Autor: Mislim da sve što je zaista potrebno je da ljudi razumeju šta se tačno dešava, to jest dinamiku koja onemogućava pokušaje da se isplate dugovi. Poverioci znaju da je igra pri kraju.
Jako važan stav! U toku je Veliko blefiranje svetske bankarske elite u saradnji sa lokalnim marionetskim elitama (tipa "Evropa nema alternativu") kako bi se odrala koža narodu pre nego što se objavi opšti bankrot zapada.
Izuzetan članak. Hvala redakciji i prevodiocu.
Preporuke:
71
0
2
petak, 15 jul 2011 10:12
dinkicarije
Sa tačke gledišta Evrope – ili u najmanju ruku njenih bankara – u pitanju je opšti princip: vlade treba da upravljaju svojim ekonomijama u korist banaka i vlasnika obveznica.
Jel sad jasno zasto je dosledni sprovodnik ovakve politike u Srbiji, Mladjani "ekspert", nezaobilazni član svake postpetooktobarske vlade? I zašto mu niko u Srbiji ne može ništa?
Preporuke:
64
0
3
petak, 15 jul 2011 10:15
slucajni prolaznik
Izuzetan clanak, suptilan, strucan ali dovoljno jasan da se vidi gde ovo sve vodi
Preporuke:
45
0
4
petak, 15 jul 2011 10:16
ecc
Dok se privreda privatizuje, politika se ’finansijalizuje’. Finansijska strategija je bila da se ekonomsko planiranje uskrati demokratski izabranim predstavnicima, a da se centralizuje u rukama finansijskih menadžera
Da, to je kljucni deo velikog plana. Pogodak u metu. Bravo za Hadsona. Bravo za NSPM.
Preporuke:
42
0
5
petak, 15 jul 2011 10:22
ledeni otpor
Islanđani su pokazali zube bankarsko-političkoj mafiji i dobro su prošli. Ali ne treba zaboraviti da je ključnu ulogu u organizovanju otpora javnosti imao islandski predsednik, koji u tri navrata lično odbio da podrži tovarenje dugova banaka na Islanđane i zahtevao referendum po tom pitanju - na kojima su Islanđani odbili da budu bankarsko roblje. E sad, uporedite islandskog predsednika sa ovim ovdašnjim beskičmenjakom, ili sa onim iz čuvene kleptokratske grčke familije koja vlada tamo decenijama, ili sa fiat Silviom... Samo ih pogledajte, i uporedite
Preporuke:
64
0
6
petak, 15 jul 2011 10:34
sahrana neoliberala
Hadson: Finansijska strategija je bila da se ekonomsko planiranje uskrati demokratski izabranim predstavnicima, a da se centralizuje u rukama finansijskih menadžera. "Nezavisnost" centralne banke je bio eufemizam za "obeležje demokratije", umesto da označi pobedu finansijske oligarhije. Zadatak retorike je da skrene pažnju sa činjenice da cilj finansijskog sektora nije "slobodno" tržište, već preuzimanje kontrole od strane finansijskih menadžera.
Eto kako jedan svetski ekonomista sahranjuje zivotnu ideologiju srpskih ekonomskih komedijanata i manekena od clds preko prokopijevica do soskica, bajeca, madzara i ostalih
Preporuke:
50
0
7
petak, 15 jul 2011 10:36
dox
"Sa tačke gledišta Evrope – ili u najmanju ruku njenih bankara – u pitanju je opšti princip: vlade treba da upravljaju svojim ekonomijama u korist banaka i vlasnika obveznica."
Tačka. U tome je sva tajna evropske politike. I objašnjenje za njezin krah.
Preporuke:
48
0
8
petak, 15 jul 2011 10:42
jovan
Finansijskom moći se postiže ono što je nekada postizalo vojno osvajanje. … Manevarska taktika ovih finansijskih osvajača više ne podrazumeva otvorenu pomoć vojnih snaga, već je mnogo jeftinija zato što žrtve podležu dobrovoljnije.
Upravo tako. Uz pomoć virtuelne kreditne šargarepe (levom rukom daju ono što desnom uzimaju) i svakodnevnim upornim medijskim obmanjivanjem preko Javnih servisa Evropeske Srbije, okupirali su nekad slobodnu i ponosnu Srbiju i komadaju je i ponizavaju i rade joj sta im padne na njihov perverzni um. Ali tome uskoro stize kraj. Drzite se dobro, sticice vas bozja kazna!!!
Preporuke:
47
0
9
petak, 15 jul 2011 10:44
Marko Gay
Sve sto treba zapamtiti iz ovog dugog teksta je da drzave ne moraju otplacivati dugove.
Otplata dugova je sasvim opciona a odluka o njoj je jedino politicka a niposto pravna ili finansijska.
Odgovara se na sledece pitanje: zelite li provesti svoj radni vek radeci za kreditora ili ga zelite odvesti u bankrot?
Sankcije za odbijanje da se dug otplacuje su nikakve jer imovina koja se Srbiji moze zapleniti prilikom prinudne naplate je zanemarljiva u odnosu na vrednost njenog duga.
Preporuke:
22
10
10
petak, 15 jul 2011 10:44
u cara trojana kozje uši
Veoma dobar tekst, koji pokazuje suštinu dužničke krize.Istina ne objašnjava sve uzroke iste, ali je i više nego korektan.
To su institucije kojima naši vlastodršci veruju i mole pomoć od njih!
Ima nekoliko poslovica koja se mogu primeniti na ovo:
1. Bog je sebi prvo bradu napravio.
2. U se i u svoje kljuse.
3. Svako u svoj tanjir neka gleda.
Preporuke:
30
0
11
petak, 15 jul 2011 10:48
MP
"...politika vodi u korist bankara, a ne socijalne demokratije.."
Normalan zaključak onih koje je kriza pogodila.No do tog normalnog zaključka, ubrzo će doći stotine miliona ljudi,pre svega mladih i obrazovanih, širom sveta.Tada sledi njihovo umrežavanje i organizovanje.Posle toga svakom normalnom jasno šta sledi.
Preporuke:
40
0
12
petak, 15 jul 2011 10:52
memento
Mislim da sve što je zaista potrebno je da ljudi razumeju šta se tačno dešava, to jest dinamiku koja onemogućava pokušaje da se isplate dugovi.
Setite se ovoga za par meseci ili godina!
Preporuke:
30
0
13
petak, 15 jul 2011 11:49
nataša @ Marko Gay
Marko, za rogove se drže volovi, a ljudi za reč.
Ja ne želim da budem nitkov, niti želim da moja država bude nitkov, niti želim da trošim tuđe nezarađene pare.
Sve što hoću to je da me puste da radim i zaradim sebi koliko mi treba, a državi koja će braniti moju imovinu ću uredno platiti porez.
Dakle ne treba mi nezarađeni novac i ne treba da mi država traži posao.
Nažalost živimo u vreme gde svi 'oće leba bez motike, da "uživaju" u nezarađenom, da se zadužuju, a ne vraćaju. Te koji su nametnuli takav sistem "vrednosti" i svoje nevaspitanje i rđave karakterne osobine, ličnu nesposobnost i lenjost, promovisale u "modernost" treba pohapsiti i što strože kazniti.
Preporuke:
40
2
14
petak, 15 jul 2011 12:25
Zoran
Ko se zaduživao znao je da mora da vraća pare. Sada neka vidi kako će. Lepo bejaše dok smo se zajmili i živeli lagodno, sada kukamo kada treba da vraćamo dugove. Pa znali ste, dragi moji. Sada vraćajte.
Da vas nije neko silom terao da uzmete zajam? Nije. Evo ja sam 10 godina na Zapadu nikad u minusu nisam bio. Znači možeš i da se ne zadužuješ.
Preporuke:
18
11
15
petak, 15 jul 2011 12:44
Nik
Bravo majstore! Nije lako citati, ali razvejava iluzije i budi na akcije.
Preporuke:
21
0
16
petak, 15 jul 2011 12:47
miki
Vanserijski članak, prava ekonomsko-finansijska budilica za ugnjeteni i opljačkani narod. Bravo.
Preporuke:
24
0
17
petak, 15 jul 2011 14:00
uzgred
Majkl Hadson na maestralan način razotkriva najbrižljivije prikrivane i najjezuitskije sprovođene planove iluminatsko-masonske bratije o porobljavanju sveta dužničkim ropstvom, a sve pod maskom "slobodnog tržišta" i širenja međunarodne ekonomske saradnje.
Za one koji (kao) ne znaju ko se i u čije ime zaduživao, i još uvek se zadužuje, a ko treba da otplati te dugove i na koji način, predlažem da još jednom pročita Hadsonov sjajni članak.
Preporuke:
34
0
18
petak, 15 jul 2011 14:21
mila
Da li bi odbijanje Islanda da pristane na finansijsko šikaniranje bio dobar model ponašanja i za Grčku i Irsku?
Naravno da bi bio i dobar i jedini model koji vodi iz jame, ali za tako nešto preduslov je da imaju slobodnu i nezavisnu vladu i predsednika. Kako to nije slučaj (na vlasti su američki, britanski i nemački agenti i razne prišipetlje zapadnih banaka), ostaće u robovskom položaju, po svoj prilici, sve do konačne propasti.
Ostaje eventualno još i mogućnost nekontrolisane pobune naroda i zbacivanja marionetske vlade, ali nisam sigurna koliko je to verovatno (i da li bi u Grčkoj kao kontramera izazvalo vraćanje vojne diktature).
Vrlo vredan tekst. Pohvala za prevod ovog zahtevnog štiva.
Preporuke:
29
0
19
petak, 15 jul 2011 15:12
Milan Nedic
Narodski receno: "Djavo uvek dodje po svoje" ,niko ih nije bio po usima da se zaduzuju. Komformizam i hedonizam su uzrok krize valuta.Ne mogu se banke kriviti za to sto su mase naroda poletele u gradove,uletele u skupe automobile ,odnosno sto su se ljudi odvojili od tradicije i skromnosti,a uleteli u modernost i oholost.Na delu je u sustini Duhovna kriza.
Preporuke:
17
9
20
petak, 15 jul 2011 15:57
Marko Gay
@ nataša
niti želim da trošim tuđe nezarađene pare
Nisu to tudje pare, jer banka Srbiji ne pozajmljuje dolare iz krvavo zaradenih stednih uloga.
Banka dolare stvori bukvalno ni iz cega udarcem po tastaturi. Nova lova zasvetli na bancinom racunu, pre nego sto bude prebacena na racun Srbije.
Tako se danas emituje skoro sav novac-novac se stvara kad vam banka da kredit.
U trezorima zapadnih banaka skoro da nema novca (jer skoro da nema stedisa), najvrednije sto banke imaju od kapitala su ugovori–obecanje Srbije i drugih duznika da ce otplacivati dugove.
Jedino sto je realno je vas rad i vrednost koju njime stvarate–koja ide banci.
Realna je i US vojska, koja:
1. Primorava duznika da placa–ovo retko radi jer cesto nije efikasno.
2. Okupira Saudijsku Arabiju, zbog cega se nafta prodaje samo za dolare, zbog cega svima trebaju dolari-ovo je vazno. Ko god se zalaze za povlacenje iz Saudijske Arabije (kao npr Osama) je prvorazredni neprijatelj.
Preporuke:
15
5
21
petak, 15 jul 2011 16:00
ko je koga uveo u dug
Citavi narodi su planski uvedeni u duznicko ropstvo. Verovali su "svojim" izabranim predstavnicima, vladi i predsedniku, da znaju sta rade, i kuda sve to vodi, a ovi su ih svom snagom i svakodnevno putem svih medija ubedjivali da znaju 'pravi put'. Naravno da je sitna ljudska pohlepa takodje odigrala svoje, i sve skupa zavrsilo se tu gde jeste.
Ali ne treba nikada zaboraviti da postoji znacajna razlika u odgovornosti za ovu opštu propast. Jedno je puki narod, neobrazovan i neobavesten, koji sada placa debelo, i tek će platiti svu cenu za svoju naivnost i sitnu pohlepu ("hiljadu evra od akcija",itd). A nesto sasvim drugo je politicko-ekonomsko-medijska elita i sva ta posluga vlasti - tj. skupina jadnika koji sebe nazivaju 'intelektualcima' (raznorazni "docenti" i "saradnici instituta", NVO mediokriteti i dr) koji se od naroda razlikuju TIME ŠTO SU PROFITIRALI na opštem bedačenju naroda i države. Dakle, razlika je više nego jasna. I stepen odgovornosti za propast, takođe.
Preporuke:
27
0
22
petak, 15 jul 2011 16:10
Marko Gay
@ nataša
Sve što hoću to je da me puste da radim i zaradim sebi koliko mi treba
Sta vam pada na pamet; to bi po nas i po sistem bilo pogubno.
Zapitate li se ponekad od cega bismo mi ziveli ako bi zemlje Treceg sveta i njeni stanovnici tek tako mogli da zarade “koliko im treba”?
Zasto bismo mi pristali da se trkamo u nekakvom “postenom radu”, u cemu bi nas oni bez sumnje prestigli?
Razumem vas argument, ali taj film necete gledati.
Mi pristajemo da se trkamo samo u nosacima aviona i nuklearnim glavama. :)
Preporuke:
10
5
23
petak, 15 jul 2011 16:50
Marko Gay
U komentaru gore, omaskom sam napisao "Saudijsku Arabiju" umesto "Arabiju" (poluostrvo).
Preporuke:
2
5
24
petak, 15 jul 2011 17:51
Raša NS
Članak je izvanredan jer prosto vrvi od veoma jasnih opisa, dijagnoza i prognoza, rečenih jednostavnim jezikom, bez nepotrebnog muljanja – čega ima kod mnogih ekonomista, naročito onih očaranih europskim i inim mantrama.
Međutim nekoliko komentatora - među kojima su Nataša i Milan Nedić, iako su im komentari ako gledamo principijelno u redu – zaboravljaju da je takav model ponašanja i država i naroda NAMETNUT skoro celoj planeti (dovođenjem kompatibilnih režima na skoro svim tačkama ove jadne i sluđene planete) i da je manje više svima „đavo došao po svoje“.
Bar mi ovde ne smemo NIKADA zaboraviti da je, između ostalih, jedan od ključnih razloga za naše „milosrdno bombardovanje“ bio i taj da nas nateraju na njihov čuveni model ponašanja koji nas je sistematski destruisao i ekonomski i politički i moralno. Kako se mi možemo iz ovoga izvući možda se da videti iz članka Majkla Hadsona, ako se on temeljno i više puta pročita.
Preporuke:
20
0
25
petak, 15 jul 2011 18:06
Aleksandar
Resenje je jasno: zabrana privatnog bankarstva (pogotovu privatnih banaka koje izdaju, stampaju novac, kao Banka Engleske, koja uopste nije engleska, ili Federalna rezerva, koja nije ni federalna ni rezerva). Svaka drzava treba da ima centralnu banku koja izdaje svoj novac, a privatni bankari po principima kulturne revelucije treba da budu oterani u bastovane (ako imaju srece) ili u rudara.
Preporuke:
27
0
26
petak, 15 jul 2011 19:47
Dugačko
Ovoliki tekst za nešto što se može izraziti samo jednom riječju - LOPOVLUK.
Čitavim sistemom rukovode lopovi, a najveći su oni u međunarodnim institucijama i velikim kompanijama, a njima rame uz rame stoje rukovodeći kadrovi najvećeg broja država i to nikakvo medititranje nekakvih analitičara koji su najčešće bliski istim tim lopužama, a često i blisko sarađivali sa njima neće ispraviti niti pomoći da se nešto promijeni.
Batina je iz Raja izašla.
Kad je dohvate oni koji ispaštaju onda će se i stepen ovog bezobzirnog lopovluka smanjiti.
Preporuke:
19
0
27
petak, 15 jul 2011 20:23
Sten
@Zoran a i jos neke
U bankama se radi "Risk management". Tako, ako neko zeli da uzme kredit, banka je duzna da oceni njegovu kreditnu sposobnost, da bi izbegla rizik. Problem je sto su banke svesno dovodile korisnike kredita u zabludu, da bi ih kasnije mogle ucenjivati. Zato bi pravedno bilo i da banke snose solidarnu, verovatno i vecu odgovornost, kada se ima u vidu da su to profesionalne institucije. Pogresno je banke predstavljati kao nekoga ko je zbog svog postenja i naivnosti postao zrtva neodgovornih korisnika kredita. Bilo je upravo obrnuto. Banke su prvo kreirale modele pa su krenule u zelenaske akcije.
Preporuke:
15
0
28
petak, 15 jul 2011 21:15
Iz Amerike
GLOBALIZACIJA je imala za cilj da rekolonizuje ceo svet i koncentrise bogatstvo (prirodno, infrastrukturu i ljude) - jer to je cilj NOVOG SVETSKOG poretka - to se zove NEOFEUDALIZAM -KOMPLETNA KONTROLA nad zivotima i smrti cele planete. Za to je trebalo da se unisti SSSR i Istocni blolk. Pred sam raspad sovjtska vlada je angazovala 2 nezavisne grupe istrazivaca da naprave analizu ekonomskog stanja u SSSR. Jedna je, mislim japanska, zakljucila da je SSSR samo 2-3 godina iza Zapada druga, ona cije misljenje je je prihvaceno ili nametnuta od strane tadasnje vlasti je utvrdila da je stanje u SSSR katastrofalno. Danas je to mnogo jasnije mnogima - Sovjetski oligarhi su pokrali Rusiju je trebalo i fizicki unistititi. Nije SSSR bio u katastrofalnom stanju - nego Zapad sa svojim sistemskim problemima pa je globalizacija trebalo da resi problem- ili da ga bar odlozi. EU i NATO su kolonizovali i opljackali prvo istocnu Evropu a onda su se obrusili na ceo svet sistematski i planski.
Preporuke:
23
0
29
subota, 16 jul 2011 12:22
Kalauz
Ovaj članak može biti da liči na Komunistički manifest .
Preporuke:
1
8
30
nedelja, 17 jul 2011 06:58
Jovanka Orlovic
Ova analiza osvetljava sve sto se u svetu trenutno dogadja, a pogotovo u Sbiji: ko je i zasto rasturio Jugoslaviju, sa svim posledicama koje je to rasturanje donelo, bombardovanjem, unistavanjem ljudskog i privrednog potencijala, ko je i zasto unistio srpsku privredu, pogotovo industrijsku proizvodnju i bankarstvo, ko je i zasto organizovao strane banke u Srbiji, zasto se Srbija i dalje zaduzuje kod medjunarodnih organizacija i stranih banaka da bi isplatila samo penzije i druge drzavne obaveze...
ako zaduzivanje za svakodnevnu isplatu i potrosnju ne prestane u najskorije vreme, situacija u Srbiji ce postati neuporedivo gora od one u Grckoj.
Jedan od uslova za "restruktuiranje" grckog duga je privatizacija svega sto ima vrednost u zemlji, i ako ste primetili medju mnogim drzavnim sluzbama predlaze se prodaja solunskog vodovoda! Zamislite kako ce privatni vlasnik da naplacuje vodu, koliko ce kostati samo golo prezivljavanje...
Preporuke:
6
0
31
nedelja, 17 jul 2011 07:10
Jovanka Orlovic
nastavak
Glavna ideja "bankarskog sistema" medjunarodnih lupeza je da sada i Evropa postane kao Amerika: tamo je mnogo ljudi bez adekvatnog obrazovanja( a adekvatno obrazovanje je skupo, pa ga mogu priustiti samo bogati),koji tesko rade non-stop, od ranog jutra do kasno uvece, na dva ili vise radnih mesta, i pored toga ne zaradjuju dovoljno da bi mogli da plate stanarinu, ili ratu za otplatu kredita za kucu. Mnogi zive u napustenim skladistima, bez ikakvih uslova. Posto roditelji rade neprekidno, kako bi mogli da nabave hranu za decu, njihova deca su prepustena sama sebi, rano izgube sansu da bilo sta promene u zivotu, vrlo rano pocnu da piju, uzimaju drogu i zacarani krug se nastavlja...
Preporuke:
3
0
32
nedelja, 17 jul 2011 12:01
Vladimirson Erikovski
Islandska priča je zanimljiva zbog zlokobnog bauka Rusije. Kad je Islandu zaprećeno finansijskom blokadom, Rusija je ponudila da finansira Island kroz krizu. Nekako u to doba je razarač Petar Veliki zaplovio put Venecuele, a na debelom moru ne bi bilo zgoreg imati pristanište za dopunu negde usput, npr, baš na Islandu. Trenutno, Island služi baš u te svrhe severoatlanskoj floti i eskakronima, ali za pare bi islanđani stvar i drugačije razmotrili. Na nagoveštaj moguće pojave Ruskih para, a i flote, na Islandu, i Europa i Amerika su brže bolje okrenule na vrlo umiljato ophođenje s Rejkjavikom. Ali Island ne bi imao takvu manevarsku mogućmnost da je tzv. punopravan član europske zajednice. Ko ima mozak, neka razmisli.
Uzgred, zašto je na novčiću evra istoča Evropa iza rešetaka? Takve stvari nisu slučajne. Možda je to znak koji bismo morali pažnjivije da uzmemo u obzir.
Preporuke:
8
0
33
nedelja, 17 jul 2011 21:44
babaroga
@Marko Gay
Marko, u pravu si, drzavu niko ne moze natjerati da otplacuje dug. Stavise, EU pokusajima da spasi Grcku, spasava njemacke i francuske banke koje su kupile grcke obveznice.
Ali, pogledajmo malo sta se desava ako neka drzava ispali. Moratorijum na isplatu dugova bi proglasila prezaduzena drzava, koja je ranije trosila vise nego sto zaradjuje. Postojoj niko vise nece pozajmiti pare, a trosla je vise od prihoda, moze svoje troskove pokrivati samo stampanjem novca, a svjeza su nam sjecanja na to. Posto joj je rejting najnizi svi ce gleadti da izvuku pare odatle, dakle imace dodatni odliv novca. Za godinu dana ponovo 1993. Ja u toj godini bas i nisam uzivao, ako vi jeste podrzite moratorijum.
Preporuke:
0
0
34
nedelja, 17 jul 2011 22:25
Crni Đorđije
Srbija takođe ne može da otplati svoj spoljni dug. Naročito je zabrinjavajuća brzina novog zaduživanja, svakog meseca 100 -200 miliona. Mislim da smo, potpuno, propali zbog nesposobnosti naših državnika da uvide da su nas malo po malo doveli u dužničko ropstvo. Samo s našim dugom će biti drugačije, nama niko neće pomagati (pretvarati se da pomaže).
Preporuke:
6
1
35
ponedeljak, 18 jul 2011 13:08
Veljko
Za nas izuzetno vredan i poučan tekst. Da znamo šta nas čeka sa ovom vlašću i opozicijom. Autentične ni na vidiku, a ni Bog ne pomaže onima koji ne znaju ni šta hoće.
Preporuke:
4
0
36
ponedeljak, 18 jul 2011 13:18
@babaroga
Argentina je osamdesetih objavila moratorijum na otplatu spoljnog duga i - izvukla se iz krize! Slicno su uradile i neke druge zemlje Latinske Amerike, nakon cega je doslo do snaznog oporavka privreda u citavoj L.Americi koji traje do danas, a ciji je najbolji primer i simbol Brazil, koji je u medjuvremenu postao svetska ekonomska sila.
Da, ali je za tako nesto potreban PRAVI LIDER, poput Brazilca Lule, a ne nekakva marketinska klimoglava marioneta...
Jako važan stav! U toku je Veliko blefiranje svetske bankarske elite u saradnji sa lokalnim marionetskim elitama (tipa "Evropa nema alternativu") kako bi se odrala koža narodu pre nego što se objavi opšti bankrot zapada.
Izuzetan članak. Hvala redakciji i prevodiocu.
Jel sad jasno zasto je dosledni sprovodnik ovakve politike u Srbiji, Mladjani "ekspert", nezaobilazni član svake postpetooktobarske vlade? I zašto mu niko u Srbiji ne može ništa?
Da, to je kljucni deo velikog plana. Pogodak u metu. Bravo za Hadsona. Bravo za NSPM.
Eto kako jedan svetski ekonomista sahranjuje zivotnu ideologiju srpskih ekonomskih komedijanata i manekena od clds preko prokopijevica do soskica, bajeca, madzara i ostalih
Tačka. U tome je sva tajna evropske politike. I objašnjenje za njezin krah.
Upravo tako. Uz pomoć virtuelne kreditne šargarepe (levom rukom daju ono što desnom uzimaju) i svakodnevnim upornim medijskim obmanjivanjem preko Javnih servisa Evropeske Srbije, okupirali su nekad slobodnu i ponosnu Srbiju i komadaju je i ponizavaju i rade joj sta im padne na njihov perverzni um. Ali tome uskoro stize kraj. Drzite se dobro, sticice vas bozja kazna!!!
Otplata dugova je sasvim opciona a odluka o njoj je jedino politicka a niposto pravna ili finansijska.
Odgovara se na sledece pitanje: zelite li provesti svoj radni vek radeci za kreditora ili ga zelite odvesti u bankrot?
Sankcije za odbijanje da se dug otplacuje su nikakve jer imovina koja se Srbiji moze zapleniti prilikom prinudne naplate je zanemarljiva u odnosu na vrednost njenog duga.
To su institucije kojima naši vlastodršci veruju i mole pomoć od njih!
Ima nekoliko poslovica koja se mogu primeniti na ovo:
1. Bog je sebi prvo bradu napravio.
2. U se i u svoje kljuse.
3. Svako u svoj tanjir neka gleda.
Normalan zaključak onih koje je kriza pogodila.No do tog normalnog zaključka, ubrzo će doći stotine miliona ljudi,pre svega mladih i obrazovanih, širom sveta.Tada sledi njihovo umrežavanje i organizovanje.Posle toga svakom normalnom jasno šta sledi.
Setite se ovoga za par meseci ili godina!
Ja ne želim da budem nitkov, niti želim da moja država bude nitkov, niti želim da trošim tuđe nezarađene pare.
Sve što hoću to je da me puste da radim i zaradim sebi koliko mi treba, a državi koja će braniti moju imovinu ću uredno platiti porez.
Dakle ne treba mi nezarađeni novac i ne treba da mi država traži posao.
Nažalost živimo u vreme gde svi 'oće leba bez motike, da "uživaju" u nezarađenom, da se zadužuju, a ne vraćaju. Te koji su nametnuli takav sistem "vrednosti" i svoje nevaspitanje i rđave karakterne osobine, ličnu nesposobnost i lenjost, promovisale u "modernost" treba pohapsiti i što strože kazniti.
Da vas nije neko silom terao da uzmete zajam? Nije. Evo ja sam 10 godina na Zapadu nikad u minusu nisam bio. Znači možeš i da se ne zadužuješ.
Za one koji (kao) ne znaju ko se i u čije ime zaduživao, i još uvek se zadužuje, a ko treba da otplati te dugove i na koji način, predlažem da još jednom pročita Hadsonov sjajni članak.
Naravno da bi bio i dobar i jedini model koji vodi iz jame, ali za tako nešto preduslov je da imaju slobodnu i nezavisnu vladu i predsednika. Kako to nije slučaj (na vlasti su američki, britanski i nemački agenti i razne prišipetlje zapadnih banaka), ostaće u robovskom položaju, po svoj prilici, sve do konačne propasti.
Ostaje eventualno još i mogućnost nekontrolisane pobune naroda i zbacivanja marionetske vlade, ali nisam sigurna koliko je to verovatno (i da li bi u Grčkoj kao kontramera izazvalo vraćanje vojne diktature).
Vrlo vredan tekst. Pohvala za prevod ovog zahtevnog štiva.
Nisu to tudje pare, jer banka Srbiji ne pozajmljuje dolare iz krvavo zaradenih stednih uloga.
Banka dolare stvori bukvalno ni iz cega udarcem po tastaturi. Nova lova zasvetli na bancinom racunu, pre nego sto bude prebacena na racun Srbije.
Tako se danas emituje skoro sav novac-novac se stvara kad vam banka da kredit.
U trezorima zapadnih banaka skoro da nema novca (jer skoro da nema stedisa), najvrednije sto banke imaju od kapitala su ugovori–obecanje Srbije i drugih duznika da ce otplacivati dugove.
Jedino sto je realno je vas rad i vrednost koju njime stvarate–koja ide banci.
Realna je i US vojska, koja:
1. Primorava duznika da placa–ovo retko radi jer cesto nije efikasno.
2. Okupira Saudijsku Arabiju, zbog cega se nafta prodaje samo za dolare, zbog cega svima trebaju dolari-ovo je vazno. Ko god se zalaze za povlacenje iz Saudijske Arabije (kao npr Osama) je prvorazredni neprijatelj.
Ali ne treba nikada zaboraviti da postoji znacajna razlika u odgovornosti za ovu opštu propast. Jedno je puki narod, neobrazovan i neobavesten, koji sada placa debelo, i tek će platiti svu cenu za svoju naivnost i sitnu pohlepu ("hiljadu evra od akcija",itd). A nesto sasvim drugo je politicko-ekonomsko-medijska elita i sva ta posluga vlasti - tj. skupina jadnika koji sebe nazivaju 'intelektualcima' (raznorazni "docenti" i "saradnici instituta", NVO mediokriteti i dr) koji se od naroda razlikuju TIME ŠTO SU PROFITIRALI na opštem bedačenju naroda i države. Dakle, razlika je više nego jasna. I stepen odgovornosti za propast, takođe.
Sta vam pada na pamet; to bi po nas i po sistem bilo pogubno.
Zapitate li se ponekad od cega bismo mi ziveli ako bi zemlje Treceg sveta i njeni stanovnici tek tako mogli da zarade “koliko im treba”?
Zasto bismo mi pristali da se trkamo u nekakvom “postenom radu”, u cemu bi nas oni bez sumnje prestigli?
Razumem vas argument, ali taj film necete gledati.
Mi pristajemo da se trkamo samo u nosacima aviona i nuklearnim glavama. :)
Međutim nekoliko komentatora - među kojima su Nataša i Milan Nedić, iako su im komentari ako gledamo principijelno u redu – zaboravljaju da je takav model ponašanja i država i naroda NAMETNUT skoro celoj planeti (dovođenjem kompatibilnih režima na skoro svim tačkama ove jadne i sluđene planete) i da je manje više svima „đavo došao po svoje“.
Bar mi ovde ne smemo NIKADA zaboraviti da je, između ostalih, jedan od ključnih razloga za naše „milosrdno bombardovanje“ bio i taj da nas nateraju na njihov čuveni model ponašanja koji nas je sistematski destruisao i ekonomski i politički i moralno. Kako se mi možemo iz ovoga izvući možda se da videti iz članka Majkla Hadsona, ako se on temeljno i više puta pročita.
Čitavim sistemom rukovode lopovi, a najveći su oni u međunarodnim institucijama i velikim kompanijama, a njima rame uz rame stoje rukovodeći kadrovi najvećeg broja država i to nikakvo medititranje nekakvih analitičara koji su najčešće bliski istim tim lopužama, a često i blisko sarađivali sa njima neće ispraviti niti pomoći da se nešto promijeni.
Batina je iz Raja izašla.
Kad je dohvate oni koji ispaštaju onda će se i stepen ovog bezobzirnog lopovluka smanjiti.
U bankama se radi "Risk management". Tako, ako neko zeli da uzme kredit, banka je duzna da oceni njegovu kreditnu sposobnost, da bi izbegla rizik. Problem je sto su banke svesno dovodile korisnike kredita u zabludu, da bi ih kasnije mogle ucenjivati. Zato bi pravedno bilo i da banke snose solidarnu, verovatno i vecu odgovornost, kada se ima u vidu da su to profesionalne institucije. Pogresno je banke predstavljati kao nekoga ko je zbog svog postenja i naivnosti postao zrtva neodgovornih korisnika kredita. Bilo je upravo obrnuto. Banke su prvo kreirale modele pa su krenule u zelenaske akcije.
ako zaduzivanje za svakodnevnu isplatu i potrosnju ne prestane u najskorije vreme, situacija u Srbiji ce postati neuporedivo gora od one u Grckoj.
Jedan od uslova za "restruktuiranje" grckog duga je privatizacija svega sto ima vrednost u zemlji, i ako ste primetili medju mnogim drzavnim sluzbama predlaze se prodaja solunskog vodovoda! Zamislite kako ce privatni vlasnik da naplacuje vodu, koliko ce kostati samo golo prezivljavanje...
Glavna ideja "bankarskog sistema" medjunarodnih lupeza je da sada i Evropa postane kao Amerika: tamo je mnogo ljudi bez adekvatnog obrazovanja( a adekvatno obrazovanje je skupo, pa ga mogu priustiti samo bogati),koji tesko rade non-stop, od ranog jutra do kasno uvece, na dva ili vise radnih mesta, i pored toga ne zaradjuju dovoljno da bi mogli da plate stanarinu, ili ratu za otplatu kredita za kucu. Mnogi zive u napustenim skladistima, bez ikakvih uslova. Posto roditelji rade neprekidno, kako bi mogli da nabave hranu za decu, njihova deca su prepustena sama sebi, rano izgube sansu da bilo sta promene u zivotu, vrlo rano pocnu da piju, uzimaju drogu i zacarani krug se nastavlja...
Uzgred, zašto je na novčiću evra istoča Evropa iza rešetaka? Takve stvari nisu slučajne. Možda je to znak koji bismo morali pažnjivije da uzmemo u obzir.
Marko, u pravu si, drzavu niko ne moze natjerati da otplacuje dug. Stavise, EU pokusajima da spasi Grcku, spasava njemacke i francuske banke koje su kupile grcke obveznice.
Ali, pogledajmo malo sta se desava ako neka drzava ispali. Moratorijum na isplatu dugova bi proglasila prezaduzena drzava, koja je ranije trosila vise nego sto zaradjuje. Postojoj niko vise nece pozajmiti pare, a trosla je vise od prihoda, moze svoje troskove pokrivati samo stampanjem novca, a svjeza su nam sjecanja na to. Posto joj je rejting najnizi svi ce gleadti da izvuku pare odatle, dakle imace dodatni odliv novca. Za godinu dana ponovo 1993. Ja u toj godini bas i nisam uzivao, ako vi jeste podrzite moratorijum.
Da, ali je za tako nesto potreban PRAVI LIDER, poput Brazilca Lule, a ne nekakva marketinska klimoglava marioneta...