Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Rusija okreće drugi list prema Siriji?

Komentari (48) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 petak, 11 septembar 2015 23:26
Saša
Očigledno je da je ekipa koja je vodila operacije u Donbasu sada u Siriji . Kažu čak da je uslikan Motorola sa slikom Asada .

Ukoliko Porošenko pokuša nešto Rusi će to tretirati kao narušenje Minska i vjerovatno ovog puta potjerati idioti i iz Kijeva .

Putin jasno stavlja do znanja da nema više priče sa prevarantima .

Lažite vi sebe i svoje ali nas više nećete .

A mi kada odlučimo nešto to ima i da uradimo .

Takodje , malo je simptomatično da su prije par nedelja Merkelova i Oland zavrtali Porošenku uši i da se od tada smanjio broj narušavanja primirja .

Ne smiju da kažu ali evropljani su svjesni da jedino Rusija može spasiti i Beč i Rim i Berlin i ...
Preporuke:
132
3
2 subota, 12 septembar 2015 00:15
aca
Ovaj put rusi moraju konačno da skinu rukavice. U Siriji i Ukrajini bukvalno se rešava sudbina svih nas. Ne boj se, stado malo.
Preporuke:
91
3
3 subota, 12 septembar 2015 00:30
Oprez!
U ovom konkretnom "dimu" mnogi su prepoznali klasičnu psihološku operaciju. Taj dim je kreiran u američkim laboratorijama i tu je uvijek pitanje zbog čega? Niko više nema luksuz da od novina očekuje plodove novinarstva.
Rusi sve vrijeme dostavljaju pomoć, oružje, svajetnike, obuku. Ne misle da uđu na teren bez šire koalicije jer je besmisleno, lako je izvojevati pobjedu na sirijskoj teritoriji (Asadu je nebrojno puta pošlo za rukom), teroristi se povuku na teritorije susjednih država i opet upadnu. Rusija tu ne može ništa bez šire lokalne koalicije. Amerikanci imaju neuporedivu infrastrukturu na Bliskom istoku pa opet nisu mogli ništa u Iraku, to je rat bez kraja. I zašto bi neko navijao da Rusija uđe u rat bez kraja? Ova info služi, između ostalog, da osujeti te pipkave pregovore sa više strana i da donese razočarenje onima koji u to povjeruju.
Ne očekujte od Rusije da bude supermen, jer ako očekujete bajku, nepravedno ćete osuditi Rusiju i nećete ni razumjeti njene REALNE napore.
Preporuke:
41
13
4 subota, 12 septembar 2015 00:31
EDB
Rusi cekaju malo da padne temperatura u Africi,ako dodju u decembru ili januaru taj ISIL je ugasio nacisto.Ovo kazem jer nema bezanja i skrivanja u pustinji.
Preporuke:
59
2
5 subota, 12 septembar 2015 00:33
Saša
Više puta sam komentarisao da Putin ispravlja sve ono što su ukrajinski komunisti napravili naopako za Rusiju, Hruščov Krim ,Brežnjev Afganistan.

U Avganistanu su SAD uspjeli da mobilišu ekstremiste iz čitavog islamskog svijeta da ratuju protiv Rusa, snadbjevali ih sa najsavremenijim naoružanjem a Ruse globalno predstavljali kao okupatore i uzurpatore.

Iz te priče su krenuli AL Kaida, mudžahedini, talibani sada se došlo do ISIL-a .

Medjutim, ako ne prije, sada kada rijeke muslimanskih izbjeglica hrle ka Evropi gospoda EEvropljani otvaraju oči, ne smiju i dalje da pisnu protiv svojih gospodara ali im je sve jasno.

Sa druge strane , svako iole noramaln u islamskom svijetu vidi da su za SAD oni dobri samo kao topovsko meso, glavosječe i bombaši samoubice.

Stoga nije ni čudo da paralelno sa jačanjem ruskog prisustva u Siriji Iran u sadejstvu šalje nove stotine pripadnika Revolucionarne garde, AL Sisi ne izlazi iz Moskve a šeici sve češće gostuju kod Putina.
Preporuke:
66
1
6 subota, 12 septembar 2015 00:46
Prilozi za razmišljanje
Za one zainteresovane da pročitaju analize koje drže da je vijest o ruskoj vojsci u borbi protiv ISILa u pitanju propaganda štetna po Rusiju i njene realne operacije i planove, kao i po Siriju:

http://russia-insider.com/en/politics/russia-not-fighting-syria-there-disinformation-campaign-underway/ri9583

http://russia-insider.com/en/politics/us-fears-russian-syria-peace-plan-not-russian-intervention/ri9642

http://thesaker.is/new-western-info-fronts-against-syria-refugees-russia-and-the-balkans/

Nije da se ništa novo ne dešava na tamošnjem frontu, ali nije realno očekivati da će vitez da se ušeta i riješi stvar, život je složeniji. Krim je nadnaravan događaj, slava i hvala Gospodu na njemu, ali ne možemo očekivati da će u tom stilu da poprave i sve ostale nepravde. Malo li je što su tu?
Preporuke:
39
3
7 subota, 12 septembar 2015 07:49
.
Kao zaključak možemo izvući nekoliko bitnih stvari. Kao prvo, Rusija se probudila iz dremeža i odlučila je da aktivno učestvuje u ovom sukobu. Kao drugo, ona se direktno suprotstavila Americi, što može imati dalekosežne posledice po pravdoljubivi deo sveta. Kao treće, Rusija je pokazala da se stvarno bori protiv terorizma, a kao četvrto, Asad se sada može osećati mnogo sigurnije jer sve dok je moćna Rusija i vojno uz njega, on neće pasti i to će doneti samo dobro sirijskom narodu jer će stabilnost zemlje biti očuvana.


Tačno!
Preporuke:
32
0
8 subota, 12 septembar 2015 08:28
anta
Samo da Asadu, na kraju ne pošalju i nekog Černomirdina...
Preporuke:
50
8
9 subota, 12 septembar 2015 13:34
Memnosina
Primjećujem da komentatori koji (s pravom) ne vole SAD, međutim razmišljaju vrlo američki, očekuju pad američkog imperijalnog zla u maniru holivudskog filma. Motorola i ekipa iz Donbasa će preći u Siriju i tamo razbiti neprijatelja!

Po inerciji ljudi dodjeljuju Rusiji ulogu koju bi holivudski film dodijelio Amerikancima i očekuju da ona postane novi svjetski policajac samo "časan i pravedan".

Život nije američki film i ne treba da bude, Rusija nije SAD i ne treba da bude.

Da ne govorio o tome da Sirija ima svoje Motorole i Givije (uz njih i profesionalnu vojsku), da je iza nje ozbiljna civilizacija koja se već godinama opire Imperiji, da su njeni saveznici Hezbolah i Iran, koji takođe nisu u vojnom smislu za podcjenjivanje (i kojima je Sirija bukvalno brana), te shodno tome vrijeđate sve to kad kažete da će tu stvar da odluče ruski mišići jer oni se "biju bolje od svih". To nije obračun kod o.k. korala i ne može biti riješen u američkom duhu i pristupu.
Preporuke:
54
1
10 subota, 12 septembar 2015 14:12
Cviko
Radi bržeg kretanja po stranicama NSPM-a nije mi teško da otvorim 3-4 naslovne stranice i po uobičajenoj proceduri, bez pauze, pregledam sadržaj NSPM izdanja.

Onaj ko je "zakočio" stranice NSPM-a gotovo je isti ko Ameri prema Rusiji. No, ne vredi im. Ameri imaju želje ali nemaju vojničkog potencijala da odnose razreše u svoju korist. Mogu da postignu neku sitnicu ali globalno su nula. Sav proces koji su pokrenuli ima za cilj da očuva ekonomiju USA. Njima na žalost, neće moći. Upropaštavaju ekonomiju "EU-tanazije" i drugih ali to samo odlaže ekonomski kolaps USA za nekoliko meseci i kraj. Posle toga mogu da listaju do mile volje, naravno ako budu imali listova...
Preporuke:
25
3
11 subota, 12 septembar 2015 14:36
Saša
@ Mnemnosina

Ne kažem ja da će Motorola ili neko slični napraviti čudo.

Niti očekujem da će se Imperija survati u provaliju od jednog poraza.

Ja nemam želju da bilo kome bude gore.

Bio bih sretan kada bi i narodi pod kapom zapadne civilizacije živjeli bolje a ne samo gore i gore.

Suština svega je da postoji nekoliko centara i periferije istih.

Zapadna imperija je dostigla svoj zenit i dalje ne može. Čak ni sa intervencijama koje prerastaju u beskonačne ratove.

Neće SAD propasti zbog bilo kojeg pojedinačnog poraza.

Ali Imperija će se urušavati jer čim nema širenja Centar sve više glodje periferiju i tako se postepeno krug sužava.

Bitno je da se zaustavila ekspanzija i sada se polako ide nazad.

U svemu ovome prvo i najviše će da stradaju sateliti i vazali a tek kada se u potpunosti unište, kao Grčka, onda se haos primiče centru.

Valjda vidite gdje ide EU i gdje je stigla.

Tek kada EU kolabira na redu dolaze SAD.

A mi ... nastradasmo svakako.
Preporuke:
32
0
12 subota, 12 septembar 2015 14:40
EU
Rusija nema logisticku bazu za ozbiljnije angaziranje u Siriji!NATO je posvuda oko Sirije i ima saveznike u vecini arapskih zemalja.Jedino oni mogu rijesiti krizu!Rusija na primjer nema mogucnost udara iz zraka po protivnickim polozajima jer njeni bombarderi nemaju dovoljan radijus dejstva ako polete iz Rusije.A bez angaziranja iz zraka kopnenim putem ako udju u konflikt opet nemaju dovoljno snaga i iskustava za takav nacin ratovanja.Ostavite se bajki i pogledajte realno na stvar!
Preporuke:
7
44
13 subota, 12 septembar 2015 14:53
siniša @ EU
Ima neki scenario da se i položaji Islamske države u Siriji, kao i Hrvatska ili Albanija tuku sa podmornica iz Mediterana. Postoje atomskle podmornice koje mogu da nose i Iskendere kako sa konvencionalnim tako i atomskim bojevim glavama.
Preporuke:
28
5
14 subota, 12 septembar 2015 15:38
Saša
@ EU

Da li zbilja mislite da će Rusija slati avijaciju sa svoje teritorije da bombarduje položaje ISIL-a u Siriji?

Koliko se mogu sklopiti kockice situacija izgleda ovako.

Rusi su pustili masovan dotok naoružanja u Siriju.

Iran šalje dodatne jedinice Republikanske garde.

Više je nego očigledno da je sa Kurdima nakon eskalacije tursko-kurdskog konflikta napravljen neki dogovor.

Po svemu sudeći Rusi će instlirati raketne sisteme koje će opsluživati isključivo njihove posade.

Što se tiče avijacije nejasno je što su isporučili Siriji i ko će da upravlja sa time.

U svemu ovome još uvijek nije jasno što se zbiva sa šiitskom većinom u Iraku i kakvi su njeni vojni potencijali.

Mislim da bez formiranja vojne moći iračkih šiita sve ovo ne vodi nigdje sem u haos.

Medjutim, ukoliko su Iran i SIrija uspjeli da razviju nešto što bi se vjerovatno zvalo iračka vojska sa tim da ovog puta to nebi bilo američki instrument za zbunjivanje ISIL će biti zbrisan za par nedelja.
Preporuke:
36
0
15 subota, 12 septembar 2015 15:44
Saša
Upravo je zbog navedenog i tolika povika na Rusiju da se ne uključuje u sukob .

Zna Zapad odlično što je ISIL i koliko bi izdržao bez kišobrana SAD i saveznika .

Ovdje se otvara glavno pitanje .

Što da radi Turska kada sirijsko-iračka-kurdska koalicija pomognuta sa Rusijom , Iranom i Hezbolahom zbriše ISIL i Al Kaidu kako god se sada ona zvala ?

To nije pitanje što će da radi Turska .

Pitanje je što će onda SAD ?

Tu je i glavni rizik dodatnog Ruskog uključivanja u sukob .

Putin neće ići dalje osim ako je u potpunosti spreman da i na najmanju provokaciju ide do kraja .

Stoga , ukoliko Rusija udje u sukob očekujete ili kraj ISIL-a i ostalih terorista u Siriji u veoma kratkom roku ili rat globalnih razmjera u otprilike istom roku .

Ovo je sada odmjeravanje živaca i snaga .

KO ĆE PRVI DA TREPNE ???
Preporuke:
37
0
16 subota, 12 septembar 2015 16:44
TOPOLj
Prošlo je od tada nekih pola godine,možda malo više,neki portali prenijeli su vijest da Rusija razvija armiju koja će biti sposobna u dogledno vrijeme da ratuje na 3 fronta.Već tada,kao i znatno prije,nisam sumnjao da je Rusija odavno sposobna za tako nešto.Ne samo na 3 ili 4 fronta,Rusija je sposobna za daleko više.Nešto jako zanimljivo podudara se sa ovom poodavnom viješću.Radi se o tome da Rusija zapadnim nacistima zube pokazuje upravo na 3 fronta.To čini na Arktiku,u Ukrajini i u Siriji.I čini to sa velikim uspjehom.Za zapadnu mafiju Arktik je odavno izgubljen.Tamo je ruska vojska daleko najprisutnija.Ukrajine što se tiče,od najava nacističke ofanzive nema ništa.Te najave počele su u martu a sada je septembar.Kratko i jasno i ovdje je Zapad doživio fijasko.Sirije što se tiče,projekat engleskih i američkih tajnih službi,tzv Isil,neće se dobro provesti.Poznajem rusku strategiju ratovanja.Rade u tišini i ne pričaju puno kao umišnjene SAD.Nema sumnje,odnijeće Rusija pobjedu i u Siriji.
Preporuke:
42
13
17 subota, 12 septembar 2015 16:47
TOPOLj
@EU...Ti živiš u velikoj zabludi.Tvoj komentar je nebuloza na kvadrat.
Preporuke:
26
14
18 subota, 12 septembar 2015 16:56
Srbin
Tekst ima kontradiktornosti i ne sagledava jasno ulogu zločinačke Amerike na Bliskom istoku i metode kojima realizuje tu ulogu.
Amerika, kao terorista broj 1 na Planeti,stvorila je svoje jedinice od neobrazovanih, zbunjenih i na novac lakomislenih islamskih grupa (Al kaida i jedna njena formalizovana institucija ISIL), pomoću kojih želi da ostvari svoje terorističke ciljeve a da ostane "čistih ruku" i dalje vara svet o "demokratiji i ljudskim pravima".

Autor (kao da) je hteo da ostane i na jednoj i na drugoj strani, a to može samo u magli.
Preporuke:
22
10
19 subota, 12 septembar 2015 17:06
EU
subota, 12 septembar 2015 15:38
Saša ...Po svemu sudeći Rusi će instlirati raketne sisteme koje će opsluživati isključivo njihove posade.

Što se tiče avijacije nejasno je što su isporučili Siriji i ko će da upravlja sa time.....Kakve raketne sustave rusi mogu instalirati a da Mosad i Nato sluzbe to ne registriraju!?Vi samo na internetu mozete vidjeti hrpu fotki-snimanih iz zraka- ruskih brodova na kojima se vidi sve! A sto se tice aviona tek tu nebi ostala isporuka neprimjecena!Kurdi imaju problema sa Turskom vojskom i ne mogu se angazirati u punom broju na strani Asada.Iranski Hezbolah takodjer morapaziti na Izrael.Sitska milicija iz Iraka nije dovoljno organizirana za borbe veceg obima.Isil joj je naneo velike gubitke u Iraku.Znaci Rusija bi se mogla oslonit samo na snage Asad-a.A pitanje je u kakvom su stanju te snage poslije dugogodisnjih sukoba.
Preporuke:
7
28
20 subota, 12 septembar 2015 17:51
ivan3012
Topolj...Cenjeni G.Topolj,veoma cenim vase komentare i sa uzivanjem ih pratim,ali mislim da ste ovog puta nacinili jednu malu gresku.Spomenuli ste neko pokazivanje zuba na Arktiku..Arktik je vec ruski,i ne vidim zasto bi po tom pitanju Rusija imala potrebu da bilo sa kim diskutuje,ili pokazuje zube-Ruska Armija je vec tamo..Diskusije o Arktiku su iste kao i diskusije o Krimu,Moskvi ili Petrogradu..Dakle,bespredmetne.Sto se amerikanaca i ostalih tice, imaju samo dva izbora~da se kao pragmaticni ljudi pomire sa situacijom na terenu(uz gundjanje,naravno)..Ili da krenu na Rusiju silom,pri cemu ce biti ekspresnom postom otpremljeni da sviraju harfu u orkestru Nebeske Zvezde..Posto je Spiritus Movens zapada -Zadnjica,ne treba sumnjati da je niko od njih nece izlagati opasnosti-buduci svestan da time izlaze najbolji deo sebe..Mislim da su u Siriju u toku velike pripreme za odlucujucu Asadovu ofanzivu.
Preporuke:
28
4
21 subota, 12 septembar 2015 18:44
siniša @ EU
Moguće da su vas vaši izvori informacija prikratili za jednu informaciju. Svi do jednoga satelitskog snimka na kojima je u Ukrajini prikazan prenos ruske tehnike u Donjeck je bio falsifikat i izmišljotina. Odnosno, ni jedan snimak iz satelita nije kredibilan dokazz o ruskom transportu oružja u Ukrajinu. To naravno nije odgovor na pitanje da li su Rusi prebacili oružje i kako, niti je odgovor na pitanje da li Rusi u Donjecku imaju savremeno oružje, nego da to NATO nije registrovao i ne može da dokaže. E to vam nisu rekli vaši izvori.

Što se tiče brodova i snabdevanja u Siriji ne trebaju nikakvi snimci. Putin je lično rekao, kao i Lavrov da nije ni tajna ni nepoznato da Rusija snabdeva Siriju oružjem i tehnikom. Po ranijim ugovorima i dogovorima.

Sasvim drugo je pitanje da li ta ruska tehnika i oružje vredi i kako vaši misle da se suprostave tome. Da bi to saznali treba sačekati par nedelja, a možda i dana dok se to oružje i oprema ne upotrebi. Tada će vaša znatiželja biti zadovoljena.
Preporuke:
28
2
22 subota, 12 septembar 2015 19:49
TOPOLj
@Ivan3012...Poštovani!!Ne,nisam pogriješio prilikom izbora termina "pokazivanje zuba".Vagao sam prilikom izbora riječi,te mi je taj izraz baš onako sjeo.Vi ste odlično konstatovali da je Arktik ruski.Slažem se sa vama.U pravu ste 1000 posto.To "pokazivanje zuba" proizilazi iz činjenice da u Pentagonu i bijeloj kući smatraju da je svaki kutak na planeti nacionalni interes SAD.To važi i za Arktik,između ostalog,i za vaš i moj dom.Znate,taj blok kolonijalnih uprava oformljen oko SAD,ta tzv.privatna međunarodna zajednica,više se ne libi javnog pokazivanja drskosti i licemjerja.Pogledajte samo izjave američkih pudlica kao što su Porošenko,Jatsenjuk,Dalija Gribauskajte,Valense,Tuska,Čede Jovanovića,Jelene Milić,Draškovića i njima sličnih te njihovih mentora i vidjećete da i u rođenoj kući morate da pokazujete zube jer drugačije toj bandi ne možete dokazati da ste vi jedini,stvarni vlasnik vaše kuće.Rusija snagom svoje armije dokazuje da je Arktik isključivo i jedino ruski.Sve najbolje!!
Preporuke:
29
6
23 subota, 12 septembar 2015 20:05
Beli Orao
Ne daj se brate Bašar.
Preporuke:
32
3
24 subota, 12 septembar 2015 20:48
EU
TOPOLj
@EU...Ti živiš u velikoj zabludi.Tvoj komentar je nebuloza na kvadrat.-U vama se svakako prepoznaje jaka doza ostrascenosti glede vaseg rusofilstva!Shodno tome svatko ko ne misli kao vi biva izlozen ruganju!To vas sprecava da objektivizirate pogled na svijet.Morate razumijeti da Rusija ni po kom osnovu ne moze parirat u svjetskim okvirima ni NATO-u niti USA!Njiovi su pusti sni Arktik Ukraina Sirija...
Preporuke:
6
28
25 subota, 12 septembar 2015 20:57
Slavisa
Jos da okrene drugi list prema Siri(bi)ji? Grci nam progutase slovo B pa ostade Siribija kraca za jedno slovo. A da stvar bude gora po nase interese, umetnuse nam i slovo A, pa smo dugo bili poznati i kao A-Sir(bi)ja. A sve je to jel' tako bila samo S-r-b-i-j-a? Bila i opet ce. Rece mi jedan covek.
Preporuke:
6
1
26 subota, 12 septembar 2015 22:54
@EU
Sam nik govori o Vama, ostrascenom europejcu, koji vesti uzima sa CNN-a, BBC-a. Taj NATO koji pominjete je tigar od papira. Jedino SAD ima vojsku koja je istinski jaka, uistinu punu pukotina. Ostale zemlje poput VB, Francuske, Turske su daleko od Rusije, visestruko su slabije. Informisite se o jacini vojska Kazahstana, Belorusije. Ako dodje do vatrometa, Rusi ce imati i pomoc zemalja Briksa i Irana. A tada, slozicete se ipak ce taj Vas NATO malkice biti slabiji od Rusije. Ne zaboravite jacinu ruske armije, pogotovo 11 000 nukija.
I pored sankcija, ruska ekonomija bolje stoji od 80% clanica EU. Svuda je kriza, pa i u Rusiji. Ali upravo ta Rusija, Kina, Juzna Koreja i zemlje iz pacifickog regiona su sadasnjost i buducnost. Zapad gubi bitku i zato je sve nervozniji.
Preporuke:
17
7
27 nedelja, 13 septembar 2015 00:13
TOPOLj
@EU...Ja jesam veliki Rusofil,to ne krijem.Izvaljivati"da Rusija ni po kom osnovu ne može parirati ni NATO-u ni USA",te"da su Arktik,Ukrajina i Sirija ruski pusti snovi",to spada u domen,ne ni lovačkih priča,nego u domen nebuloze jednog gugla,što je utvrđena mjerna jedinica za deset na stodvadesetu.Pobogu čovječe,znaš li ti ko je u punom(punom!!)obimu vojno jedino prisutan na Arktiku?Pratiš li ti izjave američkih generala koji otvoreno priznaju nemoć na Arktiku u odnosu na Rusiju?O kojem ti NATO-u buncaš,koji je navodno(sveta majko božija??)superioran u odnosu na Rusiju?O kojim SAD?Koliko svi zajedno imaju nuklearnih bombi a koliko Rusija?Gdje je Porošenkova ofanziva na Donbas?Počela u martu,pa u maju,pa u junu,prođoše i juli i avgust,dođe septembar,kad ono,zamisli,Donbas i dalje ruski.Gdje su svi oni silni američki instruktori?Rusi su u Siriji,sviđalo se tebi ili ne.I kakva je to riječ "parirat"?Valjda parirati.
Preporuke:
28
8
28 nedelja, 13 septembar 2015 10:21
Odin
Sve ovo što Rusija sada radi ima veze sa dogovorom između Putina i iranskog generala Kasima Sulejmanija.

Po mnogim informacijama tajna služba Kasima Sulejmanija kontroliše čak i Irak.
Preporuke:
10
2
29 nedelja, 13 septembar 2015 11:22
ivan3012
Topolj..Ja Vas G.Topolj ne bih nazvao rusofilom ni u kom slucaju..Za mene ste Vi samo objektivan posmatrac,i neko ko sagledava stvari na objektivan nacin i tako ih i vrednuje..Jedino sto Vam ponekad zameram je to sto ste se (kao i svi ostali) ponekad prihvatili da pisete i spominjete nato pakt..Nato pakt NE POSTOJI..Postoji samo americka laz,propaganda i lazna slika koju amerika projektuje i nekom imaginarnom holivudskom pricom pokusava da zastrasi slabije i manje zemlje.Rusija ima konzistentnu,odlicno organizovanu i visoko svesnu armiju,svesnu svoje nepobedivosti,odlicno naoruzanu,a kojom se komanduje iz JEDNOG centra..nato je skup zemalja od kojih jedan broj uopste ne zeli da bude u nato paktu..Znake nevoljnog clanstva pokazuje izmedju ostalih i jedna Nemacka..U bilo kojem ozbiljnijem sukobu nato se raspada..Zapravo,ni jedna od zemalja koje cine nato ne zeli da rizikuje sopstveno unistenje.Tim pre sto je ruska vojna doktrina-brisanje neprijatelja sa lica zemlje /S.Sojgu...
Preporuke:
20
1
30 nedelja, 13 septembar 2015 11:38
ivan3012
Topolj..NASTAVAK..Dokaz za ovu tvrdnju imate u cinjenici da je pri obaminom pokusaju da bombarduje Siriju,a posle rusenja americkog aviona,na vest da je raketna krstarica Moskva napustila maticnu luku jedan po jedan brod iz tzv.Nato pakta poceo uzurbano da napusta prethobno zauzete pozicije.Tj.Da bezi.Nato je nula za Rusiju /D.Medvedev..Ostaje amerika sama oci u oci sa Rusijom.A toga se oni panicno boje.Amerikanci znaju da su bogatstva Rusije neslucena.Jos za vreme SSSR-a nekoliko medjunarodnih ekspedicija od kojih je svaka trajala po nekoliko godina,zakljucilo je da se ne mogu ni pretpostaviti,a jos manje definisati bogatstva Sibira.Cak je jedna od istrazivackih ekspedicija zakljucila da ceo Sibir pliva na nafti..Istrazivanja su vrsena uglavnom u periodu 70-80 godina proslog veka.Na zapadu to itekako dobro znaju.Ne mrze Rusiju zbog pravoslavlja vec zbog njenih bogastava,i njene mogucnosti da ta bogastva sacuva i odbrani od pljackaskih hordi.
Preporuke:
21
1
31 nedelja, 13 septembar 2015 11:57
ivan3012
Topolj..NASTAVAK 2..Iz toga proizilazi i odgovor na pitanje zasto amerika radi to sto radi po svetu.Glavni pravac i cilj americke politike su stalni i neprekidni pokusaji da se Rusija ekonomski iscrpi ogromnim izdacima za odbranu,te tako Rusiji prakticno onemoguci da se sastavi sa svojim ogromnim rezursima tj.Da ih koristi u sto vecem obimu.Jos u XIX veku nastala je teorija da onaj ko vlada Evroazijom i njenim bogatstvima-vlada svetom.SSSR je upao u tu zamku trke u naoruzanju i poklekao.jer u krajnjoj liniji to je bio konglomerat,a ne jedinstvena drzava cvrste organizacije vodjena sigurnom rukom.Putin tu gresku nije napravio.Za razliku od SSSR Putin ne ide na kvantitet vec na kvalitet i ubojitost oruzja.Uz vrhunsku tehnologiju ciji izvori nisu bas uvek jasno definisani..Ako razumete sta hocu da kazem..Ja smatram da tu lezi odgovor na sva pitanja geopoliticke i vojno politicke prirode..Buducnost pripada onome ko ima rezurse.Ne mora se biti rusofil da bi se ta cinjenica uvidela..Pozdrav.
Preporuke:
19
1
32 nedelja, 13 septembar 2015 12:52
DrJelaBisic
O bazi u Tartusu(jedinoj Ruskoj pomorskoj bazi na toplom moru van teritorije Rusije)necu da se ponavljam.Takva baza se ne gradi ako niste sigurni u odanost i odlucnst zemlje gde je gradite.Nije Sirija Srbija,pa da se prave pametni.Zato ih Rusi i brane.U sadasnjem svetu,koji je do sada bio(od pada Berlinskog zida)unipolaran,odnosno postojala je u praksi samo jedna sila,ideologije vise ne igra ulogu.U ratu u Siriji postoje(sada)3 strane 1. sirijska drzava,sa svojom vojskom,koja se bazira na opstoj mobilizaciji.Zato Asad nikako ne moze da bude direktno kriv za ovaj tals izbeglica,jer njegova drzava,kad god i gde god moze,zabranjuje ilazak vojnim obveznicima i rezervistma iz zemlje,a izlaak se kaznjava smrcu,kao dezerterstvo,po vazecim medjunarodno priznatim zakonima rata.2."umerena opozicija"Ona je,pre oko 2-3 g sebe pretstavala kao sekulatnu,zapadno-demokratsku i sl.Medjutim u tom sarenom drustvu je pretegla Nusra,miljence S arabije,cije je puno ime Al kaeda za Siriju i Liban
Preporuke:
10
3
33 nedelja, 13 septembar 2015 13:24
DrJelaBisic
...Bas lepa demokratija 3.treca strana je daash,(tzv dishdash)Oni su se(otprilike u vreme rata Izraela u Gazi prosle god)odvojili od Nusre,i sada su ekstremniji od najekstremnijih.Oduvek se govorilo i pisalo9 da su cedo MoSADa.Sluze za distrakciju i pravjenje haosa,kao glavni cilj rata protiv terorizma(kao da Nusra nije toristicka organizacija).Nusra ih je isprasila iz juznog dela Sirije(da ne upadaju u Jordan),i potisnula u centralni Irak.Tu su se ujedinili sa Irackim sunitima(ukljucujuci regularnu vojsku i stanovnistvo)(koje je ozlojedjeno irackim shiitima)Tu su jos i Kurdi,koji vec vekovima,neuspesno,pokusavaju da dobiju svoju drzavu.Na pocetku se cinilo da ce je i dobiti:Sa Asadom su se pogodili da sami brinu o severu Sirije,gde su skoncentrisani na granici sa Turskom,a na severu Iraka su uspesno odolevali Dishdashu.Sve to zahvaljujuci primirju sa Turkom,koju su cuvali od dishdasha,Sada je medjutim to primirje prekinuto,i Turska je(na kraju)pristala da se i ona
Preporuke:
8
3
34 nedelja, 13 septembar 2015 15:16
DrJelaBisic
pikljuci proamerickoj koaliciji koja mlati dihdash,a u stvari bombarduje sirijske civile(sa dozvolom sirijske vlade).(Istocni deo Sirije,prema Iraku je navodno uvek bi9 anti-asadovski)Situacija je konfuzna ne zato sto tako mora da bude,vec(i)zato sto se namerno pravi konfuzija,ali ne sa Ruske/Asadove strane.Rusija tu(sada)ne okrece nkkav nov list,ne menja stav,vec je situacija na terenu takva da je doslo vreme da se razgranice ucesnici rata.Basaru ostaje zapad i centralni deo sa Damaskom,koga relativn0 sigurno drzi.Pri tom treba spreciti clnove koalicije da pod bilo kakim izovorom(borba ptortv terorizma)bombarduju tu terioriju.Eto vam istok(i jug)pa tucite.Ovakvim fer digovorom,koji je verovatno posticnut(saopsten,u stvari) u toku aeromitinga u Moskvi pre oko nedelju dana,koaliciji je dat jasan signal gde ne sme da ide,a Jordan je kompenzOvan od strane KinE(kao i Pakistan,koji je upozoren da ne ulazi u koiciju-druga prica)
Preporuke:
4
3
35 ponedeljak, 14 septembar 2015 21:03
ANALITICAR
@ DR Jela Bisic

Gospodjo odlicno ste primjetili da su Nusra i ISIS ceda americkih , britanskih , izraelskih , turskih sluzbi cija je svrha da ruse muslimanske zemlje ali koje . Suverene , umjerene i antiamericke . Kako to da takozvani ISIS/ Nusra ne operisu u Jordanu , Turskoj , Saudi Arabiji , Kataru , UAE i ostalim zlocinackim americkim vazalnim monstrum drzavama . Zasto fasisticka Amerika suti o napadu na Jemen . To nije agresija je li tako . Mekkejn i zlikovac Bajden su se susretali sa vodjama ISIS-a i Nusre i takozvane umerene opozicije takozvane FSA , FREE SYRIAN ARMY naravno pod znacima navoda . Amerika koljace i monstrume koji ruse Siriju zovu demokratama jer su njihovi . Alija + Zimerman pare Jasin al Kadi . Brzezinski + Fuler + mudzahedini u Avganistanu protiv Rusa . Holbruk + Vilijem Voker + koljaci iz UCK koji su Srbima vadili unutrasnje organe . Svugdje gdje se proliva krv Amerika , London , Turska , Izrael . Atentati , ubistva , zlocini , sijanje planetarnog zla
Preporuke:
7
0
36 ponedeljak, 14 septembar 2015 21:41
ANALITICAR
@ ODINNaravno i hvala Bogu dragome da ce kicma americkim koljacima iz ISIS-a biti polomljena u Iraku a polomice je mudri Iran KOJI MORAM TO NAGLASITI I NAPISATI VELIKM SLOVIMA NIJE PRIZNAO HASIMA TACIJA zlocinca a Vuciceva bitanga BEOGRAD NA H2O bin Zajed jeste priznao Tacija i ne samo to nego taj je sin covjeka koji je globalno dao najvise para Taciju i Haradinaju .Zasto Vucic nije doveo muslimanske investitore iz Libana , Irana , Sirije a imaju ogroman novac mnogi . Zasto je AIR SERBIA prodata Etihadu jer je ETIHAD iz americkog vahabi kisobrana UAE , KAtar , Saudi , Bahrein . Zasto Vucic nije podrzao Siriju , zasto kao svoje bitange vahabisticke ne hvali mudri Iran ili Siriju , zasto valja terorista bin Zajed a ne valja Hezbolah recimo koji stiti hriscanske svetinje . Pa zato sto su Hezbolah , Sirija i Iran uz Rusiju !
Preporuke:
9
0
37 ponedeljak, 14 septembar 2015 22:12
ANALITICAR
@ ODIN

U pravu ste za Irak , operacije snaga Vlade Iraka vodi iranski cuveni general Kasim Sulejmani ciji ljudi brane i Jemen i narocito Siriju i mnogi pripadnici iranske revolucionarne garde su zivote dali u borbi protiv svetskog zla NATO + vahabi internacionale Turska , Katar , UAE , Izrael , Amerika , Francuska , Britanija , Bahrein , Saudi Arabija i njihova pjesadija Nusra , ISIS , takozvana FSA i ostali civilizacijski olos . Istorija mora da pamti da NATO PAKT podrzava naciste u Kijevu i koljacke monstrume u Siriji i Iraku . Zasto Vasington ne trazi postovanje ljudskih prava u monstrum vahabi drzavi Saudi Arabiji gdje se radikalno krse ljudska prava . Americka braca i pjesdaija Ukro nacisti i suni bolje kazati vahabi hazarski koljaci iz Nusre i ISIS-a . Pravo lice fasisticke Amerike centra zla uz London na ovoj planeti
Preporuke:
6
0
38 ponedeljak, 14 septembar 2015 22:55
DrJelaBisic
Za Analiticara:Gradjanski rat u Siriji treba gledati kao samo jedan mali deo rata na BL Istoku.Taj rat traje vec 69 g.,od prvih sukoba posle osnivanja drzave Izrael.To je drugi po trajannju rat u svetskoj istoriji(posle 100godisnjeg rata za presto Engleske(3.je 30godisnji rat izmedju protestanata i katolika Nemacke(uglavnom)Sirija je jedina arapska drzva koja je odbijala da sa Izraelom potpise mir,trazeici da joj se prvo vrati oteta teritorija(Golan)i plate reparacije.Rat u Siriji,poslednjem Ruskom savezniku(vec odavno,decenijama)na Bl istoku)zaapocet je i da bi se isprobala volja Rusije da reaguje.A i da bi se izazvao shiiiski Iran,cije rastakanje zapad merka jos od vremena kada su smenili svog saveznika Shaha i doveli Homeinija.
Preporuke:
4
0
39 utorak, 15 septembar 2015 00:11
DrJelaBisic
Saveznistva u ovom ratu su vrlo cudna,na momente.Tako je glavna snaga anti-asadovske koalicije Nusra,cij je pun naziv Al-Kaeda za Siriju i Liban.Ako se secate,izmedju al Kaede i vlasti u SA postojalo je veliko neprijatejstvo,bez obzira(odnosno pogotovo) sto je benLaden Saudijac.)(Ben Ladeni su jedna od najbogatijih porodica pored kraljevske.Preporucijem Vam stivo:House of Bush,house of Saud,autor Craig Unger.)(njihov je kran koji je pao 11.9.u Meki.Imaju monopol na velike gradjevinske radove,i na zidanje svih dzamija)Od Nusre se,pre oko godiu i po dana odvojio ISIS.U njemu je mnogo stranih boraca,iz Evrope i SAD,Kanade.Svoje vreme Nusra uglavnom trosi na borbe sa ISISom,Koga potiskuju na istok Sirije i u srednji deo Iraka.U Iraku ISIS docekuju Kurdi,koji drze sever Iraka,prema Turskoj.Tada se dogodilo i zarobljavanje Jazida,od strane ISISa.Kurdi su odbranili svoj sever Iraka,pa se ISIS smesta u centralni Irak,zapadno od Bagdada,na tromedji Iraka,Sirije i Jordana.Da izbace ISIS odatle..
Preporuke:
2
0
40 utorak, 15 septembar 2015 01:36
DrJelaBisic
...poslate su(greskom?)shiitske iracke milicije.One su se vise bavile ubijanjem Iracana sunita nego onim za sta su poslate.Zanislite Iracane shiite kako"oslobadjaju"rodno mesto Sadama,Tikrit!Tako shiiti(koji inace drze vlast u Bagdadu)postaju saveznici,mada su shiiti na strani Asada(i on je shiit,alauit)(a podrzava ga Libanski shiitski Hezbolah(Bozja partija)Shiiti su tako Koaliciji(predvodjenoj sa SAD)isovremeno protivnici u Siriji a saveznici u Iraku.(Iran je,naravno saveznik Asada,ali naoruzava i kontrolise iracke shitske miicije!)Sa druge strane,malo dalje(ali ipak usko povezano)U Jemenu se pokrece gradjanski rat,u kome shiitsko pleme Huti,udruzeno sa plemenom bivseg predsednika(sunita)mlati sve okolo,Aktuelni pedsednik bezi u SA i trazi njihovu pomoc odnosno pomoc Koalicije,I sad se tu pojavjuje ISIS,koji se bori na strani koalicije,a protiv shiita Hutija.Opsti haos!Shiti su istovremeno protivnici u Siriji a saveznici u Jemenu i Iraku!
Preporuke:
2
0
41 utorak, 15 septembar 2015 10:08
DrJelaBisic
Poseban faktor u ratu u Siriji(na Bl Istoku)su Kurdi.Bl istok,prakticno,vec skoro vek(posle genocida nad Jermenima,sto je posebna prica)(a i par vekova pretoga-da ne oduzimam sada vreme)naseljavaju pretezno,velikom vecinom Arapi,pa posle njih slede Turci.(Turci nisu autohtoni-oni su,relativno skoro,dosli iz Srednje Azije,i imaju tamo svoju dravu-Turkmenistan)Druge nacije koje su naseljavale Bl istok,kao sto su(maloazijski)grci,Jermeni(koji su tu bili pre Grka i Arapa)su desetkovani i smanjenjem svog broja prestali su da budu vazan faktor.O dugim narodima,koji su ovde ziveli u anticko doba,kao sto su Hetiti,nema potrebe da govorimo.Ti narodi su izumrli,pretopili se u druge narode i nemaju sada nikakav znacaj.Jevreji su posebna prica,i njihov znacaj je presudan poslednjih 100g,bez obzira na broj onih koji zive u Izraelu i onih koji tu ne zive ali imaju Izraelski pasos.Ne bih znala tacno od kada Kurdi traze svoju drzavu,ali je sigurno da je,sa padom Otomanske imperije,taj zahtev
Preporuke:
2
0
42 utorak, 15 septembar 2015 11:14
ANALITIČAR
@ DR Jela Bisic

Analiza Vam je odlična , samo se ne bih složio da je Iran saveznik USA u ratu u Iraku . Svi mi znamo da je Sadam bio sunit ali je vladao Irakom gdje su većina bili iranska braća šiiti . Amerika je okupirala Irak , pobila nekoliko miliona iračana ( teški genocid ) napravila građanski rat a sve u skladu sa Kaganovim PROJEKAT ZA NOVI AMERIČKI VIJEK tj. PROJECT FOR A NEW AMERICAN CENTURY a taj plan korespondira sa stvaranjem velikog Izraela i rušenjem svih susjednih država u krvavom rat Oded Inonov plan . Šta je Iran mogao nego da podržava Vladu svoje braće šiita u Iraku . To što je Amerika podržavala nominalno tu vladu to ništa ne znači . Da je Amerika htela trijumf šiita tj. Bagdada obučila bi iračku armiju ozbiljnije da polome ISIS . ISIS mi često jednodimenzionalno posmatramo kao fanatike . To nisu nikakvi fanatici - jesu mislim ali su nastali od Sadamovih oficira veoma obučenih a iza ISIS-a i Nusre stoje Amerika , Britanija i Izrael i Turska i njihove obav. službe
Preporuke:
3
0
43 utorak, 15 septembar 2015 14:00
DrJelaBisic
Za analiticara:Drago mi je da nalazite dobre strane u mom komentaru.Ali ja bih bila vrlo srecna da neko od nasih mladih politikloga osnuje svoj institut i proucava,npr Bl istok,ili politicki judaizam.Cak i islam se kod nas ne proucava-npr salafisti su za nase politikologe(cast izuzetcima,uglavnom starijima)potpuna enigma.Da ne govorim o vrednosti salafisticog ili kibucarskg iskustva za resavanje nasih problema.Primena tog iskustva(ili njegovih delova.Mislim da nasi mladi nacionalisti(koji su mi simpa,ali...)ne rade nista na om polju.Zaueti su pravljenjem partije,a partije su,kao politicki model,vec deo proslosti.Traze se nova resenja).Sa Vama se slazem,ali posredno saveznistvo Irana(preko ucesca Irackih shiita u akcijama protiv ISISa)i jeste apsurd.Cini se nemguce,a ipak jeste.Takodje,moram da Vam napomenem da je prakticno 48 sati posle potpisivanja nuklearnog sporazuma sa Iranom nastao preokret na jemenskom frontu:Huti,shiiti,koje je direktno naoruzavao Iran,i koji su se,do tada,
Preporuke:
0
0
44 utorak, 15 septembar 2015 14:40
ANALITIČAR
@ DR Jela Bisic

Gospođo čast je razmjenjivati mišljenja sa inteligentnim a u Vašem slučaju bih kazao i sa odlično obaveštenim osobama . Vučićeva vladavina ( teški kvisling ) je prisutna jer patriote u Srbiji dolaze iz krugova koje nisu bliske agenturama ( Putin ) a naše patriote su lako potkupljive i nepostojane i meke i nisu naslonjene na Rusiju . Pustite sposobnoj osobi da organizuje patriote i marionetski režim koji je Srbiju uveo u zločinački NATO ( IPAP ) bi pao za 20 dana

Lijepo ste primjetili da je potpisivanjem nuklearnog sporazuma sa Iranom Iran morao da napravi popuštanje pa je pomalo " pustio niz vodu " Jemen ( njihova šiitska Zeidi braća ) . Vodi se rat između NATO-a i njihove pješadije vahabija sa jedne strane a sa druge strane su Rusija + hrišćani Bliskog Istoka + šiiti ( šiitski iranski luk Iran , Sirija , irački šiiti , Jemen zeidi šiiti Huti + Hezbolah + libanski hrišćani ) . Dakle srpskim nacionalistima na čelu moraju biti profi agenti i poznavaoci tajnih društava !
Preporuke:
2
0
45 utorak, 15 septembar 2015 14:51
ANALITIČAR
@ DR Jela Bisic

Gospođo strategija Amerike , Britanije i Izraela je balkanizacija zemalja Bliskog Istoka , krvavi rat gdje bi razorili recimo Irak i podelili ga na šiitski dio , sveti gradovi Nadžaf i Kerbala , Bagdad , Basra itd itd , kurdski dio a njega kontroliše Amerika i marioneta šef Kurda Iraka Barzani je američki čovjek , veoma dvolična korumpirana osoba . Amerika stoji iza ISIS-a i Nusre ( al kaide za Siriju ) ali stoji i iza Kurda . Ameriku fašističku državu zanima samo ljudska patnja i da opljačkaju NAFTU , da se ljudi ubijaju a da onda oni koji su i izazvali rat na kraju naprave Dejton za Irak ili Siriju . Piromani gase požar . Koliko je Amerika sumanuta pokazuje da Putina provociraju u njegovom dvorištu kao u Gruziji pa ih je Rusija prebila a i u Novorusiji ih je prebila ali to monstrume u Nju Jorku i Londonu ne brine previše jer su manijaci i nacisti i satanisti . A Putin može da ih izbriše sa mape sveta za 15 minuta i London i Nju Jork , ovo je planeta majmuna , američki dio
Preporuke:
2
0
46 utorak, 15 septembar 2015 15:28
ANALITIČAR
@ DR Jela Bisic

Evo Vam gospođo klasičan primjer dvoličnosti Amerike , a mi Srbi je odlično znamo nažalost .
Amerika i oni idioti iz Londona kažu Asad je diktator ( nije bio diktator dok je studirao u Engleskoj ) i Asadovi alaviti šiiti ima ih samo 12 odsto , i onda Amerika kaže nema prava Asad da vlada kao pripadnik manjinske grupe sa sunitskom većinom sa sunitima Sirije .
Dakle u Siriji podržavaju većinu kao fol zato jer Sirija nije marioneta USA i jer je uz Rusiju .
A u Bahreinu u državi koja je američki otirač i sluga tamo vladajuća garnitura dolazi od strane sunita i 30 % sunita vlada sa 70 % šiita ali tu USA kaže sve je u redu jer ti koji vladaju su njihove sluge , usput suniti kao manjina proganjaju većinske šiite ali većina nema prava jer je uz Iran . Zato pozivam Bošnjake da progledaju i shvate da se Srbi i Rusi bore samo za PRAVDU I ISTINU i pravu vjeru Pravoslavlje a da uz Ameriku mogu biti samo koljači i nacisti i narko dileri . ISIS , Nusra , ukro hunta , Karzai , Kolumb.
Preporuke:
3
0
47 utorak, 15 septembar 2015 16:06
DrJelaBisic:
Koo soba koja se trudi da pamti sta(joj)se desavalo i sta se pricalo,moram da kazem da se svet jako pomenio,negde od pocetka 80ih(tacherizam)a pogotovo u toku perioda 90ih i oslabljene Rusije.Unipolarnost sveta je dovela do toga da su se cijevi SAD lako ostvarili.Na vlasti u SAD je vojnoindistrijski kompleks,ciji je posao da proizbodi ratove.Cijevi rata su nekad bili kolonizacija odredjene zemlje,porobljavanje i eksploatacija njegog stanovnistva i iskoriscavanje prirodnih resursa.To vise nije sucaj.(Pogledajte knjigu Naomi Klein:Shock therapy.)Ratovi se danas vode(od strane SAD i njenih prirepaka)da bi se vodi da bi se proizvodilo i prodavalo oruzje.Perpetuum mobile.Vojno industrijski kompleks SAD zaradjuje.Ostali pojma nemaju.Kao ovce.Odnos SAD i Izraela je posebna prica.Pri tom ja ne mislim na jevreje,ne daj Boze.Niti na sve stanovnike Izraela.Pa ni na sve izraelske jevrejske politicare.Misim na ultraortdoksni deo Bibijeve koalicije,koji zari i pali
Preporuke:
5
0
48 petak, 18 septembar 2015 01:46
Svetislav Kostić
U Vučićevoj Srbijici dominiraju antisrpski elementi na čelu sa vučićem.
Preporuke:
3
0

Anketa

Da li mislite da će u 2025. godini biti održani vanredni parlamentarni izbori?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner