Uzimanje dugova je cesto neophodnost, ali njihova otplata je uvek opciona i zavisi od dobre volje duznika, tj da li zeli da "ojadi" svog verovnika ili je pazljiv prema njemu.
Ovo pravilo vazi za drzave, kod pravnih ili fizickih lica pravila su naravno drugacija.
Srbija je jos u fazi neto priliva tj vise se zaduzuje nego sto otplacuje, sto je sjajno. Treba sto vise da se zaduzi, preporucujem 100 milijardi kao minimum.
Kada medutim dode vreme za vracanje tih kredita, mozete da birate hocete li poci putem Grcke i dugove otplacivati ili ce te se setiti prvog paragrafa gore.
Preporuke:
16
39
3
sreda, 15 jun 2011 22:51
posmatrac
Posto sam na "privremenom radu" u Grckoj,prolazim opet kroz krizu ali sad ovde.Sve je onako kako je autor naveo u tekstu,nema se dodati ama bas nista.
Takozvanaelita ne oseca krizu a ostatak naroda je na ivici gladi,ocaja,besa...
Ne postoji stvarna zelja da se zemlja izvuce iz krize,postoji samo namera te
tzv.elite i politicara na vlasti da se proda sto se prodati moze.
Ne znam koliko ce narod moci da izdrzi ovaj teror sa smanjivanjem plate,otkazima...Situacija je mnogo teza nego sto izgleda a narod je jos uvek u
soku jer se "pad" desio za godinu dana.
Celoj ovoj situaciji idu na ruku i novinari koji "rade svoj posao" i unose jos vecu
zabunu svojim lazima jer su marionete u rukama mocnika.
Sve je vec vidjeno i preozivljeno sa moje strane,samo da im ne ponestane elana
i snage da se bore i izbore.
Preporuke:
82
1
4
sreda, 15 jun 2011 22:52
posmatrac
Posto sam na "privremenom radu" u Grckoj,prolazim opet kroz krizu ali sad ovde.Sve je onako kako je autor naveo u tekstu,nema se dodati ama bas nista.
Takozvanaelita ne oseca krizu a ostatak naroda je na ivici gladi,ocaja,besa...
Ne postoji stvarna zelja da se zemlja izvuce iz krize,postoji samo namera te
tzv.elite i politicara na vlasti da se proda sto se prodati moze.
Ne znam koliko ce narod moci da izdrzi ovaj teror sa smanjivanjem plate,otkazima...Situacija je mnogo teza nego sto izgleda a narod je jos uvek u
soku jer se "pad" desio za godinu dana.
Celoj ovoj situaciji idu na ruku i novinari koji "rade svoj posao" i unose jos vecu
zabunu svojim lazima jer su marionete u rukama mocnika.
Sve je vec vidjeno i preozivljeno sa moje strane,samo da im ne ponestane elana
i snage da se bore i izbore.
Preporuke:
15
2
5
sreda, 15 jun 2011 23:08
Mitar
Grčki dug je 1.6% javnog duga zemalja Evropske unije.
To znači da je javni dug EU oko 25.000 milijardi Eura.
Bankrot su Irska, Grčka, Litvanija, Letonija, nova Evropa ...
na redu su Portugalija, Španija, Italija stara Evropa ...
U plusu je Nemačka 4% i Francuska 0.6%
Preporuke:
65
0
6
sreda, 15 jun 2011 23:18
Milutin
DŽon Perkins, nekadašnji ekonomista velike bostonske konsultantske firme „Čas T. Mejn“, objavio je 2004. godine autobiografsko delo „Ispovesti ekonomskog ubice“, u kome je objasnio tehniku i svoju ulogu u uništavanju država od strane međunarodnih finansijskih institucija
Tu tehniku uništavanja ekonomije i društva u celini ,je jezgrovito opisao-nagovestio Slobodan Milošević u svom govoru javnosti 2. oktobra 2000. , skoro do detalja je rekao , šta se može očekivati od novih eksperata!
Ali svi su verovali obećanjima "eksperata" DOS-a!
Zatim bi se, kada se zemlja optereti dugovima koje ne može da vrati, u trenutku dužničke krize, resursi tih zemalja, njihova privreda, ekonomija, izvori vode i mineralni izvori kroz proces privatizacije prepustili korporacijama i privatnim vlasnicima...
To se sada dešava u Srbiji, sve je na rasprodaji, psevdo-eksperti aktuelnog režima rasprodaju,zadužuju zemlju za tekuću potrošnju,... dužnički lavirint.
Preporuke:
106
1
7
četvrtak, 16 jun 2011 00:44
Zoran
Koja pravoslavna država je ikad bila DRŽAVA?
Preporuke:
10
80
8
četvrtak, 16 jun 2011 00:44
Babunski
Iako je naš čovek iz Grčke rekao da su mediji poslušnici vlasti naveo bih bitnu razliku u odnosu na Srbiju. kada sam skoro bio u Grčkoj svi protesti su prenošeni na gotovo svim televizijama bez satanizacije i time im je obezbeđen izvestan legitimitet. To je u Srbiji nemoguće jer su mediji potpuno kontrolisani. Druga stvar koja je same proteste i njihov legitimitet omogućila jeste delovanje sindikata. Poređenje sa Srbijom je izlišno i u tom smislu. Dakle relativna sloboda medija i relativna samostalnost sindikata su prednosti grčkog naroda u odnosu na srpski.
Preporuke:
79
1
9
četvrtak, 16 jun 2011 03:10
Meurglys
Zoran kaze :"Koja pravoslavna država je ikad bila DRŽAVA"?
Odgovor:
Irska, Spanija, Island, uskoro SAD...ups, pa ovo nisu pravoslavne zemlje. I Zoki, ne postoji pravoslavna drzava, nesto slicno postoji samo sa prefiksom "katolicki" a zove se Vatikan. Izgleda da kako je B92 dobio PRAVOSLAVNOG vlasnika, nemate gde da prosipate otrov, pa ste ovde dosli.
Preporuke:
54
1
10
četvrtak, 16 jun 2011 04:44
Dijapazon
Postoji jedan elemenat koji nije objasnjen u ovom clanku, a koji je izuzetno vazan za celu situaciju. Ako se pogledaju fotografije sa prethodnih dana demonstracija, moze se primetiti veliki transparent koji glasi: Najbolji zaposleni u Goldman Saks banci i fotografija nekog grka zaposlenog u banci. Sustina price je u tome da je GS knjigovodstvenim malverzacijama poslednjih godina namerno prikrivao stvarno stanje grcke zaduzenosti i time omogucio Grckoj da se prakticno ilegalno zaduzi preko svake mere. Nakon toga je GS kupovao osiguranje na racun Grcke(u slucaju da grcka bankrotira) i time prakticno trzistu sugerisao da ce Grcka da bankrotira. To je dovelo do skoka kamata na grckim obveznicama i do poteskoca oko prodaje novih obveznica na trzistu. Tako je pocela drama sa IMF.
Preporuke:
30
0
11
četvrtak, 16 jun 2011 07:49
posmatrac
Gospodine Babunski,mozda je pre bilo tako ali sada su se stvari malo promenile.Kad god je trebalo izglasati neki zakon koji je bio na stetu gradjana,kad god je bilo okupljanje tj.demonstracije , mediji su strajkovali.Slucajno ili ne?
Preporuke:
15
1
12
četvrtak, 16 jun 2011 08:43
Istok
Vreme sukoba Multi nacionalnog kapitala i Nacionalnog kapitala dolazi. Stvara se jedan novi trend u svetu koji pokusava da uvede nova pravila. Medjutim postoji jedna druga opasnost po velike kompanije. A to je ne mogucnost kontrolisanja odliva mozgova i ljudi kao i inovacija sa jednog kraja sveta na drugi, takozvana horizontalna komunikacija, novca, kapitala, ljudi i ideja koji su van korporacija. Recimo danas jedan obican covek iz svoje sobe u kuci moze da komunicira preko skajpa istovremeno sa svojim prijateljima na sva pet kontinenta. To ranije nije moglo da se desi obicnim ljudima kad kod su hteli. Danas to moze. Kompanije su izabrale los put. A on se sastoji u licnom izboru. Izabrale su losu stranu. Izabrale su laznu elitu da ih zastupa umesto da izaberu narod. Narod kao izabrana strana bi bio jefrinije resenje u startu, drugo donosi profit, a trece bez obzira na brojnost, narod se lakse kontrolise za razliku od izabrane malobrojne elite
Preporuke:
13
1
13
četvrtak, 16 jun 2011 08:50
Istok
Kompanije uglavnom nemaju podrsku na lokalnom nivou i to predstavla problem koji se manifestuje na razlicite nacine. Najbolji primer za to je sto se u pojedinim sredinama koje mogu da budu visoko profitabilne po pitanju ranih proizvodnji maticne kompanije zatvaraju i uvode druge proizvodnje za koje narod nije obucen na tim prostorima. Tako da se recimo tamo gde je postojala drvna industrija, gde ima sirovina, gde postoji iskustvo radnika u toj industriji, uvodi recimo metalna industrija ili industrija za proizvodnju stakla. Ako ovako nastave kompanije ce imati ozbiljnih problema i kao vodeci faktor u razvoju nase civilizacije odjednom ce se pretvoriti u veliku kocnicu. Nazalost to mozemo da vidimo u procesima koji se desavaju u EU.
Preporuke:
9
0
14
četvrtak, 16 jun 2011 09:00
Istok
Posle svega ovog namece se pitanje sta je valja ciniti, mislim na kompanije. One pod hitno treba da krenu u pregovore sa svim Vladama zemalja u svetu i da stvore uslove za podizanje standarda narodu. Na taj nacin stvaraju se uslovi za prosperitet i brzi ravoj nase civilizacije. Ako uzmemo vreme i novac koji su kompanije izgubile u ovoj situaciji vrlo lako moze da se desi jedan jos gori talas. a to je da pojedine drzave u svetu pocnu da nacionalizuju kapital kompanija i da ih privremeno izbace iz trke u pojedinm delovima sveta. Jer Drzave kako mogu da prodaju svoju imovinu tako mogu i da nacionalizuju. Nemojte to da zaboravite. Kod nas obicni ljudi cesto kazu: Drzavno je Drzavno.
Preporuke:
12
0
15
četvrtak, 16 jun 2011 09:45
exp
zna li neko da mi objasni otkud izreka "duzan k'o grcka". unapred hvala
Preporuke:
6
1
16
četvrtak, 16 jun 2011 09:57
thinking maize
Svi govore o ZADUŽIVANjU, NESOLIDNOM KORIŠĆENjU tako DOBIJENIH SREDSTAVA i o OPCIJAMA (UGLAVNOM LOŠIM!) ZA VRAĆANjE DUGA, a NIKO NE KAŽE KOD KOGA SE TREBA ZADUŽITI! Tj. da li je VEROVNIK ISTO TAKO NEPOUZDAN KAO I DUŽNIK, tj. DA LI SU PARE KOJE JE VEROVNIK ZAJMIO DUŽNIKU, STVARNE ili "NAŠTANCOVANE"!? Pitanje nije NAIVNO, znajući STEPEN UPOSLENOSTI "ŠTAMPARIJA" AMERIČKOG "Feda"!? Kao i da KREDITNA SOLVENTNOST države Queen Elisabeth, the Second, NIJE NI MALO RUŽIČASTA, kao što u boljoj situaciji nije ni Peta Francuska Republika! Otuda rat u Libiji, kao NAČIN za VAĐENjE dela fleka! Da Vas pitam da li je SLUČAJNO što su Švajcarska, njena valuta švajcarski franak i aviokompanija "Swiss-air" bili u ŽESTOKOJ BULI pre nekih 6-7 godina, AKO SE ZNA da je LIBOR način obračuna kredita, inače nominalan u švajcarskim francima, ISTOVREMENO I NAČIN OBRAČUNA KREDITA U Londonskom Sitiju!? Vrlo interesantno!? Pa vidite da li ćete POZAJMLjIVATI "NAŠTANCOVANE" PARE ili SVEŽE!? Možda kineske, ruske... RAZMISLITE!
Preporuke:
18
0
17
četvrtak, 16 jun 2011 10:29
Zoran
Meurglys, mislim da nije bilo teško zaključiti da sam mislio na države gde većinsko stanovništvo čine ubedljivo pravosplavci.
I koja je to država?
Preporuke:
0
20
18
četvrtak, 16 jun 2011 10:41
brm
@ Zoran
"Koja pravoslavna država je ikad bila DRŽAVA?"
naprimer ona najdugovečnija, najstabilnija i najuspešnija u istoriji čovečanstva - Istočno Rimsko carstvo..od papista pogrdno nazvano Vizantija.. posle čije propasti su iseljeni intelektualci po italijasnkim periferijama inicirali renesansu..i nastavili gde su stali..
a bilo je toga i još
recimo kneževina i kraljevina Srbija 19. veka koja je učetvorostučila broj stanovnika za 50 godina..
verovatno zato što je bila neuspešena i imala loš koncept..
ljudi su po prirodi mazohisti
Preporuke:
35
1
19
četvrtak, 16 jun 2011 11:18
g.loci
ma dok kupuju jos oruzje, sve je u "redu"!!!.
ali ja kao "steurzahler" vise ne zelim da platim za ovakvu grcku?
Preporuke:
4
0
20
četvrtak, 16 jun 2011 11:29
vajni boljševik
@thinking maize
Hoćete li, molim vas, objasniti kakva je razlika u vrednosnom smislu između, kako kažete, "naštancovanih para" i "svežih para", pa onda ruskih, kineskih, itd. Novac je eminentno socijalna kategorija, prometna vrednost i zbog toga nemojte svoditi njegov pojavni oblik na suštinsku formu.
Preporuke:
4
0
21
četvrtak, 16 jun 2011 12:13
thinking maize@ vajnom boljševiku, tj. Poštovanom Drugu
Odgovoriću Vam OVAKO, jer NE ŽELIM POLEMIKU po LIČNOJ OSNOVI, ako ste slučajno ONAJ sa kojim sam VIŠE PUTA imao BAŠ TAKVU polemiku! Ako ništa drugo, TA POLEMIKA NIŠTA NEĆE DONETI GRČKOM NARODU, o čijoj se "koži" radi, kao što se radi i o "koži" srpskog naroda, koji bi MORAO da IZVUČE POUKE iz grčkog "slučaja"! Pod 1) Da bi se napravila RASPRODAJA neke države potrebna je "pomoć" IZNUTRA, a to KLAN Papandreuovih VEOMA DOBRO RADI od 40-tih godina PROŠLOG VEKA! Pogledajte jedan raniji tekst o Grčkoj u "Hronici" NSPM-a! Za SLIČNOST sa Srbijom, paaa hmmm... 2) Za teorijsko OBRAZLOŽENjE DISPROPORCIJE između FAKTIČKOG, štampanog ili kovanog NOVCA, iza koga STOJI REALNA VREDNOST u ROBI/proizvodu ili usluzi (IDEALNO ZLATU) i koji BIVA IZDAVAN JEDINO OD OVLAŠTENIH DRŽAVNIH INSTITUCIJA, NACIONALNIH EMISIONIH BANAKA i FINANSIJSKOG/KNjIGOVODSTVENOG NOVCA, koji biva EMITOVAN u vidu FINANSIJSKIH DERIVATA od komercijalnih finansijskih institucija (banke i sl.) vidite tekstove g-de Katića, Dušanića itd.
Preporuke:
13
0
22
četvrtak, 16 jun 2011 12:32
thinking maize@ vajnom boljševiku, tj. Poštovanom Drugu, nastavak
Pod 3) TAJ LAŽAN NOVAC, zasnovan na autoritetu tzv. R Srbije (čitaj "Bokijevog" SPAHILUKA, kojeg isti izdaje u RENTU ili PRODAJE TAJKUNIMA, domaćim i stranim!) BIVA SVAKI PUT EMITOVAN KADA npr. "država" Srbija "NUDI" (čitaj: NAMEĆE!) OTKUPNU CENU za poljoprivredne proizvode, čiji je EKSKLUZIVNI otkupljivač ista "država" Srbija! Ta NOMINALNA NOVČANA "ponuda" DATA je NjENIM GRAĐANIMA, SITNIM poljoprivrednim proizvođačima (srpski: SELjACI), a "važi" koliko i kurs srpske "valute"! A to je još VIŠE OBEZVREĐENO RASTOM CENA DRUGIH, UVOZNIH ROBA, koje ti SRPSKI GRAĐANI MORAJU DA KUPE, eda bi ZAOKRUŽILI PROIZVODNjU HRANE! Ergo, seljaci MORAJU da KUPE BENZIN, ĐUBRIVO, HRANU ZA STOKU..., PROIZVODE ČIJA CENA BRŽE RASTE OD CENE HRANE! Znači "država" Srbija VARA NEKE SVOJE GRAĐANE, DAJUĆI IM NOVAC ZA NjIHOVU ROBU, ČIJU CENU OGRANIČAVA, dok cene DRUGIH ROBA, NEOPHODNIH U PROIZVODNjI HRANE, SLOBODNO SE FORMIRAJU! UVOZNICI tih DRUGIH ROBA, značajni su FINANSIJERI političke opcije, koja DRŽI VLAST u Srbiji!
Preporuke:
27
0
23
četvrtak, 16 jun 2011 12:39
Sajber Mileva
Meurglys:
Izgleda da kako je B92 dobio PRAVOSLAVNOG vlasnika,
Zbilja misliš da je B92 u valsništvu Grka, pa još pravoslavnog. Svašta se priča po gradu o pravim vlasnicima i te TV kuće i "Prve".
*
Učenika tog "ekonomskog ubice" (i ne trebaju navodnici ovde) postavili smo za potpredsednika vlade, pravo sa tetkinog kanabeta. Proterali ga Poljaci pa došao kod nas.
*
Zaboravljamo činjenicu da Grci idu u penziju sa 53 godine,a Nemci sa 67. I posle se čude što Nemci imaju a Grci nemaju.
*
Kada je buknula kriza u Grčkoj, pojavio se podatak koliko je grčih para prebačeno u švajcarske banke. Znači, da uhvate za gušu svoje Dinkiće i Vlahoviće, da vrate pare, rešili bi krizu.
Preporuke:
13
4
24
četvrtak, 16 jun 2011 12:48
thinking maize@ vajnom boljševiku, tj. Poštovanom Drugu, KRAJ!
Poštovani Druže, BAŠ kao što "država" Srbija TRETIRA SVOJE SELjAKE, tako i SLUĐENE NACIJE kao Grčka, MORAJU da UZMU KREDITE od MMF-a, Svetske Banke, EBRD, ECB i inih finansijskih MINOTAURA! Moraju, jer su UCENjENE ILI KUPLjENE političke "elite" tih zemalja, pa UZIMAJU KREDITE SAMO OD tih FINANSIJSKIH VAMPIRA! Uostalom, u jednom ovdašnjem tekstu g-đa Mila Alečković-Nikolić, inače GRAĐANKA i Republike Francuske, piše KOJI je GLAVNI RAZLOG za rat protiv Gadafija i Libije, osim SPREČAVANjA MOMENTALNOG BANKROTA Ujedinjenog Kraljevstva i Francuske, putem PLjAČKE NAFTNIH i DRUGIH BOGATSTAVA TE ZEMLjE! A to je, što se Gadafi DRZNUO da PREDLOŽI smeštanje Afričkog Monetarnog Fonda u Tripoliju, NE u Jaundeu, glavnom gradu Kameruna, jedne klijentske države Zapada! Naravno gro osnivačkog kapitala bi bio libijski! AFRIČKE PARE U AFRIČKI DŽEP! Zvuči kao JUDGEMENT DAY u ušima berzanskih lihvara!? I kreće "Odisejeva zora"! Zato je krenuo i "Milosrdni anđeo", da se NE VARAMO! Pazite OD KOGA i KAKO UZIMATE KREDIT!
Preporuke:
24
1
25
četvrtak, 16 jun 2011 13:05
vajni boljševik Poštovanom gospodinu
@thinking maize
Hvala na vrlo ubedljivom i plastičnom objašnjenju a nadam se da će to poslužiti da se bolje shvati u kakvu je tragični situaciju zapala Srbija. Moram Vam skrenuti pažnju da gospoda Dušanić i Katić mnogo manje mogu da mi razotkriju "monetarne čarolije" novoimperijalista od Vama ne tako dragog Marksa u njegovim pasusima o fetiškom karakteru robe ili novca. Zapravo, tu se i krije "zlatni ključić" za otvaranje vratanaca grandiozne iluzije novograđanskih i neolibertarijanskih aspriracija društvenog ustrojstva a čemu vi, pomalo izdaleka a ipak primetno, volite da sekundirate. Nikada nisam imao namera da sa vama "lično polemišem" mada ste sa "namerom" istrčavali, pripisujući mi navodne "boljševičke atribute" a morali bi ste, onda, znati i nešto o boljševičkom "zlatnom červonjecu" i ondašnjem sovjetskom komesaru za finansije, Sokolovu, koji je završio u Staljinovim logorima. Dakle. teško da je u pitanju bila "lična polemika", već ona sa, rekao bih, "skrivenom namerom"
Preporuke:
6
1
26
četvrtak, 16 jun 2011 13:17
david
odlican i istinit tekst ,
Preporuke:
2
0
27
četvrtak, 16 jun 2011 13:28
vajni boljševik
A kada se radi o Grcima i njihovoj zaduženoj državi onda bi tu trebalo razjasniti neke uobičajeno pogrešno korišćene pojmove. Država je klasna tvorevina i to se nigde bolje ne vidi do u ovakvim situacijama. Kaže se da je ceo grčki narod nateran da klekne pred međunarodnim finansijerima. Pa, neće biti tako! Tera se na to sirotinja i najamni slojevi, ne i i povlašćena politička, bankarska i industrijska elita te zemlje. Njima su dakako bliži ti eksploatatori "grčkog naroda". Zapravo, s njima rade i u dogovoru kako bi znoj grčkih radnika i proletera pretopili u "zlatnu kišu" koja će njih polivati. Grki dug je, u stvari, relativno lako otplatiti. Neka se nametnu proporcionalno svojini i obaveza prema stranim poveriocima pa će stvari leći na svoje mesto. Ali, ne, o promeni svojinskog oblika uređenja kao i u Srbiji niko ne sme ni da zucne. A u tom grmu leži zec. Promena svojinskog sistema bi razotkrila pravu prirodu pljačke Grka, kao uostalom i Srba. Zašto o tome niko tako mudro ne progovara
Preporuke:
19
1
28
četvrtak, 16 jun 2011 14:18
posmatrac boljseviku
Ne samo da tzv.bogatasi koriste krizu nego su im se pridruzili svi oni koji bi
da budu gazde i gazdice.Sitni privatnici koji imaju par zaposlenih su bukvalno podivljali i smanjuju plate i daju otkaze...Stvari su proste ali kako probuditi narod da ne traze uzroke u drugom vec u svojim redovima.Niko od vladajuce
garniture nije platio za sve pronevere i kradje,o tome se ne prica a narod je
svakim danom sve besniji.
Preporuke:
11
0
29
četvrtak, 16 jun 2011 14:36
Marko Gay
Toliko drame ni oko cega, i u Grckoj i na ovom sajtu.
Uzimanje dugova je opasno i tesko samo ako igrate po pravilima igre koje vam izdiktiraju vasi verovnici.
Ali vi ne morate. Prihvatite, pa se predomislite, igrajte se, salite se s vasim verovnicima. Oni ce vas razumeti jer se i sami igraju i sale dajuci kredite protiv pravila kreditno nesposobnima.
Od zaplene i prodaje svih prastarih srpskih aviona i preostale srpske nepokretne imovine u zemljama verovnicima ne moze se sakupiti ni milijarda, znaci toliko cete im realno vratiti. A uzecete i potrositi dugove od oko 100 milijardi. Pa zar nije to sjajan deal, uzmes 100, das 1?
(Svoje devizne i zlatne rezerve prethodno cete naravno povuci u svoju zemlju.)
Kad vam se besni verovnici obrate, recite im da ste danas umorni. Ako vas podsete na vase obaveze, podsetite ih da samo vulgarni ljudi pricaju o novcu.
Kad pocnu da urlaju i prete, posaljite ih kod mene na gay masazu da se malo opuste.
Ne budite ovce.
Preporuke:
12
7
30
četvrtak, 16 jun 2011 14:59
thinking maize@ o "drugosrbijanskoj" politekonomiji, pa o Marksu i boljševicima
"Opasno je uzimati dugove", pajs bogati! A što ne PRIKLjEŠTIŠE Island, koji OŠIŠA ONOLIKE Britance i Holanđane, i ŠTO MU NE NAMETNUŠE "stabilizacioni program" nalik na grčki?! Neee, ti Odinovi sinovi, oni su tako ARIJEVSKI, imaju najstariji parlament na svetu, KAKO ONI DA PLATE DUGOVE?! A Irci?! Pa i Irci su naši, jes da cevče i vole da se biju, al su IPAK "NAŠI"! Zato mogu oni lepo da na referendumu ODBIJU da PLAĆAJU DUGOVE i... NIKOM NIŠTA! A Grci? Ima da plate! Nego šta! Nego,... čudna je ta LOGIKA!? Pretpostavljam da bi OVAKVOG LOGIČARA Aristotel IZBACIO iz svoje škole još koliko tokom prve šetnje! Slab bi PERIPATETIČAR takav bio! A sada o Drugu boljševiku! Znate Druže, imam nekakvu rezervu prema nekim aspektima marksističke teorije, a i prakse, međutim NIJE VREME i MESTO da ukrštamo koplja, treba LOPUŽE RAZOTKRITI! Kako strane, a JOŠ I VIŠE DOMAĆE!
Preporuke:
18
0
31
četvrtak, 16 jun 2011 15:06
Pantelija
Kako bi bilo da mi Srbi kupimo Grčku te tako napokon napravimo VELIKU SRBIJU.?
Preporuke:
18
1
32
četvrtak, 16 jun 2011 16:56
vajni boljševik
@thinking maize
Slažem se da nije mesto ni vreme da ukrštamo koplja ali kojim povodom bi uopšte to Vi i ja činili kada nam grčka svakodnevica pruža odgovore na gotovo sva pitanja ili bar na ona koja je uobražena građanska teorija do sada sama sebi postavljala. A da li bi sada trebalo raditi na "pronalaženju lopova" ili, eventualno, na radikalnom napuštanju obrazaca društvenog ustrojstva zasnovanog na tzv. "tržišnim slobodama" i političko-parlamentarnim patrljicima kancerogenog tkiva liberalne demokratije koja još jedino može služiti drumskim razbojnicima ultrafinansijske buržoazije. Vešto izbegavanje teze da su veliki delovi naroda a ponegde i čitave nacije stavljene u proleterski položaj u "međunarodnoj igri razmene" ne može sakriti totalno prostituisanje supermodernog finansijskog kapitalizma i njegove najviolentnije faze-ultraimperijalnog razbojništva. Odnos kapitala i rada je danas utoliko promenjen što je sada na delu forma borbe dostigla kosmičke razmere.
Preporuke:
5
1
33
četvrtak, 16 jun 2011 17:21
Meurglys
Zoranu: niste razumeli sta sam napisao. Za sve idolopoklonike Zapadne "civilizacije" - pogledajte film "The Time Machine" iz 1960. (po romanu H.G.Wellsa)
Preporuke:
4
0
34
četvrtak, 16 jun 2011 23:12
Bosanac
Grci propali ko Grcka. Zasto Slovenija nije propala?? Pa, zato sto se tamo trosi koliko se ima. Manje guslanja, vise rada. Grci misle, moze se zivjeti od mitologije. Jok brale. Nek se ugledaju na Tursku.
Preporuke:
4
11
35
četvrtak, 16 jun 2011 23:38
boris65
@sajber Mileva i Mitar
Nije istina da Grci odlaze u penziju sa 53 god. to je propaganda onih koji hoce da razbiju EU po oprobanom receptu koji uvek daje rezultate.Jedne proglasiti neradnicima koji zive na vas racun i to je pocetak kraja.Grcka duguje 350 milijardi.Kako objasniti dug Namacke prema poveriocima koji je u ovom trenutku 2.000 milijardi?Bas nekim radni narod ti Nemci.I stedljiv.
Preporuke:
11
0
36
petak, 17 jun 2011 00:26
Bosanac
@boris65
¨To je unutrasnji dug njemacke!Oni duguju svojim bankama!!!! A ne tudjima!! To je velika razlika!!
Preporuke:
3
1
37
petak, 17 jun 2011 01:09
boris65
To ne menja sustinu.Drzava Nemacka je prezaduzena i ne moze da odlucuje o svojoj sudbini bez saglasnosti onih koji je finansiraju.I to vazi za svaku staru i novu clanicu EU.One su robovi multi kapitala.
Preporuke:
5
0
38
petak, 17 jun 2011 07:38
"vajni boljševik"
@thinking maize
Molim razumevanje za ispravku kod navoda boljševičkog komesara za finansije. U pitanju nije nikakav Sokolov već Sokoljnikov, čovek koji je pod Staljinom završio u Sibirskom logoru. Molio bih Vas ujedno da me oslovljavate onako kako ste me ranije i krstili, boljševikom, s tim što sam ja dodao atribut vajnog jer teško da mogu biti to za šta ste me nominovali. "Drug" sigurno nisam jer ne pripadam nijednoj partiji, pogotovo "levoj". Pišem u svetlu činjenica a ne naklonosti i simpatija, eventualno averzija. Nadam se da će te primedbe primiti blagonaklono.
Salut
Preporuke:
0
0
39
petak, 17 jun 2011 07:41
serpente
@Bosanac
Vama je zaista teško objasniti neke stvari. Uzaludno je sa Bosancem terati argumente.
Preporuke:
5
2
40
petak, 17 jun 2011 09:52
posmatrac borisu
Dragi Borise,tacno je da se ide u penziju u 53.godini.To vam govorim jer znam i poznajem ljude iz moje okoline.Posebno su privilegovani drzavni sluzbenici i zene koje imaju decu,odlaze u penziju vec sa pedeset i manje godina.To naravno nije puna penzija ali i takva kakva je,umanjena, vrloje pristojna.Mogla bi vam pisati i pisati o tome kako i koliko su privilegovani drzavni sluzbenici,posebno nastavnici i profesori i uopste koliko je svet gnevan na ove razlike. Ako zivite u Grckoj znate vrlo dobro da je ovo tacno.
Preporuke:
3
1
41
petak, 17 jun 2011 11:23
Živadinka
Nema se šta dodati analizi autora. Ali htela bih samo da istaknem ono što svi znaju, a to je da su nama Grci zaista prijateljski narod, ili kako se to kaže bratski narod. U vremenima najveće propagande protiv Srbije, Grci su nas podržavali.I dan danas ističu da su Srbi i Grci bratski narod. Uvek to ističu. I hvala im na tome.
Preporuke:
9
0
42
petak, 17 jun 2011 15:29
Markan
Grcka nema sanse da se izvuce jer brate ne vole da rade, a vole dobro da zive. To nema veze sa pomenutom knjigom vec sa grckim mentalitetom.
A u pogledu knjige, pa ko je kriv vladama sto se zaduzuju a ne mogu da vrate. Ako im Ameri naprave autoputeve a ovi ne znaju kako da vrate pare onda su to budale a ne politicari, a i oni koji su ih birali. Svet je vrlo pravedno mesto, budale zive lose a pametni dobro
Preporuke:
1
10
43
petak, 17 jun 2011 16:03
Bob
@Zoran: daaa, postoje samo protestantske države.
Nije mi jasno zašto cela druga Srbija ne promeni veru? Oko 20% protestanata bi sigurno poguralo Srbiju ekonomski...
Ali! Vi imate unutrašnji sukob! Volite i islam! E brate...
Preporuke:
4
0
44
petak, 17 jun 2011 16:08
Bob
...i naravno, kad postanete protestanti, nadajte se ostvarenju velikog sna, da postanete jednom i judaisti. Pusti san.
Preporuke:
4
0
45
petak, 17 jun 2011 16:59
Zof
Kakvi mentaliteti i kakvi protestanti? Ovo je zapravo Srbija-nivo komentara i diskusija...
Preporuke:
0
2
46
petak, 17 jun 2011 17:15
boris65
Ne zivim tamo ali imam prijatelje tamo a i znam proucavajuci zakonodavstvo zemalja EU da Francuzi odlaze u penziju najranije.U Grckoj je trenutno na snazi zakon kojim muskarci odlaze sa65 god. a zene sa63 u staracku penziju.Njihov problem nije rani odlazak u penziju nego izmisljena radna mesta i drzava kao najveci poslodavac.To ce biti problem i kod nas i u C.Gori gde je san svakog partijskog poslusnika da se prikalemi na budzetsku sisu.Pa nek traje dok traje.
Preporuke:
5
0
47
petak, 17 jun 2011 20:32
Ružičasti panter
Izmišljena radna mesta u državnim ustanovma u Grčkoj su bila jedini način da se izbegne socijalna katastrofa zbog viška radne snage na selu. A do viška je došlo zbog „reformisanja“ poljoprivrede u skladu sa EU pravilima. Dakle problem predimenzionirane administracije je nešto drukčiji nego kod nas.
Drugo, treba zaista biti naivan pa verovati u tu priču o lenjim Grcima koji rano odlaze u penziju pa je Grčka zato prezadužena. Nisu valjda nemačke i francuske banke (jer one su najveći poverioci) davale Grčkoj kredite da bi ona isplaćivala svojim „lenjim“ građanima penzije?
Preporuke:
10
0
48
petak, 17 jun 2011 20:37
Ružičasti panter
2.
Nekoliko puta sam napisao ali evo da ponovim. Najveći deo grčkog duga predstavljaju krediti odobreni od nemačkih i francuskih banaka radi kupovine naoružanja – uglavnom aviona, podmornica i tenkova –od Nemačke i Francuske. Zbog nerešene situacije oko Kipra Grčka je evropski šampion u vojnim izdacima. S druge strane, zbog nemogućnosti da se takmiče sa Kinom na svetskom tržištu, „vredni“ severnjaci, Nemci i Francuzi, izvoz usmeravaju pretežno ka „južnjacima“, članovima "EU porodice". Tako da je to sve jedno vrzino kolo. Ili će nemačke i francuske banke odobravati kredite da bi nemačka i francuska industrija mogle da izvozi – ili neće odobravati kredite ali onda nema ni izvoza, ni „uspešnih“ privreda, ni radnih mesta. I gde je rešenje? Pa rešenje je da Nemačka i Francuska postanu konkurentne na svetskom tržištu a to će postati kad u njihove proizvode bude ugrađena nadnica koja je jednaka nadnici kineskog ili tajvanskog radnika. To je globalizacija. Tražili ste, gledajte.
Preporuke:
14
0
49
petak, 17 jun 2011 22:03
Ružičasti panter
P.S. Postoji još jedno rešenje koje je upravo u toku. A to je: da vodeće EU zemlje, tačnije Nemačka i Francuska, uzmu libijske fondove, tzv. suverene fondove deponovane u zapadnoevropskim bankama. Zatim da izbombarduju Libiju i unište joj infrastrukturu. I na kraju da nemačke i francuske firme (možda će i Italijani uspeti da se prikače)obnavljaju tu infrastrukturu finansirajući radove uzetim libijskim parama. Nemački ministar privrede nije mogao da se uzdrži pa je upravo izjavio da pred Nemačkom stoji veliki zadatak obnavljanja porušene Libije.
Preporuke:
13
0
50
petak, 17 jun 2011 23:05
Bosanac
Osamdesetih, (dok je bilo sao 12 drzava u EU, je odradjena jedna studija, ciji je cilj bio odrediti koja nacija/drzava DNEVNO ima najmanje, odnosno najvise cistog rada. Ispalo je da Britanci dnevno imaju samo 1 sat "cistog" rada. Najmanje u tadasnjoj EU. Hmm..ali Britanci imaju najbolje skole, najbolje naucnike i najvise prijavljenih patenata u EU. Znaci, nije samo do rada, nego do mozga.
Preporuke:
3
4
51
subota, 18 jun 2011 00:35
@Bosanac
Prema izveštaju o svetskim tendencijama u oblasti naučnih istraživanja koji je UNESKO objavio 10. novembra 2010, kaže se između ostalog: «Svet u kome su zemlje Trijade (Evropska unija, Japan i SAD) bile dominantne u oblasti nauke i tehnologije se munjevito menja. Zemlje u usponu, pre svega Kina, Indija i Brazil, izdvajaju ogromna sredstva za naučna istraživanja i postaju sve veći konkurenti zemljama EU, Japanu i SAD u oblasti novih tehnologija i broju registrovanih patenata.“
Prema istom izveštaju, Kina danas ima 1 423 400 naučna istraživača i prevazilazi u tom pogledu i EU i SAD.
Preporuke:
8
0
52
subota, 18 jun 2011 14:33
"Zli" levicar
thinking maize@ NIje li licemerno da vi desnicari prepricavate ono sto levica prica vec decenijama i decenijama?Mada kada su oni govorili da bogatstvo svetske desnice potice od pljaceke slabih zemalja,sve ste ih nazivali "prljavim komunjarama".Sada odjednom se stvari menjaju i vi pocinjete pa prepricavate njihovu pricu.Mada sada kao i svaki desnicar,pripisujete sebi tudje ideje kada vama odgovaraju.Naravno levica ostaje omrazena,a desnica je sa prepisivanjem tudjeg matrijalnog bogatstva sebi,na prisvajanje i tudjih ideja kao svoje.Nece ovaj svet sa denicarima svih strana nigde stici.
Preporuke:
1
1
53
subota, 18 jun 2011 22:35
Bosanac
@@bosanac
Niti Kinezi, niti Rusi, niti Indijci imaju visoku technologiju. Nece je imati jos 30 godina. USA i EU prave NJIMA masine koje prave jednostavnije masine. Jeftina radna snaga je jedino sto Kina ima. Neka dignu svoju valutu na realan nivo, pa ceme da vidimo gdje smo. Nanotehnologija je u EU vec najnormalnija stvar. Kinezi dobro kopiraju i onda to JEFTINO prodaju. Poenta je samo u "JEFTINO". Amerika ima ogroman dug i to prije svega SVOJIM bankama. Dugorocno gledano je i to problem. Ali oni mogu teoretski uvijek dici poreze. Neka Kina i Indija, ili Rusija dignu poreze.
Preporuke:
0
6
54
nedelja, 19 jun 2011 07:59
leopard
@Bosanac
Američke banke imaju veliki dug i to je dugoročan problem. Ali, to je dugoročan problem koji traje decenijama unazad i nijer više dugoročan problem već problem koji je sada postao kočnica funkcionisanja cele američke privrede. Dakle, nije više dugoročan. A nove i propulzivne tehnologije su, pre svega, funkcija ekspanzivnog razvoja naoružanja i svemirskih istraživanja za šta više nema domaćih sredstava, odnosno resursa. I tu je kvaka. Amerikanci su vrlo svesno podrivali dolar jačajući istovremeno do maksimuma oružanu silu u čijoj su službi propulzivne tehnologije. Tako im je skrojen i ceo politički a i društveni sistem. Oni, takoreći, žive u policijskoj državi gde se sve pomno kontroliše. Sada to pokušavaju preneti i na globalni nivo. No, tu su pravila igre druga. Zapadni kapital je iscrpeo svoje mogućnosti i on se sada uspešno može oplođavati samo u onim zemljama koje i pokazuju najveći privredni rast kao što su Kina i Indija.
Preporuke:
2
0
55
nedelja, 19 jun 2011 14:34
Za Bosanca
Verovatno su EU i SAD pre pola veka napravile Rusima prvi svemirski brod kojim se Gagarin vinuo u vasionu.
Preporuke:
4
0
56
nedelja, 19 jun 2011 22:39
Bosanac
@Za Bosanca
Ne, bila je unaprijedjena verzija njemacke V2. Ne vezano zato: Rusi su imali i imaju strucne ljude. Ali nemaju kapital i organizaciju.
Preporuke:
0
2
57
nedelja, 19 jun 2011 22:45
Bosanac
@leopard
Za USA se slazem. Ali pogledaj Njemacku, Svedsku, Britaniju, Svicarsku itd... Oni ne ulazu u vojsku ili slicno. Jednostavno trose ono sto imaju. Jake, stabilne ekonomije sa jakom socialnom svijescu. Jednostavno receno: sva visoka tehnologija dolazi sa zapada. Sve turbine za indijske i kineske hidrocentrale dolaze jos uvijek sa zapada. A, o pravima radnika u Indiji i Kini da ne govorim.
Preporuke:
0
0
58
ponedeljak, 20 jun 2011 04:02
Ružičasti panter @Bosanac
Od 2009. godine, po prvi put od industrijske revolucije, nijedna od razvijenih evropskih zemalja, članica EU, nije više medju prve tri najveće ekonomske i industrijske sile sveta (podaci MMF-a). Da bi se zaustavilo propadanje i deindustrijalizacija Z.Evrope, u Lisabonu je 2000. usvojena „Agenda 2000“ koja je imala za cilj da „EU do 2010. postane najkonkurentnija i najdinamičnija ekonomija na svetu bazirana na znanju" ("make Europe, by 2010, the most competitive and the most dynamic knowledge-based economy in the world").
Preporuke:
2
0
59
ponedeljak, 20 jun 2011 04:07
Ružičasti panter @Bosanac
2.
Novembra 2004. radna grupa EU na čijem čelu je bio Vim Kok, bivši premijer Holandije, sačinila je medjuizveštaj u kome se konstatuje da postavljeni ciljevi ne samo da neće biti ostvareni već da Unija sve više zaostaje i za SAD i za Azijom. ("Europe has lost ground to both the US and Asia"). U medjuvremenu je izbila finansijsko-ekonomska kriza koja je razotkrila faktičko (katastrofalno) stanje američke privrede. Svestan propadanja i sunovrata američke ekonomije a samim tim i njene političke i diplomatske moći, predsednik Obama je pre par nedelja inicirao donošenje mera čiji cilj bi bio reindustrijalizacija Amerike.
P.S. Dirljiv je način na koji branite ove bankrot zemlje na zalasku.
Preporuke:
2
0
60
ponedeljak, 20 jun 2011 06:49
Leopard
@Bosanac
Za USA se slažete a za Nemačku, Veliku britasniju, Švedsku i Švajcarsku ne? Vi, očigledno ne poznajete tržište oružja u svetu pa otuda i takvi zaključci. Našli ste one koji proizvode najsloženije sisteme naoružanja za izuzetak od pravila koje važi za USA. Pa, to je više nego smešno! Trebam li pominjati nazive tih oružanih sistema. Zemlje sa reprezentativnim multinacionalkama za koje znamo kako posluju i kako istiskuju masne profite. Kada polemišete morate malo bolje poznavati materiju. Inače se gubi svaki smisao.....sve najbolje.
Preporuke:
3
0
61
ponedeljak, 20 jun 2011 22:48
Bosanac
Leoparde (inace naziv njemackog tenka iz 2. svjetskog rata sa serijskom greskom, jer nije imao puskomitraljeza. osim toga bio preglomazan za vecinu tunela u Rusiji).
Nisam experta sto se tice industrije naoruzanja ili slicno. Ali pogledaj Rusiju. Pa, i sama Rusija izvozi ogromne kolicine naoruzanja. Kina sve vise i vise ulaze u oruzje i svemirsku industriju. Opet kopiraju zapad! Naravno, uvijek cu braniti demokratske drzave. Nisu perfektne, imaju mane. Ali radnici u Kini i Indiji nemaju nikakva prava.
Ultimativan argument: Koliko ljudi sa Balkana bi zeljelo otici na zapad a koliko u Indiju ili Kinu??
Un zemlji na zapadu u kojoj zivim, postoji relativno jaka vojna industrija. Podrzava je samo desnica i nacionalisti!! necjerovatno je, koliko diskusija se u parlamentu vodi oko isporuke oruzja u africke zemlje.
ljevica bi, da se vojska ukine i zabrani svaki izvoz oruzja u africke i azijske zemlje. Ali desnicari imaju jake lobije.
Preporuke:
0
0
62
utorak, 21 jun 2011 17:05
Leopard
@Bosanac
Koliko ljudi na Zapadu moli boga da Kina nastavi svoj privredni rast?
Preporuke:
1
0
63
utorak, 21 jun 2011 22:43
Bosanac
Leoparde
Nimam ja nista protiv sto Kina raste. Svi mi profitiramo od toga. Koliko bi danas kostala elektronika, da nije Kine (ali i Vijetnama). Ali radnici tamo nemaju jednostavno ama bas nikakva prva! U tome je poenta. Svoj sopstveni narod iskoristavaju!
Preporuke:
0
0
64
sreda, 22 jun 2011 11:12
Prava radnika......
@Bosanac
Pravo kineskog radnika se realizuje u sasvim drugom smislu. Pravo da izgradi bogatu, poštovanu i dostojanstvenu zemlju. Sve ono što mu je taj Zapad na koji se pozivaš do sada uskraćivao. Štaviše pokušavao da mu zemlju ponovo baci u neokolinijalni jaram. I to sve uz "poštovanje" parava radnika o čemu i ti tako nesavesno svedočiš. To pravo radnika na Zapadu je izvojevano, pre svega, borbom socijalističkih snaga alijednako tako i eksploatacijom rada radnika u njihovim kolonijama. Eto na čemu stoje argumenti jednog "Bosanca". Šuplje kao šuplja bukva. Pravo radnika nije samo njegovo pojedinačno pravo već se ono realizuje i kao kolektivno pravo na ono što sam napred istakao. Ali, to je već trebalo naučiti u odgovarajućim godinama i na odgovarajućem mestu. Ko to ne uradi na vreme rezonuje slično Vama.
Preporuke:
1
1
65
četvrtak, 23 jun 2011 22:46
Bosanac
Pravo kineskog radnika se realizuje u sasvim drugom smislu. U robovlasncko-vlastelinkom smislu?
Pravo da izgradi bogatu, poštovanu i dostojanstvenu zemlju. Na ledjima jadnog, sopstvenog naroda!
Sve ono što mu je taj Zapad na koji se pozivaš do sada uskraćivao. Sami su se odlucili za "komunizam" i Mao-Ce-Tunga, i izolaciju
Preporuke:
0
1
66
četvrtak, 23 jun 2011 22:52
Bosanac
Štaviše pokušavao da mu zemlju ponovo baci u neokolinijalni jaram. A, sta radi danas kina u Africi??
I to sve uz "poštovanje" parava radnika o čemu i ti tako nesavesno svedočiš. Tom postovanje mora biti izvojevano, naravno. Ali, kineski radnici o tome nista ne znaju. Nikad culi. Oni misle, od kad je svijete i vijeka tako je.
To pravo radnika na Zapadu je izvojevano, pre svega, borbom socijalističkih snaga alijednako tako i eksploatacijom rada radnika u njihovim kolonijama. Da, socialistickih, ali ne i komunistcko-kapitalistickih.
Eto na čemu stoje argumenti jednog "Bosanca". Šuplje kao šuplja bukva. I supla bukva baca sjenku.
Pravo radnika nije samo njegovo pojedinačno pravo već se ono realizuje i kao kolektivno pravo na ono što sam napred istakao. Tacno, onda kad doticnih prava ima!
Preporuke:
0
1
67
četvrtak, 23 jun 2011 22:53
Bosanac
Ali, to je već trebalo naučiti u odgovarajućim godinama i na odgovarajućem mestu. Ko to ne uradi na vreme rezonuje slično Vama. Nisam ja kineska Vlada!! Nemojte meni o tome!
Je li ti to od samog Mao-Ce-Tunga koji je rekao "samo mrtve ribe plivaju nizvodno", odnosno, "u mraku su sve macke sive"??
Preporuke:
0
0
68
nedelja, 26 jun 2011 20:27
Istorija i zablude
@Bosanac
Pravo radnika je istorijsko pravo a ne pravo u pozitivnopravnom smislu. I ono se mora realizovati preko partije koja predstavlja istorijski um. Faze istorijskog razvoja ne možeš preskakati kako ti padne na pamet pa tako i Kina mora proći kroz istorijski mračan tunel svog razvoja. Svako laprdanje o nekakvim pravima radnika koja su ugrožena ima kontrarevolucionarni karakter i usmereno je na direktno onemogućavanje progresa zemlje pa tako i naroda, napose radničke klase Kine. I zato je ono danas što se dešava u Kini od ne samo značaja za tu zemlju već i od svetsko istorijskog značaja za sve porobljene narode danas. A među njih ulazimo i mi, Srbi. Bosanac je očigledno popio previše zapadnog viskija pa priča svašta. Uostalom, nije ni važno šta priča.....
Preporuke:
0
0
69
utorak, 28 jun 2011 23:37
Bosanac
Pravo radnika je istorijsko pravo a ne pravo u pozitivnopravnom smislu.Pravo je pravo, kako god da bilo! Pravo znaci imati pravo ucesca u necemu!
I ono se mora realizovati preko partije koja predstavlja istorijski um. Gdje je tu slobodan izbor partije?
Faze istorijskog razvoja ne možeš preskakati kako ti padne na pamet pa tako i Kina mora proći kroz istorijski mračan tunel svog razvoja.
Pa, koliko ce to u Kini da traje?? 3000 godina??
Ovo pravilo vazi za drzave, kod pravnih ili fizickih lica pravila su naravno drugacija.
Srbija je jos u fazi neto priliva tj vise se zaduzuje nego sto otplacuje, sto je sjajno. Treba sto vise da se zaduzi, preporucujem 100 milijardi kao minimum.
Kada medutim dode vreme za vracanje tih kredita, mozete da birate hocete li poci putem Grcke i dugove otplacivati ili ce te se setiti prvog paragrafa gore.
Takozvanaelita ne oseca krizu a ostatak naroda je na ivici gladi,ocaja,besa...
Ne postoji stvarna zelja da se zemlja izvuce iz krize,postoji samo namera te
tzv.elite i politicara na vlasti da se proda sto se prodati moze.
Ne znam koliko ce narod moci da izdrzi ovaj teror sa smanjivanjem plate,otkazima...Situacija je mnogo teza nego sto izgleda a narod je jos uvek u
soku jer se "pad" desio za godinu dana.
Celoj ovoj situaciji idu na ruku i novinari koji "rade svoj posao" i unose jos vecu
zabunu svojim lazima jer su marionete u rukama mocnika.
Sve je vec vidjeno i preozivljeno sa moje strane,samo da im ne ponestane elana
i snage da se bore i izbore.
Takozvanaelita ne oseca krizu a ostatak naroda je na ivici gladi,ocaja,besa...
Ne postoji stvarna zelja da se zemlja izvuce iz krize,postoji samo namera te
tzv.elite i politicara na vlasti da se proda sto se prodati moze.
Ne znam koliko ce narod moci da izdrzi ovaj teror sa smanjivanjem plate,otkazima...Situacija je mnogo teza nego sto izgleda a narod je jos uvek u
soku jer se "pad" desio za godinu dana.
Celoj ovoj situaciji idu na ruku i novinari koji "rade svoj posao" i unose jos vecu
zabunu svojim lazima jer su marionete u rukama mocnika.
Sve je vec vidjeno i preozivljeno sa moje strane,samo da im ne ponestane elana
i snage da se bore i izbore.
To znači da je javni dug EU oko 25.000 milijardi Eura.
Bankrot su Irska, Grčka, Litvanija, Letonija, nova Evropa ...
na redu su Portugalija, Španija, Italija stara Evropa ...
U plusu je Nemačka 4% i Francuska 0.6%
Tu tehniku uništavanja ekonomije i društva u celini ,je jezgrovito opisao-nagovestio Slobodan Milošević u svom govoru javnosti 2. oktobra 2000. , skoro do detalja je rekao , šta se može očekivati od novih eksperata!
Ali svi su verovali obećanjima "eksperata" DOS-a!
To se sada dešava u Srbiji, sve je na rasprodaji, psevdo-eksperti aktuelnog režima rasprodaju,zadužuju zemlju za tekuću potrošnju,... dužnički lavirint.
Odgovor:
Irska, Spanija, Island, uskoro SAD...ups, pa ovo nisu pravoslavne zemlje. I Zoki, ne postoji pravoslavna drzava, nesto slicno postoji samo sa prefiksom "katolicki" a zove se Vatikan. Izgleda da kako je B92 dobio PRAVOSLAVNOG vlasnika, nemate gde da prosipate otrov, pa ste ovde dosli.
I koja je to država?
"Koja pravoslavna država je ikad bila DRŽAVA?"
naprimer ona najdugovečnija, najstabilnija i najuspešnija u istoriji čovečanstva - Istočno Rimsko carstvo..od papista pogrdno nazvano Vizantija.. posle čije propasti su iseljeni intelektualci po italijasnkim periferijama inicirali renesansu..i nastavili gde su stali..
a bilo je toga i još
recimo kneževina i kraljevina Srbija 19. veka koja je učetvorostučila broj stanovnika za 50 godina..
verovatno zato što je bila neuspešena i imala loš koncept..
ljudi su po prirodi mazohisti
ali ja kao "steurzahler" vise ne zelim da platim za ovakvu grcku?
Hoćete li, molim vas, objasniti kakva je razlika u vrednosnom smislu između, kako kažete, "naštancovanih para" i "svežih para", pa onda ruskih, kineskih, itd. Novac je eminentno socijalna kategorija, prometna vrednost i zbog toga nemojte svoditi njegov pojavni oblik na suštinsku formu.
Zbilja misliš da je B92 u valsništvu Grka, pa još pravoslavnog. Svašta se priča po gradu o pravim vlasnicima i te TV kuće i "Prve".
*
Učenika tog "ekonomskog ubice" (i ne trebaju navodnici ovde) postavili smo za potpredsednika vlade, pravo sa tetkinog kanabeta. Proterali ga Poljaci pa došao kod nas.
*
Zaboravljamo činjenicu da Grci idu u penziju sa 53 godine,a Nemci sa 67. I posle se čude što Nemci imaju a Grci nemaju.
*
Kada je buknula kriza u Grčkoj, pojavio se podatak koliko je grčih para prebačeno u švajcarske banke. Znači, da uhvate za gušu svoje Dinkiće i Vlahoviće, da vrate pare, rešili bi krizu.
Hvala na vrlo ubedljivom i plastičnom objašnjenju a nadam se da će to poslužiti da se bolje shvati u kakvu je tragični situaciju zapala Srbija. Moram Vam skrenuti pažnju da gospoda Dušanić i Katić mnogo manje mogu da mi razotkriju "monetarne čarolije" novoimperijalista od Vama ne tako dragog Marksa u njegovim pasusima o fetiškom karakteru robe ili novca. Zapravo, tu se i krije "zlatni ključić" za otvaranje vratanaca grandiozne iluzije novograđanskih i neolibertarijanskih aspriracija društvenog ustrojstva a čemu vi, pomalo izdaleka a ipak primetno, volite da sekundirate. Nikada nisam imao namera da sa vama "lično polemišem" mada ste sa "namerom" istrčavali, pripisujući mi navodne "boljševičke atribute" a morali bi ste, onda, znati i nešto o boljševičkom "zlatnom červonjecu" i ondašnjem sovjetskom komesaru za finansije, Sokolovu, koji je završio u Staljinovim logorima. Dakle. teško da je u pitanju bila "lična polemika", već ona sa, rekao bih, "skrivenom namerom"
da budu gazde i gazdice.Sitni privatnici koji imaju par zaposlenih su bukvalno podivljali i smanjuju plate i daju otkaze...Stvari su proste ali kako probuditi narod da ne traze uzroke u drugom vec u svojim redovima.Niko od vladajuce
garniture nije platio za sve pronevere i kradje,o tome se ne prica a narod je
svakim danom sve besniji.
Uzimanje dugova je opasno i tesko samo ako igrate po pravilima igre koje vam izdiktiraju vasi verovnici.
Ali vi ne morate. Prihvatite, pa se predomislite, igrajte se, salite se s vasim verovnicima. Oni ce vas razumeti jer se i sami igraju i sale dajuci kredite protiv pravila kreditno nesposobnima.
Od zaplene i prodaje svih prastarih srpskih aviona i preostale srpske nepokretne imovine u zemljama verovnicima ne moze se sakupiti ni milijarda, znaci toliko cete im realno vratiti. A uzecete i potrositi dugove od oko 100 milijardi. Pa zar nije to sjajan deal, uzmes 100, das 1?
(Svoje devizne i zlatne rezerve prethodno cete naravno povuci u svoju zemlju.)
Kad vam se besni verovnici obrate, recite im da ste danas umorni. Ako vas podsete na vase obaveze, podsetite ih da samo vulgarni ljudi pricaju o novcu.
Kad pocnu da urlaju i prete, posaljite ih kod mene na gay masazu da se malo opuste.
Ne budite ovce.
Slažem se da nije mesto ni vreme da ukrštamo koplja ali kojim povodom bi uopšte to Vi i ja činili kada nam grčka svakodnevica pruža odgovore na gotovo sva pitanja ili bar na ona koja je uobražena građanska teorija do sada sama sebi postavljala. A da li bi sada trebalo raditi na "pronalaženju lopova" ili, eventualno, na radikalnom napuštanju obrazaca društvenog ustrojstva zasnovanog na tzv. "tržišnim slobodama" i političko-parlamentarnim patrljicima kancerogenog tkiva liberalne demokratije koja još jedino može služiti drumskim razbojnicima ultrafinansijske buržoazije. Vešto izbegavanje teze da su veliki delovi naroda a ponegde i čitave nacije stavljene u proleterski položaj u "međunarodnoj igri razmene" ne može sakriti totalno prostituisanje supermodernog finansijskog kapitalizma i njegove najviolentnije faze-ultraimperijalnog razbojništva. Odnos kapitala i rada je danas utoliko promenjen što je sada na delu forma borbe dostigla kosmičke razmere.
Nije istina da Grci odlaze u penziju sa 53 god. to je propaganda onih koji hoce da razbiju EU po oprobanom receptu koji uvek daje rezultate.Jedne proglasiti neradnicima koji zive na vas racun i to je pocetak kraja.Grcka duguje 350 milijardi.Kako objasniti dug Namacke prema poveriocima koji je u ovom trenutku 2.000 milijardi?Bas nekim radni narod ti Nemci.I stedljiv.
¨To je unutrasnji dug njemacke!Oni duguju svojim bankama!!!! A ne tudjima!! To je velika razlika!!
Molim razumevanje za ispravku kod navoda boljševičkog komesara za finansije. U pitanju nije nikakav Sokolov već Sokoljnikov, čovek koji je pod Staljinom završio u Sibirskom logoru. Molio bih Vas ujedno da me oslovljavate onako kako ste me ranije i krstili, boljševikom, s tim što sam ja dodao atribut vajnog jer teško da mogu biti to za šta ste me nominovali. "Drug" sigurno nisam jer ne pripadam nijednoj partiji, pogotovo "levoj". Pišem u svetlu činjenica a ne naklonosti i simpatija, eventualno averzija. Nadam se da će te primedbe primiti blagonaklono.
Salut
Vama je zaista teško objasniti neke stvari. Uzaludno je sa Bosancem terati argumente.
A u pogledu knjige, pa ko je kriv vladama sto se zaduzuju a ne mogu da vrate. Ako im Ameri naprave autoputeve a ovi ne znaju kako da vrate pare onda su to budale a ne politicari, a i oni koji su ih birali. Svet je vrlo pravedno mesto, budale zive lose a pametni dobro
Nije mi jasno zašto cela druga Srbija ne promeni veru? Oko 20% protestanata bi sigurno poguralo Srbiju ekonomski...
Ali! Vi imate unutrašnji sukob! Volite i islam! E brate...
Drugo, treba zaista biti naivan pa verovati u tu priču o lenjim Grcima koji rano odlaze u penziju pa je Grčka zato prezadužena. Nisu valjda nemačke i francuske banke (jer one su najveći poverioci) davale Grčkoj kredite da bi ona isplaćivala svojim „lenjim“ građanima penzije?
Nekoliko puta sam napisao ali evo da ponovim. Najveći deo grčkog duga predstavljaju krediti odobreni od nemačkih i francuskih banaka radi kupovine naoružanja – uglavnom aviona, podmornica i tenkova –od Nemačke i Francuske. Zbog nerešene situacije oko Kipra Grčka je evropski šampion u vojnim izdacima. S druge strane, zbog nemogućnosti da se takmiče sa Kinom na svetskom tržištu, „vredni“ severnjaci, Nemci i Francuzi, izvoz usmeravaju pretežno ka „južnjacima“, članovima "EU porodice". Tako da je to sve jedno vrzino kolo. Ili će nemačke i francuske banke odobravati kredite da bi nemačka i francuska industrija mogle da izvozi – ili neće odobravati kredite ali onda nema ni izvoza, ni „uspešnih“ privreda, ni radnih mesta. I gde je rešenje? Pa rešenje je da Nemačka i Francuska postanu konkurentne na svetskom tržištu a to će postati kad u njihove proizvode bude ugrađena nadnica koja je jednaka nadnici kineskog ili tajvanskog radnika. To je globalizacija. Tražili ste, gledajte.
Prema istom izveštaju, Kina danas ima 1 423 400 naučna istraživača i prevazilazi u tom pogledu i EU i SAD.
Niti Kinezi, niti Rusi, niti Indijci imaju visoku technologiju. Nece je imati jos 30 godina. USA i EU prave NJIMA masine koje prave jednostavnije masine. Jeftina radna snaga je jedino sto Kina ima. Neka dignu svoju valutu na realan nivo, pa ceme da vidimo gdje smo. Nanotehnologija je u EU vec najnormalnija stvar. Kinezi dobro kopiraju i onda to JEFTINO prodaju. Poenta je samo u "JEFTINO". Amerika ima ogroman dug i to prije svega SVOJIM bankama. Dugorocno gledano je i to problem. Ali oni mogu teoretski uvijek dici poreze. Neka Kina i Indija, ili Rusija dignu poreze.
Američke banke imaju veliki dug i to je dugoročan problem. Ali, to je dugoročan problem koji traje decenijama unazad i nijer više dugoročan problem već problem koji je sada postao kočnica funkcionisanja cele američke privrede. Dakle, nije više dugoročan. A nove i propulzivne tehnologije su, pre svega, funkcija ekspanzivnog razvoja naoružanja i svemirskih istraživanja za šta više nema domaćih sredstava, odnosno resursa. I tu je kvaka. Amerikanci su vrlo svesno podrivali dolar jačajući istovremeno do maksimuma oružanu silu u čijoj su službi propulzivne tehnologije. Tako im je skrojen i ceo politički a i društveni sistem. Oni, takoreći, žive u policijskoj državi gde se sve pomno kontroliše. Sada to pokušavaju preneti i na globalni nivo. No, tu su pravila igre druga. Zapadni kapital je iscrpeo svoje mogućnosti i on se sada uspešno može oplođavati samo u onim zemljama koje i pokazuju najveći privredni rast kao što su Kina i Indija.
Ne, bila je unaprijedjena verzija njemacke V2. Ne vezano zato: Rusi su imali i imaju strucne ljude. Ali nemaju kapital i organizaciju.
Za USA se slazem. Ali pogledaj Njemacku, Svedsku, Britaniju, Svicarsku itd... Oni ne ulazu u vojsku ili slicno. Jednostavno trose ono sto imaju. Jake, stabilne ekonomije sa jakom socialnom svijescu. Jednostavno receno: sva visoka tehnologija dolazi sa zapada. Sve turbine za indijske i kineske hidrocentrale dolaze jos uvijek sa zapada. A, o pravima radnika u Indiji i Kini da ne govorim.
Novembra 2004. radna grupa EU na čijem čelu je bio Vim Kok, bivši premijer Holandije, sačinila je medjuizveštaj u kome se konstatuje da postavljeni ciljevi ne samo da neće biti ostvareni već da Unija sve više zaostaje i za SAD i za Azijom. ("Europe has lost ground to both the US and Asia"). U medjuvremenu je izbila finansijsko-ekonomska kriza koja je razotkrila faktičko (katastrofalno) stanje američke privrede. Svestan propadanja i sunovrata američke ekonomije a samim tim i njene političke i diplomatske moći, predsednik Obama je pre par nedelja inicirao donošenje mera čiji cilj bi bio reindustrijalizacija Amerike.
P.S. Dirljiv je način na koji branite ove bankrot zemlje na zalasku.
Za USA se slažete a za Nemačku, Veliku britasniju, Švedsku i Švajcarsku ne? Vi, očigledno ne poznajete tržište oružja u svetu pa otuda i takvi zaključci. Našli ste one koji proizvode najsloženije sisteme naoružanja za izuzetak od pravila koje važi za USA. Pa, to je više nego smešno! Trebam li pominjati nazive tih oružanih sistema. Zemlje sa reprezentativnim multinacionalkama za koje znamo kako posluju i kako istiskuju masne profite. Kada polemišete morate malo bolje poznavati materiju. Inače se gubi svaki smisao.....sve najbolje.
Nisam experta sto se tice industrije naoruzanja ili slicno. Ali pogledaj Rusiju. Pa, i sama Rusija izvozi ogromne kolicine naoruzanja. Kina sve vise i vise ulaze u oruzje i svemirsku industriju. Opet kopiraju zapad! Naravno, uvijek cu braniti demokratske drzave. Nisu perfektne, imaju mane. Ali radnici u Kini i Indiji nemaju nikakva prava.
Ultimativan argument: Koliko ljudi sa Balkana bi zeljelo otici na zapad a koliko u Indiju ili Kinu??
Un zemlji na zapadu u kojoj zivim, postoji relativno jaka vojna industrija. Podrzava je samo desnica i nacionalisti!! necjerovatno je, koliko diskusija se u parlamentu vodi oko isporuke oruzja u africke zemlje.
ljevica bi, da se vojska ukine i zabrani svaki izvoz oruzja u africke i azijske zemlje. Ali desnicari imaju jake lobije.
Koliko ljudi na Zapadu moli boga da Kina nastavi svoj privredni rast?
Nimam ja nista protiv sto Kina raste. Svi mi profitiramo od toga. Koliko bi danas kostala elektronika, da nije Kine (ali i Vijetnama). Ali radnici tamo nemaju jednostavno ama bas nikakva prva! U tome je poenta. Svoj sopstveni narod iskoristavaju!
Pravo kineskog radnika se realizuje u sasvim drugom smislu. Pravo da izgradi bogatu, poštovanu i dostojanstvenu zemlju. Sve ono što mu je taj Zapad na koji se pozivaš do sada uskraćivao. Štaviše pokušavao da mu zemlju ponovo baci u neokolinijalni jaram. I to sve uz "poštovanje" parava radnika o čemu i ti tako nesavesno svedočiš. To pravo radnika na Zapadu je izvojevano, pre svega, borbom socijalističkih snaga alijednako tako i eksploatacijom rada radnika u njihovim kolonijama. Eto na čemu stoje argumenti jednog "Bosanca". Šuplje kao šuplja bukva. Pravo radnika nije samo njegovo pojedinačno pravo već se ono realizuje i kao kolektivno pravo na ono što sam napred istakao. Ali, to je već trebalo naučiti u odgovarajućim godinama i na odgovarajućem mestu. Ko to ne uradi na vreme rezonuje slično Vama.
Pravo da izgradi bogatu, poštovanu i dostojanstvenu zemlju. Na ledjima jadnog, sopstvenog naroda!
Sve ono što mu je taj Zapad na koji se pozivaš do sada uskraćivao. Sami su se odlucili za "komunizam" i Mao-Ce-Tunga, i izolaciju
I to sve uz "poštovanje" parava radnika o čemu i ti tako nesavesno svedočiš. Tom postovanje mora biti izvojevano, naravno. Ali, kineski radnici o tome nista ne znaju. Nikad culi. Oni misle, od kad je svijete i vijeka tako je.
To pravo radnika na Zapadu je izvojevano, pre svega, borbom socijalističkih snaga alijednako tako i eksploatacijom rada radnika u njihovim kolonijama. Da, socialistickih, ali ne i komunistcko-kapitalistickih.
Eto na čemu stoje argumenti jednog "Bosanca". Šuplje kao šuplja bukva. I supla bukva baca sjenku.
Pravo radnika nije samo njegovo pojedinačno pravo već se ono realizuje i kao kolektivno pravo na ono što sam napred istakao. Tacno, onda kad doticnih prava ima!
Je li ti to od samog Mao-Ce-Tunga koji je rekao "samo mrtve ribe plivaju nizvodno", odnosno, "u mraku su sve macke sive"??
Pravo radnika je istorijsko pravo a ne pravo u pozitivnopravnom smislu. I ono se mora realizovati preko partije koja predstavlja istorijski um. Faze istorijskog razvoja ne možeš preskakati kako ti padne na pamet pa tako i Kina mora proći kroz istorijski mračan tunel svog razvoja. Svako laprdanje o nekakvim pravima radnika koja su ugrožena ima kontrarevolucionarni karakter i usmereno je na direktno onemogućavanje progresa zemlje pa tako i naroda, napose radničke klase Kine. I zato je ono danas što se dešava u Kini od ne samo značaja za tu zemlju već i od svetsko istorijskog značaja za sve porobljene narode danas. A među njih ulazimo i mi, Srbi. Bosanac je očigledno popio previše zapadnog viskija pa priča svašta. Uostalom, nije ni važno šta priča.....
I ono se mora realizovati preko partije koja predstavlja istorijski um. Gdje je tu slobodan izbor partije?
Faze istorijskog razvoja ne možeš preskakati kako ti padne na pamet pa tako i Kina mora proći kroz istorijski mračan tunel svog razvoja.
Pa, koliko ce to u Kini da traje?? 3000 godina??