Umesto jasnog plana sta je Srbija spremna da ponudi strateskom partneru u zamenu za ocuvanje njenih vitalnih interesa, ja ovde vidim samo principe aktivnog nerazumevanja geopolitike, a u perspektivi i vrlo aktivnog ponavljanja bolnih lekcija iz najsvezije proslosti.
To vam je ono - pustio bih ja njega ("која би настојала да промовише нашу државу као фактор неутралности на Балкану који дугорочно остаје ван спорних међународних политичких, војних и других") _ali nece on mene ! Jer _mi, _mi smo ti koji su svako malo, hteli to ili ne, glavni akteri nekog spornog politickog, vojnog i svakog drugog sadizma.
Predsednik radi na tome da se samoproglasimo genocidnim narodom, skupstina ocrtava delove teritorije za dalju dezintegraciju, lideri parlamentarnih stranaka su u Velikom bratu, na ulicama gej parade, narod vise ne pita sta kosta Evropa (ima se, moze se), a vrhunksi domet opozicije je ovakav jedan "aktivan" plan.
Препоруке:
0
0
2
субота, 27 фебруар 2010 23:30
Горан Јевтовић
Као у цртаним филмовима или бајкама за децу. "Активно неутралан" или "неутрално активан". Боже, видиш ли нас докле смо дошли.
Када би светски моћници и антихристи могли овако нешто и да "прогутају", ја неверујем да би аутори знали како то да изведу у стварности.
Дакле, демагогија и фразеологија "на висини".
Препоруке:
0
0
3
недеља, 28 фебруар 2010 00:19
Toreador
Gorane Jevtoviciu,
Koje je Vase rjesenje? Imate li ga? Nemate. Onda se ne javljajte.
Препоруке:
0
0
4
недеља, 28 фебруар 2010 00:36
Johnny the Beard
Seca grane na kojoj se sedi
Osnovno pravilo u ratu je ne napadati sopstvene trupe na liniji vatre...
Elem, u odnosu na dosadasnje pokusaje nacionalnih strategija ova je jedina originalna, sta god komentatori mislili o tome, i jedina nudi nacine kako "trgovati" geopolitickom pozicijom, sto bi Lazanski rekao. Medjutim, iz prispelih komentara, odnosno prva dva provejava takav defetizam da je to meni nepojmljivo... Kao da je svaki pokusaj uzaludan jer su nas, toboz, Velike sile zacementirale do kraja... Pre bih citirao Dejvida Bajndera, jedinog kolumnistu New York Times-a koji je bio naklonjen nama: "We may not love you, but we can't without you!"
Ovaj plan je trenutno jedini konkretan predlog kako da se ova cinjenica iskoristi.
Препоруке:
0
0
5
недеља, 28 фебруар 2010 01:29
Dr.Gonzo
Pojesce nas mrak takve neutralne. Moramo se privoleti nekom carstvu. Licno sam za ono istocno ;)
Препоруке:
0
0
6
недеља, 28 фебруар 2010 06:02
Врт Торонто
Знамо како и због чега се распала Југославија.
Знамо како и због чега се распада Србија.
Знамо како и због чега се ствара бгд. пашалук.
Ако због неког случаја ово не знамо онда је овај текст добар.
На жалост Србије више нема тако да је шала правити теоријске спекулације о њој.Много је тужно.И смешно.
Препоруке:
0
0
7
недеља, 28 фебруар 2010 07:35
м. -ић
Амам, говораше Господ Бог на гори Синају, па је стало у десет заповеди, десет тачака програма праведног живота. Мораде ли ова активна неутралност у дванаест? И шта то значи, ангажовање у страним земљама? Ваљда, ко је неутралан, гледа своја посла, не шаље војску по свету? И каква је то модернизација војске? Чему? Много вам је боље поделити сваком поштеном човеку по пушку па ће народ бранити и себе и државу сам, без генерала, без министара, и без ваших програма у дванаест тачака. И, најважније, какво сад ангажовање, док је јужна покрајина под окупацијом? Ваљда је то прво? И док се од окупације не ослободи, Србија је у рату, а ко је у рату, није неутралан. Или бисте ви све мирно демократски и достојанствено препустили насилнику? То је кукавичлук а не неутралност, активна и пасивна.
Препоруке:
0
0
8
недеља, 28 фебруар 2010 09:55
Последњи бедем
Дати Русима базе на територији Србије, тиме би спасли ово мало беде што је остало, јер после тога ни једној западној земљи не би више пало на памет да помисли да реагује у корист будућих сецесиониста (Војводина, Санџак, јужни део Србије).
Препоруке:
0
0
9
недеља, 28 фебруар 2010 12:27
Сима
Прво што ми је пало на памет је принцип "активне мирољубиве коегзистенције". Звучи као флоскула после свега што је уследило након пар деценија примењивања те формуле, али мало старији ће се сетити да и није било тако лоше живети у та времена.
Мало ми смета калкулантски и "трговачки" тон који провејава текстом (вечити идеалиста, шта ћете?), али у суштини ово је један од ретких конкретних, одмерених и систематизованих предлога шта нам је чинити. У сваком случају, корисна антитеза евроунијатском мешетарењу шареним лажама којим смо засути у протеклој деценији. Поздрављам!
Препоруке:
0
0
10
недеља, 28 фебруар 2010 12:46
Зоран Поповић
Начелно, свако може да се сложи са овим принципима. Но, чини ми се, да аутори полазе од основне тезе - да је глобализација већ готова ствар. Односи снага у свету су променљива категорија ( "час га видиш, час га невидиш"). Стога, ови принципи могу бити предизборни маркетинг али не и трајна стратегија.
И у будућности, као и у прошлости, свет ће остати интересно подељен. Зоне утицаја ће постојати, хтели ми то или не. Србија спада у православно-хришћанску зону утицаја, ако римски папа и прослава годишњице миланског едикта нешто непромене ("Која река тече испод савског моста?").
Пре бих се залагао за активне принципе одбране државе и националних интереса, а стим и за колективни систем безбедности Србије, Балкана, југоисточне Европе, Медитерана, ...
Препоруке:
0
0
11
недеља, 28 фебруар 2010 13:11
М.Перић
Али, Србија није војно неутрална: на њеној територији, Космету, налази се велика војна база евро-атлантских снага уперена против Источних сила. Србија ће бити војно неутрална тек када те базе не буде или ако и када дозволи да се на њеној територији, ради успостављања истинске војне неутралности и контратеже сила, привремено инсталирају још две војне базе, Русије и Кине. Ове нове две војне базе, смештене у Санџаку и долини Мораве, учиниле би прву базу потпуно излишном, снажно убрзале одлазак окупационих снага и обезбедиле повратак Космета.
Препоруке:
0
0
12
недеља, 28 фебруар 2010 13:18
Горан Јевтовић
Е па гоподине Тореадору, да сам писао текст, ја би сигурно понудио "своја" решења.
Но без обзира на то, с обзиром да сте ме прозвали, да кратко напишем.
Ово што су аутори написали, другим речима се зове "политика несврставања" Јосипа Броза. Она је могућа али искључиво када је држава стабилна и јака.
С обзиром да смо и дефинитивно пропали, да нам је ваљда свима јасно каквима нас виде "господа са запада" и шта нам "нуде", морамо да се окрећемо ономе ко нас бар мало поштује и даје наду. И нуди помоћ а ми то "невидимо". А то је Русија. Да, да, братска и православна Русија. Ко то неуважава, "џаба прича".
Притом морају да се јачају главни стубови државе, од којих је, наравно поред економије, најважнији војска. Не због сувог "ратовања", него због достојанства и зато што је то главна полуга било какве дипломатије. Зар не?
Прво зауставити њено даље разбијање тзв. "реформисање"! А затим, окренути точак управо у супротном смеру. Без тога, нема нам спаса и све друго је губљење времена.
Зашто? Па зато што ми имамо "акутно" стање које тражи хитно реаговање. Као болесник "на ургентној." Дакле, Косово, даље растакање државне територије, ментални геноцид над српским народом не само у Србији, него у "региону западног Балкана", дивљу приватизацију и пљачку иза којих неће остати ништа од "ресурса".
За почетак, огроман успех би био добити "битку" са РТС-ом и од ње, коначно направити националну телевизију! Ово што сада имамо је класична "испостава" BBC-ja. Јер у оваковом медијском мраку, у оваквој замени теза, где сами себе пљујемо, кријемо истину, немогу нам ни Руси помоћи.
Имам још хиљаду предлога, ако вам је ово мало, али да незамарамо посетиоце овог сајта. Схвата огромна већина њих где смо грешили, и куда даље.
Препоруке:
0
0
13
недеља, 28 фебруар 2010 14:29
Горан Јевтовић
@ Johnny the Beard
С обзиром да сте ме прозвали као "дефетисту", ево одговора на тој "платформи".
Osnovno pravilo u ratu je ne napadati sopstvene trupe na liniji vatre...
То није "основно правило" у рату. То се подразумева ваљда. Постоје бројна правила ратовања, али за то је потребно имати "војне школице".
Elem, u odnosu na dosadasnje pokusaje nacionalnih strategija ova je jedina originalna,..... i jedina nudi nacine kako "trgovati" geopolitickom pozicijom
У народу постоји један "леп" израз за трговање. А то радити са "геополитичком позицијом", како ви то називате "врло стручно", је "лепо на квадрат" и наравно, као што видимо, самоубиствено.
...iz prispelih komentara, odnosno prva dva provejava takav defetizam da je to meni nepojmljivo...
Баш би волео да ми докажете научно, шта значи "провејавање дефетизма" и како је то примењиво код "прве двојице" коментатора. Чиме смо то ми дефетисти? Тиме што кажемо да је вода догорела до ноката и да се треба окретати Русији али не "активно неутрално" или "неутрално активно", него врло, врло конкретно.
Kao da je svaki pokusaj uzaludan jer su nas, toboz, Velike sile zacementirale do kraja...
Нису нас све "Велике силе" зацемтирале до краја, него само једна која се зове САД, у садејству са тзв. ЕУ, што би се војнички рекло! И није "тобож" него врло, врло конкретно и мучно. Толико да од тога боли мозак.
Ovaj plan je trenutno jedini konkretan predlog kako da se ova cinjenica iskoristi.
Ако је ово једини предлог, онда збогом Србијо са све "активном неутралношћу" или "неутралном активношћу", како год то звали.
Са таквим приступом никада нећемо имати савезнике, оне праве. Сигурно.
Препоруке:
0
0
14
недеља, 28 фебруар 2010 18:02
Damir
E pa ne mozemo biti "aktivno neutralni"!
Zasto:
- zato sto imamo nereseno pitanje KiM sa NATO misijom na njemu,
- zato sto hocemo da prodajemo oruzje,
- zato sto hocemo da modernizujemo vojsku po uzoru na region,
- zato sto trazimo od UN/NATO da zastiti Srbe na KiM,
- zato sto smo okruzeni zemljama clanicama NATO saveza,
- zato sto EU postavlja administratora za BiH(RS),
- zato sto nemamo pare za rekonstrukciju Iraka/Avganistana,
- zato sto Al-Qaida ne pravi razliku izmedju lekara i pesadinaca,
- ZATO DA SE, VISE, RESIMO VAS KOMUNISTA KOJI STE NAS DO OVDE DOVELI, PA BI STE DA NASTAVITE
Препоруке:
0
0
15
недеља, 28 фебруар 2010 21:11
Cernisevski
@Горан Јевтовић 13 недеља, 28 фебруар 2010 14:29
- Nisam mislio ni da odgovorim, ali buduci da se u ovome po svemu slazemo, potpisujem sve sto ste napisali kao svoj odgovor...
Препоруке:
0
0
16
недеља, 28 фебруар 2010 21:31
Пешадинац
Па ако морамо неком царству....Аутори предлажу улазак у Шангајску организацију...Дакле, постепено везивање за исток. За мене је то довољно. Иначе, текст је ОК. Први овакве врсте. Људи кажу да су против НАТО. Али где да идемо. Није реална нека брза интеграција са Русијом. Са овим предложеним решењима, неким стварима које треба додати, уласком у ШОС и руском базом за брзе интервенције у Нишу, то у неком периоду од десетак година може да изгледа добро. А онда за десетак година када се потпуно промени и геополитичка слика у свету, може се размишљати и о другим стварима.
Препоруке:
0
0
17
недеља, 28 фебруар 2010 21:34
Ala
Srbija je posmatrac u Frankofoniji koja takodje ima bezbednosne pretenzije,ucestvuje(figurira) u NATO Parlamentarnoj skupstini na nivou delegacije Skupstine Srbije.Ako je clan te delegacije iz LDP-a ili iz Sandzaka ne znamo(sumnjamo)da li prenosi stavove Vlade i Skupstine korektno?
Ovo je interesantan predlog u ovom trenutku jer Prorokovic ima prakticna iskustva u saradnji s Parlamentarnom skupstinom NATO-a.
Ipak,bez ruske baze u Vojvodini i kineske u Sandzaku nemamo tezinu pri pregovaranju.Mogu to da budu i baze za preventivu poplava,pozara,elementarnih nepogoda, u prvom koraku.
NATO svim silama pokusava da BiH uvuce u svoje okrilje a nesto se cini da ce ova afera s Knezevicem(Pukanic) ohladiti pretenzije CG za NATO,
te da ce neki izgubiti imunitet.
Za nas je sada pogodnije da ostanemo u ruskoj sferi interesa .NATO je zakasnio da pridobije"srca i umove" Srba.
Bice interesantno pratiti uticaj Janukoviceve pobede na politicku klimu u Rumuniji i Bugarskoj i njihove buduce modalitete saradnje s NATO-om.
Препоруке:
0
0
18
недеља, 28 фебруар 2010 22:56
Горан Јевтовић
Cernisevski
Захваљујем и срдачан поздрав.
Препоруке:
0
0
19
понедељак, 01 март 2010 10:13
брм
диван концепт који претпоставља миленијум планетарног мира..
а сад једно глупо питње - а шта ако нас неко нападне?
питање народу свеже избомбардованом јер његовом тадашњем лидеру није пало на памет да неко може стварно да га нападне - је, сложићете се, додатно глупо..
Препоруке:
0
0
20
понедељак, 01 март 2010 12:33
Vladimir
Prirodno je da se okrenemo Rusiji i njenim interesima.
A koliko me secanje ne vara, za "neutralnost" su potrebne nekakve medjunarodne garancije, samoproklamovanost nista ne znaci.
Препоруке:
0
0
21
понедељак, 01 март 2010 13:37
Boba Borojevic
Slazem se sa "Alom". Treba ispregovarati sa Kinezima i Rusima da stave svoje "Centre za regionalni razvoj" u Gracanici, Nisu, Bujanovcu, i bilo gde u Vojvodini.
Препоруке:
0
0
22
понедељак, 01 март 2010 19:11
Дејан
@ за све присталице руских база у Србији
Јесте, поставимо руске базе по целој Србији, и онда смо заштићени.
Лепо, а НАТО и Американци то ћутке прихвате, тачно.
Онда као контрамеру УКИНУ РЕПУБЛИКУ СРПСКУ.
Људи, па јел` ваша слепа русофилија не види да смо предалеко од Русије, да немамо излаз на море, да нам је једини пут за извоз робе преко НАТО земаља. Како ћете да допремите робу до света? Америка би нам ударила тихе санкције, затворили би нас као у кавез за канаринце.
Наполеон је против Енглеза увео континенталну блокаду. Аустро-Угарска је престала да купује наше пољопривредне производе, па Американци су нас скоро задавили санкцијама. Ви причате о савезу са Русијом.
Размишљајте мало својом главом, да Русија има интерес да направи војни савез са нама, па они би већ одрешили кесу да исфинансирају кампању код нас. Видите да плаћених заговорника уласка у НАТО има колико хоћете, видите да имамо све важније штампане медије у рукама Немаца.
Зашто Руси нису купили Политику или НИН. Зашто не одлуче да финансирају десет оваквих сајтова. Зашто не оснују невладине организације које ће они да финансирају.
Зашто?
Одговор је зато што не показују интересовање за савез са нама.
Пола људи овде би дали десну руку за Русију, а не знају да су им Бугари били већи миљеници од нас. Сетите се мало Санстефанске Бугарске и ко је то протежирао.
Иначе "активна неутралност" је оксиморон. Неутралност подразумева пасивно држање. Ми треба да гасимо пожар у туђој кући, а наша кућа је у пламену.
- Имамо право да извозимо оружје трећим земљама
- Не интересује нас борба против тероризма, осим
што нећемо да пружамо склониште терористима.
- Интерполове потернице важе само под условом реципроцитета (а не да пусте Чекуа, Ганића и друге)
- Развијамо економију, повећавамо друштвени производ, све да можемо да приуштимо војни буџет који би нам омогућио одвраћање непријатеља од даљих напада попут НАТО агресије.
Препоруке:
0
0
23
понедељак, 01 март 2010 19:58
Горан Јевтовић
Дејан
Зашто?
Одговор је зато што не показују интересовање за савез са нама.
А ја тврдим, зато што ми не показујемо интересовање за савез са њима!!!
И не само то, свим могућим силама, додуше перфидно, настојимо да их истиснемо са ових простора у корист западних моћника којима су се наши властодршци продали!
Навели сте низ хипотетичких ситуација и варијанти, по принципу "шта би било кад би било", али сте највероватније намерно, "заборавили" да је Јељциново квинслишко доба давно прошло време, те да ова садашња Русија више нема никакве везе са Русијом 90-тих. Напротив, евидентно је да је та братска земља сада најача војна сила, да представља страх и трепет западним антихристима, да има јасну политику и циљеве.
Но да не ширим оно што је великој већини сасвим јасно, није проблем у Русима, проблем је у нама.
...видите да имамо све важније штампане медије у рукама Немаца.
Зашто Руси нису купили Политику или НИН.
Ево, сами сте дали одговор ко је крив!? Па ко је дозволио Немцима да се рашире? Ми или Руси? Зашто ми нисмо "купили" Политику и НИН?
Какве везе Руси имају са оним што је наше и зашта смо ваљда "имали" толико пара. Па ваљда ми више морамо да мислимо о себи него Руси о нама!?
Зашто Русима нисмо испоставили озбиљан захтев и дали чврсте гаранције, да своју војну јединицу врате на Косово са све нашим "Косовским одредом" (уништен пре 5-6 година). Резолуција 1244 СБ, подсетићу вас, још увек важи!
Дакле, или имамо ВЛАСТ или имамо марионетску власт. Све друго је замајавање.
Препоруке:
0
0
24
уторак, 02 март 2010 05:36
Шицер
Лично сматрам да марионетску власт можемо скинути само ако марионетама посечемо конце.
Препоруке:
0
0
25
уторак, 02 март 2010 10:10
Дејан Синадиновић
@ Горан Јевтовић
Да Русија јесте страх и трепет, и најјача војна сила, не би фебруара 2008. било допуштено да Косово постане независно. Руси би оштро опоменули Запад да ће то испровоцирати озбиљну реакцију Русије. То је било у време Путина и док је Коштуница био у Влади Србије, тако да не можемо да кажемо да нам нису помогли јер је Чеда Јовановић био на власти.
Друга ствар, велике силе имају своје стратешке интересе. У њиховом остварењу они не чекају да их неко позове да дођу, они се потруде да се створи повољан амбијент да дођу, или просто потчине ту земљу, као Американци.
Имате на интернету сајт "Правде", има и на енглеском. Лист је информативан, мада по укупном тону и новинарском квалитету заостаје далеко, далеко иза рецимо Шпигела.
На Правдином сајту имате и линк за "Georgian Times", тобоже грузијски публикацију на енглеском која критикује Сакашвилија.
Видите, где им је интерес ту ће и да направе своју фиктивну публикацију да протуре своје идеје.
Да су они истински заинтересовани за већу сарадњу са нама, не би чекали Руси на миг неких безвезњака овде, као што НАТО не чека да их заволимо, него плаћа своје пропагаторе.
Ова тема је јако незахвална за коментаре јер доста коментатора гледа емоцијама а не реалношћу ситуацију.
Онај ко каже истину или покуша разумно бива дисквалификован на личној основи.
Знате, пре 2. светског рата је намерно ширена совјетска пропаганда (да, комунисти су били бољшевички агенти). Причало се да у Русији рађају пшеница и кукуруз као нигде на свету. Сиромашни народ (90% тада као и сада) је веровао у те приче. Истовремено је Политика писала како народ у Москви чека у редовима за хлеб.
Сви су мислили да је то Краљева пропаганда, обична лаж. Ко још чека у реду за хлеб?
Сви знамо сада, да је у СССР било правило, чим видиш ред, стани у њега.
Волим Русе, али овде се толико лепих жеља шири, да не можемо озбиљно разговарамо, те у Русији је демографска ситуација сјајна, те они су најјачи...
Препоруке:
0
0
26
уторак, 02 март 2010 10:15
брм
@ дејан
"Сетите се мало Санстефанске Бугарске и ко је то протежирао."
сетио сам се - владали су Обреновићи који су потписали тајни протокол са Аустроугарском да се не шире на њену територију НАСЕЉЕНУ СКОРО ИСКЉУЧИВО СРБИМА (на попису у Далмацији и Истри НИКО се није изјаснио као Хрват, у Истри је само било Словенаца)..Обреновићи су форсирали егејски правац ширења државе који су Дубровчани у очајању звали "македонска утвара"...Шта су "зли" Руси радили? једноставно протежирали су ослобођење Срба тамо где заиста живе (Аутсро угарска) а Бугара тамо где заиста живе..
захваљујући македонској утвари данас Срби који листом славе заштитника помораца званично не излазе ни на једно море, а традиционално су излазили на два повремено и на Егеј..
ето зли Руси, праведни Срби и добри Немци
Препоруке:
0
0
27
уторак, 02 март 2010 12:21
Горан Јевтовић
Дејан
Немојте губити из вида, а то упорно чините, да је понашање наших "власти" од 2000.г. буквални еурофанатизам. Европа без икакве алтернативе и по сваку цену! И не само то, начин на који то радимо, амбијент који смо створили, велика бука око тога, пресудно је утицало на понашање Руса.
У том амбијенту и за то време, западне силе су направиле "огромне резултате" у пракси и већ годинама имају стратешку иницијативу. Али, захваљујући нама.
Кад већ поменусте отцепљење Косова. Класична замена теза. Па годинама унапред јасно смо стављали не само Русији на знање, да ће мо ми искључиво "мирним" путем бранити право на ту територију. Где је био наш председник за време чувеног митинга у Београду? Шта се све тада дешавало и како су вешто изокренули читаву ствар? Уместо да се комплетна Србија дигне на ноге, да се званично тражи интервенција Русије (не рат, него слање снага на Косово према Резолуцији и слично), председник и "његови" министри су јурили лопове најки патика, и данима трагали за нападачима на америчку амбасаду. Иако је било јасно да је читава ствар измонтирана.
Када помињете Коштуницу и његову владу, сложиће те се да половина владе није била "његова" него из ДС и Г 17, да су се понашали управо супротно зацртаној политици, и да су због тога и расписани избори.
Ја иначе нисам љубитељ Коштуничине политике, зато што је млака, нејасна, отприлике као и овај текст. Уосталом, писао га је један од његових ближих сарадника. Нико им неспори патриотизам и добре намере. Али политика "и јаре и паре", коју имају неводи никуда.
Поредити Грузију и нас је илузорно из сто разлога.
Дакле, Русија није прљава као Америка. Она неигра на кварно нити је то када чинила. Она је православна земља и са њом је потребно искрено, јасно и без резерве. То ипак зависи само од нас.
Они су нам много пута јасно стављали до знања.
И није у реду да мешате: СССР, Јељцинову Русију и ову сада. То су потпуно различите државе и политике. Ваљда је свима јасно.
Препоруке:
0
0
28
уторак, 02 март 2010 13:11
брм
@ Дејан Синадиновић
потпуно си у праву "гледе" реалности...само што је реалност обично извршење неког пређашњег плана...а ко нема свој план спроводи туђ у туђем интересу..
јасно је да је Русија далеко и да је то тежак подухват заинтересовати их за нас..јасно је да тај удаљени северњачки народ има и увек је имао преча посла од нас медитеранског народа...ал ми (и остали медитерански народи) смо у тако јадној ситуацији да немамо другу алтернариву (како ово борисовски звучи) него да их заинтересујемо... нису они баш тако далеко - Црна Гора је њихова колонија... додуше има једна још утопистичкија алтернатива - да се медитерански народи удруже у неки савез - Пигс енд ко..
ово ти пише човек кои више воли америчку питу него руско г...а руску питу још нисам пробао..можда си у праву - можда она ни не постоји
Препоруке:
0
0
29
уторак, 02 март 2010 16:51
Дејан
@ Горан Јевтовић
Да смо слали сигнале да смо незаинтересовани за Русију јесмо. Нема спора око тога.
Али да је Русији ово земља од било каквог значаја, они би активно радили на успостављању свог утицаја. Финансирањем странака, невладиних организација, новинара и уредника(за пар хиљада евра имате колико желите афирмативних чланака). На крају крајева, видели сте да они не презају и од употребе диоксина, ако дотле дође (Јушченко се није отровао остригама то је сигурно).
Поента је да ми нисмо у њиховој прворазредној интересној сфери, што је бивши Совјетски савез, већ смо негде тамо у другом, можда и трећем реду приоритета.
Већ сам о томе писао али да поновим, Русија је један од 4 највећа фактора на свету (уз Америку, Кину и ЕУ). Они се питају за Иран, за Северну Кореју, бране централну Азију од Американаца (рецимо Киргизија). Боре се против проширења НАТО, против овог ракетног штита, да не рачунамо унутрашњи план, где су морали од нуле да крену после 2000. Ми смо ту само мали делић мозаика.
@ брм
Санстефански уговор је био првенствено између Турске и Русије. Бугари су им били миљеници, између осталог зато што су добили и замашно парче Грчке, целу Македонију (јесу ли тамо живели Бугари само) мислим и део Србије. Ми нисмо добили скоро ништа. Друга ствар, касније бугарско својатање делова Србије и упади кад год би избио неки рат су били последица мега државе коју су им Руси пружили на тацни. Та Бугарска је била величине данашње Румуније. Убеђен сам да Руси и даље рачунају на Бугаре, и поред ракетног штита, јер знају да су Бугари рачунџије, промишљени, трговци, за нас знају да смо оно што Енглези зову "loose cannon", топ који се откачио на галији, непредвидљив и опасан за све.
Иначе, већ сам писао да би долазио у обзир Савез православних народа, од Грчке до Русије. То би већ нешто значило. Проблем је што су Грчка, Бугарска и Румунија у НАТО, тако да је мало вероватно.
За торту се слажем са тобом. Ту сам интернационалиста.
Препоруке:
0
0
30
уторак, 02 март 2010 22:52
ТОПОЉ
Ја апсолутно дјелим мишљење господина Горана Јевтовића да Србији без Русије нема опстанка те да је Русија најјача војна сила свијета.Без дилеме.Оно што никако не разумијем, то су критичари Русије.Чудом се чуде како то нису Руси успоставили базе у Србији ако су нам већ толики пријатељи како они воле цинично да примјете а ти исти су заговорници неутралности Србије.Па да се амбасадор Русије,његова екселенција господин Конузин,мијеша у унутрашње ствари Србије на начин како то раде британска и америчка амбасада нико неби био гори од Руса и Русије.И овако,што директно што индиректно,ти исти критичари Русије износе само себи својствену причу која није утемељена на чињеницама.Критичарима Русије треба поставити читав низ питања.Једно од главних је следеће:Шта је Србија конкретно учинила за Русију?На Адровцу код Алексинца подигнута је руска црква Света Тројица у знак сијећања на пуковника царске Русије Николаја Николајевича Рајевског који је живот дао за Србију.Погинуо је 20-тог аугуста 1876-те.Са собом из Русије довео је неколико хиљада руских добровољаца који су се борили на страни српске војске против турске окупације.Јели ово мало?Јели мало што су за ослобођење Београда и Србије гинули Руси и на крају ту исту Србију ослободили од њемачких фашиста?Да је нису можда ослободили партизани и "дјечак са Сутле"?Србија се Русији "реванширала".Продавала је оружје диктаторском проамеричком режиму у Грузији који је починио геноцид над ЈужноОсетинима и руским мировњацима.Надаље,отпораши из Србије палили су Скупштину у Кишњеву,гулили наранџу у Украјини и бавили се узгојем ружа у Грузији.Једноставно речено срамотили Србију,њену историју и наше славне предаке.Е сад да не испадне да су сви Срби криви(наравно да нису,Боже сачувај)треба се мало позабавити марионетским режимом у Београду.Даме и господо:Кога је довео на власт?Јесу га бирали Руси или Срби?Овдје има коментатора који мисле да су Руси пали с крушке и да не знају ко је Борис Тадић.Нсатавак у другом дијелу.
Препоруке:
0
0
31
уторак, 02 март 2010 23:04
Горан Јевтовић
Дејан
Али да је Русији ово земља од било каквог значаја, они би активно радили на успостављању свог утицаја. Финансирањем странака, невладиних организација, новинара и уредника(за пар хиљада евра имате колико желите афирмативних чланака). На крају крајева, видели сте да они не презају и од употребе диоксина, ако дотле дође (Јушченко се није отровао остригама то је сигурно).
Русији ово ЈЕСТЕ земља од значаја. Будите уверени. Па зар би срљали са Јужним током? Зар би Медведев долазио баш 20.октобра? Зар би нас подржавали у свим дипломатским и осталим активностима по свету?
Такитка коју сте горе навели, ајд да се сложимо. Али, прво су они закаснили док су се опоравили од Јељциновог тумарања, а затим схватили су да је код нас и дословноно МАРИОНЕТСКО вођство земље! Ваљда знате шта то значи? То није обична него, врло "конкретна" љубав! Са тим стварима нема шале. Коме од њих да (Руси) повере било шта од стратешких питања. Били би "одрукани" у року од два сата, знате већ где.
И, како су могли било шта да у пракси предузму, осим наведеног? Како, када наши властодршци отворено лобирају противу Русије. Замало оне године неодоше на "војну вежбу у Грузију". Сећате се тога?
Дакле нису Руси наивни, и добро је да раде на дуге стазе. Уосталом, проценили су они, стара је то школа, да овима овде нема спаса. Лично мислим да зато и пуштају да све иде својим током.
Но и поред тога, они нас немогу све и да хоће, да посматрају као обичне сатрапе и извршиоце радова. Ипак су братске, православне и све друге везе, веома јаке. Па зар нас у свету не зову "мали Руси"?!
Срдачан поздрав Дејане.
Препоруке:
0
0
32
уторак, 02 март 2010 23:31
ТОПОЉ
Наставак...Руска ФСБ веома добро зна које предсједник Србије.Зна му комплетну биографију.И не само његову.Зна све до у најситније детаље о свакоме продавачу магле о бољој будућности Србије.А дали то исто знају они који би морали да знају,бирачи у Србији?Е у то већ нисам сигуран.Јелте,"боља будућност у ЕУ" и бајка о НАТО-у ће нас усрећити.Ма како да не.И ЕУ и НАТО да човјек уз себе привије ако хоће рак.Ја сам господину Дејану покушао да сигнализирам у тексту под насловом "Косово је сусед Србије",да сигнализирам кроз оне три тачке,да се мало позабави питањем ко је шеф српске државе.Ваше државе господине Дејане.Господин Дејан ми је одговорио да му није баш јасно шта сам под тим мислио.Ја ћу само да кажем:Истражујте господине Дејане.Кад сазнате,биће вам јасно зашто се многи наши пријатељи(у првом реду браћа Руси)ишчуђавају шта се то догађа са нама.Са нама условно речено,јер,има нас који много тога знамо.Опростите на препотентности,али из мене проваљују емоције јер волим Србију и не могу да се помирим са тим да из дана у дан све више и више тоне.Србија је моја домовина.Уз РС и Русију,подразумјева се.Ако ипак знате ко је ваш предсједник онда не разумијем чему ишчуђавања у вашим коментарима господине Дејане. Хиљаду пута се чуло из уста руских званичика,прихватимоћемо свако ријешење за Србију са којим се сложи народ у Србији.А то између редова значи:Ако волите НАТО,нема проблема,ето вам га.Ако хоћете Тадића за предсједника,нема проблема.Ваш избор.Ако вам ништа не значе руски родољуби што животе дадоше за Србију,молим лијепо ви се држите гарде из Охаја ако мислите да вам је са њима љепша будућност.Ми ћемо вам и даље бити пријатељи и на нас увјек можете рачунати.Само нама на напамет непада да задиремо у српски суверенитет као што раде "амерички пријатељи".То је проблем који многи не разумију.Руска добра и предобра душа.Нису проклети као они којима гро Срба хрли у загрљај.Поштују нас више него Срби сами себе.Украјина је извукла поуку.Хоће ли Србија,видјећемо.
Препоруке:
0
0
33
среда, 03 март 2010 01:54
Горан Јевтовић
ТОПОЉ
Браво, браво, браво. Поготову за овај завршни део, шта све они трпе због наших безосећајних башибозука.
Срдачан поздрав. Победићемо, кад-тад. Ја сам сигуран, врло брзо!
Препоруке:
0
0
34
среда, 03 март 2010 14:02
Дејан
@ Горан Јевтовић
Да не би било дилеме, подразумева се да више волим Русе од других народа, једноставно су увек били на нашој страни, а кад нису могли да помогну, нису ни одмагали. У нашем несрећном случају је и ово последње велика ствар.
Само сматрам да Руси требају активније народу да покажу своју подршку. Најбоље ћемо да видимо то кад се промени ова власт.
Како год, свако ко себе сматра делом патриотске Србије је мој брат. Разлике међу нама су више у детаљима него у суштини.
Umesto jasnog plana sta je Srbija spremna da ponudi strateskom partneru u zamenu za ocuvanje njenih vitalnih interesa, ja ovde vidim samo principe aktivnog nerazumevanja geopolitike, a u perspektivi i vrlo aktivnog ponavljanja bolnih lekcija iz najsvezije proslosti.
To vam je ono - pustio bih ja njega ("која би настојала да промовише нашу државу као фактор неутралности на Балкану који дугорочно остаје ван спорних међународних политичких, војних и других") _ali nece on mene ! Jer _mi, _mi smo ti koji su svako malo, hteli to ili ne, glavni akteri nekog spornog politickog, vojnog i svakog drugog sadizma.
Predsednik radi na tome da se samoproglasimo genocidnim narodom, skupstina ocrtava delove teritorije za dalju dezintegraciju, lideri parlamentarnih stranaka su u Velikom bratu, na ulicama gej parade, narod vise ne pita sta kosta Evropa (ima se, moze se), a vrhunksi domet opozicije je ovakav jedan "aktivan" plan.
Када би светски моћници и антихристи могли овако нешто и да "прогутају", ја неверујем да би аутори знали како то да изведу у стварности.
Дакле, демагогија и фразеологија "на висини".
Koje je Vase rjesenje? Imate li ga? Nemate. Onda se ne javljajte.
Osnovno pravilo u ratu je ne napadati sopstvene trupe na liniji vatre...
Elem, u odnosu na dosadasnje pokusaje nacionalnih strategija ova je jedina originalna, sta god komentatori mislili o tome, i jedina nudi nacine kako "trgovati" geopolitickom pozicijom, sto bi Lazanski rekao. Medjutim, iz prispelih komentara, odnosno prva dva provejava takav defetizam da je to meni nepojmljivo... Kao da je svaki pokusaj uzaludan jer su nas, toboz, Velike sile zacementirale do kraja... Pre bih citirao Dejvida Bajndera, jedinog kolumnistu New York Times-a koji je bio naklonjen nama: "We may not love you, but we can't without you!"
Ovaj plan je trenutno jedini konkretan predlog kako da se ova cinjenica iskoristi.
Знамо како и због чега се распада Србија.
Знамо како и због чега се ствара бгд. пашалук.
Ако због неког случаја ово не знамо онда је овај текст добар.
На жалост Србије више нема тако да је шала правити теоријске спекулације о њој.Много је тужно.И смешно.
Мало ми смета калкулантски и "трговачки" тон који провејава текстом (вечити идеалиста, шта ћете?), али у суштини ово је један од ретких конкретних, одмерених и систематизованих предлога шта нам је чинити. У сваком случају, корисна антитеза евроунијатском мешетарењу шареним лажама којим смо засути у протеклој деценији. Поздрављам!
И у будућности, као и у прошлости, свет ће остати интересно подељен. Зоне утицаја ће постојати, хтели ми то или не. Србија спада у православно-хришћанску зону утицаја, ако римски папа и прослава годишњице миланског едикта нешто непромене ("Која река тече испод савског моста?").
Пре бих се залагао за активне принципе одбране државе и националних интереса, а стим и за колективни систем безбедности Србије, Балкана, југоисточне Европе, Медитерана, ...
Но без обзира на то, с обзиром да сте ме прозвали, да кратко напишем.
Ово што су аутори написали, другим речима се зове "политика несврставања" Јосипа Броза. Она је могућа али искључиво када је држава стабилна и јака.
С обзиром да смо и дефинитивно пропали, да нам је ваљда свима јасно каквима нас виде "господа са запада" и шта нам "нуде", морамо да се окрећемо ономе ко нас бар мало поштује и даје наду. И нуди помоћ а ми то "невидимо". А то је Русија. Да, да, братска и православна Русија. Ко то неуважава, "џаба прича".
Притом морају да се јачају главни стубови државе, од којих је, наравно поред економије, најважнији војска. Не због сувог "ратовања", него због достојанства и зато што је то главна полуга било какве дипломатије. Зар не?
Прво зауставити њено даље разбијање тзв. "реформисање"! А затим, окренути точак управо у супротном смеру. Без тога, нема нам спаса и све друго је губљење времена.
Зашто? Па зато што ми имамо "акутно" стање које тражи хитно реаговање. Као болесник "на ургентној." Дакле, Косово, даље растакање државне територије, ментални геноцид над српским народом не само у Србији, него у "региону западног Балкана", дивљу приватизацију и пљачку иза којих неће остати ништа од "ресурса".
За почетак, огроман успех би био добити "битку" са РТС-ом и од ње, коначно направити националну телевизију! Ово што сада имамо је класична "испостава" BBC-ja. Јер у оваковом медијском мраку, у оваквој замени теза, где сами себе пљујемо, кријемо истину, немогу нам ни Руси помоћи.
Имам још хиљаду предлога, ако вам је ово мало, али да незамарамо посетиоце овог сајта. Схвата огромна већина њих где смо грешили, и куда даље.
С обзиром да сте ме прозвали као "дефетисту", ево одговора на тој "платформи".
То није "основно правило" у рату. То се подразумева ваљда. Постоје бројна правила ратовања, али за то је потребно имати "војне школице".
У народу постоји један "леп" израз за трговање. А то радити са "геополитичком позицијом", како ви то називате "врло стручно", је "лепо на квадрат" и наравно, као што видимо, самоубиствено.
Баш би волео да ми докажете научно, шта значи "провејавање дефетизма" и како је то примењиво код "прве двојице" коментатора. Чиме смо то ми дефетисти? Тиме што кажемо да је вода догорела до ноката и да се треба окретати Русији али не "активно неутрално" или "неутрално активно", него врло, врло конкретно.
Нису нас све "Велике силе" зацемтирале до краја, него само једна која се зове САД, у садејству са тзв. ЕУ, што би се војнички рекло! И није "тобож" него врло, врло конкретно и мучно. Толико да од тога боли мозак.
Ако је ово једини предлог, онда збогом Србијо са све "активном неутралношћу" или "неутралном активношћу", како год то звали.
Са таквим приступом никада нећемо имати савезнике, оне праве. Сигурно.
Zasto:
- zato sto imamo nereseno pitanje KiM sa NATO misijom na njemu,
- zato sto hocemo da prodajemo oruzje,
- zato sto hocemo da modernizujemo vojsku po uzoru na region,
- zato sto trazimo od UN/NATO da zastiti Srbe na KiM,
- zato sto smo okruzeni zemljama clanicama NATO saveza,
- zato sto EU postavlja administratora za BiH(RS),
- zato sto nemamo pare za rekonstrukciju Iraka/Avganistana,
- zato sto Al-Qaida ne pravi razliku izmedju lekara i pesadinaca,
- ZATO DA SE, VISE, RESIMO VAS KOMUNISTA KOJI STE NAS DO OVDE DOVELI, PA BI STE DA NASTAVITE
- Nisam mislio ni da odgovorim, ali buduci da se u ovome po svemu slazemo, potpisujem sve sto ste napisali kao svoj odgovor...
Ovo je interesantan predlog u ovom trenutku jer Prorokovic ima prakticna iskustva u saradnji s Parlamentarnom skupstinom NATO-a.
Ipak,bez ruske baze u Vojvodini i kineske u Sandzaku nemamo tezinu pri pregovaranju.Mogu to da budu i baze za preventivu poplava,pozara,elementarnih nepogoda, u prvom koraku.
NATO svim silama pokusava da BiH uvuce u svoje okrilje a nesto se cini da ce ova afera s Knezevicem(Pukanic) ohladiti pretenzije CG za NATO,
te da ce neki izgubiti imunitet.
Za nas je sada pogodnije da ostanemo u ruskoj sferi interesa .NATO je zakasnio da pridobije"srca i umove" Srba.
Bice interesantno pratiti uticaj Janukoviceve pobede na politicku klimu u Rumuniji i Bugarskoj i njihove buduce modalitete saradnje s NATO-om.
Захваљујем и срдачан поздрав.
а сад једно глупо питње - а шта ако нас неко нападне?
питање народу свеже избомбардованом јер његовом тадашњем лидеру није пало на памет да неко може стварно да га нападне - је, сложићете се, додатно глупо..
A koliko me secanje ne vara, za "neutralnost" su potrebne nekakve medjunarodne garancije, samoproklamovanost nista ne znaci.
Јесте, поставимо руске базе по целој Србији, и онда смо заштићени.
Лепо, а НАТО и Американци то ћутке прихвате, тачно.
Онда као контрамеру УКИНУ РЕПУБЛИКУ СРПСКУ.
Људи, па јел` ваша слепа русофилија не види да смо предалеко од Русије, да немамо излаз на море, да нам је једини пут за извоз робе преко НАТО земаља. Како ћете да допремите робу до света? Америка би нам ударила тихе санкције, затворили би нас као у кавез за канаринце.
Наполеон је против Енглеза увео континенталну блокаду. Аустро-Угарска је престала да купује наше пољопривредне производе, па Американци су нас скоро задавили санкцијама. Ви причате о савезу са Русијом.
Размишљајте мало својом главом, да Русија има интерес да направи војни савез са нама, па они би већ одрешили кесу да исфинансирају кампању код нас. Видите да плаћених заговорника уласка у НАТО има колико хоћете, видите да имамо све важније штампане медије у рукама Немаца.
Зашто Руси нису купили Политику или НИН. Зашто не одлуче да финансирају десет оваквих сајтова. Зашто не оснују невладине организације које ће они да финансирају.
Зашто?
Одговор је зато што не показују интересовање за савез са нама.
Пола људи овде би дали десну руку за Русију, а не знају да су им Бугари били већи миљеници од нас. Сетите се мало Санстефанске Бугарске и ко је то протежирао.
Иначе "активна неутралност" је оксиморон. Неутралност подразумева пасивно држање. Ми треба да гасимо пожар у туђој кући, а наша кућа је у пламену.
- Имамо право да извозимо оружје трећим земљама
- Не интересује нас борба против тероризма, осим
што нећемо да пружамо склониште терористима.
- Интерполове потернице важе само под условом реципроцитета (а не да пусте Чекуа, Ганића и друге)
- Развијамо економију, повећавамо друштвени производ, све да можемо да приуштимо војни буџет који би нам омогућио одвраћање непријатеља од даљих напада попут НАТО агресије.
Одговор је зато што не показују интересовање за савез са нама.
А ја тврдим, зато што ми не показујемо интересовање за савез са њима!!!
И не само то, свим могућим силама, додуше перфидно, настојимо да их истиснемо са ових простора у корист западних моћника којима су се наши властодршци продали!
Навели сте низ хипотетичких ситуација и варијанти, по принципу "шта би било кад би било", али сте највероватније намерно, "заборавили" да је Јељциново квинслишко доба давно прошло време, те да ова садашња Русија више нема никакве везе са Русијом 90-тих. Напротив, евидентно је да је та братска земља сада најача војна сила, да представља страх и трепет западним антихристима, да има јасну политику и циљеве.
Но да не ширим оно што је великој већини сасвим јасно, није проблем у Русима, проблем је у нама.
Зашто Руси нису купили Политику или НИН.
Ево, сами сте дали одговор ко је крив!? Па ко је дозволио Немцима да се рашире? Ми или Руси? Зашто ми нисмо "купили" Политику и НИН?
Какве везе Руси имају са оним што је наше и зашта смо ваљда "имали" толико пара. Па ваљда ми више морамо да мислимо о себи него Руси о нама!?
Зашто Русима нисмо испоставили озбиљан захтев и дали чврсте гаранције, да своју војну јединицу врате на Косово са све нашим "Косовским одредом" (уништен пре 5-6 година). Резолуција 1244 СБ, подсетићу вас, још увек важи!
Дакле, или имамо ВЛАСТ или имамо марионетску власт. Све друго је замајавање.
Да Русија јесте страх и трепет, и најјача војна сила, не би фебруара 2008. било допуштено да Косово постане независно. Руси би оштро опоменули Запад да ће то испровоцирати озбиљну реакцију Русије. То је било у време Путина и док је Коштуница био у Влади Србије, тако да не можемо да кажемо да нам нису помогли јер је Чеда Јовановић био на власти.
Друга ствар, велике силе имају своје стратешке интересе. У њиховом остварењу они не чекају да их неко позове да дођу, они се потруде да се створи повољан амбијент да дођу, или просто потчине ту земљу, као Американци.
Имате на интернету сајт "Правде", има и на енглеском. Лист је информативан, мада по укупном тону и новинарском квалитету заостаје далеко, далеко иза рецимо Шпигела.
На Правдином сајту имате и линк за "Georgian Times", тобоже грузијски публикацију на енглеском која критикује Сакашвилија.
Видите, где им је интерес ту ће и да направе своју фиктивну публикацију да протуре своје идеје.
Да су они истински заинтересовани за већу сарадњу са нама, не би чекали Руси на миг неких безвезњака овде, као што НАТО не чека да их заволимо, него плаћа своје пропагаторе.
Ова тема је јако незахвална за коментаре јер доста коментатора гледа емоцијама а не реалношћу ситуацију.
Онај ко каже истину или покуша разумно бива дисквалификован на личној основи.
Знате, пре 2. светског рата је намерно ширена совјетска пропаганда (да, комунисти су били бољшевички агенти). Причало се да у Русији рађају пшеница и кукуруз као нигде на свету. Сиромашни народ (90% тада као и сада) је веровао у те приче. Истовремено је Политика писала како народ у Москви чека у редовима за хлеб.
Сви су мислили да је то Краљева пропаганда, обична лаж. Ко још чека у реду за хлеб?
Сви знамо сада, да је у СССР било правило, чим видиш ред, стани у њега.
Волим Русе, али овде се толико лепих жеља шири, да не можемо озбиљно разговарамо, те у Русији је демографска ситуација сјајна, те они су најјачи...
"Сетите се мало Санстефанске Бугарске и ко је то протежирао."
сетио сам се - владали су Обреновићи који су потписали тајни протокол са Аустроугарском да се не шире на њену територију НАСЕЉЕНУ СКОРО ИСКЉУЧИВО СРБИМА (на попису у Далмацији и Истри НИКО се није изјаснио као Хрват, у Истри је само било Словенаца)..Обреновићи су форсирали егејски правац ширења државе који су Дубровчани у очајању звали "македонска утвара"...Шта су "зли" Руси радили? једноставно протежирали су ослобођење Срба тамо где заиста живе (Аутсро угарска) а Бугара тамо где заиста живе..
захваљујући македонској утвари данас Срби који листом славе заштитника помораца званично не излазе ни на једно море, а традиционално су излазили на два повремено и на Егеј..
ето зли Руси, праведни Срби и добри Немци
Немојте губити из вида, а то упорно чините, да је понашање наших "власти" од 2000.г. буквални еурофанатизам. Европа без икакве алтернативе и по сваку цену! И не само то, начин на који то радимо, амбијент који смо створили, велика бука око тога, пресудно је утицало на понашање Руса.
У том амбијенту и за то време, западне силе су направиле "огромне резултате" у пракси и већ годинама имају стратешку иницијативу. Али, захваљујући нама.
Кад већ поменусте отцепљење Косова. Класична замена теза. Па годинама унапред јасно смо стављали не само Русији на знање, да ће мо ми искључиво "мирним" путем бранити право на ту територију. Где је био наш председник за време чувеног митинга у Београду? Шта се све тада дешавало и како су вешто изокренули читаву ствар? Уместо да се комплетна Србија дигне на ноге, да се званично тражи интервенција Русије (не рат, него слање снага на Косово према Резолуцији и слично), председник и "његови" министри су јурили лопове најки патика, и данима трагали за нападачима на америчку амбасаду. Иако је било јасно да је читава ствар измонтирана.
Када помињете Коштуницу и његову владу, сложиће те се да половина владе није била "његова" него из ДС и Г 17, да су се понашали управо супротно зацртаној политици, и да су због тога и расписани избори.
Ја иначе нисам љубитељ Коштуничине политике, зато што је млака, нејасна, отприлике као и овај текст. Уосталом, писао га је један од његових ближих сарадника. Нико им неспори патриотизам и добре намере. Али политика "и јаре и паре", коју имају неводи никуда.
Поредити Грузију и нас је илузорно из сто разлога.
Дакле, Русија није прљава као Америка. Она неигра на кварно нити је то када чинила. Она је православна земља и са њом је потребно искрено, јасно и без резерве. То ипак зависи само од нас.
Они су нам много пута јасно стављали до знања.
И није у реду да мешате: СССР, Јељцинову Русију и ову сада. То су потпуно различите државе и политике. Ваљда је свима јасно.
потпуно си у праву "гледе" реалности...само што је реалност обично извршење неког пређашњег плана...а ко нема свој план спроводи туђ у туђем интересу..
јасно је да је Русија далеко и да је то тежак подухват заинтересовати их за нас..јасно је да тај удаљени северњачки народ има и увек је имао преча посла од нас медитеранског народа...ал ми (и остали медитерански народи) смо у тако јадној ситуацији да немамо другу алтернариву (како ово борисовски звучи) него да их заинтересујемо... нису они баш тако далеко - Црна Гора је њихова колонија... додуше има једна још утопистичкија алтернатива - да се медитерански народи удруже у неки савез - Пигс енд ко..
ово ти пише човек кои више воли америчку питу него руско г...а руску питу још нисам пробао..можда си у праву - можда она ни не постоји
Да смо слали сигнале да смо незаинтересовани за Русију јесмо. Нема спора око тога.
Али да је Русији ово земља од било каквог значаја, они би активно радили на успостављању свог утицаја. Финансирањем странака, невладиних организација, новинара и уредника(за пар хиљада евра имате колико желите афирмативних чланака). На крају крајева, видели сте да они не презају и од употребе диоксина, ако дотле дође (Јушченко се није отровао остригама то је сигурно).
Поента је да ми нисмо у њиховој прворазредној интересној сфери, што је бивши Совјетски савез, већ смо негде тамо у другом, можда и трећем реду приоритета.
Већ сам о томе писао али да поновим, Русија је један од 4 највећа фактора на свету (уз Америку, Кину и ЕУ). Они се питају за Иран, за Северну Кореју, бране централну Азију од Американаца (рецимо Киргизија). Боре се против проширења НАТО, против овог ракетног штита, да не рачунамо унутрашњи план, где су морали од нуле да крену после 2000. Ми смо ту само мали делић мозаика.
@ брм
Санстефански уговор је био првенствено између Турске и Русије. Бугари су им били миљеници, између осталог зато што су добили и замашно парче Грчке, целу Македонију (јесу ли тамо живели Бугари само) мислим и део Србије. Ми нисмо добили скоро ништа. Друга ствар, касније бугарско својатање делова Србије и упади кад год би избио неки рат су били последица мега државе коју су им Руси пружили на тацни. Та Бугарска је била величине данашње Румуније. Убеђен сам да Руси и даље рачунају на Бугаре, и поред ракетног штита, јер знају да су Бугари рачунџије, промишљени, трговци, за нас знају да смо оно што Енглези зову "loose cannon", топ који се откачио на галији, непредвидљив и опасан за све.
Иначе, већ сам писао да би долазио у обзир Савез православних народа, од Грчке до Русије. То би већ нешто значило. Проблем је што су Грчка, Бугарска и Румунија у НАТО, тако да је мало вероватно.
За торту се слажем са тобом. Ту сам интернационалиста.
Русији ово ЈЕСТЕ земља од значаја. Будите уверени. Па зар би срљали са Јужним током? Зар би Медведев долазио баш 20.октобра? Зар би нас подржавали у свим дипломатским и осталим активностима по свету?
Такитка коју сте горе навели, ајд да се сложимо. Али, прво су они закаснили док су се опоравили од Јељциновог тумарања, а затим схватили су да је код нас и дословноно МАРИОНЕТСКО вођство земље! Ваљда знате шта то значи? То није обична него, врло "конкретна" љубав! Са тим стварима нема шале. Коме од њих да (Руси) повере било шта од стратешких питања. Били би "одрукани" у року од два сата, знате већ где.
И, како су могли било шта да у пракси предузму, осим наведеног? Како, када наши властодршци отворено лобирају противу Русије. Замало оне године неодоше на "војну вежбу у Грузију". Сећате се тога?
Дакле нису Руси наивни, и добро је да раде на дуге стазе. Уосталом, проценили су они, стара је то школа, да овима овде нема спаса. Лично мислим да зато и пуштају да све иде својим током.
Но и поред тога, они нас немогу све и да хоће, да посматрају као обичне сатрапе и извршиоце радова. Ипак су братске, православне и све друге везе, веома јаке. Па зар нас у свету не зову "мали Руси"?!
Срдачан поздрав Дејане.
Браво, браво, браво. Поготову за овај завршни део, шта све они трпе због наших безосећајних башибозука.
Срдачан поздрав. Победићемо, кад-тад. Ја сам сигуран, врло брзо!
Да не би било дилеме, подразумева се да више волим Русе од других народа, једноставно су увек били на нашој страни, а кад нису могли да помогну, нису ни одмагали. У нашем несрећном случају је и ово последње велика ствар.
Само сматрам да Руси требају активније народу да покажу своју подршку. Најбоље ћемо да видимо то кад се промени ова власт.
Како год, свако ко себе сматра делом патриотске Србије је мој брат. Разлике међу нама су више у детаљима него у суштини.