Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Nek bude treći entitet!

Komentari (25) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 03 novembar 2009 01:40
Sinisa
Monoetnicki entiteti u BiH ? Mozda nakon sto se oformi srpski entitet na tlu Republike Hrvatske.
Preporuke:
0
0
2 utorak, 03 novembar 2009 01:47
Odličan tekst
Ko je autor? Nikad čuo! U svakom slučaju, odavno nisam pročitao nešto bolje.
Preporuke:
0
0
3 utorak, 03 novembar 2009 02:27
veljko
Ma šta napriča. Ovaj tekst je slika današnje Bosne i Hercegovine, u celini i entitetima. O čemu je ovaj tekst, šta je tema, a šta ideja? Šta li je cilj? Nekog sadržaja ima, ima i neke želje i žestine da se nešto kaže, čak i nastojanja da se zauzme neka moralno čista pozicija, ako treba moj plus, eto ga, ali nema jasne strukture, nema jednim tekstom obuhvatne teme, nema jasne tvrdnje niti logičke potpore te tvrdnje. Po toj konfuziji strukture tekst i BiH su isti. Ima i razlika. Lideri bosanskih muslimana po najnovijem zvanih Bošnjaka bi da u unutrašnjoj strukturi naprave državu u kojoj će jedna, naravno njihova verska, a sad i nacionalna grupa biti dominantna, a druge dve u jednoj vrsti ropske poslušnosti, dakle nesumljivo anticivilizacijske težnje, a na spoljnopolitičkom planu dostojna zemlja sa civilizacijskim dignitetom. Nespojivo. Srpska strana u nemogućnosti da bilo šta popravi, pepa i čeka sa neba blagoslov. Autor teksta kao autentičan bosanski Hrvat, prilično skromno, hajde da kažem i pošteno traži entitet za sebe. Verovatno pritisnut marginalizacijom. Kada bih ja sada kao Srbin da podržavam taj stav, ali na račun muslimana, ne bih bio psihodinamski korektan, a kad bih to podržao na račun Srba bio bih blesav. Ne znam kako da pomognem, ali možda je to trebalo tražiti u Dejtonu. Ne slažem se da su današnji jugonostalgičari pošteni ljudi. Pošteni smo mi jugonostalgičari iz 1992. godine. Gde su tad bili ovi naknadni jugonostalgičari da branimo zemlju. Kad vidim ko je sve jugonostalgičar sada, pitam se ko razbi Jugoslaviju. Još nešto. Arkan nije bio saradnik Miloševićeve, dakle srpske policije, nego savezne jugoslovenske. Ima razlike i to velike. Na primer šef savezne udbe u vreme raspada SFRJ je bio Zdravko Mustač, Hrvat, heroj domovinskog rata. Pitajte ga o tome nešto. U Zagrebu je.
Preporuke:
0
0
4 utorak, 03 novembar 2009 06:44
Teofilo Stivenson
Lepo je sto se neko od Hrvata setio da prozbori o tamnom vilajetu. Problem je u tome sto se stalno alibi i paralele traze u 'velikosrpskom projektu'. Nije dakle pristojno porediti Jasenovac i gradjanski rat u BiH, pa cak ni price o dva genocida, bez obzira na presude Zapadnih sudova (ne sudova medjunarodne zajednice). Arkan je radio za SFRJ i njene tajne sluzbe, MEsic, Presednik iste je radio protiv. To ni najposteniji, ni najrazumniji i uravnotezeniji Hrvati ne mogu da prevale preko usana. A o nepostenim, nerazumnim i neuravnotezenim Srbima (izdajnicima) i da ne govorim.

Sto se poticanja intelektualne mrznje protiv Srba tice, to postoji i ovde. Mada bih prefiks intelektualni povukao, bar kada su u pitanju uradci druge Srbije. Zbog njihove 'republike sumske' svakim danom sve veci broj postenih Srba zeli 'u sumu' jer shvata da je to jedan od retkih nacina da se postigne nesto za sebe. Knpr: Da se osvoji parce slobode.

Da parafraziram Ruse posle pada Gvozdene zavese. 'Ne bih trampio komad jeftine kobasice za ovo malo slobode'. 'Ne bih trampio Republiku Srpsku za komad vase jeftine i bezocne propagande.'
Preporuke:
0
0
5 utorak, 03 novembar 2009 06:50
Sizif
Kuljiš je bosanski Hrvat, pisao je za Feral Tribun dok je taj list postojao, a u ratu je bio anti-srpski i pro-bošnjački orijentisan, ali nikad iz nacionalističkog ugla, jer je neretko kritikovao i Hrvate i muslimane. E, ako on ovako misli, znači da im je dogorelo do nokata.
Izgleda da je Dodikovo bockanje bosanskih Hrvata urodilo plodom, ali treba da bude pametan i da se ne upetljava previše, nego da ih jednostavno pusti da sami razbiju Bosnu.
Amerika više nema ni resursa ni volje da tu išta radi, jer da nije tako, Hilari bi lično prisustvovala konferenciji na Prudu.
Ali, svedoci smo ovih dana, da su "ovlastili" Turke da zastupaju njihove interese. Koliko će Turci imati uticaj u Bosni, zavisi od Srbije, a ponjviše od Rusije.
Preporuke:
0
0
6 utorak, 03 novembar 2009 08:34
simonida
jedva sam izdržala...uh! i ništa novo: čovek bolje zna šta se dešavalo u DUGI i BEOGRADU od nas? s obzirom na godine možda i sazna šta se sve dešavalo kod njih i u njihovom dvorištu! nemoguće da je prespavao? seća se i Beograda i Sarajeva, jedino na karti SVIJETA nema ZAGREBA srednjoevropske PRIJESTOLNICE i metropole, rasadnika božanske ljubavi, čistote i dobrote,šteta!ali ima i pozitivnih pomaka: upoznao je dodikovog oca koji je jugonostalgičar kao i većina POŠTENOG SVIJETA u bosni, RS naziva "genocidna tvorevina" a čuo je i o 300000 Srba koji su od samovoljnog odlaska iz prosperitetne republike hrvatske doterali da su PROTJERANI.kada bi DENIS KULjIŠ živeo još 100 godina postao bi SRBSKI NACIONALISTA...
Preporuke:
0
0
7 utorak, 03 novembar 2009 10:50
Munze Konza
Pazi sad ovo - ne zanimaju nas vaši entiteti, ne zanima nas Bosna (ni obična, ni Herceg), zanima nas samo i isključivo Republika Srpska. Vaš deo delite, smanjujte, dogovarajte se, tucite se, dubite na glavi, gledajte u sunce - vaš problem. Inteligentna, provokativna, pametna, glupa - kakva god rešenja - vežbajte na vama, vašoj teritoriji, s vašim predstavnicima. Republiku Srpsku ne uzimajte u usta. Od nje ni kamičak nećete dobiti - sa ostalim radite šta god hoćete. Imate vi vaše "hrvatsko cvijeće", pa se sa njima igrajte države, nas to uopšte ne zanima. Dosta nam je bilo vaših rešenja, plaćamo ih decenijama, ostavite nas na miru. Vaša država, vaš problem. Nit nam trebate, nit nas zanimate. Jel može jasnije od ovoga? Ja mislim da ne može.
Preporuke:
0
0
8 utorak, 03 novembar 2009 11:30
brm
"ta metropola u zabiti ne može, kao ni Beograd vratiti važnost što ju je imala u bivšoj Jugoslaviji..."
moraju da podkače Beograd čak i kad nema nikakve veze sa temom...mnogo nam fali važnost koju smo imali u bivšoj ...sad smo kao nevažni...a umesnog li poređenja - Beograd i Sarajevo????
dve potpune suprotnosti - ni nalik
Preporuke:
0
0
9 utorak, 03 novembar 2009 11:43
brm
"s obzirom na to da sam se pet godina po novinama žestoko borio protiv ratne politike podjele, mogu sad reći: treba priznati realnost, preduvjet za obnovu demografske ravnoteže jest uredna država koja mirno funkcionira."
što on i njemu slični politkorektni nisu "priznali realnost" odmah, pre klanja...nego uvek krivi nacionalisti - što su se dogovorili o teritorijalnim podelama - a zapad i kuljiši razni koji misle tuđom glavom rekli - to ne dolazi u obzir..
i sada se ponovo pitaju kuljiši
koliko još puta treba pogrešno da procene pa da posle (ne daj Bože novih klanja)"priznau realnost"
Preporuke:
0
0
10 utorak, 03 novembar 2009 12:45
Samo dvaput se živi
@veljko
@Teofilo Stivenson
@Sizif
@simonida
@Munze Konza
@brm

Poštovane kolege komentatori,

možda bi dobro bilo, pre nego što napadnete nekoga samo zbog toga što dolazi iz Zagreba, da još jednom razmislite o smislu autorovih teza i o poziciji sa koje govori ovaj autor. Vi očigledno ne razumete šta to znači braniti Dodikovu poziciju u Zagrebu i to u ovom trenutku?! Verovatno je iz Vaše vizure i sledeći prilog problematičan:
http://www.youtube.com/watch?v=YMM65e5wWGQ
Preporuke:
0
0
11 utorak, 03 novembar 2009 12:48
Republikanac
Kada se jednoga dana napokon stavi tacka na proces raspada Jugoslavije,a stavice se nesumnjivo,samo treba imati strpljenja,Muslimani u Bosni ce zavrsiti kao gubitnici.Dok je postojala Jugoslavija,koju su tako revnosno rusili,bili su svi Muslimani u jednoj drzavi,a cak bi se moglo i reci da su imali svoju drzavu.Sada ce Evropa i SAD,u koje se toliko uzdaju,da ih stave u karantine susjednih nacionalnih drzava nakon cega ce raznim procesima Muslimansko tijelo da se razvodni i istopi,jer pretpostavka da bi jednoga dana u Evropi mogla da postoji drzava bosanskih Muslimana ravna je pretpostavki Turske kao ravnopravnog clana EU.Sjetice se oni cuvenih rijeci "Paljanskog krvoloka" izreknutih sa skupstinske govornice kada ih je prorocki upozorio u kojem pravcu vodi put kojim su krenuli.Na zalost (njihovu) oni su te rijeci shvatili kao prijetnju (srpsku) a ne kao upozorenje kako ce MZ rijesiti muslimansko pitanje.
Preporuke:
0
0
12 utorak, 03 novembar 2009 13:25
Munze Konza
Pokušavam da nađem gde se vidi da sam napao autora samo zato što dolazi iz Zagreba. Ne mogu da nađem takvo mesto. Izgleda da nisam bio jasan, iako sam se potrudio - ne zanima me ko odakle dolazi. Ne zanima me koliko neko rizikuje (valjda će izgubiti počasno mesto na tribini sa "bed blu bojsima", šta li?!) ako brani Dodika u Zagrebu (to je, valjda, vrhunac herojstva u jednoj državi na pragu EU - imati svoje mišljenje o "njihovim" političarima, koje se ne slaže sa "našima"?).

Pravo da vam kažem, ni Dodik me ne zanima previše - on je samo političar. Mene zanima država srpskog naroda preko Drine, za koju su ginuli moji sunarodnici, a koja im se klima jer neko ima nekakve "predloge i analize". Možda sam preoštar, ali ne zanimaju me ni analize. Eno vam "hrvatsko cvijeće", ponavljam, sa njima ste pravili državu, sa njima ste se udružili, sa njima vidite kako ćete. Ali ne preko srpskih leđa. Dosta je bilo.
Preporuke:
0
0
13 utorak, 03 novembar 2009 13:31
brm
@ Samo dvaput se živi
nisam napao dotičnog zato što je iz ZG već zato što truća besmislice dve decenije...a te besmislice danas su zvanična politika i mesića i tadića "na radost" i Srba i Hrvata i Bošnjaka..
a porediti Igora Mandića sa ovim bezveznjakom je krajnje nepristojno...a o moralnom liku istog pogledajte insert iz epizode iste emisije kad je gošća bila Mira Furlan
Preporuke:
0
0
14 utorak, 03 novembar 2009 13:32
Mirko Grbić, Banjaluka
Da od Savla može postati Pavle...poznato je već 2000 godina....Koliko je Kuljiš napisao neargumentovanih tekstova protiv Srba vjerovatno ni on ne zna..onako iz čiste mržnje jer je to bilo u modi ..a i dobro se plaćalo....neka ne bude trećeg entiteta a Kuljiš neka putuje i ne brine za manastir....
Preporuke:
0
0
15 utorak, 03 novembar 2009 14:44
Zoran
Dejtonskim sporazumom je zaustavljen rat i formirano stanje unutrašnjeg uređenja države kakvo je sad i dejtonski sporazum je garant mira u ovakvoj Bosni kakva je. Prema tome, ne dolazi u obzir nikakvo formiranje hrvatskog entiteta unutar BiH. Ako bi se pokrenulo pitanje stvaranja trećeg entiteta, onda bi se moglo govoriti o kršenju dejtonskog sporazuma, pa samim time se može dovesti i u pitanje ukidanje RS. Osim toga da bi se oformio treći entitet, čak i ako bi hrvatska i srpska strana to podržale, ne bi podržala muslimanska, pa tako od toga nema ništa. Isto tako ukidanje RS nije moguće bez glasa srpske strane. Prema toma ako BiH ostaje ovakva kakva jeste, onda to može biti samo u njenim dejtonskim granicama, ako ne onda može samo totalni raspad države, tj formiranje četiri nezavisne države od RS, Brčko distrikta, i novonastalih hrvatskih i muslimanskih entiteta. A takav scenario je moguć samo u slučaju nekog kataklizmičkog rata koji bi zaokupio čitav svet, pa da onda svaka strana objavi svoju nezavisnost. Mirna podela države je moguća jedino ako bi se neko od muslimanskih političara našao ko bi prihvatio da od 51% federacije, oko 30% bi otpalo na muslimasnki dio, pa da prihvati samostalnsot. No ko će se naći kad nema muslimana u BiH koji je za takvu mogućnost. Pošto rat u BiH do daljnjeg nije moguć, stanje ovakvo kakvo je je neminovno. Hrvatima je dogorilo, ali trebali su misliti s kim će ratovati i kako će se postaviti u Dejtonu, da li u koaliciji sa muslimanima ili samostalno. Hrvatsko pitanje u Bih je trebalo riješavati u Dejtonu ne sad. Sad neka trpe na svojim greškama.
Preporuke:
0
0
16 utorak, 03 novembar 2009 14:58
Branko
Za Samo dvaput se živi

Hrvati koji brane Dodika danas (prvenstveno mislim na one iz BiH) brane ga jer im on treba kao i njegova politika koja im sada u ovoj novonastaloj situaciji ide na ruku. To nije nikakva iskrena ljubav ni poštovanje već samo politika i interesi.

A Gdin Mandić je jugonostalgičar koji nije upao u velikohrvatsku priču o tisućljetnom snu, povijesti, žrtvi i dr., već sagledava stvari iz ugla da Hrvati nisu nikad bili niti će ikad biti ikome važni na ovome svijetu pa čak ni Vatikanu, Njemačkoj ili Austriji.

A što se tiče opet nekog ujedinjenja-Ne daj Bože!
Preporuke:
0
0
17 utorak, 03 novembar 2009 15:11
thinking maize
Što volim kada drugi obavlja posao za mene! Samo napred "braćo" Hrvati! Jedino me interesuje, koje su posledice tog prekomponovanja "tamnog vilajeta". Npr. šta ćemo sa opštinama/općinama sa 101% zastupljenošću Srba, a po, Bošnjacima milom, popisu iz 1991? A to su, da podsetim, Drvar, Bosanski Petrovac, Ključ, Kupres itd., itd. Ne zalažem se za za Rašinih 70% "tamnog vilajeta", već, kako njima, tako i nama. Naravno, Srbi, nažalost, nemaju šta da traže u Jajcu, Sanskom Brodu, Mostaru, Goraždu, Sarajevu... Sve su to mesta sa, nekada (popis iz 1991 g.), jakom srpskom populacijom, ali treba biti realan, kao što reče g-din Kuljiš. I naravno, pitanje svih pitanja za Republiku Srpsku, status distrikta Brčko! E, onda Republika Srpska, sa, posle slovenačke, najpropulzivnijom privredom u regionu (na šta i mi ovde iz Srbije možemo samo sa zavišću da gledamo!), može da pristane na svakave federalne/konfederalne i ine aranžmane, ako to ne ugrožava osnovno, Republika Srpska, kao otadžbina srpskog naroda (u Bosni i Hercegovini) i, naravno, država svih njenih građana!Naravno, sa značajnim ekonomskim dinamizmom i perspektivom! To je ono gde nisu uspeli ni Đinđić, ni Koštunica, ni onaj nesrećnik Milošević! A Milorad je to uradio! Pa Vi vidite! Jer, kao što pesma kaže: "Poranio Milorad da obiđe...!" A, kao što znamo, rani vredan čovek, jednom rečju DOMAĆIN! A DOMAĆINU svi "Peščanici", NVO,
"drugosrbijanci", prevrtljivi "žuti", kilavi koštuničini (sistem "lezi lebe da te jedem") mogu da pljunu pod prozor! Jer, onaj ko se izbori sa sve pride sa Zapadom i sve to na zapadni način, diplomatijom i ekonomijom, zavređuje samo divljenje!
Samo se nadam da će se i u ovoj kukavnoj Srbiji primiti Miloradov pelcer! Daće dragi Bog!
Preporuke:
0
0
18 utorak, 03 novembar 2009 15:36
TOPOLj
@Munze Konza...Upravo tako!!Potpisujem vaš komentar.Vjerujte mene kao Srbina iz RS ni najmanje ne zanimaju njihovi projekti.Neka se međusobno kolju,neka dube na glavi,neka obnove sukob iz 1993,neka ponovo sruše mostarski most,neka prave razne varijante o "multietničnosti",neka se dodvoraju vašingtonsko-briselskom centralnom komitetu,neka im ideje počivaju na NATO prospektima i katalozima,neka rade između sebe šta god hoće samo neka jednom zauvjek ostave na miru RS i Srbe.Dosta je Srbima i Srpskoj njihove lažne predstave.Svako sebi.Zbog njih i njihove bolesne ideologije danas su Srbi u demografskom minusu.Odrekli bi se i jedni i drugi privremeno na jedan vremenski period i pola fereacije samo da je jedan "Nobelovac" ili pijandura na vlasti u Kremlju.Hvala Gospodu sada trijezni odlučuju.Oni inače nikada nisu bili svijesni razlike između pijanog i trijeznog Rusa.Za njih je to jedno te isto.Zato i ne mogu da svare kako to opstaje ona "genocidna tvorevina".Tek treba da uslijedi završni udarac frankeštajnu zvanom BiH.
Preporuke:
0
0
19 utorak, 03 novembar 2009 16:45
The Tao of Groove
Lepo napisano, kao da je pisao neki Hrvat. Niko koga spomene ne valja, osim Dodika i Hrvata. Zahvaljujuci "hrvatskom cvecu" Bosna je to sto jeste, ali i Hrvatska, ponos Handzar Divizije. Dve genocidne tvorevine. Da se sve nije odigralo u reziji tursko-austorugarko-ustaskih rezima danas bi vi sve sa cvecem trazili autonomiju u Austriji. Srpska mora da gleda svoja posla a oni sto su zapetljali neka sami otpetljaju. Znamo kako su vezali turske i NDH zastave.
Preporuke:
0
0
20 utorak, 03 novembar 2009 19:56
Nebojša Malić
Čudi me da čitaoci NSPM nisu već apsolvirali opsesiju Hrvata Srbima (ako niste, pročitajte "Srbi su nama k'o čaša konjaka" od pre par nedelja), pa se evo čudom čude Kuljišu što komentariše muslimanski unitarizam kroz prizmu navodnog srpskog. Pa ne mogu ni Muslimani međusobno da raspravljaju aman ni o čemu a da ne potegnu Srbe.

Ali ako vam samo to zapinje za oko, ako se time bavite a ne gomilom ostalih zanimljivih stvari u ovom tekstu, promašili ste šta je pisac hteo da kaže. Svi se bave Republikom Srpskom, a pravi problem je upravo Federacija i želja muslimanskih unitarista da nju prošire na čitavu BiH. Zato mislim da je NSPM srpskoj javnosti učinila veliku uslugu prenošenjem ovog teksta.
Preporuke:
0
0
21 utorak, 03 novembar 2009 21:18
Neofit77
Autor često proziva Sarajevo i Beograd a ne vidi huligane i primitivce iz Zagreba. Krivi su mu navijači Zvezde za događanja na Maksimiru, da nisu oni možda palili zastavi SFRJ, ili je to ipak bio neko drugi. Koliko god se slažem sa tekstom o neodrživosti Bosne, toliko mi smeta i autorovo licemerje kada pljuje po svima, osim po ''njegovima''.
Preporuke:
0
0
22 utorak, 03 novembar 2009 21:43
aleksandar
A od hrvatskih "intelektualaca" ništa novo.
Bili levičari, desničari, komunisti, antikomunisti, nacionalisti, antinacionalisti, globalisti, antiglobalisti, priča je ista. Moraju da se "češaju" o Srbiju i Srbe.
Srbi, ta večita njihova tema, inspiracija i opsesija.
Ne može hrvatski "intelektualac" ni dva reda da napiše a da nas ne pomene, i makar u prolazu ne iskaže svoja negativna osećanja "glede" nas.
Pridružujem se diskusiji Munze-konza i ostalim pametnim ljudima ovde.
Preporuke:
0
0
23 utorak, 03 novembar 2009 22:54
dragoslav pavkov
Za one koji ne znaju;
Denis Kuljiš je novinar i publicist iz Zagreba.Ime je stekao kao kolumnist Starta,(mislim)Danasa,jedan je od osnivača Globusa koga je napustio zbog svađe oko novca sa Gordanom Malićem i Nacionala.Neko je već napisao da je i ranije pisao tekstove u kojima je napadao čas Hrvate,čas Muslimane,ali antisrpstvo mu je konstanta.Ne hvali on Srpsku zato jer mu se sviđa Mile Dodik već što u njoj vidi primer kakav bi mogao biti treći,hrvatski entitet koji bi se po uzoru na Sporazum o specijalnim vezama i zvanično vezao za Hrvatsku.Za ovu svoju ideju bez sumnje je već našao sponzore u RH.Reč je o čoveku koji ništa ne radi besplatno,a njegove usluge su već koristili mnogi,od hrvatske "oporbe",preko muslimanskih vođa iz BiH do albanskog rukovodstva tzv.Kosova.Inače,neuspešno se leči od kompleksa Lazanski...
Preporuke:
0
0
24 utorak, 03 novembar 2009 23:46
pippen
right on target
Preporuke:
0
0
25 sreda, 04 novembar 2009 01:54
pozdrav iz sombora
resenje je jos jednostavnije, da se braco razilazimo kad u istoj kuci vise ne mozemo da zivimo, a ne podnosimo se. nadam se da ce srbi muslimani tzv. bosnjaci jednom shvatiti da je bolja bilo kakva majka od svakako lose macehe
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner