Pitanje je lako jer nema smisla. Nikada ne može postati jer nema potrebne kapacitete! Politički sistem rovit, okružena nemirnim regionom, nerazvijeno tržište. Može izvlačiti samo trenutne koristi koje ne može transformisati u dugoročnu i stabilnu prednost. Sporazum sa Rusijom je tek alternativa za neuspostavljeni gasovod od Katara i naftovod od Saudjske Arabije. Preči ga Sirija te se zato priželjkuje pad Bašira el Asada.
Preporuke:
24
31
2
sreda, 10 decembar 2014 13:08
hm
Dobro jutro, Kolumbo. Naravno da postaje. Tačnije, već jeste.
Preporuke:
30
11
3
sreda, 10 decembar 2014 13:09
Žika
Da!
Preporuke:
28
8
4
sreda, 10 decembar 2014 13:22
Drinko Končarević
Svakako. Sa gasom, Turska čak preuzima ono što su Ameri kazali za Hrvatsku. Izgleda da je i Turska iako članica NATO pakta kao i Mađarska shvatila da od "eu kazamata" i Amera nema vajde. Gas ma koliko da je otrovan, znači život. Ko ima gas, taj se neće smrzavati. Ko ima gas, njegova privreda može da ponudi jeftiniji proizvod. Ko ima gas taj ima bogatstvo i ne treba mu članstvo u napr. "eu kazamatu", da bi kao bogata članica davala novac nekom ko u svojim redovima ima mito i korupciju kao što je to slučaj sa "eu kazamatom". Ako će već finansirati "mito i korupciju", onda je bolje da to radi u svojoj zemlji, sa svojim ljudima. Bar može da ih hapsi i da se igraju vlasti što je sastavni deo geopolitičke uloge u svetu.
Preporuke:
50
5
5
sreda, 10 decembar 2014 14:01
teletabis
Čemu čuđenje, Turska je još sproleća sa Kinom potpisala i počela da realizuje projekat izgradnje fabrike za izradu PVO sistema - kopija ruskog S-300, odbacivši ponudu Amerike za kupovinom slilnih PVO sistema.
Mi na prostorima Srbije ne možemo očito da shvatimo veličinu Turske. Pa samo Instambul (Konstatinopolj ili Carigrad) ima tri puta više stanovnika od Srbije, i Ankara ima više stanovnika od Srbije.
Turska u industrijskom razvoju daleko je premašila Srbiju i sve zemlje bivše SFRJ. Dok se u Svetu događaju velike promene, dok se zemlje industrijski razvijaju mi na Balkanu idemo u suprotnom sneru.
Slušamo bajke od političkih bimeza o stranim investicijama u zemlji gde sudstvo ne radi tri meseca, gde školstvo, zdravstvo,.. štrajkuje.
Zemlja koja je ostala bez sigurnog izvora energentima nije zemlja za investicije, to je valjda jasno i zadnoj budali, samo naši politički šarlatani još nisu skapirali.
KiM je oteto zbog energenata a mi im zdušno pomažemo u tome.
Preporuke:
64
5
6
sreda, 10 decembar 2014 14:27
Vlado
Rusima su postali veliki prijatelji, ali nama nece nikada.
Preporuke:
39
8
7
sreda, 10 decembar 2014 16:27
ne ratom već razgovorom i sporazumjevanjem
Silom ili vojnim udarima ne uništava se niti jedna ideologija, jer ideologija je sama po sebi neuništiva, bilo da se radi o islamističkoj ideologiji radikalnih džihadista, nacističko-fašističkoj ideologiji, ideologiji ovog ili onog nacionalizma, religijskog fundamentalizma i tome slično?!Ideologija se može samo lijepim načinom oslabiti, a posebno radikalne i ratne ideologije poput džihadizma.Što više udaraš silom i vojnim sredstvima ideolhija sve više dobiva na snazi, jer "raspaljuje i umjerene muslimane" kada vide kako stradaju muslimanske države, kako civili i privredna i druga infrastruktura koja život znači stradava.Da Zapad i Amerikanci odu iz muslimanskih zemalja, da ulože novac u dobrobit stanovništva umjesto što novac ulažu u bombe koje ubijaju muslimane, mnogo bi više postigli u borbi protiv džihadizma.Ovako bombama oni "raspaljuju džihadizam"?!
Znači ne bombe,ne ratom već razgovorom i sporazumjevanjem se bori protiv džihadizma?!
Preporuke:
23
3
8
sreda, 10 decembar 2014 16:39
Mislim da se očekuje vojni udar?!
Sve do danas Ankara je ostala imuna na američke zahteve. Turska ne želi da se otvoreno umeša u sukob zato što zna da bi cena takvog poduhvata bila visoka, ali i zato što ne želi da pomaže Kurde koji bi lako u tom slučaju prešli granicu i pomešali se sa turskim Kurdima. Dakle Turska ima sopstvene interese zašto se ne uvlači u sukob sa "Islamskom državom" uprkos zahtevima SAD. Turska je u ovom slučaju pokazala snagu svoje diplomatije. Ankara je pokazala veliku zrelost, kao i visok nivo autonomnosti u odnosu na NATO pakt i na Sjedinjene Države.
Mislim da će Turska u narednom periodu krenuti putem određene političke i druge nestabilnosti a koju će još "zamjesiti" upravo NATO pakt, Amerika i Zapad a zbog njene neposlušnosti,jer neće da ratuje "protiv braće muslimana", te što želi da vrati suverenitet u vanjskoj i unutrašnoj politici (njeno okretanje Rusiji?).Mislim da se očekuje vojni udar radi svrgavanja Erdoanove vlasti??!
Preporuke:
30
0
9
sreda, 10 decembar 2014 16:41
Ataturk
A šta kad se sa albancima posuču i krenu sa kosovarima do nas ? Logika : "Mog prijatelja prijatelj je i moj prijatelj" će nas stajati glave.
Preporuke:
22
6
10
sreda, 10 decembar 2014 16:44
Dobro je da su shvatili
Iako su protivnici po pitanju Sirije, nedavno je Turska postala zemlja koja će imati koristi od novog gasovoda pošto su Rusi odustali od gradnje gasovoda Južni tok. Ruska Federacija je odlučila da novu trasu gasovoda gradi baš kroz Tursku. Od ovog novog gasovoda Turska će steći delimičnu energetsku nezavisnost i imaće najviše profita od naplaćivanja gasa trećim stranama. Rusi ovo ne bi učinili da u Turskoj ne vide jednog snažnog partnera. Turski ministar energetike i prirodnih resursa Taner Jildiz je izjavio: „ Turska neće praviti izbor između EU i Rusije. Razvijamo projekte uvažavajući svoje i obostrane interese. Kao predsednik mešovite rusko-turske ekonomske komisije mogu da kažem da Turska teži da poveća izvoz poljoprivrednih proizvoda. Rusija nije za nas samo jedna od susednih zemalja, već nešto više“, rekao je Jildiz novinarima u Istanbulu.[1]
Dobro je da su shvatili značaj pravoslavne Rusije i koliko je bitna saradnja muslimana i pravoslavnih,samo da Zapad ne?
Preporuke:
17
5
11
sreda, 10 decembar 2014 16:50
Ukoliko ne uspije vojni puč protiv Erodoana
Erdogan svojim postupcima kada su u pitanju prava žena, kao i uvođenje Osmanskog jezika u škole delimično poništava sekularne reforme koje koren vuku još od Kemala Ataturka koji je želeo da Tursku približi Evropi i njenim vrednosnim sistemom. Erdogan još više udaljava Ankaru od Brisela i NATO pakta, čime Turska dobija na značaju kao sila koja se budi. Rusi su to osetili, sada je samo potrebno da se Amerikanci definitivno uvere u to da Turska sama pravi svoj put u budućnost i sama bira prijatelje ostajući u NATO paktu samo formalno.
Turska ima velike vojne kapacitete i veoma razvijenu privredu u regionu Srednjeg istoka ne računajući Izrael tako da je ona već odavno postala regionalna sila. Zahvaljujući geografiji Turske i time što predstavlja most između Evrope i Azije Turska će sve dok čuva Bosfor i Dardanele biti veliki igrač na svetskoj sceni.
Ukoliko ne uspije vojni puč protiv Erodoana neće biti ni formalno u NATO paktu?!
Preporuke:
16
1
12
sreda, 10 decembar 2014 16:58
Pa ako me odbacuješ što sam musliman, biću musliman.
To indirektno znači da Turska postepeno okreće leđa Evropi koja ne želi da je primi u svoje okrilje i okreće se Ruskoj Federaciji. Obe zemlje će profitirati od ovakve saradnje: Turska će imati i gas i novac od tranzita, a Rusija će imati poljoprivredne proizvode. Saradnja Rusije i Turske je možda nekog iznenadila, ali to je samo prirodni tok politike EU prema Turskoj.
Turska se lagano vraća svojim islamskim korenima koji leže još u Otomanskom carstvu.
To je prirodna posljedica odbacivanja, kako u međuljudskim odnosima tako i u politici država a koje opet vode ljudi.Znači odbacivanje stvara mržnju i inat, kada čovjek kojeg odbace (čitaj država) rade sve ono što je suprotno od onog što je ranije radio da ga prihvati onaj ko ga odbacio (konkretno EU).Jasno da će odbačena Turska potražiti svoju snagu u Islamu, jer odbacivanje od EU doživljava kao odbacivanje samo zato što je Turska muslimanska.Pa ako me odbacuješ što sam musliman, biću musliman.
Preporuke:
22
3
13
sreda, 10 decembar 2014 17:07
Rio 2016
hm, ipak je najlepše da je vaša majčica u tako dobrim odnosima s našim saveznikom! šta bi to moglo da znači, a?! za one koji još ne shvataju, objasniću: ima da čekate bar 20 hiljada godina za prvu misao o "oslobađanju" Kosova, ha, ha, ha, ha
Preporuke:
6
29
14
sreda, 10 decembar 2014 17:57
uh
Od ovih trolova se više ne može živeti, ni ozbiljno debatovati, pogotoov od preobučenih čamdžića i albanopolisa.
Preporuke:
23
7
15
sreda, 10 decembar 2014 18:15
z-inat
*Sigurno je Redžo video onu "tajnu" američku mapu na kojoj je Kurdistan veći od Turske, pa se uskopistio.
Preporuke:
18
0
16
sreda, 10 decembar 2014 18:15
@Rio 2016
Hvala Bogu, do tada se više niko neće ni sećati da ste vi nekad davno zagađivali planetu svojim prisustvom a Kosovo će biti oslobođeno vrlo brzo ;)Rusi sarađuju sa Turskom samo zbog ekonomskog interesa a Kosovo nisu niti će priznati, pa svoju lažnu ''državu'' možeš da okačiš mačku o rep.
Preporuke:
21
1
17
sreda, 10 decembar 2014 18:16
ja onako
Rio.
nemas ti pojma,mani se politike.Geopoliticka situacija se uveliko promenila,ono sto zapadni mediji kriju i cute a sto je veoma vazno,Erdogan je predlozio da se napravi savez Rusija,Turska i Iran,tome ce se pridruziti Egipat i Sirija,posle jenki mogu ici kuci,a njihova vojska(ISIL)moze da pliva po pustinjama Sirije i Iraka.Sve poteze koje vuce Rusija (od ukrajinske krize) koordinisano je sa Kinom.Evropska unija moze da ugasi svecu(nema sirovina nema energenata).
Preporuke:
19
2
18
sreda, 10 decembar 2014 18:30
Žalosna sova
U temelju svega je izjava Angele Merkel u Bundestagu da posle ulaska Hrvatske u EU ponovo nastaje istorijska granica interesa Evrope i bivšeg Osmanskog Carstva.Inače, Turci su uvek bili saveznici Nemačke čijim su mitraljezima "Švarc Loze" ili u prevodu "Crni Laza" pravili čuda kao što su kod Galipolja odstrelili preko 250.000 Britanaca. Ko ne nauči ništa iz istorije, njemu se istorija ponavlja.Sreća da na kraju priče dođu Rusi u Srbiju, pa nekome hepi end, a neko žalosno skonča kao Nedić.
Preporuke:
22
2
19
sreda, 10 decembar 2014 19:57
fristajlo
Može da bude, ako počne da se ponaša kao lojalan saveznik, i ne podlegne "levantinskom" mentalitetu; kolebanju, izdaji i zakulisnim dogovorima.
Njihovo približavanje Rusiji jeste mudar korak, ali- ne treba sad iz toga izvlačiti zaključak kako su "završili posao".
Žalosna sova je u pravu- oni su od uvek voleli da "šuruju" sa Nemcima, a ne treba zaboraviti da ih u Nemačkoj ima oko 2 miliona- to nije za zanemariti; tamo su vrlo jaki i dobro organizovani.
Ako se ne otresu navike da prete susedima- brzo će ponovo u drugu ligu...
Preporuke:
15
3
20
sreda, 10 decembar 2014 23:04
Rđosav
- Turska upravo čini ono što bedne kukavice - pravoslavni Balkanci (Grci, Bugari i Srbi) - ne smeju ni da pomisle. Stvara partnerstvo s Rusijom.
- uzmimo na primer Grčku: tolike silne demonstracije - stalno se nešto bune (k`o Grk u apsu) ali je sve to samo pokvareno foliranje da iskamče još neku milijardu od Zapada. A nikad neće ni da "namignu" Rusiji. Zato je to neozbiljna, smešna nacija, i Ameri se ič ne "uzbuđavaju" zbog večito "nemirne" Grčke. A u stvari mirne k`o bubice.
- o Bugarima i Srbima da ne pričam.
- dakle, što reče neko, "ima ko `oće"...
Preporuke:
14
5
21
sreda, 10 decembar 2014 23:10
Rđosav
fristajlo:
Može da bude, ako počne da se ponaša kao lojalan saveznik, i ne podlegne "levantinskom" mentalitetu; kolebanju, izdaji i zakulisnim dogovorima.
- taj "Levant" o kome pričaš je u stvari Vizantija. Rabiš istu zapadnu dogmu o prevrtljuvim "Bizantincima".
- uostalom, "levantinski" se danas ponašaju upravo Grci, Bugari i Srbi. Pravi naslednici "Bizanta".
Preporuke:
9
6
22
sreda, 10 decembar 2014 23:15
Aleksandar
Uh, Erdoganovo ponistavanje sekularnih reformi udaljava Tutsku od EU i priblizava Rusiji. Svasta. Napad na sekularnu republiku kao tip drzave je nesto rdavo po sebi i nema nikakvy geoploticku posledicu.
Erdoganov napad na sekularnu tursku traciju moze da traje samo dok je ekonomija jaka i ljudi mnogo ne mare za ostale dogadjaje. Tursko-ruska saradnja u ovom istorijskom trenutku zasnovana je skoro u potpunosti na ekonomskim rezonima. Drugo, Turci su oduvek kad je trgovina u pitanju bili maheri; namirisali su da od SAD koje ubrzano propadaju nema nikakve vajde. Amerikanci samo osirumasuju svoje vazale, sto se pre izvuku ispod tog haraca bolje za njih.
Preporuke:
8
6
23
sreda, 10 decembar 2014 23:53
Zoran
Naravno da ne. Gladovace Amerika samo da urusi Rusiju. Ima odlicnu priliku.
Preporuke:
3
4
24
četvrtak, 11 decembar 2014 00:17
fristajlo
Rđosav
- taj "Levant" o kome pričaš je u stvari Vizantija. Rabiš istu zapadnu dogmu o prevrtljuvim "Bizantincima".
...a Turci to proučili, i usavršili; još je Evlija Kelebija govorio o tome...
Inače- slažem se sa tobom što se tiče ocene ponašanja ostalih balkanskih naroda. Kukavičluk ovde nikad nije davao ploda, i rezultirao je dugotrajnom propašću. A što se tiče dogme- pa, vidiš i sam- dali smo im za pravo. Seti se šta je vrh naše vlasti govorio pre samo nekoliko godina...
Preporuke:
11
3
25
četvrtak, 11 decembar 2014 06:52
Bob
Evo, jednom da se (nevoljno) složim sa Reddujem. A dobro je što Turska ne može ostvariti želje autora, a zašto, neću da objašnjavam, nego uzmite istoriju za osnovnu školi pa se kasnije vratite ovde.
Ima ovde mnogo turkizovanih ( ne poturčenih, nego pazi dobro, turkizovanih) ljudi. Sad bi promenili veru za jednu epizodu sulejmana ili jednu cecinu pesmu...
Turska je bila kao velika sila, nosilac teške varvarizacije, kao američani danas, ili nekad nemci. Ako vam se to sviđa, samo izvolte.
Preporuke:
8
8
26
četvrtak, 11 decembar 2014 06:56
Bob
Ovde imamo naizgled šizofrenu situaciju: s jedne strane, dobro je sve što slabi glavnog zlikovca, i zato treba podržato odvajanje Turske od zapada. S druge strane, jaka i moćna Turska je zlo za slobodu, a posebno veliko zlo za Balkan i sve ostale susede. U nekom smislu, slično poziciji logor države Severne Koreje.
Preporuke:
7
6
27
četvrtak, 11 decembar 2014 15:01
siniša
Ne možemo svi da budemo braća i sestre i ne može nas sve ista majka roditi. Ne možemo svi u svemu da se slažemo. Ne znači ako se u nečemu ne slažemo da u nečemu drugome i ne bi mogli
Kako ljudi tako i države.
Turska i Rusija se ne slažu po pitanju Sirije. Ali to ne znači da Turska ne može da prodaje Rusiji divne turske mandarine bez koštica. Što ih ne bi prodavali i što ih Rusi ne bi kupovali. Ili gas. Što Rusi, zaboga, ne bi prodavali Turskoj gas i što oni ne bi kupovali taj gas.
To ne znači da automatski moraju da se slože i oko pitanja kako rekoh Sirije.
Po svoj prilici ta trgovina gas, povrće i voće, pamuk, benzin, žitarice su obostrano korisne i tako normalna i običa aktivnost.
Niko nikoga nije ni napao, niti ponizio. Normalno je da ljudi trguju na obostranu korist. Nikome ne štete, pogotovo ako su međusobno korektni.
Moguće da je to korak u dobrom pravcu, ali ipak samo jedan ekonomski korak, a ne geostrateški zemljotres.
Dobar primer, ali bez preterivanja.
Preporuke:
6
2
28
četvrtak, 11 decembar 2014 15:40
Reddy
Komentarima protkane naivne predstave o dobrobiti međusobne trgovine mogu da zaparaju srdašca blagotelećih dušica no ne mogu skriti vučju logiku koja se krije iza taktičkih preorijentacija koje, međutim, imaju funkciju "predaha" u geostrateškom nadmetanju kapitalističkih istema. Tako i ovaj "iznenadni" rusko-turski deal koji, svakako, ima i višeznačnu dimenziju. Ipak, sve u okviru taktičkog puškaranja s obe strane zida. Turska, svakako, i dalje računa s obaranjem sirijskog baasističkog režima Bašara al Asada jer on predstavlja direktnu smetnju za realizaciju dominacije zapadnog faktora na Bliskom ili Srednjem istoku, kako već ko vidi zbivanja u užem ili širem okruženju. Katar i Saudijska Arabija, pak, pri datoj konfiguraciji snaga, predstavljaju i dalje čvorišne pa i determinišuće tačke s kojih se projektuje energetska strategija okolnog regiona. U tom smislu dve zemlje predstavljaju i svojevrsne limite u pogledu turskih ambicija. pri ovakvom strateškoj kombinaciji rusko taktičko
Preporuke:
3
5
29
četvrtak, 11 decembar 2014 15:46
Reddy
flankiranje ima uslovno ograničen pokušaj. Svakako, pokušaće se i sa poguravanjem Turske u Šangajsku organizaciju za saradnju što bi, eventualno, moglo izazvati i talasanja na turskoj političkoj sceni, verovatno motivisana nervoznim reakcijama NATO strukture te njihovih političkih mentora. U takvom geostrateškom kovitlacu Turska niukoliko ne može računati na poziciju ozbiljnog geopolitičkog player-a. Prethodno podastrti komentari niti dodiruju ovakav horizont očekivanja te otuda dobacuju tek do golicavih sanjarija.
Preporuke:
3
4
30
četvrtak, 11 decembar 2014 22:32
GEOPOLITIKA TURSKE I ODKB
sve što niste znali o Turskoj, njenom sarađivanju sa ODKB, Evroazijom, salafizmu, napadima USA na Erdogana....jednom rečju- jednoj ozbiljnoj i velikoj državi...vrednoj svake pažnje:
http://bit.ly/1vVY9xu
Preporuke:
4
5
31
četvrtak, 11 decembar 2014 22:37
GEOPOLITIKA TURSKE
u svakom slučaju, Srbija dobija ogroman "broj poena" svojim ev. okretanjem u sferu geopolitike Rusije, jer ona i Turska imaju značajnu ekonomsko-političku saradnju....pa će samim time rešiti i pitanje salafizma na Balkanu,jer Turska je veliki neprijatelj te militantno ustaške" muslimanske sekte, koja još ne priznaje vlstitu državu- već je podređna Meki, (tj. SAD)
Preporuke:
6
3
32
petak, 12 decembar 2014 10:34
ANALITIČAR
@ GEOPOLITIKA TURSKE Gospodine da li ste Vi nekakav advokat Turske kada možete mrtvi hladni da izjavite takvu neistinu da je Turska neprijatelj vahabizma ( Arabije , Katara i UAE ) .
SPONZORI VAHABIZMA Saudijci , Katar i UAE svake godine u Erdoganovu Tursku ulože između 10 i 15 milijardi eura za jačanje salafizma tj. vahabizma pošto je to isto , Zapad da bi sakrio svoje prljave veze sa al kaidom i Arabijom onda te vahabiste u Njemačkoj i Austriji krsti - zove salafisti . Dakle otkud Vama taj iskaz da se Turska bori protiv vahabizma . Na hiljade turskih regularnih vojnika i vahabija je poginulo u Siriji do sada . Turska je u napadu NATO-a i vahabista na Siriju - a taj krvavi napad traje već 4 godine - Turska je glavni KOORDINATOR vahabija koljača iz Nusre i ISIS-a , na njenoj teritoriji su kampovi za obučavanje vahabija i ulazak u Siriju , ne samo to turska služba MIT zajedno sa CIA-om , MI6 i Mossadom ruši čak Kinu preko muslimana Ujgura u Kini-regrutuju Ujgure za rat u Siriji
Preporuke:
3
1
33
petak, 12 decembar 2014 11:15
ANALITIČAR
@ GEOPOLITIKA TURSKE
Srbi , mi , imamo taj veoma izražen običaj a takvi smo od sporta pa preko svega da zaboravljamo šta je juče bilo a kamoli da imamo neku ozbiljnu politiku ( ima je samo Predsednik Dodik ) . Ta Turska za koju Vi tvrdite da se bori protiv vahabizma je u Egiptu podržala ihvanije tj. Morsija ( Muslimansko bratstvo koje je osnovala 1924-te britanska služba MI6 ) - DAKLE u svakoj zemlji Turska ( Erdogana , Gula , Davutoglua ) vodi antisrpsku , antikinesku , antirusku , antigrčku , antisirijsku politiku , Ko je OTAC politički Bakiru Izetbegoviću zlikovcu i idiotu - Turska , ko kaže da je OSMANSKO CARSTVO bilo sjajno nama Srbima - kaže Davutoglu , ko je pobio milion i po Jermena pravoslavaca - Turska , ko je rušio Rusiju preko čečensko-dagestanske al kaide - Turska , ko ruši Rusiju i Iran preko Azerbejdžana i Jermeniju takođe našu braću najveću uz Ruse - ruši ih Turska . Gdje se krije vrh čečenske al kaide - pa su ih ruski agenti pobili tamo u Istanbulu
Preporuke:
4
1
34
petak, 12 decembar 2014 11:47
@ANALITICAR
petak, 12 decembar 2014 10:15
ANALITIČAR
@ GEOPOLITIKA TURSKE
Srbi , mi , imamo taj veoma izražen običaj a takvi smo od sporta pa preko svega da zaboravljamo šta je juče bilo a kamoli da imamo neku ozbiljnu politiku ( ima je samo Predsednik Dodik ) . Ta Turska za koju Vi tvrdite da se bori protiv vahabizma je u Egiptu podržala ihvanije tj. Morsija
Vi ste samo tipičan predstavnik srpskih zabluda...Morsi je inače smenjen (puč ala petioktobar) američkim čovekom, generalom Sisi. Taj Sisi je poznat po svojime antiturskim delovanju, kao i delovanju proiv Muslimanske braće. Jer ovi kao i Turska Erdogana su nacionalisti, što pak smeta ovim salafistima...koji ne priznaju državu.
Pa iAlija Izetbegović je bio očito salafista. Tako da taj konflikt u BiH , nema neke veze sa Turskom...
A i sin mu ide tim stopama...predstavljen kao savremen evropski musliman, kao poštuje Tursku....a u stvari ogoljen salafista...
Preporuke:
1
4
35
petak, 12 decembar 2014 12:06
ANALITIČAR
@ analiticar
Vi pišete nebuloze , kažete da je Sisi američki agent a Morsi je li tako nije . Pa Morsija je na vlast dovela američka služba i revolucija na trgu Tahrir režirana od strane Amerike , Britanije i Izraela - MREŽNO RATOVANjE - revolucija koju je odradio OTPOR tj KANVAS iz Beograda , po instrukcijama agenta CIA DŽina Šarpa i po metodama Helvija , takozvano arapsko proljeće . Operaciju je vodila američka sajber komanda na čelu sa generalom Kit Aleksanderom , masonom , tu istu knjigu DŽina Šarpa je Putin zabranio u Rusiji
Nije tačno da se Erdogan borio protiv Morsija nego za Morsija a idiot Bakir Izetbegović je u Sarajevu napravio diplomatski gaf jer je uvredio Egipat ( Sisija ) i tražio pravdu za razbojnika Morsija ( američkog agenta ) . Morsijevo MUSLIMANSKO BRATSTVO je osnovala masonerija - britanska služba - MEMOARI HAMFERA - britanskog špijuna - na jačanju britanske mreže u islamu radio je i agent MI6 Lorens od Arabije , a ministar Engleske Dizraeli je bio advokat Turske
Preporuke:
2
1
36
petak, 12 decembar 2014 12:22
ANALITIČAR
@ ANALITICAR
Gospodine Vaše pisanje nebuloza mogu da shvatim ili tako da ste turski agent pa nam proturate tu priču o " dobroj " Turskoj ili ste totalno neupućeni . Kažetze da je Morsija koji je inače američki čovek srušila Amerika putem generala Sisija što je totalna nebuloza jer je Morsi na vlast doveden od strane Amerike metodama MREŽNE REVOLUCIJE putem američkih društvenih mreža , revoluciju Amerike su kao instruktori u Kairu radila je američka teroristička agentura iz Beograda Srđa Popović tj OTPOR tj KANVAS . Revolucija je izvedena kao i ostale OBOJENE REVOLUCIJE američke po svetu metodama DŽina Šarpa agenta CIA i pukovnika Helvija . U Srbiji američ. revolucija se zvala OTPOR u Ukrajini PORA u Belorusiji ZUBR itd . Dakle Morsi je američki plaćenik i prijatelj Turske . Idiot Bakir Izetbegović je napravio diplomatski skandal ( a Bakir je Erdoganov ) kada je podržao Morsija a napao generala Sisija pa je Egipat htio da protjera ambasadora BH iz Egipta . Ne pišite nebuloze...
Preporuke:
2
1
37
petak, 12 decembar 2014 13:20
ANALITIČAR
@ analiticar
President Recep Tayyip Erdoğan's insistent criticism of Egypt's Abdel Fattah al-Sisi, who was elected president after ousting a democratically elected president via a military coup, may well come with a price tag for Turkey on various fronts ranging from the economy to diplomacy, according to concerned analysts.
Samo jedan od dokaza da je Erdogan podržavao Morsija protiv Sisija , i ne samo to ovde se hvali nekakva državotvorna politika Turske . Politika Turske je katastrofalna . Neprijatelji su sa Jermenijom , Sirijom , Kurdima , Rusijom , Iranom , Egiptom , Grčkom , Bugarskom , sa svima bukvalno zbog svoje agresivne poilitike i zbog političkog autizma - bahatosti , neosmanizma . Zgadili su se svima . Da li je Putin potpisao sa Turskom gasni sporazum je ruska stvar . Erdogan potpuno politički poražen ( Kurde podržavaju i Amerika i Rusija i Grčka ) , agresija na Siriju koju im Asad nikada neće oprostiti . EU ih neće , suočeni sa porazom okreću sa Rusiji sada
Preporuke:
2
0
38
petak, 12 decembar 2014 13:23
ANALITIČAR
TURSKA NE POSTAJE OZBILjAN GEOPOLITIČKI IGRAČ . Ende
Zgadila se svima , Rusija , Amerika , Grčka - svi stoje iza Kurda . Siriji su se zgadili , Iranu su se zamjerili . Generalu Sisiju su se zamjerili a unutar same Turske postoji ogromna podeljenost islamista i sekularista . Turska je arhineprijatelj Srbima
Preporuke:
2
0
39
petak, 12 decembar 2014 17:10
@ANALITICAR
petak, 12 decembar 2014 12:20
ANALITIČAR
....Samo jedan od dokaza da je Erdogan podržavao Morsija protiv Sisija , i ne samo to ovde se hvali nekakva državotvorna politika Turske .
naravno da ga je podrzao. cak je zbog toga protan turski ambasador. kao sto rekoh, Sisi je americki covek, a vi ste nesto izmesali- jer nemate izgleda siru sliku, ili ste neki...
Preporuke:
3
2
40
petak, 12 decembar 2014 19:31
Bob
@ANALITIČAR
Jermeni su monofiziti, ne pravoslavci.
Inače, vidim po reakcijama da ovde i dalje ima mnogo turkofilnih Srba autošovinista. Tužno.
Preporuke:
3
1
41
petak, 12 decembar 2014 20:19
@Bob
petak, 12 decembar 2014 18:31
Bob
@ANALITIČAR
Jermeni su monofiziti, ne pravoslavci.
Inače, vidim po reakcijama da ovde i dalje ima mnogo turkofilnih Srba autošovinista. Tužno.
*********
nije bas najjasnije kome se obracate. Posto ja nisam pominjao nikakve Jermene, onda verovatno Analiticaru.
ne vidim neki problem u turkofiliji, pre svega obzirom na aktuelne geopoliticke okolnosti. Drazi su mi sigurno u smislu ozbiljne drzave, od neke tamo AV AV Srbije...i sto su zestoki neprijatelji salafizma....njima su US-Saudijski vehabiti/salafisti vec skoro sasvim preuzeli balk. muslimane.
Preporuke:
1
3
42
subota, 13 decembar 2014 19:12
ANALITIČAR
@ bob
Brate Jermeni jesu monofiziti , ali su velika braća Rusima i Srbima , najbolji prijatelj upokojenog srpskog Patrijarha Pavla je bio jermenski Patrijarh . Pozdrav brate : )
Preporuke:
2
0
43
nedelja, 14 decembar 2014 18:59
Bob
Tako je, neki čak smatraju da su monofiziti bliži pravoslavcima nego rimokatolici, iako postoji ta jedna krupna razlika u dogmi.
Narod koji je teško stradao od ludog Ataturka, "reformatora i modernizatora".
A komentatoru iznad mogu samo da kažem: bilo kakva Srbija je i dalje jedina Srbija, i ne može ni jedna druga zemlja biti draža. Kakve veze ima ko je na vlasti? Tako razmišljaju autošovinističke izdajice. Oni bi radije američku, fašističku, tursku itd Srbiju, e tad bi je voleli. Ne trebate nam takvi, idite eto, u tursku, ako vam je draža. Ne zaboravite da promenite veru.
Mi na prostorima Srbije ne možemo očito da shvatimo veličinu Turske. Pa samo Instambul (Konstatinopolj ili Carigrad) ima tri puta više stanovnika od Srbije, i Ankara ima više stanovnika od Srbije.
Turska u industrijskom razvoju daleko je premašila Srbiju i sve zemlje bivše SFRJ. Dok se u Svetu događaju velike promene, dok se zemlje industrijski razvijaju mi na Balkanu idemo u suprotnom sneru.
Slušamo bajke od političkih bimeza o stranim investicijama u zemlji gde sudstvo ne radi tri meseca, gde školstvo, zdravstvo,.. štrajkuje.
Zemlja koja je ostala bez sigurnog izvora energentima nije zemlja za investicije, to je valjda jasno i zadnoj budali, samo naši politički šarlatani još nisu skapirali.
KiM je oteto zbog energenata a mi im zdušno pomažemo u tome.
Znači ne bombe,ne ratom već razgovorom i sporazumjevanjem se bori protiv džihadizma?!
Mislim da će Turska u narednom periodu krenuti putem određene političke i druge nestabilnosti a koju će još "zamjesiti" upravo NATO pakt, Amerika i Zapad a zbog njene neposlušnosti,jer neće da ratuje "protiv braće muslimana", te što želi da vrati suverenitet u vanjskoj i unutrašnoj politici (njeno okretanje Rusiji?).Mislim da se očekuje vojni udar radi svrgavanja Erdoanove vlasti??!
Dobro je da su shvatili značaj pravoslavne Rusije i koliko je bitna saradnja muslimana i pravoslavnih,samo da Zapad ne?
Turska ima velike vojne kapacitete i veoma razvijenu privredu u regionu Srednjeg istoka ne računajući Izrael tako da je ona već odavno postala regionalna sila. Zahvaljujući geografiji Turske i time što predstavlja most između Evrope i Azije Turska će sve dok čuva Bosfor i Dardanele biti veliki igrač na svetskoj sceni.
Ukoliko ne uspije vojni puč protiv Erodoana neće biti ni formalno u NATO paktu?!
Turska se lagano vraća svojim islamskim korenima koji leže još u Otomanskom carstvu.
To je prirodna posljedica odbacivanja, kako u međuljudskim odnosima tako i u politici država a koje opet vode ljudi.Znači odbacivanje stvara mržnju i inat, kada čovjek kojeg odbace (čitaj država) rade sve ono što je suprotno od onog što je ranije radio da ga prihvati onaj ko ga odbacio (konkretno EU).Jasno da će odbačena Turska potražiti svoju snagu u Islamu, jer odbacivanje od EU doživljava kao odbacivanje samo zato što je Turska muslimanska.Pa ako me odbacuješ što sam musliman, biću musliman.
nemas ti pojma,mani se politike.Geopoliticka situacija se uveliko promenila,ono sto zapadni mediji kriju i cute a sto je veoma vazno,Erdogan je predlozio da se napravi savez Rusija,Turska i Iran,tome ce se pridruziti Egipat i Sirija,posle jenki mogu ici kuci,a njihova vojska(ISIL)moze da pliva po pustinjama Sirije i Iraka.Sve poteze koje vuce Rusija (od ukrajinske krize) koordinisano je sa Kinom.Evropska unija moze da ugasi svecu(nema sirovina nema energenata).
Njihovo približavanje Rusiji jeste mudar korak, ali- ne treba sad iz toga izvlačiti zaključak kako su "završili posao".
Žalosna sova je u pravu- oni su od uvek voleli da "šuruju" sa Nemcima, a ne treba zaboraviti da ih u Nemačkoj ima oko 2 miliona- to nije za zanemariti; tamo su vrlo jaki i dobro organizovani.
Ako se ne otresu navike da prete susedima- brzo će ponovo u drugu ligu...
- uzmimo na primer Grčku: tolike silne demonstracije - stalno se nešto bune (k`o Grk u apsu) ali je sve to samo pokvareno foliranje da iskamče još neku milijardu od Zapada. A nikad neće ni da "namignu" Rusiji. Zato je to neozbiljna, smešna nacija, i Ameri se ič ne "uzbuđavaju" zbog večito "nemirne" Grčke. A u stvari mirne k`o bubice.
- o Bugarima i Srbima da ne pričam.
- dakle, što reče neko, "ima ko `oće"...
- uostalom, "levantinski" se danas ponašaju upravo Grci, Bugari i Srbi. Pravi naslednici "Bizanta".
Erdoganov napad na sekularnu tursku traciju moze da traje samo dok je ekonomija jaka i ljudi mnogo ne mare za ostale dogadjaje. Tursko-ruska saradnja u ovom istorijskom trenutku zasnovana je skoro u potpunosti na ekonomskim rezonima. Drugo, Turci su oduvek kad je trgovina u pitanju bili maheri; namirisali su da od SAD koje ubrzano propadaju nema nikakve vajde. Amerikanci samo osirumasuju svoje vazale, sto se pre izvuku ispod tog haraca bolje za njih.
...a Turci to proučili, i usavršili; još je Evlija Kelebija govorio o tome...
Inače- slažem se sa tobom što se tiče ocene ponašanja ostalih balkanskih naroda. Kukavičluk ovde nikad nije davao ploda, i rezultirao je dugotrajnom propašću. A što se tiče dogme- pa, vidiš i sam- dali smo im za pravo.
Seti se šta je vrh naše vlasti govorio pre samo nekoliko godina...
Ima ovde mnogo turkizovanih ( ne poturčenih, nego pazi dobro, turkizovanih) ljudi. Sad bi promenili veru za jednu epizodu sulejmana ili jednu cecinu pesmu...
Turska je bila kao velika sila, nosilac teške varvarizacije, kao američani danas, ili nekad nemci. Ako vam se to sviđa, samo izvolte.
Kako ljudi tako i države.
Turska i Rusija se ne slažu po pitanju Sirije. Ali to ne znači da Turska ne može da prodaje Rusiji divne turske mandarine bez koštica. Što ih ne bi prodavali i što ih Rusi ne bi kupovali. Ili gas. Što Rusi, zaboga, ne bi prodavali Turskoj gas i što oni ne bi kupovali taj gas.
To ne znači da automatski moraju da se slože i oko pitanja kako rekoh Sirije.
Po svoj prilici ta trgovina gas, povrće i voće, pamuk, benzin, žitarice su obostrano korisne i tako normalna i običa aktivnost.
Niko nikoga nije ni napao, niti ponizio. Normalno je da ljudi trguju na obostranu korist. Nikome ne štete, pogotovo ako su međusobno korektni.
Moguće da je to korak u dobrom pravcu, ali ipak samo jedan ekonomski korak, a ne geostrateški zemljotres.
Dobar primer, ali bez preterivanja.
Gospodine da li ste Vi nekakav advokat Turske kada možete mrtvi hladni da izjavite takvu neistinu da je Turska neprijatelj vahabizma ( Arabije , Katara i UAE ) .
SPONZORI VAHABIZMA Saudijci , Katar i UAE svake godine u Erdoganovu Tursku ulože između 10 i 15 milijardi eura za jačanje salafizma tj. vahabizma pošto je to isto , Zapad da bi sakrio svoje prljave veze sa al kaidom i Arabijom onda te vahabiste u Njemačkoj i Austriji krsti - zove salafisti . Dakle otkud Vama taj iskaz da se Turska bori protiv vahabizma . Na hiljade turskih regularnih vojnika i vahabija je poginulo u Siriji do sada . Turska je u napadu NATO-a i vahabista na Siriju - a taj krvavi napad traje već 4 godine - Turska je glavni KOORDINATOR vahabija koljača iz Nusre i ISIS-a , na njenoj teritoriji su kampovi za obučavanje vahabija i ulazak u Siriju , ne samo to turska služba MIT zajedno sa CIA-om , MI6 i Mossadom ruši čak Kinu preko muslimana Ujgura u Kini-regrutuju Ujgure za rat u Siriji
Srbi , mi , imamo taj veoma izražen običaj a takvi smo od sporta pa preko svega da zaboravljamo šta je juče bilo a kamoli da imamo neku ozbiljnu politiku ( ima je samo Predsednik Dodik ) . Ta Turska za koju Vi tvrdite da se bori protiv vahabizma je u Egiptu podržala ihvanije tj. Morsija ( Muslimansko bratstvo koje je osnovala 1924-te britanska služba MI6 ) - DAKLE u svakoj zemlji Turska ( Erdogana , Gula , Davutoglua ) vodi antisrpsku , antikinesku , antirusku , antigrčku , antisirijsku politiku , Ko je OTAC politički Bakiru Izetbegoviću zlikovcu i idiotu - Turska , ko kaže da je OSMANSKO CARSTVO bilo sjajno nama Srbima - kaže Davutoglu , ko je pobio milion i po Jermena pravoslavaca - Turska , ko je rušio Rusiju preko čečensko-dagestanske al kaide - Turska , ko ruši Rusiju i Iran preko Azerbejdžana i Jermeniju takođe našu braću najveću uz Ruse - ruši ih Turska . Gdje se krije vrh čečenske al kaide - pa su ih ruski agenti pobili tamo u Istanbulu
ANALITIČAR
@ GEOPOLITIKA TURSKE
Srbi , mi , imamo taj veoma izražen običaj a takvi smo od sporta pa preko svega da zaboravljamo šta je juče bilo a kamoli da imamo neku ozbiljnu politiku ( ima je samo Predsednik Dodik ) . Ta Turska za koju Vi tvrdite da se bori protiv vahabizma je u Egiptu podržala ihvanije tj. Morsija
Vi ste samo tipičan predstavnik srpskih zabluda...Morsi je inače smenjen (puč ala petioktobar) američkim čovekom, generalom Sisi. Taj Sisi je poznat po svojime antiturskim delovanju, kao i delovanju proiv Muslimanske braće. Jer ovi kao i Turska Erdogana su nacionalisti, što pak smeta ovim salafistima...koji ne priznaju državu.
Pa iAlija Izetbegović je bio očito salafista. Tako da taj konflikt u BiH , nema neke veze sa Turskom...
A i sin mu ide tim stopama...predstavljen kao savremen evropski musliman, kao poštuje Tursku....a u stvari ogoljen salafista...
Vi pišete nebuloze , kažete da je Sisi američki agent a Morsi je li tako nije . Pa Morsija je na vlast dovela američka služba i revolucija na trgu Tahrir režirana od strane Amerike , Britanije i Izraela - MREŽNO RATOVANjE - revolucija koju je odradio OTPOR tj KANVAS iz Beograda , po instrukcijama agenta CIA DŽina Šarpa i po metodama Helvija , takozvano arapsko proljeće . Operaciju je vodila američka sajber komanda na čelu sa generalom Kit Aleksanderom , masonom , tu istu knjigu DŽina Šarpa je Putin zabranio u Rusiji
Nije tačno da se Erdogan borio protiv Morsija nego za Morsija a idiot Bakir Izetbegović je u Sarajevu napravio diplomatski gaf jer je uvredio Egipat ( Sisija ) i tražio pravdu za razbojnika Morsija ( američkog agenta ) . Morsijevo MUSLIMANSKO BRATSTVO je osnovala masonerija - britanska služba - MEMOARI HAMFERA - britanskog špijuna - na jačanju britanske mreže u islamu radio je i agent MI6 Lorens od Arabije , a ministar Engleske Dizraeli je bio advokat Turske
Gospodine Vaše pisanje nebuloza mogu da shvatim ili tako da ste turski agent pa nam proturate tu priču o " dobroj " Turskoj ili ste totalno neupućeni . Kažetze da je Morsija koji je inače američki čovek srušila Amerika putem generala Sisija što je totalna nebuloza jer je Morsi na vlast doveden od strane Amerike metodama MREŽNE REVOLUCIJE putem američkih društvenih mreža , revoluciju Amerike su kao instruktori u Kairu radila je američka teroristička agentura iz Beograda Srđa Popović tj OTPOR tj KANVAS . Revolucija je izvedena kao i ostale OBOJENE REVOLUCIJE američke po svetu metodama DŽina Šarpa agenta CIA i pukovnika Helvija . U Srbiji američ. revolucija se zvala OTPOR u Ukrajini PORA u Belorusiji ZUBR itd . Dakle Morsi je američki plaćenik i prijatelj Turske . Idiot Bakir Izetbegović je napravio diplomatski skandal ( a Bakir je Erdoganov ) kada je podržao Morsija a napao generala Sisija pa je Egipat htio da protjera ambasadora BH iz Egipta . Ne pišite nebuloze...
President Recep Tayyip Erdoğan's insistent criticism of Egypt's Abdel Fattah al-Sisi, who was elected president after ousting a democratically elected president via a military coup, may well come with a price tag for Turkey on various fronts ranging from the economy to diplomacy, according to concerned analysts.
Samo jedan od dokaza da je Erdogan podržavao Morsija protiv Sisija , i ne samo to ovde se hvali nekakva državotvorna politika Turske . Politika Turske je katastrofalna . Neprijatelji su sa Jermenijom , Sirijom , Kurdima , Rusijom , Iranom , Egiptom , Grčkom , Bugarskom , sa svima bukvalno zbog svoje agresivne poilitike i zbog političkog autizma - bahatosti , neosmanizma . Zgadili su se svima . Da li je Putin potpisao sa Turskom gasni sporazum je ruska stvar . Erdogan potpuno politički poražen ( Kurde podržavaju i Amerika i Rusija i Grčka ) , agresija na Siriju koju im Asad nikada neće oprostiti . EU ih neće , suočeni sa porazom okreću sa Rusiji sada
Zgadila se svima , Rusija , Amerika , Grčka - svi stoje iza Kurda . Siriji su se zgadili , Iranu su se zamjerili . Generalu Sisiju su se zamjerili a unutar same Turske postoji ogromna podeljenost islamista i sekularista . Turska je arhineprijatelj Srbima
ANALITIČAR
....Samo jedan od dokaza da je Erdogan podržavao Morsija protiv Sisija , i ne samo to ovde se hvali nekakva državotvorna politika Turske .
naravno da ga je podrzao. cak je zbog toga protan turski ambasador. kao sto rekoh, Sisi je americki covek, a vi ste nesto izmesali- jer nemate izgleda siru sliku, ili ste neki...
Jermeni su monofiziti, ne pravoslavci.
Inače, vidim po reakcijama da ovde i dalje ima mnogo turkofilnih Srba autošovinista. Tužno.
Bob
@ANALITIČAR
Jermeni su monofiziti, ne pravoslavci.
Inače, vidim po reakcijama da ovde i dalje ima mnogo turkofilnih Srba autošovinista. Tužno.
*********
nije bas najjasnije kome se obracate. Posto ja nisam pominjao nikakve Jermene, onda verovatno Analiticaru.
ne vidim neki problem u turkofiliji, pre svega obzirom na aktuelne geopoliticke okolnosti. Drazi su mi sigurno u smislu ozbiljne drzave, od neke tamo AV AV Srbije...i sto su zestoki neprijatelji salafizma....njima su US-Saudijski vehabiti/salafisti vec skoro sasvim preuzeli balk. muslimane.
Brate Jermeni jesu monofiziti , ali su velika braća Rusima i Srbima , najbolji prijatelj upokojenog srpskog Patrijarha Pavla je bio jermenski Patrijarh . Pozdrav brate : )
Narod koji je teško stradao od ludog Ataturka, "reformatora i modernizatora".
A komentatoru iznad mogu samo da kažem: bilo kakva Srbija je i dalje jedina Srbija, i ne može ni jedna druga zemlja biti draža. Kakve veze ima ko je na vlasti? Tako razmišljaju autošovinističke izdajice. Oni bi radije američku, fašističku, tursku itd Srbiju, e tad bi je voleli. Ne trebate nam takvi, idite eto, u tursku, ako vam je draža. Ne zaboravite da promenite veru.