петак, 05. септембар 2025.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Бесим Спахић: Карађорђевићи су пореклом Албанци, као и Новак Ђоковић

Kоментари (77) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 30 јануар 2017 22:42
Драган
и кад му је брат и даље Драган Ђокај“, истиче Спахић.

Па онда сам и ја шиптар?
И Дућа и Чеда..
Препоруке:
45
3
2 понедељак, 30 јануар 2017 22:44
фрљ
`ђабе` се бесиш, Албанија је стара српска земља, а како њихови режими поступају са Србима и др. - такав третман заслужују и `већинци` - реципрочно....
Препоруке:
48
4
3 понедељак, 30 јануар 2017 22:45
Професор бошњачког порекла....?
овде сам престао да читам.
Препоруке:
94
3
4 понедељак, 30 јануар 2017 22:54
Milutin
Neka Besim pročačka malo od kojih je on Srba,pa onda,da nisu i i ti od Albanaca.
Препоруке:
87
5
5 понедељак, 30 јануар 2017 22:54
Сарајлија
Spahic - етимолошки од SPA, што значи да воде порекло из Бање Ковиљаче. У сродству је са свим мобилним телефонима јер име БеСим садржи скраћеницу SIM, што значи да се првомобител доселио у Бању Ковиљачу од кад постоје Бошњаци као народ. Ето!
Препоруке:
164
5
6 понедељак, 30 јануар 2017 23:22
Тајфун
Како је добро "научницима" из региона, све знају, а ми имамо среће да говоре српски, да их цео свет разуме.
Мислим да он то није до краја разоткрио. Наиме, и свемир је постао тако што је "старо" "бошњачко" име Семир добило слово В, што је скраћеница од васељена, а тај Семир се истотакође доселио из Албаније док је још била молекул...
Препоруке:
86
4
7 понедељак, 30 јануар 2017 23:25
KARADJORDJEVIĆI
1737. u Rudnik, su Turci naselili 500 familija pobunjenog katoličkog plemena Klimenti iz sjeverne Albanije. Meju njma je bio i Đin Maraš Klimenta, pradjed Djordja Petrovića” Đin Marašov otac Mrsa bio je bajraktar plemena Klementi u Malesiji kod Skadra.

U Arhivu Srbije sacuvana je pjesma:“ vojvoda Đin Maraš Klimenta Karadzordzev djed i plavski Turci”.

Francuski Baron Marijaz 1810 godine pisuci o tvrđavi Klementima na vodi da je ona postojbina Crnog Djordja. On u izvjestaju francuskoj vladi 1911 pise:” Glavni komadant Srba je jedan prostak … Njegova porodica je od Klementa”.

Andirja Luburic je za Karodjordjevice 1935 istrazivao njihovo porijeklo i dosao je do istog zakljucka u svome izvjestaju . Karadzordzevići su sve do 1889 godine slavili svetog Klementa koji je bio 4 rimski biskup.
Препоруке:
20
48
8 понедељак, 30 јануар 2017 23:28
"бошњаци"
су потурчени Срби и Хрвати, самоунапредили се од капларових муслимана у некакве "бошњаке".
Препоруке:
62
3
9 понедељак, 30 јануар 2017 23:39
Đok na albanskom znaci sivi konj a na srpskom ?
Saljici Albanci od shala-samar,
Dacici Albanci od daci- macak,
Zogici Albanci od Zog-ptica,
Sainovići od sahin-soko,
Leković (Lekaj), potomci Lekë Pretashi Nikaja
Kavaje su Arbanesi iz albanskog mjesta Kavaja,
Gočevići – GoçajI,
Đonbalić- Gjonbalaj,
Klimente su ustvari Albanci Klimenti,
Martinovići - Martini,
Kosovski Mirkovići – Mikotaj od (Merkote Keqija),
Nikici od Nikçi,
Gegović / Gagovići (Gegaj),
Đokić / Đoković od Gjokaja
Препоруке:
8
52
10 понедељак, 30 јануар 2017 23:44
Јордан
Simpatičan dečko.
Препоруке:
24
1
11 понедељак, 30 јануар 2017 23:53
шкљ
Св. Климент је био ученик св. Ћирила и Методија, именом према Св. Клименту Римском, чије су мошти света солунска браћа пронашла на Криму, где је био пострадао. Овај св. Климент (заједно са св. Наумом) деловао је у околини Охрида у Х веку ширећи православље на словенском језику. У време турске окупације Латини су покушавали да преостало непотурчено становништво привуку на своју страну, користећи се разним средствима. Ако је неко користио `бенефите` псеудо-католика или сл. не значи да је и постао Латин ?!
Препоруке:
29
1
12 понедељак, 30 јануар 2017 23:55
Slavko
SARAJLIJA@ hehe u pravu si za Banju Koviljacu ima tamo Hotel ROJAL SPA bijo sam tamo prije 5 godina da sam vragu ledja pa sam se isa tamo ljeciti na terapije . Kupali me u nakom sumporu . Moguce da su ovi Spahici iz Banje Koviljace ROJAL SPA ili SPAHIC more biti da je tako.
Препоруке:
25
5
13 уторак, 31 јануар 2017 00:16
Боки.
За Карађорђевиће незнам, али за Новака Ђоковића је гнусна лаж.
Препоруке:
14
4
14 уторак, 31 јануар 2017 00:17
Cek polako
Ko je Dragan Djonaj, brat?
Препоруке:
12
2
15 уторак, 31 јануар 2017 00:17
Трећепозивац
Будалаштине!!!
Албанци у то време уопште нису ни постојали. Били су на југу Србије неки чудни људи именом АРНАУТИ.
Ето, ја сам лично познавао једнога и звао се Ђека Арнаутин.
Препоруке:
41
3
16 уторак, 31 јануар 2017 00:24
Beograđanin
A otkud vama profesore plave oči? Da nisu i one od Albanaca?
Препоруке:
42
1
17 уторак, 31 јануар 2017 01:00
Драган
Која будалетина . Његови дедови су били Срби и онда су прешли на ислам.И даље говори Србски а покушава да буде неко други.АЛБАНЦЕ СУ ТУРЦИ ДОВЕЛИ НА БАЛКАН У 17 ВЕКУ ИЗ АЗЕРБЕЏАНА КАО НАЈАМНУ ВОЈСКУ . И они немају никакве везе са Балканским народима. А ЛУПЕТАЊЕ О КАРАЂОРЂЕВИЋИМА И НОВАКУ НЕ ТРЕБА НИ КОМЕНТАРИСАТИ !
Препоруке:
45
5
18 уторак, 31 јануар 2017 01:01
Бојан, Приштина
Српско наслеђе је објавио најбољу студију о Карађорђевом пореклу.
Карађорђе води порекло од Војиновића, сестрића цара Душана, властеле из Вучитрна, која је опет давним пореклом из Ужица. Што опет најбоље говори колико је небитно где је предак рођен, јер је битно да ми као народвучемо корен од истог претка.

Иако је позивање на порекло безначајно, јер је битно само које ке каквог квалитета и карактера а не кому је био прадеда у десетом колену

У Црној Гори је то доведено на ниво зафрканције - сва племена воде порекло од Немањића, Хребељановићи су из Грбља, а остали од косовске властеле и витезова - и баш нико није од себра или отрока.

На Косову рецимо и данас има Орловића у ибарском Колашину(Мић О. је од њих) има код Рашке и Бановића потомака Страхиње, има Моравчевића потомака Мрњавчевича, у Метохији има Војиновића као и Дуганџића соколарске породице Немањића - али игром случаја, оне се данас не броје у значајне породице нити су дале неке битне појединце
Препоруке:
16
1
19 уторак, 31 јануар 2017 01:05
Боле
Слушао сам пажљиво и посматрао о овог Спахића у неколико емисија па бих дао неко своје мишљење о њему. По његовом јавном наступу види се да је реч о полуозбиљном типу склоном свакојаком лупетању. И по фигури више подсећа на карикатуру или воштану фигуру него на озбиљног човека, а по брзини говора који је често неразумљив подсећа на јунака из неког цртаног филма.
Препоруке:
16
1
20 уторак, 31 јануар 2017 01:07
Бојан, Приштина
У петнаестом колену сви смо ми неки рођаци, и то није битно - битно је да српске мајке још увек рађају јунаке, тепиће, милошевиће, лазаревиће оне незнане са Кошара. Али исто тако и књижевнике, духовнике, уметнике...

Албанци их нису изнедривали ни пре па тако ни данас. Муслимани опет, оне што су изнедрили попут Меше или Емира - вратилису се у српство као најпаметнији.

О томе нека брину и нека пусте Карађорђа на миру. Да је порекло тако значајно неби од Карађођа који је први упалио бакљу слободе као отац нације дошао Александар који нас зароби још горе са Југословенством...
Препоруке:
16
2
21 уторак, 31 јануар 2017 01:08
Klementi je albansko pleme.
Ćiril je sahranjen u Rimu u crkvi rimskog pape sv. Klementa

Sveti Klement Ohridski je bugarski svetac a Bugari za razliku od Albanaca nemaju slave

Običaj krsne slave nastao je u zetskom primorju i u oblasti tada katolicke sjeverne Albanije iz grobne slave pojedinih hramova koje su vremenom postale seoske i plemenske i na kraju porodicne slave

Ovaj običaj primjenjuju samo tri naroda Albanci (katolici), Vlasi i Srbi pravoslavci (kao i katolici u Boki Kotorskoj)

Od Vlaha taj obicaj primjenjuju Vlasi u Srbiji kao i Vlasi u maloj Vlaskoj kod Krajove u Rumuniji

Ni jedan drugi pravoslavni narod ne primjenjuje taj običaj koji je u stvari katoličkog porijekla nastao u katoličkoj Zeti i sjevernoj Albaniji

Najcesca spska slava sveti Nikola (Shen’Kollë) koji je najcjenjeniji svetac i medju albanskim hriščanima. Ali dok u Srbiji rijetke srednjovjekovne crkve njemu posvećene, Albanija je puna crkava iz tog vremena. posvećenih ovome svetcu.Skenderbeg je sahranjen u jednoj
Препоруке:
4
13
22 уторак, 31 јануар 2017 01:17
н.н.
Не зна човек ни одакле је шупаљ!
Препоруке:
5
0
23 уторак, 31 јануар 2017 01:23
Курсула
Чега ли је овај професор?
Да није као и Силајџић докторирао албанологију на албанском одсеку Приштинског универзитета?
Како је могуће да под турском влашћу шиптари пређу у православље и постану Срби? Испада да су Србијом управљали поробљени Србски сељаци а не турске паше, аге и бегови и њихове потурице?
Историјска истина је да је много Срба на КиМ асимиловано у Албанце кроз исламизацију и арбанизацију. Историчар Милош Милојевић и Др. Каплан Буровић (Kaplan Resuli) најбоље су доказали тај процес.
Сада, шиптари и тзв бошњаци врше инверзију историје (оно што је Србско сад је шиптарско и бошњачко) по старом енглеском опробаном шаблону. Историју им пише за велике паре полу-историчар Малком, енглез (а и ко би други до енглеско ђубре).
Дакле, Спахић је болестан човек, а болест се зове србомржња.
Препоруке:
19
2
24 уторак, 31 јануар 2017 01:41
Ardian Đokaj sportski direktor OFK Beograda
Papa Klement XI (svjetovno ime Giovanni Francesco Albani)(1700-1721) bio je Albanac

Pleme Klementi dolazi sa planina Klementi u Albaniji. Spominju se prvi put u osmanskom deferu 1497,zajedno sa drugim albanskim plemenima Hoti, Kuči i Piperi.

U knjizi "Srbija i Albanija". Dimitrije Tucaović pise:
“ g. Jovan Tomić, iznosi u svojoj knjizi o Arbanasima: da je od arnautskoga plemena Klimenta jedan deo doseljen u naš Rudnik i dao nekoliko vrlo viđenih ličnosti u narodnoj revoluciji 1804. Mi ne znamo na koga g.Tomić misli, ali se mnoga ispitivanja slazu da je vodja te revolucije, rodonačelnik dinastije Karadjordjevića, Kara-Đordje Petrović, arbanaskoga porekla”

1915 godine kada je kralj Petar Karadzordjević prelazio Albaniju prisao mu je albanski major Prek Cale i prestavio mu se kao njegov rođak na sto mu je Petar poklonio revolver.
Препоруке:
3
11
25 уторак, 31 јануар 2017 01:49
Siniša
Ovo je pametan čovjek. Sve je izvađeno iz konteksta i nakaradno postavljeno. Nisam se nadao tome od HCПM-a .Treba poslušati njegova predavanja , prije nego se ovako ostrvite .Pozdrav iz Republike Srpske.
Препоруке:
3
15
26 уторак, 31 јануар 2017 02:08
Dragan
"E ondak, ne volem
šizove i nervne bolesnike
pre ih puštali za vikend
sad ih puste pravo pred kamere"
Препоруке:
6
1
27 уторак, 31 јануар 2017 02:21
Majstor Bob
Lice ovog simpatičnog znalca sve govori.

Kako mu je žao što i on nije šiptar! Ili bar turčin.
Препоруке:
8
1
28 уторак, 31 јануар 2017 03:58
Sine causa
Kretenizam sa akademskom titulom. Ima onih koji likuju jer su prostacima u školstvo proturili Ničea i Darvina. Ali ta praksa angažovanja povodljivih karijerističkih umova danas je još žešća. Englezi su Srbi jer se Tamiš i Temza (Thames) izgovaraju slično, dajte nekog od naših nemuštih akademika da plasira novu šokantnu teoriju! Ko je bio Skenderbeg, gde mu je sahranjen otac. A što se tiče Karađorđevića, ko zna. S obzirom kako su došli na vlast i koliko su dobra doneli Srbije, ovo nije nemoguće. Čak su zbog suđenja učesnicima u Majskom prevratu, bili prekinuti diplomatski odnosi Kraljevine Srbije i Britanije. Ko zna ko su zapravo naše vođe iz skorije istorije ili danas. Dolaze nam iz Gacka, Sarajeva, Tuzle...
Препоруке:
6
1
29 уторак, 31 јануар 2017 03:59
харун ал рашид
У основи имена Бесим стоји бес. Бес на старосрпском језику означава не само стање духа, него стање духа обузето демонима који се још називају и беси. Nomen est omen, односно, јеванђељским речником: "по плодовима ћете их познати". Ништа ново за псеудо нацију исфрустрирану сазнањем о свом правом пореклу. Ово су приче за сарајевску чаршију, зна Спахић да са овим теоријама не може нигде изван Босне, сви би му се смејали као сенилном стацу.
Има једна анегдота која се овде згодно уклапа.
"Староподгоричка муслиманска фамилија. Ђед начисто посенилио па се свако мало крсти. А унук виче: Ђед нам се ресетова на фабричка подешавања." Тако ће ускоро и овај Бесо.
Препоруке:
13
1
30 уторак, 31 јануар 2017 04:28
Marko,Mark
Pitaju me kad dodju nasi prijatelji Englezi jer mnogo pricam o velikoj Srpskoj naciji,kad je tako gde su sad ti ljudi,mislim gde su otisli a ja im prosto kazem,pa tu su,nigde nisu otisli,samo su promenili veru,ime ili prezime!I sad smo ljuti neprijatelji!
E tako nas Srba ima 30.miliona,svidelo se to nekom ili ne!Zato braco Srbi,ma koje vere bili za*eb te fajt,svi smo mi isto,vracajte se pradedovskoj veri,biti,postojanju,jer jedino tako mozemo biti jaki.
Препоруке:
6
0
31 уторак, 31 јануар 2017 04:38
Студент
Жалосно је што на ФПН у Сарајеву предаје професор који не разуме шта је национални идентитет и која има оваква застарела схватања о томе.
Препоруке:
8
0
32 уторак, 31 јануар 2017 05:47
Никола
Карађорђевиће (нека ми је просто од лозе великог кнеза Павла, као и принца Томислава) комотно могу да замислим као које било несрбе. Колико издаје, подмуклости, па и антисрпства од скоро свих њих... Само стварање СХС је довољна издаја... А Солунци-инвалиди без пензије завршили на улицама и просили. Овластили Д'Епереа и његове Французе да пуцају на српску војску ако се ова случајно усуди да се запути ка Софији у знак одмазде над бугарским геноцидашима. Сместили Апису аферу и смакнуће јер је увиђао куда води Александров дил са западним антисрбима. На крају, 2011. онај на свим медијима аплаудирао Тадићевим сатрапима што су ухапсили и предали Генерала Младића. Једина Србенда од свих (са резервом изузимам и кнегињу Јелисавету) био је покојни Александар (1924-2016), он је био наш савремени Југ-Богдан који се у својој 75. години, за време НАТО агресије, понудио да пилотира борбеним авионом да брани отаџбину. Нека му је слава, а остали једва да су Срби.
Препоруке:
9
5
33 уторак, 31 јануар 2017 09:23
Aleks
Vazno je da su Bosnjaci nekakav narod specijjalan da ne vode poreklo slucajno od Srba. Ili vam je lakse prof da svarite sto ste Srbi jer toboze vode poreklo od Albanaca
Препоруке:
10
0
34 уторак, 31 јануар 2017 09:24
није њему лаХко
Ислам је страно тело на Балкану. Овакво квази-повјесничарство је само последица.
Препоруке:
14
0
35 уторак, 31 јануар 2017 10:04
negi
@Đok na albanskom.........Sve što ste naveli može i najverovatnije je obrnuto.Toponimi mesta u Albaniji i na Kosovu i Metohiji(negde se zagubilo) nemaju nikakve veze sa albanskim jezikom i u prevodu na albanski ne znače ništa.Isto je i sa muslimanima u BiH,toponimi,jezik,pismo i prezimena srpska a imena Turska.Stvaranjem albanske nacije(kao u Makedoniji posle drugog sv.rata i sada pokušaj u BiH) brisani su srpski završeci prezimena i dodavani kao albanski,ali imena su turska.Zato kad odu u Tursku i Albanci,Sandžaklije i muslimani iz BiH,Turci im promene prezimena i daju turska.Albanski jezik je nametnuti jezik,Toske na jugu Albanije ne razumeju Gege sa severa Albanije i obrnuto.Srpski jezik razumeju većina balkanskih naroda ali albanski jezik ne razume niko,pogotovo Srbi kojima je stran i nema u korenu nikakve sličnosti.Teritorija gde je neko živeo ne znači ništa,jezik i naziv naroda je bitan,npr.Lužički Srbi(u Pomeraniji) ili Beli Srbi(današnja Belorusija),Slovaci ne treba prevodilac
Препоруке:
15
0
36 уторак, 31 јануар 2017 10:09
сер јошка
које откривање америке о " ... što bi se današnjim modernim " novoeugeničkim "žargonom reklo" albanski gen "ili haplo grupa E1B1 - VLASI STOČARI, . Tipu koji je najrašireniji u Albaniji, Crnoj Gori, Epiru i planinama Bosne (CG 27%, Albanija 27,5 posto, Bugarska 23%, Sjeverna Grčka 20,5 %, Grčka ukupno 21%, Srbija 18%, Makedonija 21%, Bosanski - Srbi 22,5%, Bošnjaci i Hrvati u Bosni 9-10%, Rumunjska 15%, Hrvatska 10% ...)."

иначе Клименти не славе светог Климента него светог Николу .. "Karađorđevići nisu ni Šiptari, ni Kuči, ni Vasojevići... Ključ za utvrđivanje porekla Crnog Đorđa su Gurešići sa Crnče, iz Bihora... Tripko je peto koleno kneza Bogdana, potomak čuvenih Vojinovića, opevanih u pesmi "Ženidba Dušanova"
Voždovo krsno ime bio Sv. Kliment (koga su njegovi preci počeli da slave po prelasku u Vranj), to se njegovo poreklo dovodilo u vezu sa Klimentima, među kojima ima i mnogo poarbanašenih Srba.
Препоруке:
4
0
37 уторак, 31 јануар 2017 10:13
сер јошка
иначе, у вези крсне славе - име Илир потиче од Лира или Лара - кућних духова - духова предака .. овај обичај преузели су сви стари Римљани ... у слободном преводу Илири су они који славе крсну славу
Препоруке:
0
0
38 уторак, 31 јануар 2017 10:56
Београђанин
Траба ипак рећи да је професор Бесим Спахић поштен човек и независтан интелектуалац, чији ставови често боду очи великобошњацима. На пример, он јавно тврди да су Муслимани (Бошњаци) словенског и српског порекла, што уек изазива буру негодовања у Сарајеву. Али он то ипак каже.

Што се тиче мешања Срба и Шиптара, кога је у историји свакако било, то питање није политички релевантно, јер се данас сукобљавају добро дефинисани интереси, а не етничке формуле и порекла. Од Скендербега, полу Србина полу Шиптара), преко црногорско-шиптарских племена Куча и Васојевића, преко косовске Дренице (Шиптара српског порекла) и тд.
Препоруке:
5
3
39 уторак, 31 јануар 2017 10:58
Slavko
NEGI@ Luzicki Srbi nemaju nike veze sa Srbima sa prostora Dinarskog vjenca sa Crnom Gorom, Hercegovinom, Dalmacijom i Likom. Luzicki Srbi su mjesavina Ljemaca i Poljaka njev jezik nema veze sa Srpskijem.To je velika zabluda kad mnogi medju nama iz neznanja Luzicke Srbe svojatamo bez da postavimo osnovna pitanja a to su KOJE SU PASMINE, KOJI SU IM OBICAJI,I KOJIM JEZIKOM GOVORE sve ove tri kategorije kod Luzicki Srba su u suprotnosti sa izvornim Srpstvom Dinarskog vjenca. Slovaci pa onda ti Bjelorusi , Rusi, Poljaci su puno blizi jedni drugima u svakom smislu i po pitanju Pasmine, jezika, i dobrijem djelom obicaji su im jako slicni. Slovaci, Rusi, Bjelorusi, Poljaci to je grupa SJEVERNI SLOVENA oni su drugaciji tip ljudi. Srbi su totalna suprotnost ovim Sjevernim Slovenima. Jer i kod nas Srba imas blizu 40% naseg naroda koji je Dinarskog tipa ne Slovenskog konkretno Crna Gora ,Hercehovina , Dalmacija i Lika dok ostatak naseg naroda cine Moravski Sloveni i to je Srbija i Bosna.
Препоруке:
2
8
40 уторак, 31 јануар 2017 11:12
Коколо
Каква гомила глупости и од стране професора и појединих коментатора!Албанци су једна од новосклепаних нација, релативно скоро су били само гомила племена разједињена и језиком и обичајима!Сточари, који се на овим просторима јављају тек око 13. века а са ИЛирима имају везе колико и ми, Срби!Илирски језик и албански језик уопште не припадају истој групи језика а то качење за ИЛире је само поку
шај да се докаже неко трајање на овим просторима!Немачка антрополошка школа, коју смо и ми безрезервно прихватили је фалсификовала порекло народа на овим просторима и створила смутњу, на жалост, српски научници, уместо да се озбиљно тиме баве, истрајавају у тој заблуди!Наравно да је на овим просторима у прошлости долазило до мешања племена, касније и народа али НАЦИЈА је нешто друго а овај излапели професор још није научио шта је нацијаСва ова папазјанија служи за промоцију некаквог БОШЊАШТВА, као аутохтоног елемента на овим просторима!Гомила ЛЕГО нација се гура да докаже своје прастаро порекло...
Препоруке:
4
0
41 уторак, 31 јануар 2017 11:20
Slavko
BOJAN PRISTINA@ Velis Srpske majke radjaju heroje pa navodis MILOSEVICE? Dje oni mogu biti hroji Brate mili?????Izdajnik do izdajnika nemre to biti dobro Karadzici isto teski izdajnici.Ako mene pitas heroji su Vojvoda Momcilo Djujic u nase vrjeme Mile Martic, Milivoje Rasuo,i mnogi drugi to su ti ljudi koji su istinski stali u odbranu svoga naroda svak na svoj nacin. A ne Milosevic, Karadzic dje oni mogu biti heroji to nemere nikako. Pa cak ni Ratko Mladic nije heroj on je u prvom redu KOMUNJARA znadem ga ja dok je bijo dolje kodnaske u Dalmaciji. Sjecam se dobro kad je nasatadasnja Milicija SAO Krajine u sadejstvu sa JNA napala ustasko selo Kijevo. Tad je gore na Pliskovu dje su bili stacijonirani nasi minobacaci kaza sljedece. KAD ZAVRSIM SA USTASAMA TAD CU ZAVRSITI I SA VAMA CETNICIMA zamisli tu njegovu izjavu???? Teska je to Komunjara Kokardu volijo nije nit je volijo nase Cetnicke pjesme. Sjecam se u Drnisu na ednu grupu nasi momaka je posla vojnu Miliciju zbog Cetnicki pjesama
Препоруке:
2
13
42 уторак, 31 јануар 2017 11:21
Коколо
...а најлакше је лупетати и измишљати оно што стаду звучи привлачно!Нити су СРбигенетски чисти, нити су то Шиптари али историја неумољиово казује да у само Срби и Хрвати имали та имена по доласку на Балкан, БОСНА је била ГЕОГРАФГСКИ појам,илирског порекла, Дукља је од имена племена Доклеати, Македонија је грчко име, Шиптара тада нигде и нема!Наравно, домородачко становништво се измешало са придошлицама, али нити су то били само ИЛири нити је појам Влах везан за Шиптаре, већ је то име романизованих становника Балкана, а значи РИМЉАНИ, јер су их Германи тако звали.Турци су тај назив преузели за означавање православаца уопште!Треба ли уопште говорити о ГЛУПОЈ теорији о Карађорђевићима или лупетања појединаца о пореклу крсне славе!Испада да су Срби пореклом Шиптари, јадно је и бедно у недостатку сопствене историје красти туђу, кривотворење се некада кажњавало смрћу а гомила НАДРИПРОФЕСОРА се стара измишљајући и лажући без имало стида и срама!
Препоруке:
10
0
43 уторак, 31 јануар 2017 11:31
Лена Л.
Па, Славкић, тачно је да данашњи Лужички Срби нису блиски нама, али ИМЕ је оно што је занимљиво!NOMEN EST OMEN!Ако знаш шта то значи!Вековна раздвојеност, мешање са другим народима, припадање другим сферама утицаја, наравно да све то утиче на формирање нација и народа!Кренимо од Црногораца, како су се звала племена која су дошла на простор данашње Ц.Горе у словенским сеобама?Црногорци?Дукљани?Не, једни велики савез словенских племена тога доба су били омражени вам Срби!Није било ни Црногораца, јер тај појам је поприлично нов, нити Бошњака!Једноставно,српска племена насељавају подручје Црне Горе, мешају се са домороцима који припадају другом генетском типу,намећу свој језик, обичаје, , попримају неке нове физичке црте али су СРБИ, насељавају римску Доклеатију, словенизовано Дукљу и као што се Шумадинци тако зову по Шумадији, почињу их звати Дукљанима, ПО ТЕРИТОРИЈИ а не по имену народа!Срби дају име својој земљи а не обрнуто , касо код измишљених нација!
Препоруке:
10
0
44 уторак, 31 јануар 2017 11:46
Srbi, Vlasi, Arbanesi, Bugari
Jos kralj Uros i kraljica Jelena Anzujska u svojim poveljama spominju Srbe Vlahe i Arbanese kao razlicite narode.

Vecina kosovskih Albanaca, Lickih Srba i Crnogoraca su vlaskog porijekla.

Obrenovici su veliki broj Crnogoraca naselili u pustu Srbiju nakon protjerivanja muslimana. Tako se dasilo da u Srbiji vise ne govore starobugarskim jezikom (kog oni zovu slavjanosrpski) koji se tamo govorio jos od najveceg srpskog gramaticara Bugara Konstantina Filozofa.

Majka cara Dusana je bila Bugarka, oceva majka mu je bila Bugarka, zena mu je bila Bugarka, sinova zena mu je bila Bugarka, krunisao ga je Ohridski (bugarski) episkop, u glavnom bugarskom gradu Skoplju. I car Dusan u svom zakoniku spominje Sebre Vlahe i Arbanese.

Kcerka Stefana Nemanjica Komena se udala za Albanskog princa Dimitri Progon-ija.
Препоруке:
1
9
45 уторак, 31 јануар 2017 11:55
шкљ
@ Slavko... Ниси баш у праву. Неки топоними из Лужице подсећају на Источну Босну. Милчани као Милићани, Соколац итд. Такоође код језика Лужичана има прошлих времена, каквих пре има у српском, него у `ближим` - чешком и словачком. Па и данас се `лалински` разликује од јужних наречја српског ?! А колико топонима на КиМ има, сличних као у Словачкој ? Мошти Светог Горазда, ученика Св. Ћирила и Методија (пореклом из Словачке) налазе се у једном православном храму у Албанији. Охридска архиепископија је у средњем веку имала своју јурисдикцију и над православним деловима јужне Италије. Латини се овде јављају, након пада Цариграда. Пре тога, углавном као пљачкаши, гусари...
Препоруке:
4
0
46 уторак, 31 јануар 2017 12:00
Роксанда
Карађорђевићи своје име дугују Карађорђу а он је старином Васојевић!Прича о албанском пореклу су последица надимка његовог оца КЛимента, што може бити веза са шиптарским племеном КЛименти али пре ће бити да су припадници тог племена албанизовани а не обрнуто!Оно што се зна је да су преци Карађорђеви у Србију дошли почетком 18. века са простора Херцеговине и Ц.Горе а не из некакве Албаније или шта већ!Ако Спахић анализира генетски код, нека то прво учини са властитим, можда открије досата тога занимљивог!Ко су и ШТА су Бошњаци, хрпа нагађања, измишљања, на силу сочињеније које треба дати привид старине и посебности!Пропаст Карађорђевића је била очигледна у лику краља Александра, мегаломана ЈУгословена, Александар Упропаститељ је имао незрели и самоубилачки сан о КРАЉЕВИНИ ЈУЖНИХ СЛОВЕНА, при томе погазивши сан својих предака па и оца!Овај данас је бледа слика бледе слике некадашњих Карађорђевића!А Спахић лупета јер сам зна своје порекло, на силу га доказује а ништа бедније од тога!
Препоруке:
5
0
47 уторак, 31 јануар 2017 12:04
Lily
Spahicu Novak je iz Jasenovog polja kraj Niksica i nema veze sa Tuzima.Uzmi kartu pa pogledaj.Ne pricaj gluposti.
Препоруке:
4
3
48 уторак, 31 јануар 2017 12:08
Slavko
LENA L@ Ime Luzicki Srba nista ne znaci sto se oni zovu Srbima. I Ljemci u Bavarskoj i Ljemci na sjeveru Ljemacke u Hamburgu se zovu Ljemci. Ali kad pogledas kako ti ljudi izgledaju vidis da su Ljemci u Bavarskoj drugacijeg izgleda naspram Ljemaca gore na Sjeveru. Ovi iz Bavarske su crnji tamniju kosu imaju dok ovi na Sjeveru su zuti ili crljenu kosu imaju bjelu put to govori da je genetska razlika ocita ALI SVI ONI SE ZOVU LJEMCIMA. Tako i kod nas Srba postoje take razlike i po pitanju genetike ali Boga mi i po pitanju kulture Junacke pjesme razna kola ojkanje, instrumenti sve je to drugacije i razlikuje se i medju nama Srbima.E sad problm je sto niko u Srbiji ne zeli da prica O TIJEM RAZLIKAMA MEDJU NAMA SRBIMA obicno se to izbjegava i trpa se u jedan lonac kao ono SVI SMO MI ISTI ma njesmo brate postoje razlike i o tom treba govoriti. Meni licno naj vise smeta sto se nasoj Dijaspori namece Srbijanski kulturni obrazac umjesto naseg autohtonog Dinarskog.Tu mislim na nosnju prije sveg
Препоруке:
0
10
49 уторак, 31 јануар 2017 12:12
Лена Л.
Да, спомињу се Арбанаси али нису они били староседеоци бећ су се досељавали од 11. века а од 13. их спомињу као посебна племена која имају своја наречја и живе нмахом у планинама!Са Кавказа их доводе Византинци као помоћну војску, из тих сиромашних крајева они се селе радо, водећи породице, али после војног пораза их ВИзантија не прима да се врате већ су остали на просторима данашње Албаније, Сицилије и југа Италије!Цар Душан им даје дозволу да напасају стада на планинама које припадају српској држави!Власи су романизовани домороци, арбанашка (назив Арбанас је од града Рабан) племена се мешају са њима и њихова наречја попримају и неке романске црте, а тзв ИЛИРСКИ елемент код данашњих Албанаца није већи него било где другде!Нити су били организовани нити имали некакву државу нити су били значајан елемент у касном Средњем веку,већи део историје којом се диче су измислили што сами што уз помоћ аустријско италијанских ментора!
Препоруке:
4
0
50 уторак, 31 јануар 2017 12:18
DrJelaBisic
Prvo sto mi je palo na pamet,kad procitah naslov I clanak je:pa sta?Da bi se o ovome diskutovalo,potrebno je poznavati genetiku,sociologiju I nauku koja se bavi populacijama.Samo par pitanja,za pocetak:pitanje koje se stalno"vrti"je:sta je bioloska,genetska osnova nacije?Odgovor je:nista.Nacija je socijalna kategorija,rezultat socijalizacije,a ne bioloska,rezultat rodjenja 2.da li postoje"nacionalni geni"?Ne.U pojedinim populacijama postoje geni koji su cesci,ali po DNK ne mozete,sa znacajnom statistickom sigurnoscu,utvrditi ni rasu osobe,a kamoli naciju.Probano u SAD I Izraelu,zemlji koja je vodeca u(populacinoj)genetici.3.u toku 300g,koliko covek ima potomaka?Koliko genetskog materijala tog pretka ima svaki njegov potomak?300g=10-15 generacija.Otprilike manje od 0,1%(2,4,8,16,32,64,128,256,512,1024)Dalji primeri:Svi Bisici iz Svilajnca su potmci Bise/Branisava,sina Radoja(Kosancica)To su samo potomci po direktnoj muskoj liniji,dakle manjina otomaka.Broje se na hiljade.U Jordanu...
Препоруке:
3
1
51 уторак, 31 јануар 2017 12:22
`нестали`
Заиста, велика тема, која заслужује посебан простор... Па откуд то да Бугари - не-словенског порекла, постану `главни` Словени на Балкану ? Од неког су, ипак, морали да приме језик ?!
У Турској, наводно, сада има око 8 (осам) милиона Срба. Не неких `бошњака` и сл.
`Нестајали` су и други Словени. Након Аустро-угарске нагодбе из 1867, започела је силовита мађаризација. Око 650 хиљада Словака је до 1914 емигрирало у САД и Канаду. Тачан број мађаризованих - како у Словачкој, тако и на територији данашње Мађарске и у Војводини није ни познат (Највише калвина - реформатора) И У Хрватској су Словаци - католици подвргнути - нестајању. Метод је `прост` - ускраћивали су им свештенике и учитеље на матерњем језику. Имена и презимена су им `прилагођавали` према циљевима насилне асимилације. Под Турцима, то је посебна прича. Слично насиље према Србима је било спровођено и у областима где су Арбанаси били већина...
Препоруке:
3
0
52 уторак, 31 јануар 2017 13:38
AntiSNSBot
Super. Ako su Karadjordjeici vasi, onda neka im Albanija placa odrzavanje Belog dvora. Eto, bar toliko za pocetak.
Препоруке:
3
1
53 уторак, 31 јануар 2017 13:50
negi
@Slavko...... Grešiš,ime Sloveni pominje se tek od devetog veka,a ime Lužički Srbi postoji vekovima unazad.Naravno, germanizacija je učinila svoje ali Lužički Srbi i dan danas za sebe kažu da su Srbi.Germani su prema lužičkim Srbima izvršili genocid i pokušaj zatiranja ali nisu uspeli. Jedino Srbi Germane nazivaju Nemcima,ni jedan drugi narod ih tako ne zove.Srbi ih tako zovu jer prilikom doseljavanja na te prostore(Germani) Srbi koji su već bili tu(Lužički Srbi)nisu razumeli jezik tog naroda(Nemci,Nem narod).Isto tako Srbi razlikuju Germane iz Saksonije i Bavarske od ostalih Germana i nazivaju ih Švabe sa kojima su se mešali.Ime Sloveni je pokušaj Germana da zamene srpsko poreklo ovih naroda a ime Rusi se javlja tek od devetog i desetog veka.Uzmi toponime iz srpskih zemalja sa Balkana i nazive toponima Lužičkih Srba,Čeha,Slovaka,Poljaka,Belorusa,Ukrajinaca,Rusa i videćeš da su to isti toponimi kao kod Srba sa Balkana. Arbanasi,današnji Albanci su doseljenici na Balkan i nigde drugo.
Препоруке:
6
0
54 уторак, 31 јануар 2017 14:48
DrJelaBisic 2
...jedno pleme,cije clanove poznajem,tvrdilo mi je da su oni svi potomci jednog coveka I njegove zene,koji su imali 7 sinova(a cerke niko nije ni brojao)I koji se doselio u Jordan pre manje od 150g.Doveli mi I svg muhtara,sa svim genealoskim papirima(Arapi su opsednuti genealogijom).Oni su mi trdili da ih danas ima oko 150 000!Prosto mi bilo neverovatno,ali brojke govore:ako je svaki njihov potomak imao 7 potomaka...(ovde se brakovi sklapaju u okviru kruga najblizih rodjaka.Tako sav"gnetski materijal"ostaje na mestu)Dakle:7,50,350,2500,21 000,140 000,....to je samo najniza pocena,samo6 generacija,a sada zive 7,8., pa I deveta nihova generacija.Zakljucak je jasan.Ljudi se mnoze,kao zecevi.Mi stalno gresimo sto ove stvari sagledavamo iz danasnje perspektive.Negde sam procitala da je u kameno doba na zemji zivelo 10 000ljudi!Koliko je ljudi zivelo u Evropi,u vreme indoevopskih seoba?Ako su se svi...
Препоруке:
0
1
55 уторак, 31 јануар 2017 15:01
ВЛАХ
СВИ СУ ТО ВЛАСИ = ЦИНЦАРИ КАКО ТО ВИ ЗОВЕТЕ... СВЕ СУ ТО ВЛАШКЕ КРВИ..ПРОВЕРИТЕ МААЛО БОЉЕ.И ХРАБРИЈЕ ИЗНЕСИТЕ НА УВИДЗАЈ... КАСНИЈЕ СУ ПОСРБЉЕНИ И ТАКО ДАЛЈЕ...
Препоруке:
1
3
56 уторак, 31 јануар 2017 15:25
лажоними
Да, да, Албанци су основали и главни град државе Њујорк у САД - Олбени (Albany), па се отуда преселили на Балкан и направили Албанију.

А пошто је Олбени старо име за Шкотску, онда је могуће и да су Албанци првобитни Шкоти и да је Шкотска њихова прапостојбина ...
Препоруке:
7
0
57 уторак, 31 јануар 2017 15:39
лагано
31 јануар 2017
Najcesca spska slava sveti Nikola (Shen’Kollë) koji je najcjenjeniji svetac i medju albanskim hriščanima. Ali dok u Srbiji rijetke srednjovjekovne crkve njemu posvećene,


Причекајте мало да се откопају српске средњовековне цркве, ето, само на Руднику колико их има, сад се помаљају. Онда бројте.

Како то да су толике цркве у Албанији преживеле потурчене Албанце и другу половину двадесетог, стаљинистичко-маовског комунистичког века?
Препоруке:
5
0
58 уторак, 31 јануар 2017 15:48
boki
A šta je to bošnjak ?
Препоруке:
7
0
59 уторак, 31 јануар 2017 16:02
Srednjovjekovna Srbija
Ne postoje nikakav narod Albanci koji su odnedakle doseljeni nego je to spoj prije svega Vlaha, Ilira i kasnije Turaka. Prvu drzavu Albanon su imali u 12 vijeku.

Dva naroda koji imaju najveci procenat vlaskih predaka su Crnogorci i Albanci.

Nikakvo pleme Srbi nije naselilo Balkan nego su Srbi narod koji je nastao od doseljenih Slovena,Vlaha i manjim dijelom Ilira u doba Nemanjica. Prvu drzavu Rasku su imali takodjer u 12 vijeku.

Prije toga sve to je bila ili Bugarska ili Vizantija.
Bugare su slavenizirali Sloveni a Bugari su sa Srbima iz Srbije djelili isti jezik do praznjenja Srbije u 18 vijeku i do Vuka Kardzica koji im daje jezik bosanske muslimanske carsije.

Bosananski srednjovjekovni narod niti je djelio istu drzavu, niti isto genetsko porijeklo niti istu vjeru sa Srbima. Cak ih ni Bugari koji Srbima donesose pravoslavlje nisu nikad okupirali.

Prije Svetog Save u Srbija je bil pod bugarskom crkvom a Bosna ko i danas jereticka.
Препоруке:
0
7
60 уторак, 31 јануар 2017 16:08
DrJelaBisic 3
...indoevropski narodi,u par talasa,doselili iz Indije-onda su oni svi bili jedna,manje vise homogena masa,koja je govorila isti jezik,sanskrit.Bili su,u smislu onoga sto mi danas smatramo nacijom jedna nacija.Kasnije su se iz te indoevropske mase,razmnozavanjem I geografskom izolacijom po prostranom a praznom kontinentu,odvajalr nacije i razlike medju njima su se uvecavale,jezik se razvijao,ali I udaljavao.Nisu postojali Sloveni I Germani,Romani(I Rimljani su deo indoevroskig talasa)Stari Grci.Oni su u Evropi zatekli starosedeoce,ne-infdoevroljane-Kelte,Sabinjane?i dr)Kasnje,kad su se izdiferencirali npr Germani od Slovena,sve su to bile pra-nacije.Koliko je bilo Slovena?Nisu postojali Srbi,Hrvati,Rusi,poljaci,Cesi...Do srednjeg veka svi Sloveni su govorili isti jezik-staroslovenski.On se kasnije,jacanjem razlicth slovenskih drzava,jacanjem pismensti u tim drzavama za potrebe drzavne administrciie,sve vise diferencirao u razlicte slovenske jezike.
Препоруке:
2
1
61 уторак, 31 јануар 2017 16:14
АНАЛИТИЧАР
@ Lily

А одакле је " велики Србин " Ђоковић по мајци . Јел се то рачуна ?

Пошто сам ја чистокрвни Србин по обе линије генерацијама уназад па ме занима да ли је тачно да је мајка " Војводе " Ђоковића хрватица . Или сам примитиван што то питам ?

Пошто је Ђоковић мијењао вјере час Православац час сатаниста који са маском излази на Ноћ Вештица час будиста и хиндуиста , час Партизановац , час звездаш , а навија за још једно 50 клубова успут . И Ви се примате на тог шарлатана и дискутујете његово " српство " . Зато овако Срби и пролазе !
Препоруке:
3
3
62 уторак, 31 јануар 2017 16:49
АНАЛИТИЧАР
Срби су староседиоци на Балкану . Цивилизација Лепенског Вира и Винче . АЗБУКА је најсавршеније писмо . Само Срби имају Крсну Славу зато што Слава не води порекло из Православља него из старе словенске српско-руске вере . Храст је наше древно дрво , које нема везе са Православљем него са старом вером . Видовдан је такође празник из старе вере . Свети Илија данас а некада Бог Перун Бог муња и громова . Када су дошли хришћански мисионари Срби нису хтели да приме нову веру Хришћанство ( ширили га Грци ) јер смо имали стару веру и своје Свеце . Да би грчки мисионари раширили међу Србима хришћанство накалемили су га на стару веру , многи наши обичаји су мешавина старе вере и Православља . Немачка историографска школа да би нас прогласила агресорима на Балкану измислила је долазак Срба на Балкан . Вук Стефановић Караџић је био аустријсковатикански агент који је раздвојио српски од руског језика кроз такозвану језичку реформу . Поздрав
Препоруке:
1
0
63 уторак, 31 јануар 2017 18:05
negi
@ANALITIČAR Izgleda da Besim nije jedina budala u Bosni. Samo ljudske mizerije mogu da osporavaju Đokoviću ono što jeste i što želi da bude,uostalom kao i Kusturici.
Препоруке:
1
2
64 уторак, 31 јануар 2017 18:07
ц︢рьство бл︢гарское
Vuk Stefanovic je razdvojio Srpski od bugarskog jezika i to ne samo on. I bugarski kralj Ferdinand I je sprovodio reformu bugaskog jezika tako da on sto manje lici na torlacko- bugarski kojim se govorilo u Srbiji.

Jos je Savo Skaric ustanovio da je krsna slava katolicki obicaj iz Zete i Sjeverne Albanije.

Vinca nikad nije bila dio ni jedne srednjovjekovne srpske drzave ona je bila na granici Bugarske i Ugarske. Tu Srbi nisu zivjeli ni prije 500 godina a kamo li u doba Vincke kulture.

Dok se bosanska drzava uvijek razvijala oko butmirske kulture Srbija je u Vincu dosla tek u 19 stoljecu.

Srbi su i u Beogradu prvi put u istoriji postali vecina 60tih godina 19 vijeka. Turci sutaj grad uzeli od Ugara a ne od Srba
Препоруке:
0
3
65 уторак, 31 јануар 2017 18:08
Стојан
Будалетинееее
Препоруке:
0
0
66 уторак, 31 јануар 2017 18:13
Apatinac
Za Negi-a
Bravo za komentar!
Usput da dodam nešto o temi.
Da li su Karađorđevići Albanskog ili Srpskog porekla, o tome ništa ne znam, ali znam da su danas Englezi!
Препоруке:
0
2
67 уторак, 31 јануар 2017 18:16
DrJelaBisic 4
Za analiticara:sta znaci"starosedeoci na Balkanu"?Zar nismo I mi,kao I svi drugi indoevropski narodi,dosli,kako I ime kaze,iz Indije?Dok smo bili u Indiji,da li je iko ziveo u Evropi,na Balkanu?Sa se zna o jeziku ljudi vincanske kulture I Lepenskog vira?Dali je I to bio indoevropski jezik
Препоруке:
1
1
68 уторак, 31 јануар 2017 19:09
DrJelaBisic 5
Srbi su,kao I sve druge nacije,asimiovali druge I bili asimilovani.Najvise smo asimilovali Cincare,manje Rome.Grka I Jermena nije bilo mnogo za asimiaciju.Nas su najvise asimilvali Madzari,celu seobu Srba.Halil Trnavci je svojevremeno napisao knjgu o poreklu kosovskih Shiptara,i tvrdio je da su oni uglavnom srpskog porekla.Nasi najveci brojcani gubitci nisu posLedica asimilacije vec otpadana od srpstva katolika I muslimana,i sledstveno medjusobno ubijanje.Inace danas,u dijaspori,mi se dosta lako"gubimo"
Препоруке:
0
1
69 уторак, 31 јануар 2017 19:31
Ciji je ovo je in
Ovaj jezik kojim govorimo nije se upotebljavao nigdje izvan bosanskog pasaluka u kojem su stoljecima bili i crna gora lika zagora slavonija sandzak macva. U ostatku srbije se govorio bugarski a u ostatku Hrvatske jezik slican slovenackom kao i ugarski i dalmatinsko romanski koji se govorio i u Boki
Препоруке:
0
0
70 уторак, 31 јануар 2017 19:34
ANALITICAR
Za Jela Bisic

Gospodjo nije valjda daa treba da vjerujemo da su Srbi i Rusi postojali samo kao hriscani . Rusi su lkrsteni sa kneginjom Olgom , knjazom Svjatoslavom i knjazom Vladimirom koji su unistili pogani hazarski kaganat ( tadasnji NATO PAKT, HAZARI SU TURSKOMONGOLOIDNO PLEME koje se sakrilo iza judaizma, oni danas cine elitu Zapada), zato iskonski mrze Ruse jer su ratovali kontra Rusa i izgubili. A sta su Rusi bili pre primanja hriscanstva, pa ponosni narod Slovenski koji je imao svoju staru veru, Boginja proleca , dece , plodnosti VESNA , Rusi prolece zovu Vesna. Srbi su ziveli jos pre 7 000 godina u Vinci i Lepenskom Viru, jos tada smo imali pismo , po mnogim arheolozima raznih vera i nacija Srbi su medju tri najstarija naroda na planeti. Pismo Lepenskog Vira je jako jako jako slicno AZBUCI. Da bi nas svapski zlotvori unistili nametnuli su nam njihovu svapsku istoriografiju po kojom smo se mi na Balkan naselili u 7om veku. Srbi su imali i pre hriscanstva veru
Препоруке:
1
1
71 уторак, 31 јануар 2017 19:47
DrJelaBisic 6
Ovako mali,izlozeni moralnom,a(tek)po tom bioloskom nestanku,mi,u stvari ne odlucujemo hocemo li EU ili Rusiju(ili Tursku)da nas spasavaju od ekonomske propasti.Mi sada odlucujemo sta ce biti nasi praunuci ili chukununuci:Rusi,Turci ili Nemci/Madzari,ili.."Mali potok u veci uvire,na uvoru svoje ime gubi,a na brijeg morski obojica"
Препоруке:
1
1
72 уторак, 31 јануар 2017 20:08
Narod Srbi
Srbi su kao narod nastali u doba ranih Nemanjića (kraj 12 stolječa). To su u ostalom uostalom smatrali i svi stari srpski crkveni ljetopisi koje su ispisivali srpski kaluđeri, koji su svoje hronologije uvijek počinjali sa Nemanjom .

O tome Vladimir Ćorović, u svom djelu Velika Srbija iz 1924 pise „Za široki krug srpskih srednjevekovnih letopisaca srpska istorija uopšte i počinje sa Nemanjom“ . Prije Nemanjića na teritoriji Srbije postojala su razna slavenska, vlaska, tračanska ilirska plemena koji nisu formirali državnu zajednicu a njihovi knezevi i zupani bili su u vazalnom odnosu prema Bugarskoj ili Bizantiji.

Kao što kaže Petko Nikolic: “Srbija je bila rascjepkana plemenska paganohriščanska zemlja bez crkve tipa državno ideoloskog Hriščanstva”
Препоруке:
0
5
73 уторак, 31 јануар 2017 20:12
Sta su to Srbi?
Srpska teorija, 200 godina stara, je da su Balkan nisu naselila rastrkana slavenska plemena vec dva narodnosno svjesna velika slavenska naroda. Jedno Srbi koji su govorili stokavskim i drugo Hrvati koji su govorili cakavskim. Te su prema tome svi stokavci - Srbi.

I prije 150 godina ta teorija je bila suluda ali najnovija istrazivanja su pokazala da npr. stanovništvo u Bosni ima samo 25% slovenskih gena i da su starosjedilacki geni dominantni pogotovo kod bosanskih katolika (skoro 70%) i Bošnjaka (5%).

Da bi se ta teorija o Slavenima i stokavskom jeziku sprovela srpski jezik je standariziran na osnovu bosanskog jezika i narjecja. Kao osnova je uzet jezik hercegovačkih muslimana koji su u doba Vuka Karadžića činili apsolutnu večinu stanovništva u istocnoj Hercegovini.

Srbi iz Srbije koji uopće nisu govorili tim jezikom bili su primorani da napuste svoj stari jezik koji je bio slićniji bugarskom nego ovome koji danas govore.
Препоруке:
0
4
74 уторак, 31 јануар 2017 21:19
negi
@Šta su to Srbi?......Uopće nisi u pravu! To osporavanje Srbima sve i poreklo i jezik uopće uzev je jedina vaša igračka da bi dokazali svoje postojanje.Kad ste toliko pametni što vi niste kodifikovali i standardizovali jezik nego su to opet morali da urade glupi Srbi i sad vi lamentirate nad tim.Kad ste toliko pametni i imali svoj jezik što ne prevedoše Bibliju na taj vaš jezik nego se po celoj Hrvatskoj prodaju Biblije sa prevodom Đure Daničića Starog zaveta i Vuka Karadžića Novog zaveta. Nemanjići nisu prvi vladari Srba nego poslednji.Srpska pravoslavna crkva priznaje samo Nemanjiće jer su pod njima Srbi prihvatili hrišćanstva i ne priznaje prehrišćanske srpske vladare.Uopće me ne zanima šta ste i ko ste vi Hrvati,budite i Eskimi ako hoćete ali manite se više Srba i gledajte svoja posla. Mi smo ono što jesmo i to će mo biti i dalje samo kad smo se raskantali sa vama.Još ostaje da se raskantamo sa Turcima u Bosni i ne zanimate nas više.Tačka,točka,ende,nema više,kraj.
Препоруке:
3
0
75 уторак, 31 јануар 2017 23:35
Majstor Bob
@DrJelaBisic

Indoevropljani nisu iz Indije nego su se raselili sa severnog pola kad je počelo ledeno doba. Vrlo utemeljenu studiju na tu temu je napisao davno Bal Gandigar Tilak, Indijac: Arktička pradomovina Veda.

Za ostale detalje, o precima, čudi me da ne znate genetička istraživanja mitohondrija iz jezgra ćelija koja pokazuju da svi ljudi planete vode poreklo od jedne žene, itd...
Препоруке:
0
1
76 среда, 01 фебруар 2017 16:35
KUČ
“Арбанаси се по језику дијеле на двије главне гране: Геге и Тоске. Гегама се називају сјеверни Арбанаси почев од ријеке Шкумбе, а Тоске се простиру ниже све до грчке границе па и преко ње. Главни арбанашки дијалекти толико се међу собом разликују, да се Гоге и Тоске тешко могу разумјети. Сјевероисточни Арбанаси или т.зв. Малисори са врло малим изузетком српског су поријекла. Но треба знати да Малисори (Геге) сами себе не зову Арбанасима, или Арнаутима него Шћиптарима (Брђанима). Језик им је препун ријечи талијанских, српских, грчких, румунских (римских) и турских. Своје азбуке немају и све до освојења Арбаније (ваљда док нису потпуно овладали Арбанијом – IP), па и за дуго вријеме после тога њихова је азбука била ћирилица са којом се служио Скендербег и сво старо малисорско племство, што се да видјети из многих повеља и споменика Кастриотовића, Леке, Николе и Павла Дукађинца.
Препоруке:
0
0
77 четвртак, 02 фебруар 2017 08:52
Prečanin
@Majstor Bob

genetička istraživanja mitohondrija iz jezgra ćelija"

A šta su to mitohondrije? Da li su one u jezgru (jedru,nucleusu) ćelije, ili... Ja mislim da tu nije potrebna genetika. Kada, na primer, uđem u minus, osećam se kao Krišnamurti Sita Ram. A kad imam para, moje ime je - Kelly! Yeah!
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли мислите да ће у 2025. години бити одржани ванредни парламентарни избори?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер