Тачно, уништава нас неолиберални систем пљачке. Тачно је и да је потребно осмишљавање промена и тактике протеста.
Нажалост лаицизам који заговара левица и остале „европске вредности“ наивно схваћене су нас и довеле у овај колапс и државни и економски и културни. Левичари никако то да схвате док маштају о „Лењиновој организацији радника“ (сељаци су већ скоро уништени).
Алтернативни систем постоји али није у Лењинизму чији је наследник управо и Брисел у неку руку иако многе више подсећа на Четврти Рајх (минус голи терор, он је сада више економски).
Алтернативни систем је у кинеском моделу мешавине планске и државне привреде где су чак и стране инвестиције у функцији државног планирања. Наравно за то треба имати прво сопствену власт – окренуту својој нацији и њеним вредностима а не спољним центрима моћи и културне и сваке друге доминације.
Само враћање себи и својим коренима може донети смислене промене.
Препоруке:
41
9
2
понедељак, 14 јануар 2019 20:04
Nefeli
Dakle, posle malog zatišja u dobrim člancima, evo jednog izuzetnog, uz "jednu manu" a to je zašto ponekad ne valja da se sve činjenice izlože namah, jer je kod takvog načina izlaganja teško sve zapamtiti.A to što je autor izložio, i te kako je potrebno zapamtiti.Za mene je , za početak , ključno"Концепт грађанског протеста изнуђен је због тога што је већи део опозиције компромитован начином на који су вршили власт до 2012. године, стога политичке партије не могу артикулисати незадовољство становништва".Ali je autor, u relativno kratkom članku, u odnosu na nataložene probleme srpskog društva,neoliberalne dogme, pretvaranje države u interese zapadnih sila, nedostatak odgovora sa kojima se Eu društvo suočava.Zatim, nije samo nesloboda u medijima, već obuhvatiti i sfere zaštite radnika, očajno zdravstvo, prosveta, u ostalom materijala za opoziciju ima na pretek.I najvažnije, potrebna obnova PRAVNE države i da se prestane sa rasprodajom resursa i privrednih preduzeća,arazvii
Препоруке:
20
5
3
понедељак, 14 јануар 2019 20:06
пензионер Цвико
Немамо државу. Власт једне странке је гора од сваког сурогата. Протест ће да јењава ако нема како то једни кажу критичну масу а ја, зато што нема довољно енергије која ће дефинисати циљ. Школство је уништено а петог октобра су нам говорили како ће нам школство бити мотор развоја. Нажалост, са људима који имају само диплому, образовање је постало највећа кочница у друштву. Политика СНС-а да свако мора бити члан ове партије гурнула је праве ствароце у страну. Главним путем иду незналице, уз њих уцењени интелектуалци који немају избора. Пре четрдесет година мој шеф и ја тражили смо да нам купе рачунаре. Раднички савет нам је одговорио, да су нам довољне "логаритамске таблице" и "шибер" а они заједно са директором морају да одобре куповину дигитрона како би се плате брже обрачунавале. Дигитрони су купљени, плате су раније обрачунате а плата је и даље стизала десетог у месецу. Неписмени нису знали да банка мора да обрће паре. Суштина је: "не бацај бисере пред свиње". Стање је непромењено ..
Препоруке:
20
11
4
понедељак, 14 јануар 2019 20:58
АгатонФонПетровић
слажем се са аутором. организатори протеста нису понудили баш ништа конкретно. њихове критике режима су крајње уопштене.
хоће ли они признати или неће косово? хоће ли продати или не епс и телеком? хоће ли или неће сарадњу са НАТО? хоће ли савез са русијом или не? хоће ли или неће изаћи на ванредне изборе. хоће ли ли неће чланство у ЕУ? где је наша граница са хрватском? тврде да бујошевић мора да оде а да нису истакли свог кандидата...
у суботу сам се нашао на теразијама и видео демонстранте-да има их све више. али, мени не пада на памет да им се придружим док не буде било врло јасних ставова шта ће опозиција учинити ако дође на власт. доста сам се нашетао за празне приче о општим местима.
Препоруке:
28
10
5
понедељак, 14 јануар 2019 21:06
ZEMUNAC
Osnovni problem Srbije je da NEMA POSLA.A kada ga i ima,u tim novim fabrikama,uslovi su VISE NEGO mizerni!Kada bi se JAVNIM RADOVIMA sa KINESKIM kreditima pokrenula napustena sela,to bi zaposlilo mnogo ljudi!Takav PROGRAM OPOZICIJE ,bio bi dobar pocetak da se kao prvo moze i nesto da radi i zaradi,pokrene zapustena poljoprivreda,reaktiviraju zapustena sela .A KASNIJE, krediti vracaju IZVOZOM hrane!A povratak u obnovljeno selo,sa dobrim komunikacijama nije vise zivot u bedi i izolaciji,nego zdrav zivot u prirodi.To bi povecalo i natalitet!MOZDA autor gresi da NEMA jasne ideje iza protesta,jer svi zele bolji zivot!Vecina ucesnika bi pobesnela ako se preda Kosovo ili nametne ulazak u NATO.TAJ BES BI ZBRISAO,I TO DIREKTNO,OVU DIKTATURU!A SRBIJA ima itekako mnogo potencijala da osmisli i neki koncept. OZIVLJAVANJE poljoprivrede,ova vlast svesno koci i to verovatno zbog interesa EU i MMF,kojima odgovara haos da bi stranci jeftino i lako kupili nase oranice!OSLOBODIMO SRBIJU od DIKTATORA!
Препоруке:
21
9
6
понедељак, 14 јануар 2019 22:26
Немамо државу.
најПрви и најОсновни проблем.
Јако неприхватљиво говорити оли спомињати.
Богати како би то смртни непријатељи србства то разумели или превели?
Фала аци и вуцибатинама који су јако пажљиви према терористима и зверима свакојаким и са свих меридијана.
Препоруке:
14
3
7
понедељак, 14 јануар 2019 23:22
Slovenac
Jedini mehanizam kojim Srbija moze da pokusa da zaustavi propadanja jeste izmestanje prestonice I drzavne administracije prema prestonoj oblasti juzno od Nisa. Sa AV ili bez njega drzava se svodi I sazima na Beograd I njegovu navodnu elitu sa jedinom sposobnoscu parazitiranja na budzetu. Bez presecanja tog Gordijevog cvora Srbije nece biti a verovatno je vec I kasno. Protest je u sustini stvar instikta ljudi koji vide da Titanik nece nikud dalje nego na dno.
Препоруке:
23
11
8
понедељак, 14 јануар 2019 23:45
Горштак
Мада аутор има крајње бизарни страх од "деснице" - коју ваљда сматра синонимом за апокалипсу уместо за легитимну опцију - текст је одличан јер указује на све проблеме друштва. Ово је платформа једино смисленог друштвеног деловања.
Иначе, изгледа да аутор проблеме (које је све одлично детектовао) сматра као искључиво ствар борбе левице, док десницу изгледа као да уопште не разуме и сматра да се они баве само неком поетиком "небеске Србије" (а тиме се уствари уопште не баве - то је само култоролошки миље, као његов "лаицистички" и марксистички) а не економским темама, положајем радника, тржиштем, пустошењем земље од стране крупног међународног капитала уз асистенцију компрадора, НАТО-ом, КиМ-ом... Да се све ово разуме, не мора да се прочита ни владика Николај ни Маркс. Важи и обрнуто, ако се прочита било шта од овога, или све, може да се не види ни прст пред носом.
Препоруке:
25
5
9
уторак, 15 јануар 2019 01:56
Peđa
Za autora teksta: namera dobra, jer nabrajate mane globalista i nacionalista u Srbiji. Ipak zar su vrednost laicizam i individualna (ljudska) prava bilo kakva vrednosna dostignuća?
Siguran sam da ne. Kao što gore neko napisa samo planski razvoj kroz politiku razvojne a ne stabilizacione ekonomije može biti program za spas Srbije. Dakle: razojna a ne stabilizaciona ekonomska politika, planski razvoj, a nikako državni intervencionizam neokejnizajnske doktrine, politika pune zaposlenosti, nacionalna privreda, tržišni odnosi samo tamo gde je konkurentnost potrebna. U suštini meritokratija u javnoj sferi i socijalna država za decu, majke koje ostaju u domu i penzionere.
Препоруке:
14
6
10
уторак, 15 јануар 2019 02:48
Slavomir Srpski
tekst redukuje desnicu na "nebesku Srbiju",bas onako kako bi volio Aco sVrbin.Ja licno ne bih delio politicku scenu na levicu i desnicu jer levica je ostala bez radnicke klase i kompletno istorijski kompromitovana "komunizmom",a za desnicu ovde nemaju pojma sta jeste a sta ne.Takva politicka slika nema veze sa stvarnoscu. Srbski problem nije da li ste levicar ili desnicar vec da li ste za ocuvanje otadzbine i identiteta Srba i Srbije ili ne.Dakle problem je koliko smo kao narod spremni da se borimo za sopstveni opstanak. Neki to pogrdno nazivaju "nacionalistima" kao da je greh braniti sopstvene korene,kulturu i drzavu.U situaciji gde smo poluokupirani i gde Albanci i zapadne sile pokusavaju da zaokruze optimacinu u sledecih 6 meseci (po njihovim izjavama),koji je najurgentniji problem Srba? Da menjaju izborne zakone sa opozicijom koja ima manje od 20%? Da uhvate ubicu ovog ili onog? Da se zalimo sto se privatizuju neuspesna preduzeca? Zbog rasvete u BGD?
Препоруке:
21
8
11
уторак, 15 јануар 2019 04:08
Не дајмо да уцењени психопата идентификован са антикомунистичким агресором, чији су саветници империјалистички ратни керови Блер и Сорош, удружено са капиталистичким колонизаторима онемогуће суверену и социјалистичку Србију.
Радећи за колонијалне злочинце и експлоататоре MMF, EU и NATO, са чувеним кољачима и хијенама аутошовиниста хоће да разграничи Србију и Србе на Космету.
Док Немачка и данас стоји иза геноцидног усташког U ђубре јој служи, фотографише се испод портрета Степинца, нацистима зида споменике, усташама враћа имовину.
Олош распродаје наша природна и генерацијама стицана привредна богатства.
Бедник домаћу производњу разбија, а радницима уручује пелене, отказе и самоубиства.
Док Србија изумире јадник утерује LGBT идеологију, а народне милијарде дели страним компанијама и банкама.
Док му SAD зликовци аплаудирају, бескућника, гладних и сиромашних све је више.
Уништава могућност свима доступног бесплатног здравства и образовања.
Војску спрема за ватрогасно друштво западних фашиста.
Медији су у рукама ''милосрдних анђела'' и капиталистичких лешинара.
НЕКА ЈЕ ВЕЧНА СЛАВА МИЛИЦИ РАКИЋ И СВОЈ ДЕЦИ УБИЈЕНОЈ ОД ЗАПАДНИХ МОНСТРУМА.
Кажи НЕ гробарима Србије!
АНГАЖУЈ СЕ ЗА ОСЛОБОЂЕЊЕ!
Препоруке:
36
1
12
уторак, 15 јануар 2019 06:57
ТитоПартијаЕуНатоАрмија
Мислим да немамо о чему да разговарамо док име Београд не променимо у Беоброз.
Препоруке:
16
19
13
уторак, 15 јануар 2019 07:58
Згрожен актуелним стањем у сваком погледу
Српска десница је заробљена у националном питању, фокусирани су на царство небеско, осим те теме они не виде ништа друго.
Овим је хтео рећи да треба признати Косово, препустити Православну цркву и Р.Српску, појачати свакојаке "аутономије"... и - сачувати ЛЕВИЦУ!
Шта још треба да нам се деси, па да се људи опамете и схвате да само кад смо своји, интергрални и комплетни можемо нешто променити на боље, за своје добро?
Препоруке:
27
7
14
уторак, 15 јануар 2019 14:48
Бранко Павловић
Текст је одличан.
Чињеница је да су десне странке на власти чиниле грешку у томе што су превиђале значај макро-економске политике. Пуштали су да она буде неолиберална, а онда су мислили да се на међународној равни може бранити српски интерес. Уведу веронауку у школе, али оставе готово цео медијски простор неколонизаторима итд. Ја сам у том смислу схватио ауторово навођење ограничења десничарских опција у Србији.
Препоруке:
22
8
15
уторак, 15 јануар 2019 17:44
brzi
Tekst se literarno lepo čita ali ima samo jedan tačan zaključak, a ta je da protestnici nemaju političkog programa šta sve treba menjati i kako da bi se živelo bolje, sve ostalo su veče ili manje greške. Navešču neke. Avtor je sasvim pogrešno procenio stanje u EU koje nije dobro ali ne radi krize liberalizma nego radi toga jer sve države nisu sporvele, ili bar delomično, nužnih reformi svoga društva. I tu je nastala razlika unutar EU kde reformisane države idu napred dok se nereformisane države dave u problemima jer njihovi političari nemaju ili u poslednjih dvadeset godina nisu imali petlje da kažu narodu da se ne može više trošiti više nego što se zaradi.
Veoma sličan problem postoji i kod vas, hteli bi da imate životni standard ko skandinavci a niste spremni da kod sebe uvedete i skandinavski način života i uređenje društva. I sve očete od danas na sutra a to ne ide, reforme se sprovode barem deceniju da dođu rezultati a novac se akumuluje generacije da se dobije pravog bogatstva.
Препоруке:
9
20
16
уторак, 15 јануар 2019 18:11
Горштак
Ма текст јесте одличан, то није спорно.
Само, превише је наглашена разлика између "левице" и "деснице"; а то је више ствар иконографије и фолклора у данашњој политици. И евентуално идентитета, што није мала ствар, али не мора у политици да буде кључ деловања. А кључна питања сваке политике су ресурси и буџетирање у држави, затим капитал (његово усмеравање и евентуално стварање) па и социјална питања - и тиме се бави свака власт, без обзира на то јесу ли леви, десни, или нешто треће или десето. Према томе, ако смо већ детектовали кључне проблеме, и слажемо се, сувишно је натрљавати на нос некоме ко би са Вама делио исте ставове да није довољно левичар. То је контрапродуктивно за општу ствар.
Боље је у страну гурнути бесконачно дуге (а ирелевантне) дебате, које ионако трају већ 100-200 година.
Препоруке:
9
5
17
уторак, 15 јануар 2019 18:23
brzi
nastavak
Isto ako autor greši kod EU istu grešku pravi i kod vaše situacije. Po njemu su za vaš težak položaj krivi neoliberalizam u kombinaciji sa radikalnim desničarskim stavovima kada je u pitanju uređenje društva.
Svako planiranje počinjne prirodnim uslovima ali ti od povratka Karađorđevića posle ubistva familije Obrenović nadalje nisu bili uzimani u obzir kada je u pitanju stvaranje funkcionalne države. Sve počinje balkanskim ratovima gde bijete bitke po današnjoj KiM i Makedoniji a narod naseljavali u tri velika grada Beograd, Niš i Novi Sad. Ista priča se ponovi posle oba svetska rata i traje sve do današnjice. I na takav način su ostale teritorije koje ste puškom osvojili ostale prazne i laka meta za došlajke drugih naroda. Tako se ispraznila Hercegovina, tako se ispraznila KiM i tako se ispraznila Makedonija i dogodilo se to što se dogodilo 90. godina prošlog veka.
nastavak 2
Препоруке:
7
15
18
уторак, 15 јануар 2019 18:42
brzi
nastavak 2
Po svemu što se vama događalo u poslenjem veku vidi se iz daleka da ste bili još krajem 19. veka od nekoga projektovani da budete remetilački faktor na tlu kontinetalne Europe. Iz tog razologa vam se i događa sve to što vam se događa i mnoge od tih stvari ne može se drugačije objasniti nego na takav način da je sve teledirigovano preko pojedinaca od uticaja iz nekog centra. I u taj kontekst idu i svakakvi prosvedi, i oni nesretni 27. mart, pa oni u 90. godinama, pa 2000. godine i ovi koji se dešavaju sada imaju svoje interesne nalagodavce nekde daleko van Srbije. I najbitnije, ako dođu na vlast ovi koji danas protestuju suštinsko ništa se neče promeniti. Suštinsko je za vas jedini spas da pozovete 10 najbogatijih pojedinaca i 10 najuticajnijih inteklektualaca iz diaspore i predate jim državu za baremm 10 godina pa da vam oni srede državu od temelja pa do samog vrha. Ali za nešto tako bi trebali da uradite sličnu revoluciju kakva je bila francuska krjem 18. veka.
Препоруке:
5
16
19
уторак, 15 јануар 2019 19:09
riki
U Pragu je prvog dana izašlo 5.000 ljudi, drugog i pored zabrane okupljanja, 50.000, trećeg 500.000, četvrtig dana pao je komunizam.
U jednoj našoj susednoj državi zabranili radio 101 jer je kritikovao režim. Prvog dana 1.500 ljudi, drugog 15.000, trećeg 150.000, pored svih zabrana, četvrtog dana je proradila radio stanica koja je nastavila da kritikuje režim.
Snaga je u brojevima, sumnjam da se masa okuplja a da ne zna zašto. Ako demonstracije ne uspeju to će biti zbog slabog odziva i podaničkog mentaliteta.
Препоруке:
8
6
20
уторак, 15 јануар 2019 19:25
АгатонФонПетровић
@brzi
шта то булазните?
значи неке од држава ЕУ које нису реформисале друштво су француска и италија. а како је то своје друштво реформисала аустрија која је богатија од њих? да ли су фрацуска и италија требало да постану порески рајеви као ирска?
историја србије не почиње балканским ратовима већ је она независна много пре. србија ниада није довлачила становиштво у градове, то су радили комунисти.
какве су то глупости и теорије завере да су срби програмирани да буду реметилачки фактор европе. то из неке епизоде досијеа икс?
да ли ви ишта знате о француској револуцији када изводите сличност са данашњом србијом и предреволуционарном француском.
Препоруке:
11
8
21
уторак, 15 јануар 2019 19:28
пензионер Цвико
@ brzi,
Поштедите на свашег наклапања. Трамп је изјавио да постоји могућност да Америка изађе из НАТО-а. Та ваша "ЕУ-таназија" ће ове године да пукне ко мехур од сапунице. Кад се све то деси, где да ставимо те Ваше небулозе. Ја имам сами једно решење. Са њима треба окитити Љубљану, па даље тамо све до севера Италије. Ту је свет образованији од нас па ће да вам се диве. Ми то верујте, нисмо у стању, узалуд се трудите.
Препоруке:
10
8
22
уторак, 15 јануар 2019 22:27
brzi
@penzioner Cviko
Raspad EU ne odgovara nikome što se najbolje vidi ovih dana u VB. NATO je bio nužno zlo posle drugog svetskog rata radi ograničenja naoružanja pojedinih europskih država da je Europa ostala slobodna i nije bila okupirana od strane rusa. Sa propadom SSSR to se promenilo i NATO ide svome kraju koji če se desiti 2046, godine sa završetkom Marshalovog plana za Europu. Tada če pasti i ograničenja naoružanja za države kontinetalne Europe i tek posle te 2046. godine če se videti pravo stanje ko je ko i koliko vredi kada če biti sve države u realnoj mogučnosti da svoje interese brane svim sredstvima što jim je do kraja Marshalovog plana sprečeno ograničavanjem naoružanja.
A što se vas srba tiče samo sam ukrstio ono što pričaju i pišu vaši istoričari Antić, Raković, Mičeta, Belajac i Protić i ekonomimst Goran Nikolić. Ljudi različitih provinjencija ali kada jih ukrstiš dobiješ to što sam naveo.
Препоруке:
5
11
23
среда, 16 јануар 2019 01:10
Micika
Text je odličan. Hvala autoru.
Препоруке:
7
5
24
среда, 16 јануар 2019 09:23
brzi
@AgatonFonPetrović
Svi oni koji posle 2000. godine u EU nisu išli na sistem "Potrošiš toliko koliko stvaraš" su danas u krizi.
Nisu komunisti kod vas počeli puniti gradove sa stanovništvom iz provincija nego se to počelo događati povratkom Karađorđevića na vlast, oni su stvorili ( njihovi ljudi) plan za izgradnju Novog Beograda i oni su dali šiptarima prvi signal za stavranje nezavisnog Kosova u budučnosti kojeg šiptari sanjaju od Prizrenske lige nadalje sa naseljenjej solunaca u Srem umesto na KiM a komunisti su posle drugog rata nastavili sa izgradnjom industrije tamo kde nema ama nikakvih uslova za profitabilno poslovanje te iste.
Samo sa nekom vrstom svoje "francuske revolucije" možete da spasite što se spasit može i u tom vam mogu pomoči jedino istaknuti pojedinci vašeg naroda iz diaspore jer imaju praktičkih iskustava kako mora da bude društvo i država uređena da je funkcionalna za njezine žitelje.
Препоруке:
6
11
25
среда, 16 јануар 2019 09:32
Radoje
Tačno je da protest u Beogradu nema jasno definisan ni kritični munimum političkih i/ili patriotskih zahteva.Ali je on baklja koja pali sve veći broj lokalnih protesta čiji su zahtevi mnnogo konkretniji, jer problemi (partokratija,propadanje poljoprivrednika,surova eksploatacija radnika itd) ditektno "ŽULJAJU" učesnike protesta, te su stoga mnogo opasniji po vlast. Zato ovaj plamen koji se širi Srbijom i plaši AV,jer on više nema nikakav manevarski prostor.Zašto niko ne iznese podatak koliki je procenat ljudi čije su plate MANJE od prosečne?
Ako znamo da su plate partisko-državnih funkcionera enormno velike i da ih ima mnogo, nameće mi se cifra od cca 70%. Jasno vidim da ljudi koji protestuju u BG čini uglavnom sradnji sloj društva, koji jasno uviđa spiralu koja neminovno vodi totalnoj propasti Države i Naroda.
To znači da oni protestuju iz racionalnih razloga. problem za ovu nakaradnu vlast tj AV, nastaće još veći, kada se uključi ovih 70% gladnih( hrane,zdravstva,sudstva, i sl.
Препоруке:
11
5
26
среда, 16 јануар 2019 10:18
Radoje
Nastavak
Kada na ulice izađe bar polovina od navedenih 70%, onda je to situacija koju režim NIČIM ne može rešiti. Jer, ako je većina učesnika srednjeg sloja u BG prezrela strah, prazan stomak o strahu ni ne razmišlja. NJemu je prvi i najeći prioritet Hrana, a logično za hranu je potrebna uređena Država.Prazan stomak posledično uočava i jasne razloge svoje primarne gladi, te postaje gladan: Slobode, Pravde (Nakaradno i korumpirano Pravosuđe), Zdravlja(Katasrofa),
Istine(Slobodni mediji,umesto tabloida i rialitija), Obrazovanje(koje je na nivou 19. veka + kupljene diplame),
itd, itd. Jasno vidi da toga nema, i da mu osim lične borbe, niko drigi to ne može omogućiti. Drugo i sigurno veoma vežno je da istinski opozicione stranke obave PROVETRAVANJE tj da se sadašnji lideri sklone iz fokusa, i dođu novi ljudi za novo vreme. Primer je npr. Zoran Lutovac, jer njegov postupak govori više od hiljada reči i pokazuje da postoje moralni ljudi od intagriteta.
Nastavak...
Препоруке:
7
6
27
среда, 16 јануар 2019 10:51
Radoje
Nastavak
takođe,ako je istinskim strankama opozicije iskreno stalo,
MORA da sastavi svoj ideološki program sadržan na JEDNOJ A4 stranici, i to dovoljno jasan Narodu. Zatim prevazilazeći lične sujete, krene u PERSONALNO formiranje BUDUĆE Vlasti Nacionalog Spasa, kako bi svima bilo jasno šta posle pada AV diktature, i za šta se narod bori. To je onda kristalizacija i jasno usmerenje nadodnog otpora.
Ali ist tako važno je da ISTINSKA opozicija momentalno napusti farsu od Skupštine.Bezbrojni besmisleni amandmani poslanika vladajuće klike je APSURD par ekselans, koji ni danas legendarnim Monti Pajtonovcima ne bi pao na pamet.
Ovo je jedini odgovor na pitanje ŠTA i Kako DALJE.
Čak i da se nešto od navedenog ne ostvari, dialektika nas uči da će iz masovnosti i raširenosti protesta po Srbiji (Kvantitet), sigurno posledično doći bar do minimuma zajedničkih političkih zahteva i ciljeva. Dan je sve duži, Proleće uskoro stiže, "Kuršumlija" je sve više, tako da sam uveren u USPEH.
Препоруке:
8
5
28
среда, 16 јануар 2019 12:58
ВеМи
@ Radoje
“MORA da sastavi svoj ideološki program sadržan na JEDNOJ A4 stranici, i to dovoljno jasan Narodu. Zatim prevazilazeći lične sujete, krene u PERSONALNO formiranje BUDUĆE Vlasti Nacionalog Spasa, kako bi svima bilo jasno šta posle pada AV diktature, i za šta se narod bori. To je onda kristalizacija i jasno usmerenje nadodnog otpora”.
Једини начин да протести буду успешни – најбољи предлог, браво!
Напуштање Скупштине од стране ( стварне) опозиције такође.
Препоруке:
8
2
29
четвртак, 17 јануар 2019 06:37
Reddy
Dijalektika društvenih zbivanja u Srbiji se "oslanja" na dijalektiku zbivanja u širim okvirima. Srbija je u matici takvog stanja. Zato je u sadašnjem trenutku potrebno odmereno dozirati "adaptirati" se shodno razvoju u "grotlu" problema odakle će sunuti ogromna magma. Tek ona će galvanizovati, odnosno, radikalizovati promene u društveno-ekonomskom mozaiku Srbije. Potrebno je pomno pratiti kazaljke na velikom satu istorijskih promena. Partije u Srbiji ne samo da to ne shvataju već i u sociološko-političkom smislu ne odrađavaju karakter takvih zbivanja. U tome je problem. Ovo je gotovo idealno vreme za postavljanje dijagnoze i postavljanje odgovarajuće terapije.
Препоруке:
10
3
30
четвртак, 17 јануар 2019 09:31
Radoje
BeMi,
Veliko hvala za komentar. Vidim da si jasno shvatio JEDINI način da protest dovede do demontiranja ove vlasti.
Želeo bih da se o mom predlogu oglase Uredik Đorđe Vukadinović, Slobodan Antonić(Izuzetan analitičar) i drugi Časni ljudi. I da dodam bar neka personalna rešenja npr: Branko Dragaš Ministar finasija, Mile Isakov Ministar spoljnjih poslova.Nadam sa da će čitaoci izneti još neke predloge.
Kuršumlija, je "Zapalila" Prokuplje, siguran sam da će Nišlije intenzivirati svoj protest, "Požar" Slobode se neumoljivo širi. Takođe, Građanska neposlušnost je jedno od najjačih oružja. Na primer: Dovoljno je da desetak automobila, krećući se jako sporo(Kneza Miloša,Takovska, Bul.Kralja Aleksandra,Nemanjina, Bul. Oslobođenja,Srpskih Vladara,Teraziski tunel, Mostovi) od 15.00 do 18.00h na po desetak minuta svakog punog sata izazove totalni kolaps saobraćaja u BG.Spro kretanje, za razliku od totalnog zaustavljanja, nije zakonom zabranjeno, a razlog je npr LOŠ BENZIN(fakat).
Препоруке:
4
5
31
четвртак, 17 јануар 2019 18:31
Горан1
Текст је одличан!
Предлози око којих би се окупили скоро сви:
- Изједначавање права грађана Србије са странцима! (На пример ако странац запосли грађанина Србије добије од државе 10 до 20000 евра, ако грађанин Србије запосли грађанина Србије не добија ништа.);
- Решавање питања противградне заштите која уништава наше кровове, прозоре, аутомобиле, засаде, ... (То је у СФРЈ па и код Милошевића било сведено на најмању могућу меру, јер је радила наша производња ракета, одржаване противградне станице и пристојно плаћани људи који су то радили, а сада то није случај. У крајњој линији може да буде ангажовано ваздухопловство, које би тај посао много ефикасније одрадило!);
- Престанак пљачке родитеља са куповином уџбеника! Нека уџбеници буду постављени на сајт министарства просвете и омогућен бесплатно преузимање истих!;
- Ограничење времена рада угоститељских објеката и пратеће буке по узору на земље са знатно мањим крининалитетом и раширеношћу наркоманије!
Молим вас допишите!
Препоруке:
4
5
32
субота, 19 јануар 2019 15:38
борац
понедељак, 14 јануар Горштак
аутор има крајње бизарни страх од "деснице" - коју ваљда сматра синонимом за апокалипсу уместо за легитимну опцију -
.. изгледа да аутор проблеме (које је све одлично детектовао) сматра као искључиво ствар борбе левице, док десницу као да уопште не разуме и сматра да се они баве само неком поетиком "небеске Србије" (а то је само култоролошки миље,)
Слажем се с Вама, као и с другима који су исто закључили.
У савременом свету од Кине до Запада подела на левицу и десницу је бесмислена, владају практичност и прагматизам (такав је и Вучић само на накарадан начин који уништава и оно мало државе Србије што смо имали).
У вези с тим, не видим ниједног другог политичара у опозицији да је у правом смислу политичар више него што је то Бошко Обрадовић. Он је био у Лучанима, био је испред Пинка, у Скупштини се бори као истински народни посланик, активан је на друштвеним мрежама и користи их. Ови други дају повремено изјаве, и то је то.
Препоруке:
4
5
33
понедељак, 21 јануар 2019 09:14
Baki
Aposolutno tacno sve sto je covek napisao! Odavno nisam procitao bolji sazetiji prikaz situacije u nasoj zemlji, a potpuno je u pravu i za proteste. Nema programa, nema cilja, oni se menjaju od jednog do drugog skupa bez predloga nekih konkretnih koraka. Doduse, nije lako kratko definisati sta sve ne valja jer zaista nista ne valja. Ali osnovni cilj protesta treba da bude pre svega katastrofalno stanje u obrazovanju, zdravstvu i sudstvu sa konkretnim primerima i predlozima, bez toga balon ce se izduvati, a bolesnicki SNS lider ce na sledecim izborima odneti jos ubedljiviju pobedu.
Нажалост лаицизам који заговара левица и остале „европске вредности“ наивно схваћене су нас и довеле у овај колапс и државни и економски и културни. Левичари никако то да схвате док маштају о „Лењиновој организацији радника“ (сељаци су већ скоро уништени).
Алтернативни систем постоји али није у Лењинизму чији је наследник управо и Брисел у неку руку иако многе више подсећа на Четврти Рајх (минус голи терор, он је сада више економски).
Алтернативни систем је у кинеском моделу мешавине планске и државне привреде где су чак и стране инвестиције у функцији државног планирања. Наравно за то треба имати прво сопствену власт – окренуту својој нацији и њеним вредностима а не спољним центрима моћи и културне и сваке друге доминације.
Само враћање себи и својим коренима може донети смислене промене.
хоће ли они признати или неће косово? хоће ли продати или не епс и телеком? хоће ли или неће сарадњу са НАТО? хоће ли савез са русијом или не? хоће ли или неће изаћи на ванредне изборе. хоће ли ли неће чланство у ЕУ? где је наша граница са хрватском? тврде да бујошевић мора да оде а да нису истакли свог кандидата...
у суботу сам се нашао на теразијама и видео демонстранте-да има их све више. али, мени не пада на памет да им се придружим док не буде било врло јасних ставова шта ће опозиција учинити ако дође на власт. доста сам се нашетао за празне приче о општим местима.
Јако неприхватљиво говорити оли спомињати.
Богати како би то смртни непријатељи србства то разумели или превели?
Фала аци и вуцибатинама који су јако пажљиви према терористима и зверима свакојаким и са свих меридијана.
Иначе, изгледа да аутор проблеме (које је све одлично детектовао) сматра као искључиво ствар борбе левице, док десницу изгледа као да уопште не разуме и сматра да се они баве само неком поетиком "небеске Србије" (а тиме се уствари уопште не баве - то је само култоролошки миље, као његов "лаицистички" и марксистички) а не економским темама, положајем радника, тржиштем, пустошењем земље од стране крупног међународног капитала уз асистенцију компрадора, НАТО-ом, КиМ-ом... Да се све ово разуме, не мора да се прочита ни владика Николај ни Маркс. Важи и обрнуто, ако се прочита било шта од овога, или све, може да се не види ни прст пред носом.
Siguran sam da ne. Kao što gore neko napisa samo planski razvoj kroz politiku razvojne a ne stabilizacione ekonomije može biti program za spas Srbije. Dakle: razojna a ne stabilizaciona ekonomska politika, planski razvoj, a nikako državni intervencionizam neokejnizajnske doktrine, politika pune zaposlenosti, nacionalna privreda, tržišni odnosi samo tamo gde je konkurentnost potrebna. U suštini meritokratija u javnoj sferi i socijalna država za decu, majke koje ostaju u domu i penzionere.
Док Немачка и данас стоји иза геноцидног усташког U ђубре јој служи, фотографише се испод портрета Степинца, нацистима зида споменике, усташама враћа имовину.
Олош распродаје наша природна и генерацијама стицана привредна богатства.
Бедник домаћу производњу разбија, а радницима уручује пелене, отказе и самоубиства.
Док Србија изумире јадник утерује LGBT идеологију, а народне милијарде дели страним компанијама и банкама.
Док му SAD зликовци аплаудирају, бескућника, гладних и сиромашних све је више.
Уништава могућност свима доступног бесплатног здравства и образовања.
Војску спрема за ватрогасно друштво западних фашиста.
Медији су у рукама ''милосрдних анђела'' и капиталистичких лешинара.
НЕКА ЈЕ ВЕЧНА СЛАВА МИЛИЦИ РАКИЋ И СВОЈ ДЕЦИ УБИЈЕНОЈ ОД ЗАПАДНИХ МОНСТРУМА.
Кажи НЕ гробарима Србије!
АНГАЖУЈ СЕ ЗА ОСЛОБОЂЕЊЕ!
Овим је хтео рећи да треба признати Косово, препустити Православну цркву и Р.Српску, појачати свакојаке "аутономије"... и - сачувати ЛЕВИЦУ!
Шта још треба да нам се деси, па да се људи опамете и схвате да само кад смо своји, интергрални и комплетни можемо нешто променити на боље, за своје добро?
Чињеница је да су десне странке на власти чиниле грешку у томе што су превиђале значај макро-економске политике. Пуштали су да она буде неолиберална, а онда су мислили да се на међународној равни може бранити српски интерес. Уведу веронауку у школе, али оставе готово цео медијски простор неколонизаторима итд. Ја сам у том смислу схватио ауторово навођење ограничења десничарских опција у Србији.
Veoma sličan problem postoji i kod vas, hteli bi da imate životni standard ko skandinavci a niste spremni da kod sebe uvedete i skandinavski način života i uređenje društva. I sve očete od danas na sutra a to ne ide, reforme se sprovode barem deceniju da dođu rezultati a novac se akumuluje generacije da se dobije pravog bogatstva.
Само, превише је наглашена разлика између "левице" и "деснице"; а то је више ствар иконографије и фолклора у данашњој политици. И евентуално идентитета, што није мала ствар, али не мора у политици да буде кључ деловања. А кључна питања сваке политике су ресурси и буџетирање у држави, затим капитал (његово усмеравање и евентуално стварање) па и социјална питања - и тиме се бави свака власт, без обзира на то јесу ли леви, десни, или нешто треће или десето. Према томе, ако смо већ детектовали кључне проблеме, и слажемо се, сувишно је натрљавати на нос некоме ко би са Вама делио исте ставове да није довољно левичар. То је контрапродуктивно за општу ствар.
Боље је у страну гурнути бесконачно дуге (а ирелевантне) дебате, које ионако трају већ 100-200 година.
Isto ako autor greši kod EU istu grešku pravi i kod vaše situacije. Po njemu su za vaš težak položaj krivi neoliberalizam u kombinaciji sa radikalnim desničarskim stavovima kada je u pitanju uređenje društva.
Svako planiranje počinjne prirodnim uslovima ali ti od povratka Karađorđevića posle ubistva familije Obrenović nadalje nisu bili uzimani u obzir kada je u pitanju stvaranje funkcionalne države. Sve počinje balkanskim ratovima gde bijete bitke po današnjoj KiM i Makedoniji a narod naseljavali u tri velika grada Beograd, Niš i Novi Sad. Ista priča se ponovi posle oba svetska rata i traje sve do današnjice. I na takav način su ostale teritorije koje ste puškom osvojili ostale prazne i laka meta za došlajke drugih naroda. Tako se ispraznila Hercegovina, tako se ispraznila KiM i tako se ispraznila Makedonija i dogodilo se to što se dogodilo 90. godina prošlog veka.
nastavak 2
Po svemu što se vama događalo u poslenjem veku vidi se iz daleka da ste bili još krajem 19. veka od nekoga projektovani da budete remetilački faktor na tlu kontinetalne Europe. Iz tog razologa vam se i događa sve to što vam se događa i mnoge od tih stvari ne može se drugačije objasniti nego na takav način da je sve teledirigovano preko pojedinaca od uticaja iz nekog centra. I u taj kontekst idu i svakakvi prosvedi, i oni nesretni 27. mart, pa oni u 90. godinama, pa 2000. godine i ovi koji se dešavaju sada imaju svoje interesne nalagodavce nekde daleko van Srbije. I najbitnije, ako dođu na vlast ovi koji danas protestuju suštinsko ništa se neče promeniti. Suštinsko je za vas jedini spas da pozovete 10 najbogatijih pojedinaca i 10 najuticajnijih inteklektualaca iz diaspore i predate jim državu za baremm 10 godina pa da vam oni srede državu od temelja pa do samog vrha. Ali za nešto tako bi trebali da uradite sličnu revoluciju kakva je bila francuska krjem 18. veka.
U jednoj našoj susednoj državi zabranili radio 101 jer je kritikovao režim. Prvog dana 1.500 ljudi, drugog 15.000, trećeg 150.000, pored svih zabrana, četvrtog dana je proradila radio stanica koja je nastavila da kritikuje režim.
Snaga je u brojevima, sumnjam da se masa okuplja a da ne zna zašto. Ako demonstracije ne uspeju to će biti zbog slabog odziva i podaničkog mentaliteta.
шта то булазните?
значи неке од држава ЕУ које нису реформисале друштво су француска и италија. а како је то своје друштво реформисала аустрија која је богатија од њих? да ли су фрацуска и италија требало да постану порески рајеви као ирска?
историја србије не почиње балканским ратовима већ је она независна много пре. србија ниада није довлачила становиштво у градове, то су радили комунисти.
какве су то глупости и теорије завере да су срби програмирани да буду реметилачки фактор европе. то из неке епизоде досијеа икс?
да ли ви ишта знате о француској револуцији када изводите сличност са данашњом србијом и предреволуционарном француском.
Поштедите на свашег наклапања. Трамп је изјавио да постоји могућност да Америка изађе из НАТО-а. Та ваша "ЕУ-таназија" ће ове године да пукне ко мехур од сапунице. Кад се све то деси, где да ставимо те Ваше небулозе. Ја имам сами једно решење. Са њима треба окитити Љубљану, па даље тамо све до севера Италије. Ту је свет образованији од нас па ће да вам се диве. Ми то верујте, нисмо у стању, узалуд се трудите.
Raspad EU ne odgovara nikome što se najbolje vidi ovih dana u VB. NATO je bio nužno zlo posle drugog svetskog rata radi ograničenja naoružanja pojedinih europskih država da je Europa ostala slobodna i nije bila okupirana od strane rusa. Sa propadom SSSR to se promenilo i NATO ide svome kraju koji če se desiti 2046, godine sa završetkom Marshalovog plana za Europu. Tada če pasti i ograničenja naoružanja za države kontinetalne Europe i tek posle te 2046. godine če se videti pravo stanje ko je ko i koliko vredi kada če biti sve države u realnoj mogučnosti da svoje interese brane svim sredstvima što jim je do kraja Marshalovog plana sprečeno ograničavanjem naoružanja.
A što se vas srba tiče samo sam ukrstio ono što pričaju i pišu vaši istoričari Antić, Raković, Mičeta, Belajac i Protić i ekonomimst Goran Nikolić. Ljudi različitih provinjencija ali kada jih ukrstiš dobiješ to što sam naveo.
Svi oni koji posle 2000. godine u EU nisu išli na sistem "Potrošiš toliko koliko stvaraš" su danas u krizi.
Nisu komunisti kod vas počeli puniti gradove sa stanovništvom iz provincija nego se to počelo događati povratkom Karađorđevića na vlast, oni su stvorili ( njihovi ljudi) plan za izgradnju Novog Beograda i oni su dali šiptarima prvi signal za stavranje nezavisnog Kosova u budučnosti kojeg šiptari sanjaju od Prizrenske lige nadalje sa naseljenjej solunaca u Srem umesto na KiM a komunisti su posle drugog rata nastavili sa izgradnjom industrije tamo kde nema ama nikakvih uslova za profitabilno poslovanje te iste.
Samo sa nekom vrstom svoje "francuske revolucije" možete da spasite što se spasit može i u tom vam mogu pomoči jedino istaknuti pojedinci vašeg naroda iz diaspore jer imaju praktičkih iskustava kako mora da bude društvo i država uređena da je funkcionalna za njezine žitelje.
Ako znamo da su plate partisko-državnih funkcionera enormno velike i da ih ima mnogo, nameće mi se cifra od cca 70%. Jasno vidim da ljudi koji protestuju u BG čini uglavnom sradnji sloj društva, koji jasno uviđa spiralu koja neminovno vodi totalnoj propasti Države i Naroda.
To znači da oni protestuju iz racionalnih razloga. problem za ovu nakaradnu vlast tj AV, nastaće još veći, kada se uključi ovih 70% gladnih( hrane,zdravstva,sudstva, i sl.
Kada na ulice izađe bar polovina od navedenih 70%, onda je to situacija koju režim NIČIM ne može rešiti. Jer, ako je većina učesnika srednjeg sloja u BG prezrela strah, prazan stomak o strahu ni ne razmišlja. NJemu je prvi i najeći prioritet Hrana, a logično za hranu je potrebna uređena Država.Prazan stomak posledično uočava i jasne razloge svoje primarne gladi, te postaje gladan: Slobode, Pravde (Nakaradno i korumpirano Pravosuđe), Zdravlja(Katasrofa),
Istine(Slobodni mediji,umesto tabloida i rialitija), Obrazovanje(koje je na nivou 19. veka + kupljene diplame),
itd, itd. Jasno vidi da toga nema, i da mu osim lične borbe, niko drigi to ne može omogućiti. Drugo i sigurno veoma vežno je da istinski opozicione stranke obave PROVETRAVANJE tj da se sadašnji lideri sklone iz fokusa, i dođu novi ljudi za novo vreme. Primer je npr. Zoran Lutovac, jer njegov postupak govori više od hiljada reči i pokazuje da postoje moralni ljudi od intagriteta.
Nastavak...
takođe,ako je istinskim strankama opozicije iskreno stalo,
MORA da sastavi svoj ideološki program sadržan na JEDNOJ A4 stranici, i to dovoljno jasan Narodu. Zatim prevazilazeći lične sujete, krene u PERSONALNO formiranje BUDUĆE Vlasti Nacionalog Spasa, kako bi svima bilo jasno šta posle pada AV diktature, i za šta se narod bori. To je onda kristalizacija i jasno usmerenje nadodnog otpora.
Ali ist tako važno je da ISTINSKA opozicija momentalno napusti farsu od Skupštine.Bezbrojni besmisleni amandmani poslanika vladajuće klike je APSURD par ekselans, koji ni danas legendarnim Monti Pajtonovcima ne bi pao na pamet.
Ovo je jedini odgovor na pitanje ŠTA i Kako DALJE.
Čak i da se nešto od navedenog ne ostvari, dialektika nas uči da će iz masovnosti i raširenosti protesta po Srbiji (Kvantitet), sigurno posledično doći bar do minimuma zajedničkih političkih zahteva i ciljeva. Dan je sve duži, Proleće uskoro stiže, "Kuršumlija" je sve više, tako da sam uveren u USPEH.
“MORA da sastavi svoj ideološki program sadržan na JEDNOJ A4 stranici, i to dovoljno jasan Narodu. Zatim prevazilazeći lične sujete, krene u PERSONALNO formiranje BUDUĆE Vlasti Nacionalog Spasa, kako bi svima bilo jasno šta posle pada AV diktature, i za šta se narod bori. To je onda kristalizacija i jasno usmerenje nadodnog otpora”.
Једини начин да протести буду успешни – најбољи предлог, браво!
Напуштање Скупштине од стране ( стварне) опозиције такође.
Veliko hvala za komentar. Vidim da si jasno shvatio JEDINI način da protest dovede do demontiranja ove vlasti.
Želeo bih da se o mom predlogu oglase Uredik Đorđe Vukadinović, Slobodan Antonić(Izuzetan analitičar) i drugi Časni ljudi. I da dodam bar neka personalna rešenja npr: Branko Dragaš Ministar finasija, Mile Isakov Ministar spoljnjih poslova.Nadam sa da će čitaoci izneti još neke predloge.
Kuršumlija, je "Zapalila" Prokuplje, siguran sam da će Nišlije intenzivirati svoj protest, "Požar" Slobode se neumoljivo širi. Takođe, Građanska neposlušnost je jedno od najjačih oružja. Na primer: Dovoljno je da desetak automobila, krećući se jako sporo(Kneza Miloša,Takovska, Bul.Kralja Aleksandra,Nemanjina, Bul. Oslobođenja,Srpskih Vladara,Teraziski tunel, Mostovi) od 15.00 do 18.00h na po desetak minuta svakog punog sata izazove totalni kolaps saobraćaja u BG.Spro kretanje, za razliku od totalnog zaustavljanja, nije zakonom zabranjeno, a razlog je npr LOŠ BENZIN(fakat).
Предлози око којих би се окупили скоро сви:
- Изједначавање права грађана Србије са странцима! (На пример ако странац запосли грађанина Србије добије од државе 10 до 20000 евра, ако грађанин Србије запосли грађанина Србије не добија ништа.);
- Решавање питања противградне заштите која уништава наше кровове, прозоре, аутомобиле, засаде, ... (То је у СФРЈ па и код Милошевића било сведено на најмању могућу меру, јер је радила наша производња ракета, одржаване противградне станице и пристојно плаћани људи који су то радили, а сада то није случај. У крајњој линији може да буде ангажовано ваздухопловство, које би тај посао много ефикасније одрадило!);
- Престанак пљачке родитеља са куповином уџбеника! Нека уџбеници буду постављени на сајт министарства просвете и омогућен бесплатно преузимање истих!;
- Ограничење времена рада угоститељских објеката и пратеће буке по узору на земље са знатно мањим крининалитетом и раширеношћу наркоманије!
Молим вас допишите!
аутор има крајње бизарни страх од "деснице" - коју ваљда сматра синонимом за апокалипсу уместо за легитимну опцију -
.. изгледа да аутор проблеме (које је све одлично детектовао) сматра као искључиво ствар борбе левице, док десницу као да уопште не разуме и сматра да се они баве само неком поетиком "небеске Србије" (а то је само култоролошки миље,)
Слажем се с Вама, као и с другима који су исто закључили.
У савременом свету од Кине до Запада подела на левицу и десницу је бесмислена, владају практичност и прагматизам (такав је и Вучић само на накарадан начин који уништава и оно мало државе Србије што смо имали).
У вези с тим, не видим ниједног другог политичара у опозицији да је у правом смислу политичар више него што је то Бошко Обрадовић. Он је био у Лучанима, био је испред Пинка, у Скупштини се бори као истински народни посланик, активан је на друштвеним мрежама и користи их. Ови други дају повремено изјаве, и то је то.