уторак, 13. мај 2025.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Последњи дани пуковника Гадафија?

Kоментари (31) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 03 март 2011 20:27
nataša
Gadafi je dugo u politici. Nije on ni renije bio miljenik mnogih ne samo zapadnih zemalja.
Videćemo. Ja mislim da ga neće tako lako surgunisati. Čini mi se da se njegove pristalice konsolidjuju i da sledi malo duži građanski rat.
Dakle neće biti baš onako kako su SAD planirale. Obično kad se promeni tajming promeni se sve i od prvobitnog plana ne bude ništa.
Neće smeti SAD da se umešaju u sukob i da ubijaju otvoreno još Arapa. Dosta su ih ubijali u Iraku.
Postoji jedna tačka nakon koje će svi Arapi shvatiti u kom pravcu treba da usmere svoj bes.
Tipujem na Gadafija, i verujem da SAD neće postići vojni uspeh koji uostalom nisu postigli ni u Iraku ni u Avganistanu.
Meni se čini da su SAD malo pogubljene. Udaraju desno, levo nasumice kao lav bez zuba. Sve bi progutali, a ne mogu.
Препоруке:
0
0
2 четвртак, 03 март 2011 21:41
Sajber Mileva
Никаком ми није јасна та борба против диктаторских режима: Колико знам најдикаторскији режим у региону има Саудијска Арабија, али пошто је савезник УСА, сви жмуре на оба ока.
Тамо нема "отпора".
Тамо енма "спонтаног" бунта.
Препоруке:
0
0
3 четвртак, 03 март 2011 21:50
MP
@Nataša
Slažem se.
Препоруке:
0
0
4 четвртак, 03 март 2011 22:18
ау миле
ИСкрено ми је жао што ће још једна земља која се опирала америчкој доминацији, бити покорена, тим више што је Гадафи био један од ретких пријатеља наше земље у ситуацији када нам је било најтеже. Не служи на част ни Русији ни Кини што су тако олако низ воду пустили Либију. Шта је следеће? Венецуела, Северна Кореја, Иран? Све док и последња земља на свету која се осупире Империји не буде покорена.
Сада ће гомила широм Србије и целог света клицати "рођењу слободе и демократије". Судбина Либије ће бити врло слична судбини коју је Србија доживела. Од једне слободне и независне државе постаће бедна колонија пред распадом на чијем челу су плутократе ( а таквог олоша за сићу увек наберете довољно) биране у Вашингтону. Вероватно ће растурити Либију и територијално, слично како је то учињено са Србијом.
Препоруке:
0
0
5 четвртак, 03 март 2011 22:46
Vlada
Slažem se i ja sa Natašam. Ali analiza u tekstu je odlična, uostalom, treba videti upitnik na kraju naslova g. Jeftića. Videćemo kako će se završiti. Ali šta se zbiva, više je nego jasno već sad.
Препоруке:
0
0
6 четвртак, 03 март 2011 22:51
Даг
Геополитика очигледно није мртва, нити је освајање светских нафтних поља завршено, па је отуда разумно упитати се да ли су иницијални догађаји у Тунису били спонтани или индуковани.

Људскоправашка реторика Мићуновића и Шутановца је пронатовска реторика. Прилика је одлична да се Србија још дубље увуче у тунел на чијем је другом крају НАТО.

Биће ту још Нато злато песама! (Хајде Нато, хајде злато, хајде с нама целер брати! Не могу ти господине, немаш сјајне готовине.)

Анализа је одлична. Како изгледа натовско процесирање земаља које им се не допадају, знамо најбоље ми сами. Треба бити јако идеолошки индоктриниран, као што су поменута двојица, па поверовати да се ту заиста ради о моралном мотиву "заштите људских права". Већ је више пута отпевана ова лабудова песма (Авгаснистан, СР Југославија, Ирак). Нов је једино континент!
Препоруке:
0
0
7 петак, 04 март 2011 00:04
Zoran
Žalosno je šta se sve u vetu događa a sve zbog moći i novca. Ova vlast podržava nešto što smo mi već iskusili i koliko nam je značila bilo čija podrška. A ovi naši vlastodršci odmah okrenuše leđa proverenom prijatelju. Mi sigurno znamo o kakvim se manipulacijama radi jer smo ih iskusili. Žalosno je što su Gadafija napustili i Rusija i Kina zbog svojih interesa. Mislim da će im se to obiti o glavu. S poštovanjem.
Препоруке:
0
0
8 петак, 04 март 2011 08:18
Zoran
Sankcije se odnose pre svega na uvoz oruzija,zato su jednoglasne.
U beogradu je policija dozvolila da "pobunjenici" libiski navijaci polome ambasadu (cisto za CCN), i mi smo jedina zamlja na svetu u kojoj je pölicija to dozvolila.
Препоруке:
0
0
9 петак, 04 март 2011 10:26
брм
а Русија као и увек лупила песницом о сто и блокирала одлуку УН... а Кина ставила вето..
Препоруке:
0
0
10 петак, 04 март 2011 11:48
Цоца за BRM
Ви не пропуштате прилику да кажете нешто лоше за
Русију. Рано је још за било какве закључке. Али,
Ви већ знате. Узимам себи слободу да Вас потсетим
на речи руског дипломате да Русија никада није толико јака колико би то желели њени пријатељи у
свету, али ни толико слаба колико би желели непријатељи. Ја јој од срца желим да буде још пуно
јача него што је сада. Вас лично пуно поздрављам и
слажем се са већином Ваших коментара - сем оваквих.
Препоруке:
0
0
11 петак, 04 март 2011 11:59
лицемерје, куд иде овај свет?
Американци убију преко четрдесет цивила у једном нападу (пре неколико дана), од тога деветоро деце, и - ником ништа!
Власти тамо неке државе убију, рецимо, сто побуњених грађана који су кренули да насилно свргавају режим, и то је ствар за окружење те земље носачима авиона и осуду целог света (читај: ЕУ и Америке првенствено, који вуку нафту из те земље).
Препоруке:
0
0
12 петак, 04 март 2011 16:10
nataša @ Vlada
Ima razlika u agresiji na Irak, Srbiju i mogućoj agresiji na Libiju.
Pre bombardovanja Srbija je mrcvarena osam godina, a Irak petnaest. Libija nije prethodno mrcvarena.
Za vođenje rata najvažniji je novac. Gadafi ima verovatno više novca nego što je imao Sadam, a daleko više nego što smo imali mi.
U ratovanju je sve važno, a teren najvažniji.
Hoće li Amerikanci ući u pustinju, koliko mogu bez vode, ili će gađati beduinske šatore, raketama po pustinji.
Najvažnije pitanje ko će se boriti za Gadafija.
Prvo Gadafi nije nikoga ubijao kao što kažu da Sadam jeste Šiitei mnogi ga vole. Drugo Gadafi nema iluziju, ako ga uhvate ubiće ga kao i Sadama i njega i sinove i unuke. Tu dileme nema. Gadafijevi saradnici isto na primeru Sdata, biće povešani kao Tarik Aziz i drugi. Znači nemaju izbora, moraju se boriti na život i smrt.
Tzv. podela Libije, Gadafi bi dobio Tripoli je zamka da se otupi opreznost i nada u mirno razrešenje.
I najvažnije faktor vreme, radi za Gadafija.
Препоруке:
0
0
13 петак, 04 март 2011 16:18
nataša @ brm
Vi očigledno nikada niste igrali šah. Prva na potezu je Amerika. Oni povlače prvi sledeći potez, pa će odna da usledi neki odgovor.
U političkom šahu, ili geostrategiji ima više igrača. Dakle prvo da povuče SAD, zatim odgovara Gadafi, tek tada se izjašnjavaju EU, Rusija i drugi u zavisnosti kakve su posledice Američkog poteza i Gadfijevog odgovora.
Drugačije ćete i vi misliti kad na benzinskoj pumpi platite benzin skuplje zbog sukoba u Libiji. Verovatno ćete reći, dajte rešite to mirnim putem, ne mogu da plaćam ovoliko ni kriv ni dužan i tada će vaše ratne strasti da se malo olade.
Препоруке:
0
0
14 петак, 04 март 2011 22:33
Georges St. Pierre
Vecina komentatora poistovecuje americki establisment i vojni kompleks sa Amerikom. Nisam siguran da je vecina dustabanlija USMC koji treba da "ogreju" tabane u libijskoj pustinji srecna sto ce imati tu priliku no sami su birali posao pa kak oim bude.
Dakle gospodari rata ne brinu o africkim, europskim pa ni o americkim gologuzanima, budjelar je ono sto pokrece svet. Dobro sto ovi lopovi iz UE i sa Wall Streeta trljaju ruke, al zasto more ova spodoba koja je jednom nogom u grobu dosipa ulje na vatru.
Hvata se u kolo uvek gde je kakva globalisticka ujdurma.
Dragi Beogradjani, komsije doticnog "borca za ljudka prava" pokazite bedniku da jos uvek razlikujemo postenje od lopovluka, ili mozda ne?
Препоруке:
0
0
15 субота, 05 март 2011 06:51
Danilo
Prvo,SAD su u velikim nevoljama,ekonomija im pada,dugovi enormni,a ni stalno stampanje dolara vise ne pomaze.
SAD su u panici pa prave gluposti koje ih skupo kostaju.Kaze Hilari,jucer,da se SAD takmici sa Kinom u osvajanju svjetskog trzista.Da,SAD drzi 800 vojnih baza u svijetu,a oko tih baza Kina prodaje robe,pravi puteve,zeljeznice,ekploatise mineralne i energetske sirovine.Cak i tim SAD-marincima prodaju robu.I sta ce im te baze?Da plase narode i da trose pare.
I dok oni zandaraju po svijetu i prave stetu i sebi i drugima,kao revolverasi po divljem zapadu,Kina,Rusija,Indija im,sirom svijeta,ispred nosa uzimaju trzista.
Eto su zauzeli Irak,pa sta?Mogu li dzaba uzimati njihovu naftu?Ne mogu,od cega ce taj narod zivjeti?
Evo da skinu Gadafija,i sta onda,hoce li dobiti dzaba naftu?Nece,jer nece taj narod umirati od gladi jer drugih resursa nemaju.
I dok kauboji blesaju i ratuju Putin se smije i kaze da ako nafta cijelu godinu bude oko 100$/bar to ce Rusiji donijeti jos 5o mld $.
Препоруке:
0
0
16 субота, 05 март 2011 11:33
Ружичасти пантер@наташа
Гласањем за санкције Кина и Русија су ушле у амерички тим. Тиме су престале да буду посматрачи који се изјашњавају тек после повучених потеза два играча. Не само да нису стале на страну Гадафија него му отежавају да се САМ бори са нападачем јер ће санкције деловати и на ЊЕГОВЕ борце по механизму који сте Ви описали а који делује ван Либије али и међу Либијцима оданим Гадафију . Дакле, не само да му Кина и Русија не шаљу помоћ него му отежавају да се сам избори са нападачем.

Осим што је то невитешки, мени не изгледа ни рационално. Улог политичког шаха који се тренутно игра на либијској табли (а суштински на афричкој) није цена нафте већ нафтни извори. Тренутна корист коју ће Руси имати од пораста цена нафте је смешна у односу на чињеницу да ће ратни плен САД бити нафтни извори. Ја иначе не играм шах, нисам ни љубитељ. Топло се надам да постоји нека шаховска комбинација коју Руси и Кинези имају у резерви и који демантује моје лаичко гледање на ову партију.
Препоруке:
0
0
17 субота, 05 март 2011 14:25
наташа @ Ружичасти Пантер
Нисте ви добро схватили смисао санкција. Смисао санкција је да се санкционише насиље у Либији. Насиље је тамо евидентно, не баш како кажу фабрике лажи ЦНН, ја пратим и Ал Џазиру, нажалост на енглеском, и могу вам рећи да су извештају у 90% случајева подударни са ЦНН. Дакле тамо има насиља, и санкције су уведене да би се то насиље обесхрабрило. Тако стоји у званичном тексту. Додуше некада су биле санкције и против нас које су укључивале забрану наоружавања свих страна у сукобу, али није било тако.
Шта је лоше и невитешки ако Русија и Кина кажу, ево обавезујемо се да нећемо никоме дотурату оружје и тражимо да се сукоб разреши мирним путем и на избор либијског народа.
То је једна ситуација, а сасвим друга ситуација је војно мешање у сукоб, на једној страни, употреба силе и узурпација ресурса.
Дакле на овом степену кризе и Русија и Кина најдобронамерније и најморалније кажу; "обуставите сукобе, нема дотурања оружја, и подржавамо мере ограничавања у сврху смиривања ситуације".
Препоруке:
0
0
18 субота, 05 март 2011 15:30
Гадафи трећи из Србије
Моја подршка Гадафију првом у Либији у животно ослободилачкој борби против монструозног америчког пљачкашког фашизма, а тиме и против моралних богаља на Планети што прихватише да ћуте док ЗЛО АМЕРИКА убија Либију, што ћуте зарад мрвица које ће им ЗЛО АМЕРИКА уделити од свога огромног плена.
Позивам све Арапе да се уједине око Гадафија у овој одсудној историјској борби, у овом одсудном историјском рату.
У овоме рату можете и опстати, победом над ЗЛИМ И МНОНСТРУОЗНИМ НАПАДАЧИМА И ПЉАЧКАШИМА, а ако вас преваре да прихватите "мирно" решење које нападач нуди, знајте да ћете нестајати као што нестају Срби и Србија.
Препоруке:
0
0
19 субота, 05 март 2011 17:45
Ружичасти пантер@наташа
Заиста не схватам. Да се санкционише које насиље? До 17 фебруара у Либији није било насиља. Према тврдњама пријатеља који тамо раде, чак се не може говорити ни о репресивном режиму. И онда, одједном, долази до демонстрација незадовољних „грађана“ који су, узгред речено, наоружани до зуба тешким наоружањем и који тако наоружани, траже промену власти. Гадафи на то насиље одговара насиљем. По мени савршено легитимно. Оружана побуна у једној сувереној држави се од када је света и века гуши оружјем. Дакле силом. Али примена те легитимне силе се по опробаном сценарију прогласи за „евидентно насиље над грађанима“, што отвара пут за страно мешање – „добронамерно“, „одмерено“, сирово отворено – већ према политичком стилу који се гаји у одређеној земљи. А истина је да је то насиље испровоцирано као што је било испровоцирано на КиМ нападима на станице милиције у режији господара рата. Иначе не гледам ни Ал Џазиру (зар није исламистичка, дакле против Гадафија?), ни CNN, ни РТС.
Препоруке:
0
0
20 субота, 05 март 2011 19:40
Ружичасти пантер
Застава коју су побуњеници истакли у Бенгазију је застава краља Идриса (црвено, црно, зелено са полумесецом и звездом). Исту заставу су демонстранти истакли на либијској амбасади у Риму уз натпис „Ово је застава демократске Либије“. Симболичан гест који много говори о суштини либијских збивања.
Идриса, емира Киренаике, су Енглези прогласили за краља и поставили на престо Либије када је ова земља, италијанска колонија од 1911, добила независност 1951. Краљ Идрис је тада уступио Енглезима поморске и ваздушне базе у Киренаики и Триполитанији а Американцима ваздушну базу Wheelus Field у близини Триполија. Амерички Esso, британски British Petroleum и италијански Eni (Agip), добили су од Идриса изузетно повољне концесије. Народно незадовољство што се земља распродаје било је сурово гушено, да би на крају, 1969. војска извршила државни удар и збацила Идриса.
Либија има један од највећих БДП-а по становнику у Африци, а њен индекс хуманог развоја је највећи на континенту.
Препоруке:
0
0
21 субота, 05 март 2011 21:46
Ружичасти пантер
Поред америчких и енглеских интереса, у актуелним збивањима у Либији присутан је и исламистички фактор. Град Бенгази као центар побуне и датум 17. фебруар имају своју симболику. На дан 17. фебруара 2006. године, исламски фундаменталисти су напали италијански конзулат у Бенгазију и запалили део зграде протестујући против објављивања Мохамедових карикатура у Италији - посебно против италијанског министра Роберта Калдеролија који је носио мајице са контроверзном карикатуром. Да би спречиле крвопролиће и заштитиле особље конзулата, либијске власти су интервенисале и том приликом је страдало неколико демонстраната. У актуелним догађајима су између осталих истакнуте пароле „Осветимо крв мученика“.
Препоруке:
0
0
22 субота, 05 март 2011 21:46
наташа @ Ружичасти Пантер
Слажем се са вашим приступом, сагледавање учесника у сукобима, њихови мотиви и извори. Ту вам свака част.
Међутим, иако сте у праву, зар није најразумније решење да се престану сукоби, без обзира ко их је започео и да се унутарлибијска питања решавају мирно.
Више сам него уверен да постоје медијске манипулације, да су за насиље одговорне нафтне компаније аспиранти на ресурсе и НАТО пакт, аспирант на геостратешку позицију, најмање као и Гадафи.
Али упадате у пропагандну замку да се данас у Либији ради о Гадафију, и да његовим одласком се све решава.
Отишао је Мубарак, и у Египту ништа није решено.
Отишао је и Милошевић и ништа није решено, а кад ће не зна се.
Ја мислим да Гадафи није ни наиван, ни нејак, а поготово није неразуман.
Ако Американци хоће рат имаће га. Претходно треба да се пресаберу, којим средствима, којим људима и на који начин.
За сада је у току нека врста грађанског рата. Санкције се односе и на побуљенике, без обзира да ли су спонтани или инструисани.
Препоруке:
0
0
23 недеља, 06 март 2011 00:54
Ружичасти пантер @наташа
Унутрашња ситуација у Либији – политичка, социјална, етничкa, није ништа тежа него у било којој европској земљи. Сетите се побуне у „осетљивим предграђима“ француских градова, В. Британије и ирског проблема, Турске и Курда, Италије и Лиге за Север... Свака од тих земаља би могла постати поприште застрашујућег насиља ако би споља били подстицани ти тињајући сукоби. То се међутим дешава само у земљама које моћници овог света одреде за одстрел ради својих геостратешких и економских интереса – Србији, Ираку, Либији. Сукобе у Либији су започели они који су „демонстранте“ наоружали и гурнули их да буду извршиоци радова на терену и они те сукобе неће прекинути. Или ће бити поражени (мало вероватно) или ће остварити своје интересе. Није ваљда да верујете у примену санкција према западним пуленима? Што се тиче Милошевића, он је био брана колонијалном положају Србије и као такав је уклоњен. За оне који су нас бомбардовали ствар је тиме решена. Гадафи је исти случај.
Препоруке:
0
0
24 недеља, 06 март 2011 12:46
наташа @ Ружичасти Пантер
Врло сте разложни, али дозволите ми да се не сложим у нечему.
Гадафи није слабија страна у Либији. Догађаји теку по обрасцу типичног пуча. Са једне стране наоружани и по свој прилици тренирани појединци, све са војно тренираним лидерима и са друге стране већина војске која има иницијативу. Већина народа као и увек ћути и чека ко ће да победи па да поздраве победника. Значи постоји једна свест у народу и они не учествују масовно у протестима. Нешто већа окупљања су била кад су били вербални протести.
Што се тиче рушења Милошевића, бомбардовање јесте уродило плодом и они су тиме свој циљ постигли. Са друге стране прокламовани циљеви рушења Милошевића, шта би са њима, шта би од демократије, шта би од благостања, шта би од правне државе. Ништа. У том смислу ништа није решено.
Предстоји повратак историјског клатна у другу страну.
Одлазак марионетских власти и одбацивање непријатељског НАТО пакта из Србије.
Препоруке:
0
0
25 недеља, 06 март 2011 18:49
S(k)eptičan
Medijska slika o pobunjenicima kao mirnim demonstrantima se održala sve do trenutka uvođenja sankcija Libiji. Taman koliko je i trebalo. Priče o neselektivnom bombardovanju i stradanju civila će se održati u medijima sve dok ne stupi na scenu zona zabrane leta ili "Milosrdni anđeo opet jaše". Normalno, što je za vreme, dok pričamo u Libiji NATO avijacija pobila više civila u Avganistanu nego što su stvarne civilne žrtve u Libiji, nikog ne brine, a ponajmanje osvedočene borce za ljudska prava kakav je i naš Mićun. Mada, sve je to već viđeno i razlikuje se od nekih prethodnih kriza koliko i "Umri muški 1" od "Umri muški 4".
Moj glavni, mučni, utisak je držanje Rusije i Kine u celoj priči, a posebno Rusije. Ja bih voleo da Rusi igraju maestralnu šahovsku partiju, mada ne vidim kako se može dobiti partija stalnim gubljenjem figura i polja. Biće da Putin i Medvedev nalaze balans između strateških interesa Rusije i interesa šačice tajkuna, koji oplođuju svoj kapital na Zapadu.
Препоруке:
0
0
26 недеља, 06 март 2011 19:02
Ружичасти пантер @ наташа
Па прокламовани циљеви су били само мамац за лаковерне. Демократија, правна држава, економско благостање – брига Запад за то А брига је била и домаће „демократе“ из ДОС-а. По систему „онда лоле измисле пароле“, дочепали су се власти, моћи, богатства. Увек сам се чудио да су наши паметни људи могли да поверују у те њихове пароле. Ваљда је оно мрцварење са санкцијама учинило своје. Уосталом, половина грађана Србије и није у то веровала. А ево и једна лепа вест: снаге одане Гадафију повратиле су град Бин Џавад, на 160 километара источно од Сирта. Хоћу да верујем да је срећа на страни храбрих и поносних.
Срдачно Вас поздрављам.
Препоруке:
0
0
27 недеља, 06 март 2011 20:12
Бојан @Ружичасти пантер @НСПМ
Увијек се изнова изненадим како се појаве коментатори који располажу одличним аналитичким способностима и информацијама свјежим као и кључним концептима. Неколико коментара/мишљења у оквиру овог чланка, од стране различитих корисника, дало је више и дубље информације него све оно што се у медијима о теми распредало задњих седмица, и то од стране назови професионалаца новинара и аналитичара.
Препоруке:
0
0
28 понедељак, 07 март 2011 04:17
Kiza @Бојан @Ружичасти пантер @НСПМ
U dobu Interneta, ljudi koji prate visestruke izvore informacija su u stanju da sklope sliku najblizu istinitoj. Narocito, da zaobidju medijsku Zapadno-rezimsku propagandu. Zato svi rezimi drze prste na Internet prekidacu.

Zato ako pocnu nemiru u vasem okruzenju, zaboravite na kompjuter. Morate imati starinski tranzistor, i sto duzi talasi to bolje. Dakle ne FM, to je pod kontrolom lokalnog rezima kao i kompjuterska mreza, nego AM, kratki talasi, pa cak i dugi talasi.
Препоруке:
0
0
29 понедељак, 07 март 2011 11:01
Angel
Gadafi je video šta se događa sa onima koji se predaju NATO-u. Narod biva prevaren, država biva opustošena i eksploatisan... on neće dati sovju kožu lako...
Препоруке:
0
0
30 понедељак, 07 март 2011 20:04
Предраг,Скопље
Дали сте већ чули да се нуди нешто као партнерство за мир и за земље из Африке.Већ има и неких чланова та организација.Е сад ако повежете то са тим да је Гадафи промотор Афричке уније(али оне која би требала да више мање буде стварно унија Афричких земаља),и да је заједно са Сиријом,Либија једна од ретких земаља у том делу света која није још увек амерички вазал.Онда мора Нам свима бути јасно да уз причу о демократији,Амери ће жртвовати неке од својих вазала али с тим што ће на њихово место доћи опет њихови људи,а док је главни циљ промена власти у Либији и Сирији.А самим тим Америма се отвара пут да под своје ставе и ту нову Афричку унију.
А што Кина и Русија играју Америчку игру?
Па можда да им развуку трупе и ресурсе на више фронтова?Да им потроше више ресурса?Да их још више оцрне по свету?Стварно више ми ништа није јасно...
Препоруке:
0
0
31 понедељак, 07 март 2011 22:09
наташа @ Предраг, Скопље
Најача вест из тог подручја била је да је саудијски краљ Фахд издвојио баснословних 350 милијарсди долара како би финансирао, на Ал Ђазири је рекао социјални програм у сврху стишавања бунта, а у суштини свој останак на власти.
У случају да падне Фахд, што је мање вероватно, али ипак вероватно, пало је све америчко на Блиском истоку. Дакле, можда Америка и игра велику игру да још детаљније потчини Блиски исток себи, али је и у великој опасности да га изгуби потпуно, са несагледивим и за САД погубним последицама по светско значење.
Јако је важан редослед потеза. Дакле на потезу су прво и пре свега појединачне земље на Блиском истоку, затим Арапска лига. Нема прескакања надлежности. То би било као да се Србија одрекне Космета, а Руси и Кинези кажу Космет је Србија. Не иде то. Дакле Арапска лига. Потом следи САД, па ЕУ, пре свега Британија, па тек онда Русија.
Ко први улети мимо реда губи.
Хапшење Британских САС-ова говори ко нема стрпљења и тај ће изгубити. Стрпљен-спашен.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли мислите да ће у 2025. години бити одржани ванредни парламентарни избори?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер