Gadafi je dugo u politici. Nije on ni renije bio miljenik mnogih ne samo zapadnih zemalja.
Videćemo. Ja mislim da ga neće tako lako surgunisati. Čini mi se da se njegove pristalice konsolidjuju i da sledi malo duži građanski rat.
Dakle neće biti baš onako kako su SAD planirale. Obično kad se promeni tajming promeni se sve i od prvobitnog plana ne bude ništa.
Neće smeti SAD da se umešaju u sukob i da ubijaju otvoreno još Arapa. Dosta su ih ubijali u Iraku.
Postoji jedna tačka nakon koje će svi Arapi shvatiti u kom pravcu treba da usmere svoj bes.
Tipujem na Gadafija, i verujem da SAD neće postići vojni uspeh koji uostalom nisu postigli ni u Iraku ni u Avganistanu.
Meni se čini da su SAD malo pogubljene. Udaraju desno, levo nasumice kao lav bez zuba. Sve bi progutali, a ne mogu.
Preporuke:
0
0
2
četvrtak, 03 mart 2011 21:41
Sajber Mileva
Nikakom mi nije jasna ta borba protiv diktatorskih režima: Koliko znam najdikatorskiji režim u regionu ima Saudijska Arabija, ali pošto je saveznik USA, svi žmure na oba oka.
Tamo nema "otpora".
Tamo enma "spontanog" bunta.
Preporuke:
0
0
3
četvrtak, 03 mart 2011 21:50
MP
@Nataša
Slažem se.
Preporuke:
0
0
4
četvrtak, 03 mart 2011 22:18
au mile
ISkreno mi je žao što će još jedna zemlja koja se opirala američkoj dominaciji, biti pokorena, tim više što je Gadafi bio jedan od retkih prijatelja naše zemlje u situaciji kada nam je bilo najteže. Ne služi na čast ni Rusiji ni Kini što su tako olako niz vodu pustili Libiju. Šta je sledeće? Venecuela, Severna Koreja, Iran? Sve dok i poslednja zemlja na svetu koja se osupire Imperiji ne bude pokorena.
Sada će gomila širom Srbije i celog sveta klicati "rođenju slobode i demokratije". Sudbina Libije će biti vrlo slična sudbini koju je Srbija doživela. Od jedne slobodne i nezavisne države postaće bedna kolonija pred raspadom na čijem čelu su plutokrate ( a takvog ološa za siću uvek naberete dovoljno) birane u Vašingtonu. Verovatno će rasturiti Libiju i teritorijalno, slično kako je to učinjeno sa Srbijom.
Preporuke:
0
0
5
četvrtak, 03 mart 2011 22:46
Vlada
Slažem se i ja sa Natašam. Ali analiza u tekstu je odlična, uostalom, treba videti upitnik na kraju naslova g. Jeftića. Videćemo kako će se završiti. Ali šta se zbiva, više je nego jasno već sad.
Preporuke:
0
0
6
četvrtak, 03 mart 2011 22:51
Dag
Geopolitika očigledno nije mrtva, niti je osvajanje svetskih naftnih polja završeno, pa je otuda razumno upitati se da li su inicijalni događaji u Tunisu bili spontani ili indukovani.
Ljudskopravaška retorika Mićunovića i Šutanovca je pronatovska retorika. Prilika je odlična da se Srbija još dublje uvuče u tunel na čijem je drugom kraju NATO.
Biće tu još Nato zlato pesama! (Hajde Nato, hajde zlato, hajde s nama celer brati! Ne mogu ti gospodine, nemaš sjajne gotovine.)
Analiza je odlična. Kako izgleda natovsko procesiranje zemalja koje im se ne dopadaju, znamo najbolje mi sami. Treba biti jako ideološki indoktriniran, kao što su pomenuta dvojica, pa poverovati da se tu zaista radi o moralnom motivu "zaštite ljudskih prava". Već je više puta otpevana ova labudova pesma (Avgasnistan, SR Jugoslavija, Irak). Nov je jedino kontinent!
Preporuke:
0
0
7
petak, 04 mart 2011 00:04
Zoran
Žalosno je šta se sve u vetu događa a sve zbog moći i novca. Ova vlast podržava nešto što smo mi već iskusili i koliko nam je značila bilo čija podrška. A ovi naši vlastodršci odmah okrenuše leđa proverenom prijatelju. Mi sigurno znamo o kakvim se manipulacijama radi jer smo ih iskusili. Žalosno je što su Gadafija napustili i Rusija i Kina zbog svojih interesa. Mislim da će im se to obiti o glavu. S poštovanjem.
Preporuke:
0
0
8
petak, 04 mart 2011 08:18
Zoran
Sankcije se odnose pre svega na uvoz oruzija,zato su jednoglasne.
U beogradu je policija dozvolila da "pobunjenici" libiski navijaci polome ambasadu (cisto za CCN), i mi smo jedina zamlja na svetu u kojoj je pölicija to dozvolila.
Preporuke:
0
0
9
petak, 04 mart 2011 10:26
brm
a Rusija kao i uvek lupila pesnicom o sto i blokirala odluku UN... a Kina stavila veto..
Preporuke:
0
0
10
petak, 04 mart 2011 11:48
Coca za BRM
Vi ne propuštate priliku da kažete nešto loše za
Rusiju. Rano je još za bilo kakve zaključke. Ali,
Vi već znate. Uzimam sebi slobodu da Vas potsetim
na reči ruskog diplomate da Rusija nikada nije toliko jaka koliko bi to želeli njeni prijatelji u
svetu, ali ni toliko slaba koliko bi želeli neprijatelji. Ja joj od srca želim da bude još puno
jača nego što je sada. Vas lično puno pozdravljam i
slažem se sa većinom Vaših komentara - sem ovakvih.
Preporuke:
0
0
11
petak, 04 mart 2011 11:59
licemerje, kud ide ovaj svet?
Amerikanci ubiju preko četrdeset civila u jednom napadu (pre nekoliko dana), od toga devetoro dece, i - nikom ništa!
Vlasti tamo neke države ubiju, recimo, sto pobunjenih građana koji su krenuli da nasilno svrgavaju režim, i to je stvar za okruženje te zemlje nosačima aviona i osudu celog sveta (čitaj: EU i Amerike prvenstveno, koji vuku naftu iz te zemlje).
Preporuke:
0
0
12
petak, 04 mart 2011 16:10
nataša @ Vlada
Ima razlika u agresiji na Irak, Srbiju i mogućoj agresiji na Libiju.
Pre bombardovanja Srbija je mrcvarena osam godina, a Irak petnaest. Libija nije prethodno mrcvarena.
Za vođenje rata najvažniji je novac. Gadafi ima verovatno više novca nego što je imao Sadam, a daleko više nego što smo imali mi.
U ratovanju je sve važno, a teren najvažniji.
Hoće li Amerikanci ući u pustinju, koliko mogu bez vode, ili će gađati beduinske šatore, raketama po pustinji.
Najvažnije pitanje ko će se boriti za Gadafija.
Prvo Gadafi nije nikoga ubijao kao što kažu da Sadam jeste Šiitei mnogi ga vole. Drugo Gadafi nema iluziju, ako ga uhvate ubiće ga kao i Sadama i njega i sinove i unuke. Tu dileme nema. Gadafijevi saradnici isto na primeru Sdata, biće povešani kao Tarik Aziz i drugi. Znači nemaju izbora, moraju se boriti na život i smrt.
Tzv. podela Libije, Gadafi bi dobio Tripoli je zamka da se otupi opreznost i nada u mirno razrešenje.
I najvažnije faktor vreme, radi za Gadafija.
Preporuke:
0
0
13
petak, 04 mart 2011 16:18
nataša @ brm
Vi očigledno nikada niste igrali šah. Prva na potezu je Amerika. Oni povlače prvi sledeći potez, pa će odna da usledi neki odgovor.
U političkom šahu, ili geostrategiji ima više igrača. Dakle prvo da povuče SAD, zatim odgovara Gadafi, tek tada se izjašnjavaju EU, Rusija i drugi u zavisnosti kakve su posledice Američkog poteza i Gadfijevog odgovora.
Drugačije ćete i vi misliti kad na benzinskoj pumpi platite benzin skuplje zbog sukoba u Libiji. Verovatno ćete reći, dajte rešite to mirnim putem, ne mogu da plaćam ovoliko ni kriv ni dužan i tada će vaše ratne strasti da se malo olade.
Preporuke:
0
0
14
petak, 04 mart 2011 22:33
Georges St. Pierre
Vecina komentatora poistovecuje americki establisment i vojni kompleks sa Amerikom. Nisam siguran da je vecina dustabanlija USMC koji treba da "ogreju" tabane u libijskoj pustinji srecna sto ce imati tu priliku no sami su birali posao pa kak oim bude.
Dakle gospodari rata ne brinu o africkim, europskim pa ni o americkim gologuzanima, budjelar je ono sto pokrece svet. Dobro sto ovi lopovi iz UE i sa Wall Streeta trljaju ruke, al zasto more ova spodoba koja je jednom nogom u grobu dosipa ulje na vatru.
Hvata se u kolo uvek gde je kakva globalisticka ujdurma.
Dragi Beogradjani, komsije doticnog "borca za ljudka prava" pokazite bedniku da jos uvek razlikujemo postenje od lopovluka, ili mozda ne?
Preporuke:
0
0
15
subota, 05 mart 2011 06:51
Danilo
Prvo,SAD su u velikim nevoljama,ekonomija im pada,dugovi enormni,a ni stalno stampanje dolara vise ne pomaze.
SAD su u panici pa prave gluposti koje ih skupo kostaju.Kaze Hilari,jucer,da se SAD takmici sa Kinom u osvajanju svjetskog trzista.Da,SAD drzi 800 vojnih baza u svijetu,a oko tih baza Kina prodaje robe,pravi puteve,zeljeznice,ekploatise mineralne i energetske sirovine.Cak i tim SAD-marincima prodaju robu.I sta ce im te baze?Da plase narode i da trose pare.
I dok oni zandaraju po svijetu i prave stetu i sebi i drugima,kao revolverasi po divljem zapadu,Kina,Rusija,Indija im,sirom svijeta,ispred nosa uzimaju trzista.
Eto su zauzeli Irak,pa sta?Mogu li dzaba uzimati njihovu naftu?Ne mogu,od cega ce taj narod zivjeti?
Evo da skinu Gadafija,i sta onda,hoce li dobiti dzaba naftu?Nece,jer nece taj narod umirati od gladi jer drugih resursa nemaju.
I dok kauboji blesaju i ratuju Putin se smije i kaze da ako nafta cijelu godinu bude oko 100$/bar to ce Rusiji donijeti jos 5o mld $.
Preporuke:
0
0
16
subota, 05 mart 2011 11:33
Ružičasti panter@nataša
Glasanjem za sankcije Kina i Rusija su ušle u američki tim. Time su prestale da budu posmatrači koji se izjašnjavaju tek posle povučenih poteza dva igrača. Ne samo da nisu stale na stranu Gadafija nego mu otežavaju da se SAM bori sa napadačem jer će sankcije delovati i na NjEGOVE borce po mehanizmu koji ste Vi opisali a koji deluje van Libije ali i među Libijcima odanim Gadafiju . Dakle, ne samo da mu Kina i Rusija ne šalju pomoć nego mu otežavaju da se sam izbori sa napadačem.
Osim što je to neviteški, meni ne izgleda ni racionalno. Ulog političkog šaha koji se trenutno igra na libijskoj tabli (a suštinski na afričkoj) nije cena nafte već naftni izvori. Trenutna korist koju će Rusi imati od porasta cena nafte je smešna u odnosu na činjenicu da će ratni plen SAD biti naftni izvori. Ja inače ne igram šah, nisam ni ljubitelj. Toplo se nadam da postoji neka šahovska kombinacija koju Rusi i Kinezi imaju u rezervi i koji demantuje moje laičko gledanje na ovu partiju.
Preporuke:
0
0
17
subota, 05 mart 2011 14:25
nataša @ Ružičasti Panter
Niste vi dobro shvatili smisao sankcija. Smisao sankcija je da se sankcioniše nasilje u Libiji. Nasilje je tamo evidentno, ne baš kako kažu fabrike laži CNN, ja pratim i Al DŽaziru, nažalost na engleskom, i mogu vam reći da su izveštaju u 90% slučajeva podudarni sa CNN. Dakle tamo ima nasilja, i sankcije su uvedene da bi se to nasilje obeshrabrilo. Tako stoji u zvaničnom tekstu. Doduše nekada su bile sankcije i protiv nas koje su uključivale zabranu naoružavanja svih strana u sukobu, ali nije bilo tako.
Šta je loše i neviteški ako Rusija i Kina kažu, evo obavezujemo se da nećemo nikome doturatu oružje i tražimo da se sukob razreši mirnim putem i na izbor libijskog naroda.
To je jedna situacija, a sasvim druga situacija je vojno mešanje u sukob, na jednoj strani, upotreba sile i uzurpacija resursa.
Dakle na ovom stepenu krize i Rusija i Kina najdobronamernije i najmoralnije kažu; "obustavite sukobe, nema doturanja oružja, i podržavamo mere ograničavanja u svrhu smirivanja situacije".
Preporuke:
0
0
18
subota, 05 mart 2011 15:30
Gadafi treći iz Srbije
Moja podrška Gadafiju prvom u Libiji u životno oslobodilačkoj borbi protiv monstruoznog američkog pljačkaškog fašizma, a time i protiv moralnih bogalja na Planeti što prihvatiše da ćute dok ZLO AMERIKA ubija Libiju, što ćute zarad mrvica koje će im ZLO AMERIKA udeliti od svoga ogromnog plena.
Pozivam sve Arape da se ujedine oko Gadafija u ovoj odsudnoj istorijskoj borbi, u ovom odsudnom istorijskom ratu. U ovome ratu možete i opstati, pobedom nad ZLIM I MNONSTRUOZNIM NAPADAČIMA I PLjAČKAŠIMA, a ako vas prevare da prihvatite "mirno" rešenje koje napadač nudi, znajte da ćete nestajati kao što nestaju Srbi i Srbija.
Preporuke:
0
0
19
subota, 05 mart 2011 17:45
Ružičasti panter@nataša
Zaista ne shvatam. Da se sankcioniše koje nasilje? Do 17 februara u Libiji nije bilo nasilja. Prema tvrdnjama prijatelja koji tamo rade, čak se ne može govoriti ni o represivnom režimu. I onda, odjednom, dolazi do demonstracija nezadovoljnih „građana“ koji su, uzgred rečeno, naoružani do zuba teškim naoružanjem i koji tako naoružani, traže promenu vlasti. Gadafi na to nasilje odgovara nasiljem. Po meni savršeno legitimno. Oružana pobuna u jednoj suverenoj državi se od kada je sveta i veka guši oružjem. Dakle silom. Ali primena te legitimne sile se po oprobanom scenariju proglasi za „evidentno nasilje nad građanima“, što otvara put za strano mešanje – „dobronamerno“, „odmereno“, sirovo otvoreno – već prema političkom stilu koji se gaji u određenoj zemlji. A istina je da je to nasilje isprovocirano kao što je bilo isprovocirano na KiM napadima na stanice milicije u režiji gospodara rata. Inače ne gledam ni Al DŽaziru (zar nije islamistička, dakle protiv Gadafija?), ni CNN, ni RTS.
Preporuke:
0
0
20
subota, 05 mart 2011 19:40
Ružičasti panter
Zastava koju su pobunjenici istakli u Bengaziju je zastava kralja Idrisa (crveno, crno, zeleno sa polumesecom i zvezdom). Istu zastavu su demonstranti istakli na libijskoj ambasadi u Rimu uz natpis „Ovo je zastava demokratske Libije“. Simboličan gest koji mnogo govori o suštini libijskih zbivanja.
Idrisa, emira Kirenaike, su Englezi proglasili za kralja i postavili na presto Libije kada je ova zemlja, italijanska kolonija od 1911, dobila nezavisnost 1951. Kralj Idris je tada ustupio Englezima pomorske i vazdušne baze u Kirenaiki i Tripolitaniji a Amerikancima vazdušnu bazu Wheelus Field u blizini Tripolija. Američki Esso, britanski British Petroleum i italijanski Eni (Agip), dobili su od Idrisa izuzetno povoljne koncesije. Narodno nezadovoljstvo što se zemlja rasprodaje bilo je surovo gušeno, da bi na kraju, 1969. vojska izvršila državni udar i zbacila Idrisa.
Libija ima jedan od najvećih BDP-a po stanovniku u Africi, a njen indeks humanog razvoja je najveći na kontinentu.
Preporuke:
0
0
21
subota, 05 mart 2011 21:46
Ružičasti panter
Pored američkih i engleskih interesa, u aktuelnim zbivanjima u Libiji prisutan je i islamistički faktor. Grad Bengazi kao centar pobune i datum 17. februar imaju svoju simboliku. Na dan 17. februara 2006. godine, islamski fundamentalisti su napali italijanski konzulat u Bengaziju i zapalili deo zgrade protestujući protiv objavljivanja Mohamedovih karikatura u Italiji - posebno protiv italijanskog ministra Roberta Kalderolija koji je nosio majice sa kontroverznom karikaturom. Da bi sprečile krvoproliće i zaštitile osoblje konzulata, libijske vlasti su intervenisale i tom prilikom je stradalo nekoliko demonstranata. U aktuelnim događajima su između ostalih istaknute parole „Osvetimo krv mučenika“.
Preporuke:
0
0
22
subota, 05 mart 2011 21:46
nataša @ Ružičasti Panter
Slažem se sa vašim pristupom, sagledavanje učesnika u sukobima, njihovi motivi i izvori. Tu vam svaka čast.
Međutim, iako ste u pravu, zar nije najrazumnije rešenje da se prestanu sukobi, bez obzira ko ih je započeo i da se unutarlibijska pitanja rešavaju mirno.
Više sam nego uveren da postoje medijske manipulacije, da su za nasilje odgovorne naftne kompanije aspiranti na resurse i NATO pakt, aspirant na geostratešku poziciju, najmanje kao i Gadafi.
Ali upadate u propagandnu zamku da se danas u Libiji radi o Gadafiju, i da njegovim odlaskom se sve rešava.
Otišao je Mubarak, i u Egiptu ništa nije rešeno.
Otišao je i Milošević i ništa nije rešeno, a kad će ne zna se.
Ja mislim da Gadafi nije ni naivan, ni nejak, a pogotovo nije nerazuman.
Ako Amerikanci hoće rat imaće ga. Prethodno treba da se presaberu, kojim sredstvima, kojim ljudima i na koji način.
Za sada je u toku neka vrsta građanskog rata. Sankcije se odnose i na pobuljenike, bez obzira da li su spontani ili instruisani.
Preporuke:
0
0
23
nedelja, 06 mart 2011 00:54
Ružičasti panter @nataša
Unutrašnja situacija u Libiji – politička, socijalna, etnička, nije ništa teža nego u bilo kojoj evropskoj zemlji. Setite se pobune u „osetljivim predgrađima“ francuskih gradova, V. Britanije i irskog problema, Turske i Kurda, Italije i Lige za Sever... Svaka od tih zemalja bi mogla postati poprište zastrašujućeg nasilja ako bi spolja bili podsticani ti tinjajući sukobi. To se međutim dešava samo u zemljama koje moćnici ovog sveta odrede za odstrel radi svojih geostrateških i ekonomskih interesa – Srbiji, Iraku, Libiji. Sukobe u Libiji su započeli oni koji su „demonstrante“ naoružali i gurnuli ih da budu izvršioci radova na terenu i oni te sukobe neće prekinuti. Ili će biti poraženi (malo verovatno) ili će ostvariti svoje interese. Nije valjda da verujete u primenu sankcija prema zapadnim pulenima? Što se tiče Miloševića, on je bio brana kolonijalnom položaju Srbije i kao takav je uklonjen. Za one koji su nas bombardovali stvar je time rešena. Gadafi je isti slučaj.
Preporuke:
0
0
24
nedelja, 06 mart 2011 12:46
nataša @ Ružičasti Panter
Vrlo ste razložni, ali dozvolite mi da se ne složim u nečemu.
Gadafi nije slabija strana u Libiji. Događaji teku po obrascu tipičnog puča. Sa jedne strane naoružani i po svoj prilici trenirani pojedinci, sve sa vojno treniranim liderima i sa druge strane većina vojske koja ima inicijativu. Većina naroda kao i uvek ćuti i čeka ko će da pobedi pa da pozdrave pobednika. Znači postoji jedna svest u narodu i oni ne učestvuju masovno u protestima. Nešto veća okupljanja su bila kad su bili verbalni protesti.
Što se tiče rušenja Miloševića, bombardovanje jeste urodilo plodom i oni su time svoj cilj postigli. Sa druge strane proklamovani ciljevi rušenja Miloševića, šta bi sa njima, šta bi od demokratije, šta bi od blagostanja, šta bi od pravne države. Ništa. U tom smislu ništa nije rešeno.
Predstoji povratak istorijskog klatna u drugu stranu.
Odlazak marionetskih vlasti i odbacivanje neprijateljskog NATO pakta iz Srbije.
Preporuke:
0
0
25
nedelja, 06 mart 2011 18:49
S(k)eptičan
Medijska slika o pobunjenicima kao mirnim demonstrantima se održala sve do trenutka uvođenja sankcija Libiji. Taman koliko je i trebalo. Priče o neselektivnom bombardovanju i stradanju civila će se održati u medijima sve dok ne stupi na scenu zona zabrane leta ili "Milosrdni anđeo opet jaše". Normalno, što je za vreme, dok pričamo u Libiji NATO avijacija pobila više civila u Avganistanu nego što su stvarne civilne žrtve u Libiji, nikog ne brine, a ponajmanje osvedočene borce za ljudska prava kakav je i naš Mićun. Mada, sve je to već viđeno i razlikuje se od nekih prethodnih kriza koliko i "Umri muški 1" od "Umri muški 4".
Moj glavni, mučni, utisak je držanje Rusije i Kine u celoj priči, a posebno Rusije. Ja bih voleo da Rusi igraju maestralnu šahovsku partiju, mada ne vidim kako se može dobiti partija stalnim gubljenjem figura i polja. Biće da Putin i Medvedev nalaze balans između strateških interesa Rusije i interesa šačice tajkuna, koji oplođuju svoj kapital na Zapadu.
Preporuke:
0
0
26
nedelja, 06 mart 2011 19:02
Ružičasti panter @ nataša
Pa proklamovani ciljevi su bili samo mamac za lakoverne. Demokratija, pravna država, ekonomsko blagostanje – briga Zapad za to A briga je bila i domaće „demokrate“ iz DOS-a. Po sistemu „onda lole izmisle parole“, dočepali su se vlasti, moći, bogatstva. Uvek sam se čudio da su naši pametni ljudi mogli da poveruju u te njihove parole. Valjda je ono mrcvarenje sa sankcijama učinilo svoje. Uostalom, polovina građana Srbije i nije u to verovala. A evo i jedna lepa vest: snage odane Gadafiju povratile su grad Bin DŽavad, na 160 kilometara istočno od Sirta. Hoću da verujem da je sreća na strani hrabrih i ponosnih.
Srdačno Vas pozdravljam.
Preporuke:
0
0
27
nedelja, 06 mart 2011 20:12
Bojan @Ružičasti panter @NSPM
Uvijek se iznova iznenadim kako se pojave komentatori koji raspolažu odličnim analitičkim sposobnostima i informacijama svježim kao i ključnim konceptima. Nekoliko komentara/mišljenja u okviru ovog članka, od strane različitih korisnika, dalo je više i dublje informacije nego sve ono što se u medijima o temi raspredalo zadnjih sedmica, i to od strane nazovi profesionalaca novinara i analitičara.
Preporuke:
0
0
28
ponedeljak, 07 mart 2011 04:17
Kiza @Bojan @Ružičasti panter @NSPM
U dobu Interneta, ljudi koji prate visestruke izvore informacija su u stanju da sklope sliku najblizu istinitoj. Narocito, da zaobidju medijsku Zapadno-rezimsku propagandu. Zato svi rezimi drze prste na Internet prekidacu.
Zato ako pocnu nemiru u vasem okruzenju, zaboravite na kompjuter. Morate imati starinski tranzistor, i sto duzi talasi to bolje. Dakle ne FM, to je pod kontrolom lokalnog rezima kao i kompjuterska mreza, nego AM, kratki talasi, pa cak i dugi talasi.
Preporuke:
0
0
29
ponedeljak, 07 mart 2011 11:01
Angel
Gadafi je video šta se događa sa onima koji se predaju NATO-u. Narod biva prevaren, država biva opustošena i eksploatisan... on neće dati sovju kožu lako...
Preporuke:
0
0
30
ponedeljak, 07 mart 2011 20:04
Predrag,Skoplje
Dali ste već čuli da se nudi nešto kao partnerstvo za mir i za zemlje iz Afrike.Već ima i nekih članova ta organizacija.E sad ako povežete to sa tim da je Gadafi promotor Afričke unije(ali one koja bi trebala da više manje bude stvarno unija Afričkih zemalja),i da je zajedno sa Sirijom,Libija jedna od retkih zemalja u tom delu sveta koja nije još uvek američki vazal.Onda mora Nam svima buti jasno da uz priču o demokratiji,Ameri će žrtvovati neke od svojih vazala ali s tim što će na njihovo mesto doći opet njihovi ljudi,a dok je glavni cilj promena vlasti u Libiji i Siriji.A samim tim Amerima se otvara put da pod svoje stave i tu novu Afričku uniju.
A što Kina i Rusija igraju Američku igru?
Pa možda da im razvuku trupe i resurse na više frontova?Da im potroše više resursa?Da ih još više ocrne po svetu?Stvarno više mi ništa nije jasno...
Preporuke:
0
0
31
ponedeljak, 07 mart 2011 22:09
nataša @ Predrag, Skoplje
Najača vest iz tog područja bila je da je saudijski kralj Fahd izdvojio basnoslovnih 350 milijarsdi dolara kako bi finansirao, na Al Đaziri je rekao socijalni program u svrhu stišavanja bunta, a u suštini svoj ostanak na vlasti.
U slučaju da padne Fahd, što je manje verovatno, ali ipak verovatno, palo je sve američko na Bliskom istoku. Dakle, možda Amerika i igra veliku igru da još detaljnije potčini Bliski istok sebi, ali je i u velikoj opasnosti da ga izgubi potpuno, sa nesagledivim i za SAD pogubnim posledicama po svetsko značenje.
Jako je važan redosled poteza. Dakle na potezu su prvo i pre svega pojedinačne zemlje na Bliskom istoku, zatim Arapska liga. Nema preskakanja nadležnosti. To bi bilo kao da se Srbija odrekne Kosmeta, a Rusi i Kinezi kažu Kosmet je Srbija. Ne ide to. Dakle Arapska liga. Potom sledi SAD, pa EU, pre svega Britanija, pa tek onda Rusija.
Ko prvi uleti mimo reda gubi.
Hapšenje Britanskih SAS-ova govori ko nema strpljenja i taj će izgubiti. Strpljen-spašen.
Videćemo. Ja mislim da ga neće tako lako surgunisati. Čini mi se da se njegove pristalice konsolidjuju i da sledi malo duži građanski rat.
Dakle neće biti baš onako kako su SAD planirale. Obično kad se promeni tajming promeni se sve i od prvobitnog plana ne bude ništa.
Neće smeti SAD da se umešaju u sukob i da ubijaju otvoreno još Arapa. Dosta su ih ubijali u Iraku.
Postoji jedna tačka nakon koje će svi Arapi shvatiti u kom pravcu treba da usmere svoj bes.
Tipujem na Gadafija, i verujem da SAD neće postići vojni uspeh koji uostalom nisu postigli ni u Iraku ni u Avganistanu.
Meni se čini da su SAD malo pogubljene. Udaraju desno, levo nasumice kao lav bez zuba. Sve bi progutali, a ne mogu.
Tamo nema "otpora".
Tamo enma "spontanog" bunta.
Slažem se.
Sada će gomila širom Srbije i celog sveta klicati "rođenju slobode i demokratije". Sudbina Libije će biti vrlo slična sudbini koju je Srbija doživela. Od jedne slobodne i nezavisne države postaće bedna kolonija pred raspadom na čijem čelu su plutokrate ( a takvog ološa za siću uvek naberete dovoljno) birane u Vašingtonu. Verovatno će rasturiti Libiju i teritorijalno, slično kako je to učinjeno sa Srbijom.
Ljudskopravaška retorika Mićunovića i Šutanovca je pronatovska retorika. Prilika je odlična da se Srbija još dublje uvuče u tunel na čijem je drugom kraju NATO.
Biće tu još Nato zlato pesama! (Hajde Nato, hajde zlato, hajde s nama celer brati! Ne mogu ti gospodine, nemaš sjajne gotovine.)
Analiza je odlična. Kako izgleda natovsko procesiranje zemalja koje im se ne dopadaju, znamo najbolje mi sami. Treba biti jako ideološki indoktriniran, kao što su pomenuta dvojica, pa poverovati da se tu zaista radi o moralnom motivu "zaštite ljudskih prava". Već je više puta otpevana ova labudova pesma (Avgasnistan, SR Jugoslavija, Irak). Nov je jedino kontinent!
U beogradu je policija dozvolila da "pobunjenici" libiski navijaci polome ambasadu (cisto za CCN), i mi smo jedina zamlja na svetu u kojoj je pölicija to dozvolila.
Rusiju. Rano je još za bilo kakve zaključke. Ali,
Vi već znate. Uzimam sebi slobodu da Vas potsetim
na reči ruskog diplomate da Rusija nikada nije toliko jaka koliko bi to želeli njeni prijatelji u
svetu, ali ni toliko slaba koliko bi želeli neprijatelji. Ja joj od srca želim da bude još puno
jača nego što je sada. Vas lično puno pozdravljam i
slažem se sa većinom Vaših komentara - sem ovakvih.
Vlasti tamo neke države ubiju, recimo, sto pobunjenih građana koji su krenuli da nasilno svrgavaju režim, i to je stvar za okruženje te zemlje nosačima aviona i osudu celog sveta (čitaj: EU i Amerike prvenstveno, koji vuku naftu iz te zemlje).
Pre bombardovanja Srbija je mrcvarena osam godina, a Irak petnaest. Libija nije prethodno mrcvarena.
Za vođenje rata najvažniji je novac. Gadafi ima verovatno više novca nego što je imao Sadam, a daleko više nego što smo imali mi.
U ratovanju je sve važno, a teren najvažniji.
Hoće li Amerikanci ući u pustinju, koliko mogu bez vode, ili će gađati beduinske šatore, raketama po pustinji.
Najvažnije pitanje ko će se boriti za Gadafija.
Prvo Gadafi nije nikoga ubijao kao što kažu da Sadam jeste Šiitei mnogi ga vole. Drugo Gadafi nema iluziju, ako ga uhvate ubiće ga kao i Sadama i njega i sinove i unuke. Tu dileme nema. Gadafijevi saradnici isto na primeru Sdata, biće povešani kao Tarik Aziz i drugi. Znači nemaju izbora, moraju se boriti na život i smrt.
Tzv. podela Libije, Gadafi bi dobio Tripoli je zamka da se otupi opreznost i nada u mirno razrešenje.
I najvažnije faktor vreme, radi za Gadafija.
U političkom šahu, ili geostrategiji ima više igrača. Dakle prvo da povuče SAD, zatim odgovara Gadafi, tek tada se izjašnjavaju EU, Rusija i drugi u zavisnosti kakve su posledice Američkog poteza i Gadfijevog odgovora.
Drugačije ćete i vi misliti kad na benzinskoj pumpi platite benzin skuplje zbog sukoba u Libiji. Verovatno ćete reći, dajte rešite to mirnim putem, ne mogu da plaćam ovoliko ni kriv ni dužan i tada će vaše ratne strasti da se malo olade.
Dakle gospodari rata ne brinu o africkim, europskim pa ni o americkim gologuzanima, budjelar je ono sto pokrece svet. Dobro sto ovi lopovi iz UE i sa Wall Streeta trljaju ruke, al zasto more ova spodoba koja je jednom nogom u grobu dosipa ulje na vatru.
Hvata se u kolo uvek gde je kakva globalisticka ujdurma.
Dragi Beogradjani, komsije doticnog "borca za ljudka prava" pokazite bedniku da jos uvek razlikujemo postenje od lopovluka, ili mozda ne?
SAD su u panici pa prave gluposti koje ih skupo kostaju.Kaze Hilari,jucer,da se SAD takmici sa Kinom u osvajanju svjetskog trzista.Da,SAD drzi 800 vojnih baza u svijetu,a oko tih baza Kina prodaje robe,pravi puteve,zeljeznice,ekploatise mineralne i energetske sirovine.Cak i tim SAD-marincima prodaju robu.I sta ce im te baze?Da plase narode i da trose pare.
I dok oni zandaraju po svijetu i prave stetu i sebi i drugima,kao revolverasi po divljem zapadu,Kina,Rusija,Indija im,sirom svijeta,ispred nosa uzimaju trzista.
Eto su zauzeli Irak,pa sta?Mogu li dzaba uzimati njihovu naftu?Ne mogu,od cega ce taj narod zivjeti?
Evo da skinu Gadafija,i sta onda,hoce li dobiti dzaba naftu?Nece,jer nece taj narod umirati od gladi jer drugih resursa nemaju.
I dok kauboji blesaju i ratuju Putin se smije i kaze da ako nafta cijelu godinu bude oko 100$/bar to ce Rusiji donijeti jos 5o mld $.
Osim što je to neviteški, meni ne izgleda ni racionalno. Ulog političkog šaha koji se trenutno igra na libijskoj tabli (a suštinski na afričkoj) nije cena nafte već naftni izvori. Trenutna korist koju će Rusi imati od porasta cena nafte je smešna u odnosu na činjenicu da će ratni plen SAD biti naftni izvori. Ja inače ne igram šah, nisam ni ljubitelj. Toplo se nadam da postoji neka šahovska kombinacija koju Rusi i Kinezi imaju u rezervi i koji demantuje moje laičko gledanje na ovu partiju.
Šta je loše i neviteški ako Rusija i Kina kažu, evo obavezujemo se da nećemo nikome doturatu oružje i tražimo da se sukob razreši mirnim putem i na izbor libijskog naroda.
To je jedna situacija, a sasvim druga situacija je vojno mešanje u sukob, na jednoj strani, upotreba sile i uzurpacija resursa.
Dakle na ovom stepenu krize i Rusija i Kina najdobronamernije i najmoralnije kažu; "obustavite sukobe, nema doturanja oružja, i podržavamo mere ograničavanja u svrhu smirivanja situacije".
Pozivam sve Arape da se ujedine oko Gadafija u ovoj odsudnoj istorijskoj borbi, u ovom odsudnom istorijskom ratu.
U ovome ratu možete i opstati, pobedom nad ZLIM I MNONSTRUOZNIM NAPADAČIMA I PLjAČKAŠIMA, a ako vas prevare da prihvatite "mirno" rešenje koje napadač nudi, znajte da ćete nestajati kao što nestaju Srbi i Srbija.
Idrisa, emira Kirenaike, su Englezi proglasili za kralja i postavili na presto Libije kada je ova zemlja, italijanska kolonija od 1911, dobila nezavisnost 1951. Kralj Idris je tada ustupio Englezima pomorske i vazdušne baze u Kirenaiki i Tripolitaniji a Amerikancima vazdušnu bazu Wheelus Field u blizini Tripolija. Američki Esso, britanski British Petroleum i italijanski Eni (Agip), dobili su od Idrisa izuzetno povoljne koncesije. Narodno nezadovoljstvo što se zemlja rasprodaje bilo je surovo gušeno, da bi na kraju, 1969. vojska izvršila državni udar i zbacila Idrisa.
Libija ima jedan od najvećih BDP-a po stanovniku u Africi, a njen indeks humanog razvoja je najveći na kontinentu.
Međutim, iako ste u pravu, zar nije najrazumnije rešenje da se prestanu sukobi, bez obzira ko ih je započeo i da se unutarlibijska pitanja rešavaju mirno.
Više sam nego uveren da postoje medijske manipulacije, da su za nasilje odgovorne naftne kompanije aspiranti na resurse i NATO pakt, aspirant na geostratešku poziciju, najmanje kao i Gadafi.
Ali upadate u propagandnu zamku da se danas u Libiji radi o Gadafiju, i da njegovim odlaskom se sve rešava.
Otišao je Mubarak, i u Egiptu ništa nije rešeno.
Otišao je i Milošević i ništa nije rešeno, a kad će ne zna se.
Ja mislim da Gadafi nije ni naivan, ni nejak, a pogotovo nije nerazuman.
Ako Amerikanci hoće rat imaće ga. Prethodno treba da se presaberu, kojim sredstvima, kojim ljudima i na koji način.
Za sada je u toku neka vrsta građanskog rata. Sankcije se odnose i na pobuljenike, bez obzira da li su spontani ili instruisani.
Gadafi nije slabija strana u Libiji. Događaji teku po obrascu tipičnog puča. Sa jedne strane naoružani i po svoj prilici trenirani pojedinci, sve sa vojno treniranim liderima i sa druge strane većina vojske koja ima inicijativu. Većina naroda kao i uvek ćuti i čeka ko će da pobedi pa da pozdrave pobednika. Znači postoji jedna svest u narodu i oni ne učestvuju masovno u protestima. Nešto veća okupljanja su bila kad su bili verbalni protesti.
Što se tiče rušenja Miloševića, bombardovanje jeste urodilo plodom i oni su time svoj cilj postigli. Sa druge strane proklamovani ciljevi rušenja Miloševića, šta bi sa njima, šta bi od demokratije, šta bi od blagostanja, šta bi od pravne države. Ništa. U tom smislu ništa nije rešeno.
Predstoji povratak istorijskog klatna u drugu stranu.
Odlazak marionetskih vlasti i odbacivanje neprijateljskog NATO pakta iz Srbije.
Moj glavni, mučni, utisak je držanje Rusije i Kine u celoj priči, a posebno Rusije. Ja bih voleo da Rusi igraju maestralnu šahovsku partiju, mada ne vidim kako se može dobiti partija stalnim gubljenjem figura i polja. Biće da Putin i Medvedev nalaze balans između strateških interesa Rusije i interesa šačice tajkuna, koji oplođuju svoj kapital na Zapadu.
Srdačno Vas pozdravljam.
Zato ako pocnu nemiru u vasem okruzenju, zaboravite na kompjuter. Morate imati starinski tranzistor, i sto duzi talasi to bolje. Dakle ne FM, to je pod kontrolom lokalnog rezima kao i kompjuterska mreza, nego AM, kratki talasi, pa cak i dugi talasi.
A što Kina i Rusija igraju Američku igru?
Pa možda da im razvuku trupe i resurse na više frontova?Da im potroše više resursa?Da ih još više ocrne po svetu?Stvarno više mi ništa nije jasno...
U slučaju da padne Fahd, što je manje verovatno, ali ipak verovatno, palo je sve američko na Bliskom istoku. Dakle, možda Amerika i igra veliku igru da još detaljnije potčini Bliski istok sebi, ali je i u velikoj opasnosti da ga izgubi potpuno, sa nesagledivim i za SAD pogubnim posledicama po svetsko značenje.
Jako je važan redosled poteza. Dakle na potezu su prvo i pre svega pojedinačne zemlje na Bliskom istoku, zatim Arapska liga. Nema preskakanja nadležnosti. To bi bilo kao da se Srbija odrekne Kosmeta, a Rusi i Kinezi kažu Kosmet je Srbija. Ne ide to. Dakle Arapska liga. Potom sledi SAD, pa EU, pre svega Britanija, pa tek onda Rusija.
Ko prvi uleti mimo reda gubi.
Hapšenje Britanskih SAS-ova govori ko nema strpljenja i taj će izgubiti. Strpljen-spašen.