших леђа да се врате на сцену,а то су Немачка ,и Турска!Почели су већ Немци да траже своју имовину из Баната,а са Хрватима су већ завршили,али то наше комшије не схватају!
Препоруке:
58
2
12
уторак, 07 фебруар 2012 16:14
thinking maize
Што но наши стари рекоше: "Боље да те Турчин бије сабљом, него Шваба пером!" Све остало су варијације!
Препоруке:
49
1
13
уторак, 07 фебруар 2012 16:24
nebitan
oholost je najopasnije dusevno stanje ?! Niko normalan nece zvati danasnje Nemce 'nacistima', ali umesto povodljivosti za idejom "natcoveka" ( pa ako je neko "nad" - ostali su "pod" ili "unter" ?!) - postoje i drugi vidovi oholosti - umisljanje, da su zbog ekonomske snage "iznad" drugih ?! Takva uobrazilja, neumoljiva je u odnosu na sve ostalo sto "nije kao oni" ?! Uzgred, a zasto Nemci 'gledaju' na Japance, kao evropljani na Nemce ?!
Препоруке:
34
0
14
уторак, 07 фебруар 2012 16:52
брм
"Браћо и сестре, не треба купити немачку робу"
а ко овде има пара за другу робу осим кинеске?
пар речи гледе усташа...ми оваквим ставом потпуно амнестирамо Немце од Јасеновца... усташе су ушле у два Мусолонијева камиона..све остало је окупирао и држао под контролом Вермахт... усташе су једино биле способне да кољу цивиле под заштитом и циничним згражавањем вермахта.. Ко је ту одговорнији?..
наравно да не амнесзтирам усташе, напротив, зар није већа гнусоба убијати СВОЈ народ служећи другог, што би била правилна перцепција ужаса усташтва
Препоруке:
38
2
15
уторак, 07 фебруар 2012 18:31
синиша @ brm
Ако су усташе дошле у Загреб из Италије у два камиона и направиле покољ, онда се може рећи и да су комунисти дошли у Београд 1941. да подигну устанак против немачке окупације у једном купеу воза и извеле народноослободилачки рат, дали немерљив допринос сламању немачког рајка, НДХ, и тд. и извеле револуцију са променом државног режима из краљевине у републику. По том истом критеријуму.
Имам утисак да нешто са критеријумом није у реду. Нити су усташе били оних двадесет из поменута два камиона нити су комунисти у Београду дошли у два купеа воза, одакле су дошли. Ранковић из Дражевца, Броз из Загреба, Капиџић из Италије, Анте Раштегорац из Ливна и колико их је још дошло у Србију да дижу устанак и у поробљеној Европи праве Ужичку републику и ослобођене територије.
Браћа Мишковић, из Загреба, Кардељ и остали нису дошли 1941. него 1945. године. Све који су дошли 1941. сам набројао ( Броз, Раштегорац и Капиџић) Можда неко зна још кога?
Препоруке:
26
0
16
уторак, 07 фебруар 2012 18:52
Aleksandar
Али, постоји и нешто за шта никада не можете Америку окривљавати: то је слање шест милиона Јевреја у смрт, и бацање половине света у рат.
Nazalost tu stvar nije bas tako cista. Bacanje polovine sveta u rat bio je Britanski projekat jos od Versaja da bi sprecili ekonomsko zblizavanje Nemacke i Rusije i time oslabile morske imperije (tada Engleske a kasnije i sada SAD). Hitler je dosao na vlast jer je Banka Engleske htela ekstremnog desnicara (po mogucstvu ludaka) kao apsolutnog vladara Nemacke koji ce napasti Rusiju. A kad je do napada doslo Vermaht se kretao pomocu nafte iz SAD koja je nacistima stizala preko fasisticke Spanije. Sto se Holokausta tice, ni to nije bas skroz i cisto nacisticko delo. I tu Englezi imaju velikog udela. Nacisti su planirale da Jevreje prebace na Madagaskar sto su Englezi blokirali (to je bila poruka kad je Hes odleteo u Britaniju) i po svemu sudeci eliminacija Jevreja je britanska zelja ciji je voljni egszekutor bio Hitler.
Препоруке:
34
5
17
уторак, 07 фебруар 2012 19:50
Иван К.
Свестан сам ситуације на овим коментарима, али од детињства (осамдесетих) сам научио да је широка сагласност опасна, и најчешће знак да нико не мисли.
То кажем јер се не слажем са духом коментара пре мојег. Немци нису допадљив народ, али њихова култура није нацистичка. Је ли арогантнија од других? За разлику од врлих Норвешке и Холандије, Немачка је одбила да учествује у бомбардовању Либије, раније у инвазији на Ирак, а оно што има углавном је стекла радом.
Ако су Немци толико лоши у односу на нас, зашто су се наши људи након рата масовно селили у Немачку? Какво је то слепило у Срба, етичко?
Немудро је гунђати о Немцима, а не поменути Аустријанце. Они се провлаче иако су нам учинили много више зла, а били су гнездо нацизма и нису се денацификовали.
И мислим да сви требају да осуде добацивање да ,,Ивер не пада далеко од кладе" јер је у овом контексту најобичнија глупост, примитивизам и брука. Задржите ту изреку за оговарања у вашем крају!
Препоруке:
12
16
18
уторак, 07 фебруар 2012 20:06
Dejan Mihailovic
Uglavnom kratkovidi komentari osim Aleksandra, sa kojim se potpuno slazem, i jos ponekog.
Obicna logika kaze da ako je zapadni svet toliko lagao o Srbiji poslednjih godina onda mu se nista ne moze verovati pa ni kada govori o Nemackoj.
Препоруке:
14
3
19
уторак, 07 фебруар 2012 20:45
Зоран
Немци имају јену особину која им не допзвољава да командују другима: То није сила, силу имају Амери, Немци имају ароганцију.
Поврх тога имају особину звану тежња ка савршеном. То има добре стране у мерцедесу, рецимо и осталим механикама, али имају ману при управљању другим народима.
Све у свему ништа ново.
Препоруке:
21
0
20
уторак, 07 фебруар 2012 21:17
Maxim
Slažem se sa Aleksandrom. Briti su hteli ludaka i posredno ga doveli na vlast u Nemačkoj. Dodao bih da je Hitler naravno hteo da napadne SSSR ali je na to bio i prinuđen jer je ima podatke da će SSSR napasti njega u leto 1941. godine. Pročitajte pažljivo njegov govor od 22.06.1941.godine i objave rata SSSR-u. Taj govor jeste propaganda ali sadrži i dosta istine. Pogledajte raspored sovjetskih formacija u to vreme i biće vam jasno da su krajnje ofanzivno raspoređene. Nemci su ih zateklu u pripremama za napad a ne za odbranu. I Sovjeti i Nacisti su žurili da prvi napadnu pod plaštom lažnog pakta čije neiskrenosti su bili svesni i jedni i drugi.
http://www.mishalov.com/Hitler_22June41.html
Препоруке:
4
14
21
уторак, 07 фебруар 2012 21:23
Vlado
Tacno Dejane, zar nije Hitler porazen i da upravo svijetom upravlja Amerika kao pobjednik iz 45. Danas cini mnoga zla , a sama Njemacka se pita koliko joj to dozvole oni koji drze vojsku na njenoj teritoriji.
Препоруке:
9
3
22
среда, 08 фебруар 2012 00:36
Радгост
Немци,без изненађења,поново настоје да преузму следовање које је читав свет наменио Англоамерима.
Мада није вероватно да ће преживети треће жртвовање за своје рођаке Англоамере у последњих стотинак година.
Препоруке:
8
1
23
среда, 08 фебруар 2012 09:34
брм
@ синиша @ brm
не разумем баш шта је поента твоје реплике...ако је то да је Србију "ослободила" Црвена армија и наметнула своје намеснике као пре у Хрватској Хитлер, слажем се...
пар година касније намесници су се окренули Америци...
Препоруке:
1
5
24
среда, 08 фебруар 2012 13:14
Лаповац
Јадни Немци! Признајем и ја сам некад подржавао рушење берлинског зида, али сам се опаметио већ после 91 год. Од тада кад год се у друштву поведе прича о садашњости и тој ближој прошлости, са сетом говорим, е да смо били паметнији па да смо сви скочили да бранимо берлински зид, било би нам свима засигурно боље, а немци би држали главу погнутије и у њихову и Европску далекосежнију корист. Мислим да се та свест полако пробија и по Европи и брже ће се пробијати како се буду нагомилавале негативности овог, сад се види, немачког пројекта ЕУ. Додуше ту су им и Американци свесрдно помагали, али не могу да докучим да ли свесно или несвесно, то ће се тек видети.
Препоруке:
6
0
25
среда, 08 фебруар 2012 14:48
siniša @ brm
Broz i njegovih pet saradnika koji su došli iz Hrvatske i Italije sa njim u Srbiju, sigurno nisu mogli da urade ništa u Srbiji niti drugim delovima Jugoslavije koji su se suprostavljali Nemačkoj i NDH da nije bilo široke volje za otporom u srpskom narodu i nužde da brane gole živote.
Tako isto u Hrvatskoj, ustaški zločin nije počivao na aktivnosti onih dvadeset ustaša emigranata iz Italije nego na pre svega podršci hrvatskog klera na čelu sa Stepincem toj politici, zatim široko rasprostranjenim vojnim formacijama godinama pripremanim od strane HSS koja je takođe dala punu podršku poglavniku Paveliću i končno masovna mobilizacija skoro potpuna u domobrane.
Svoditi hrvatski nacizam na dvadeset ustaša emigranata je isto kao i svoditi srpski antifašizam na pet Brozovih saradnika koji su samo ubijali kuluke. A takođe i srpski antifašizam i antinacizam na samo prosovjetski komunizam. Bio je nacionalni izvorni otpor nacizmu koji izlazi iz slobodarske prirode srpskog naroda.
Препоруке:
7
0
26
среда, 08 фебруар 2012 22:28
Marko Gay
Vasi komentari o nemackim (Hitlerovim) nacionalnim socijalistima gotovo su identicni komentarima u zapadnoj javnosti o srpskim (Milosevicevim) socijalistima.
Spisak poluistina, elementarnog nerazumevanja konteksta i sustine sukoba, notornih neistina i klevetanja protivnickog naroda, demonizacije i blacenja njegovih politickih vodja (npr "Hitler ludak").
Posto Sinisa kaze da se neki Nemci ponose sto su nacisti, moram da primetim da se i mnogi Srbi ponose sto su srpski nacionalisti, kao sto se i Gadafijev bivsi vozac ponosi onim sto je radio. Na Zapadu su, barem neupucenima, sve tri stvari podjednako neshvatljive.
I jos se cudite sto mnogi veruju u price o Gadafiju ludaku i Sadamu monstrumu koji gasom gusi Kurde? Sudeci po ovome sto ovde citam, vi ste jos naivniji od nasih gradana.
Препоруке:
2
9
27
четвртак, 09 фебруар 2012 00:41
cofi
Daleko od toga da branim Nemce, ali ja vidim jednu naciju koja je sposobna, vredna, disciplinovana. Koja odgovorno i domacinski razpolaze sa svojim sredstvima. Na drugoj strani vidim bahate i koruptne kleptokratije koji su kupovali socijalni mir i zaduzivali se do duse. To ne znaci da moramo da volimo nemce, ali mislim da ima nesto od njih da naucimo. Ako neko u Evropi ima razlog da ima rezervisan odnos prema Nemcima onda smo to mi Srbi. Ali kad cujem Portugalce, Irce i ostalu evropsku boraniju, moram da priznam da mi je to smesno. Sta su im Nemci lose uradili? Pozajmili novac? Ocekivaju barem neki osnovni red u drzavnickom poslovanju? Smesno, ako se uporedi nas balans sa Nemcima.
Mi Srbi ne treba da se svrstavamo u anti-nemacku histeriju, pogotovo ne ako dolazi iz engleske ili francuske kuhinje. U se i u svoje kljuse.
Препоруке:
6
2
28
четвртак, 09 фебруар 2012 01:01
Иван К.
Имам утисак да су НСПМ или Василије Клефтакис одабрали управо овај текст због сличности судбина српског и немачког народа*. Могла се створити једна врста интеркултуралног дијалога о томе шта радити ако је ваш народ оцрњен преко сваке мере.
* Узгред буди речено, мислим да је Милошевић био изузетно добар на међународном плану.
Препоруке:
2
1
29
четвртак, 09 фебруар 2012 01:40
Marko Gay
@ cofi
Ako neko u Evropi ima razlog da ima rezervisan odnos prema Nemcima onda smo to mi Srbi.
Ustvari je tacno obrnuto.
Cinjenica je da ste vi Srbi opsesivno kidisali na Nemce, a onda vam je bio kriv davo kad god ste dobili po nosu.
A dobili ste kad god ste kidisali -- i samo tada.
Evo konkretno, u Drugom svetskom ratu, iz cista mira ste se udruzili s krvnim neprijateljem Nemacke (Engleskom) koja je Nemackoj objavila rat.
Zasto? Sta vam je Nemacka uradila?
A pred Prvi svetski rat, ubili ste austrijskog cara.
Jel sirota Austrija trebalo da kaze: "Nema veze, ubijajte nam sefove drzava kad pozelite."
Srbi iz vremena svetskih ratova neodoljivo podsecaju na Albance 1990-tih: arogantne junose opijene nacionalnim romantizmom, s ledima koje cuvaju vanevropske sile, sa enormnim natalitetom i dovoljno fanaticni da ginu za "nacionalno oslobodenje" a ustvari za osvajanje prenaduvanih teritorija (Jer sta ce inace kuca vaseg kralja cak na Bledu?)
Препоруке:
1
6
30
четвртак, 09 фебруар 2012 04:03
Bob
Ah, kako je autor osetljiv na vredjanje nacističkih unuka, prosto čoveku podju suze na oči. Meni je prosto žao koliko vredjaju te jadne nemce...
...jednom nacista, zauvek nacista.
Препоруке:
2
0
31
четвртак, 09 фебруар 2012 13:09
брм
"Svoditi hrvatski nacizam na dvadeset ustaša emigranata je isto kao i svoditi srpski antifašizam na pet Brozovih saradnika koji su samo ubijali kuluke."
СлаЖЕМ СЕ , САМО то ТИ СВОДИШ ("srpski antifašizam na pet Brozovih saradnika"), ја не, не заборављам равногорски покрет, у Србији далеко масовнији. Такође ТИ сводиш hrvatski nacizam na dvadeset ustaša, ја управо покрећем питање хрватског НАЦИЗМА уместо лапрдања о некаквом усташтву које као нема везе са немачким нацизмом, малте не је оправдано и разумљиво некаквим супротсављеним циљевима некаквог српског национализма... У ХРВАТСКОЈ никада НИЈЕ СПРОВЕДЕНА ДЕНАЦИФИКАЦИЈА... ви који форсирате лажне мете и теме нисте без заслуга за то..
Препоруке:
2
0
32
четвртак, 09 фебруар 2012 21:56
cofi
@gay
1. Svetski rat: slazem se da vidovdan 1918 nama nije neku srecu doneo. Pre svega nam je doneo Jugoslaviju, koja nam nije bila potrebna. Zna se, gde je trebalo da se povuce granicu. Elem, austrougari i nemci nisu jedno te isto, s time taj argumenat odpada.
2. svetski rat: Svako dete zna da je 27. mart namestaljka engleza i komunista, ali recenica: "Sta su vam nemci uradili" podstice na smeh. Oni su u tom trenutku vec pregazili pola evrope u Blitzkrieg-u. Nije bas da smo iz cista mira dirali mecku.
Za uporedjenje sa Siptarima: Ima istine, medjutim smo mi trazili (i jos trazimo i dobicemo kad tad) svoje. Oni traze tudje.. Elem, to je samo moje romanticno tumacenje... a da... cetvoro dece, dragi moj Gay... a oni dobijaju cas iz istorije od mene. Toliko o natalitetu.
Препоруке:
2
0
33
четвртак, 09 фебруар 2012 23:02
Иван К.
Србија је 1918 била са скоро потпуно уништеном привредом, инфраструктуром и продуктивном популацијом. Рећи да нам Југославија "није требала" је смешно. Кријете незнање и неукост категоричним изјавама које су у ствари бесмислице.
Српски народ је добар, али за друштво и политику ГЛУП! Неизмерно! Из тог разлога Србија мора да тражи тесан савез са Русијом.
Препоруке:
0
3
34
петак, 10 фебруар 2012 09:29
синиша @ brm
Побогу човече мене оптужујете за минимизирање масовности усташког покрета и његове везе са немачким нацистима. Не могу да верујем.
Ја сам проучавао настанак усташа и имам врло прецизне податке о иницирању усташког покрета који јесте настао у Аустрији, а не у Немачкој.
Дакле, аустроугарска тајна политичка полиција је формирала једно посебно оделење за сузбијање српског политичког и етничког фактора одмах након берлинског конгреса и у том оделењу аустријске полиције се заметнуло језгро усташшког покрета.
Дакле усташко језгро је селекционирано, обучавано и уклапано у шире оквире политичких кретања од аустријске тајне политичке полиције. Чињеница да се група од двадесетак усташа емиграната обучавала у Италији и из Италије дошла у Загреб то не демантује.
Уосталом родно место немачког нацизма је такође Аустрија. Хитлер је Аустријанац.
За омасовљавање усташког покрета одговорна је католичка црква у Хрвата и ХСХ под Мачековим руководством. Шта ту није тачно и у реду?
Препоруке:
1
0
35
субота, 11 фебруар 2012 21:51
Dimitrijevic Zivan
Ranije su nemci zveckalo oruzjem, sada evrima. Ponovno zveckanje oruzjem dolazi uskoro. Uskoro ce ponovo poceti prica o prodoru na istok to jest prema Sibirskom bogatstvu. Jedino zaboravljaju da im rusi nisu zaboravili onih 20 milona ubijenih. U ovoj celoj zbrci koja se desava u Evropi mi smo ponovo nastradali ali sada definitivno. Mi vise nemamo bioloskog potencijala da opstanemo kao nacija. Ljudi probudite se i razmislite kako da sacuvamo naciju.
Ušli ste u savez sa suverenim državama na ravnopravnoj osnovi i, ako ste to zaboravili, onda je krajnje vreme da vas neko na to podseti.
Nijedna članica EU nije potpisala da će milom ili silom izvršavati vaša naređenja.
Da ste bolje upoznali svoju vlastitu prošlost, danas bi lakše prepoznali neofašizam i neokolonijalizam.
SAD nisu imale Aušvic ali su zato imale Vijetnam! U čemu je razlika?! Samo u metodi.
Iver ne pada daleko od klade,
Što maca rodi - to miša lovi
Krv nije voda
itd.
E, sad, ima tu par premisa pa je lako izvući neku konkluziju.
Oni će prvom prilikom, a idu ka tome, ponovo istaći Hitlerove slike i fašističke simbole, samo kada se - nadaju se oni - stvore uslovi za to.
No kako nas istorija uči, oni su uvek imali taj svoj neljudski kompleks više vrednosti, uvek su prvo visoko uzletali (uznoseći se nad drugima), a potom nisko padali, tamo gde im je otprilike i mesto; tako da ni ovog aputa neće biti drugačije.
Тачно.
Али, можемо окривити Америку за геноцид над 25 милиона Индијанаца, пар милиона Вијетнамаса, стотине хиљада Ирачана, Корејанаца, и бацање целог света у опасност од светског рата несагледивих последица, а о беди и несрећи коју су изазвали- да и не говорим.
Иста је то клапа као и нацистичка Немачка, а ако неком треба за то и доказ- онда је слеп код очију.
Sledece godine u Skadru
а ко овде има пара за другу робу осим кинеске?
пар речи гледе усташа...ми оваквим ставом потпуно амнестирамо Немце од Јасеновца... усташе су ушле у два Мусолонијева камиона..све остало је окупирао и држао под контролом Вермахт... усташе су једино биле способне да кољу цивиле под заштитом и циничним згражавањем вермахта.. Ко је ту одговорнији?..
наравно да не амнесзтирам усташе, напротив, зар није већа гнусоба убијати СВОЈ народ служећи другог, што би била правилна перцепција ужаса усташтва
Имам утисак да нешто са критеријумом није у реду. Нити су усташе били оних двадесет из поменута два камиона нити су комунисти у Београду дошли у два купеа воза, одакле су дошли. Ранковић из Дражевца, Броз из Загреба, Капиџић из Италије, Анте Раштегорац из Ливна и колико их је још дошло у Србију да дижу устанак и у поробљеној Европи праве Ужичку републику и ослобођене територије.
Браћа Мишковић, из Загреба, Кардељ и остали нису дошли 1941. него 1945. године. Све који су дошли 1941. сам набројао ( Броз, Раштегорац и Капиџић) Можда неко зна још кога?
Nazalost tu stvar nije bas tako cista. Bacanje polovine sveta u rat bio je Britanski projekat jos od Versaja da bi sprecili ekonomsko zblizavanje Nemacke i Rusije i time oslabile morske imperije (tada Engleske a kasnije i sada SAD). Hitler je dosao na vlast jer je Banka Engleske htela ekstremnog desnicara (po mogucstvu ludaka) kao apsolutnog vladara Nemacke koji ce napasti Rusiju. A kad je do napada doslo Vermaht se kretao pomocu nafte iz SAD koja je nacistima stizala preko fasisticke Spanije. Sto se Holokausta tice, ni to nije bas skroz i cisto nacisticko delo. I tu Englezi imaju velikog udela. Nacisti su planirale da Jevreje prebace na Madagaskar sto su Englezi blokirali (to je bila poruka kad je Hes odleteo u Britaniju) i po svemu sudeci eliminacija Jevreja je britanska zelja ciji je voljni egszekutor bio Hitler.
То кажем јер се не слажем са духом коментара пре мојег. Немци нису допадљив народ, али њихова култура није нацистичка. Је ли арогантнија од других? За разлику од врлих Норвешке и Холандије, Немачка је одбила да учествује у бомбардовању Либије, раније у инвазији на Ирак, а оно што има углавном је стекла радом.
Ако су Немци толико лоши у односу на нас, зашто су се наши људи након рата масовно селили у Немачку? Какво је то слепило у Срба, етичко?
Немудро је гунђати о Немцима, а не поменути Аустријанце. Они се провлаче иако су нам учинили много више зла, а били су гнездо нацизма и нису се денацификовали.
И мислим да сви требају да осуде добацивање да ,,Ивер не пада далеко од кладе" јер је у овом контексту најобичнија глупост, примитивизам и брука. Задржите ту изреку за оговарања у вашем крају!
Obicna logika kaze da ako je zapadni svet toliko lagao o Srbiji poslednjih godina onda mu se nista ne moze verovati pa ni kada govori o Nemackoj.
Поврх тога имају особину звану тежња ка савршеном. То има добре стране у мерцедесу, рецимо и осталим механикама, али имају ману при управљању другим народима.
Све у свему ништа ново.
http://www.mishalov.com/Hitler_22June41.html
Мада није вероватно да ће преживети треће жртвовање за своје рођаке Англоамере у последњих стотинак година.
не разумем баш шта је поента твоје реплике...ако је то да је Србију "ослободила" Црвена армија и наметнула своје намеснике као пре у Хрватској Хитлер, слажем се...
пар година касније намесници су се окренули Америци...
Tako isto u Hrvatskoj, ustaški zločin nije počivao na aktivnosti onih dvadeset ustaša emigranata iz Italije nego na pre svega podršci hrvatskog klera na čelu sa Stepincem toj politici, zatim široko rasprostranjenim vojnim formacijama godinama pripremanim od strane HSS koja je takođe dala punu podršku poglavniku Paveliću i končno masovna mobilizacija skoro potpuna u domobrane.
Svoditi hrvatski nacizam na dvadeset ustaša emigranata je isto kao i svoditi srpski antifašizam na pet Brozovih saradnika koji su samo ubijali kuluke. A takođe i srpski antifašizam i antinacizam na samo prosovjetski komunizam. Bio je nacionalni izvorni otpor nacizmu koji izlazi iz slobodarske prirode srpskog naroda.
Spisak poluistina, elementarnog nerazumevanja konteksta i sustine sukoba, notornih neistina i klevetanja protivnickog naroda, demonizacije i blacenja njegovih politickih vodja (npr "Hitler ludak").
Posto Sinisa kaze da se neki Nemci ponose sto su nacisti, moram da primetim da se i mnogi Srbi ponose sto su srpski nacionalisti, kao sto se i Gadafijev bivsi vozac ponosi onim sto je radio. Na Zapadu su, barem neupucenima, sve tri stvari podjednako neshvatljive.
I jos se cudite sto mnogi veruju u price o Gadafiju ludaku i Sadamu monstrumu koji gasom gusi Kurde? Sudeci po ovome sto ovde citam, vi ste jos naivniji od nasih gradana.
Mi Srbi ne treba da se svrstavamo u anti-nemacku histeriju, pogotovo ne ako dolazi iz engleske ili francuske kuhinje. U se i u svoje kljuse.
* Узгред буди речено, мислим да је Милошевић био изузетно добар на међународном плану.
Ustvari je tacno obrnuto.
Cinjenica je da ste vi Srbi opsesivno kidisali na Nemce, a onda vam je bio kriv davo kad god ste dobili po nosu.
A dobili ste kad god ste kidisali -- i samo tada.
Evo konkretno, u Drugom svetskom ratu, iz cista mira ste se udruzili s krvnim neprijateljem Nemacke (Engleskom) koja je Nemackoj objavila rat.
Zasto? Sta vam je Nemacka uradila?
A pred Prvi svetski rat, ubili ste austrijskog cara.
Jel sirota Austrija trebalo da kaze: "Nema veze, ubijajte nam sefove drzava kad pozelite."
Srbi iz vremena svetskih ratova neodoljivo podsecaju na Albance 1990-tih: arogantne junose opijene nacionalnim romantizmom, s ledima koje cuvaju vanevropske sile, sa enormnim natalitetom i dovoljno fanaticni da ginu za "nacionalno oslobodenje" a ustvari za osvajanje prenaduvanih teritorija (Jer sta ce inace kuca vaseg kralja cak na Bledu?)
...jednom nacista, zauvek nacista.
СлаЖЕМ СЕ , САМО то ТИ СВОДИШ ("srpski antifašizam na pet Brozovih saradnika"), ја не, не заборављам равногорски покрет, у Србији далеко масовнији. Такође ТИ сводиш hrvatski nacizam na dvadeset ustaša, ја управо покрећем питање хрватског НАЦИЗМА уместо лапрдања о некаквом усташтву које као нема везе са немачким нацизмом, малте не је оправдано и разумљиво некаквим супротсављеним циљевима некаквог српског национализма... У ХРВАТСКОЈ никада НИЈЕ СПРОВЕДЕНА ДЕНАЦИФИКАЦИЈА... ви који форсирате лажне мете и теме нисте без заслуга за то..
1. Svetski rat: slazem se da vidovdan 1918 nama nije neku srecu doneo. Pre svega nam je doneo Jugoslaviju, koja nam nije bila potrebna. Zna se, gde je trebalo da se povuce granicu. Elem, austrougari i nemci nisu jedno te isto, s time taj argumenat odpada.
2. svetski rat: Svako dete zna da je 27. mart namestaljka engleza i komunista, ali recenica: "Sta su vam nemci uradili" podstice na smeh. Oni su u tom trenutku vec pregazili pola evrope u Blitzkrieg-u. Nije bas da smo iz cista mira dirali mecku.
Za uporedjenje sa Siptarima: Ima istine, medjutim smo mi trazili (i jos trazimo i dobicemo kad tad) svoje. Oni traze tudje.. Elem, to je samo moje romanticno tumacenje... a da... cetvoro dece, dragi moj Gay... a oni dobijaju cas iz istorije od mene. Toliko o natalitetu.
Српски народ је добар, али за друштво и политику ГЛУП! Неизмерно! Из тог разлога Србија мора да тражи тесан савез са Русијом.
Ја сам проучавао настанак усташа и имам врло прецизне податке о иницирању усташког покрета који јесте настао у Аустрији, а не у Немачкој.
Дакле, аустроугарска тајна политичка полиција је формирала једно посебно оделење за сузбијање српског политичког и етничког фактора одмах након берлинског конгреса и у том оделењу аустријске полиције се заметнуло језгро усташшког покрета.
Дакле усташко језгро је селекционирано, обучавано и уклапано у шире оквире политичких кретања од аустријске тајне политичке полиције. Чињеница да се група од двадесетак усташа емиграната обучавала у Италији и из Италије дошла у Загреб то не демантује.
Уосталом родно место немачког нацизма је такође Аустрија. Хитлер је Аустријанац.
За омасовљавање усташког покрета одговорна је католичка црква у Хрвата и ХСХ под Мачековим руководством. Шта ту није тачно и у реду?