Umesto jasnog plana sta je Srbija spremna da ponudi strateskom partneru u zamenu za ocuvanje njenih vitalnih interesa, ja ovde vidim samo principe aktivnog nerazumevanja geopolitike, a u perspektivi i vrlo aktivnog ponavljanja bolnih lekcija iz najsvezije proslosti.
To vam je ono - pustio bih ja njega ("koja bi nastojala da promoviše našu državu kao faktor neutralnosti na Balkanu koji dugoročno ostaje van spornih međunarodnih političkih, vojnih i drugih") _ali nece on mene ! Jer _mi, _mi smo ti koji su svako malo, hteli to ili ne, glavni akteri nekog spornog politickog, vojnog i svakog drugog sadizma.
Predsednik radi na tome da se samoproglasimo genocidnim narodom, skupstina ocrtava delove teritorije za dalju dezintegraciju, lideri parlamentarnih stranaka su u Velikom bratu, na ulicama gej parade, narod vise ne pita sta kosta Evropa (ima se, moze se), a vrhunksi domet opozicije je ovakav jedan "aktivan" plan.
Preporuke:
0
0
2
subota, 27 februar 2010 23:30
Goran Jevtović
Kao u crtanim filmovima ili bajkama za decu. "Aktivno neutralan" ili "neutralno aktivan". Bože, vidiš li nas dokle smo došli.
Kada bi svetski moćnici i antihristi mogli ovako nešto i da "progutaju", ja neverujem da bi autori znali kako to da izvedu u stvarnosti.
Dakle, demagogija i frazeologija "na visini".
Preporuke:
0
0
3
nedelja, 28 februar 2010 00:19
Toreador
Gorane Jevtoviciu,
Koje je Vase rjesenje? Imate li ga? Nemate. Onda se ne javljajte.
Preporuke:
0
0
4
nedelja, 28 februar 2010 00:36
Johnny the Beard
Seca grane na kojoj se sedi
Osnovno pravilo u ratu je ne napadati sopstvene trupe na liniji vatre...
Elem, u odnosu na dosadasnje pokusaje nacionalnih strategija ova je jedina originalna, sta god komentatori mislili o tome, i jedina nudi nacine kako "trgovati" geopolitickom pozicijom, sto bi Lazanski rekao. Medjutim, iz prispelih komentara, odnosno prva dva provejava takav defetizam da je to meni nepojmljivo... Kao da je svaki pokusaj uzaludan jer su nas, toboz, Velike sile zacementirale do kraja... Pre bih citirao Dejvida Bajndera, jedinog kolumnistu New York Times-a koji je bio naklonjen nama: "We may not love you, but we can't without you!"
Ovaj plan je trenutno jedini konkretan predlog kako da se ova cinjenica iskoristi.
Preporuke:
0
0
5
nedelja, 28 februar 2010 01:29
Dr.Gonzo
Pojesce nas mrak takve neutralne. Moramo se privoleti nekom carstvu. Licno sam za ono istocno ;)
Preporuke:
0
0
6
nedelja, 28 februar 2010 06:02
Vrt Toronto
Znamo kako i zbog čega se raspala Jugoslavija.
Znamo kako i zbog čega se raspada Srbija.
Znamo kako i zbog čega se stvara bgd. pašaluk.
Ako zbog nekog slučaja ovo ne znamo onda je ovaj tekst dobar.
Na žalost Srbije više nema tako da je šala praviti teorijske spekulacije o njoj.Mnogo je tužno.I smešno.
Preporuke:
0
0
7
nedelja, 28 februar 2010 07:35
m. -ić
Amam, govoraše Gospod Bog na gori Sinaju, pa je stalo u deset zapovedi, deset tačaka programa pravednog života. Morade li ova aktivna neutralnost u dvanaest? I šta to znači, angažovanje u stranim zemljama? Valjda, ko je neutralan, gleda svoja posla, ne šalje vojsku po svetu? I kakva je to modernizacija vojske? Čemu? Mnogo vam je bolje podeliti svakom poštenom čoveku po pušku pa će narod braniti i sebe i državu sam, bez generala, bez ministara, i bez vaših programa u dvanaest tačaka. I, najvažnije, kakvo sad angažovanje, dok je južna pokrajina pod okupacijom? Valjda je to prvo? I dok se od okupacije ne oslobodi, Srbija je u ratu, a ko je u ratu, nije neutralan. Ili biste vi sve mirno demokratski i dostojanstveno prepustili nasilniku? To je kukavičluk a ne neutralnost, aktivna i pasivna.
Preporuke:
0
0
8
nedelja, 28 februar 2010 09:55
Poslednji bedem
Dati Rusima baze na teritoriji Srbije, time bi spasli ovo malo bede što je ostalo, jer posle toga ni jednoj zapadnoj zemlji ne bi više palo na pamet da pomisli da reaguje u korist budućih secesionista (Vojvodina, Sandžak, južni deo Srbije).
Preporuke:
0
0
9
nedelja, 28 februar 2010 12:27
Sima
Prvo što mi je palo na pamet je princip "aktivne miroljubive koegzistencije". Zvuči kao floskula posle svega što je usledilo nakon par decenija primenjivanja te formule, ali malo stariji će se setiti da i nije bilo tako loše živeti u ta vremena.
Malo mi smeta kalkulantski i "trgovački" ton koji provejava tekstom (večiti idealista, šta ćete?), ali u suštini ovo je jedan od retkih konkretnih, odmerenih i sistematizovanih predloga šta nam je činiti. U svakom slučaju, korisna antiteza evrounijatskom mešetarenju šarenim lažama kojim smo zasuti u protekloj deceniji. Pozdravljam!
Preporuke:
0
0
10
nedelja, 28 februar 2010 12:46
Zoran Popović
Načelno, svako može da se složi sa ovim principima. No, čini mi se, da autori polaze od osnovne teze - da je globalizacija već gotova stvar. Odnosi snaga u svetu su promenljiva kategorija ( "čas ga vidiš, čas ga nevidiš"). Stoga, ovi principi mogu biti predizborni marketing ali ne i trajna strategija.
I u budućnosti, kao i u prošlosti, svet će ostati interesno podeljen. Zone uticaja će postojati, hteli mi to ili ne. Srbija spada u pravoslavno-hrišćansku zonu uticaja, ako rimski papa i proslava godišnjice milanskog edikta nešto nepromene ("Koja reka teče ispod savskog mosta?").
Pre bih se zalagao za aktivne principe odbrane države i nacionalnih interesa, a stim i za kolektivni sistem bezbednosti Srbije, Balkana, jugoistočne Evrope, Mediterana, ...
Preporuke:
0
0
11
nedelja, 28 februar 2010 13:11
M.Perić
Ali, Srbija nije vojno neutralna: na njenoj teritoriji, Kosmetu, nalazi se velika vojna baza evro-atlantskih snaga uperena protiv Istočnih sila. Srbija će biti vojno neutralna tek kada te baze ne bude ili ako i kada dozvoli da se na njenoj teritoriji, radi uspostavljanja istinske vojne neutralnosti i kontrateže sila, privremeno instaliraju još dve vojne baze, Rusije i Kine. Ove nove dve vojne baze, smeštene u Sandžaku i dolini Morave, učinile bi prvu bazu potpuno izlišnom, snažno ubrzale odlazak okupacionih snaga i obezbedile povratak Kosmeta.
Preporuke:
0
0
12
nedelja, 28 februar 2010 13:18
Goran Jevtović
E pa gopodine Toreadoru, da sam pisao tekst, ja bi sigurno ponudio "svoja" rešenja.
No bez obzira na to, s obzirom da ste me prozvali, da kratko napišem.
Ovo što su autori napisali, drugim rečima se zove "politika nesvrstavanja" Josipa Broza. Ona je moguća ali isključivo kada je država stabilna i jaka.
S obzirom da smo i definitivno propali, da nam je valjda svima jasno kakvima nas vide "gospoda sa zapada" i šta nam "nude", moramo da se okrećemo onome ko nas bar malo poštuje i daje nadu. I nudi pomoć a mi to "nevidimo". A to je Rusija. Da, da, bratska i pravoslavna Rusija. Ko to neuvažava, "džaba priča".
Pritom moraju da se jačaju glavni stubovi države, od kojih je, naravno pored ekonomije, najvažniji vojska. Ne zbog suvog "ratovanja", nego zbog dostojanstva i zato što je to glavna poluga bilo kakve diplomatije. Zar ne?
Prvo zaustaviti njeno dalje razbijanje tzv. "reformisanje"! A zatim, okrenuti točak upravo u suprotnom smeru. Bez toga, nema nam spasa i sve drugo je gubljenje vremena.
Zašto? Pa zato što mi imamo "akutno" stanje koje traži hitno reagovanje. Kao bolesnik "na urgentnoj." Dakle, Kosovo, dalje rastakanje državne teritorije, mentalni genocid nad srpskim narodom ne samo u Srbiji, nego u "regionu zapadnog Balkana", divlju privatizaciju i pljačku iza kojih neće ostati ništa od "resursa".
Za početak, ogroman uspeh bi bio dobiti "bitku" sa RTS-om i od nje, konačno napraviti nacionalnu televiziju! Ovo što sada imamo je klasična "ispostava" BBC-ja. Jer u ovakovom medijskom mraku, u ovakvoj zameni teza, gde sami sebe pljujemo, krijemo istinu, nemogu nam ni Rusi pomoći.
Imam još hiljadu predloga, ako vam je ovo malo, ali da nezamaramo posetioce ovog sajta. Shvata ogromna većina njih gde smo grešili, i kuda dalje.
Preporuke:
0
0
13
nedelja, 28 februar 2010 14:29
Goran Jevtović
@ Johnny the Beard
S obzirom da ste me prozvali kao "defetistu", evo odgovora na toj "platformi".
Osnovno pravilo u ratu je ne napadati sopstvene trupe na liniji vatre...
To nije "osnovno pravilo" u ratu. To se podrazumeva valjda. Postoje brojna pravila ratovanja, ali za to je potrebno imati "vojne školice".
Elem, u odnosu na dosadasnje pokusaje nacionalnih strategija ova je jedina originalna,..... i jedina nudi nacine kako "trgovati" geopolitickom pozicijom
U narodu postoji jedan "lep" izraz za trgovanje. A to raditi sa "geopolitičkom pozicijom", kako vi to nazivate "vrlo stručno", je "lepo na kvadrat" i naravno, kao što vidimo, samoubistveno.
...iz prispelih komentara, odnosno prva dva provejava takav defetizam da je to meni nepojmljivo...
Baš bi voleo da mi dokažete naučno, šta znači "provejavanje defetizma" i kako je to primenjivo kod "prve dvojice" komentatora. Čime smo to mi defetisti? Time što kažemo da je voda dogorela do nokata i da se treba okretati Rusiji ali ne "aktivno neutralno" ili "neutralno aktivno", nego vrlo, vrlo konkretno.
Kao da je svaki pokusaj uzaludan jer su nas, toboz, Velike sile zacementirale do kraja...
Nisu nas sve "Velike sile" zacemtirale do kraja, nego samo jedna koja se zove SAD, u sadejstvu sa tzv. EU, što bi se vojnički reklo! I nije "tobož" nego vrlo, vrlo konkretno i mučno. Toliko da od toga boli mozak.
Ovaj plan je trenutno jedini konkretan predlog kako da se ova cinjenica iskoristi.
Ako je ovo jedini predlog, onda zbogom Srbijo sa sve "aktivnom neutralnošću" ili "neutralnom aktivnošću", kako god to zvali.
Sa takvim pristupom nikada nećemo imati saveznike, one prave. Sigurno.
Preporuke:
0
0
14
nedelja, 28 februar 2010 18:02
Damir
E pa ne mozemo biti "aktivno neutralni"!
Zasto:
- zato sto imamo nereseno pitanje KiM sa NATO misijom na njemu,
- zato sto hocemo da prodajemo oruzje,
- zato sto hocemo da modernizujemo vojsku po uzoru na region,
- zato sto trazimo od UN/NATO da zastiti Srbe na KiM,
- zato sto smo okruzeni zemljama clanicama NATO saveza,
- zato sto EU postavlja administratora za BiH(RS),
- zato sto nemamo pare za rekonstrukciju Iraka/Avganistana,
- zato sto Al-Qaida ne pravi razliku izmedju lekara i pesadinaca,
- ZATO DA SE, VISE, RESIMO VAS KOMUNISTA KOJI STE NAS DO OVDE DOVELI, PA BI STE DA NASTAVITE
Preporuke:
0
0
15
nedelja, 28 februar 2010 21:11
Cernisevski
@Goran Jevtović 13 nedelja, 28 februar 2010 14:29
- Nisam mislio ni da odgovorim, ali buduci da se u ovome po svemu slazemo, potpisujem sve sto ste napisali kao svoj odgovor...
Preporuke:
0
0
16
nedelja, 28 februar 2010 21:31
Pešadinac
Pa ako moramo nekom carstvu....Autori predlažu ulazak u Šangajsku organizaciju...Dakle, postepeno vezivanje za istok. Za mene je to dovoljno. Inače, tekst je OK. Prvi ovakve vrste. Ljudi kažu da su protiv NATO. Ali gde da idemo. Nije realna neka brza integracija sa Rusijom. Sa ovim predloženim rešenjima, nekim stvarima koje treba dodati, ulaskom u ŠOS i ruskom bazom za brze intervencije u Nišu, to u nekom periodu od desetak godina može da izgleda dobro. A onda za desetak godina kada se potpuno promeni i geopolitička slika u svetu, može se razmišljati i o drugim stvarima.
Preporuke:
0
0
17
nedelja, 28 februar 2010 21:34
Ala
Srbija je posmatrac u Frankofoniji koja takodje ima bezbednosne pretenzije,ucestvuje(figurira) u NATO Parlamentarnoj skupstini na nivou delegacije Skupstine Srbije.Ako je clan te delegacije iz LDP-a ili iz Sandzaka ne znamo(sumnjamo)da li prenosi stavove Vlade i Skupstine korektno?
Ovo je interesantan predlog u ovom trenutku jer Prorokovic ima prakticna iskustva u saradnji s Parlamentarnom skupstinom NATO-a.
Ipak,bez ruske baze u Vojvodini i kineske u Sandzaku nemamo tezinu pri pregovaranju.Mogu to da budu i baze za preventivu poplava,pozara,elementarnih nepogoda, u prvom koraku.
NATO svim silama pokusava da BiH uvuce u svoje okrilje a nesto se cini da ce ova afera s Knezevicem(Pukanic) ohladiti pretenzije CG za NATO,
te da ce neki izgubiti imunitet.
Za nas je sada pogodnije da ostanemo u ruskoj sferi interesa .NATO je zakasnio da pridobije"srca i umove" Srba.
Bice interesantno pratiti uticaj Janukoviceve pobede na politicku klimu u Rumuniji i Bugarskoj i njihove buduce modalitete saradnje s NATO-om.
Preporuke:
0
0
18
nedelja, 28 februar 2010 22:56
Goran Jevtović
Cernisevski
Zahvaljujem i srdačan pozdrav.
Preporuke:
0
0
19
ponedeljak, 01 mart 2010 10:13
brm
divan koncept koji pretpostavlja milenijum planetarnog mira..
a sad jedno glupo pitnje - a šta ako nas neko napadne?
pitanje narodu sveže izbombardovanom jer njegovom tadašnjem lideru nije palo na pamet da neko može stvarno da ga napadne - je, složićete se, dodatno glupo..
Preporuke:
0
0
20
ponedeljak, 01 mart 2010 12:33
Vladimir
Prirodno je da se okrenemo Rusiji i njenim interesima.
A koliko me secanje ne vara, za "neutralnost" su potrebne nekakve medjunarodne garancije, samoproklamovanost nista ne znaci.
Preporuke:
0
0
21
ponedeljak, 01 mart 2010 13:37
Boba Borojevic
Slazem se sa "Alom". Treba ispregovarati sa Kinezima i Rusima da stave svoje "Centre za regionalni razvoj" u Gracanici, Nisu, Bujanovcu, i bilo gde u Vojvodini.
Preporuke:
0
0
22
ponedeljak, 01 mart 2010 19:11
Dejan
@ za sve pristalice ruskih baza u Srbiji
Jeste, postavimo ruske baze po celoj Srbiji, i onda smo zaštićeni.
Lepo, a NATO i Amerikanci to ćutke prihvate, tačno.
Onda kao kontrameru UKINU REPUBLIKU SRPSKU.
Ljudi, pa jel` vaša slepa rusofilija ne vidi da smo predaleko od Rusije, da nemamo izlaz na more, da nam je jedini put za izvoz robe preko NATO zemalja. Kako ćete da dopremite robu do sveta? Amerika bi nam udarila tihe sankcije, zatvorili bi nas kao u kavez za kanarince.
Napoleon je protiv Engleza uveo kontinentalnu blokadu. Austro-Ugarska je prestala da kupuje naše poljoprivredne proizvode, pa Amerikanci su nas skoro zadavili sankcijama. Vi pričate o savezu sa Rusijom.
Razmišljajte malo svojom glavom, da Rusija ima interes da napravi vojni savez sa nama, pa oni bi već odrešili kesu da isfinansiraju kampanju kod nas. Vidite da plaćenih zagovornika ulaska u NATO ima koliko hoćete, vidite da imamo sve važnije štampane medije u rukama Nemaca.
Zašto Rusi nisu kupili Politiku ili NIN. Zašto ne odluče da finansiraju deset ovakvih sajtova. Zašto ne osnuju nevladine organizacije koje će oni da finansiraju.
Zašto?
Odgovor je zato što ne pokazuju interesovanje za savez sa nama.
Pola ljudi ovde bi dali desnu ruku za Rusiju, a ne znaju da su im Bugari bili veći miljenici od nas. Setite se malo Sanstefanske Bugarske i ko je to protežirao.
Inače "aktivna neutralnost" je oksimoron. Neutralnost podrazumeva pasivno držanje. Mi treba da gasimo požar u tuđoj kući, a naša kuća je u plamenu.
- Imamo pravo da izvozimo oružje trećim zemljama
- Ne interesuje nas borba protiv terorizma, osim
što nećemo da pružamo sklonište teroristima.
- Interpolove poternice važe samo pod uslovom reciprociteta (a ne da puste Čekua, Ganića i druge)
- Razvijamo ekonomiju, povećavamo društveni proizvod, sve da možemo da priuštimo vojni budžet koji bi nam omogućio odvraćanje neprijatelja od daljih napada poput NATO agresije.
Preporuke:
0
0
23
ponedeljak, 01 mart 2010 19:58
Goran Jevtović
Dejan
Zašto?
Odgovor je zato što ne pokazuju interesovanje za savez sa nama.
A ja tvrdim, zato što mi ne pokazujemo interesovanje za savez sa njima!!!
I ne samo to, svim mogućim silama, doduše perfidno, nastojimo da ih istisnemo sa ovih prostora u korist zapadnih moćnika kojima su se naši vlastodršci prodali!
Naveli ste niz hipotetičkih situacija i varijanti, po principu "šta bi bilo kad bi bilo", ali ste najverovatnije namerno, "zaboravili" da je Jeljcinovo kvinsliško doba davno prošlo vreme, te da ova sadašnja Rusija više nema nikakve veze sa Rusijom 90-tih. Naprotiv, evidentno je da je ta bratska zemlja sada najača vojna sila, da predstavlja strah i trepet zapadnim antihristima, da ima jasnu politiku i ciljeve.
No da ne širim ono što je velikoj većini sasvim jasno, nije problem u Rusima, problem je u nama.
...vidite da imamo sve važnije štampane medije u rukama Nemaca.
Zašto Rusi nisu kupili Politiku ili NIN.
Evo, sami ste dali odgovor ko je kriv!? Pa ko je dozvolio Nemcima da se rašire? Mi ili Rusi? Zašto mi nismo "kupili" Politiku i NIN?
Kakve veze Rusi imaju sa onim što je naše i zašta smo valjda "imali" toliko para. Pa valjda mi više moramo da mislimo o sebi nego Rusi o nama!?
Zašto Rusima nismo ispostavili ozbiljan zahtev i dali čvrste garancije, da svoju vojnu jedinicu vrate na Kosovo sa sve našim "Kosovskim odredom" (uništen pre 5-6 godina). Rezolucija 1244 SB, podsetiću vas, još uvek važi!
Dakle, ili imamo VLAST ili imamo marionetsku vlast. Sve drugo je zamajavanje.
Preporuke:
0
0
24
utorak, 02 mart 2010 05:36
Šicer
Lično smatram da marionetsku vlast možemo skinuti samo ako marionetama posečemo konce.
Preporuke:
0
0
25
utorak, 02 mart 2010 10:10
Dejan Sinadinović
@ Goran Jevtović
Da Rusija jeste strah i trepet, i najjača vojna sila, ne bi februara 2008. bilo dopušteno da Kosovo postane nezavisno. Rusi bi oštro opomenuli Zapad da će to isprovocirati ozbiljnu reakciju Rusije. To je bilo u vreme Putina i dok je Koštunica bio u Vladi Srbije, tako da ne možemo da kažemo da nam nisu pomogli jer je Čeda Jovanović bio na vlasti.
Druga stvar, velike sile imaju svoje strateške interese. U njihovom ostvarenju oni ne čekaju da ih neko pozove da dođu, oni se potrude da se stvori povoljan ambijent da dođu, ili prosto potčine tu zemlju, kao Amerikanci.
Imate na internetu sajt "Pravde", ima i na engleskom. List je informativan, mada po ukupnom tonu i novinarskom kvalitetu zaostaje daleko, daleko iza recimo Špigela.
Na Pravdinom sajtu imate i link za "Georgian Times", tobože gruzijski publikaciju na engleskom koja kritikuje Sakašvilija.
Vidite, gde im je interes tu će i da naprave svoju fiktivnu publikaciju da proture svoje ideje.
Da su oni istinski zainteresovani za veću saradnju sa nama, ne bi čekali Rusi na mig nekih bezveznjaka ovde, kao što NATO ne čeka da ih zavolimo, nego plaća svoje propagatore.
Ova tema je jako nezahvalna za komentare jer dosta komentatora gleda emocijama a ne realnošću situaciju.
Onaj ko kaže istinu ili pokuša razumno biva diskvalifikovan na ličnoj osnovi.
Znate, pre 2. svetskog rata je namerno širena sovjetska propaganda (da, komunisti su bili boljševički agenti). Pričalo se da u Rusiji rađaju pšenica i kukuruz kao nigde na svetu. Siromašni narod (90% tada kao i sada) je verovao u te priče. Istovremeno je Politika pisala kako narod u Moskvi čeka u redovima za hleb.
Svi su mislili da je to Kraljeva propaganda, obična laž. Ko još čeka u redu za hleb?
Svi znamo sada, da je u SSSR bilo pravilo, čim vidiš red, stani u njega.
Volim Ruse, ali ovde se toliko lepih želja širi, da ne možemo ozbiljno razgovaramo, te u Rusiji je demografska situacija sjajna, te oni su najjači...
Preporuke:
0
0
26
utorak, 02 mart 2010 10:15
brm
@ dejan
"Setite se malo Sanstefanske Bugarske i ko je to protežirao."
setio sam se - vladali su Obrenovići koji su potpisali tajni protokol sa Austrougarskom da se ne šire na njenu teritoriju NASELjENU SKORO ISKLjUČIVO SRBIMA (na popisu u Dalmaciji i Istri NIKO se nije izjasnio kao Hrvat, u Istri je samo bilo Slovenaca)..Obrenovići su forsirali egejski pravac širenja države koji su Dubrovčani u očajanju zvali "makedonska utvara"...Šta su "zli" Rusi radili? jednostavno protežirali su oslobođenje Srba tamo gde zaista žive (Autsro ugarska) a Bugara tamo gde zaista žive..
zahvaljujući makedonskoj utvari danas Srbi koji listom slave zaštitnika pomoraca zvanično ne izlaze ni na jedno more, a tradicionalno su izlazili na dva povremeno i na Egej..
eto zli Rusi, pravedni Srbi i dobri Nemci
Preporuke:
0
0
27
utorak, 02 mart 2010 12:21
Goran Jevtović
Dejan
Nemojte gubiti iz vida, a to uporno činite, da je ponašanje naših "vlasti" od 2000.g. bukvalni eurofanatizam. Evropa bez ikakve alternative i po svaku cenu! I ne samo to, način na koji to radimo, ambijent koji smo stvorili, velika buka oko toga, presudno je uticalo na ponašanje Rusa.
U tom ambijentu i za to vreme, zapadne sile su napravile "ogromne rezultate" u praksi i već godinama imaju stratešku inicijativu. Ali, zahvaljujući nama.
Kad već pomenuste otcepljenje Kosova. Klasična zamena teza. Pa godinama unapred jasno smo stavljali ne samo Rusiji na znanje, da će mo mi isključivo "mirnim" putem braniti pravo na tu teritoriju. Gde je bio naš predsednik za vreme čuvenog mitinga u Beogradu? Šta se sve tada dešavalo i kako su vešto izokrenuli čitavu stvar? Umesto da se kompletna Srbija digne na noge, da se zvanično traži intervencija Rusije (ne rat, nego slanje snaga na Kosovo prema Rezoluciji i slično), predsednik i "njegovi" ministri su jurili lopove najki patika, i danima tragali za napadačima na američku ambasadu. Iako je bilo jasno da je čitava stvar izmontirana.
Kada pominjete Koštunicu i njegovu vladu, složiće te se da polovina vlade nije bila "njegova" nego iz DS i G 17, da su se ponašali upravo suprotno zacrtanoj politici, i da su zbog toga i raspisani izbori.
Ja inače nisam ljubitelj Koštuničine politike, zato što je mlaka, nejasna, otprilike kao i ovaj tekst. Uostalom, pisao ga je jedan od njegovih bližih saradnika. Niko im nespori patriotizam i dobre namere. Ali politika "i jare i pare", koju imaju nevodi nikuda.
Porediti Gruziju i nas je iluzorno iz sto razloga.
Dakle, Rusija nije prljava kao Amerika. Ona neigra na kvarno niti je to kada činila. Ona je pravoslavna zemlja i sa njom je potrebno iskreno, jasno i bez rezerve. To ipak zavisi samo od nas.
Oni su nam mnogo puta jasno stavljali do znanja.
I nije u redu da mešate: SSSR, Jeljcinovu Rusiju i ovu sada. To su potpuno različite države i politike. Valjda je svima jasno.
Preporuke:
0
0
28
utorak, 02 mart 2010 13:11
brm
@ Dejan Sinadinović
potpuno si u pravu "glede" realnosti...samo što je realnost obično izvršenje nekog pređašnjeg plana...a ko nema svoj plan sprovodi tuđ u tuđem interesu..
jasno je da je Rusija daleko i da je to težak poduhvat zainteresovati ih za nas..jasno je da taj udaljeni severnjački narod ima i uvek je imao preča posla od nas mediteranskog naroda...al mi (i ostali mediteranski narodi) smo u tako jadnoj situaciji da nemamo drugu alternarivu (kako ovo borisovski zvuči) nego da ih zainteresujemo... nisu oni baš tako daleko - Crna Gora je njihova kolonija... doduše ima jedna još utopističkija alternativa - da se mediteranski narodi udruže u neki savez - Pigs end ko..
ovo ti piše čovek koi više voli američku pitu nego rusko g...a rusku pitu još nisam probao..možda si u pravu - možda ona ni ne postoji
Preporuke:
0
0
29
utorak, 02 mart 2010 16:51
Dejan
@ Goran Jevtović
Da smo slali signale da smo nezainteresovani za Rusiju jesmo. Nema spora oko toga.
Ali da je Rusiji ovo zemlja od bilo kakvog značaja, oni bi aktivno radili na uspostavljanju svog uticaja. Finansiranjem stranaka, nevladinih organizacija, novinara i urednika(za par hiljada evra imate koliko želite afirmativnih članaka). Na kraju krajeva, videli ste da oni ne prezaju i od upotrebe dioksina, ako dotle dođe (Juščenko se nije otrovao ostrigama to je sigurno).
Poenta je da mi nismo u njihovoj prvorazrednoj interesnoj sferi, što je bivši Sovjetski savez, već smo negde tamo u drugom, možda i trećem redu prioriteta.
Već sam o tome pisao ali da ponovim, Rusija je jedan od 4 najveća faktora na svetu (uz Ameriku, Kinu i EU). Oni se pitaju za Iran, za Severnu Koreju, brane centralnu Aziju od Amerikanaca (recimo Kirgizija). Bore se protiv proširenja NATO, protiv ovog raketnog štita, da ne računamo unutrašnji plan, gde su morali od nule da krenu posle 2000. Mi smo tu samo mali delić mozaika.
@ brm
Sanstefanski ugovor je bio prvenstveno između Turske i Rusije. Bugari su im bili miljenici, između ostalog zato što su dobili i zamašno parče Grčke, celu Makedoniju (jesu li tamo živeli Bugari samo) mislim i deo Srbije. Mi nismo dobili skoro ništa. Druga stvar, kasnije bugarsko svojatanje delova Srbije i upadi kad god bi izbio neki rat su bili posledica mega države koju su im Rusi pružili na tacni. Ta Bugarska je bila veličine današnje Rumunije. Ubeđen sam da Rusi i dalje računaju na Bugare, i pored raketnog štita, jer znaju da su Bugari račundžije, promišljeni, trgovci, za nas znaju da smo ono što Englezi zovu "loose cannon", top koji se otkačio na galiji, nepredvidljiv i opasan za sve.
Inače, već sam pisao da bi dolazio u obzir Savez pravoslavnih naroda, od Grčke do Rusije. To bi već nešto značilo. Problem je što su Grčka, Bugarska i Rumunija u NATO, tako da je malo verovatno.
Za tortu se slažem sa tobom. Tu sam internacionalista.
Preporuke:
0
0
30
utorak, 02 mart 2010 22:52
TOPOLj
Ja apsolutno djelim mišljenje gospodina Gorana Jevtovića da Srbiji bez Rusije nema opstanka te da je Rusija najjača vojna sila svijeta.Bez dileme.Ono što nikako ne razumijem, to su kritičari Rusije.Čudom se čude kako to nisu Rusi uspostavili baze u Srbiji ako su nam već toliki prijatelji kako oni vole cinično da primjete a ti isti su zagovornici neutralnosti Srbije.Pa da se ambasador Rusije,njegova ekselencija gospodin Konuzin,miješa u unutrašnje stvari Srbije na način kako to rade britanska i američka ambasada niko nebi bio gori od Rusa i Rusije.I ovako,što direktno što indirektno,ti isti kritičari Rusije iznose samo sebi svojstvenu priču koja nije utemeljena na činjenicama.Kritičarima Rusije treba postaviti čitav niz pitanja.Jedno od glavnih je sledeće:Šta je Srbija konkretno učinila za Rusiju?Na Adrovcu kod Aleksinca podignuta je ruska crkva Sveta Trojica u znak sijećanja na pukovnika carske Rusije Nikolaja Nikolajeviča Rajevskog koji je život dao za Srbiju.Poginuo je 20-tog augusta 1876-te.Sa sobom iz Rusije doveo je nekoliko hiljada ruskih dobrovoljaca koji su se borili na strani srpske vojske protiv turske okupacije.Jeli ovo malo?Jeli malo što su za oslobođenje Beograda i Srbije ginuli Rusi i na kraju tu istu Srbiju oslobodili od njemačkih fašista?Da je nisu možda oslobodili partizani i "dječak sa Sutle"?Srbija se Rusiji "revanširala".Prodavala je oružje diktatorskom proameričkom režimu u Gruziji koji je počinio genocid nad JužnoOsetinima i ruskim mirovnjacima.Nadalje,otporaši iz Srbije palili su Skupštinu u Kišnjevu,gulili narandžu u Ukrajini i bavili se uzgojem ruža u Gruziji.Jednostavno rečeno sramotili Srbiju,njenu istoriju i naše slavne predake.E sad da ne ispadne da su svi Srbi krivi(naravno da nisu,Bože sačuvaj)treba se malo pozabaviti marionetskim režimom u Beogradu.Dame i gospodo:Koga je doveo na vlast?Jesu ga birali Rusi ili Srbi?Ovdje ima komentatora koji misle da su Rusi pali s kruške i da ne znaju ko je Boris Tadić.Nsatavak u drugom dijelu.
Preporuke:
0
0
31
utorak, 02 mart 2010 23:04
Goran Jevtović
Dejan
Ali da je Rusiji ovo zemlja od bilo kakvog značaja, oni bi aktivno radili na uspostavljanju svog uticaja. Finansiranjem stranaka, nevladinih organizacija, novinara i urednika(za par hiljada evra imate koliko želite afirmativnih članaka). Na kraju krajeva, videli ste da oni ne prezaju i od upotrebe dioksina, ako dotle dođe (Juščenko se nije otrovao ostrigama to je sigurno).
Rusiji ovo JESTE zemlja od značaja. Budite uvereni. Pa zar bi srljali sa Južnim tokom? Zar bi Medvedev dolazio baš 20.oktobra? Zar bi nas podržavali u svim diplomatskim i ostalim aktivnostima po svetu?
Takitka koju ste gore naveli, ajd da se složimo. Ali, prvo su oni zakasnili dok su se oporavili od Jeljcinovog tumaranja, a zatim shvatili su da je kod nas i doslovnono MARIONETSKO vođstvo zemlje! Valjda znate šta to znači? To nije obična nego, vrlo "konkretna" ljubav! Sa tim stvarima nema šale. Kome od njih da (Rusi) povere bilo šta od strateških pitanja. Bili bi "odrukani" u roku od dva sata, znate već gde.
I, kako su mogli bilo šta da u praksi preduzmu, osim navedenog? Kako, kada naši vlastodršci otvoreno lobiraju protivu Rusije. Zamalo one godine neodoše na "vojnu vežbu u Gruziju". Sećate se toga?
Dakle nisu Rusi naivni, i dobro je da rade na duge staze. Uostalom, procenili su oni, stara je to škola, da ovima ovde nema spasa. Lično mislim da zato i puštaju da sve ide svojim tokom.
No i pored toga, oni nas nemogu sve i da hoće, da posmatraju kao obične satrape i izvršioce radova. Ipak su bratske, pravoslavne i sve druge veze, veoma jake. Pa zar nas u svetu ne zovu "mali Rusi"?!
Srdačan pozdrav Dejane.
Preporuke:
0
0
32
utorak, 02 mart 2010 23:31
TOPOLj
Nastavak...Ruska FSB veoma dobro zna koje predsjednik Srbije.Zna mu kompletnu biografiju.I ne samo njegovu.Zna sve do u najsitnije detalje o svakome prodavaču magle o boljoj budućnosti Srbije.A dali to isto znaju oni koji bi morali da znaju,birači u Srbiji?E u to već nisam siguran.Jelte,"bolja budućnost u EU" i bajka o NATO-u će nas usrećiti.Ma kako da ne.I EU i NATO da čovjek uz sebe privije ako hoće rak.Ja sam gospodinu Dejanu pokušao da signaliziram u tekstu pod naslovom "Kosovo je sused Srbije",da signaliziram kroz one tri tačke,da se malo pozabavi pitanjem ko je šef srpske države.Vaše države gospodine Dejane.Gospodin Dejan mi je odgovorio da mu nije baš jasno šta sam pod tim mislio.Ja ću samo da kažem:Istražujte gospodine Dejane.Kad saznate,biće vam jasno zašto se mnogi naši prijatelji(u prvom redu braća Rusi)iščuđavaju šta se to događa sa nama.Sa nama uslovno rečeno,jer,ima nas koji mnogo toga znamo.Oprostite na prepotentnosti,ali iz mene provaljuju emocije jer volim Srbiju i ne mogu da se pomirim sa tim da iz dana u dan sve više i više tone.Srbija je moja domovina.Uz RS i Rusiju,podrazumjeva se.Ako ipak znate ko je vaš predsjednik onda ne razumijem čemu iščuđavanja u vašim komentarima gospodine Dejane. Hiljadu puta se čulo iz usta ruskih zvaničika,prihvatimoćemo svako riješenje za Srbiju sa kojim se složi narod u Srbiji.A to između redova znači:Ako volite NATO,nema problema,eto vam ga.Ako hoćete Tadića za predsjednika,nema problema.Vaš izbor.Ako vam ništa ne znače ruski rodoljubi što živote dadoše za Srbiju,molim lijepo vi se držite garde iz Ohaja ako mislite da vam je sa njima ljepša budućnost.Mi ćemo vam i dalje biti prijatelji i na nas uvjek možete računati.Samo nama na napamet nepada da zadiremo u srpski suverenitet kao što rade "američki prijatelji".To je problem koji mnogi ne razumiju.Ruska dobra i predobra duša.Nisu prokleti kao oni kojima gro Srba hrli u zagrljaj.Poštuju nas više nego Srbi sami sebe.Ukrajina je izvukla pouku.Hoće li Srbija,vidjećemo.
Preporuke:
0
0
33
sreda, 03 mart 2010 01:54
Goran Jevtović
TOPOLj
Bravo, bravo, bravo. Pogotovu za ovaj završni deo, šta sve oni trpe zbog naših bezosećajnih bašibozuka.
Srdačan pozdrav. Pobedićemo, kad-tad. Ja sam siguran, vrlo brzo!
Preporuke:
0
0
34
sreda, 03 mart 2010 14:02
Dejan
@ Goran Jevtović
Da ne bi bilo dileme, podrazumeva se da više volim Ruse od drugih naroda, jednostavno su uvek bili na našoj strani, a kad nisu mogli da pomognu, nisu ni odmagali. U našem nesrećnom slučaju je i ovo poslednje velika stvar.
Samo smatram da Rusi trebaju aktivnije narodu da pokažu svoju podršku. Najbolje ćemo da vidimo to kad se promeni ova vlast.
Kako god, svako ko sebe smatra delom patriotske Srbije je moj brat. Razlike među nama su više u detaljima nego u suštini.
Umesto jasnog plana sta je Srbija spremna da ponudi strateskom partneru u zamenu za ocuvanje njenih vitalnih interesa, ja ovde vidim samo principe aktivnog nerazumevanja geopolitike, a u perspektivi i vrlo aktivnog ponavljanja bolnih lekcija iz najsvezije proslosti.
To vam je ono - pustio bih ja njega ("koja bi nastojala da promoviše našu državu kao faktor neutralnosti na Balkanu koji dugoročno ostaje van spornih međunarodnih političkih, vojnih i drugih") _ali nece on mene ! Jer _mi, _mi smo ti koji su svako malo, hteli to ili ne, glavni akteri nekog spornog politickog, vojnog i svakog drugog sadizma.
Predsednik radi na tome da se samoproglasimo genocidnim narodom, skupstina ocrtava delove teritorije za dalju dezintegraciju, lideri parlamentarnih stranaka su u Velikom bratu, na ulicama gej parade, narod vise ne pita sta kosta Evropa (ima se, moze se), a vrhunksi domet opozicije je ovakav jedan "aktivan" plan.
Kada bi svetski moćnici i antihristi mogli ovako nešto i da "progutaju", ja neverujem da bi autori znali kako to da izvedu u stvarnosti.
Dakle, demagogija i frazeologija "na visini".
Koje je Vase rjesenje? Imate li ga? Nemate. Onda se ne javljajte.
Osnovno pravilo u ratu je ne napadati sopstvene trupe na liniji vatre...
Elem, u odnosu na dosadasnje pokusaje nacionalnih strategija ova je jedina originalna, sta god komentatori mislili o tome, i jedina nudi nacine kako "trgovati" geopolitickom pozicijom, sto bi Lazanski rekao. Medjutim, iz prispelih komentara, odnosno prva dva provejava takav defetizam da je to meni nepojmljivo... Kao da je svaki pokusaj uzaludan jer su nas, toboz, Velike sile zacementirale do kraja... Pre bih citirao Dejvida Bajndera, jedinog kolumnistu New York Times-a koji je bio naklonjen nama: "We may not love you, but we can't without you!"
Ovaj plan je trenutno jedini konkretan predlog kako da se ova cinjenica iskoristi.
Znamo kako i zbog čega se raspada Srbija.
Znamo kako i zbog čega se stvara bgd. pašaluk.
Ako zbog nekog slučaja ovo ne znamo onda je ovaj tekst dobar.
Na žalost Srbije više nema tako da je šala praviti teorijske spekulacije o njoj.Mnogo je tužno.I smešno.
Malo mi smeta kalkulantski i "trgovački" ton koji provejava tekstom (večiti idealista, šta ćete?), ali u suštini ovo je jedan od retkih konkretnih, odmerenih i sistematizovanih predloga šta nam je činiti. U svakom slučaju, korisna antiteza evrounijatskom mešetarenju šarenim lažama kojim smo zasuti u protekloj deceniji. Pozdravljam!
I u budućnosti, kao i u prošlosti, svet će ostati interesno podeljen. Zone uticaja će postojati, hteli mi to ili ne. Srbija spada u pravoslavno-hrišćansku zonu uticaja, ako rimski papa i proslava godišnjice milanskog edikta nešto nepromene ("Koja reka teče ispod savskog mosta?").
Pre bih se zalagao za aktivne principe odbrane države i nacionalnih interesa, a stim i za kolektivni sistem bezbednosti Srbije, Balkana, jugoistočne Evrope, Mediterana, ...
No bez obzira na to, s obzirom da ste me prozvali, da kratko napišem.
Ovo što su autori napisali, drugim rečima se zove "politika nesvrstavanja" Josipa Broza. Ona je moguća ali isključivo kada je država stabilna i jaka.
S obzirom da smo i definitivno propali, da nam je valjda svima jasno kakvima nas vide "gospoda sa zapada" i šta nam "nude", moramo da se okrećemo onome ko nas bar malo poštuje i daje nadu. I nudi pomoć a mi to "nevidimo". A to je Rusija. Da, da, bratska i pravoslavna Rusija. Ko to neuvažava, "džaba priča".
Pritom moraju da se jačaju glavni stubovi države, od kojih je, naravno pored ekonomije, najvažniji vojska. Ne zbog suvog "ratovanja", nego zbog dostojanstva i zato što je to glavna poluga bilo kakve diplomatije. Zar ne?
Prvo zaustaviti njeno dalje razbijanje tzv. "reformisanje"! A zatim, okrenuti točak upravo u suprotnom smeru. Bez toga, nema nam spasa i sve drugo je gubljenje vremena.
Zašto? Pa zato što mi imamo "akutno" stanje koje traži hitno reagovanje. Kao bolesnik "na urgentnoj." Dakle, Kosovo, dalje rastakanje državne teritorije, mentalni genocid nad srpskim narodom ne samo u Srbiji, nego u "regionu zapadnog Balkana", divlju privatizaciju i pljačku iza kojih neće ostati ništa od "resursa".
Za početak, ogroman uspeh bi bio dobiti "bitku" sa RTS-om i od nje, konačno napraviti nacionalnu televiziju! Ovo što sada imamo je klasična "ispostava" BBC-ja. Jer u ovakovom medijskom mraku, u ovakvoj zameni teza, gde sami sebe pljujemo, krijemo istinu, nemogu nam ni Rusi pomoći.
Imam još hiljadu predloga, ako vam je ovo malo, ali da nezamaramo posetioce ovog sajta. Shvata ogromna većina njih gde smo grešili, i kuda dalje.
S obzirom da ste me prozvali kao "defetistu", evo odgovora na toj "platformi".
To nije "osnovno pravilo" u ratu. To se podrazumeva valjda. Postoje brojna pravila ratovanja, ali za to je potrebno imati "vojne školice".
U narodu postoji jedan "lep" izraz za trgovanje. A to raditi sa "geopolitičkom pozicijom", kako vi to nazivate "vrlo stručno", je "lepo na kvadrat" i naravno, kao što vidimo, samoubistveno.
Baš bi voleo da mi dokažete naučno, šta znači "provejavanje defetizma" i kako je to primenjivo kod "prve dvojice" komentatora. Čime smo to mi defetisti? Time što kažemo da je voda dogorela do nokata i da se treba okretati Rusiji ali ne "aktivno neutralno" ili "neutralno aktivno", nego vrlo, vrlo konkretno.
Nisu nas sve "Velike sile" zacemtirale do kraja, nego samo jedna koja se zove SAD, u sadejstvu sa tzv. EU, što bi se vojnički reklo! I nije "tobož" nego vrlo, vrlo konkretno i mučno. Toliko da od toga boli mozak.
Ako je ovo jedini predlog, onda zbogom Srbijo sa sve "aktivnom neutralnošću" ili "neutralnom aktivnošću", kako god to zvali.
Sa takvim pristupom nikada nećemo imati saveznike, one prave. Sigurno.
Zasto:
- zato sto imamo nereseno pitanje KiM sa NATO misijom na njemu,
- zato sto hocemo da prodajemo oruzje,
- zato sto hocemo da modernizujemo vojsku po uzoru na region,
- zato sto trazimo od UN/NATO da zastiti Srbe na KiM,
- zato sto smo okruzeni zemljama clanicama NATO saveza,
- zato sto EU postavlja administratora za BiH(RS),
- zato sto nemamo pare za rekonstrukciju Iraka/Avganistana,
- zato sto Al-Qaida ne pravi razliku izmedju lekara i pesadinaca,
- ZATO DA SE, VISE, RESIMO VAS KOMUNISTA KOJI STE NAS DO OVDE DOVELI, PA BI STE DA NASTAVITE
- Nisam mislio ni da odgovorim, ali buduci da se u ovome po svemu slazemo, potpisujem sve sto ste napisali kao svoj odgovor...
Ovo je interesantan predlog u ovom trenutku jer Prorokovic ima prakticna iskustva u saradnji s Parlamentarnom skupstinom NATO-a.
Ipak,bez ruske baze u Vojvodini i kineske u Sandzaku nemamo tezinu pri pregovaranju.Mogu to da budu i baze za preventivu poplava,pozara,elementarnih nepogoda, u prvom koraku.
NATO svim silama pokusava da BiH uvuce u svoje okrilje a nesto se cini da ce ova afera s Knezevicem(Pukanic) ohladiti pretenzije CG za NATO,
te da ce neki izgubiti imunitet.
Za nas je sada pogodnije da ostanemo u ruskoj sferi interesa .NATO je zakasnio da pridobije"srca i umove" Srba.
Bice interesantno pratiti uticaj Janukoviceve pobede na politicku klimu u Rumuniji i Bugarskoj i njihove buduce modalitete saradnje s NATO-om.
Zahvaljujem i srdačan pozdrav.
a sad jedno glupo pitnje - a šta ako nas neko napadne?
pitanje narodu sveže izbombardovanom jer njegovom tadašnjem lideru nije palo na pamet da neko može stvarno da ga napadne - je, složićete se, dodatno glupo..
A koliko me secanje ne vara, za "neutralnost" su potrebne nekakve medjunarodne garancije, samoproklamovanost nista ne znaci.
Jeste, postavimo ruske baze po celoj Srbiji, i onda smo zaštićeni.
Lepo, a NATO i Amerikanci to ćutke prihvate, tačno.
Onda kao kontrameru UKINU REPUBLIKU SRPSKU.
Ljudi, pa jel` vaša slepa rusofilija ne vidi da smo predaleko od Rusije, da nemamo izlaz na more, da nam je jedini put za izvoz robe preko NATO zemalja. Kako ćete da dopremite robu do sveta? Amerika bi nam udarila tihe sankcije, zatvorili bi nas kao u kavez za kanarince.
Napoleon je protiv Engleza uveo kontinentalnu blokadu. Austro-Ugarska je prestala da kupuje naše poljoprivredne proizvode, pa Amerikanci su nas skoro zadavili sankcijama. Vi pričate o savezu sa Rusijom.
Razmišljajte malo svojom glavom, da Rusija ima interes da napravi vojni savez sa nama, pa oni bi već odrešili kesu da isfinansiraju kampanju kod nas. Vidite da plaćenih zagovornika ulaska u NATO ima koliko hoćete, vidite da imamo sve važnije štampane medije u rukama Nemaca.
Zašto Rusi nisu kupili Politiku ili NIN. Zašto ne odluče da finansiraju deset ovakvih sajtova. Zašto ne osnuju nevladine organizacije koje će oni da finansiraju.
Zašto?
Odgovor je zato što ne pokazuju interesovanje za savez sa nama.
Pola ljudi ovde bi dali desnu ruku za Rusiju, a ne znaju da su im Bugari bili veći miljenici od nas. Setite se malo Sanstefanske Bugarske i ko je to protežirao.
Inače "aktivna neutralnost" je oksimoron. Neutralnost podrazumeva pasivno držanje. Mi treba da gasimo požar u tuđoj kući, a naša kuća je u plamenu.
- Imamo pravo da izvozimo oružje trećim zemljama
- Ne interesuje nas borba protiv terorizma, osim
što nećemo da pružamo sklonište teroristima.
- Interpolove poternice važe samo pod uslovom reciprociteta (a ne da puste Čekua, Ganića i druge)
- Razvijamo ekonomiju, povećavamo društveni proizvod, sve da možemo da priuštimo vojni budžet koji bi nam omogućio odvraćanje neprijatelja od daljih napada poput NATO agresije.
Odgovor je zato što ne pokazuju interesovanje za savez sa nama.
A ja tvrdim, zato što mi ne pokazujemo interesovanje za savez sa njima!!!
I ne samo to, svim mogućim silama, doduše perfidno, nastojimo da ih istisnemo sa ovih prostora u korist zapadnih moćnika kojima su se naši vlastodršci prodali!
Naveli ste niz hipotetičkih situacija i varijanti, po principu "šta bi bilo kad bi bilo", ali ste najverovatnije namerno, "zaboravili" da je Jeljcinovo kvinsliško doba davno prošlo vreme, te da ova sadašnja Rusija više nema nikakve veze sa Rusijom 90-tih. Naprotiv, evidentno je da je ta bratska zemlja sada najača vojna sila, da predstavlja strah i trepet zapadnim antihristima, da ima jasnu politiku i ciljeve.
No da ne širim ono što je velikoj većini sasvim jasno, nije problem u Rusima, problem je u nama.
Zašto Rusi nisu kupili Politiku ili NIN.
Evo, sami ste dali odgovor ko je kriv!? Pa ko je dozvolio Nemcima da se rašire? Mi ili Rusi? Zašto mi nismo "kupili" Politiku i NIN?
Kakve veze Rusi imaju sa onim što je naše i zašta smo valjda "imali" toliko para. Pa valjda mi više moramo da mislimo o sebi nego Rusi o nama!?
Zašto Rusima nismo ispostavili ozbiljan zahtev i dali čvrste garancije, da svoju vojnu jedinicu vrate na Kosovo sa sve našim "Kosovskim odredom" (uništen pre 5-6 godina). Rezolucija 1244 SB, podsetiću vas, još uvek važi!
Dakle, ili imamo VLAST ili imamo marionetsku vlast. Sve drugo je zamajavanje.
Da Rusija jeste strah i trepet, i najjača vojna sila, ne bi februara 2008. bilo dopušteno da Kosovo postane nezavisno. Rusi bi oštro opomenuli Zapad da će to isprovocirati ozbiljnu reakciju Rusije. To je bilo u vreme Putina i dok je Koštunica bio u Vladi Srbije, tako da ne možemo da kažemo da nam nisu pomogli jer je Čeda Jovanović bio na vlasti.
Druga stvar, velike sile imaju svoje strateške interese. U njihovom ostvarenju oni ne čekaju da ih neko pozove da dođu, oni se potrude da se stvori povoljan ambijent da dođu, ili prosto potčine tu zemlju, kao Amerikanci.
Imate na internetu sajt "Pravde", ima i na engleskom. List je informativan, mada po ukupnom tonu i novinarskom kvalitetu zaostaje daleko, daleko iza recimo Špigela.
Na Pravdinom sajtu imate i link za "Georgian Times", tobože gruzijski publikaciju na engleskom koja kritikuje Sakašvilija.
Vidite, gde im je interes tu će i da naprave svoju fiktivnu publikaciju da proture svoje ideje.
Da su oni istinski zainteresovani za veću saradnju sa nama, ne bi čekali Rusi na mig nekih bezveznjaka ovde, kao što NATO ne čeka da ih zavolimo, nego plaća svoje propagatore.
Ova tema je jako nezahvalna za komentare jer dosta komentatora gleda emocijama a ne realnošću situaciju.
Onaj ko kaže istinu ili pokuša razumno biva diskvalifikovan na ličnoj osnovi.
Znate, pre 2. svetskog rata je namerno širena sovjetska propaganda (da, komunisti su bili boljševički agenti). Pričalo se da u Rusiji rađaju pšenica i kukuruz kao nigde na svetu. Siromašni narod (90% tada kao i sada) je verovao u te priče. Istovremeno je Politika pisala kako narod u Moskvi čeka u redovima za hleb.
Svi su mislili da je to Kraljeva propaganda, obična laž. Ko još čeka u redu za hleb?
Svi znamo sada, da je u SSSR bilo pravilo, čim vidiš red, stani u njega.
Volim Ruse, ali ovde se toliko lepih želja širi, da ne možemo ozbiljno razgovaramo, te u Rusiji je demografska situacija sjajna, te oni su najjači...
"Setite se malo Sanstefanske Bugarske i ko je to protežirao."
setio sam se - vladali su Obrenovići koji su potpisali tajni protokol sa Austrougarskom da se ne šire na njenu teritoriju NASELjENU SKORO ISKLjUČIVO SRBIMA (na popisu u Dalmaciji i Istri NIKO se nije izjasnio kao Hrvat, u Istri je samo bilo Slovenaca)..Obrenovići su forsirali egejski pravac širenja države koji su Dubrovčani u očajanju zvali "makedonska utvara"...Šta su "zli" Rusi radili? jednostavno protežirali su oslobođenje Srba tamo gde zaista žive (Autsro ugarska) a Bugara tamo gde zaista žive..
zahvaljujući makedonskoj utvari danas Srbi koji listom slave zaštitnika pomoraca zvanično ne izlaze ni na jedno more, a tradicionalno su izlazili na dva povremeno i na Egej..
eto zli Rusi, pravedni Srbi i dobri Nemci
Nemojte gubiti iz vida, a to uporno činite, da je ponašanje naših "vlasti" od 2000.g. bukvalni eurofanatizam. Evropa bez ikakve alternative i po svaku cenu! I ne samo to, način na koji to radimo, ambijent koji smo stvorili, velika buka oko toga, presudno je uticalo na ponašanje Rusa.
U tom ambijentu i za to vreme, zapadne sile su napravile "ogromne rezultate" u praksi i već godinama imaju stratešku inicijativu. Ali, zahvaljujući nama.
Kad već pomenuste otcepljenje Kosova. Klasična zamena teza. Pa godinama unapred jasno smo stavljali ne samo Rusiji na znanje, da će mo mi isključivo "mirnim" putem braniti pravo na tu teritoriju. Gde je bio naš predsednik za vreme čuvenog mitinga u Beogradu? Šta se sve tada dešavalo i kako su vešto izokrenuli čitavu stvar? Umesto da se kompletna Srbija digne na noge, da se zvanično traži intervencija Rusije (ne rat, nego slanje snaga na Kosovo prema Rezoluciji i slično), predsednik i "njegovi" ministri su jurili lopove najki patika, i danima tragali za napadačima na američku ambasadu. Iako je bilo jasno da je čitava stvar izmontirana.
Kada pominjete Koštunicu i njegovu vladu, složiće te se da polovina vlade nije bila "njegova" nego iz DS i G 17, da su se ponašali upravo suprotno zacrtanoj politici, i da su zbog toga i raspisani izbori.
Ja inače nisam ljubitelj Koštuničine politike, zato što je mlaka, nejasna, otprilike kao i ovaj tekst. Uostalom, pisao ga je jedan od njegovih bližih saradnika. Niko im nespori patriotizam i dobre namere. Ali politika "i jare i pare", koju imaju nevodi nikuda.
Porediti Gruziju i nas je iluzorno iz sto razloga.
Dakle, Rusija nije prljava kao Amerika. Ona neigra na kvarno niti je to kada činila. Ona je pravoslavna zemlja i sa njom je potrebno iskreno, jasno i bez rezerve. To ipak zavisi samo od nas.
Oni su nam mnogo puta jasno stavljali do znanja.
I nije u redu da mešate: SSSR, Jeljcinovu Rusiju i ovu sada. To su potpuno različite države i politike. Valjda je svima jasno.
potpuno si u pravu "glede" realnosti...samo što je realnost obično izvršenje nekog pređašnjeg plana...a ko nema svoj plan sprovodi tuđ u tuđem interesu..
jasno je da je Rusija daleko i da je to težak poduhvat zainteresovati ih za nas..jasno je da taj udaljeni severnjački narod ima i uvek je imao preča posla od nas mediteranskog naroda...al mi (i ostali mediteranski narodi) smo u tako jadnoj situaciji da nemamo drugu alternarivu (kako ovo borisovski zvuči) nego da ih zainteresujemo... nisu oni baš tako daleko - Crna Gora je njihova kolonija... doduše ima jedna još utopističkija alternativa - da se mediteranski narodi udruže u neki savez - Pigs end ko..
ovo ti piše čovek koi više voli američku pitu nego rusko g...a rusku pitu još nisam probao..možda si u pravu - možda ona ni ne postoji
Da smo slali signale da smo nezainteresovani za Rusiju jesmo. Nema spora oko toga.
Ali da je Rusiji ovo zemlja od bilo kakvog značaja, oni bi aktivno radili na uspostavljanju svog uticaja. Finansiranjem stranaka, nevladinih organizacija, novinara i urednika(za par hiljada evra imate koliko želite afirmativnih članaka). Na kraju krajeva, videli ste da oni ne prezaju i od upotrebe dioksina, ako dotle dođe (Juščenko se nije otrovao ostrigama to je sigurno).
Poenta je da mi nismo u njihovoj prvorazrednoj interesnoj sferi, što je bivši Sovjetski savez, već smo negde tamo u drugom, možda i trećem redu prioriteta.
Već sam o tome pisao ali da ponovim, Rusija je jedan od 4 najveća faktora na svetu (uz Ameriku, Kinu i EU). Oni se pitaju za Iran, za Severnu Koreju, brane centralnu Aziju od Amerikanaca (recimo Kirgizija). Bore se protiv proširenja NATO, protiv ovog raketnog štita, da ne računamo unutrašnji plan, gde su morali od nule da krenu posle 2000. Mi smo tu samo mali delić mozaika.
@ brm
Sanstefanski ugovor je bio prvenstveno između Turske i Rusije. Bugari su im bili miljenici, između ostalog zato što su dobili i zamašno parče Grčke, celu Makedoniju (jesu li tamo živeli Bugari samo) mislim i deo Srbije. Mi nismo dobili skoro ništa. Druga stvar, kasnije bugarsko svojatanje delova Srbije i upadi kad god bi izbio neki rat su bili posledica mega države koju su im Rusi pružili na tacni. Ta Bugarska je bila veličine današnje Rumunije. Ubeđen sam da Rusi i dalje računaju na Bugare, i pored raketnog štita, jer znaju da su Bugari račundžije, promišljeni, trgovci, za nas znaju da smo ono što Englezi zovu "loose cannon", top koji se otkačio na galiji, nepredvidljiv i opasan za sve.
Inače, već sam pisao da bi dolazio u obzir Savez pravoslavnih naroda, od Grčke do Rusije. To bi već nešto značilo. Problem je što su Grčka, Bugarska i Rumunija u NATO, tako da je malo verovatno.
Za tortu se slažem sa tobom. Tu sam internacionalista.
Rusiji ovo JESTE zemlja od značaja. Budite uvereni. Pa zar bi srljali sa Južnim tokom? Zar bi Medvedev dolazio baš 20.oktobra? Zar bi nas podržavali u svim diplomatskim i ostalim aktivnostima po svetu?
Takitka koju ste gore naveli, ajd da se složimo. Ali, prvo su oni zakasnili dok su se oporavili od Jeljcinovog tumaranja, a zatim shvatili su da je kod nas i doslovnono MARIONETSKO vođstvo zemlje! Valjda znate šta to znači? To nije obična nego, vrlo "konkretna" ljubav! Sa tim stvarima nema šale. Kome od njih da (Rusi) povere bilo šta od strateških pitanja. Bili bi "odrukani" u roku od dva sata, znate već gde.
I, kako su mogli bilo šta da u praksi preduzmu, osim navedenog? Kako, kada naši vlastodršci otvoreno lobiraju protivu Rusije. Zamalo one godine neodoše na "vojnu vežbu u Gruziju". Sećate se toga?
Dakle nisu Rusi naivni, i dobro je da rade na duge staze. Uostalom, procenili su oni, stara je to škola, da ovima ovde nema spasa. Lično mislim da zato i puštaju da sve ide svojim tokom.
No i pored toga, oni nas nemogu sve i da hoće, da posmatraju kao obične satrape i izvršioce radova. Ipak su bratske, pravoslavne i sve druge veze, veoma jake. Pa zar nas u svetu ne zovu "mali Rusi"?!
Srdačan pozdrav Dejane.
Bravo, bravo, bravo. Pogotovu za ovaj završni deo, šta sve oni trpe zbog naših bezosećajnih bašibozuka.
Srdačan pozdrav. Pobedićemo, kad-tad. Ja sam siguran, vrlo brzo!
Da ne bi bilo dileme, podrazumeva se da više volim Ruse od drugih naroda, jednostavno su uvek bili na našoj strani, a kad nisu mogli da pomognu, nisu ni odmagali. U našem nesrećnom slučaju je i ovo poslednje velika stvar.
Samo smatram da Rusi trebaju aktivnije narodu da pokažu svoju podršku. Najbolje ćemo da vidimo to kad se promeni ova vlast.
Kako god, svako ko sebe smatra delom patriotske Srbije je moj brat. Razlike među nama su više u detaljima nego u suštini.