уторак, 30. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Да ли се владавина Башара Асада ближи крају и да ли ће проћи као Гадафи?

Kоментари (66) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 08 август 2015 23:14
boki okac
rusija kao da se zadovoljila krimom i nada se da je zapad to progutao pa idemo dalje. Ali posle Asada stize novi problem ovog puta blize Rusiji od juga.
Препоруке:
88
3
2 субота, 08 август 2015 23:24
s.j Русија мора да престане да се плаши критика Запада, и да се једном већ покаже као спремна да помогне својим савезницима
У противном - у одсуству адекватног изговора типа 'на власти је пијандура' - она ће остати без савезника. Спољној политици се свакако мора прићи с хладном главом, али склапање савезништва није само пословни уговор. Да би савезништво заиста функционисали, потребно је додати дозу емоције и пријатељства, па и спремности на жртвовање за свог савезника. Русија до сада није показала никакву спремност да заштити Сирију, а и у односу са Ираном и Кином је било доста кукавичлука и стрепње од могуће 'негативне реакције' Запада, уз сасвим неоснован страх од растуће моћи Кине. Кина није показала никакве непријатељске намере према Русији, а Запад не посустаје у својим насртајима на Русију. Паметном би то требало бити доста да одлучи кога се стварно треба бојати.

Ако Русија не почне да делује, скоро склопљена пријатељства са Египтом и неким другим земљама у региону ће бити негативно афектована, а врло је могуће да ће Русија изгубит свој углед у очима земаља БРИКС-а.
Препоруке:
88
4
3 недеља, 09 август 2015 01:39
Евроскептик
Читај мало ...

http://thesaker.is/quietly-american-foreign-office-having-dialogue-with-damascus-and-mouallem-off-to-moscow/

Валид ал Муалем, министар спољних послова Сирије, био је амбасадор у САД у време Хафиза ал Асада и главни преговарач са Израелом у покушају мировног споразума током деведестих, али и половином двехиљадитих. Башар га је довео на положај - одакле се у правилу иде на место потпредседника - с почетком и због пројекта контролисаних реформи, као противтежу "тврдој струји" која је угушила "дамаско пролеће" 2000. године. Веома је цењен у професионалним круговима у Вашинтону, Москви, Пекингу, Јерусалиму, Техерану, па и Ријаду.

Његов тих, али далекосежан рад најјасније је видљив у низу иницијатива и састанака политичке опозиције са влашћу у Москви.

Не пренагљивати са потцењивањем улоге Москве. Сирија је већ две године фактички подељена земља: Башар је само најавио шта је Валид већ припремио - скраћивање фронта и формализацију фактичког стања.
Препоруке:
45
3
4 недеља, 09 август 2015 04:32
Genijalni Staljin
Gasprom liberali I Putin su izdali to otboreno sada mozemo recipient priklonili su se stavovima seste kolone to je jasno.neverovatna je ruska pasivnost a negde bogme I otborena izdaja dok za to vreme Putin zapadne imperialists I ameriku naziva partnerima.dok je on organizovao olimpijadu na koju je bespotrebno skrsio 50 milijardi dolara partneri su mu se uvukli u ukrajinu meki trbuh rusije eto ih u harkovu nekih 400km od moskve.donbas se razvblaci,traljavo ide narod gone,pomogao je americi u sporazumu sa iranom,cutao je dok Saudi Arabia masakrira site u jemenu nije ni veto stavio,saradjuje sa el sislijem americkom marionetom me cini nista da pomogne asadu I alavitima koji se herojski bore,crna hora nista me radi tamo totalna pasivnost.da li on to ima neki dil sa imerijalistima? Sramota za tako veliku zamlju sa mocnom armijom Ali neka zna da se zapad neve zaustaviti dokle god me otme rusiji resurse I dok me bude revolucija u moskvi.
Препоруке:
36
40
5 недеља, 09 август 2015 04:41
Genijalni Staljin
Sloba Milosevic je za njega bio numerous uno.Sam sloba sa sakom srba I zastarelim oruzijem je 1991 udario na konjusare balkanske I njihove zapadne makroe me pitajuci za cenu I me plaseci se posledica,a posledicu nisu bile male.medjutim da nije pohiyao posledice bi bile tragicne a putinu ce se to I desiti svojim necinenjem docice mu ameri na crveni trg.smesno je I iluzorno to stop se putin Nada da ce se nemacka okrenuti protiv amerike to je smesno jer nemci nisu vise oni iz 1918 I 1939 vec su potpuno debilizovani od sttane anhlo amerikanaca sa nesto malo zdravog elements u ist nemackoj koja je bila zatvorenamza pogubne uticaje za vreme socijalizma
Препоруке:
34
37
6 недеља, 09 август 2015 06:25
gavrilo
чини ми се да се Русија оприједијелила као у оној дјечјој игри:иде маца поред тебе пази да те не огребе...Русији је Сирија као и Иран платила за систем с-300 али Руси никако да им га испоруче...или се плаше пријетњи Америке или су ушли у Дил са америма око украјине?
Препоруке:
40
10
7 недеља, 09 август 2015 08:19
Miroslav
Sirija, ovakva kakva je danas, je vještačka tvorevina nastala u dobu kolonijalnih formiranja granica na Bliskom istoku. Sulejman Ali al Asad je bio vođa alavitske zajednice u vrijeme kada je Sirija bila francuska kolonija. On je tada zagovarao sirijsku državu koja bi obuhvatala teritoriju koja je manja od teritorije koju sada drži vojska. To su oblasti oko Damaska, prema Libanu i oblast uz Sredozemno more. Možda je ovo sve uvod u podjelu Sirije, Iraka i još nekih država. Vidjećemo.
Препоруке:
51
6
8 недеља, 09 август 2015 08:33
tragedija 1
odlican,objektivan clanak,jedan od boljih o politici koje politicko rukovodstvo RF vodi!!na momente imam dojam da je peskov taj koji odlucuje sta ce RF da radi i da ne radi!!totalno pogresna politika RF kad je u pitanju sirija i ukrajina!!vise je Putin i njegova politicka ekipa pomogla hunti u kijevu(dala im 3 miljardi dolara)nego sto je pomogla Asadau..sve sam vise ubedgen da je glavni krivac politike AV bas Putin,jer mu sigurno nije hteo da pomogne kad je od njega trazio pomoc.to je inace dacic otvoreno rekao,da je putin njima rekao da od pomoci nema nista!!nema nista pametnog u tome sto RF stoji po strani,sto ne pomaze Asadu..Putin je imao svo vreme na svetu da mu isporuci s300 koje je platio.trebao je i morao da mu da mnogo vise oruzja,da od sirije napravi drzavu koju ameri ne bi ni pomislili da napadnu!!neodlucna politika Putina od gruzije do danas je RF donela samo mrvice uspeha,a tako se ne postaje supersila!!promene u najvisem politickom vrhu RF su hitno potrebne,zbog same RF!!
Препоруке:
40
24
9 недеља, 09 август 2015 08:49
tragedija 2
mora da se staljin okrece u svom grobu kad vidi kakvu politiku rukovodstvo RF danas vodi!!postoji razlog ovakvom ponasanju sigurno,samo je pitanje koji?dali je u pitanju nemoc?mozda?dali je u pitanju nesposobnost?i to je moguce!!dali je u pitanju mudrost??ko zna,ali malo verovatno!!!nije iskluceno da se politika RF danas ne odlucuje u moskvi,nego na neko drugo mesto,kao vasington ili jerusalem!!nije iskluceno da Putin i ostali ustvari tajno saradguju sa Sad i da je cilj unistenje ostlih koji se protive NSP!!moguce je da je Putin u sluzbi NSP i samo izvrsava nardgenja!!bilo kako,nesto nije u redu.Putin uopste ne lici na onog starog(kad je RF bila slabija)da je RF reagirala kako treba ne bi danas bila kriza ni u Siriji,a specijalno ne u ukrajni!!ali Putin nije reagirao i stime indirektno stvorio ove krize i napravio ih vecim nego sto su trebale biti!!HITNE PROMENE U NAJVISEM RUKOVODSTVU RF SU ZIVOTNO POTREBNE.rizik je inace da u buducnosti ne bude bilo RF na mapi,a stime ni nas na balkan
Препоруке:
24
24
10 недеља, 09 август 2015 09:39
Nadobudni
Koliko ovde ima nadobudnih mislioca koji bi tudjim k@@@em mlatili po trnju. Odite tamo u Siriju i ako ste sluzili vojsku pa ste naucili kako treba ubijati, pomognite Siriji licnim angazmanu na terenu. To posebno vazi za pisca teksta.
Препоруке:
36
28
11 недеља, 09 август 2015 09:51
Зоран Ђорђевић
Америка се само протоколарно ужасава "Исламске државе", а заправо је тајно подржава. Америци је свеједно ко ће доћи на власт у Сирији ако падне председник Асад, њој је битно само да уништи још једну земљу, некада просперитетну.
Ово је константа америчке политике, цео свет то зна, али нико не говори отворено о томе. Сваки њихов потез може се објаснити тиме.
Препоруке:
48
0
12 недеља, 09 август 2015 09:59
Marko Gay
Razlog je nemoc. Rusija nije spremna za rat i ocajnicki pokusava da rat odlozi. A mi smo crvenkapice pa cemo bas da cekamo da se ona za rat s nama spremi. Eto, zato smo se sada prenapregli da osvojimo sto vise teritorije, dok je Rusija nemocna.

Medjutim, bitniji faktor je nedostatak znanja kod Rusa kako da se iz nemoci izadje. Prvo, ruske obavestajne sluzbe su potpuno unistene izdajom i prebezima. Putin cesto dobija dezinformacije koje mu serviramo.

A drugo, Putin ne razume savremeni svet, a pre svega vaznost tehnologije. Ne razvija sistem sveobuhvatnog nadzora svetskog stanovnistva kao mi, a ni dronove koliko mi. Putin je zastareo covek koji kao prioritet drzavne politike vidi ganjanje pedera.

Takodje, Putin je opsednut idejom da je Rusija mala zemlja, koja ne moze da se nosi sa vise od milijardu Zapadnjaka.

Da smo mi tako razmisljali, SAD sa par stotina miliona ljudi odmah bi se predala cim bi videla da za protivnike ima vise od milijardu Kineza.
Препоруке:
23
48
13 недеља, 09 август 2015 11:03
Посматрач
Треба мало сачекати. Назиру се контуре руске стратегије деловања у кризним ситуацијама а то је не деловати прерано ни прекасно већ када треба (тада се минималним средствима постижу максимални резултати).
Колико могу да проценим Сирија све ради у договору са партнерима. Асад у Русији има апсолутну подршку и он то зна.Друга је ствар да ли је потребно и пожељно да сви облици подршке буду видљиви.
Мислим да је и ово повлачење стратешко јер омогућава концентрацију ресурса а код противника развлачење.
После повлачења обично следи контраофанзива где треба.
Мислим да се ИСИЛ-у спремају непријатна изненађења.
Препоруке:
31
5
14 недеља, 09 август 2015 12:22
protiv
u politici jedan britananac pre neki dan napisao da asad ojacao jer kurdi mu prisli a da ovi idioti il ils drze pustinju..
Препоруке:
20
3
15 недеља, 09 август 2015 12:41
ел србињо
поштеније и тачније од Фридмана и Стратфорда.
Препоруке:
15
3
16 недеља, 09 август 2015 12:43
Gordana
Americki napad na asadovu Siriju je od samog pocetka bio i ostao provokacija Rusije. Svima je to bilo jasno. Zaista je ulivalo nadu da ce Rusija da "stane na crtu", zastiti Asada i Siriju, i zaustavi americku nezajazljivost, pogotovu sto je Rusiji Sirija strateski veom vazna. Izgledalo je tako! verovali smo da ce se stvari promeniti!Da ce nezasita ala biti zauzdana.
E, onda je usledila Ukraina. Razvlaci se vec ni neznam koliko, potpisuju se saporazumi koje siledzija ignorise, salje "instruktore", oruzje,... Svakodnevno BOMBARDUJE CIVILE I UBIJA RUSKI NAROD!!!!!!Kevcu okolne ljigave zemljice, Poljska,...A Rusija poziva na postovanje sporazuma iz Minska!?
Aman, ko ce da ih shvati ozbiljno, da se obuzda , da se urazumi, DA SE UPLASI jer drugi jezik siledzije ne razumeju!

Volela bi da verujem da je u pitanju taktika ali u Siriji 4godine kamen na kamenu neostade a ni Dombas ne izgleda mnogo bolje.
Препоруке:
30
7
17 недеља, 09 август 2015 12:54
Петрушин
Да ли овце и јагањци знају шта вукови и лисице планирају?

Једно је сигурно: да ће читав 21. вијек бити крвав!

2010

http://postimg.org/image/6oa1jegp1/


2015

http://postimg.org/image/p0iqymlj1/
Препоруке:
15
1
18 недеља, 09 август 2015 12:54
Божидар Маслаћ
Марко Геј, у праву сте да време ради за Русију и да је сада сувише слаба да уђе у директни сукоб са Западом.

У исто време Русија је најмање задужена велика земља. Ваших милијарду Западњака имају 75% светског дуга, рачунајући само државне дугове. Јасно је да тај новац неће моћи да врате.

То надгледање становништва које помињете и повећана контрола је можда сигнал да се Западне елите спремају на крах разних финансијских балона и желе да контролишу могуће побуне како не би постале опасне за владајућу олигархију.

Већ сада пола Американаца директно живи од штампања светске резервне валуте. Путину је довољно да добије само једну битку и да купи време да Русија довољно ојача.

Та битка је крах долара. Војска САД се неће борити без пара. Превелики је то систем да би могао да се одржи у хиперинфлацији. Већ сада амерички пилоти имају мањи борбени налет од кинеских, а по независним изворима инфлација у САД је достигла већ 10% годишње, а рашће експоненцијално.
Препоруке:
35
5
19 недеља, 09 август 2015 13:01
!!!
Nažalost ovime Rusija pokazuje svoju nemomoć i da nije dorasla pretenzijama "supersile"...Na primjeru Asada mnogi će mjeriti "snagu i dosljednost Rusije"...Nije da Rusije nema vojne moćni, njena vojna moć je zastrašujuća i sigurno i najjača u svoju ali Rusija nema "herca", plašljiva je poput zeca..Da li će se to promjeniti?Hoće ako bude direktno napadnuta...
Препоруке:
19
18
20 недеља, 09 август 2015 13:07
Strašljivi medo
Kad "padne" Ruski saveznik Asad i doživi sudbinu Sadama huseina i Muamera Gadafija, više niko neće imati iluzija da Rusija nema "herca" da nosi epitet "svjetske supersile"...
Препоруке:
22
17
21 недеља, 09 август 2015 13:08
Петрушин
25 милиона Курда ће добити напокон своју државу!

Турска ће узети дио Сирије као надокнаду за изгубљено. Шити Ирака и Сирије ће створити можда неки вид конфедерације са Курдима, који ће у овом будућем рату бити притов Сунита.

Саудијска Арабија ће ускоро имати грађански рат у коме ће шеици сви редом побјећи у Лондон и Париз за покраденим богатством.

Египат исто чекају немири и грађански рат.

Шити ће се дугорочно геостратешки повезати са Русијом и на тај начин јој гарантовати миран јужни меки трбух.

Америци пријете грађански немири и све дубља расна подјела. За пет година ће морати увести двојезичје због Хиспаника и шпанског језика.

Њемци и Французи ће изаћи из НАТО структура јер ће морати да плаћају све ове америчке геостратешке паламудије.

Руси ће морати на крају да интервенишу у Украјини а постоји могућност да нуклеарно интервенишу у Румунији, због надолазећих сукоба у Молдавији.

пс. У Украјини су у функцији 5-6 нуклеарних електрана, што је главна брига Руса...
Препоруке:
29
6
22 недеља, 09 август 2015 13:11
Referendum
Rusija pokazuje da nije sposobna da zaštiti svoje saveznike kako u Novorusiju tako i u Siriji, svugdje gubi, na svim "frontovima".Postavlja se pitanje, pa kako će "sutra" zaštiti bilo kojeg saveznika?Da li je pouzdavanje u Rusiju i previše rizično?Naprimjer najvljeni referendum o nezavisnosti Srpske čiji je sponzor Rusija?Da ne izda?
Препоруке:
14
24
23 недеља, 09 август 2015 13:15
....
Председник Башар се налази у незавидној позицији, а сада још му изгледа прети рат са Америком. Према писању Вол стрит џорнала, Америка се обавезала да брани „слободну зону“, чије је стварање Турска предложила. Та поменута слободна зона протезала би се уз границу са Турском и у њој би уточиште за напад на регуларне сиријске трупе нашли терористи који нису повезани са ИСИЛ-ом.


Ovime Amerika ponižava Rusiju, pokazuje joj koliko "ona smije a koliko Rusija ne smije", a to cijeli svijet gleda, kako ono što se dešava u Novorusiji (Ukrajini) tako i u Siriji, Rusija svugdje gubi zbog svoga kukavičluka...
Препоруке:
15
17
24 недеља, 09 август 2015 13:18
Петрушин
А зашто је уопште битан Башар ал Асад?

Сав војни кадар је обучаван у Русији, док је Асад зубар који се школовао у Британији.

Он је ту битан колико и Милошевићев син Марко у вријеме рата у Југославији.

Обична маскота!

Сиријци су исти као и Срби: треба им нечија слика да је шетају у-наоколо!

Асад ће гдје и Јануковић, Мира и Марко Милошевић...

Битан је ПЛАН, који ми не знамо!
Препоруке:
15
22
25 недеља, 09 август 2015 13:20
anta
јасно је као дан да Асад на дуги рок не може да опстане... Ако смо ми Срби као најјачи пали после 10 година... Асад ако издржи још годину и то је плафон... ствари су ту просте, на једној страни је неко ко има неограничене ресурсе, и на другој изолована земља без обновљивих ресурса,,, после годину, две три, ресурса више нема и држава пада...Други је проблем понашање Русије , која све време покушава да се нагоди са западом... да буду партњори...ако правитељи Русије мисле да је то пут и начин, нека им је са срећом... за нас Србе више нема никаквог значаја...
Препоруке:
24
6
26 недеља, 09 август 2015 13:31
Петрушин
Изјава Стејт Департмента да "Турска има сва права да интервенише" у сусједној СУВЕРЕНОЈ држави (Сирији) је ваома битна за Русију и Кину.

Нисам сигуран да се допала Французима и Њемцима, који морају ову будлаштину некако да правдају и финансирају.

НАТО пуца по свим шавовима само што се то у јавности не показује. Ово су тектонске пукотине које нико више не може да закрпи.

Ако сад Руси на исти начин као Турци интервенишу, те пошаљу у Европу 10-так милиона Украјинаца и Румуна као азиланте свашта нешто може да се деси.
Препоруке:
22
7
27 недеља, 09 август 2015 13:37
Каплар
РФ није спремна за рат па ни онај " хладни " против запада . Треба узети у обзир да је " ударна песница " ИД сачињена од кавказаца и да је за РФ много боље да се они налазе у Сирији него на Кавказу . Опет то је само привремено " решење " за РФ јер ће се " муџахиди са кавказа " сигурно вратити тамо одакле су дошли када буду добили сигнал од " великог брата " а како ствари стоје то ће вероватно бити по завршетку ангажовања у Сирији . Како год било на примеру Сирије и Донбаса РФ показује да је ипак ( за сада ) " див на глиненим ногама " .
Препоруке:
22
6
28 недеља, 09 август 2015 13:39
zoran
@Marko Gay

U bre marko...kad su rusi tako zaostali, kako to da ne mozete da napravite raketne motore, a patriot je toliko zastareo da se samo jos poljaci loze na njega ;)

У реду, Русија не мора да шаље своје младиће да гину спасавајући Асада, али би макар руско ратно ваздухопловство могло да учини нешто више у бомбардовању положаја "Исламске државе" и других терористичких група. Међутим, и ту је Песков био изричит: „Сада се о томе не разговара. Другачију информацију ја немам.“


Meni stvarno rusi nisu jasni...ne samo da su dozvolili da se ukrajina raspadne i da rusi ginu u ludackom ratu koji su mogli da sprece, nego pustise i asada koji im je bio jedini saveznik...bar da poslase dva aviona na isis koje podrzava amerika i uk. Ako je do taktiziranja ja uopste ne vidim sta taktiziraju jer gube na svim mogucim poljima a i dalje ih lupaju sankcijama...cemu sva ova pasivnost uz apsolutne gubitke nikad mi nece biti jasno.
Препоруке:
23
10
29 недеља, 09 август 2015 13:50
Петрушин
Курдистан 2015а

http://postimg.org/image/nradrqgsb/

Курдистан 2015б

http://postimg.org/image/nradrqgsb/

Шити - Сунити подјеле и пропорције 2015

http://postimg.org/image/6tsjol2it/
Препоруке:
9
4
30 недеља, 09 август 2015 13:53
ТОПОЉ
Други дио...Већ неко вријеме(подуже то траје)што преко ауторских текстова који су ван времена и простора,те коментара такође,примјетио сам једну чудну паралелу(симболику)са догађајима из периода злочиначког петог октобра и са оним,што би по Владимиру Јевтићу(и не само њему) као и гомилом умишљених коментатора(прави израз је острашћени)требало да се деси и у самој Русији у неком наредном периоду.У тим острашћеним ауторским текстовима Јевтићевог типа,те коментарима,препознаје се оно што је претходило петооктобарском злочину.Ту се употребаљавају следеће фразе:"пасивност","издајнички режим","кукавички режим","Путин је Јевреј"(од скора је постао и Хазар),"немоћ Русије","Запад је моћнији од Русије","прећутни договор","Стаљин је био величина" итд,све ово су индикатори(симптоми)да они који су рођену државу разарали,исто би учинили и са Русијом.Смијенили би Владимира Путина без обзира на апсолутну подршку руског народа.О чему се заправо ради или шта је заправо овдје посриједи?Наставак...
Препоруке:
24
12
31 недеља, 09 август 2015 13:59
Петрушин
Исправка: Ово је требала да буде мапа Курдистана 2015б

http://postimg.org/image/v29ahbo5h/
Препоруке:
3
5
32 недеља, 09 август 2015 14:06
slobodan
-
недеља, 09 август 2015 09:39
Nadobudni
Koliko ovde ima nadobudnih mislioca koji bi tudjim k@@@em mlatili po trnju. Odite tamo u Siriju i ako ste sluzili vojsku pa ste naucili kako treba ubijati, pomognite Siriji licnim angazmanu na terenu. To posebno vazi za pisca teksta.-Potsetio bih pisca ovog komentara da je vrbovanje za odlazak na strana ratista krivicno delo!Kao i ucestvovanje u tamosnjim sukobima!Ovo povlaci zakljucak da odmah prestanes da Ti mlatis k....m po tastaturi!Inace licno se slazem sa stavovima iznesenim u tekstu kao i sa vecinom komentatora.Pasivna Ruska spoljna politika i ustupci zapadu je mogu eliminisati kao respektabilnog igraca u svetskim geopolitickim odnosima!SAD i NATO svakako nece cekati da Rusija dovrsi vojnu modernizaciju i jos ekonomski ojaca!Zato ce je stiskati lagano dok je ne uguse!Kao anakonda svoj plen!
Препоруке:
11
11
33 недеља, 09 август 2015 14:09
ТОПОЉ
Трећи,последњи дио...Оно што је посриједи,то је једна опака чињеница да дух петооктобарског злочина лебди над Србијом.Нису више само у питању медији под западном контролом,политичари и они који одлучују у Србији.Да зло буде веће,демократија или власт шљама по Алфреду Нобелу,то је вирус који је захватио голем простор или огроман дио српског националног ткива.Недавно је Божидар Ђелић(злочинац у сваком погледу)дао једну изјаву у којој каже "да ће Путин завршити као Милошевић".За Ђелића се зна ко је и шта је.Њему је улазак у Русију забрањен.Али,Ђелића је пуна Србија.Па само на овом сајту их има колико ти Бог хоће.Лако је те Ђелиће идентификовати.Овај Јевтићев памфлет тим је Ђелићима дао крила.Ђелићи се препознају по коментарима.Само Ђелићи,Путинофоби,ви који све знате,ви који можете у свако доба дана и ноћи исправити криву Дрину(??),једно знајте:никада,али баш никада,неће вам поћи за руком да видите пети октобар у Русији ни смијену ВП.Неће вам то допустити руски народ и руска армија.
Препоруке:
26
11
34 недеља, 09 август 2015 14:40
@topolj
ima korisnijih načina za pokazati privrženost Rusiji i Siriji, samo treba tastaturu zamjeniti nečim konkretnijim. Zašto ti misliš da si poseban a ne radiš ništa drugo što i ostali, surfaš i komentarišeš?!
Препоруке:
14
8
35 недеља, 09 август 2015 15:07
predrag
Topolj!Ovoga puta si promasio temu!Voleo sam da citam tvoje patriotske komentare i videlo se da si rusofil-kao i vecina autora i komentatora na NSPM!Uzgred ne vidim prvi deo tvog komentara!Koliko razumem ovaj tekst ni po cemu nema veze sa petooktobrasima niti je na liniji djelica!Rusija je propustila da adekvatno reaguje uslucaju majdan!zatim u tragediji u Odesi!Neadekvatno je reagovala u slucaju uvodjenja ek.sankcija!A bogami i sankcije na sportskom planu nisu nemoguce!Pitanje je da li ce povratiti novac ulozen u neisporucene Mistrale iz Francuske!Uostalom sta je trebalo da brodove narucuje od Zapada!Slicne su gradili jos u vreme SSSR-a!Ovo sa dogadjanjima u Siriji je samo nastavak...!Pokusaji da sa zapadom gaje partnerske odnose nece je nikud odvesti.Zapad ima davno zacrtan cilj-Devastiranje rusije i otimanje prirodnih resursa.
Препоруке:
17
6
36 недеља, 09 август 2015 15:08
bole
kod vas patriota samo tuga,beznadje,izdaja...........a srbi svi u redu za kanadu,australiju i usa.......nigde nikog ispred ambasada rusije,kube.....
Препоруке:
10
14
37 недеља, 09 август 2015 15:13
ТОПОЉ
@@Топољ...Не брини ти за мене.Ја сам свој патриотизам доказао тамо гдје су улоге између живота и смрти подјељене.Ко зна гдје си ти тада био.Не треба ти да ме учиш патриотизму.Шта фали тастатури?Волим Русију и имам право да то јавно изнесем.Нећеш ми ти ни теби слични то забранити.Нисам ја само за тастатуром.Ту сам најмање.Волим спорт и њему сам посвећен.Ја за твоју информацију,у овим спарним данима,устајем у пола пет,пет,пола шест или шест ујутро и правим паклене тренинге које ти ни уснити не можеш.Русија има све што јој је потребно да се заштити без икакве помоћи са стране.Превише се правиш паметан,а уствари,не само што пишеш глупе коментаре,ти се сврставаш отворено уз четврти рајх,додуше између редова.Мада,каква је разлика?
Препоруке:
13
15
38 недеља, 09 август 2015 15:14
...
Г. Топољ брка критику неких конкретних потеза руске актуелне политике са нападом на Русију и Путина. Више вреди једна конструктивна и добронамерна критика него коментари типа "живијо цар Путин". Ово је добра и поштена анализа г. Јевтића. А шта ће на крају бити само Бог зна.
Препоруке:
18
5
39 недеља, 09 август 2015 15:39
@topolj
Što se mene tiče ne moraš ni spavati, trči odma iza ponoći a sa prvom zorom diži tegove. Opet nisi odgovorio na pitanje zašto je tvoje mišljenje bitnije od drugih da tako nabusito druge kvalifikuješ izdajnicima a oni ništa drugo ne rade nego ono što i ti, napune zadanu kvotu od hiljadu karaktera?!
Препоруке:
12
10
40 недеља, 09 август 2015 16:11
ТОПОЉ
@Предраг,@...@@топољ...Недеља је па имам мало више времена,иначе,не би ни писао коментар на памфлет господина Јевтића,још мање би одговарао на бесмислене коментаре.Ја сам написао и први коментар,то што га Предраже не видите није до мене.И нисам промашио тему него је проблем што неки мисле да има наивних и да се не препознаје површност аутора текста.Итекако ово има везе са темом.Што се тиче текста господина Јевтића,па зар господин Јевтић,ви Предраже,господине тачкасти и @@топољу заиста вјерујете и мислите да је руско руководство наивно и да ништа не подузима на геополитичком плану?Ви то треба да им објасните и да им укажете,јер,ето они не знају шта раде.Њима су важнији њихови западни "партњори",чувена крилатица код саркастичних коментатора овога сајта као и на још неким сајтовима.Ако заиста тако мислите,онда сте ви до зла Бога наивни.И не заборавите,около кере па на мала врата почело је и петооктобарско зло.Добро ја знам шта пишем.Није Русија Србија.Није Путин Милошевић.Упамтите то.
Препоруке:
14
14
41 недеља, 09 август 2015 16:22
Zoran
Izuzetno postujem predsednika Putina i sve sto je uradio na uskrsnucu Rusije u poslednjih 15 godina. Medjutim ne mogu a da ne primetim da Putin pokusava da vodi poprilicno defanzivnu strategiju i u Siriji i u Donbasu i na Balkanu. Ne verujem da je sa Anglosaksoncima to dobra strategija posto oni to tumace kao slabost. Ako Asad dozivi sudbinu Gadafija to ce sigurno negativno da se odrazi na sve potencijalne ruske saveznike. Isto tako, ako se svakodnevno ubija i maltretira Ruse u Harkovu i Odesi, ako nema volje i sredstava da se u Srbiji i Crnoj Gori osnuje makar jedna proruska televizija i dnevne novine, sta onda neko drugi da ocekuje? Moramo realno da se zapitamo oko ovakvih stvari koliko god da bi zeleli da je suprotno.
Препоруке:
25
2
42 недеља, 09 август 2015 17:00
Др
Историјска константа је да Русија неће реаговати све док јој непријатељ не дође пред Москву. Касту на власти у Москви, која је најмање руска, апсолутно не интересује то што руски народ пати и гине у Украјини, и што јој савезници крваре. Битно је да каста на власти у Москви лепо живи, и да опијена Западом и вредностима које тамо владају. Још од 1917. године, Руси и Срби су изгубили своје државе, утопљени су у нове државе са својим историјским непријатељима, да би 100 година касније били сведоци да је руско и српско национално биће тотално уништено. Што се тиче Асада, све се може објаснити једном реченицом: Сирија гори а Путин се чешља.
Препоруке:
24
12
43 недеља, 09 август 2015 17:19
Zoran
Isao sam na fakultet svojedobno i druzio se sa jednim od clanova Asad porodice, u jednoj zapadnoj drzavi, tako da otprilike znam o kakvim se ljudima radi. Hteli mi to priznati ili ne, ova borba koju Asad i Alaviti trenutno vode tesko da moze da se usporedi sa bilo cime u modernijoj istoriji. Zar ne vidite da covek govori "nemamo vise ljudi, svi su izginuli...". Slava junackim Alavitima, pomogli im Rusi ili ne, oni su svoje Carstvo Nebesko izborili.
Препоруке:
42
0
44 недеља, 09 август 2015 17:29
Бошко
Др
Историјска константа је да Русија неће реаговати
Инвазија САДиста и неонацистичке Француске је до сада спречена одлуком Русије да пошаље црноморску флоту у средоземље и заштити Сирију као и "посматрачко" слање Кинеског војног брода пред обале Сирије.

Упоређивати Сирију са Србијом је смешно јер преварант милошевић није ни тражио помоћ Русије јер је био задовољан пленом "авнојевске" Србије, издајући све Србе на Балкану и Косово да би задржао украдену кућу на Дедињу са "дуетом председника" издајничких партија ЈУЛа и комунистичких социјалиста

Кључна "грешка" Гадафија је била што је убеђивао афичке земље да одбаце лажне петрол доларе и уведу "златни афрички динар" са златним покрићем.

Иран донео одлуку да свој гас и нафту размењује са Кином а онда и са Русијом за злато и робу, избегавајући лажне петрол доларе.

Сирија је само успутна станица према Ирану, јер једина друга опција коју имају САДисти осим Ирана, је окупација Канаде уз тежу експлоатацију нафте.
Препоруке:
13
13
45 недеља, 09 август 2015 17:57
Zoran
Za one koji nisu znali, 25% Alavitskih vojno sposobnih muskaraca je do sada poginulo, preko 25% je tesko ranjeno ili su invalidi. Oni trenutno prozivljavaju ono sto su Srbi u Prvom svetskom ratu. Ocigledno su i dalje trn u oku englezima i dzihadistima. Molimo se Bogu, da i njih Ruski Car preveze do nekog njihovog Krfa.
Препоруке:
35
0
46 недеља, 09 август 2015 18:12
Србин црнац, атеиста
Уопште тон овог чланка ми ствара утисак да друга страна (Русија и Иран) имају неког аса у рукаву, иначе би били врло неозбиљне државе. Наивно је мислити да се на Блиском истоку иза кулиса не дешавају врло покварене, перфидне игре где свака сила покушава балансирањем искамчити што више од друге стране или страна, добити више у будућој прерасподели моћи. То сигурно раде и Турска, и Иран (можда најмање перфидно) и Русија. Иначе моје мишљење о политици Русије на дужи рок је да се они само занимају собом и јачањем своје привреде а да их ништа ван тога у суштини не занима. Тако ће бити и даље све док Русија не постане најјача сила, а после ће радити све остало кад се може. Тако постоји принципијелна подршка, развијање међусобне трговине и упошљавање руских предузећа, али господо ако вам запад припрети неким шиптарима, санџаклијама исламистима ако сте непослушни, кад крене рат ви ратујете мање више сами, јер ми нећемо ратовали са Западом због вас, нас само развој занима.
Препоруке:
12
3
47 недеља, 09 август 2015 18:22
Србин црнац, атеиста
Можда и зато Србија води овакву кукавичку квинслишку политику. Аутор чланка у овој једначини не помиње кључну иранску подршку Сирији, која можда није оптимална али постоји. Иран је јако важан чинилац који сада постаје најважнија држава са својих 80 милиона становника и огромним богатствима. Иран је својом прагматичном политиком у неком неформалном савезу са Америком у Ираку где такођер постоји шиитска већина. Адут Ирана може бити подизање шиитског дела Ирака против Исламске државе или промена статуса кво привлачењем Ирака ближе себи. Тиме би ударили и на америчку агентуру Исламске државе и било би лакше логистички помагати антисиријске терористе. Добар део прљаве политике се сада одвија преко Курда којима се обећава све и свашта само да ударе на америчке непријатеље. Преговарачке позиције у тајним договорима ће доста зависити од стања на ратишту али је илузорно мислити да Асад преживљава само са ослонцем у Русију, то није никада ни био случај.
Препоруке:
14
4
48 недеља, 09 август 2015 18:42
Zoran
Ljudi su skloni da gledaju na ratove i sukobe kroz geopoliticke prizme, u ovom slucaju "Iran, Rusija...", ja ponovo hocu da ukazem na junastvo Alavitskog naroda Sirije, to je otpor koji odavno nije vidjen. Vijetnamci su imali direktnu kinesko/rusku podrsku, Alaviti ginu, manje vise sami.
Препоруке:
24
0
49 недеља, 09 август 2015 18:46
@ petrusin
tvoji rezoni i navijanje lice na ciste gluposti..pises amerika radi ovo,ono pa ce zato rusija imati pravo da radi nesto slicno..ameri to pravo isklucivo daju sebi(ne verujem da bi cak i svaznicima dali pravo da se ponasaju kao oni)RF,tj Putin dosad ima toliko argumenata i pravo da uradi,nesto slicno bilo sta ali nije tu problem.problem je u Putinu i njegovu'svetu'ekipu koju nikako ne menja,bar nekog,kao da su'svetci'nepogresivi!!!kod njih je problem,jer Putin,lavrov,medvedev,peskov i ostali politicari ili nemaju tri ciste da nesto ozbiljno urade ili su clanovi i pete i seste kolone!!!vojska je u redu,sve ostalo ne valja!!!ako ti petrusin stvarno mislis da ce putin posle pada asada stvarno nesto uraditi,onda si ti naivan!!putin je toliko puta vec na delu pokazao sta je njegova politika,da nemogu da razumem da jos ima ljudi ovkovog shvacanja kao ti..ok da su to mala deca iz vrtica i donekle iz osnovne skole ali ljudi kao ti,visokoskolovani????prosto da covek ne veruje!!!!!
Препоруке:
8
5
50 недеља, 09 август 2015 18:47
Zoran
Sta ne udare vise ti Kinezi, Rusi i Iranci. Koliko sam ja upucen, jedini ljudi koji su se suprotstavili Nato paktu su Srbi, i sada jos mnogo jace Alaviti. Zalosno je kad dva tako mala naroda moraju da vode bitke takvih geostrateskih gromada.
Препоруке:
31
1
51 недеља, 09 август 2015 20:58
Петрушин
Русима као и Кини требају "преседани" у међународном праву, које ће да користе у своје геополитичке сврхе и циљеве.

Косово и Крајина су имали велике посљедице за постојеће међународне уговоре и повеље које представљају то право. Видјели смо то у Грузији и сад на Криму, када је Запад млатио празну сламу. Да није било Косова и Крајине ко зна како би се ствари развијале са Кином и Русијом по питању мијешања у свари "суверена".

Сирија је мртва држава као што је то и Југославија. Тражи се нови поредак и баланс на Блиском истоку, у коме се покушава Русија тотално да истисне из Средоземног мора.

Ако су Амери толико јаки зашто не прекрше уговор о проласку војних бродова кроѕ мореуз ка Црном мору и њиховом временском задржавању у њему?

Зато што не смију, јер знају да ће морати да ратују са Русима исти дан!
Препоруке:
13
8
52 недеља, 09 август 2015 21:06
Бошко
Србин црнац, атеиста
Можда и зато Србија води овакву кукавичку квинслишку политику.

Почео си као вучићи да изједначаваш Србију са владом Србије.

Србија води "овакву кукавичку квислиншку политику" јер је то иста политика коју је "водио" 90тих милошевић када је он био на челу ове атнисрпске коалиције која је сада на власти.

Сва "данашња политика" је само наставак политике 90тих када су направљени темељи "данашње политике"

Иста лица као 90тих исте партије, иста издаја.
Препоруке:
13
8
53 недеља, 09 август 2015 23:23
@bole
To možda čekaš ti, ali hvala Bogu većini nas se smeši bolja sudbina od čišćenja toaleta u Kanadi.
Препоруке:
9
1
54 недеља, 09 август 2015 23:36
Србин црнац, атеиста
Др
Историјска константа је да Русија неће реаговати све док јој непријатељ не дође пред Москву.

Русија јесте реаговала и то врло снажно, на Криму, у Донбасу и на политички-економски начин.
Касту на власти у Москви, која је најмање руска

Заверолошке бесмислице и српске романтистичке приче о Русији, геополитика за малог Перицу
апсолутно не интересује то што руски народ пати и гине у Украјини, и што јој савезници крваре.

Ви очигледно преувеличавате ствари, из бољих или лошијих побуда, што није на месту јер се Новорусија брани од Кијева само руског подршком без којег не би издржала ни дан.
Битно је да каста на власти у Москви лепо живи, и да опијена Западом и вредностима које тамо владају.

Поново преувеличана генерализација. Да је тако содомисти би већ шетали Москвом, а не шетају.
Препоруке:
13
5
55 недеља, 09 август 2015 23:45
Србин црнац, атеиста
Још од 1917. године, Руси и Срби су изгубили своје државе,

Правите стереотипизација и погрешно посматрате Русију српским аршинима и српским поимањем нације. Русија није изгубила своју државу 1917-е, Руска Империја је само (краткотрајно и безуспешно, 15 година) била реформисана после свог "5. октобра", већ са Стаљином СССР постаје поново Руска Империја по политици и "русоцентричности" културе. СССР тада постаје најјача Руска Империја у историји, а то Руси највише цене. Бесмислица је и да Русија треба постати "рускија" и "националнија". Она је управо онолико руска ("росијска" у националном, не етничком смислу) колико то треба бити.
утопљени су у нове државе са својим историјским непријатељима

Опет много претерујете, кад би Руси себе посматрали тако у уском етничком погледу њихова држава би била ограничена на европски део Русије, Белорусију и Украјину, а Русија је много више од тога. За Русију везивно ткиво нације није националност већ руски језик.
Препоруке:
16
4
56 недеља, 09 август 2015 23:52
Србин црнац, атеиста
да би 100 година касније били сведоци да је руско и српско национално биће тотално уништено.

Ма где је уништено национално биће? Руско сигурно није, нити је могло бити. Како написах СССР је био само реконфигурација и реформа Руске империје. Агентура троцкиста је покушала позападњавање, увођење латинице, па је касније кренула још јача русификација неруских народа као одговор на то, за време Стаљина, па је руска држава постала још и јача. Украјина јесте неки губитак али није трагедија нити је штета сасвим непоправљива.
Не знам ни где је уништено српско национално биће. Свакако да смо имали много губитака али то није потпуно уништење. Није ни крај борбе за слободу и стварање снажне и уједињене државе коју нам сада не дозвољавају али у целом региону једино ми имамо капацитет да такву државу направимо и сигурно ћемо је и направити када буде могуће, па не видим чему воде овакве приче.
Препоруке:
16
4
57 понедељак, 10 август 2015 03:24
A
konacni odgovor je vrlo jednostavan, Rusija nije mocna, koliko mi mislimo ili zelimo i to je resenje misterije ruske ili Putinove "pasivnosti".Ruskoj politici se moze prigovoriti samo to sto nije pokusala da spreci puc u Ukrajini i sacuva Janukovica i sto nije videla ranije da od saveza Moskva-Berlin-Pariz i Juznog toka nece biti nista(kada su odbacene Medvedevljeve inicijative o zajednickoj PRO i novoj bezbednosnoj politici u Evropi i stalna podmetanja Juznom toku).Intervencija u Ukrajni(koja se nece desiti ni pod kojim uslovima), obimna vojna pomoc ili cak intervencija u Siriji su fantazije.Rusija za to nema ni vojne ni ekonomske resurse, a ni saveznike koji bi rizikovali konfrontaciju sa Zapadom.Rusija se bavi konsolidacijom, razvojem i nekim oblicima medjunarodnog povezivanja,da bi jednog dana...E, da li ce joj biti dopusteno da dodje do tog dana, drugo je pitanje.
Препоруке:
12
2
58 понедељак, 10 август 2015 09:20
@ petrusin
sto se presedana i kosova tice u pravu si.sto se krajine tice cisto lupas,jer krajina sa presedanom nema nikakve veze,a ti to lupas verovatno sto ti je poreklo odande!!!putin je pre nekoliko dana defakto priznao kosovo,kad je rekao da ce se moci uci u RF sa kosovskim pasosom pod specijalnim okolnostima!!taj cin medgu mnogih drugih koje ti ne vidis pokazuje pravog putina!!!fantaziras,ne vidis stvarnost,RF sa ovim politickim vodgstvom ce na kraju biti ko i ostali deo globaliziranog sveta.svojim ponasanjem putin i ekipa izcrpljuju RF,koja ce na kraju biti iznemogla zemlja!izdaju verne saveznike,kao asada i hriscane u siriji,ti to pravdas to nije prava sirija,jos jedno lupetanje!osim toga kad bi i tako bilo o presdanima to znaci da nasu muku putin iskoriscava nama ne pomaze,a to je najvaznije!BAS ME BRIGA ZA PUTINA AKO NAMA NISTA NE POMAZE A HUNTI U KIJEVU DAJE 3 MILJARDE DOLARA.(ne opravdavaj sa AV)!!takvog putina voli ti a ja necu..meni je srbija najvaznija od svega,pa posle ostalo!
Препоруке:
4
5
59 понедељак, 10 август 2015 09:51
@ petrusin
sve podrske RF su verbalne a kad dodge do gustog od podrske nema nista!!na muci se junaci vide!!!!sta ce biti sa podrskom dodiku RS i referebdumu tamo..amerikanci ce najverovatno na referendum odgovoriti ostro..STA ONDA????dali ce Putin onda srbima pomoci tamo??ja mislim da nece!!kako ces onda u tom slucaju opravdavati to???nemozes pravdati sa AV,jer dodik nije AV..ili ces naci opravdanje da i RS nije prava drzava,nego da je vestacka kao sto kazes za siriju!!!!!razmisli malo bolje!!!!!!delo krasi coveka a ne reci..a verbalne podrske su samo reci i nista drugo...od dela nema mnogo!!!!
Препоруке:
10
2
60 понедељак, 10 август 2015 11:41
@ petrusin
citajte ovo svi vi koji branite mudru politiku putina http://fakti.org/globotpor/quo-vadis-orbi/ukrajina-uz-pomoc-amerikanaca-sprema-protiv-donbasa-hrvatski-scenario
Препоруке:
7
1
61 понедељак, 10 август 2015 16:10
BG
Koliko je Rusiji bitan Balkan govori činjenica da nemaju nijednu tv stanicu, radio,novine...isto toliko im je bitna Srbija. U Ukrajini ginu i sele se Rusi,finasiraju Kijev dajuči im jefitniji gas nego nama Srbima. Sirija ista priča, to je su činjenice,ali uvek će neko reći da se radi o taktici V.Putina. Šuruje sa S.Arabijom koja finansira ID? Zapad naziva partnerima, a došli mu u dvorište?
Препоруке:
9
3
62 понедељак, 10 август 2015 18:30
bg
Jeste, Putin treba da bude veći Sirijac od samih Sirijaca? Koliko mladih momaka je pobeglo i sad žele da se nakače na nemačku socijalu? Zašto su Krajinu branili ljudi prosek preko 50 godina, gde su bili mladi Krajišnici? Po novosadskim kafićima? I posle zašto nemamo državu, i zašto nas je Sloba izdao. Ogromno dezerterstvo u Siriji, pa kod da im brani zemlju? Rusi da ginu za Asada?
Препоруке:
9
3
63 понедељак, 10 август 2015 21:52
Cubrilo
@predrag
Pitanje je da li ce povratiti novac ulozen u neisporucene Mistrale iz Francuske!
Novac je isplacen prosle nedelje, s "kamatom", to su potvrdili i Francuzi.
Препоруке:
1
1
64 уторак, 11 август 2015 10:03
А.Х.Б.
Нигде нисам успео да пронађем то обраћање Асада.
Препоруке:
3
0
65 уторак, 11 август 2015 11:19
Радоња Коларић
@bg

У људској је природи да се побегне од опасности.Треба бити луд па јуришати на бодљикаву жицу.Видиш,то је био популаран спорт широм европе 1914.Како,зашто?Ти људи су осећали власт и државу као своју,па су били спремни да за њу дају свој живот.Постоји нешто што се зове идеологија и за њу су људи спремни да погину.Ту је и пропаганда,а ако је држава озбиљна постоје и теренски радници тј.официри за морал.Кад стигне позив за војску,ако се не одазовеш постајеш дезертер и човек ван закона,па теби на вољу.У истој равни су саботери и симуланти...
Препоруке:
2
0
66 уторак, 11 август 2015 11:25
Радоња Коларић
@bg

Нису само новосадски кафићи били пуни,већ и они у Книну за време офанзиве на Далмацију 1993.Било је мучно улазити у Книн са линије фронта и видети људе које седе по кафићима како уживају.Крајишка војска била је можда и једина војска која је имала највећи проценат кувара,возача,везиста...Све сама неборбена места.Све се то могло купити за одређену своту марака.Куповала су се бловања и дијагнозе.Бежало се у Србију...На фронту су били само они који нису били "довољно вешти".Па сад ти мени реци да ли би ти за такву државу јуришао на бодљикаву жицу?

Крајина је пала давно пре 1995.само није било никог да то објави.Њено руководство је заменило форму(сопствено благостање,титуле,лимузине..) за суштину(организовање одбране народа) а све то је платио обичан народ.
Препоруке:
7
1

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер